The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Voor aanschaf zou ik graag bevestigd zien dat 24 volt geen probleem is
en dat de hoek tussen camera en weg nog goed kan worden ingesteld.
Nee, merp!
Als het goed is schakelt hij na een kwartier uit in de Ford...unrealbe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:27:
Dag kenners,
Ik ben aant het onderzoeken voor ook een dashcam te installeren in onze ford fiesta maar zit nog met een vraagje:
De sigarettenaanstekker van deze ford blijft stroom geven als het contact uitgeschakeld is, is er een manier om de dashcam toch automatisch te laten uitschakelen?
Ik was aan het denken om de Mini 0806 te kopen na de video van techmoan te zien, maar las elders ook goeie dingen over de Transcend DrivePro 220 (iets duurder wel).
Zou graag 1 hebben met goed beelkwaliteit, gps en duidelijke stemopname. Zijn er nog andere die in aanmerking komen?
Maar ik heb een paar weken geleden bij de dealer een 12v aansluiting in mijn Focus in het dashboardkastje laten maken, direct geschakeld op het contact, omdat ik hier ook mee zat maar dan in de achterbak...
Voor bij de pook en op de achterbank schakelen zichzelf na een 15 minuten uit als het goed is, in de kofferbak niet, die staat constant aan , maar ik zit ook met mijn coolbox in de kofferbak, het is OF koelbox, OF dashcam...
Dus nu een aansluiting in dashboardkastje erbij en hier wil ik beide dashcams op aansluiten.
Iemand tips voor lange mini USB kabels voor dashcams? Waar kun je deze goedkoop bestellen en hoe lang zal ik nodig hebben?
Ik verwacht ieder moment deze:
Zodra hij binnen is laat ik weten of het iets is...dfrenner schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:16:
Gezien mijn problemen met de GPS van de laatste 2 DOD LS460W modellen, vraag ik me toch af of er niet iets anders, goedkopers (met GPS) bestaat...
Ik kwam dus de AUSDOM A261 2K UHD tegen en heb hem besteld...
Zodra hij binnen is volgen uiteraard mijn bevindingen en een review.
Bij de dealer kostte het me nog geen 100 euro, daar ga ik zelf niet voor zitten kloten met stroom in de auto... Nu is het wel een leaseauto, dus al reden genoeg om niet zelf te prutsen...RenaldoN schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:09:
Ik heb een fiesta uit 2010 en heb de dashcam direct naar de zekeringenkast geleid. Daar met zo'n zekering split blokje een 12v aansluiting gemaakt. Ik heb een zekering gekozen die contact geschakeld is en de dashcam gaat uit zodra het comtact eraf gaat.
http://forum.fiestaclub.n...php?showtopic=15824&st=80 Zie 2de post van harry.
Meerdere vrachtwagenfilmpjes gezien van de 460, dus lijkt me geen probleem...Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:12:
Vragen aan mensen die de DOD LS460W kennen:
is deze dashcam met de zuignaphouder ook goed te bevestigen als de ruit rechtop staat zoals bij een vrachtwagen? En dus de camera een goede hoek kan maken met de horizon?
Is deze cam/aanstekerplug ook geschikt voor 24 volt?
Verder nog dingen die ik moet weten?
Ik heb al een 8 GB micro-SD-card, die voldoet toch nog wel hoop ik?
Ik wil namelijk alleen beelden van de near-misses (en een onverhoopt ongeval) bewaren en slechts voor enkele dagen.
8GB geen priobleem, daar heb je een "panic" knop voor, die het huidige flimpje onoverschrijfbaar maakt.
Geen ervaring met 24 volt, heb je 24 volt USB aansluitingen!?Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:49:
Nou is dat geheugenkaartje het minst grote probleem.
Ander losse USB kabel daarin?
Duurde iets langer, maar kan op zich wel. Het is wel even prutsen om die zuignap zo te positioneren dat je nog een bruikbaar beeld hebt maar als dat geen bezwaar is dan kan hetVerwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:49:
Nou is dat geheugenkaartje het minst grote probleem.
Nee, merp!
Mbt de USB kabel vraag: ik heb zelf deze van eBay gehaald om van mijn middenconsole tot (makkelijk) bij de bestuurderskant te komen in zowel een Grand C4 Picasso als een (model 2015) Volvo V40:dfrenner schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:42:
[...]
Als het goed is schakelt hij na een kwartier uit in de Ford...
Maar ik heb een paar weken geleden bij de dealer een 12v aansluiting in mijn Focus in het dashboardkastje laten maken, direct geschakeld op het contact, omdat ik hier ook mee zat maar dan in de achterbak...
Voor bij de pook en op de achterbank schakelen zichzelf na een 15 minuten uit als het goed is, in de kofferbak niet, die staat constant aan , maar ik zit ook met mijn coolbox in de kofferbak, het is OF koelbox, OF dashcam...
Dus nu een aansluiting in dashboardkastje erbij en hier wil ik beide dashcams op aansluiten.
Iemand tips voor lange mini USB kabels voor dashcams? Waar kun je deze goedkoop bestellen en hoe lang zal ik nodig hebben?
[...]
Zodra hij binnen is laat ik weten of het iets is...
[...]
Bij de dealer kostte het me nog geen 100 euro, daar ga ik zelf niet voor zitten kloten met stroom in de auto... Nu is het wel een leaseauto, dus al reden genoeg om niet zelf te prutsen...
[...]
Meerdere vrachtwagenfilmpjes gezien van de 460, dus lijkt me geen probleem...
8GB geen priobleem, daar heb je een "panic" knop voor, die het huidige flimpje onoverschrijfbaar maakt.
[...]
Geen ervaring met 24 volt, heb je 24 volt USB aansluitingen!?
http://www.ebay.nl/itm/3m...643790:g:XvIAAOSwxYxUu4HP
ieder zijn ding maar €100 voor een kwartiertje werk + 10 euro materiaal kan ik niet goedkoop noemen. het is niet echt moeilijk om voor mekaar te maken.dfrenner schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:42:
[...]
[...]
Zodra hij binnen is laat ik weten of het iets is...
[...]
Bij de dealer kostte het me nog geen 100 euro, daar ga ik zelf niet voor zitten kloten met stroom in de auto... Nu is het wel een leaseauto, dus al reden genoeg om niet zelf te prutsen...
[...]
Meerdere vrachtwagenfilmpjes gezien van de 460, dus lijkt me geen probleem...
[...]
Geen ervaring met 24 volt, heb je 24 volt USB aansluitingen!?
ik was zelf 15/20 minuten bezig en heeft me 10 euro aan materiaal gekost.
Voor jou is het misschien een kwartiertjeRenaldoN schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:19:
ieder zijn ding maar €100 voor een kwartiertje werk + 10 euro materiaal kan ik niet goedkoop noemen. het is niet echt moeilijk om voor mekaar te maken.
ik was zelf 15/20 minuten bezig en heeft me 10 euro aan materiaal gekost.
Ik ben daar minimaal een uur mee bezig inclusief netjes wegwerken en zo installeren dat het verzonken is in het dash.
Misschien wel langer, geen idee hoe ik bedradig achter het dashboardkastje moet trekken...
Renault toch? Dan moet je dus je dashboardkastje bijna volledig uitbouwen. Heb ik dus ook niet gedaan. Mijn bedrading loopt van aansteker > onder de mat > b-stijl omhoog, naar a-stijl via de rubbers en dan vanaf de a-stijl naar de zonneklep en uiteinde de dashcam. Dat levert altijd mooie reacties op van mensen die meerijden en dat zonneklepje naar beneden doendfrenner schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:48:
[...]
Voor jou is het misschien een kwartiertje
Ik ben daar minimaal een uur mee bezig inclusief netjes wegwerken en zo installeren dat het verzonken is in het dash.
Misschien wel langer, geen idee hoe ik bedradig achter het dashboardkastje moet trekken...
Nee, merp!
Ford Focus, maar dat is dus exact de reden dat ik het laat doenPauseBreak schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:02:
Renault toch? Dan moet je dus je dashboardkastje bijna volledig uitbouwen. Heb ik dus ook niet gedaan. Mijn bedrading loopt van aansteker > onder de mat > b-stijl omhoog, naar a-stijl via de rubbers en dan vanaf de a-stijl naar de zonneklep en uiteinde de dashcam. Dat levert altijd mooie reacties op van mensen die meerijden en dat zonneklepje naar beneden doen
Je ziet er helemaal niets meer van, helemaal achter in mijn dashboardkastje zit een verzonken 12v aansluiting, alsof het er af fabriek in zat.
Neemt dus geen enkele ruimte in als ik hem niet gebruik, maar werkt gewoon volledig en geschakeld op het contact, ik zou echt niet weten hoe ik dat zelf voor elkaar zou krijgen zonder de kans iets te slopen.
Daarom laat ik het lekker doen
Ja, bij een Focus zit dat ongeveer hetzelfde. Zeker als je de bedrading netjes weg wilt werken (dus via de a-stijl). Ik ga daar niet aankomen. Bij een Focus zit daar vaak ook nog een airbag in, dus dan zou ik er helemaal afblijven. Laat de dealer dat maar doen dandfrenner schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:15:
[...]
Ford Focus, maar dat is dus exact de reden dat ik het laat doen
Je ziet er helemaal niets meer van, helemaal achter in mijn dashboardkastje zit een verzonken 12v aansluiting, alsof het er af fabriek in zat.
Neemt dus geen enkele ruimte in als ik hem niet gebruik, maar werkt gewoon volledig en geschakeld op het contact, ik zou echt niet weten hoe ik dat zelf voor elkaar zou krijgen zonder de kans iets te slopen.
Daarom laat ik het lekker doen
Bij mijn auto zie je het draadje overigens ook vrijwel niet, maar de oplossing die jij hebt gekozen is iets netter. Ook iets permanenter
Nee, merp!
Verwijderd
"Nog een bruikbaar beeld" klinkt niet erg overtuigend maar ik denk dat ik deze cam t.z.t. toch ga bestellen.PauseBreak schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:44:
[...]
Duurde iets langer, maar kan op zich wel. Het is wel even prutsen om die zuignap zo te positioneren dat je nog een bruikbaar beeld hebt maar als dat geen bezwaar is dan kan het
Bedankt voor je reactie en de anderen ook bedankt.
Ja in vergelijking met het beeld bij een wat platter liggende ruit is het iets minder. Wat je ook kunt overwegen is een Mini 0805. Die is kleiner en makkelijker weg te werken. Veel van de filmpjes vanuit trucks gebruiken een Mini dashcam.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:16:
[...]
"Nog een bruikbaar beeld" klinkt niet erg overtuigend maar ik denk dat ik deze cam t.z.t. toch ga bestellen.
Bedankt voor je reactie en de anderen ook bedankt.
Nee, merp!
Verwijderd
Vanwaar dit verschil, weerkaatsing ofzo?PauseBreak schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:22:
[...]
Ja in vergelijking met het beeld bij een wat platter liggende ruit is het iets minder.
Als de camera is af te stellen zodat de horizon ongeveer in het midden van het beeld komt (of iets hoger) dan is het voor mij goed.
Toch zal ik eens kijken naar de mini 0805 hoewel formaat en wegwerken voor mij geen issue zijn.
Ik rijd elke dag met een andere auto (zuignaphouder en aanstekerplug is wel een eis) met een voorruit die groot genoeg is om geen hinder te hebben van een grote dashcam.
Nee, merp!
Yep, bij mijn Fiesta eveneens zo. Veelal wordt beweerd dat de 12v aansluiting altijd live is maar dat is dus niet zo.dfrenner schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:42:
[...]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nou hij is binnen en ik moet zeggen dat ik voor 86 dollar onder de indruk ben over de beeldkwaliteit!dfrenner schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:16:
Gezien mijn problemen met de GPS van de laatste 2 DOD LS460W modellen, vraag ik me toch af of er niet iets anders, goedkopers (met GPS) bestaat...
Ik kwam dus de AUSDOM A261 2K UHD tegen en heb hem besteld...
Zodra hij binnen is volgen uiteraard mijn bevindingen en een review.
Nu zie ik alleen dat hij nu voor 129 dollar staat...
Nadeel vind ik dat ik niet een build-in GPS stamp kan toevoegen aan het beeld.
Met een GPS multimediaspeler werkt het wél en zie je de snelheid in de tool weergegeven evenals een kaart.
Hier ga ik nog even op doorboduren en ik zal jullie zometeen de eerste beelden alvast laten zien. Youtube is natuurlijk wel minder door comprimeren. Overdag ga ik in ieder geval twijfelen of de Ausdom niet nét wat beter beeld geeft dan mijn LS460W. Vanavond de eerste "nacht"beelden, waar ik eigenlijk verwacht dat de DOD veel beter presteert.
Gezien het prijsverschil mag dat ook wel.
Tot nu toe zou ik de Ausdom wel boven de populaire mini plaatsen, echter ga ik nog even achter de GPS stamp aan. De informatie is aanwezig, maar iemand toevallig een tip hoe je deze in je beeld verwerkt krijgt?
RaceRender.dfrenner schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:46:
Tot nu toe zou ik de Ausdom wel boven de populaire mini plaatsen, echter ga ik nog even achter de GPS stamp aan. De informatie is aanwezig, maar iemand toevallig een tip hoe je deze in je beeld verwerkt krijgt?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Helaas, blijkbaar zit de info wel in de .mov gebakken ergens...
Iemand een idee om hogere resoluties dan 1920*1080 te bewerken? Blijkbaar kan Windows Movie Maker dat niet aan...
[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 29-10-2015 11:33 ]
[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 29-10-2015 12:05 ]
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Nee, merp!
Overigens heb ik nog even contact opgenomen vanwege de prijsverhoging van $86 naar $129, het schijnt met de fabrikant te maken te hebben. Die vond $86 te goedkoop ofzo?
Dus ze hebben nu een promotiecode ingesteld...
Ga naar: AUSDOM A261 2K UHD bestel het item en voor de promotiecode "AUSDOM261" in en je kunt hem voor $86 kopen.
Voor €75 is het gewoon een hele goede camera. Nachtbeeld is uiteraard minder dan mijn LS460W, maar die kost ook ruim meer dan het dubbele!
Ik zal zo nog wat beelden plaatsen!
Elke minuut is 100 Mb min of meer op 1080pWildfire schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:55:
Volgens de DOD site zelf kan er op een 64 gig kaartje ongeveer 10 uur in 1080p, dus op een 8 gig kaartje zou ongeveer een uur en een kwartier moeten kunnen passen.
Die van mij staat op loop van 2 minuten en de bestanden zijn 200+ Mb
Dus elk uur is 6 Gb.

Nu kun je hier de Ausdom A261 kopen voor $75, met de huidige wisselkoers €69.
Nog aantrekkelijker
Maar er zijn in deze sale slechts 20 exemplaren beschikbaar...
Overigens is er nu een Dome D201 onderweg.
Ben benieuwd, aangezien dit exemplaar een hele grote viewangle heeft van 170 graden. Met 139 dollar wel een stukje duurder dan de Ausdom, maar goed wanneer hij binnen is, kunnen jullie uiteraard weer een review en testvideo's verwachten!
[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 11-11-2015 10:16 ]
Erm, je krijgt een 12V to USB stekker er meestal bij. Als jij dat wilt oplossen met een USB kabel kan dat ook primaOnedayflyer682 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:42:
Ik zit er aan te denken om een BlackVue DR3500-FHD aan te schaffen. Kan ik deze echter ook opladen middels USB of moet dit echt via de sigarettenaansluiting (hoe zit dat bij andere modellen)? Ik heb namelijk in mijn dashboardkasje een USB aansluiting over terwijl ik de sigarettenaansluiting al gebruik voor mijn telefoon.
Of je bestelt bij Conrad (of een andere toko naar eigen keuze) zo'n ding om die sigarettenaansluiting te splitten in twee van die aansluitingen plus nog twee USB-aansluitingen, zie:Onedayflyer682 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:42:
Ik zit er aan te denken om een BlackVue DR3500-FHD aan te schaffen. Kan ik deze echter ook opladen middels USB of moet dit echt via de sigarettenaansluiting (hoe zit dat bij andere modellen)? Ik heb namelijk in mijn dashboardkasje een USB aansluiting over terwijl ik de sigarettenaansluiting al gebruik voor mijn telefoon.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Zie bijvoorbeelde de DOD RX8W. Volgens mij vrijwel dezelfde specificaties als de DOD LS460W maar dan in een achteruitkijkspiegel. Die spiegel kan je aan/over je huidige spiegel hangen.
Heeft er iemand ervaringen met zo'n dashcam?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Bij welke dashcams krijg je deze USB kabels standaard erbij? Zie eigenlijk alleen maar een 12 volt adapter. Als de dashcam wordt opgeladen via USB hoef ik alleen maar een langere USB kabel aan te schaffen die in mijn dashboardkastje loopt.Notna schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:03:
[...]
Erm, je krijgt een 12V to USB stekker er meestal bij. Als jij dat wilt oplossen met een USB kabel kan dat ook prima
Dank voor je reactie. Ik had zelf deze ook al gezien. vond ik nog iets praktischer maar hoopte eigenlijk dat het niet nodig was.Freee!! schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:00:
[...]
Of je bestelt bij Conrad (of een andere toko naar eigen keuze) zo'n ding om die sigarettenaansluiting te splitten in twee van die aansluitingen plus nog twee USB-aansluitingen, zie:
[afbeelding]
Laat ik het anders stellen: bij mijn dashcam (een G1WH) kreeg ik 3 meter mini USB kabel die in een 12v omvormer zat (welke 12 v baar 5 v, 1A omzet) zodat hij in de sigarettenaansluiting van mijn auto kan. Echter verlies ik daardoor een aansluiting. Ik heb een Anker 2A, 5V dual USB omvormer gekocht en los 3 meter USB kabel. Op deze manier kon ik zowel de dashcam, als mijn telefoon op 1 aansluiting laden.Onedayflyer682 schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:03:
[...]
Bij welke dashcams krijg je deze USB kabels standaard erbij? Zie eigenlijk alleen maar een 12 volt adapter. Als de dashcam wordt opgeladen via USB hoef ik alleen maar een langere USB kabel aan te schaffen die in mijn dashboardkastje loopt.
[...]
Dank voor je reactie. Ik had zelf deze ook al gezien. vond ik nog iets praktischer maar hoopte eigenlijk dat het niet nodig was.
[afbeelding]
Als jij dus en dashcam koopt, zit er standaard zo een 12V kabel bij. Maar het werkt óók als jij het in de USB aansluiting van de auto stopt. Zolang er maar 5V uitkomt en afdoende amperage ziet het wel goed

Ik heb daarom een zekering gebruikt waar enkel 12V op komt te staan als het contact aanstaat.
Met een verloop naar een sigarettenaansluiting is dat nu netjes weggewerkt in mijn zekeringskast.
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Bij de meeste dashcams zit een mini USB met aan het andere einde een 12V stekker.Onedayflyer682 schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:03:
[...]
Bij welke dashcams krijg je deze USB kabels standaard erbij? Zie eigenlijk alleen maar een 12 volt adapter. Als de dashcam wordt opgeladen via USB hoef ik alleen maar een langere USB kabel aan te schaffen die in mijn dashboardkastje loopt.
[...]
Dank voor je reactie. Ik had zelf deze ook al gezien. vond ik nog iets praktischer maar hoopte eigenlijk dat het niet nodig was.
[afbeelding]
Dit is idd niet handig.
Maar relatief snel opgelost door een:

En een losse USB kabel...
Weinig dashcams worden standaard met USB en een losse 12v stekker geleverd. De kosten zijn er natuurlijk ook niet heel hoog van.
De bovengenoemde Ausdom toevallig wel. Zit een losse 12V stekker (met maar 1 usb uitgang) bij en een 3,6 meter kabel.
In principe een ander stekkertje en ready to go.
Ik heb idd in mijn dasboard kastje een 12v aansluiting laten bouwen, die geschakeld is op het contact.bonyuri schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:10:
Klopt, alleen blijft mijn 12V aansluiting ook "aan" als de motor uitstaat en dat wilde ik niet.
Ik heb daarom een zekering gebruikt waar enkel 12V op komt te staan als het contact aanstaat.
Met een verloop naar een sigarettenaansluiting is dat nu netjes weggewerkt in mijn zekeringskast.
Top om netjes weg te werken...
Ik heb een Citroën waar ze de auto 'slim' gemaakt hebben dat er geen voltage staat op de 12V aansluiting. Sterker nog; ik kan mijn radio niet aanzetten tenzij de motor draaitbonyuri schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:10:
Klopt, alleen blijft mijn 12V aansluiting ook "aan" als de motor uitstaat en dat wilde ik niet.
Ik wilde graag mijn dashcam aangesloten hebben op een geschakelde 12V, alleen had ik niet zo'n zin in een bypass zekering in mijn zekeringkast. Met name omdat de zekeringkast onder het dashboard bij mijn Renault direct in verbinding staat met de UCH en ik nogal paranoïde ben voor Renault en elektrische storingen. Daarom heb ik een alternatief gezocht (en gevonden) in de aansluiting op de radio voor een CD-wisselaar. Dit is een 8-pin MINI ISO aansluiting waarbij zich op PIN 15 de aarde bevindt en op PIN 17 een geschakelde 12V (radio aan is +).

Geldig voor Renault Update List radio's.
Enfin, MINI ISO stekker halen en met mijn soldeerkunsten een 12V contactdoos aan PIN 15 en PIN 17 van de stekker gesoldeerd. USB lader erin en dan krijg je zoiets:

Aansluiten op de radio, ét voilà, een op de radio geschakelde USB lader!

Vervolgens heb ik een 2m micro USB-kabel vanaf de spiegel, achter de A-stijl en het dashboardkastje naar de USB lader getrokken. Hiervoor moest zowel de A-stijl er uit als het dashboard kastje, gelukkig stelde dit niet zo heel veel voor. De lader heb ik met tie-wraps achter het dashboard kastje vastgezet, mocht deze om wat voor reden dan ook vervangen moeten worden, kan dit.

Het eindresultaat:

Radio aan is dus dashcam aan, technisch gezien geen écht geschakelde 12V want als je tijdens het rijden de radio uit zet stopt ook de stroomtoevoer naar de dashcam. Maar als ik de radio beu ben zet ik hem wel op mute
Nee, merp!
Dank. Misschien dat dit voor meer auto's een optie is, kwestie van kijken welke (vrije) aansluitingen je radio heeft.Notna schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:21:
Dat is wel een bijzonder nette oplossing. Hulde!
Nog een Mégane eigenaar en nog zelfde kleur ook, wat een zeldzaamheidPauseBreak schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:47:
Nou, ik zal je nog een extra tip geven dan. Die sigarettenaansteker is ook contactgeschakeld
Ja, het is een goede kleur. Zie je helaas niet veelsoganta schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:20:
[...]
Nog een Mégane eigenaar en nog zelfde kleur ook, wat een zeldzaamheidHoe heb jij hem aangesloten?
Edit:
Je zou overigens ook kunnen kijken naar de aansturing van het schermpje bovenin. Daar staat bij onze uitvoeringen alleen maar nutteloze informatie, maar dat scherm is wel contactgestuurd.
[ Voor 14% gewijzigd door PauseBreak op 19-11-2015 20:46 ]
Nee, merp!
Ik ben op zoek naar een dual 1080 p dashcam. Ik heb het internet al afgezocht, inclusief de bekende consorten zoals dx.com maar ik kan niets vinden behalve de Marcus Vico 5 die vorige jaar is gereviewed door techmoan (http://www.techmoan.com/b...-dual-1080p-dash-cam.html). Deze kost echter nog 350 dollar wat ik wat veel van het goede vind.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een budget alternatief (van een onbekend merk), enige eis is dat beide camera's in 1080p moeten opnemen (liefst identieke camera's). Maar alle budget alternatieven die ik vind zijn vaak 1080p/720p of nog lager in resolutie. Hij hoeft niet supergoedkoop te zijn (budget ongeveer 150 euro). Iemand enig idee of zoiets beschikbaar is?
Groeten,
Silvos
Van welk jaar is de Fiesta? de MK7 en nieuwer (2009 - Heden) schakelen namelijk de aansteker en alle andere geschakelde spanningen wel degelijk uit maar na maximaal 20 minuten, afhankelijk van wat de auto denkt dat nodig is (vraag me niet naar de logica) dus als het een recente is, heb je geen probleemunrealbe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:27:
Dag kenners,
Ik ben aant het onderzoeken voor ook een dashcam te installeren in onze ford fiesta maar zit nog met een vraagje:
De sigarettenaanstekker van deze ford blijft stroom geven als het contact uitgeschakeld is, is er een manier om de dashcam toch automatisch te laten uitschakelen?
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Hoi,OmeJoyo schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:58:
[...]
Van welk jaar is de Fiesta? de MK7 en nieuwer (2009 - Heden) schakelen namelijk de aansteker en alle andere geschakelde spanningen wel degelijk uit maar na maximaal 20 minuten, afhankelijk van wat de auto denkt dat nodig is (vraag me niet naar de logica) dus als het een recente is, heb je geen probleem
4 jaar. Ik had getest met een oplader en die gaf na 20+ minuten nog steeds aan stroom te hebben.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Kies liever voor 2 losse units...Silvos schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:18:
Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een dual 1080 p dashcam. Ik heb het internet al afgezocht, inclusief de bekende consorten zoals dx.com maar ik kan niets vinden behalve de Marcus Vico 5 die vorige jaar is gereviewed door techmoan (http://www.techmoan.com/b...-dual-1080p-dash-cam.html). Deze kost echter nog 350 dollar wat ik wat veel van het goede vind.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een budget alternatief (van een onbekend merk), enige eis is dat beide camera's in 1080p moeten opnemen (liefst identieke camera's). Maar alle budget alternatieven die ik vind zijn vaak 1080p/720p of nog lager in resolutie. Hij hoeft niet supergoedkoop te zijn (budget ongeveer 150 euro). Iemand enig idee of zoiets beschikbaar is?
Groeten,
Silvos
Die alles in één systemen zie ik niet echt het voordeel van in.
BlackVue heeft er wel een (de 650 volgens mij). Is wel wat prijzig en schijnt wat bitrate-probleempjes te kunnen hebben. Een alternatief is natuurlijk om twee aparte cams op te hangen (2x Mini 0805 bijv.). Enige minpunt is dan natuurlijk wel dat je niet automatisch een synchronisatie hebt en niet automatisch alles vergrendelt wat je wilt vergrendelen.Silvos schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:18:
Beste Tweakers,
Groeten,
Silvos
Nee, merp!
Ik heb zelf een LukasHD LK-9700. Ik heb echter wel de duurdere OBD versie. Die moet je niet kopen want die werkt op bijna geen enkele westerse auto (Getest met Ford Focus, Peugeot 208, Fiat Punto)..Silvos schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:18:
Beste Tweakers,
Groeten,
Silvos
Je hebt dus de B en de D versie (B is GPS, D is GPS+OBD). Ik heb mijn D naar een B geflasht om hem werkende te krijgen.
Hij is FullHD voor en HD achter, er is ook een opvolger de 9750 die voor en achter FullHD is.
Jij misschien niet, maar ik wel. Ik vind het ideaal. Ook heb ik constant het beeld van achter op mijn scherm. Bij parkeren is dat prettig als je even twijfels hebt over de parkeersensoren. De beelden kun je dan ook samen bekijken en lopen in sync met elkaar.dfrenner schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:03:
[...]
Kies liever voor 2 losse units...
Die alles in één systemen zie ik niet echt het voordeel van in.
[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 23-11-2015 13:04 ]
De vraag die jij jezelf eerder moet stellen is: wil je persé een alles in 1 systeem ipv 2 losse dashcams? Ik dnek dat je, hoe dan ook, goedkoper uit bent met 2 losse systemen dan een alles in 1 systeem.Silvos schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:18:
Beste Tweakers,
Groeten,
Silvos
Mij werd vandaag op youtube een video 'recommended' die van jou bleek te zijn, een 'direct compare' tussen deze en de DOD LS460W van twee minuten. Heb een reactie overwogen maar zag toen de review en herkende hem van dit topic.dfrenner schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:56:
Verschikkelijk houterige review, maar was dan ook mijn eerste![]()
[video]
Ik krijg een beetje het idee dat het een steek op de DOD camera is, vanwege de direct compare gekoppeld aan de Amazon link. De kosten staan daar in dollar nog zonder verzendkosten of importkosten, (de DOD is in NL gewoon te koop), en ik vind de beelden van de Ausdom (alhoewel goed voor de prijs) niet beter dan de DOD camera.
Wat is precies de sweet spot waar je voor wilt gaan? Uiteraard wel mooi dat de LS460 blijkbaar de benchmark is waar mensen hun producten graag mee vergelijken
Ik heb nu wel stickers gekocht die aangeven dat de auto permanente CCTV camerabewaking heeft (wat in mijn geval ook zo is, en waarvoor die stickers dan ook verplicht worden).
Ik irriteer me nog steeds aan het feit dat mijn GPS in de bijna 200 euro kostende LS460W...HTT-Thalan schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:56:
Mij werd vandaag op youtube een video 'recommended' die van jou bleek te zijn, een 'direct compare' tussen deze en de DOD LS460W van twee minuten. Heb een reactie overwogen maar zag toen de review en herkende hem van dit topic.
Ik krijg een beetje het idee dat het een steek op de DOD camera is, vanwege de direct compare gekoppeld aan de Amazon link. De kosten staan daar in dollar nog zonder verzendkosten of importkosten, (de DOD is in NL gewoon te koop), en ik vind de beelden van de Ausdom (alhoewel goed voor de prijs) niet beter dan de DOD camera.
Wat is precies de sweet spot waar je voor wilt gaan? Uiteraard wel mooi dat de LS460 blijkbaar de benchmark is waar mensen hun producten graag mee vergelijken.
Het werkt bij mijn auto gewoon voor geen meter, slechte ontvangts, heel inacuraat...
En dat terwijl de LS430W echt perfect werkte...
Voor 75 euro is de Ausdom een hele nette camera, maar natuurlijk is hij niet zo goed als de LS460W, maar hij had me positief verast.
Ondertussen heb ik 7 keer DOD Nederland gebeld en werkelijk iedere keer krijg ik het antwoord dat de gene die erover gaat onderweg is en ik word teruggebeld...
De laatste drie keer heb ik erbij vermeld dat ik al zo vaak gebeld had en maar bnooit wordt teruggebeld. Dat zou ze er meteen bij vermelden!
Nou ik denk echt dat dit mijn laatste DOD was... Na een LS300W (perfect), een LS430W (wazig beeld door warmte, maar een perfecte GPS) en een LS460W (slechte GPS) ben ik er vooral wel klaar mee dat de ondersteuning vanuit DOD Nederland gewoon bagger is.
Ik heb nu de LS300W achter en de LS460W voor, samen toch goed voor zo'n 300 euro...
Met twee keer een Ausdom was ik een stuk goedkoper uit geweest...
Maar goed nu wat verder getest en hij is ook niet helemaal super, aangezien je een extra player nodig hebt voor de GPS snelheid weer te geven. Wordt niet als stamp op beeld weergegeven...
Aangezien ik geen andere cams heb is dit de enige waarmee ik hem kan vergelijken
Maar goed ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn DOD... Eentje waarin de GPS wél werkt.
Waarom hebben ze nu niet gewoon de LS430W met sony sensor en zonder het warmteprobleem, dan heb je m.i. de perfecte cam... Al vind ik de Sony seosor ook niet haarscherp, terwijl hij 's nachts wel goed resultaat geeft...
[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 24-11-2015 11:43 ]
Nee haal ze er niet uit...soganta schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:56:
Vraagje aan de dashcam-eigenaren: laten jullie de dashcam achter de voorruit zitten als jullie ergens parkeren? Ik vraag me af hoe het met de diefstal-gevoeligheid zit. Afgezien van de duurdere dashcams hebben de meeste geen hoge intrinsieke waarde dus, nog los van het risico om gepakt te worden + de moeite die een dief moet doen om een koper te vinden, lijkt het me geen rendabele zaak. Echter, een gelgenheidsdief is nooit uit te sluiten en het verlies van mijn dashcam zou me niet zoveel deren maar een ingetikte ruit dan weer wel...
Als je zo veel moiete gaan doen voor een cammetje die je tweedehands voor een paar tientjes kun verkopen, dan ben je zo zielig dat je hem mag houden
Ik zou dat persoonlijk nooit willen hebben of hooguit als extra optie.dfrenner schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:38:
[...]
Maar goed nu wat verder getest en hij is ook niet helemaal super, aangezien je een extra player nodig hebt voor de GPS snelheid weer te geven. Wordt niet als stamp op beeld weergegeven...
't Liefst zou ik 't als extra stream in m'n Matroska-file (heerlijk file format) willen hebben, bijv. als simpel subtitle-formaatje.. Appeltje-eitje lijkt me dat om te implementeren. Nog stukken minder CPU-intensief lijkt mij dan een stamp over de video te plaatsen.
Klopt, ik vind het achteraf niet super.Osiris schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:37:
Ik zou dat persoonlijk nooit willen hebben of hooguit als extra optie.
't Liefst zou ik 't als extra stream in m'n Matroska-file (heerlijk file format) willen hebben, bijv. als simpel subtitle-formaatje.. Appeltje-eitje lijkt me dat om te implementeren. Nog stukken minder CPU-intensief lijkt mij dan een stamp over de video te plaatsen.
Maar voor op de achterruit is de Ausdom gewoon een erg nette camera.
Zit nu een beetje naar de Dome D201 te kijken...
Met stamp GPS, ten opzichte van de Ausdom een een chipset upgrade (van A7 naar A12), maar nog steeds wel dezelfde sensor.
Wel iets duurder, rond de 100 euro dacht ik...
Ik kan heel goed begrijpen dat die dingen een nare beleving zijn geweest met DOD. Ik heb de camera via Rene Demmers gekocht (die heeft een bedrijf in Dashcams) en zijn service is werkelijk uitmuntend. Ik had ook een wazig beeld na warme dagen met de 460 en die is prompt omgeruild voor een nieuwe. Achter heb ik een Mini 0801 hangen die nog voldoet, al vind ik het jammer dat die niet meer dan 32GB aan kan.dfrenner schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:38:
[...]
Ik irriteer me nog steeds aan het feit dat mijn GPS in de bijna 200 euro kostende LS460W...
Het werkt bij mijn auto gewoon voor geen meter, slechte ontvangts, heel inacuraat...
En dat terwijl de LS430W echt perfect werkte...
Voor 75 euro is de Ausdom een hele nette camera, maar natuurlijk is hij niet zo goed als de LS460W, maar hij had me positief verast.
Ondertussen heb ik 7 keer DOD Nederland gebeld en werkelijk iedere keer krijg ik het antwoord dat de gene die erover gaat onderweg is en ik word teruggebeld...
De laatste drie keer heb ik erbij vermeld dat ik al zo vaak gebeld had en maar bnooit wordt teruggebeld. Dat zou ze er meteen bij vermelden!
Nou ik denk echt dat dit mijn laatste DOD was... Na een LS300W (perfect), een LS430W (wazig beeld door warmte, maar een perfecte GPS) en een LS460W (slechte GPS) ben ik er vooral wel klaar mee dat de ondersteuning vanuit DOD Nederland gewoon bagger is.
Ik heb nu de LS300W achter en de LS460W voor, samen toch goed voor zo'n 300 euro...
Met twee keer een Ausdom was ik een stuk goedkoper uit geweest...
Aangezien ik geen andere cams heb is dit de enige waarmee ik hem kan vergelijken
Maar goed ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn DOD... Eentje waarin de GPS wél werkt.
Waarom hebben ze nu niet gewoon de LS430W met sony sensor en zonder het warmteprobleem, dan heb je m.i. de perfecte cam... Al vind ik de Sony seosor ook niet haarscherp, terwijl hij 's nachts wel goed resultaat geeft...
GPS problemen met de 460 heb ik niet, doch lijdt hij wel onder verminderde ontvangst nu er een CPL filter (met alu step-up ring) aan hangt.
Ik laat m gewoon hangen. En het ding is ook vrij duidelijk aanwezig:soganta schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:56:
Vraagje aan de dashcam-eigenaren: laten jullie de dashcam achter de voorruit zitten als jullie ergens parkeren? Ik vraag me af hoe het met de diefstal-gevoeligheid zit. Afgezien van de duurdere dashcams hebben de meeste geen hoge intrinsieke waarde dus, nog los van het risico om gepakt te worden + de moeite die een dief moet doen om een koper te vinden, lijkt het me geen rendabele zaak. Echter, een gelgenheidsdief is nooit uit te sluiten en het verlies van mijn dashcam zou me niet zoveel deren maar een ingetikte ruit dan weer wel...

Gaat al meer dan twee jaar goed. Krijg er overigens ook nooit reacties op, dus ik denk dat de meeste mensen geen idee hebben wat het ding is of hoe het ding geïnstalleerd is.
Nee, merp!
Ik heb ze ook alle drie bij Rene gekocht en de service van Rene is super!HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:00:
Ik kan heel goed begrijpen dat die dingen een nare beleving zijn geweest met DOD. Ik heb de camera via Rene Demmers gekocht (die heeft een bedrijf in Dashcams) en zijn service is werkelijk uitmuntend. Ik had ook een wazig beeld na warme dagen met de 460 en die is prompt omgeruild voor een nieuwe. Achter heb ik een Mini 0801 hangen die nog voldoet, al vind ik het jammer dat die niet meer dan 32GB aan kan.
GPS problemen met de 460 heb ik niet, doch lijdt hij wel onder verminderde ontvangst nu er een CPL filter (met alu step-up ring) aan hangt.
Maar Rene heeft al een keer een vervangende LS460 opgestuurd en die heeft bij mij hetzelfde probleem.
Het ligt dus gewoon aan d3e LS460W, waarbij DOD iets anders heeft gedaan dan bij de LS430W.
Ik vind het lullig voor Rene om richting hem moeilijk te gaan doen...
Misschien ligt het aan de voorruitverwarming in de Focus?
Maar voor mij is de botom line: De 430 werkte perfect, vanaf de 460 heb ik met meerdere modellen slechte GPS ontvangst.
De houding van DOD Nederland is daarbij de druppel...
Ik rij al bijna 1.5 jaar rond met de DOD LS460W. GPS is zeer snel aanwezig na het wegrijden. Meestal binnen 10 sec.dfrenner schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:38:
[...]
Ik irriteer me nog steeds aan het feit dat mijn GPS in de bijna 200 euro kostende LS460W...
Geen voorruitverwarming aanwezig, en ook geen filter op de 460W
Bedankt voor de tip maar met 350 euro valt hij een beetje boven budget.PauseBreak schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:10:
[...]
BlackVue heeft er wel een (de 650 volgens mij). Is wel wat prijzig en schijnt wat bitrate-probleempjes te kunnen hebben. Een alternatief is natuurlijk om twee aparte cams op te hangen (2x Mini 0805 bijv.). Enige minpunt is dan natuurlijk wel dat je niet automatisch een synchronisatie hebt en niet automatisch alles vergrendelt wat je wilt vergrendelen.
Wederom bedankt voor de tip, maar ik zie dat ook de LukasHD 9750 met 399 euro aan de prijzige kant is.Fairy schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:01:
[...]
Ik heb zelf een LukasHD LK-9700. Ik heb echter wel de duurdere OBD versie. Die moet je niet kopen want die werkt op bijna geen enkele westerse auto (Getest met Ford Focus, Peugeot 208, Fiat Punto)..
Je hebt dus de B en de D versie (B is GPS, D is GPS+OBD). Ik heb mijn D naar een B geflasht om hem werkende te krijgen.
Hij is FullHD voor en HD achter, er is ook een opvolger de 9750 die voor en achter FullHD is.
[...]
Jij misschien niet, maar ik wel. Ik vind het ideaal. Ook heb ik constant het beeld van achter op mijn scherm. Bij parkeren is dat prettig als je even twijfels hebt over de parkeersensoren. De beelden kun je dan ook samen bekijken en lopen in sync met elkaar.
Het is voor een specifiek project, zodoende zijn de 2 camera's in 1 unit een must, ivm synchronisatie met name.Notna schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:03:
[...]
De vraag die jij jezelf eerder moet stellen is: wil je persé een alles in 1 systeem ipv 2 losse dashcams? Ik dnek dat je, hoe dan ook, goedkoper uit bent met 2 losse systemen dan een alles in 1 systeem.
Bedankt voor alle reacties, inmiddels heb ik met wat zoekwerk een geschikte kandidaat te gevonden (wellicht ook interessant voor anderen in dit topic), namelijk de KoonLung K1S met GPS en 2,7 inch scherm. Momenteel in hun eigen store 200 usd en hij neemt op met twee identieke 1080P camera's in goede kwaliteit. Voor de geïnteresseerden; aanrader is de review die techmoan van deze camera heeft gemaakt.
Dit is exact de reden dat men je vraagt of het echt één systeem moet zijn.Silvos schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:29:
Het is voor een specifiek project, zodoende zijn de 2 camera's in 1 unit een must, ivm synchronisatie met name.
Bedankt voor alle reacties, inmiddels heb ik met wat zoekwerk een geschikte kandidaat te gevonden (wellicht ook interessant voor anderen in dit topic), namelijk de KoonLung K1S met GPS en 2,7 inch scherm. Momenteel in hun eigen store 200 usd en hij neemt op met twee identieke 1080P camera's in goede kwaliteit. Voor de geïnteresseerden; aanrader is de review die techmoan van deze camera heeft gemaakt.
Deze KoonLung werkt met een omnivision sensor, om precies te zijn de ov2710. Dat is een 2 megapixel sensor van omnivision. Daarnaast werkt hij met de A7 Ambarella chipset.
Tervergelijk, de Ausdom die ik getest heb werkt met een zelfde A7 chipset, alleen heeft hij een ov4689 aan boord. Een 4 megapixel sensor, ook van omnivision.
Ik snap dat het geen optie is, maar dan zou je voor 150 euro 2 cams hebben en betere beeldkwaliteit.
Toch zou ik dat ook niet aanraden, ik zou voor een betere camera plaatsen met goede GPS oplossing en achter een Ausdom plaatsen.
Waarom moeten de beelden per de in sync lopen? Er staat toch gewoon een tijd bij de opgenomen bestanden? Op het moment dat je ze beide op dezelfde 12v aansluiting aansluit met een dubbele USB stekker beginnen ze op hetzelfde moment op te nemen en lopen ze toch al in sync?
Achter heb ik veel minder vaak nodig dan voor.
Eh, nee.dfrenner schreef op woensdag 25 november 2015 @ 02:29:
[...]
Dit is exact de reden dat men je vraagt of het echt één systeem moet zijn.
Deze KoonLung werkt met een omnivision sensor, om precies te zijn de ov2710. Dat is een 2 megapixel sensor van omnivision. Daarnaast werkt hij met de A7 Ambarella chipset.
Tervergelijk, de Ausdom die ik getest heb werkt met een zelfde A7 chipset, alleen heeft hij een ov4689 aan boord. Een 4 megapixel sensor, ook van omnivision.
Ik snap dat het geen optie is, maar dan zou je voor 150 euro 2 cams hebben en betere beeldkwaliteit.
Toch zou ik dat ook niet aanraden, ik zou voor een betere camera plaatsen met goede GPS oplossing en achter een Ausdom plaatsen.
Waarom moeten de beelden per de in sync lopen? Er staat toch gewoon een tijd bij de opgenomen bestanden? Op het moment dat je ze beide op dezelfde 12v aansluiting aansluit met een dubbele USB stekker beginnen ze op hetzelfde moment op te nemen en lopen ze toch al in sync?
Achter heb ik veel minder vaak nodig dan voor.
Ik monteer ook wel eens picture-in-picture vanaf 2 dashcams, en dat is echt een crime. De tijden lopen nooit exact gelijk, ze starten niet allebei even snel (zelfs twee LS460W's gehad voor een tijdje (als test), die starten onderling ook niet even snel op, zit soms .5 seconde verschil tussen) en de coordinaten zijn ook niet altijd tot op de meter nauwkeurig.
Het enige wat je hebt om de beelden op elkaar af te stemmen is jouw eigen inschatting en dat kost soms een hoop gevloek en heen-en-weer geschuif met de beelden.
In een crashsituatie denk ik dat je al snel voldoende hebt aan beelden voor óf achter, maar voor vermakelijke beelden van zaken die je ziet gebeuren (vooral als dat verplaatst van voor naar achter de auto of andersom) moet je toch beide camera's implementeren in je beelden.
Ik heb wel eens geprobeerd de cam achter ook audio te laten opnemen, om zodoende de muziek die vaak aanstaat bij mij als audio-cue te gebruiken voor het syncen van de beelden. Helaas ligt er een sub in mijn reservewielruimte en kwam ik er zodoende achter dat die de mic van de Mini 0801 totaal verkracht.
Voorbeeldjes:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nw-TtoH6vvM]
Vooral bij deze was het goed in sync lopen belangrijk:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5WBkSKs3zzI]
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-11-2015 07:08 ]
Ja dit is dus echt k*t...Trichoglossus schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:24:
Ik rij al bijna 1.5 jaar rond met de DOD LS460W. GPS is zeer snel aanwezig na het wegrijden. Meestal binnen 10 sec.
Geen voorruitverwarming aanwezig, en ook geen filter op de 460W
Heb nu een vervangende auto en daar werkt de GPS perfect...
Had ik nou de LS430 maar nooit ingeruild tegen een LS460
DOD heeft dus iets in de 460 gedaan waardoor de 460 een stuk minder goed werkende GPS heeft dan de 430, die echt perfect werkte!
Hoe kan dat nou als ze beide op het zelfde moment stroom krijgen!? Dus op dezelfde 12V aansluiting zitten...HTT-Thalan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:06:
[...]
Eh, nee.
Ik monteer ook wel eens picture-in-picture vanaf 2 dashcams, en dat is echt een crime. De tijden lopen nooit exact gelijk, ze starten niet allebei even snel (zelfs twee LS460W's gehad voor een tijdje (als test), die starten onderling ook niet even snel op, zit soms .5 seconde verschil tussen) en de coordinaten zijn ook niet altijd tot op de meter nauwkeurig.
Het enige wat je hebt om de beelden op elkaar af te stemmen is jouw eigen inschatting en dat kost soms een hoop gevloek en heen-en-weer geschuif met de beelden.
In een crashsituatie denk ik dat je al snel voldoende hebt aan beelden voor óf achter, maar voor vermakelijke beelden van zaken die je ziet gebeuren (vooral als dat verplaatst van voor naar achter de auto of andersom) moet je toch beide camera's implementeren in je beelden.
Ik heb wel eens geprobeerd de cam achter ook audio te laten opnemen, om zodoende de muziek die vaak aanstaat bij mij als audio-cue te gebruiken voor het syncen van de beelden. Helaas ligt er een sub in mijn reservewielruimte en kwam ik er zodoende achter dat die de mic van de Mini 0801 totaal verkracht.
Voorbeeldjes:
[video]
Vooral bij deze was het goed in sync lopen belangrijk:
[video]
Ik gebruik uitsluitend windows moviemaker en die kan sowieso geen picture in picture, maar het programma werkt gewoon erg lekker. Lekker simpel en doeltreffend!
Als er achter een auto komt aangereden laat ik het beeld achterzijn, totdat hij langszij komt en dan schakel ik over op voor... Ik heb er persoonlijk echt geen problemen mee...
Ik snap dat het soms voordelen biedt, maar ik heb uiteindelijk toch liever twee systemen, omdat je gewoon betere beeldkwaliteit hebt...
Neem als voorbeeld die 200$... Beeldkwaliteit zal in verhouding tot de DOD echt niet denderend zijn...
Mijn keuze zou dan zijn:
Achter: Goedkoopste DOD, of een goedkope cam als de Ausdom.
Voor: Duurdere DOD met GPS
Dan kun je voor zo'n 225-275 euro klaar zijn, maar je beeldkwaliteit voor is sowieso een stuk beter...
Dan neem ik dat editten voor die paar keer wel voor lief.
In mijn geval staat de cam achter op permanente stroom, maar ook als ze tegelijk aangaan: Het is een processor met een stukje software erop. Net als een PC of Laptop, zullen ze na verloop van tijd langzamer booten en onderling gaan verschillen. Als ik twee volledig identieke laptops naast elkaar zet en tegelijkertijd aan druk, zullen ze ook niet altijd simultaan op de desktop terecht komen. Bij de dashcam ivm de timestamp luistert dat dus heel nauw, zelfs een halve seconde verschil is dan al lastig bij het monteren.dfrenner schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:59:
Hoe kan dat nou als ze beide op het zelfde moment stroom krijgen!? Dus op dezelfde 12V aansluiting zitten...
Ik heb een Mac dus dan is het iMovie. Ben er niet kapot van maar vooruit, het zat erbij.Ik gebruik uitsluitend windows moviemaker en die kan sowieso geen picture in picture, maar het programma werkt gewoon erg lekker. Lekker simpel en doeltreffend!
Kan ook, maar ik vind het meer informatief om het samen te laten zien. Jouw manier is eenvoudiger iddAls er achter een auto komt aangereden laat ik het beeld achterzijn, totdat hij langszij komt en dan schakel ik over op voor... Ik heb er persoonlijk echt geen problemen mee...
Ik snap dat het soms voordelen biedt, maar ik heb uiteindelijk toch liever twee systemen, omdat je gewoon betere beeldkwaliteit hebt...
Ja, dat doe ik dus nu ook. Hoge kwaliteit voor een een 'voldoende' voor achter. Echter, omdat ik daar permanent opneem (24/7) wil ik daar een grotere kaart (dan de max. 32gb voor een 0801) kunnen hebben, ik kan nu maar ~5 uur kwijt. Dat moet minimaal 128GB worden (~20 uur). Kaartjes slijten als een malle zo, draai er binnen 6 tot 9 maanden een kaart doorheen.Neem als voorbeeld die 200$... Beeldkwaliteit zal in verhouding tot de DOD echt niet denderend zijn...
Mijn keuze zou dan zijn:
Achter: Goedkoopste DOD, of een goedkope cam als de Ausdom.
Voor: Duurdere DOD met GPS
Dan kun je voor zo'n 225-275 euro klaar zijn, maar je beeldkwaliteit voor is sowieso een stuk beter...
Dan neem ik dat editten voor die paar keer wel voor lief.
Nee, merp!
http://extra-nl-nl.forum....ige-dashcam-drivepro-520/
Geen ervaring mee, ben zelf aan het twijfelen over een Mini 0806

Staat nu weer tijdelijk voor $78 op Gearbest.
Inductieladen op dat electromagnetisch veld onder je reetPWM schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:47:
Maar wat betaal je voor het leggen van die stroom? Die 78,- is geen probleem, maar in mijn Outlander PHEV die vol stroom ligt, heb ik daar nog geen kabels liggen bovenin
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
De GPS ontvanger wordt op de ruit geplakt, dat is tegelijk de houder waar de camera in gaat (en waar ook de stroomkabel op wordt aangesloten). Je kunt de camera dus vrij makkelijk uit de auto halen. Er zijn ook losse GPS ontvangers te koop, voor als je hem in een andere auto wilt gebruiken.Obelink schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:36:
Zo'n mini lijkt me wel wat, maar heb ik het goed gezien dat die op de ruit geplakt word? Dat is toch heel lastig als je hem even wil verwijderen? Of in een andere auto wil gebruiken?
Als je de GPS ontvanger wilt verwijderen (bij verkoop van de auto): een stukje vis- of flosdraad er achterlangs halen en klaar...
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Stukje 3M dubbelzijdig tape en gaan met die banaan?Obelink schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:33:
Oké, maar hoe plak je hem dan op de ruit van de nieuwe auto?
Bedoel je het wegwerken van bekabeling?PWM schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:47:
Maar wat betaal je voor het leggen van die stroom? Die 78,- is geen probleem, maar in mijn Outlander PHEV die vol stroom ligt, heb ik daar nog geen kabels liggen bovenin
Ik heb zelf een 12v aansluiting in het dashboard kastje laten aanleggen door de dealer.
Hierdoor hoef ik helemaal geen kabels meer te zien.
De kabels zelf duw je gewoon achter de stijlen net naast je raam. Beetje doorduwe en je ziet er niets meer van
Iemand ervaring mee?
- Zo scherp dag en nacht dat je kentekens kunt lezen
- Parkeermodus met bewegingssensor
- GPS
- Set and forget
- Degelijkheid
Inbouw is voor mij als monteur geen probleem.
Ik twijfel tussen een DOD LS460W en een Blackvue DR650GW-1CH.
DOD Voordelen:
- Scherm
- Zuignap
- Geen smartphone nodig
Nadelen:
- Ik kan niet goed vinden of deze webcam een echte parkeermodus heeft. Wie kan mij dit vertellen?
Blackvue voordelen:
- Parkeerstand
- Discreet(er)
Nadelen:
- Setup via smartphone. Die zou ik moeten lenen omdat ik die niet zelf bezit. (jaja, ze bestaan nog)
- Wifi, dus is dit vergrendeld en veilig of open voor iedereen om mijn ritjes te bekijken?
Graag zou ik willen weten of de DOD een goede parkeerstand heeft. Indien niet, ga ik waarschijnlijk de Blackvue aanschaffen.
Van beiden specs over stroomverbruik zou leuk zijn. Kan ik beoordelen hoe lang die parkeermodus zou moeten kunnen werken op een volle accu. Niet kunnen vinden.
Eigenlijk is het jammer dat je jezelf genoodzaakt moet voelen om tot deze maatregelen over te gaan omdat mensen gewoon wegrijden nadat ze je auto hebben vernield.
Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.
Zonder stroom gaat de accu vrij kort mee heb ik wel ervaren. Orde van grootte van enkele minuten.
Er zit wel een mogelijkheid op voor "motion detection", maar die gebruik ik nooit.
Nu ben ik voor mezelf aan het kijken voor een soortgelijke cam van rond de €60. Is de G1W dan de beste optie? De DOD's zijn relatief duur zonder dat ik daar de meerwaarde van zie.
Gulfstream G650
Nee, merp!
Ik heb zelf een G1WH voor die prijs en die is prima deluxe. Zou dus voor een G1W/H/C kijken.SalimRMAF schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 23:36:
Ik heb een jaar geleden een G1W gekocht voor een vriend. Werkt erg goed, beeld is ook voldoende.
Nu ben ik voor mezelf aan het kijken voor een soortgelijke cam van rond de €60. Is de G1W dan de beste optie? De DOD's zijn relatief duur zonder dat ik daar de meerwaarde van zie.
Je kan hier de verschillen zien tussen de versies:
https://dashcamtalk.com/dash-cam-comparison-tool/
Geen idee. Weet wel dat René Demmers van Dutch Dashcam betrouwbaar is en erg goede service heeft. Je bent dan zo te zien alleen wel €89,- in plaats van €58,- kwijt. Aan jou de keuze of dat verschil een gok waard isTerrz schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:01:
ik ben mij ook een beetje aan het orienteren voor een dashcam, nu kwam ik op dealsmachine de Mini 0805 tegen voor 58 euro. Een mooie prijs, alleen lees ik her en der ook wel berichten over neppe mini-camera's, iemand enig idee of dealsmachine een betrouwbaar is in het leveren van originele producten?
Nee, merp!
Ik kreeg het "Ik heb hem zelf ook" verkoop praatje, maar volgens mij issie wel betrouwbaar
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Hij heeft ze dan ook zelf ook. Hij rijdt regelmatig rond met een stuk of 9 - 10 van die dingen op de voorruit om te vergelijken en dat vervolgens op fora te postenDamian schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:22:
Ik ga vanavond bij Rene de 0805 ophalen. Ben benieuwd.
Ik kreeg het "Ik heb hem zelf ook" verkoop praatje, maar volgens mij issie wel betrouwbaar
Nee, merp!
Verwijderd
Van € 249,- naar € 169,-
http://hiniko.com/index.p...59_105_181&product_id=334
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 16:46 ]
edit: een powerbank...ook geen gek idee voor die paar keer dat we op een terrein staan wat niet bij ons thuis is!
[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 18-01-2016 15:11 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wat testbeelden:
Eerste indruk is dat ik voor het prijsverschil misschien toch de Ausdom zou verkiezen boven deze Dome, aan de andere kant heeft deze wel een stamp GPS in beeld staan en de Ausdom niet. Deze heeft dan weer een externe GPS unit, wat in een auto als een Ford met voorruitverwarming ideaal is!
Ik ben as we speak bezig met een vergelijk tussen de DOD 460 en de Dome D201...
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Jep, helaas. Weliswaar met een andere cam;NielsTn schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:30:
Vandaag de mini 0806 ontvangen. Maar de binnenspiegel zit op zo'n kunststof eiland geplaatst dat deze een deel van het linker zichtbeld op beeld vult. Ik overweeg de cam strak onder de spiegel te monteren. Iemand hier ervaring mee? Ik kan dan gewoon zonder problemen door voorruit kijken zonder hinder.
TommyGun in "Het grote Dashcam-topic"
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dank je! Ik heb de Mini 0806 nu midden van de ruit geplaatst, strak onder/tegen de kunststof plaat van regensensor/binnenspiegel. Door de grote beeldhoek dekt ie nu netjes, en wordt bij regen door de ruitenwissers de ruit waar hij zit gereinigd. Nu hopen nooit echt nodig te hebben... Bij eerste proefrit al een hardloper die vol zelfvertrouwen oversteekt om over de weg ipv fietspad/voetpad te sjokkenTommyGun schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:48:
[...]
Jep, helaas. Weliswaar met een andere cam;

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
En een vergelijk met de DOD LS460W:dfrenner schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:03:
Nog een tester binnen gehad, de Dome D201:
[video]
Wat testbeelden:
[video]
Eerste indruk is dat ik voor het prijsverschil misschien toch de Ausdom zou verkiezen boven deze Dome, aan de andere kant heeft deze wel een stamp GPS in beeld staan en de Ausdom niet. Deze heeft dan weer een externe GPS unit, wat in een auto als een Ford met voorruitverwarming ideaal is!
Ik ben as we speak bezig met een vergelijk tussen de DOD 460 en de Dome D201...
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_138841.html?wid=3
Heb deze nu een paar maanden en bevalt zeer goed. Pasgeleden de voeding laten koppelen met de geschakelde + van de auto.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024