Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 09:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Ach, je hebt er ook een camera ingehangen en ergens bedrading gelegd, dus zo een plakkertje kan er vast ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

JB schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:54:
Herkennen mensen met de G1WH ook dat deze een beetje trilt onder het rijden door de speling van het schuifblokje? Zelf ervaar ik dit namelijk en als ik de mount op de ruit heb zitten en de kogel vastdraai gaat deze nergens heen maar het zit puur in het schuifmechanisme (dus het blokje waar je de cam op schuift).

[video]

Nu past de mount van de GT300W en LS300W ook, dus ben even benieuwd of deze cams ook deze speling hebben met de mount. Iemand die deze camera('s) heeft :?
Zo, nieuwe mount is binnen. Precies dezelfde als de meegeleverde in doos maar deze heeft geen speling. Ik ben blij. Nu zijn de vissenkom effecten weg :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-04 23:08
Mijn G1WH geeft een memory error als ik een 16gb class 10 kaart gebruik, zijn er meer mensen die problemen hebben met class 10 kaarten in de G1WH.?
Gebruik nu tijdelijk een class 4 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Koen050 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:27:
Mijn G1WH geeft een memory error als ik een 16gb class 10 kaart gebruik, zijn er meer mensen die problemen hebben met class 10 kaarten in de G1WH.?
Nope geen problemen hier. Ik heb er 32 GB in zitten (Samsung 32GB micro SD EVO Class 10 48MB/s) en tot op heden geen problemen :) Camera staat op loops van 3 min Full HD

Heeft het wel gewerkt of meteen al problemen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
JB schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:52:
[...]

Nope geen problemen hier. Ik heb er 32 GB in zitten (Samsung 32GB micro SD EVO Class 10 48MB/s) en tot op heden geen problemen :) Camera staat op loops van 3 min Full HD

Heeft het wel gewerkt of meteen al problemen?
Die class 10 van mij heeft vanaf het begin niet gewerkt. Ik denk dat ik ook maar die Samsung 32GB EVO class 10 bestel.
Het probleem ligt vast bij mijn SD, het was ook zeker geen a-merk sd-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Koen050 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:56:
[...]

Die class 10 van mij heeft vanaf het begin niet gewerkt. Ik denk dat ik ook maar die Samsung 32GB EVO class 10 bestel.
Het probleem ligt vast bij mijn SD, het was ook zeker geen a-merk sd-kaart
Er zijn aardig wat issues met Class 10 kaarten en het varieert nogal of de G1WH het wel of niet pakt. Ik had zelfs issues dat hij geen 1 kaartje meer wilde pakken maar dat komt door een rotte SD card slot. Ik heb de SD kaart aan 1 kant verdikt met 2 laagjes van een adresticker en nu geen enkel probleem meer

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

vinom schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:40:
Probleem is dat ik in een auto van de zaak heb, haha. Zulk soort modificaties waarderen ze niet echt :P
Om die reden ben ik ook eerder geniegd naar iets wat met een zuignap te bevestigen is.
Ben zelf momenteel aan het kijken naar Kitvision HD30W met mount of HD10 met mount omdat ik die ook op de motor kan gebruiken.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als test heb ik nu een DriveCam van Lytx in mijn auto hangen. De camera kijkt naar voren en achteren en neem alleen op bij een ingestelde overschrijding van bepaalde G-krachten. Wel grappig om jezelf dan terug te zien, maar vooral confronterend: die harde rem-actie kwam bijvoorbeeld voort uit het feit dat je even met de radio of telefoon aan het priegelen was.

Voorbeeld van die cam: YouTube: Drivecam: Asleep at the Wheel

Qua kwaliteit is het niet bijzonder, wel handig is dat je op een portal in kunt loggen en gewoon direct terugzien wat er gaande is geweest. Dat moet ik sowieso bij mijn volgende dashcam hebben, belangrijke dingen direct uploaden zonder dat ik iedere keer die SD-kaart uit de camera moet priegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:43
Koen050 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:27:
Ik had deze problemen ook met een Sandisk 16 GB Class 10 kaartje. Nadat ik donderdag een Samsung EVO 32 GB Class 10 kaartje heb gekocht treden de problemen niet meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
RJ-NL schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:14:
[...]

Ik had deze problemen ook met een Sandisk 16 GB Class 10 kaartje. Nadat ik donderdag een Samsung EVO 32 GB Class 10 kaartje heb gekocht treden de problemen niet meer op :)
Fijn om te horen, dit geeft mij goede hoop.
Heb vanmorgen ook een Samsung EVO 32gb class10 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07
Ik ga van de zomer met de camper door Amerika/Canada rondreizen. Het lijkt me leuk om daar een timelapse/drivelapse van de maken. Mijn huidige plan is om een G1WH te kopen en daar filmpjes mee te maken en die filmpjes aan het eind van iedere dag over te zetten op een laptop en te versnellen.

Dat is natuurlijk niet helemaal ideaal, want de G1WH neemt allemaal losse segmenten op (met tussen de segmenten overlap/ontbrekende delen) dus het samenvoegen van al die segmenten zal wel wat tijd kosten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Nu vraag ik me af of er nog een betere optie is: zijn er dashcams die ook een timelapse-optie hebben zodat ik niet handmatig de filmpjes hoef in te korten (en dus langer kan opnemen op hetzelfde kaartje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Tom-Z schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:55:
Ik ga van de zomer met de camper door Amerika/Canada rondreizen. Het lijkt me leuk om daar een timelapse/drivelapse van de maken. Mijn huidige plan is om een G1WH te kopen en daar filmpjes mee te maken en die filmpjes aan het eind van iedere dag over te zetten op een laptop en te versnellen.

Dat is natuurlijk niet helemaal ideaal, want de G1WH neemt allemaal losse segmenten op (met tussen de segmenten overlap/ontbrekende delen) dus het samenvoegen van al die segmenten zal wel wat tijd kosten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Nu vraag ik me af of er nog een betere optie is: zijn er dashcams die ook een timelapse-optie hebben zodat ik niet handmatig de filmpjes hoef in te korten (en dus langer kan opnemen op hetzelfde kaartje)?
Als je toch van plan bent om iedere avond alles over te zetten is een GoPro (of alternatief merk) dan geen betere optie? Bieden vaak beter beeld dan een dashcam. Voordeel van een dashcam is mijns inziens vooral dat je em weg kan monteren en vergeten omdat ie automatisch aan gaat als je gaat rijden en oude filmpjes overschrijft als de geheugenkaart vol is. Aangezien je van plan bent om de camera na iedere dag / rit aan de laptop te hangen en heel de rit op video wilt hebben zijn de voordelen van een dashcam weer weg wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Helaas kent de DOD LS460w wat hitte-issues, zie video. Ben er nog niet achter of dit een structureel iets is en of er nog verschil zit in productiebatches, maar mijn leverancier pakt het geweldig op en helpt me aan goede spullen.

[YouTube: http://youtu.be/zHuG3kUBS3Y]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Je _kan_ met de G1WH ook gewoon continu opnemen en dus 1 grote file laten maken. Dan moet je nog steeds die file eraf halen na X tijd, wat afhankelijkv and e grote van de kaart en de resolutie rond de 1,5 uur zal liggen. Je zal hoe dan ook iets nodig hebben dat een groter tijdspanne kan opnemen zonder dat je de file eraf moet halen. Wat dat dan precies moet worden weet ik niet....

In ander nieuws:

http://www.telegraaf.nl/b...juicht_dashcam_toe__.html

Edit: @ JB hieronder: ik was lekker eerder, lekker puh :+

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 08-06-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HTT-Thalan schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:19:
Helaas kent de DOD LS460w wat hitte-issues, zie video. Ben er nog niet achter of dit een structureel iets is en of er nog verschil zit in productiebatches, maar mijn leverancier pakt het geweldig op en helpt me aan goede spullen.

[video]
Wat zou ik moeten zien qua hitteprobleem?

Wel fijn dat je leverancier het goed oppakt. Mag ook wel voor zo'n dure dashcam!

Overigens vandaag in het nieuws:

http://www.ad.nl/ad/nl/10...hcam-in-verkeer-toe.dhtml

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

JB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:24:
[...]

Wat zou ik moeten zien qua hitteprobleem?

Wel fijn dat je leverancier het goed oppakt. Mag ook wel voor zo'n dure dashcam!

Overigens vandaag in het nieuws:

http://www.ad.nl/ad/nl/10...hcam-in-verkeer-toe.dhtml
De rechtercamera lijkt een soort 'blur' in het beeld te hebben, meest zichtbaar in het middengedeelte en minder aan de randen. Dat is dus de lens die zijn scherpte kwijtraakt door vervorming van de behuizing.
Hoe heter het word, hoe erger de effecten. Dat de auto intern 17 graden is doet daar niks aan af :P.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-06-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HTT-Thalan schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:30:
[...]

De rechtercamera lijkt een soort 'blur' in het beeld te hebben, meest zichtbaar in het middengedeelte en minder aan de randen. Dat is dus de lens die zijn scherpte kwijtraakt door vervorming van de behuizing.
Hoe heter het word, hoe erger de effecten. Dat de auto intern 17 graden is doet daar niks aan af :P.
Dat de behuizing vervormt door de warmte is hier ook herkenbaar :) De ring voor de CPL filter viel gisteren van de G1WH, toen ik die vervolgens terug wilde duwen merkte ik ook dat deze niet meer klemde. Nu met wat secondenlijm vast gemaakt. Gelukkig nog geen beeldvervorming waargenomen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb het idee dat bij mij de linkerkant wat blurred is bij mijn GW1H. Als ik erop Google is het normaal gesproken de rechterkant bij dit type. Het is niet super storend, maarja. Tevens ook wel iets teveel speling naar mijn mening, kijken of secondelijm misschien ook iets zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vinom schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:38:
Ik heb het idee dat bij mij de linkerkant wat blurred is bij mijn GW1H. Als ik erop Google is het normaal gesproken de rechterkant bij dit type. Het is niet super storend, maarja. Tevens ook wel iets teveel speling naar mijn mening, kijken of secondelijm misschien ook iets zal helpen.
Speling waar? De mount of heb je ook zo'n KOOD incl CPL filter?

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/05/11/IMG_5090.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 08-06-2015 08:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
De mount inderdaad, ik heb geen filter erop zitten. Als je jouw foto kijkt, zie onderaan dat blokje waar je hem inschuift aan de mount. En aan de linkerkant van dat blokje zit de speling. Als je de beelden terug kijkt zie je dat het bijna altijd licht vibreert en dit kijkt niet heel rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vinom schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:44:
De mount inderdaad, ik heb geen filter erop zitten. Als je jouw foto kijkt, zie onderaan dat blokje waar je hem inschuift aan de mount. En aan de linkerkant van dat blokje zit de speling. Als je de beelden terug kijkt zie je dat het bijna altijd licht vibreert en dit kijkt niet heel rustig.
Dat had ik ook met de originele mount (zie eerdere reacties). Nu een andere mount en geen/minder problemen. Wanneer ik de muziek wat harder zet, zie je dit ook terug in de beelden (resonantie).

Die mounts kosten overigens geen moer, dus heb er een aantal besteld en dus nu ook wat reserves mocht de zuignap uitdrogen bijv.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:39
zijn er dashcams die ook een timelapse-optie hebben zodat ik niet handmatig de filmpjes hoef in te korten (en dus langer kan opnemen op hetzelfde kaartje)?
De Mobius action cam heeft een timelapse mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17:30
Hmm ik heb eens zitten kijken naar hoe ik eventueel de stroom zou kunnen verzorgen. In mijn dashboard kastje zit een usb aansluiting die als ik mijn telefoon aansluit ook oplaad. Zou dat voldoende stroom geven? Enige nadeel is dat die stroom aanblijft ook als de auto uitstaat, dus weet niet of die dashcams veel stroom trekken in standby?

Tevens moet ik dan een lange usb kabel scoren, maar dat is niet zo'n probleem.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Phusebox schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:48:
Hmm ik heb eens zitten kijken naar hoe ik eventueel de stroom zou kunnen verzorgen. In mijn dashboard kastje zit een usb aansluiting die als ik mijn telefoon aansluit ook oplaad. Zou dat voldoende stroom geven? Enige nadeel is dat die stroom aanblijft ook als de auto uitstaat, dus weet niet of die dashcams veel stroom trekken in standby?

Tevens moet ik dan een lange usb kabel scoren, maar dat is niet zo'n probleem.
Ik dacht dat je vrouw tegen was? :P :+

Dashcams hebben niet heel veel amperage nodig. Ik weet niet of je de specs kan vinden van de poort in je auto maar als het de telefoon laad, zal de dashcam (zoals een G1WH bijv.) het prima erop doen.

Het lijkt mij sterk dat de poort actief blijft als je het contact uitzet, dat zou wel een hele slechte design keuze zijn. Meeste dashcams gaan overigens aan zodra ze gevoed worden met stroom en weer uit als deze stroom weg valt. In het ergste geval zou je gewoon even de USB kabel kunnen unpluggen zodra je auto stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Notna schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:51:
[...]

Ik dacht dat je vrouw tegen was? :P :+

Dashcams hebben niet heel veel amperage nodig. Ik weet niet of je de specs kan vinden van de poort in je auto maar als het de telefoon laad, zal de dashcam (zoals een G1WH bijv.) het prima erop doen.

Het lijkt mij sterk dat de poort actief blijft als je het contact uitzet, dat zou wel een hele slechte design keuze zijn. Meeste dashcams gaan overigens aan zodra ze gevoed worden met stroom en weer uit als deze stroom weg valt. In het ergste geval zou je gewoon even de USB kabel kunnen unpluggen zodra je auto stil staat.
Mja ze is nog steeds tegen maar mag nog steeds kijken toch?

Heb net 10 minuten gewacht en zo lang bleef de telefoon gewoon doorladen. De 12V aansluitingen gaan wel uit zodra de motor af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Phusebox schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:53:
[...]
Mja ze is nog steeds tegen maar mag nog steeds kijken toch??

Heb net 10 minuten gewacht en zo lang bleef de telefoon gewoon doorladen. De 12V aansluitingen gaan wel uit zodra de motor af is.
Zolang we het over dashcams hebben... :+ ;)

Interesting, dat lijkt mij een vreemde keuze maargoed; so be it. Dan zit je toch vast aan het handmatig schakelen van de stroom; kabel er uit trekken bijv.

Je gaf al eerder aan dat de 12 V aansluting gebruiken geen optie is voor je, dus dat pad kan je ook niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Mja ze is nog steeds tegen maar mag nog steeds kijken toch?

Ik mag ook gerust kijken, zolang ik maar niet aan andere vrouwen zit :P :+

Die USB aansluiting is puur om op te laden? Lijkt me eerder dat deze onderdeel van je radio is? Vaak heb je dan het probleem dat je radio de dashcam als media ziet. De dashcam gaat koppelen als "massa opslag" net als een USB stick. Dit is niet handig :) Heb het bij mij ook getest op USB poort in dashboard (die overigens niet constant gevoed is) maar dan start de dashcam meteen op net zoals je 'm aansluit op een pc.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:59:
[...]

Ik mag ook gerust kijken, zolang ik maar niet aan andere vrouwen zit :P :+

Die USB aansluiting is puur om op te laden? Lijkt me eerder dat deze onderdeel van je radio is? Vaak heb je dan het probleem dat je radio de dashcam als media ziet. De dashcam gaat koppelen als "massa opslag" net als een USB stick. Dit is niet handig :) Heb het bij mij ook getest op USB poort in dashboard (die overigens niet constant gevoed is) maar dan start de dashcam meteen op net zoals je 'm aansluit op een pc.
Hmm ja dat zal die dan inderdaad wel doen, het is inderdaad een aansluiting voor USB sticks of iets dergelijks. Mja, dan is dat ook geen optie.

PS. die andere opmerkingen lagen al in de lijn der verwachting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Phusebox schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Hmm ja dat zal die dan inderdaad wel doen, het is inderdaad een aansluiting voor USB sticks of iets dergelijks. Mja, dan is dat ook geen optie.

Wellicht voorstellen om ook meteen een andere auto aan te schaffen voor je dashcam :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Wat is op dit moment de "best bang for the buck" qua dascams?

In dit topic zie ik veelal de G1WH voorbij komen... wat ik echter minder vaak voorbij zie komen is de SJ4000 wifi.
Waarom is de G1WH populairder? en wat is zijn grote voordeel ten opzicht van de SJ4000?

Liefst zou ik overigens een 2 side camera hebben, (voor en achter filmen) maar die worden voor zover ik terug kan vinden wat prijzig... ik zoek het liefst een camera < € 100

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

freestyler2 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:44:

In dit topic zie ik veelal de G1WH voorbij komen... wat ik echter minder vaak voorbij zie komen is de SJ4000 wifi.
Waarom is de G1WH populairder? en wat is zijn grote voordeel ten opzicht van de SJ4000?

Liefst zou ik overigens een 2 side camera hebben, (voor en achter filmen) maar die worden voor zover ik terug kan vinden wat prijzig... ik zoek het liefst een camera < € 100
Kijk zelf zou ik zeggen:

https://dashcamtalk.com/compare/1/51,1/sj4000-vs-g1w/

Dit is dan wel voor de G1W, maar de H heeft als voordeel dat er een 140 graden lens op zit vs de 120 op de G1W (afgezien van de nieuwe casing ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 19:23
Bieden verzekeringsmaatschappijen nog iets tegenover het hebben van een dashcam of niet?

Zit zelf ook na te denken om een dashcam aan te schaffen. Zou mooi zijn als ik de aanschaf van de cam er met een premiekorting over enkele maanden eruit kan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:34

PauseBreak

derp!

Kun je het beste aan je verzekeraar vragen, maar besef je wel dat het best wel eens zo kan zijn dat ze je premie aanpassen aan de beelden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Datzelfde probleem had ik ook in mijn auto. Heb een brodit houder en wilde niet dat mn radio mn iPhone hem ging koppelen via usb (liever alleen bluetooth). Ik heb er gewoon een kabel tussen gezet waar alleen stroom overheen gaat en geen data, probleem opgelost :)

edit: JB als ik het goed gelezen heb dan heb jij ook seat leon st uit 2014 he? Heb jij nog gekeken of je de voeding van de spiegel af kunt halen of heb jij een kabel gelegd

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 11-06-2015 12:48 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

laurens0619 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:46:
[...]

Datzelfde probleem had ik ook in mijn auto. Heb een brodit houder en wilde niet dat mn radio mn iPhone hem ging koppelen via usb (liever alleen bluetooth). Ik heb er gewoon een kabel tussen gezet waar alleen stroom overheen gaat en geen data, probleem opgelost :)

edit: JB als ik het goed gelezen heb dan heb jij ook seat leon st uit 2014 he? Heb jij nog gekeken of je de voeding van de spiegel af kunt halen of heb jij een kabel gelegd
Ik heb een kabel gelegd :) Meest safe ivm leaseauto.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou mijn vrouw is toch overstag gegaan, maar nu is hij helaas voor een schappelijke prijs nergens meer op voorraad. Dan maar weer wachten, kan ik zelf ook verder twijfelen en kijken hoe ik het nu ga aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

[video]
Heb jij 2 460's?
JB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:48:
[...]

Dat had ik ook met de originele mount (zie eerdere reacties). Nu een andere mount en geen/minder problemen. Wanneer ik de muziek wat harder zet, zie je dit ook terug in de beelden (resonantie).

Die mounts kosten overigens geen moer, dus heb er een aantal besteld en dus nu ook wat reserves mocht de zuignap uitdrogen bijv.
Waar bestel je die mounts?
grun93 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:54:
[...]

De Mobius action cam heeft een timelapse mode.
Let op de kleinere kijkhoek...
Een dashcam heeft vaak een 140 graden of hogere kijkhoek, waarbij de door jou genoemde actioncam op 120 graden zit
Notna schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Zolang we het over dashcams hebben... :+ ;)

Interesting, dat lijkt mij een vreemde keuze maargoed; so be it. Dan zit je toch vast aan het handmatig schakelen van de stroom; kabel er uit trekken bijv.

Je gaf al eerder aan dat de 12 V aansluting gebruiken geen optie is voor je, dus dat pad kan je ook niet nemen.
Mijn Ford Focus blijft ook actief op de 12v aansluitingen, toch stopt mijn dashcam er na 10 minuten mee. Geen idee hoe het kan.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Motion detection misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Of de spanning gaat er gewoon na 10 minuten af.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:39
dfrenner schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:42:
Let op de kleinere kijkhoek... Een dashcam heeft vaak een 140 graden of hogere kijkhoek, waarbij de door jou genoemde actioncam op 120 graden zit
Ja, dat weet ik maar dat was de vraag eigenlijk niet. >:)

De originele G1W had ook maar een 120 graden kijkhoek en toch was die camera enorm populair. Ok, dat was waarschijnlijk vooral vanwege de lage prijs, maar de filmpjes die ik ervan gezien heb zijn voor mij zeer acceptabel qua kijkhoek. Zelf heb ik nu de G1WH gekocht, maar dan vooral omdat die een all-black case heeft, want de zilverkleurige ring rond de lens van de G1W vond ik enorm lelijk en opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Tijdelijk ;). Ik koop mijn cams bij Dutch Dashcam in Apeldoorn, en die levert uitstekende service.
Toen ik hitteproblemen leek op te merken op mijn video's stuurde hij een tweede exemplaar af zodat ik ze naast elkaar kon hangen.

Die video's heb ik online gezet voor hem en nadat bevestigd was dat mijn oude cam inderdaad onscherp word bij hogere temperaturen op de weg, mag ik de oude terugsturen. Doosje staat al klaar :).

Achter heb ik wel een tweede cam maar dat is een Mini 0801.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-06-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39

[video]
Dus dit probleem is er nog steeds en betrof niet alleen de eerste exemplaren? :'(

Ik heb met mijn LS460W dit probleem gelukkig nog niet gehad (heb 'm vanaf mei dit jaar), maar het kan dus nog komen? :'(

Wel slordig voor een dashcam van €170,-...
Josefien schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:27:
Over "out of focus" gesproken... ik vraag me af of de DOD LS460W die ik heb ook last kan krijgen van het probleem dat het materieel v/d lens gaat uitzetten bij heel warm weer en daardoor de focus verschuift? Als je Google'd op "ls460w focus" dan zijn er wel klachten daarover, maar voornamelijk bij de eerste producties van vorig jaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Josefien schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:01:
[...]
Dus dit probleem is er nog steeds en betrof niet alleen de eerste exemplaren? :'(

Ik heb met mijn LS460W dit probleem gelukkig nog niet gehad (heb 'm vanaf mei dit jaar), maar het kan dus nog komen? :'(

Wel slordig voor een dashcam van €170,-...

[...]
Volgens mij leverancier is het zeer zeldzaam bij de LS460w en komt hij het bij dit type niet echt tegen. Desalniettemin gaat de oude cam met linkje naar de beelden gewoon terug naar de importeur. Voor hetzelfde geld ís mijn camera wel een van de eerste productiebatches, who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
freestyler2 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:44:

De 0806 en nu best cheap ~ 77 euro .

Deze http://dashboardcamerareviews.com/mini-0806/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
freedzed6 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:02:
[...]
De 0806 en nu best cheap ~ 77 euro .
En waar heb je hem voor deze prijs gezien dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:22:
[...]

Heb je de link doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:22:
[...]

freedzed6 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:58:
[...]

Heb je de link doorgenomen?
Om het even makkelijker te maken:

Coupon code GB0806 gebruiken op http://shrsl.com/?~8n11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
Excuses, helemaal overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:24
Thanks! Keek af en toe wel even om een dashcam voor het geval dat... Ambarella staat ondertussen wel aardig goed aangeschreven en de reviews zijn ook wel goed. Ben in combinatie met die website en kortingscode 77 euro incl. verzenden kwijt. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.vicovation.com/uploads/Vico_319107.jpg
Net een Vico WF-1 in mijn auto geinstalleerd, ik heb deze gekozen omdat deze geen scherm heeft (zijn toch meestal te klein) en alles via voice commando's eruit gooit.
Als ik de auto op contact zet dan zegt ie dus "powering on" en daarna "recording"
Het ding heeft WIFI en is via een goede app op Android en IOS te beheren, ook zit daar de live view in.

Natuurlijk de laatste firmware opgegooid want daar is Vico erg sterk in, ze voegen telkens nieuwe functie's toe of verbeteren de beeld kwaliteit in het donker.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Vico WF-1 WiFi Dashcam with Smartphone App (REVIEW)

[ Voor 19% gewijzigd door Bierkameel op 19-06-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Bierkameel schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:32:
[afbeelding]
Net een Vico WF-1 in mijn auto geinstalleerd, ik heb deze gekozen omdat deze geen scherm heeft (zijn toch meestal te klein) en alles via voice commando's eruit gooit.
Als ik de auto op contact zet dan zegt ie dus "powering on" en daarna "recording"
Het ding heeft WIFI en is via een goede app op Android en IOS te beheren, ook zit daar de live view in.

Natuurlijk de laatste firmware opgegooid want daar is Vico erg sterk in, ze voegen telkens nieuwe functie's toe of verbeteren de beeld kwaliteit in het donker.

[video]
Mooie 160 graden hoek.
Alleen bij low light lijkt hij wat minder te presteren.

Had je zelf al referentiematteriaal? (Andere dashcam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Vico WF1 DashCam - See the new Night Enhance Mode in Action (and other new features).

Low light problemen zijn opgelost met een firmware update.
En nee dit is mijn eerste dus ben erg benieuwd, ik heb wel veel reviews gekeken, ik had eerst lang interesse in de A0806 en toen de Street Guardian maar uiteindelijk toch voor de Vico gegaan omdat het voor mij een set and forget ding is, ik wil niet elke keer dat ik de auto start naar een schermpje of ledjes kijken, die Vico roept het ook als er bijvoorbeeld een probleem is met het SD kaartje dus lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Bierkameel schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:58:
[video]
Low light problemen zijn opgelost met een firmware update.
En nee dit is mijn eerste dus ben erg benieuwd, ik heb wel veel reviews gekeken, ik had eerst lang interesse in de A0806 en toen de Street Guardian maar uiteindelijk toch voor de Vico gegaan omdat het voor mij een set and forget ding is, ik wil niet elke keer dat ik de auto start naar een schermpje of ledjes kijken, die Vico roept het ook als er bijvoorbeeld een probleem is met het SD kaartje dus lekker makkelijk.
Oh inderdaad, duidelijke verbetering!
Mag ik vragen wat hij gekost heeft? Zie hem voor 256 euro bij Bol staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 12:10

EektheMan

DPC

Ik heb voor de grap eens de Time Lapse optie van de DOD LS460w gebruikt. Hiermee kun je om de zoveel tijd een foto laten maken. De LS460w kan naar ik me herinner iets van 15 minuten op interne batterij filmen. Time Lapse zal dus wel langer moeten kunnen. Verder kun je natuurlijk een Power bank aansluiten op de cam als je geen mogelijkheid hebt om de dashcam op de auto accu te laten lopen.

Tsja, in welke situaties is dit handig? In principe zit er ook een optie in om te filmen zodra je auto aangereden wordt. Maar deze kwam nu niet in actie :-( , want mijn auto werd bij deze test lichtjes aangeschampt (sec 1 van de vid....) door een taxi die 20 meter verder rijden wilde besparen en zich tussen mijn auto en de voor mij geparkeerde auto inwringt. Nu is het zeer lichte schade, bijna onzichtbare krasjes. De bewaker had het iig niet opgemerkt. Nummerbord is slechts deels zichtbaar :X , niet helemaal de bedoeling van deze cam.

https://youtu.be/dQ51Zk722bQ

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15

Wildfire

Joy to the world!

Mijn vader heeft n.a.v. mijn adviezen a.d.h.v. dit topic gisteren een DOD LS460W besteld welke zojuist is gearriveerd. Zal morgen of donderdag een filmpje schieten en naar YouTube uploaden, altijd fijn om als tweaker andere tweakers te helpen. :)

Ding ziet er iig al prima en erg degelijk uit. Alleen die 4 meter kabel van de autolader is wel extreem veel! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

EektheMan schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:56:
Ik heb voor de grap eens de Time Lapse optie van de DOD LS460w gebruikt. Hiermee kun je om de zoveel tijd een foto laten maken. De LS460w kan naar ik me herinner iets van 15 minuten op interne batterij filmen. Time Lapse zal dus wel langer moeten kunnen. Verder kun je natuurlijk een Power bank aansluiten op de cam als je geen mogelijkheid hebt om de dashcam op de auto accu te laten lopen.

Tsja, in welke situaties is dit handig? In principe zit er ook een optie in om te filmen zodra je auto aangereden wordt. Maar deze kwam nu niet in actie :-( , want mijn auto werd bij deze test lichtjes aangeschampt (sec 1 van de vid....) door een taxi die 20 meter verder rijden wilde besparen en zich tussen mijn auto en de voor mij geparkeerde auto inwringt. Nu is het zeer lichte schade, bijna onzichtbare krasjes. De bewaker had het iig niet opgemerkt. Nummerbord is slechts deels zichtbaar :X , niet helemaal de bedoeling van deze cam.

https://youtu.be/dQ51Zk722bQ
Wie is die chick :D :P
Wildfire schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:30:
Mijn vader heeft n.a.v. mijn adviezen a.d.h.v. dit topic gisteren een DOD LS460W besteld welke zojuist is gearriveerd. Zal morgen of donderdag een filmpje schieten en naar YouTube uploaden, altijd fijn om als tweaker andere tweakers te helpen. :)

Ding ziet er iig al prima en erg degelijk uit. Alleen die 4 meter kabel van de autolader is wel extreem veel! :)
Valt toch wel mee? Ik had net genoeg aan de 3m kabel (naar middenconsole) dus 4m was net iets idealer geweest. Ligt er puur aan waar je de stroom wil halen :)

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 24-06-2015 08:24 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Hehe, op een of andere manier lijkt het alsof je enkel die supermarkt binnen mag als je als vrouw minimaal model bent. Komt ook nog bij dat ze een eigen restaurant en patisserie hebben waardoor de dames extra lang kunnen paraderen en natuurlijk een flinke maaltijd tot zich kunnen nemen: 1 1/2 bon bon ofzo. '
Wildfire schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:30:

Ah nog een mede DOD'er! Met die lange kabel kun je natuurlijk ook de cam achterin plaatsen als je daar geen voeding hebt. Ben zelf nog wel op zoek naar een gunstig geprijsde WiFI dashcam die ik dan meteen voor parkeercam kan gebruiken. Liefst werkend op Windows Phone. Die Vico cam van Bierkameel ziet er interessant uit, maar heb ik helaas nog niet in shops hier kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door EektheMan op 24-06-2015 14:05 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Vandaag echt een slaperige gast tegengekomen op de weg, best bizar om te zien, hij lag gewoon te pitten naast me bij het stoplicht.

Lange rit geworden, dus ook een lang filmpje...

Bekijk op YouTube
Dashcam DOD LS430W - Sleepy / Drugs / Alcohol

Vanaf 3:15 ging mijn rijgedrag wat ver :X maar wilde er toch even achter blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Laatst online: 08-05 11:22
Hallo dashcammers! Sinds kort ben ik de eigenaar van een B40/A118 dashcam. Nu wil ik deze met een hardware-kitje gaan aansluiten zodat hij automatisch aan gaat als ik de motor start. Ik dacht dat ik dit wel aan kon maar ik kom er toch niet helemaal uit. Hopelijk kan en wil iemand mij helpen.

Dit zijn de spullen die ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qx23jk.jpg

Aan dat boxje zit een USB aansluiting, die gaat in de dashcam. Aan de andere kant zitten die twee draadjes (rood en zwart). Op het boxje stat duidelijk dat rood de + is, en zwart de -. Nu ging ik er vanuit dat ik de plus aan moest sluiten op de add-a-fuse (rechtsboven). Maar die rode heeft zoals je ziet een 'grounding clip'.

Vraag is dus: moet ik inderdaad die zwarte aansluiten op de add-a-fuse? En zo ja, hoe doe ik dat precies, want van dat krimpen snap ik weinig. Ik vermoed dat dat zilveren opzetstukje op de draad moet, en dat dat vervolgens in het zilveren stuk aan de add-a-fuse gaat?

Ik klink waarschijnlijk als een complete noob 8)7. Maar ben erg bang dat ik iets fout doe.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Laatst online: 09-05 10:51
Rood = plus, zwart = min. Rode moet aan je add-a-fuse, zwarte moet ergens op een aarde-punt/chassis. Krimpen van die stekker doe je met een kabelschoen tang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Laatst online: 08-05 11:22
Jorik90 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:41:
Rood = plus, zwart = min. Rode moet aan je add-a-fuse, zwarte moet ergens op een aarde-punt/chassis. Krimpen van die stekker doe je met een kabelschoen tang.
Thanks! Why the f*** doen ze dan een grounding clip aan die rode |:( Weet je toevallig ook hoe ik dat draadje goed aan die add-a-fuse krijg? Moet dat door middel van dat losse zilveren clipje? Heb ik zoals je merkt nog NOOIT gedaan.

EDIT: Never mind, het is me wonder boven wonder gelukt _/-\o_
Zal binnenkort wat foto's en filmpjes posten, maar kan die cam nu al aanraden!

[ Voor 12% gewijzigd door brainovic op 24-06-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 16:15

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag geschoten met een DOD LS460W. Redelijk saai filmpje, alleen in het begin een idioot die met z'n caravan voor rechts voorgesorteerd staat maar hem er dan vervolgens gewoon naar links voorgooit.

Rest is gewoon rechte weg. Had zo 1-2-3 niets bij de hand om fatsoenlijk te editten dus heb 't maar even zo gelaten.

Bekijk op YouTube
Voorbeeldopname van de DOD LS460W dashcam

Geeft meteen een goed idee van de DOD LS460W beeldkwaliteit, alhoewel de YouTube compressie natuurlijk wel wat in de weg zit. Kentekens zijn hier door de compressie soms niet goed te lezen, terwijl dat bij het origineel wel is.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 26-06-2015 21:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:43

pinda powerrr

Slow down...

China shopperDashcam vrienden (doorgestuurd uit het China topic ;) ), ik heb jullie hulp nodig!

Ik bestel regelmatig spullen voor mijn oom, die heeft net als ik een fetish voor allerlei gadgets die wel/niet nuttig zijn (runs in the family :+ ), echter weet hij nog steeds de weg niet in het China-shoppen, dus krijg ik soms een "opdracht" en dan zoek ik het voor hem op en bestel het dan. Nu heeft hij weer wat nieuws wat hij graag wil:

Hij wil graag een dashcam/binnenspiegel icm een achteruitrijcamera. Hij had een winkel in NL gevonden met iets wat aan zijn wensen voldeed. Ik heb exact dezelfde camera gevonden voor de helft :P

Afbeeldingslocatie: http://img.td-imgs.com/images/80/51/388051_130741430550726313.jpg

Het gaat om deze bij Banggood

Ook zie ik bij Tinydeal bijvoorbeeld ook een leuke staan.

Het idee is duidelijk hopelijk. Wie kan mij tips geven, waar moet ik op letten, do's en dont's. Voorkeur voor webshop is Tinydeal, Banggood of DX (op basis van eerdere bestellingen).
Op basis van een korte zoektocht, is die van Tinydeal precies wat hij wil (lcd rechts), ik ben er onbekend mee, ik hoop jullie niet :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:25
JB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:59:
[...]
Heb dat ook met mijn Volkswagen. De dashcam koppelt als massa opslag. Een klein stukje ducktape over de twee middelste contacten van de USB kabel gedaan en nu is het alleen een voeding. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24
Op momenten zoals deze ben ik blij dat ik een dashcam heb gekocht
2x afsnijden, een brake check, uitstappen en dan proberen m'n deur open te maken. Heb het naar de politie doorgestuurd.

De clip begint op het wanneer de SUV invoegt en de file voorbij rijdt over de zgn "flush lane" (deze strook is bedoeld voor invoegend & afslaand verkeer, maar mag niet als rijbaan worden gebruikt) en dan voor mij bij het groene licht probeert op te trekken.

Bekijk op YouTube
Road rage in Auckland GPM243

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja, want de ene asociale reactie met een andere op proberen te lossen is ook echt verstandig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Het werkt hier anders dan in Nederland, ik sta op de hoofdrijbaan en ik heb groen licht, dus ik trek op.
Als je op de voegstrook staat moet je daar in principe net zo lang stil blijven staan totdat iemand je erin laat. Als je er niet in gelaten wordt of het is druk dan kun je best een tijd wachten, dan is dat pech hebben.
Voorrang kun je krijgen als iemand dat geeft, dat ga je niet afdwingen door tijdens het rode licht naar voren te kruipen en dan de hoofdrijbaan af te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 09:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Tja, als je zo gaat rijden kan je in Nederland je lol ook niet op, met asocialen moet je gewoon uit de beurt blijven. Beter voor je hartslag, ik doe af en toe ook wel eens vervelend tegen zo'n aso, maar meestal krijg je dan soortgelijke capriolen als in jou film, over en weer geirriteer etc. Als je hem gewoon liet gaan door 2 seconden te wachten was er vermoedelijk niks aan de hand geweest, stel dat die gast een doorgeslagen eikel is met een wapen op zak, is het jou dat waard? Dan heb je gelijk gekregen maar kan je het niet meer navertellen nou whoopdiedoo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wildfire schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:21:
Vandaag geschoten met een DOD LS460W. Redelijk saai filmpje, alleen in het begin een idioot die met z'n caravan voor rechts voorgesorteerd staat maar hem er dan vervolgens gewoon naar links voorgooit.

Rest is gewoon rechte weg. Had zo 1-2-3 niets bij de hand om fatsoenlijk te editten dus heb 't maar even zo gelaten.

[video]

Geeft meteen een goed idee van de DOD LS460W beeldkwaliteit, alhoewel de YouTube compressie natuurlijk wel wat in de weg zit. Kentekens zijn hier door de compressie soms niet goed te lezen, terwijl dat bij het origineel wel is.
Ik heb mijn LS460W sinds gisteren binnen, maar de gps doet toch wat vreemd...

Bekijk op YouTube
LS460 GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

ScuL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:56:
Voorrang kun je krijgen als iemand dat geeft, dat ga je niet afdwingen door tijdens het rode licht naar voren te kruipen en dan de hoofdrijbaan af te snijden.
Instinctief maak ik het dat type mensen ook moeilijk. Afgelopen maandag stond ik in de file. Nadat eerst een enkeling over de vluchtstrook ging rijden volgde al snel de hele schapenkudde. Toen er ook nog eens een tourbus bij kwam plaatste ik mijn auto zo dat hij er niet geheel voorbij kon. Maar zoals FlyEragon zegt had dat best slecht af kunnen lopen. Stel dat het een hele bus vol tokkie's was geweest.....
Helaas is het zo dat je voor je eigen veiligheid deze marginalen beter hun gang kunt laten gaan. Ook wordt je er iets opgefokter van waardoor je tijdelijk minder veilig gaat rijden.

Leuk Auckland. In 1997-98 weinig tot geen files meegemaakt, maar bij het liften wel eens opgepikt door een pooier bak (roze Cadillac met schapenbonten stoelbekleding _/-\o_ ) met 2 enorme weed rokende Maori's erin. Ik zou dat soort gasten niet wild willen zien gaan voor zo'n klein vergreip

Goed dat je het naar de politie hebt gestuurd. Benieuwd of ze erop reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

dfrenner schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:20:
[...]

[video]
Hoe wordt jouw afgelegde route dan weergegeven in de bijgeleverde software? Van het ene moment Amsterdam en dan Brussel?

Ik heb er nog geen problemen bij opgemerkt. Enkel dat de ene keer de fix sneller is dan de andere. Van enkele seconden tot minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
EektheMan schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Hoe wordt jouw afgelegde route dan weergegeven in de bijgeleverde software? Van het ene moment Amsterdam en dan Brussel?

Ik heb er nog geen problemen bij opgemerkt. Enkel dat de ene keer de fix sneller is dan de andere. Van enkele seconden tot minutes.
Het gaat me meer om de snelheidsmeter op basis van GPS die niet acuraat meeloopt.
Ik gebruikt de meegeleverde software helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
EektheMan schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:04:
[...]
Instinctief maak ik het dat type mensen ook moeilijk. Maar zoals FlyEragon zegt had dat best slecht af kunnen lopen. Stel dat het een hele bus vol tokkie's was geweest.....
Helaas is het zo dat je voor je eigen veiligheid deze marginalen beter hun gang kunt laten gaan. Ook wordt je er iets opgefokter van waardoor je tijdelijk minder veilig gaat rijden.

Leuk Auckland. In 1997-98 weinig tot geen files meegemaakt, maar bij het liften wel eens opgepikt door een pooier bak (roze Cadillac met schapenbonten stoelbekleding _/-\o_ ) met 2 enorme weed rokende Maori's erin. Ik zou dat soort gasten niet wild willen zien gaan voor zo'n klein vergreip

Goed dat je het naar de politie hebt gestuurd. Benieuwd of ze erop reageren!
Mwa, ik ben behoorlijk principiëel wanneer het op regels aankomt, zeker als mensen zich als horken gedragen. De kans op vuurwapens e.d. is hier behoorlijk klein, alhoewel er bepaalde wijken zijn waar ik dit niet zo snel zou doen. Er is hier een speciale politiedienst (community road service) waar je on-line een rapport kunt opmaken en je dashcam filmpje kunt insturen! Ik heb het idee dat de politie in Nederland je zal behandelen alsof je zit te zaniken en waarschijnlijk niets zal ondernemen. Als ze hier vinden dat de bestuurder in kwestie fout was sturen ze hem op basis van kenteken een brief met daarin een herinnering van het voorval en de wegenverkeerswet _/-\o_

Trouwens grappige referentie met de Cadillac, ik kan het zo voorstellen :+

Aan de LS460W hierboven met GPS problemen, je lijkt inderdaad een probleem te hebben. Dat hoort niet zo. Zit je camera gemount met "vrij zicht" naar boven? Misschien dat je onder een stalen dak oid een vertraging hebt. Zo niet dan is de camera wellicht gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

BigSurf schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Heb dat ook met mijn Volkswagen. De dashcam koppelt als massa opslag. Een klein stukje ducktape over de twee middelste contacten van de USB kabel gedaan en nu is het alleen een voeding. Werkt prima!
Goed om te weten :) Thnx!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

dfrenner schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Het gaat me meer om de snelheidsmeter op basis van GPS die niet acuraat meeloopt.
Ik gebruikt de meegeleverde software helemaal niet
Ah, ik zie inderdaad dat bij het stoplicht de snelheidsmeter er even over doet voordat hij op nul staat. Bij mezelf zie ik dat het vrijwel instant is.
ScuL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:11:
[...]

Er is hier een speciale politiedienst (community road service) waar je on-line een rapport kunt opmaken en je dashcam filmpje kunt insturen! Ik heb het idee dat de politie in Nederland je zal behandelen alsof je zit te zaniken en waarschijnlijk niets zal ondernemen. Als ze hier vinden dat de bestuurder in kwestie fout was sturen ze hem op basis van kenteken een brief met daarin een herinnering van het voorval en de wegenverkeerswet _/-\o_
Wow, dat is wel erg strak. Hier in Oekraiene zullen ze je waarschijnlijk om verduidelijking vragen wat er precies mis is. Gevolg van jarenlang de elite zijn gang laten gaan. Maar deze maand treed er nieuwe politie aan met veel meer vrouwen in dienst. Vrouwlijke weg agenten is nieuw hier. Politie is een stuk vriendelijker geworden. Alhoewel ik afgelopen Maandag ergens 140 reed waar 40 mocht (politie fuik). Een agent stak zijn hand omhoog en ik dacht dus te moeten stoppen. Hij was verbaasd dat ik daadwerkelijk me netjes bij hem kwam melden. Hij gaf me advise mee om beter op de snelheidsbordjes te letten. Dat mocht van mij wel wat strenger.... /phew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50
Ik kan me echt niet meer druk gaan maken om zulk gedrag, wat schiet ik er zelf mee op? Niets... helemaal niets... Wat ook nog eens kan gebeuren is dat ik door een lompe eigen actie het alleen maar erger maak en ook voor andere mensen irritant ben.
Jij gebruikt die bijzonder strook ook niet waar die voor bedoeld is, ongeacht het voorgeval etc. dat is natuurlijk de aanleiding dat je hem uiteindelijk gebruikt... maar eigenlijk wil je dat ook niet doen...
Hooguit een vriendelijke toetertje en een hand opsteken onder het motto "gast wat doe je?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Als je de clip terug kijkt zul je zien dat de tegenliggers begonnen met toeteren (vanwege zijn rare actie) en ik daarna toeterde en een lichtsignaal gaf om hem op z'n horkengedrag te wijzen. Op dat moment was ik in de veronderstelling dat het daarbij zou blijven maar toen trapte die vol op de rem. Als ik op dat moment niet was weggereden via die strook was ie al eerder uit z'n wagen gekomen.

Ik maak me in de regel niet zo druk maar blijf wel stellig principiëel, het levert uiteindelijk weer spectaculaire beelden op :P Als het conflict zich naar het fysieke verplaatst (uitstappen, dreigen of zelfs geweld tegen bestuurder of voertuig) dan is de dashcam wel degelijk een extra veiligheidsmiddel. Je kunt immers altijd achteraf bewijzen hoe de vork in de steel zat zonder het woord tegen woord probleem te hebben.

Zie hier trouwens ook een groeiende vraag naar dashcams, zal in NL ongetwijfeld niet anders zijn. Wat ik wel weer belachelijk vind is dat sommige EU landen dashcams bij wet hebben verboden (Oostenrijk bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hoeveel geheugen kan je in een LS460W steken? Volgens Coolblue 32GB, maar volgens reviews 64GB of zelfs 128GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Bv202 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:50:
Hoeveel geheugen kan je in een LS460W steken? Volgens Coolblue 32GB, maar volgens reviews 64GB of zelfs 128GB...
antwoord te vinden in dit topic in meerdere posts oa die van mezelf:
EektheMan schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:44:

64GB MicroSDXC cards can be used in all LS, CR and RX series DOD Tech cameras. Do not use the camera’s built-in format setting as it was not designed for use with 64GB cards..

En om een klein bruggetje te maken met de LS360W en firmware updates, die LS360W kan out of the box 64GB kaartjes lezen terwijl de 460W dat niet kan. Tenminste, je moet voor de 460W speciaal van de DOD site een format progje downloaden zodat het kaartje juist geformatteerd wordt.
Kan zijn dat nieuwe versies al standaard de 64GB kaartjes slikken. Heb zelf een Kingston class 10 kaartje erin zitten. 64GB is voldoende om een volledige werkdag mee op te nemen op 1080p

[ Voor 17% gewijzigd door EektheMan op 03-07-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:20:
[...]

[video]
Als je een warmtewerende voorruit hebt, hang 'm dan eens op de plek waar die zwarte bolletjes te vinden zijn. Dit ziet eruit als slechte ontvangst.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb ook 64GB in mijn LS 460W, moest wel met een speciaal tooltje formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

De parkeerstand.
Wat zijn daar de ervaringen mee en is het praktisch te gebruiken ?
Situatie: parkeerkelder en dat mensen aan je auto zitten te kloten.
Hoe gevoelig is zo'n ding eigenlijk. B.v. iemand wil je auto bekrassen
of je ruitenwissers omhoog zetten, spiegels inklappen, enz. (uit jaloezie) .
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ScuL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:11:
Aan de LS460W hierboven met GPS problemen, je lijkt inderdaad een probleem te hebben. Dat hoort niet zo. Zit je camera gemount met "vrij zicht" naar boven? Misschien dat je onder een stalen dak oid een vertraging hebt. Zo niet dan is de camera wellicht gaar.
De mount is niet verplaatst.
Dit is exact dezelfde locatie waar de LS430W het perfect deed...
PauseBreak schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:45:
Als je een warmtewerende voorruit hebt, hang 'm dan eens op de plek waar die zwarte bolletjes te vinden zijn. Dit ziet eruit als slechte ontvangst.
Alleen had mijn LS430W dan toch hetzelfde moeten doen?

Hier nog een keer waar ik 100+ rijd

Bekijk op YouTube
Dashcam DOD LS460W - GPS klopt niet / GPS fail

Nog twee dingetjes met de nieuwe LS460W meegemaakt:

Bekijk op YouTube
Dashcam compilation / compilatie 6 (DOD LS460W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Alleen had mijn LS430W dan toch hetzelfde moeten doen?
Niet per se. Er zit een nieuwe chipset in, dus kan zijn dat die gevoeliger is voor dat soort dingen. Heb je 'm al geprobeerd op die bolletjes?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:33:
Niet per se. Er zit een nieuwe chipset in, dus kan zijn dat die gevoeliger is voor dat soort dingen. Heb je 'm al geprobeerd op die bolletjes?
Ja, daar hing hij al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dan gewoon terugsturen ter reparatie.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:58
Misschien wat minder koffie drinken, je maakt met dat korte filmpje een redelijk gestreste indruk ;)
Daarnaast ken ik de situatie niet bij het eerste stukje, maar volgens mij rij je daar zelf ook wel te snel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
FabianGTI schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:04:
Misschien wat minder koffie drinken, je maakt met dat korte filmpje een redelijk gestreste indruk ;)
Daarnaast ken ik de situatie niet bij het eerste stukje, maar volgens mij rij je daar zelf ook wel te snel?!
Geen koffie op hoor :)
Ook niet echt gestrest :)

Haha, ik rijd idd wel iets te snel, maar de GPS loopt achter, dus die snelheid klopt dan weer niet.

Tweede filmpje is gewoon irritant, omdat mensen daar altijd de hele file voorbij rijden, door te doen alsof ze linksaf willen slaan en dan het laatste stukje nog even ervoor piepen...
PauseBreak schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:17:
Dan gewoon terugsturen ter reparatie.
Leverancier is al bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verder is dit niet het topic om rijstijlen van anderen te delen. Daar is het wegmisbruikers topic voor:

Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 13

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Ok, geen reactie tot nu toe,
Gaan we de vraag nog maar eens een keer stellen ;)

........De parkeerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Anoniem: 222504 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:19:
Ok, geen reactie tot nu toe,
Gaan we de vraag nog maar eens een keer stellen ;)

........De parkeerstand.

Overheen gekeken :P

Antwoord kan ik heel kort over zijn: Je hebt er niks aan tenzij je meerdere camera's gebruikt om alle dode hoeken te bekijken. Dus voor, achter en zijkanten. Zeker met hoe jij het wilt inzetten heb je meer dan één camera nodig en ik denk niet dat dat de investering waard is. In jouw situatie zou ik eerder kijken naar een garagebox en de wijkagent inlichten.
Krassen, spiegels inklappen, ruitenwissers omhoog zetten... Tenzij iemand echt motorisch gestoord is gaat dat met zo weinig G-krachten gepaard dat een dashcam daar niet voor aan gaat.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Heeft iemand eervaring met de plakkende mounts op de achterruit? I.v.m. verwarming?
De zuignap laat namelijk iedere keer los...

[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 14-07-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoorde vanmorgen op het nieuws een aantal zaken over de dashcam in het buitenland. Op vakantie zijn er net als flitsinfo andere regels. Volgens het nieuws kon de boete in Oostenrijk zelfs tot 10.000 euro oplopen 7(8)7 De reden weet ik nog niet, maar wellicht wel goed om even te informeren wat er toegestaan is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:35
Ja heb ik ook gehoord. Bizar veel, had met de privacy te maken meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jip_86 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:14:
Ja heb ik ook gehoord. Bizar veel, had met de privacy te maken meende ik.
Jup, staat volgens de ANWB niet in de wet maar de Datenschutzkommission is wel bevoegd om deze boete uit te delen...

http://www.anwb.nl/vakant...in-oostenrijk-en-portugal

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:48:
Hoorde vanmorgen op het nieuws een aantal zaken over de dashcam in het buitenland. Op vakantie zijn er net als flitsinfo andere regels. Volgens het nieuws kon de boete in Oostenrijk zelfs tot 10.000 euro oplopen 7(8)7 De reden weet ik nog niet, maar wellicht wel goed om even te informeren wat er toegestaan is.
Is al jaren zo, maar ik ben met dashcam en al zo vaak langs politie in Oostenrijk gereden, de handhaving is er niet echt naar... Misscchien door buitenlands kenteken?
JB schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:17:
Jup, staat volgens de ANWB niet in de wet maar de Datenschutzkommission is wel bevoegd om deze boete uit te delen...

http://www.anwb.nl/vakant...in-oostenrijk-en-portugal
Ik gok het er ijn Oostenrijk altijd gewoon op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja ik ook. Zijn nou net die mooie bergweggetjes die leuk zijn om vast te leggen!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:04:
Ja ik ook. Zijn nou net die mooie bergweggetjes die leuk zijn om vast te leggen!
Dus dat...

Ik speel wel de onwetende burger, die boete gaat dan echt niet komen.
En zo wel, dan moet ik de komende jaren Oostenrijk mijden tot verjaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-05 23:44
Na een tijdje te zitten twijfelen tussen de G1WH en de Mini 0801 heb ik besloten om voor de Mini 0801 te kiezen. Nu rest nog de vraag waar ik deze het best kan kopen, de veelgeprezen Duthcdashcam heeft hem niet op voorraad en is momenteel op vakantie dus vragen wanneer hij weer op voorraad komt lukt momenteel ook niet. Iemand nog tips voor een betrouwbare leverancier?
Pagina: 1 ... 5 ... 57 Laatste