Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:33:
[...]

Is al jaren zo, maar ik ben met dashcam en al zo vaak langs politie in Oostenrijk gereden, de handhaving is er niet echt naar... Misscchien door buitenlands kenteken?

[...]

Ik gok het er ijn Oostenrijk altijd gewoon op :+
Ik ook in Oostenrijk. Met mijn Garmin navi kon ik precies zien hoe hard je mocht en vorig jaar af en toe soms wat harder rijden. Gewoon het volk volgen. De flitsers staat vaak achter de vangrail aan het einde, tunnel of windscherm. In dorpen is het handig om aan de snelheid te houden aangezien ik toen al paar motormuizen met pistool tegen kwam die stonden te controleren.

Ik ben ook aan het denken om een dashcam te nemen. Ben het slordige rijden van mensen zat, echt zat. Ik rij niet aso maar ik heb laatst binnen 4 km 5 bijna ongelukken. Begin echt klaar mee te worden. Ook voor mijn eigen veiligheid.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13

JB

Cédric roelt!

itsalex schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:50:
[...]

Ik ben ook aan het denken om een dashcam te nemen. Ben het slordige rijden van mensen zat, echt zat. Ik rij niet aso maar ik heb laatst binnen 4 km 5 bijna ongelukken. Begin echt klaar mee te worden. Ook voor mijn eigen veiligheid.
Hoe gaat een dashcam je daarmee helpen dan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:31

Sebazzz

3dp

JB schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:13:
[...]

Lijkt mij vrij simpel. Bewijs voor als het nodig is.

Al heb je daar niets aan als je aan de zijkant of achterkant wordt geraakt. Dan red je het niet met één dashcam.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sebazzz schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Lijkt mij vrij simpel. Bewijs voor als het nodig is.

Al heb je daar niets aan als je aan de zijkant of achterkant wordt geraakt. Dan red je het niet met één dashcam.
Met bewijs los je het probleem niet op ;) En in hoeverre dat bewijs bruikbaar is vraag ik me af in dit gekke land.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

Reinier

\o/

Ik was gisteren getuige van het overhoop rijden van een fietser door een auto die door rood vloog. Toch jammer dat ik mijn dashcam al een tijdje niet meer in gebruik heb, want hij had goed van pas kunnen komen om de politie van objectief materiaal te voorzien. Getuigenverklaringen zijn nogal onbetrouwbaar zo bleek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zeker! Is ook een van de redenen waarom ik 'm erin heb zitten maar het helpt helaas niets tegen het steeds lompere rijgedrag op de Hollandse wegen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gekke is dat sinds mijn auto volhangt met camera's er ineens een stuk minder gebeurd op de weg 8)7

Laatst wel een momentje op de film gezet. Ging er een op de linkerbaan op de snelweg VOL in de remmen voor een eend die de weg opstak. Alle autos erachter vlogen alle uithoeken in om te ontwijken.

Dat was wel een aparte.

Alleen wat jammer is, is dat de beelden enorm wide-angle zijn, waardoor hetgeen wat verderop gebeurd heel klein in beeld is. Maar voor dingen waar je zelf bij betrokken bent is het ideaal.

[ Voor 68% gewijzigd door Fairy op 21-07-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Fairy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:50:
Gekke is dat sinds mijn auto volhangt met camera's er ineens een stuk minder gebeurd op de weg 8)7
Dat gevoel heb ik ook :D Wellicht omdat ze denken dat ze anders bij Blik op de Weg komen :+

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 21-07-2015 12:51 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:30
Ah dus dit is jou auto? :P :+

Afbeeldingslocatie: http://wordpress.carthrottle.com/wp-content/uploads/2013/08/Go-Pro-meme.png

Er zijn overigens wel dashcam's te koop die naar voor én naar achter filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

JB schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:51:
[...]

Dat gevoel heb ik ook :D Wellicht omdat ze denken dat ze anders bij Blik op de Weg komen :+
Zag laatst een oude bak rijden die had zo'n groot vierkant blok voorin zitten met een grote lens erop, precies zoals bij de politie, alleen de auto was veel te oud om een politie te zijn en daarnaast was het een jonge persoon en als ik het goed zag ook een kind in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:44

PauseBreak

derp!

JB schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:13:
[...]

Merk je zelf niet dat mensen reageren op de dashcam dan? Ik heb echt heel vaak, vooral als ik met meer mensen in de auto zit, dat vlotte inhaalacties ineens een stuk minder vlot worden of zelfs worden afgebroken en dat mensen ineens braaf hun richtingaanwijzer gaan gebruiken enzo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PauseBreak schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:35:
[...]

Merk je zelf niet dat mensen reageren op de dashcam dan? Ik heb echt heel vaak, vooral als ik met meer mensen in de auto zit, dat vlotte inhaalacties ineens een stuk minder vlot worden of zelfs worden afgebroken en dat mensen ineens braaf hun richtingaanwijzer gaan gebruiken enzo.
Valt hier wel mee. Heb 'm ook niet super goed zichtbaar in de auto zitten. Zit voor spiegel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

PauseBreak schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:35:
[...]

Er zijn mensen die een heel opvallende dashcam met een uitgeklapt schermpje hebben, maar er zijn er ook een hoop die een heel discreet weggewerkte dashcam hebben.

Wellicht dat zo'n opvallende wel wat reacties oplevert

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JB schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:13:
[...]
Valt hier wel mee. Heb 'm ook niet super goed zichtbaar in de auto zitten. Zit voor spiegel.
Hier net zo ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57
Iemand deze al gezien?
http://www.anwb.nl/kampio...015/test-dashcams/de-test

Daar zeggen ze dat de resultaten 's avonds redelijk zijn bij de winnaar. Weet niet hoor, maar volgens mij is dat toch gewoon meer dan prima? Kan het nog veel beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, DOD camera's doen het veel beter 's nachts en in andere 'low light' situaties. Geen idee waarom die niet zijn meegenomen in de test trouwens. Misschien heeft het iets te maken met de camera's die de ANWB zelf verkoopt? ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

PdeBie schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:20:
Iemand deze al gezien?
http://www.anwb.nl/kampio...015/test-dashcams/de-test

Daar zeggen ze dat de resultaten 's avonds redelijk zijn bij de winnaar. Weet niet hoor, maar volgens mij is dat toch gewoon meer dan prima? Kan het nog veel beter dan?
Tja... ik vind dat het minimale vereiste van een dashcam is dat je op een gepauzeerd beeld het kenteken kan lezen van andere auto's. snachts en overdag.

Kijk een shier voor camera's die voor "night" het predicaat "good" hebben. https://dashcamtalk.com

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PauseBreak schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:26:
Ja, DOD camera's doen het veel beter 's nachts en in andere 'low light' situaties. Geen idee waarom die niet zijn meegenomen in de test trouwens. Misschien heeft het iets te maken met de camera's die de ANWB zelf verkoopt? ;)
haha, wie weet. ;)

Ik ben nog een leek op Dashcam gebied, vandaar ook mijn vraag. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
En de avond/nacht beelden die in de test 'redelijk' scoorden vind ik juist al erg netjes. :)

--edit--

@kmf:
ik heb net even op die site gekeken, maar ik gruwel al bij het aanzien dat er een flink aan dashcams bijna compleet uit elkaar gehaald moeten worden om de lens scherp te stellen of de accu te verwisselen.

Daarnaast (gericht @PauseBreak) vind ik de nachtkwaliteit van de DOD camera's op dashcamtalk echt bijzonder slecht. De hoeveelheid ruis is gigantisch. Nu weet ik niet of dit toevallig de laag geprijsde modellen zijn, maar dit is het tegenovergestelde van de Mivue camera's van de ANWB test.

[ Voor 31% gewijzigd door PdeBie op 24-07-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat zijn inderdaad andere modellen dan de DOD modellen die hier worden verkocht en die ook menigeen hier in Nederland gebruikt. Zelf heb ik een - inmiddels EOL - DOD LS430W. Die doet het nu nog prima, wel iets minder dan in het begin ivm lens die niet meer helemaal op de juiste plek zit door de hitte. Dus gratis tip: Als je een dashcam hebt, niet op een hele warme dag in je auto laten hangen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een nieuwe dashcam en nu is de DOD LS460W al ongeveer een jaar oud. Iemand die toevallig weet of er binnenkort nog een opvolger komt? Wellicht is het dan handiger om nog eventjes te wachten met een aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Check ook de G1WH :) Nog steeds redelijk onbekend maar beelden zijn super imho.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:08
Iemand http://roadshamer.com al ontdekt?

Een nieuwe website waar mensen ook per kenteken worden "beschaamd" op het internet.
Stond hier vandaag in de krant.

Nederlandse filmpjes staan er nog niet op...

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ScuL schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:06:
Iemand http://roadshamer.com al ontdekt?

Een nieuwe website waar mensen ook per kenteken worden "beschaamd" op het internet.
Stond hier vandaag in de krant.

Nederlandse filmpjes staan er nog niet op...
Ik had er een leuke foto voor, maar registreren lukt niet, sessie verloopt te snel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PdeBie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:24:
Daarnaast (gericht @PauseBreak) vind ik de nachtkwaliteit van de DOD camera's op dashcamtalk echt bijzonder slecht. De hoeveelheid ruis is gigantisch. Nu weet ik niet of dit toevallig de laag geprijsde modellen zijn, maar dit is het tegenovergestelde van de Mivue camera's van de ANWB test.
Ik heb nu een LS460W, na de LS430W en de LS300W te hebben gehad.
Geloof me, 's nachts geven ze in verhouding tot de concurrentie, perfect beeld!

De LS300W heb ik in 2012 gekocht
De LS430W heb ik in 2014 gekocht
De LS460W heb ik in 2015 gekocht

De 460 heeft een nieuw type sensor dat bekend staat om zijn lichtgevoeligheid (dat merk je als het donker wordt)

Zal even kijken of ik nog wat nachtbeeld heb liggen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Okee twee kanttekeningen, mijn voorruit is vies en er zit voorruidverwarming in, wat voor slechter beeld zorgt.

In het begin rijd ik met lichten uit en dan even dagrijverlichting aan en later dimlicht aan.

Het is daar (Toscane op een heuvel) echt donker!

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 03-08-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dfrenner schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:37:
[...]
De LS300W heb ik in 2012 gekocht
De LS430W heb ik in 2014 gekocht
De LS460W heb ik in 2015 gekocht
Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het niet heel erg overkomen dat ze zo goed zijn, dat je elk jaar een nieuwe heb gekocht :P

Maar het beeld ziet er wel goed uit op je video ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PdeBie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:49:
Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het niet heel erg overkomen dat ze zo goed zijn, dat je elk jaar een nieuwe heb gekocht :P

Maar het beeld ziet er wel goed uit op je video ja. ;)
LS300W was mijn eerste, zonder GPS. Toen wilde ik GPS (LS430W), toen werd het beeld van de LS430W wat minder en heb ik tegen gereduceerd tarief een LS460W kunnen kopen...

Dus heb de LS300W achter en de 460W voor.

Ging er meer om dat DOD al die jaren gewoon bovenin de markt fungeert.
Dat ANWB DOD niet meeneemt is dus erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Ben op dit moment de LS460W aan het testen en tot nu toe gaat het vrij goed. Beeld is vooralsnog prima en een ander groot voordeel is dat je hem gewoon op een powerbank zoals de Xiaomi kunt aansluiten zodat je niet allerlei andere zaken hoeft in te bouwen in je auto om de camera van stroom te voorzien zonder dat je auto accu leeg gaat.

Enige nadeel is dat deze cam geen gebufferde parking mode heeft maar 'slechts' een motion detection functie waarbij hij zo'n 10 seconden filmpt nadat er een beweging is geregistreerd. De kans bestaat dus dat je dat ene moment waar het om gaat, net mist.
Verder heeft hij een batterij en geen condensator, wat beter is bij hogere temperaturen.

Ik zag dat Street Guardian camera's heeft met een condensator en parking mode. Heeft iemand ervaring met deze camera's? Hoe is de beeldkwaliteit? Kan je deze ook aansluiten op een power bank (bijvoorbeeld een Xiaomi)?
Youtube beelden vergelijken vind ik niet fijn vanwege alle compressie dus ik ben meer geinteresseerd in ervaringen.

Wat gebruiken jullie overigens om je dashcam in op te bergen als je hem uit de auto haalt? Brillen- of camerahoesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Snoop schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:46:
Wat gebruiken jullie overigens om je dashcam in op te bergen als je hem uit de auto haalt? Brillen- of camerahoesjes?
Ik ga hem er echt niet iedere keer uithalen, lekker laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

Smurf

Detri

Die van mij gaat er alleen uit als ik wat beelden van het kaartje af wil halen. Kaartje van de LS460W zit net iets te diep waardoor deze er niet makkelijk uit te halen is en daarom gaat de hele camera er maar uit. Bij mijn eerste, en gelijk ook laatste poging om alleen het kaartje mee te nemen werd dit door het klik-mechanisme door de auto heen geschoten en was ik 5 minuten aan het zoeken voor ik het weer gevonden had. Toen was ik er wel klaar mee :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:48:
[...]

Ik ga hem er echt niet iedere keer uithalen, lekker laten hangen.
Ik laat hem liever niet in de brandende zon hangen bij temperaturen zoals vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hij (G1WH) gaat hier gewoon iedere keer van de mount, het dashboard kastje in (er zit een vakje in waar het precies in past) omdat ik hem liever ook niet in de volle zon laat hangen met dit weer. En het is echt letterlijk 10 seconden werk :Z

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 04-08-2015 07:24 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Notna schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 07:24:
Hij (G1WH) gaat hier gewoon iedere keer van de mount, het dashboard kastje in (er zit een vakje in waar het precies in past) omdat ik hem liever ook niet in de volle zon laat hangen met dit weer. En het is echt letterlijk 10 seconden werk :Z
Hier alleen wanneer ik een filmpje eraf wil halen :) Ding blijft lekker hangen :P

Voor het idee nog een filmpje in het donker van de G1WH:

DIt is incl. CPL filter, dus is iets donkerder qua beeld maar alsnog ben ik zeer tevreden tov de prijs. Een DOD is een beetje duurder :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:13:
[...]

Hier alleen wanneer ik een filmpje eraf wil halen :) Ding blijft lekker hangen :P

Voor het idee nog een filmpje in het donker van de G1WH:

[video]

DIt is incl. CPL filter, dus is iets donkerder qua beeld maar alsnog ben ik zeer tevreden tov de prijs. Een DOD is een beetje duurder :+
Is de G1WH niet nagenoeg gelijk aan de LS300W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Is de G1WH niet nagenoeg gelijk aan de LS300W?
Volgens mij wel inderdaad. Zit dezelfde Novatek NT96650 processor in.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:23

Nox

Noxiuz

Ik mag toch echt een dikke 100 euro aftikken. De kortingscode geeft maar 5 dollar korting :/ Of heb jij iets beters kunnen gebruiken?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Vandaag tegen een aanbieding van een Denver CCT 1300 voor € 39,- aangelopen (en ingepikt). Heeft daar al iemand ervaringen mee?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
NoxiuZ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:26:
[...]

Ik mag toch echt een dikke 100 euro aftikken. De kortingscode geeft maar 5 dollar korting :/ Of heb jij iets beters kunnen gebruiken?
Is misschien een aanbieding geweest. Destijds ook even gekeken en hij was toen ruim goedkoper dan 100 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 09:55
Ik wil ook een G1WH gaan bestellen, maar twijfel nog tussen hier bestellen of via ebay in China.
Het liefst bestel ik in Nederland ivm garantie/eventuele importheffingen/levertijd.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jorn schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:36:

Het liefst bestel ik in Nederland ivm garantie/eventuele importheffingen/levertijd.
Dan zou ik dat doen ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:51
Ook ik zit te denken om een G1WH aan te schaffen. Reviews en beelden zien er veelbelovend uit. Alleen zie ik dat die dashcam van een schermpje voorzien is, zoals wel meer modellen. Zijn er vergelijkbare modellen zoals de G1WH (kwaliteit/prijs), maar dan compacter en zonder schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paul! schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:12:
Ook ik zit te denken om een G1WH aan te schaffen. Reviews en beelden zien er veelbelovend uit. Alleen zie ik dat die dashcam van een schermpje voorzien is, zoals wel meer modellen. Zijn er vergelijkbare modellen zoals de G1WH (kwaliteit/prijs), maar dan compacter en zonder schermpje?
Is er een reden het schermpje niet te willen behalve totale grote? Het scherm op de G1WH gaat automatisch uit op XX tijd dat je zelf kan instellen dus heel veel last heb je er niet van. Daarnaast wel handig om snel wat terug te kijken als het nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Notna schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:44:
[...]
Is er een reden het schermpje niet te willen behalve totale grote? Het scherm op de G1WH gaat automatisch uit op XX tijd dat je zelf kan instellen dus heel veel last heb je er niet van. Daarnaast wel handig om snel wat terug te kijken als het nodig is
Plus dat het mij wel handig lijkt om te kijken of de camera wel goed gericht staat (en correct werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:45
[...]

Je kunt op de GW1H je footage terugkijken? How? :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-06 20:56
vinom schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:11:
[...]

pagina 15
https://dashcamtalk.com/cams/g1w/G1WH_Manual.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

vinom schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:11:
[...]

Als je 2 keer op 'Mode' drukt ga je resp. van Video naar Foto naar Display mode. Laatst genoemde geeft je de mogelijkheid door je filmpjes/fotos heen te scrollen en af te spelen (vooruit en terug spoelen horen daar ook bij, alsmede het beschermen van files indien je ze later nodig hebt). De 'opname' knop fungeert dan als de play/pause knop overigens.

Mocht je dat overigens ook niet weten; je kan inzoomen met de G1WH als deze opneemt door de << of de >> knoppen in te drukken. Kwaliteit gaat uiteraard wel achteruit aangezien het hier om digitale zoom gaat en niet optische zoom.

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 06-08-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:45
Top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
[...]

Ja, overbodig... Voor mij biedt een schermpje geen meerwaarde. Als ik iets terug wil kijken doe ik dat of thuis, of ik stop de sd kaart wel in mijn telefoon/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paul! schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:46:
[...]

Ja, overbodig... Voor mij biedt een schermpje geen meerwaarde. Als ik iets terug wil kijken doe ik dat of thuis, of ik stop de sd kaart wel in mijn telefoon/laptop.
Lekker handig als je de camera ook wilt afstellen zoals Freeee al aangeeft. Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij zijn er amper tot geen dashcams te vinden zonder scherm vanwege de eerder genoemde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
1x afstellen en klaar. En met een grote beeldhoek staat er meestal toch wel alles op. Dat is iig mijn ervaring met een GoPro. En hoewel ik wekelijks wel gekke dingen zie op de weg, verwacht ik dat ik maar 1-2x per jaar echt beelden wil/kan gebruiken.

Dus als er nog iemand suggesties heeft voor een compacte maar goede dashcam hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paul! schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:19:
1x afstellen en klaar. En met een grote beeldhoek staat er meestal toch wel alles op. Dat is iig mijn ervaring met een GoPro. En hoewel ik wekelijks wel gekke dingen zie op de weg, verwacht ik dat ik maar 1-2x per jaar echt beelden wil/kan gebruiken.

Dus als er nog iemand suggesties heeft voor een compacte maar goede dashcam hoor ik het graag.
Kijk hier eens tussen. Ik heb er zo 5 kunnen tellen, maar over het algemeen zijn die niet de beste kwa kwaliteit of features

https://dashcamtalk.com/

Voorbeelden:

https://dashcamtalk.com/innovv-c1/
https://dashcamtalk.com/808v26/
https://dashcamtalk.com/hyundai-mnsoft-r700/
https://dashcamtalk.com/lukas-lk-7900-ace/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:09
Ik zit aan een keyring camera te denken, bijvoorbeeld de 808 #16. Kleiner krijg je ze niet en het beeld is zeer acceptabel, zie dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Top. Ik ga 's naar de linkjes/camera's kijken! :)
Het hoeft van mij niet zo klein mogelijk, maar ik zoek gewoon een compact model dat achter de binnespiegel past en van buiten niet/nauwelijks opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Heeft iemand de panorama x2 gezien bij een NL webshop? Ik niet.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Alleen wat jammer is, is dat de beelden enorm wide-angle zijn, waardoor hetgeen wat verderop gebeurd heel klein in beeld is. Maar voor dingen waar je zelf bij betrokken bent is het ideaal.
Mede hierom heb ik mijn mobius met wide angle lens als achtercamera gezet. De oude, met een kleine beeldhoek heb ik als front cam gebruikt. Dan zie je de kentekennummers tenminste...

(Heb nu dus onzichtbaar voor en achtercamera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb twee mobius cams. Zeer klein en discreet. Is vrijwel niet van buitenaf te zien. Zeker als er wat schittering is op het glas.

(Onmogelijk om een goede foto van te maken dus zonder polarisatiefilter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Zojuist een erg vervelende situatie gehad op de weg, ik ben er klaar mee. Tijd voor een dashcam. Morgen dit topic maar eens doorspitten voor informatie en mogelijkheden binnen het budget :)

Zojuist het topic doorgenomen en gekeken wat er binnen het budget te verkrijgen is. Het budget is momenteel ongeveer €50 euro excl. sd kaart. Met de wens dat de camera zo min mogelijk opvalt en een zuignap heeft (kom ik later op terug). Ik heb daarbij twee camera's gevonden die hier min of meer aan voldoen, te weten:Nu weet ik dat beide dashcams geen uitblinkers zijn, maar daar is het budget ook naar. De zuignap is omdat we de dashcam willen kunnen verwijderen wanneer de auto bijvoorbeeld verkocht wordt. Aan de andere kant willen we juist een zuignap voorkomen, omdat je dat ziet op de voorruit. Al lijkt het voor nu de beste oplossing. Daarnaast is een lange kabel voor het wegwerken fijn, maar die kan ik eventueel ook los kopen :P

Mocht iemand in dit topic zeggen, leg xx bij en je hebt alles helemaal zoals je hebben wilt, shoot! :) Zelf kom ik echter steeds behoorlijk duurder uit, vandaar deze twee opties.

Ik ben me er overigens van bewust dat ik in China meer waar voor het geld kan krijgen. Echter vind ik garantie onder de Nederlandse wet erg fijn en zit ik ook niet te wachten op extra importkosten.

[ Voor 82% gewijzigd door barktus op 09-08-2015 18:16 . Reden: Dashcam gevonden, advies? :) ]

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

barktus schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:15:
Zojuist een erg vervelende situatie gehad op de weg, ik ben er klaar mee. Tijd voor een dashcam. Morgen dit topic maar eens doorspitten voor informatie en mogelijkheden binnen het budget :)
Ik was gisteravond blij dat ik die dashcam net had (is niks geraakt, maar veel scheelde dat niet).
Zojuist het topic doorgenomen en gekeken wat er binnen het budget te verkrijgen is. Het budget is momenteel ongeveer €50 euro excl. sd kaart. Met de wens dat de camera zo min mogelijk opvalt en een zuignap heeft
Aanbieding bij MediaMarkt: Denver CCT 1300, € 39,-. Ik kreeg de aanbieding afgelopen donderdag (06-08) per e-mail en heb dat ding direct gehaald.

Filmpje van gisteravond plaats ik later wel, nog geen tijd gehad om terug te kijken, laat staan om het incident netjes eruit te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

barktus schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:15:

Ik ben me er overigens van bewust dat ik in China meer waar voor het geld kan krijgen. Echter vind ik garantie onder de Nederlandse wet erg fijn en zit ik ook niet te wachten op extra importkosten.
Importkosten heb je niet en voor die paar tientjes vind ik de garantie niet zo'n probleem. Aan de andere kant weet ik zeker dat zowat elke Chinese verkoper een gratis vervanging opstuurt wanneer je echt defecten hebt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

JB schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:43:
[...]

Importkosten heb je niet en voor die paar tientjes vind ik de garantie niet zo'n probleem. Aan de andere kant weet ik zeker dat zowat elke Chinese verkoper een gratis vervanging opstuurt wanneer je echt defecten hebt.
Ik ben ongeveer een jaar op zoek naar een geschikte dashcam met een hoge bitrate/goede kwaliteit in de nacht voor 24/7 opname (must omdat afgelopen maand is mijn auto 2 keer geraakt weinig schade maar wel een scheve voorbumper). Bij het opvragen van informatie krijg ik vaak geen reactie terug. Ook niet na een tweede mail. Daarom gaat mijn voorkeur naar een NL partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MrJames schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:45:
[...]

Ik ben ongeveer een jaar op zoek naar een geschikte dashcam met een hoge bitrate/goede kwaliteit in de nacht voor 24/7 opname (must omdat afgelopen maand is mijn auto 2 keer geraakt weinig schade maar wel een scheve voorbumper). Bij het opvragen van informatie krijg ik vaak geen reactie terug. Ook niet na een tweede mail. Daarom gaat mijn voorkeur naar een NL partij.
Ik ga eerder af op ervaringen van mede GoTers of andere Nederlandse fora/reviews ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MrJames schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:45:
[...]

Mail René Demmers van Dutch Dashcam even dan. Reageert snel, uitgebreid en levert erg goede service.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632211

Goedemiddag,

Is iemand hier toevallig bekend mee? Zou het een goede kwaliteit zijn?

http://thedashcamstore.co...801-mini0803-or-mini0805/

Met vriendelijke groet,

P Stokman.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Niet mee bekend, maar je maakt je Mini dashcam er twee keer to groot mee en je verliest de GPS-functie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 16:19

bonyuri

Investigator!

Iemand enig idee hoe het zit met regelgeving in het buitenland?
Bij de ANWB hadden ze het er over dat het in bepaalde landen niet "nadrukkelijk verboden is", maar wat daar dan mee bedoeld wordt?
http://www.anwb.nl/rechts...rsregels/dashcam-verboden

Gaat me vooral om de aangrenzende landen: Duitsland, Frankrijk en Belgie

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 10:08
Ik heb daar maling aan, iedereen met een foto of videocamera mag op straat opnames maken, het is immers de openbare leefomgeving. Zou enorm hard de hakken in het zand zetten als iemand me die vrijheid zou afnemen. Er is voor zover ik weet nog nooit een toerist beboet, het gaat meer om symboolwetgeving.

Voor zover ik weet is er een België en Frankrijk geen regelgeving. Duitsers zijn over het algemeen extreem anaal wanneer het om privacy gaat dus het zou me niet verbazen als er daar nog eens een wet wordt ingevoerd. Op het moment is het in Duitsland verboden filmpjes openbaar te maken met kentekens (bijv. YouTube).

[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 21-08-2015 13:33 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zie een paar posts terug :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@ScuL
Ik weet alleen wel dat België en Frankrijk een aantal behoorlijk rare en strenge wetten hebben op het gebied van auteursrecht en dat architectuur daar ook onder valt. Google Streetview was bijvoorbeeld lange tijd niet beschikbaar voor België omdat op alles wat ooit ontworpen is (dus alle huizen, bruggen, etc) copyright rust en je het niet zomaar mag publiceren op het internet.

En in België speelt net een case waarin foto- en filmbeelden (specifiek van snelheidscamera's) worden gebruikt voor het achterhalen van iemands persoonlijke gegevens. Dat mag alleen als de camera vooraf is aangemeld bij de privacy-waakhond. Maar ook dat is met dashcams niet aan de orde.

Maar het gaat altijd om het openbaar publiceren van content, voor eigen gebruik mag je op straat overal in de EU filmen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Deze week de bekende Action/Kruidvat/BigBazaar dashcam in de reclame bij de Real in Duitsland voor de ongelooflijke prijs van ...

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Obelink schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:16:
Deze week de bekende Action/Kruidvat/BigBazaar dashcam in de reclame bij de Real in Duitsland voor de ongelooflijke prijs van ...
En is dat.. meer? minder? dan bij de Aldi/Kruidvat/BigBazaar?

Je brengt 't nu zo... spannend..? :o Wat is de aanleiding daarvan? En verzenden die piepo's überhaupt naar NL voor een habbekrats, of is je post vrijwel nutteloos? :o [/just curious...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Osiris schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:39:
[...]

En is dat.. meer? minder? dan bij de Aldi/Kruidvat/BigBazaar?

Je brengt 't nu zo... spannend..? :o Wat is de aanleiding daarvan? En verzenden die piepo's überhaupt naar NL voor een habbekrats, of is je post vrijwel nutteloos? :o \[/just curious...]
En erg subtiel is de camera ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 05:20

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag de BlackVue DR650GW-2CH geïnstalleerd :D

Helaas heb ik de front cam niet in het midden kunnen installeren vanwege het lompe Ford-design voor wat betreft de regensensor en dergelijke, maar toch... op deze manier is het wel te doen. Een nadeel van de 2 channel configuratie is dat de coaxial cable (voor de rear cam) nogal kwetsbaar is en ik die het liefste altijd laat zitten. Om die reden moet de front cam ook blijven zitten (daar zit 'ie immers op aangesloten) dus dit was de enige manier om 'm enigszins uit het zicht te monteren. Mijn vorige BlackVue had ik gewoon in het midden van het raam geplakt, maar viel daardoor te veel op. Laatstgenoemde is ook 'stuk' gegaan (DC connector in de camera zelf is los gaan zitten) juist door het vele loshalen.

Sorry voor de wat slechte foto's, en actiebeelden volgen na mijn vakantie ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2015-08-30%2014.38.29_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2015-09-01%2018.31.48_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2015-09-01%2018.32.17_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2015-09-01%2018.35.19_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2015-09-01%2018.35.47_thumb.jpg

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54
TommyGun schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:15:
Vandaag de BlackVue DR650GW-2CH geïnstalleerd :D
is dit een ford focus station?...heb zelf namelijk ook een station en vraag me af hoe ik de achterste camera moet installeren.
en hoe heb je de stroomvoorziening geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Waarom zou het ding ook precies in het midden moeten zitten? Ik heb mijn cam liefst in de rechterbovenhoek, dan zit die niet in mijn gezichtsveld.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694763

In principe hoeft een dashcam niet precies in het midden gemonteerd te worden. "Meestal" is rechts achter de binnenspiegel de beste plek. Daar zit-ie niet in de weg/in je blikveld en door de hoge plaatsing wordt het opnameveld efficient gebruikt. Hoe lager je de dashcam plaatst, hoe meer je je motorkap in beeld hebt. En dat is nu niet echt wat je graag wilt terugkijken...

In alle gevallen geldt dat je aan de hand van het beeld op de dashcam zelf of op een smartphone even moet kijken hoe je de meeste relevante informatie in beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Obelink schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:18:
Waarom zou het ding ook precies in het midden moeten zitten? Ik heb mijn cam liefst in de rechterbovenhoek, dan zit die niet in mijn gezichtsveld.
Dat is vervelend als het regent. Mijn auto wist die hoek namelijk niet, dus dan zie je niks meer op de dashcambeelden. Ja, regen, maar dat was het :P
Ik heb uiteindelijk de cam maar rechts naast de binnenspiegel gehangen. Daar zie ik 'm ook niet (zit een regen- en lichtsensor tussen).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Ja dat is zo. Je ziet nog wel wat maar het kan beter. Als het regent verplaats ik hem ook naar het midden.

[ Voor 23% gewijzigd door Obelink op 04-09-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Michel242186 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:48:
[...]

is dit een ford focus station?...heb zelf namelijk ook een station en vraag me af hoe ik de achterste camera moet installeren.
en hoe heb je de stroomvoorziening geregeld?
Fiesta.

De achtercamera installeren is niet zo moeilijk, kwestie van de coaxial cable netjes wegwerken en de rear cam tegen de ruit plakken (ik had 'm voor mijn gevoel goed zitten, maar het beeld was op z'n kop... vandaar dat ik de houder nog heb gedraaid). Helaas moet je wel wat 'slack' overhouden om de klep open te kunnen doen, dus bij een dichte klep zie je wel een stukje kabel bungelen maar na een uur frustratie heb ik me daar maar bij neergelegd.

Power gaat nog gewoon via de sigarettenaansteker, ik moet nog iets doen met een permanente aansluiting.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Pff heb mijn dashcam toch lager moeten monteren omdat de bovenste 10-15cm van de ruit niet gewist wordt :-( :-( :-(

Valt nu een stuk meer op (zowel binnen als buiten...). Een andere keuze zie ik echter niet helaas. SD-card verwijderen is nu ook zo goed als onmogelijk (dan maar via WiFi)

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2015-09-17%2017.51.05_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2015-09-17%2017.51.13_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2015-09-17%2017.51.26_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:46
Heeft iemand ervaring met dashcams van Gembird?

Vandaag is er een in de aanbieding op Dealdumpert voor 60 euro. Goede deal of niet?

http://www.dealdumpert.nl/1080p-dashcam-met-gps.html

• Rivr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-03 16:24
dfrenner schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:07:
Okee twee kanttekeningen, mijn voorruit is vies en er zit voorruidverwarming in, wat voor slechter beeld zorgt.

In het begin rijd ik met lichten uit en dan even dagrijverlichting aan en later dimlicht aan.

Het is daar (Toscane op een heuvel) echt donker!

[video]
Toch best een goede kwaliteit. Heb die LS460W vandaag binnengekregen. Nog een dagje wachten op mijn 64 gb kaartje, omdat die bij een concurrent de helft scheelt qua prijs.

Off-topic. Is dat trouwens de camping Orlando in Chianti? Heerlijke omgeving en het restaurant is prima!

• BlakHawk
Rivr schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:02:
Toch best een goede kwaliteit. Heb die LS460W vandaag binnengekregen. Nog een dagje wachten op mijn 64 gb kaartje, omdat die bij een concurrent de helft scheelt qua prijs.
Mijn GPS doet het na een vervangend model nog steeds niet goed, dus denk dat het aan de Ford verwarming ligt...

Ga eens in een andere auto testen...
Off-topic. Is dat trouwens de camping Orlando in Chianti? Heerlijke omgeving en het restaurant is prima!
Hahaha, jep...
Was best OK, maar zeker niet de geweldige 8.3 op Zoover waard...
Omgeving is een dikke 9 en de pizza's zijn er prima, maar verder dan de pizza's hangt het er heel sterk vanaf wat je bestelt...

Nog andere tips voor Toscane?

• Smurf

Smurf

Detri

dfrenner schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:13:
[...]

Mijn GPS doet het na een vervangend model nog steeds niet goed, dus denk dat het aan de Ford verwarming ligt...

Ga eens in een andere auto testen...

[...]

Hahaha, jep...
Was best OK, maar zeker niet de geweldige 8.3 op Zoover waard...
Omgeving is een dikke 9 en de pizza's zijn er prima, maar verder dan de pizza's hangt het er heel sterk vanaf wat je bestelt...

Nog andere tips voor Toscane?
Dat is raar. Ik rijd zelf in een Mondeo rond en heb niks te klagen over de GPS ontvangst van de LS460W. Ding hangt er inmiddels ruim een jaar in en doet het prima. Mijne hangt rechts achter de binnenspiegel. Hij steekt er iets onder omdat de mount met de zuignap wat lang is, maar dat vind ik wel handig omdat ik zo makkelijk kan zien of hij niet uitgevallen is. (aanstekerplugverdeeldoosje maakt niet optimaal contact soms)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Smurf schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:50:
[...]

Dat is raar. Ik rijd zelf in een Mondeo rond en heb niks te klagen over de GPS ontvangst van de LS460W. Ding hangt er inmiddels ruim een jaar in en doet het prima. Mijne hangt rechts achter de binnenspiegel. Hij steekt er iets onder omdat de mount met de zuignap wat lang is, maar dat vind ik wel handig omdat ik zo makkelijk kan zien of hij niet uitgevallen is. (aanstekerplugverdeeldoosje maakt niet optimaal contact soms)
En jij hebt ook de voorrruitverwarming erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

dfrenner schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

En jij hebt ook de voorrruitverwarming erin zitten?
Inderdaad.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 01:29
is er iemand die ervaring heeft met de König SAS-CARCAM10 http://www.konigelectronic.com/nl_be/550482789

ik kan er op internet niet veel over vinden, op 2 youtube filmpjes na
YouTube: Konig Car Camera Demo Model SAS-CARCAM10
YouTube: König SAS CARCAM10

kwaliteit lijkt best oke, en ze lagen voor €60 in mijn favoriete foto-zaakje, vandaar.

iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Blauwschaap schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:48:
Heeft iemand ervaring met dashcams van Gembird?

Vandaag is er een in de aanbieding op Dealdumpert voor 60 euro. Goede deal of niet?

http://www.dealdumpert.nl/1080p-dashcam-met-gps.html
De pricewatch: Gembird DCAM-005 even in huis gehad maar was een doa, wilde niet laden. Zag later op Banggood een identiek merkloos model.

[ Voor 10% gewijzigd door sambalbaj op 09-10-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:54

Arfman

Drome!

Wat was ook alweer die URL van de NL webcamshop(gast)? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:26

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Arfman schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:17:
http://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina
Deze staat in de TS.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Arfman schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:17:
Wat ga je bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jorisjan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:40:
is er iemand die ervaring heeft met de König SAS-CARCAM10 http://www.konigelectronic.com/nl_be/550482789

ik kan er op internet niet veel over vinden, op 2 youtube filmpjes na
YouTube: Konig Car Camera Demo Model SAS-CARCAM10
YouTube: König SAS CARCAM10

kwaliteit lijkt best oke, en ze lagen voor €60 in mijn favoriete foto-zaakje, vandaar.

iemand ervaring?
Ik zou 'm niet kopen. Specificaties zijn gewoon magertjes. Kun je beter een Mini 0805 kopen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gezien mijn problemen met de GPS van de laatste 2 DOD LS460W modellen, vraag ik me toch af of er niet iets anders, goedkopers (met GPS) bestaat...

Ik kwam dus de AUSDOM A261 2K UHD tegen en heb hem besteld...
Zodra hij binnen is volgen uiteraard mijn bevindingen en een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:54

Arfman

Drome!

Nog niks, maar mijn vader wil misschien een dashcam en ik weet nog iemand die er 1 wil. Ik dacht, als er met die man een beetje te handelen is neem ik er misschien ook wel 1 :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-06 11:39
Dag kenners,

Ik ben aant het onderzoeken voor ook een dashcam te installeren in onze ford fiesta maar zit nog met een vraagje:
De sigarettenaanstekker van deze ford blijft stroom geven als het contact uitgeschakeld is, is er een manier om de dashcam toch automatisch te laten uitschakelen?

Ik was aan het denken om de Mini 0806 te kopen na de video van techmoan te zien, maar las elders ook goeie dingen over de Transcend DrivePro 220 (iets duurder wel).
Zou graag 1 hebben met goed beelkwaliteit, gps en duidelijke stemopname. Zijn er nog andere die in aanmerking komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
unrealbe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:27:
Dag kenners,

Ik ben aant het onderzoeken voor ook een dashcam te installeren in onze ford fiesta maar zit nog met een vraagje:
De sigarettenaanstekker van deze ford blijft stroom geven als het contact uitgeschakeld is, is er een manier om de dashcam toch automatisch te laten uitschakelen?

Ik was aan het denken om de Mini 0806 te kopen na de video van techmoan te zien, maar las elders ook goeie dingen over de Transcend DrivePro 220 (iets duurder wel).
Zou graag 1 hebben met goed beelkwaliteit, gps en duidelijke stemopname. Zijn er nog andere die in aanmerking komen?
Volgens mij is de Mini 0806 duurder dan de transcend hoor. Verder zou ik voor de mini gaan alleen al voor het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Dag kenners,

kijk eens of je een apparte zekering hebt voor de sigaretten aansteker. mijn ford escort en mondeo toendertijd hadden een mogelijkheid om de zekering een gat te verplaatsen zodat die dan ipv constant stroom enkel bij contact nog stroom leverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-06 11:39
Anoniem: 97348 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

kijk eens of je een apparte zekering hebt voor de sigaretten aansteker. mijn ford escort en mondeo toendertijd hadden een mogelijkheid om de zekering een gat te verplaatsen zodat die dan ipv constant stroom enkel bij contact nog stroom leverde.
Bedankt, ik heb niet veel ervaring met zekeringen enzo maar dit is iets dat ik makkelijk kan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

unrealbe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:53:
[...]

Bedankt, ik heb niet veel ervaring met zekeringen enzo maar dit is iets dat ik makkelijk kan testen :)
Als dat niet werkt bieden veel webshops ook wel een aparte "accubeschermsysteem". Die plaats je er dan als het ware tussen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02
Dag kenners,

Ik heb een fiesta uit 2010 en heb de dashcam direct naar de zekeringenkast geleid. Daar met zo'n zekering split blokje een 12v aansluiting gemaakt. Ik heb een zekering gekozen die contact geschakeld is en de dashcam gaat uit zodra het comtact eraf gaat.

http://forum.fiestaclub.n...php?showtopic=15824&st=80 Zie 2de post van harry.

[ Voor 4% gewijzigd door RenaldoN op 21-10-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686983

Vragen aan mensen die de DOD LS460W kennen:
is deze dashcam met de zuignaphouder ook goed te bevestigen als de ruit rechtop staat zoals bij een vrachtwagen? En dus de camera een goede hoek kan maken met de horizon?
Is deze cam/aanstekerplug ook geschikt voor 24 volt?
Verder nog dingen die ik moet weten?
Ik heb al een 8 GB micro-SD-card, die voldoet toch nog wel hoop ik?
Ik wil namelijk alleen beelden van de near-misses (en een onverhoopt ongeval) bewaren en slechts voor enkele dagen.
Pagina: 1 ... 6 ... 57 Laatste