Een tijdje geleden heb ik een Mobius gekocht. Een klein ding dat in combinatie met de juiste mount best discreet in de auto kan worden gemonteerd. Toch vond ik dat nog iets te veel opvallen, zowel van in de auto als van buiten de auto.
Het leek mij wel interessant om dat gewoon in uw achteruitkijkspiegel te kunnen installeren, iets wat ik dan ook geprobeerd heb. Een 2de hands spiegel op de kop getikt en mijn mobius uit elkaar gehaald, met dit als resultaat.
Ik heb het geheel nog niet kunnen testen, maar het resultaat (uiterlijk) bevalt me wel. De lens zit onder een hoek gemonteerd welke de hoek van de achteruitkijkspiegel opvangt. Hierdoor valt het nauwelijks op dat de camera niet helemaal in het midden staat en ook nog eens op een schuin vlak.
Verder is het afwachten hoe hij zich gaat gedragen in de zon en hoe het geluid wordt beïnvloed nu de micro in de spiegel zit.
Van dat geluid lig ik niet direct wakker, van de warmte al iets meer. De 'heat sink' zit gewoon mee in de spiegel en op dezelfde plaats heb ik gaatjes geboord in het plastiek van de spiegel. Achteraf heb ik deze weer afgeplakt met zwarte tape omdat ze iets te veel opvielen. Moest de warmte een probleem worden kan ik deze tape nog altijd verwijderen, moest dit al helpen.
Voor de knopjes had ik ook 3 gaten geboord met het gedacht om de knoppen bedienbaar te maken van buitenaf. Dit was niet direct een succes waardoor ik de knopjes nu gewoon bedien met iets fijn. Had ik dit vooraf geweten had ik die gaatjes ook wat kleiner en subtieler kunnen maken. Daardoor zijn ook deze nu afgeplakt. (in theorie heb ik deze toch niet (veel meer) nodig.)
Nog niet perfect of helemaal wat het zou moeten zijn, maar als 1e 'prototype' kan ik er wel met leven. Misschien dat ik het in de (verre) toekomst nog eens een kans geef.