Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 16:31
JB schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:17:
[...]

Ik begrijp niet wat je precies wil :? Deze behuizing zit ook op de voorruit. Hoe wil je de G1WH op zijn zijkant gebruiken?
Die behuizing zit standaard in mijn auto voor automatisch groot licht, maar dat gebruik ik niet dus ben van plan om die module er uit te halen en er een dashcam in te plaatsen

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y84/chenmeister1/10942295_10204893770438118_1792504843_n.jpg

Ik bedoel of het mogelijk is om hem op zijn zijkant te leggen (zodat hij op zijn langst is) en het beeld aan te passen zodat hij toch recht filmt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:51

JB

Cédric roelt!

Er zit een g sensor in maar ik geef je weinig kans dat dit fatsoenlijk gaat passen. Dan zou ik eerder naar een mini dashcam kijken als dat uberhaupt ook gaat passen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:36
michaelhu schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:40:
Die behuizing zit standaard in mijn auto voor automatisch groot licht, maar dat gebruik ik niet dus ben van plan om die module er uit te halen en er een dashcam in te plaatsen
Als je een handige knutselaar bent is het wel mogelijk om alleen de lens voor de ruit te plaatsen en de bijbehorende electronica elders te bevestigen. Hier een filmpje van iemand die dit gedaan heeft met een mobius camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

grun93 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Als je een handige knutselaar bent is het wel mogelijk om alleen de lens voor de ruit te plaatsen en de bijbehorende electronica elders te bevestigen. Hier een filmpje van iemand die dit gedaan heeft met een mobius camera.
Prachtig :X Op z'n Macgyver's incl. Duct tape :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 19:42
Ik ben eigenlijk op zoek naar een specifiek type dashcam.

Ik heb namelijk net een rechtsgestuurde auto gekocht, en zou graag de dashcamfunctie combineren met een zichtverbeterende functie door de camera links aan de ruit te hangen, en dan aan mijn kant een scherm met het beeld te hebben. Kan iemand me een (China) camera aanraden met een aparte camera en scherm, of indien dat niet bestaat een cam met live-video-uitgang?

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
FORZAM schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:21:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een specifiek type dashcam.

Ik heb namelijk net een rechtsgestuurde auto gekocht, en zou graag de dashcamfunctie combineren met een zichtverbeterende functie door de camera links aan de ruit te hangen, en dan aan mijn kant een scherm met het beeld te hebben. Kan iemand me een (China) camera aanraden met een aparte camera en scherm, of indien dat niet bestaat een cam met live-video-uitgang?
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Ja, maar da's uiteindelijk een hoop geld voor een simpel cameratje met TFT-schermpje zonder extra mogelijkheden.

Voor een fractie van de prijs zie ik opties zoals deze bvb:
- http://www.aliexpress.com...r-Dashcam/1900740429.html
-http://www.aliexpress.com/item/S3000L-Car-DVR-Vehicle-Recorder-120-wide-degree-3-5-HD-LED-Cycle-Recording/1826581703.html

Lijkt mij interessant, maar ik had gehoopt dat iemand ervaring had met een dergelijke camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FORZAM schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:35:
[...]

Ja, maar da's uiteindelijk een hoop geld voor een simpel cameratje met TFT-schermpje zonder extra mogelijkheden.

Voor een fractie van de prijs zie ik opties zoals deze bvb:
- http://www.aliexpress.com...r-Dashcam/1900740429.html
-http://www.aliexpress.com/item/S3000L-Car-DVR-Vehicle-Recorder-120-wide-degree-3-5-HD-LED-Cycle-Recording/1826581703.html

Lijkt mij interessant, maar ik had gehoopt dat iemand ervaring had met een dergelijke camera.
Die kunnen beide niet geleverd worden in NL. Verder zou ik voor dergelijke bedragen het risico wel durven lopen. Ook staan er vaak genoeg reacties bij, maar dat wil niet altijd wat zeggen inderdaad :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
JB schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Die kunnen beide niet geleverd worden in NL. Verder zou ik voor dergelijke bedragen het risico wel durven lopen. Ook staan er vaak genoeg reacties bij, maar dat wil niet altijd wat zeggen inderdaad :)
België lijkt om de één of andere reden geen probleem te zijn voor delivery, dus daar zit ik als Belg goed.
Natuurlijk genoeg reacties te vinden op aliexpress en dergelijke, maar first hand-info van een tweaker is natuurlijk altijd leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 20:40
Ben toch ook van plan om een simpele dashcam te kopen. Ik twijfel momenteel tussen de A118/B40 (link). Vind het wel prettig dat deze wat kleiner is, en hij is voor 10 dollar meer ook te bestellen met GPS add-on.

De andere optie is een G1WH. Hier heb ik vooral in dit topic goede verhalen over gehoord. De winkel waar eerder is besteld door een paar Tweakers op Ali is er echter niet meer. Ben dus een beetje bang een 'fake' te kopen. Gelukkig is deze wel wat goedkoper (heb hem nu hier gevonden: link)

Ik vind het wel tof om je snelheid te kunnen zien. Dat kan met die GPS overlay van de B40 wel. Heeft iemand daar ervaringen mee? Met de G1WH kan het volgens mij niet?

Advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

brainovic schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:29:
Ben toch ook van plan om een simpele dashcam te kopen. Ik twijfel momenteel tussen de A118/B40 (link). Vind het wel prettig dat deze wat kleiner is, en hij is voor 10 dollar meer ook te bestellen met GPS add-on.

De andere optie is een G1WH. Hier heb ik vooral in dit topic goede verhalen over gehoord. De winkel waar eerder is besteld door een paar Tweakers op Ali is er echter niet meer. Ben dus een beetje bang een 'fake' te kopen. Gelukkig is deze wel wat goedkoper (heb hem nu hier gevonden: link)

Ik vind het wel tof om je snelheid te kunnen zien. Dat kan met die GPS overlay van de B40 wel. Heeft iemand daar ervaringen mee? Met de G1WH kan het volgens mij niet?

Advies is welkom!
Zie inderdaad dat het artikel niet meer beschikbaar is.

Degene die jij linked is de oude versie. GPS heeft de G1WH niet inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 20-05-2015 09:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Advies is welkom!
Je kan ook hier even kijken:

https://forum.dashcamtalk...g1w-sellers-listing.7619/

Maar de G1WH heeft geen GPS, dan moet je dieper in de buidel tasten

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dat is geen G1WH, want die heeft geen zilverkleurige bezel rondom de lens.

Jouw link verwijst naar een 'gewone' G1W, behalve dat kleurverschil heeft die ook een 120 graden lens, terwijl de G1WH er een heeft met 140 graden.

[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 20-05-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 20:40
grun93 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Dat is geen G1WH, want die heeft geen zilverkleurige bezel rondom de lens.

Jouw link verwijst naar een 'gewone' G1W, behalve dat kleurverschil heeft die ook een 120 graden lens, terwijl de G1WH er een heeft met 140 graden.
Oeps, verkeerde link denk ik. Bedoelde deze: Link
Ziet er volgens mij wel uit als de 'real deal'?

Is er iemand die ervaring heeft met die B40? En dan het liefst ook nog met die GPS overlay. De wat duurdere modellen hebben dat standaard, dat weet ik. Maar op dit moment heb ik liever een goedkoop modelletje om te kijken of ik van zo'n dashcam blij wordt :*). Hij oogt iig wat subtieler vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

brainovic schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:57:
[...]

Oeps, verkeerde link denk ik. Bedoelde deze: Link
Ziet er volgens mij wel uit als de 'real deal'?

Is er iemand die ervaring heeft met die B40? En dan het liefst ook nog met die GPS overlay. De wat duurdere modellen hebben dat standaard, dat weet ik. Maar op dit moment heb ik liever een goedkoop modelletje om te kijken of ik van zo'n dashcam blij wordt :*). Hij oogt iig wat subtieler vind ik.
Hmm mijn mount is anders...? Die van jou ook Notna?

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/05/08/cam1.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

JB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:05:
[...]

[afbeelding]
Ik heb dezelfde mount als jij hebt. Als je op de eBay link overigens verder naar beneden scrolled zie je wel de mount die wij hebben, terwijl bij de main pictures dus een afwijkende mount zit. Kan slordigheid zijn van de persoon die het verkoopt en hoeft niet perse wat te zeggen. De specs ensich komen wel overeen met wat het moet zijn

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 20-05-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Notna schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:48:
[...]

Ik heb dezelfde mount als jij hebt. Als je op de eBay link overigens verder naar beneden scrolled zie je wel de mount die wij hebben, terwijl bij de main pictures dus een afwijkende mount zit. Kan slordigheid zijn van de persoon die het verkoopt en hoeft niet perse wat te zeggen. De specs ensich komen wel overeen met wat het moet zijn
Ja das waar :) Foto;s zeggen niet altijd iets maar vind het wel een prettig idee als deze wel kloppen. Ik zie overigens op geen enkele foto onze mount :?

Het is overigens bij mij echt een @#$%^ mount. Ik heb 2 nieuwe onderweg omdat deze teveel speling heeft...

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 20-05-2015 13:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-07 13:22

EektheMan

DPC

JB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:06:
[...]
Het is overigens bij mij echt een @#$%^ mount. Ik heb 2 nieuwe onderweg omdat deze teveel speling heeft...
Zoals eerder voorbij gekomen in dit topic ben ik ook een andere mount gaan gebruiken. Ik gebruikte een meegeleverde afneembare mount die een behoorlijk lange arm had. Misschien iets van 15 cm. Dat lijkt meer mogelijkheden tot vibraties op te leveren. Niet alleen irritant bij gemaakte beelden, maar ook in het opgenomen geluid.
Nu gebruik ik dus een mount met een korte mount. De speling is een heel stuk minder dan op jouw video. Misschien iets van 0,5mm. Wellicht moet ik er wat alu folie tussen stoppen.
In onderstaand filmpje van een paar dagen terug kun je goed merken dat die vibraties de mic behoorlijk in de war brengen:

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

EektheMan schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Zoals eerder voorbij gekomen in dit topic ben ik ook een andere mount gaan gebruiken. Ik gebruikte een meegeleverde afneembare mount die een behoorlijk lange arm had. Misschien iets van 15 cm. Dat lijkt meer mogelijkheden tot vibraties op te leveren. Niet alleen irritant bij gemaakte beelden, maar ook in het opgenomen geluid.
Nu gebruik ik dus een mount met een korte mount. De speling is een heel stuk minder dan op jouw video. Misschien iets van 0,5mm. Wellicht moet ik er wat alu folie tussen stoppen.
In onderstaand filmpje van een paar dagen terug kun je goed merken dat die vibraties de mic behoorlijk in de war brengen:

[video]
Ja dat is inderdaad bagger met die mic :/ Zelf heb ik de mic uit staan, het voegt in mijn ogen niks toe en dan komt mijn gevloek (af en toe) niet op video :D

Jouw mount geeft in ieder geval wel steady beeld. Dat is hier dus niet het geval, ik heb trillend beeld bij slechter/minder wegdek. Heb nu al 1 mount thuis die je met 3M tape vast plakt en welke dus geen speling heeft, maar ik wil de 2e bestelling (zuignap) nog even afwachten omdat die 3M meteen vast zit aan je voorruit. De huidige zuignap zit ook goed vast en de kogel ook, het is puur het blokje zelf waar je de dashcam mee (ont)koppelt, wat speling heeft en het trillende beeld geeft.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/380AAOSwymxVJpAD/$_57.JPG

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:54

KabalA!

[ No-Life ]

JB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:05:
[...]

[afbeelding]
Ik ga er van uit dat dit een eigen foto is... Blijft hij bij jou goed zitten op het 'gearceerde' deel van de voorruit?? Als ik hem daar plak blijft ie in eerste instantie prima zitten, maar na een minuut of 5 tot 10 laat ie los :/

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

KabalA! schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:20:
[...]

Ik ga er van uit dat dit een eigen foto is... Blijft hij bij jou goed zitten op het 'gearceerde' deel van de voorruit?? Als ik hem daar plak blijft ie in eerste instantie prima zitten, maar na een minuut of 5 tot 10 laat ie los :/
Dit is zeker een eigen foto ;) Bij mij zit dat 'gearceerde' deel in de ruit en dus niet erop :) Bij jou zo te horen dus wel omdat de zuignap los laat. Dan zou ik voor een mount gaan zoals hierboven met 3M plakstrip.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423487

Een tijdje geleden heb ik een Mobius gekocht. Een klein ding dat in combinatie met de juiste mount best discreet in de auto kan worden gemonteerd. Toch vond ik dat nog iets te veel opvallen, zowel van in de auto als van buiten de auto.
Het leek mij wel interessant om dat gewoon in uw achteruitkijkspiegel te kunnen installeren, iets wat ik dan ook geprobeerd heb. Een 2de hands spiegel op de kop getikt en mijn mobius uit elkaar gehaald, met dit als resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/j5gojc.jpg

Ik heb het geheel nog niet kunnen testen, maar het resultaat (uiterlijk) bevalt me wel. De lens zit onder een hoek gemonteerd welke de hoek van de achteruitkijkspiegel opvangt. Hierdoor valt het nauwelijks op dat de camera niet helemaal in het midden staat en ook nog eens op een schuin vlak.

Verder is het afwachten hoe hij zich gaat gedragen in de zon en hoe het geluid wordt beïnvloed nu de micro in de spiegel zit.
Van dat geluid lig ik niet direct wakker, van de warmte al iets meer. De 'heat sink' zit gewoon mee in de spiegel en op dezelfde plaats heb ik gaatjes geboord in het plastiek van de spiegel. Achteraf heb ik deze weer afgeplakt met zwarte tape omdat ze iets te veel opvielen. Moest de warmte een probleem worden kan ik deze tape nog altijd verwijderen, moest dit al helpen.
Voor de knopjes had ik ook 3 gaten geboord met het gedacht om de knoppen bedienbaar te maken van buitenaf. Dit was niet direct een succes waardoor ik de knopjes nu gewoon bedien met iets fijn. Had ik dit vooraf geweten had ik die gaatjes ook wat kleiner en subtieler kunnen maken. Daardoor zijn ook deze nu afgeplakt. (in theorie heb ik deze toch niet (veel meer) nodig.)

Nog niet perfect of helemaal wat het zou moeten zijn, maar als 1e 'prototype' kan ik er wel met leven. Misschien dat ik het in de (verre) toekomst nog eens een kans geef. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ziet er op de foto heel netjes uit d:)b

Wat doe je als je beeldmateriaal van de dashcam nodig hebt? Is die kap er gemakkelijk af te halen of ga je dat echt enkel doen bij ongelukken?
JB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:55:
De huidige zuignap zit ook goed vast en de kogel ook, het is puur het blokje zelf waar je de dashcam mee (ont)koppelt, wat speling heeft en het trillende beeld geeft.
OK, daar is op wat onelegante lapmiddelen na weinig aan te doen dan inderdaad hopen dat andere mounts hier geen last van hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door EektheMan op 21-05-2015 22:36 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:54

KabalA!

[ No-Life ]

JB schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:04:
[...]
Dit is zeker een eigen foto ;) Bij mij zit dat 'gearceerde' deel in de ruit en dus niet erop :) Bij jou zo te horen dus wel omdat de zuignap los laat. Dan zou ik voor een mount gaan zoals hierboven met 3M plakstrip.
Duidelijk, bij mij zit het inderdaad op de ruit... Die andere mount wacht ik nog even mee, rij nu in een voorloopauto en daar ga ik dus geen aparte mount voor kopen :P ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EektheMan schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:06:
Ziet er op de foto heel netjes uit d:)b

Wat doe je als je beeldmateriaal van de dashcam nodig hebt? Is die kap er gemakkelijk af te halen of ga je dat echt enkel doen bij ongelukken?
In principe is het vrij makkelijk om de spiegel te openen, maar het is niet echt de bedoeling. Die plastiek is nogal zacht en na een tijdje zou je redelijk veel beschadiging hebben. Niets dramatisch, maar het moet er een beetje deftig blijven uitzien natuurlijk.
En je zou de spiegel ook elke keer van zijn 'voet' moeten halen...allemaal nogal omslachtig.

Ik zal er dan waarschijnlijk ook alleen beelden afhalen wanneer het echt 'nodig' is. Of misschien ook bij dingen waarvan ik echt denk...
Hij wordt aangesloten in de zekeringkast en die is vrij makkelijk toegankelijk. Als ik beelden nodig heb is het dus een kwestie van dat kastje te openen, usb in mijn laptop/smartphone steken en de beelden overzetten.

Niet ideaal, maar ik wist vooraf al dat ik een paar toegevingen ging moeten doen. En daar kan ik best met leven eerlijk gezegd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou dat heb ik weer...
Mijn bumper aan gort gereden en mijn deur, plus sideskirt diepe krassen...

Reden een op de snelweg rondslingerend stuk plastic (bumper???).

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:21:
Nou dat heb ik weer...
Mijn bumper aan gort gereden en mijn deur, plus sideskirt diepe krassen...

Reden een op de snelweg rondslingerend stuk plastic (bumper???).

[video]
Aii, das vervelend :( Ligt veel op de weg inderdaad. Standaard het Rijkswaterstaat nummer onder speeddial staan om dit te melden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:44:
Aii, das vervelend :( Ligt veel op de weg inderdaad. Standaard het Rijkswaterstaat nummer onder speeddial staan om dit te melden.
Nou dat gaat dus waarschijnlijk m'n eigen risico kosten :(
Klopt het dat Rijkswaterstaat niet verantwoordelijk is voor rommel op de weg? Lijkt wel of mijn verzekering er geen moeite in wil steken en gewoon voldoende neemt met het eigen risico...

Zo irritant...
Ik heb meneer mede gedeeld, dat ik dan wel aangeef bij RWS dat ik voldoende heb aan het eigen risico van 136 euro en dat mijn verzekering graag de rest van de kosten voor zijn rekening neemt. Want ik ga er tijd en moeite insteken en de verzekering zegt dat het toch allemaal geen nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:26:
[...]

Nou dat gaat dus waarschijnlijk m'n eigen risico kosten :(
Klopt het dat Rijkswaterstaat niet verantwoordelijk is voor rommel op de weg? Lijkt wel of mijn verzekering er geen moeite in wil steken en gewoon voldoende neemt met het eigen risico...

Zo irritant...
Ik heb meneer mede gedeeld, dat ik dan wel aangeef bij RWS dat ik voldoende heb aan het eigen risico van 136 euro en dat mijn verzekering graag de rest van de kosten voor zijn rekening neemt. Want ik ga er tijd en moeite insteken en de verzekering zegt dat het toch allemaal geen nut heeft.
Heb je geen waarborgfonds? Of is het een leasebak, aan je eigen risico bedrag te zien? :P

In het 2e geval, dit soort schade gebeurt bij mij altijd onder werktijd. Toevallig hé :P ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 26-05-2015 09:28 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:26:
[...]

Heb je geen waarborgfonds? Of is het een leasebak, aan je eigen risico bedrag te zien? :P

In het 2e geval, dit soort schade gebeurt bij mij altijd onder werktijd. Toevallig hé :P ;)
Hoe heb je zoiets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

http://www.wbf.nl/NL/Organisatie/paginas/wiezijnwe.aspx

Of:

Schade onder werktijd valt niet onder eigen risico :)

Weet even niet waar je antwoord op wil ;)

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 26-05-2015 09:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:35:
http://www.wbf.nl/NL/Organisatie/paginas/wiezijnwe.aspx

Of:

Schade onder werktijd valt niet onder eigen risico :)

Weet even niet waar je antwoord op wil ;)
Helaas was het gisteren 2de pinksterdag... Vrije tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:38:
[...]

Daar om zeg ik, bij mij gebeurt dat altijd onder werktijd ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:15
dfrenner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:38:
[...]

RWS is hier niet verantwoordelijk voor aangezien dit niet de schuld is van de RWS. Er is geen sprake van nalatigheid aangezien dit geen defect is aan de weg zelf. Dit is een losliggend iets op de snelweg. Dit moet gemeld worden door mensen op de weg. Dit gebeurt zelden tot nooit. Heb je het zelf ook gemeld zodat er geen andere eroverheen kunnen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Appleman schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:42:
RWS is hier niet verantwoordelijk voor aangezien dit niet de schuld is van de RWS. Er is geen sprake van nalatigheid aangezien dit geen defect is aan de weg zelf. Dit is een losliggend iets op de snelweg. Dit moet gemeld worden door mensen op de weg. Dit gebeurt zelden tot nooit. Heb je het zelf ook gemeld zodat er geen andere eroverheen kunnen rijden?
Ja ik heb direct 112 gebeld...

Edit: Eerst 0800-8002 en die was gesloten en daar werd gemeld: "Belt u bij onveilige verkeerssituaties 112"

Zo gezegd, zo gedaan...

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 26-05-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
dfrenner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:49:
[...]

Ja ik heb direct 112 gebeld...

Edit: Eerst 0800-8002 en die was gesloten en daar werd gemeld: "Belt u bij onveilige verkeerssituaties 112"

Zo gezegd, zo gedaan...
Ik zal die vraag even hier voor je neerleggen bij de RWS. Ik heb hopelijk over een kleine 10 minuten antwoorden voor je. Je hebt wel camerabeelden zie ik nu, dat maakt je zaak wel wat sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Appleman schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:57:
Ik zal die vraag even hier voor je neerleggen bij de RWS. Ik heb hopelijk over een kleine 10 minuten antwoorden voor je. Je hebt wel camerabeelden zie ik nu, dat maakt je zaak wel wat sterker.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Dit valt onder waarborgfonds en niet onder de RWS. Je zou op dit moment dus foto's moeten maken van je schade met het kenteken er duidelijk op. Vervolgens bij de waarborgfonds de melding maken met je foto's en video en dan nemen zij die in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Appleman schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:13:
Dit valt onder waarborgfonds en niet onder de RWS. Je zou op dit moment dus foto's moeten maken van je schade met het kenteken er duidelijk op. Vervolgens bij de waarborgfonds de melding maken met je foto's en video en dan nemen zij die in behandeling.
Dank voor het navragen, dan gaat het nu helaas over.
Waarborgfonds kent een eigenrisico van 250 euro... Hoger dan mijn eigen risico van 136 euro... :(

Toch zonde van het geld... Was een duur dagje uit ;)

Ik heb nog wel opgevraagd bij RWS wat het voorwerp precies was, al was het zo klein dat er volgens mij geen kenteken op zat. Om eventueel de eigenaar te achterhalen...
Hele kleine kans dat daar iets bruikbaars uitkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 26-05-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:17:
[...]

Dank voor het navragen, dan gaat het nu helaas over.
Waarborgfonds kent een eigenrisico van 250 euro... Hoger dan mijn eigen risico van 136 euro... :(

Toch zonde van het geld... Was een duur dagje uit ;)

Ik heb nog wel opgevraagd bij RWS wat het voorwerp precies was, al was het zo klein dat er volgens mij geen kenteken op zat. Om eventueel de eigenaar te achterhalen...
Hele kleine kans dat daar iets bruikbaars uitkomt.
Is er altijd een eigen risico bij het waarborgfonds? Lang geleden dat ik ermee te maken had, maar weet eigenlijk voor 99% zeker dat ik geen eigen risico heb gehad.

Voordeel wel weer van de dashcam dat je beeldmateriaal hebt...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:33:
[...]

Is er altijd een eigen risico bij het waarborgfonds? Lang geleden dat ik ermee te maken had, maar weet eigenlijk voor 99% zeker dat ik geen eigen risico heb gehad.

Voordeel wel weer van de dashcam dat je beeldmateriaal hebt...
Als u materiële schade hebt geleden en de schade is veroorzaakt door een onbekend motorvoertuig, dan hebt u een eigen risico van € 250,-.

Er geldt géén eigen risico bij:

schade door een onverzekerd motorvoertuig;
schade door een gestolen motorvoertuig;
schade door een motorvoertuig van een gemoedsbezwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm, waarschijnlijk verpest door mensen die weer misbruik maken van dit soort fondsen :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

De seller waar ik mijn cam vandaan heb heeft ze weer op voorraad (en tijdelijk in de aanbieding ook):

http://www.aliexpress.com...G-sensor/32230281135.html

Meteen maar weer 1 in de bestelling gedaan aangezien mijn schoonvader het nu ook wil :P

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 27-05-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Aah kijk das mooi! Dan heb je zeker de real deal :)

Hier zijn de bestelde mounts nog steeds onderweg :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:24

Arfman

Drome!

JB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:40:
[...]

Hmm, waarschijnlijk verpest door mensen die weer misbruik maken van dit soort fondsen :/
Jep. Toen een of andere boyracer mijn vrouw in onze auto schampte bij een winkelcentrum was dat ook al, paar jaar geleden. Er werd teveel misbruik van gemaakt, werd ons toen verteld. Vaders die zagen dat hun eigen kind met de fiets tegen hun eigen auto aanreed en dan melding maakten van schade enzo.

Uiteindelijk heb ik het toen op eigen kosten bij een spuiter laten doen (zwart). Offerte schadehersteller was 500 euro, daar kostte me het 125 euro.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoe een snelweg in een paar tellen een complete chaos wordt :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:05
Waarom wil iedereen spontaan naar de meest linkerbaan, haha. Kan niet helemaal goed zien.

Mijn GW1H komt vandaag binnen als het goed is :D Hoeveel gig geheugenkaartje hebben jullie erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

vinom schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:57:
Waarom wil iedereen spontaan naar de meest linkerbaan, haha. Kan niet helemaal goed zien.

Mijn GW1H komt vandaag binnen als het goed is :D Hoeveel gig geheugenkaartje hebben jullie erin zitten?
Ik heb er 8Gb, Class 10 in zitten van Kingston wat goed is voor 1 uur en 10 minuten op 720p. Er zijn berichten dat het wel gelukt is om maximaal een 64 GB kaart er in te zetten maar de officiele limiet is 32 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Heb ook al een paar keer zitten kijken voor een dashcam, maar waarom blijven die dingen zo groot?
Een schermpje erop is overbodig m.i. Vind het belangrijker dat ik het ding niet zie zitten als bestuurder.

Oh en aansluiten doen jullie allemaal zelf? Heb even geen idee hoe ik de stroom zou moeten aansluiten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Zover ik mij heb ingelezen kan die op de sigaretten aansluiting of op de 'permanente stroom'. Eerste is plug and play, tweede geen idee hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
vinom schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:12:
Zover ik mij heb ingelezen kan die op de sigaretten aansluiting of op de 'permanente stroom'. Eerste is plug and play, tweede geen idee hoe dat moet.
Ja sigaretten aansluiting snap ik, maar dan heb je en een kabel door je auto hangen en je aansluiting voor stroom zit vol of volgepropt met een verloopstekker etc.

Misschien eens kijken of een bumpercam een optie is, achter de grill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:09:
Heb ook al een paar keer zitten kijken voor een dashcam, maar waarom blijven die dingen zo groot?
Een schermpje erop is overbodig m.i. Vind het belangrijker dat ik het ding niet zie zitten als bestuurder.

Oh en aansluiten doen jullie allemaal zelf? Heb even geen idee hoe ik de stroom zou moeten aansluiten.
90% van de dashcams werkt met een 12 V naar %v USB adapter/cabel. Dat kan Trien om de hoek zelfs doen hoewel het wegwerken van de kabels dan wel weer wat inzicht vereist :+. In mijn auto zie ik alleen de Mini USB kabel 5 cm uitsteken, welke in de dashcam zelf gaat. De rest zit in de stijlen van de auto weg gewerkt/door het dashboard kastje heen. Dat is echt niet zo moeilijk als het lijkt overigens. Verder heb ik de standaard meegeleverde kabel/adapter vervangen door een 3m lange Mini USB kabel en heb ik een 2 x 2.0a USB adapter gekocht. Dan kan ik én de dashcam voeden, én mijn telefoon :) (daarnaast heb ik de luxe dat ik 2 12V ansluitingen voorin heb + 2 in de achterbak :') :P )

Permanente aansluitingen middels stroom zijn een ander verhaal. Er zijn mensen die het aansluiten middels hun in-car verlichting in het dak, maar ik zou mij daar minder snel aan wagen tbh

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 28-05-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Notna schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:24:
[...]

90% van de dashcams werkt met een 12 V naar %v USB adapter/cabel. Dat kan Trien om de hoek zelfs doen hoewel het wegwerken van de kabels dan wel weer wat inzicht vereist :+

Permanente aansluitingen middels stroom zijn een ander verhaal. Er zijn mensen die het aansluiten middels hun in-car verlichting in het dak, maar ik zou mij daar minder snel aan wagen tbh
Hmm ja dat dus, ik heb geen idee hoe (of liever gezegd waar) ik de kabel moet wegwerken, noch heb ik een extra 12V aansluiting over. En de aansluiting die het dichtste bij zit midden tussen de voorstoelen in, dus niet echt een handige plek.

Helaas maar 1 aansluiting voor, en 1 achter (niet eens eentje in de kofferbak)... En dat voor een middenklasse auto uit 2012. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 28-05-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ik was nog aan het editten :(

Overigens zijn er genoeg verloopstukken voor de 12 V aansluting dat je er meer dan 1 apperaat aan kan vastmaken. Het makkelijkste is een USB plug aangezien de meeste dingen in de auto (behalve de aansteker zelf :+ ) met USB powered zijn. Ik heb zelf van Anker een 2 USB poort plug maar ze hebben ook 5 poorts:

http://www.ianker.com/Car-Chargers/category-c82-s1

En Anker maakt erg goede shit. Te krijgen middels Amazon.de

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 28-05-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Notna schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:27:
Ik was nog aan het editten :(

Overigens zijn er genoeg verloopstukken voor de 12 V aansluting dat je er meer dan 1 apperaat aan kan vastmaken. Het makkelijkste is een USB plug aangezien de meeste dingen in de auto (behalve de aansteker zelf :+ ) met USB powered zijn. Ik heb zelf van Anker een 2 USB poort plug maar ze hebben ook 5 poorts:

http://www.ianker.com/Car-Chargers/category-c82-s1

En Anker maakt erg goede shit. Te krijgen middels Amazon.de
Ja die dingen ken ik, alleen slopen die mijn zekeringen altijd om de 2 maanden ofzo. Vertrouw het niet om daar continue iets ingeplugd te laten.

Heb een paar van die Anker dingen gehad, van die verloopstekkers tot usb hubs. Allemaal kapot binnen een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:30:
[...]

Ja die dingen ken ik, alleen slopen die mijn zekeringen altijd om de 2 maanden ofzo. Vertrouw het niet om daar continue iets ingeplugd te laten.

Heb een paar van die Anker dingen gehad, van die verloopstekkers tot usb hubs. Allemaal kapot binnen een half jaar.
Heb je ooit een vloek van een zigeuner gekregen ofzo? Het zat je ook al niet mee met je XBO :+ (of ik haal je door de war met iemand anders)

Maar dat is offtopic :P. Ik heb hier dat Anker ding in gebruik bij een auto uit 2007 en echt nooit issues mee (*knock on wood*). Ideaal wat mij betreft.

Maargoed, dat lost jouw probleem nog niet op natuurlijk en heel veel opties zijn er niet

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 28-05-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Notna schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:32:
[...]

Heb je ooit een vloek van een zigeuner gekregen ofzo? Het zat je ook al niet mee met je XBO :+ (of ik haal je door de war met iemand anders)

Maar dat is offtopic :P. Ik heb hier dat Anker ding in gebruik bij een auto uit 2007 en echt nooit issues mee (*knock on wood*). Ideaal wat mij betreft.

Maargoed, dat lost jouw probleem nog niet op natuurlijk en heel veel opties zijn er niet
Ja, zou best wel eens kunnen, zaten wat zigeuners bij mij op school ooit. :X

Maar ehm, ik wil dat Anker ding nog wel eens proberen, moet toch wat. Alleen een dashcam daar waag ik me nog maar niet aan, want ik weet nu al dat ik het ding niet weggewerkt krijg en hij dan in de kast beland.

Dit ziet er trouwens al een stuk beter uit qua formaat:
http://www.amazon.de/iTra...1&sr=8-1&keywords=dashcam

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 28-05-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gaat prima dat wegwerken! Zelf een paar mini koevoetjes besteld bij onze vrienden van Ali:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/05/01/IMG_4979.jpg

Daar heb je de kabel er zo mee tussen.

Ik heb er 32 GB in zitten (Samsung 32GB micro SD EVO Class 10 48MB/s) en tot op heden geen problemen :) Camera staat op loops van 3 min Full HD en dat geeft bestanden van ongeveer 350 MB, dus tel maar uit :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Notna schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:24:
90% van de dashcams werkt met een 12 V naar %v USB adapter/cabel. Dat kan Trien om de hoek zelfs doen hoewel het wegwerken van de kabels dan wel weer wat inzicht vereist :+. In mijn auto zie ik alleen de Mini USB kabel 5 cm uitsteken, welke in de dashcam zelf gaat. De rest zit in de stijlen van de auto weg gewerkt/door het dashboard kastje heen. Dat is echt niet zo moeilijk als het lijkt overigens. Verder heb ik de standaard meegeleverde kabel/adapter vervangen door een 3m lange Mini USB kabel en heb ik een 2 x 2.0a USB adapter gekocht. Dan kan ik én de dashcam voeden, én mijn telefoon :) (daarnaast heb ik de luxe dat ik 2 12V ansluitingen voorin heb + 2 in de achterbak :') :P )

Ik ga de volgende keer toch eens bij de garage vragen wat de mogelijkheden zijn in het dashboard kastje...
Ik heb 1x 12volt voorin, 1 keer op de achterbank en 1 keer in de achterbak en ik irriteer me toch een beetje aan de wijze waarop ze aangesloten zitten... USB steekt uit en zit toch een beetje in de weg. Helemaal weggewerkt zou perfect zijn, al durf ik dit weer niet aan:

Deze voor in de zekeringskast:
http://www.ebay.nl/itm/221119549599

En deze om te converten naar USB:
http://www.marktplaats.nl...-usb-3-ampere-inbouw.html

Het kost niet zo veel, maar hoe veilig is het?
Leuk formaat idd, nadeel alleen, wat is de kwaliteit?
En geen GPS, sinds ik GPS heb wil ik niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je goed kijkt zie in het begin de slagboom van de wisselstrook open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Hmm nu zit ik weer te kijken naar de Mini 0806, meteen een stuk duurder, maar begrijp ik het goed dat daar alleen een sigaretten-aansluiting bij zit? En geen kabels om intern aan te sluiten? Sigaretten aansteker is echt geen optie in mijn Focus, want dan krijg ik die kabel nooit weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:41:
Hmm nu zit ik weer te kijken naar de Mini 0806, meteen een stuk duurder, maar begrijp ik het goed dat daar alleen een sigaretten-aansluiting bij zit? En geen kabels om intern aan te sluiten? Sigaretten aansteker is echt geen optie in mijn Focus, want dan krijg ik die kabel nooit weggewerkt.
Ding heeft gewoon USB, dus elke kabel kan erop zolang ie maar gevoed wordt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
JB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:42:
[...]

Ding heeft gewoon USB, dus elke kabel kan erop zolang ie maar gevoed wordt.
Ja, maar bij sommige modellen wordt al een kabel meegeleverd om hem "intern" aan te sluiten, hier niet helaas, dus dat maakt hem nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:53:
Ja, maar bij sommige modellen wordt al een kabel meegeleverd om hem "intern" aan te sluiten, hier niet helaas, dus dat maakt hem nog duurder.
Dat hoeft niet als je gewoon de standaard kabel gebruikt en er een 12V chassisdeel bijkoopt. Daar steek je de sigarettenplug in en verstopt het geheel ergens achter het dashboard of handschoenenvakje. Zo'n chassisdeel kost nog geen 2 euro op ebay.

[ Voor 14% gewijzigd door grun93 op 28-05-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:09:

Als je een beetje creatief bent kan je zo'n dashcam echt volledig wegwerken zodat je er (bijna) niets meer van ziet.
Zelf heb ik dit een paar dagen geleden gepost. Ondertussen al een paar keer kunnen 'testen' en het werkt prima.

Als bestuurder zie ik juist een centimeter of 3 kabel die van de spiegel naar het dak gaat. Voor derest zie je daar niets van (aangesloten op de zekering). En van buiten zie je het al helemaal niet als je het niet weet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
grun93 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:16:
[...]

Dat hoeft niet als je gewoon de standaard kabel gebruikt en er een 12V chassisdeel bijkoopt. Daar steek je de sigarettenplug in en verstopt het geheel ergens achter het dashboard of handschoenenvakje. Zo'n chassisdeel kost nog geen 2 euro op ebay.
Hmm ok, I get it. Jammer dat ik zelf te weinig vertrouwen erin heb dat ik dit zelf kan. En bij de garage laten doen kost me natuurlijk klauwen met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:14:
[...]

Hmm ok, I get it. Jammer dat ik zelf te weinig vertrouwen erin heb dat ik dit zelf kan. En bij de garage laten doen kost me natuurlijk klauwen met geld.
Valt allemaal wel mee. Geen handige mensen om je heen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hmm ok, I get it. Jammer dat ik zelf te weinig vertrouwen erin heb dat ik dit zelf kan.
Natuurlijk kun jij dit wel, waarom niet? Het lukt mij ook en ik heb twee linkerhanden. Gewoon die kabel ergens in het raamrubber of stijl duwen. Desnoods gebruik je deze klemmetjes, zijn nog zelfklevend ook en veel goedkoper dan de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Gewoon proberen, je bent toch een Tweaker? Als je nooit wat probeert zul je ook nooit wat leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Niet echt een hoge WAF zo'n dashcam. Mijn vrouw heeft zojuist haar veto gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:27:
Niet echt een hoge WAF zo'n dashcam. Mijn vrouw heeft zojuist haar veto gebruikt.
Je vrouw moet niet zeiken :P Dat ding zie je amper, zeker achter de binnenspiegel... Bij dit soort dingen werk je andersom als je denkt dat de "baas" moeilijk gaat doen. Eerst aanschaffen en dan pas erover beginnen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 28-05-2015 22:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
JB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:18:
[...]

Je vrouw moet niet zeiken :P Dat ding zie je amper, zeker achter de binnenspiegel...
Tja, dat boeit haar niet eens. Ze ziet het nut er niet van in en 150 euro is dan natuurlijk wel wat duur.

Maar nu ik eens heb gekeken in de auto vraag ik me af of de bak met zon en regnsensor niet het zicht belemmerd als ik hem daarnaast wil hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:20:
[...]

Tja, dat boeit haar niet eens. Ze ziet het nut er niet van in en 150 euro is dan natuurlijk wel wat duur.

Maar nu ik eens heb gekeken in de auto vraag ik me af of de bak met zon en regnsensor niet het zicht belemmerd als ik hem daarnaast wil hangen.
Zie jij bij alles zoveel beren op de weg? :+

Ik heb ook een regensensor. Begin anders met die G1WH, kost je 40 euro. Veel bang for buck :)

Foto van mijn dashcam is hier terug te vinden in het topic.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
JB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:28:
[...]

Zie jij bij alles zoveel beren op de weg? :+

Ik heb ook een regensensor. Begin anders met die G1WH, kost je 40 euro. Veel bang for buck :)

Foto van mijn dashcam is hier terug te vinden in het topic.
Goedkoopste die ik zie in NL is 60 euro. Maar dat vind ik dan weer zo'n enorm apparaat. Achja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

Eeen vervelendere binnenspeigel dan bij een Ford Focus met sensors, bestaat niet.
Ja je ziet hem hangen, maar in het zicht? Neuh. Kijk er gewoon langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:36:
[...]

Eeen vervelendere binnenspeigel dan bij een Ford Focus met sensors, bestaat niet.
Ja je ziet hem hangen, maar in het zicht? Neuh. Kijk er gewoon langs :)
Vind het zelfs prettig. Ik heb die van mijn net een beetje onder de spiegel uitsteken zodat ik het onderste gedeelte van het LCD display kan zien. Dat vind ik super fijn omdat ik dan kan zien, of ie loopt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:44

PauseBreak

derp!

[...]

Nauwelijks.

Zo ziet het eruit in het interieur:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H5qiibh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fy0mMuW.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mFOARTt.jpg

En zo heb je dan een filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EdomCxuROiA]

Je merkt dus vrij weinig van zo'n binnenspiegel als je 'm goed ophangt. Gebruikte camera is een DOD LS430W.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:56:
[...]

Vind het zelfs prettig. Ik heb die van mijn net een beetje onder de spiegel uitsteken zodat ik het onderste gedeelte van het LCD display kan zien. Dat vind ik super fijn omdat ik dan kan zien, of ie loopt :)
Bij mij hangt hij een stuk onder mijn spiegel, ook aan de linkerkant dus bestuurders kant.
Maar ik heb dan ook wel de snelheid getoond op het display, dus het heeft nog een functie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Hmm zoals hierboven is echt een no go voor mij. Ziet er niet uit, ieder zijn eigen ding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:47:
Hmm zoals hierboven is echt een no go voor mij. Ziet er niet uit, ieder zijn eigen ding hoor.
Hoor ik nu je vrouw praten? :X :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
dfrenner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Hoor ik nu je vrouw praten? :X :+ ;)
Nee die interesseert het minder hoe het eruit ziet dan mij. Zij vind het gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:47:
Er zijn inderdaad minder opvallende camera's te koop. Een Mini 0801 of 0805 valt een stuk minder op dan een DOD LS430W. De LS430W is dan ook een van de grootste modellen die je kunt kopen, maar levert wel nog steeds goed beeld, goede GPS-fix en nauwkeurigheid (het is inderdaad 5hz) en je hebt een scherm waarop je nog een en ander kunt zien.

Overigens zijn de foto's van een LS430W + optioneel polaroid filter. Normaal gesproken is de camera wel iets minder opvallend aanwezig dan op de foto's. Dat filter maakt echt best wel wat verschil :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

En mocht iemand nog een voorbeeld willen van wat zo'n polaroid filter doet op een LS460w:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q76Dyz3QC88]

overigens maakte ik deze opnames omdat ik een 2e LS460w heb ontvangen na wat scherpte-issues met mijn eigen cam, vooral in de volle zon (ondanks de CPL). Helaas was het vandaag niet zo heel zonnig, maar zeggen jullie eens wat jullie van deze beelden vinden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Si7HaoyfAUE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Notna schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:01:
De seller waar ik mijn cam vandaan heb heeft ze weer op voorraad (en tijdelijk in de aanbieding ook):

http://www.aliexpress.com...G-sensor/32230281135.html

Meteen maar weer 1 in de bestelling gedaan aangezien mijn schoonvader het nu ook wil :P
Ik heb er ook eentje besteld en moet zeggen dat het voor de prijs een leuk ding is!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Mpmcz2MZo0g]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YFohxrVFcfs]

Twijfel alleen over het effect van een filter. Iemand nog tips :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:59:
, maar zeggen jullie eens wat jullie van deze beelden vinden:
De beelden met filter zien er zeker mooier uit! Zo overweeg ik zeker om er ook een op te zetten. Maar ik heb de LS460w vooral aangeschaft vanwege zijn lichtsterke lens/sensor om ook des nachts bruikbare beelden te verkrijgen. Die CPL zal vast een negatieve invloed hebben op nachtbeelden? Zijn die beelden nog acceptabel of kun je kentekenplaten bv totaal niet meer lezen of enkel in bepaalde situaties?.

@dfrenner, damn, zoiets is echt niet grappig. Gelukkig is het bij blikschade gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Touchdomex schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:03:
[...]

Ik heb er ook eentje besteld en moet zeggen dat het voor de prijs een leuk ding is!

[video]

[video]

Twijfel alleen over het effect van een filter. Iemand nog tips :+
Ik ben er blij mee. De CPL filter zit er altijd op. Amper spiegeling meer op dashboard en in het donker ook prima beeld. Zeker niet te donker.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Notna schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:01:
De seller waar ik mijn cam vandaan heb heeft ze weer op voorraad
Ik heb op jouw adres ook eentje besteld en die werd vanmorgen afgeleverd. Ik ben er blij mee! Hoe kan ik eigenlijk controleren of het een originele of een fake is, alleen maar door hem open te maken? Ik weet dat de datum bij het origineel rechtsonder hoort te staan, maar dat is te veranderen door andere firmware (dacht ik), dus dat zegt niet zoveel dan.

Ik vraag het omdat er een vacuummount bij zat met een kogelgewricht. Op foto's van aanbieders op ebay staat een ander type mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

grun93 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:12:
[...]

Ik heb op jouw adres ook eentje besteld en die werd vanmorgen afgeleverd. Ik ben er blij mee! Hoe kan ik eigenlijk controleren of het een originele of een fake is, alleen maar door hem open te maken? Ik weet dat de datum bij het origineel rechtsonder hoort te staan, maar dat is te veranderen door andere firmware (dacht ik), dus dat zegt niet zoveel dan.

Ik vraag het omdat er een vacuummount bij zat met een kogelgewricht. Op foto's van aanbieders op ebay staat een ander type mount.
JB en ik hebben ook een kogelgewricht. De enige manier is idd openhalen maar dat is letterlijk 10 seconden werk met je nagel.

Ik zou even de firmware updaten en een filmpje maken. Als het h.264 is in .mov formaat weet je ook al vaak zeker dat het origineel is.

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 30-05-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Notna schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:21:
Als het h.264 is in .mov formaat weet je ook al vaak zeker dat het origineel is.
Dat is het idd, bedankt. Ik ben weer gerustgesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb de GW1H ook inmiddels en zojuist in mijn auto gemonteerd. Echter kan ik hem niet achter mijn spiegel zetten, zoals JB hem heeft:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/05/08/cam1.jpg
Bij mij dondert ie er dan keihard af elke keer. Op normale ruit vlakte zit ie dan weer wel heel goed vast..

Heeft het trouwens veel zin om een firmware update te doen, heb 'm net hangen :P

EDIT: Vandaag voor het eerst getest, ben er zeer tevreden over! Audio is ook prima.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lHWuD03cWCc%5B]

[ Voor 38% gewijzigd door vinom op 31-05-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Klopt op die zwarte bolletjes moet je een plakker gebruiken. Een vacuüm is daar niet mogelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Over wegwerken gesproken. Ik ben van plan om mijn mobius te vervangen met de cdv300x https://dashcamtalk.com/cdv300x/

Die is een verbeterde versie van de b40 https://dashcamtalk.com/b40-a118/
O.a. Betere nachtbeelden en gps ingebouwd.

De mobius gaat dan het verkeer van achteren in de gaten houden. De reden? Een schermpje om zo af en toe te checken is toch wel handig. Deze is nog discreter dan de mobius. Lijkt in ieder geval af-fabriek.
En in de zon valt de mobius er af (vastgeplakt met zo'n plallertjesmount)

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 01-06-2015 07:38 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

EektheMan schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:35:
[...]

De beelden met filter zien er zeker mooier uit! Zo overweeg ik zeker om er ook een op te zetten. Maar ik heb de LS460w vooral aangeschaft vanwege zijn lichtsterke lens/sensor om ook des nachts bruikbare beelden te verkrijgen. Die CPL zal vast een negatieve invloed hebben op nachtbeelden? Zijn die beelden nog acceptabel of kun je kentekenplaten bv totaal niet meer lezen of enkel in bepaalde situaties?.
Dit is een filter speciaal uitgezocht (door Rene Demmers) omdat de lichtreductie minimaal is, dus je verliest weinig. Zeker ook omdat deze camera een zeer hoge lichtgevoeligheid heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PauseBreak schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:15:
Klopt op die zwarte bolletjes moet je een plakker gebruiken. Een vacuüm is daar niet mogelijk.
Ligt dus aan je ruit :) Bij mij zit dit in het glas, dus de zuignap werkt daar wel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Hmm, balen. Hij hangt opzich nu ook wel goed, maar had hem liever achter mijn spiegel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17

FlyEragon

Alien Monkeys

vinom schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:19:
Hmm, balen. Hij hangt opzich nu ook wel goed, maar had hem liever achter mijn spiegel gehad.
Je moet zoiets vinden, deze plak je dan ergens op je raam waar het normaal niet werkt met vacuum. Vervolgens kan de mount hierop. Eenmaal vast krijg je het niet meer los, dus bezint eer gij begint, ofzo..

http://www.dx.com/p/round-shaped-plastic-pad-base-w-3m-adhesive-tape-for-car-suction-cup-holder-black-312852

http://www.dx.com/p/car-g...otary-bottom-black-193453

[ Voor 17% gewijzigd door FlyEragon op 01-06-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FlyEragon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Je moet zoiets vinden, deze plak je dan ergens op je raam waar het normaal niet werkt met vacuum. Vervolgens kan de mount hierop. Eenmaal vast krijg je het niet meer los, dus bezint eer gij begint, ofzo..

http://www.dx.com/p/round-shaped-plastic-pad-base-w-3m-adhesive-tape-for-car-suction-cup-holder-black-312852

http://www.dx.com/p/car-g...otary-bottom-black-193453
Jawel hoor :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Nice, ik heb er eentje in het 12v aansluiting compartiment geplakt op plastic, en ik kreeg het niet zo los met de hand, met grof geschut gaat het wel lukken dus :) Dus, bestellen dat ding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Probleem is dat ik in een auto van de zaak heb, haha. Zulk soort modificaties waarderen ze niet echt :P

[ Voor 13% gewijzigd door vinom op 01-06-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vinom schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:40:
Probleem is dat ik in een auto van de zaak heb, haha. Zulk soort modificaties waarderen ze niet echt :P
Gewoon laten zitten, ziet niemand :)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 4 ... 57 Laatste