Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
De eerder door mij geteste Ausdom A261 is met een code ook wel heel erg voordelig...
76 euro voor een cam aan de achterkant iemand?

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_232448.html

Code: "GBAD261"

Eerder gepost:

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 26-01-2016 11:51 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nog even de kortingscode van de Dome:

Dome D201
Gebruik code "FiD201" en hij wordt $91

Unboxing:

Wat testbeelden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beelden van de Dome 201 zien er hier uitgesproken slecht uit.
Schokkerig, onscherp, de lichte delen erg overbelicht.
Zal aan mijn browser liggen maar de beelden van de Ausdom zien er goed uit.
(zijn in meer gunstige lichtomstandigheden gemaakt)

Als je bij de Dome de alarmknop indrukt, hoeveel seconden voor en na dat moment worden dan bewaard?
Is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:01
Kan dit kloppen: de Mini 0806 is USD 110 bij Gearbest maar als je de EU Warehouse aanklikt dan is ie nog maar USD 67,70. Is USD 110 oplichting of is USD 67,70 erg goedkoop? Of is het een nepper?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Ik zou sowiezo nog niet voor de 0806 gaan, volgens mij heeft die nog redelijk wat firmware bugjes....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:32:
De beelden van de Dome 201 zien er hier uitgesproken slecht uit.
Schokkerig, onscherp, de lichte delen erg overbelicht.
Zal aan mijn browser liggen maar de beelden van de Ausdom zien er goed uit.
(zijn in meer gunstige lichtomstandigheden gemaakt)

Als je bij de Dome de alarmknop indrukt, hoeveel seconden voor en na dat moment worden dan bewaard?
Is dit in te stellen?
Slecht vind ik voor de prijs heel overdreven...

Tijd is niet in te stellen, ik zal dat even moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:32:
[...]

Slecht vind ik voor de prijs heel overdreven...

Tijd is niet in te stellen, ik zal dat even moeten testen.
Ik schrijf er dan ook bij dat de slechte beelden waarschijnlijk aan mijn browser liggen.
In ieder geval het schokkerige,misschien is 60 fps te veel voor mijn browser of internetverbinding of wat dan ook. De overbelichting en onscherpte kan ik niet echt verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dit moment heb ik nog een SJCAM 4000 in mijn auto hangen. Is eigenlijk een prima camera, maar ik ben niet tevreden. Op de een of andere manier blijft hij de datum geregeld vergeten (batterij is blijkbaar leeg, ondanks dat hij elke rit gevoed wordt).

Gevolg is dat keer op keer opnames overschreven zijn, omdat de datum weer eens is teruggesprongen. Of er zijn filmpjes gemaakt waarbij de datum en tijd niet kloppen.

Dus uiteindelijk prima voor wintersport, het zwembad of een rondje motorrijden, maar als dashcam niet ideaal.

Nu ben ik dus benieuwd of de Mini 0805 dus automatisch zijn datum en tijd bijstelt aan de hand van de GPS. Ik ga er vanuit dat de dashcam best even zonder voeding en zonder GPS kan om zijn datum en tijd te behouden, maar uiteindelijk hoop ik dat de GPS zijn corrigerende werking doet.

Daarnaast mis ik ook een knop om een bepaalde situatie vast te leggen. Nu moet ik eigenlijk meteen de camera leegmaken, anders is mijn filmpje weer overschreven (waar ik nu dus wéér tegenaan liep).

Twijfel nu een beetje tussen een voordelige keus (Mini 0805) en een perfecte (DOD LS460W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:47
fredkroket schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:04:

Nu ben ik dus benieuwd of de Mini 0805 dus automatisch zijn datum en tijd bijstelt aan de hand van de GPS. Ik ga er vanuit dat de dashcam best even zonder voeding en zonder GPS kan om zijn datum en tijd te behouden, maar uiteindelijk hoop ik dat de GPS zijn corrigerende werking doet.
Volgens de gebruiksaanwijzing wel die ik erbij gekregen heb :)

"Datum en tijd bijv., staan reeds ingesteld en worden eventueel door de GPS gecorrigeerd. De GPS werkt alleen als de camera in het raamvoetje zit!"

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:06:
Ik heb wel eens geprobeerd de cam achter ook audio te laten opnemen, om zodoende de muziek die vaak aanstaat bij mij als audio-cue te gebruiken voor het syncen van de beelden. Helaas ligt er een sub in mijn reservewielruimte en kwam ik er zodoende achter dat die de mic van de Mini 0801 totaal verkracht.
Wat een getril door die bas :p
Audio wilde ik ook suggereren maar daar had je al aan gedacht.
Een lichtsignaal of iets dat beide camera's oppikken, zou dat lukken?

Is er voor dashcams ook iets als een Best Buy Guide? :p
Zoek er een voor mijn ouders, die willen 'foto's' uit de video kunnen halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Beetje weinig info om op af te gaan, maar ik kan je niet meer vertellen dan de ervaringen die ik met DOD en Mini heb, en die zijn goed.

Ik hoor wel uit betrouwbare bron dat er zeer binnenkort een DOD LS470w te koop is, waar het CPL filter voortaan al in zit en met een veel grotere accu (2.5 uur). Ik wil hem wel, maar er is helemaal niks mis met mijn huidige cams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Afgelopen week had ik wat geks, was iemand mij helemaal tot mijn huis achtervolgd in de auto. Hij wilde alles weten van mijn dashcam want hij zocht precies zo een (Lukas LK-9700).

Alles verteld, filmpje laten zien van crashende caravan en hij ging weer tevreden weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:14:
Beetje weinig info om op af te gaan, maar ik kan je niet meer vertellen dan de ervaringen die ik met DOD en Mini heb, en die zijn goed.
De DOD LS460W is zo'n 190 euro en de Mini 0806 is zo'n 130 euro. Wat zijn de voordelen en nadelen van beide?

Als ik YouTube: Mini 0806 vs Dod LS430 zie lijkt de Mini betere beeldkwaliteit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04

PauseBreak

derp!

De DOD heeft stabielere firmware dan de 0806 en betere software op de pc (als je daar waarde aan hecht). Verder heeft de DOD wel een scherm en de 0806 nietwel maar heel erg klein. Beide dashcams hadden/hebben last van problemen met de focus van de lenzen (weet niet of dat al is opgelost). Ondersteuning van beide fabrikanten m.b.t. firmware-updates is prima. DOD heeft een Nederlandse importeur (Coolblue), dus garantiegevallen zijn geen probleem en uit ervaring weet ik dat Coolblue niet moeilijk doet (mijn LS430W is omgeruild voor een LS460W onder garantie).

Eigenlijk is het vrij simpel: De Mini 0806 is iets minder 's nachts en kleiner dus onopvallender weg te werken dan de LS460W, die dus iets groter is (want beeldscherm) en daardoor minder onopvallend is.

Dit is de LS430W in een Mégane II: (klikbaar voor groter, cam is even groot als de LS460W)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mFOARTtm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fy0mMuWm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H5qiibhm.jpg

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PauseBreak schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:45:
De DOD heeft stabielere firmware dan de 0806 en betere software op de pc (als je daar waarde aan hecht). Verder heeft de DOD wel een scherm en de 0806 niet. Beide dashcams hadden/hebben last van problemen met de focus van de lenzen (weet niet of dat al is opgelost). Ondersteuning van beide fabrikanten m.b.t. firmware-updates is prima. DOD heeft een Nederlandse importeur (Coolblue), dus garantiegevallen zijn geen probleem en uit ervaring weet ik dat Coolblue niet moeilijk doet (mijn LS430W is omgeruild voor een LS460W onder garantie).

Eigenlijk is het vrij simpel: De Mini 0806 is iets minder 's nachts en kleiner dus onopvallender weg te werken dan de LS460W, die dus iets groter is (want beeldscherm) en daardoor minder onopvallend is.

Dit is de LS430W in een Mégane II: (klikbaar voor groter, cam is even groot als de LS460W)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
...aldus mijn alter ego :*).

Ik heb de Mini 0801 die een stuk goedkoper (en waarschijnlijk simpeler) is dan de 0806.
Ook de 0801 doet al full-hd, heeft wel een scherm en functioneert bij mij als achtercamera. Ik vind de beeldkwaliteit meer dan voldoende, zeker omdat ik er (omdat hij 2ehands was en er een knopje een beetje slecht reageert) maar 25 euro voor betaald heb.

De DOD LS460w geeft mij uitmuntende beeldkwaliteit (maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, ik vind hem zeker beter dan de 0801 in ieder geval) en veel opties, maar in de praktijk gebruik ik daar weinig van. Voordeel is dan weer dat hij 64GB ondersteunt (en waarschijnlijk met wat gehannes ook wel 128GB). Beeld en geluid zijn heel goed en ook de GPS heeft een erg snelle fix. Ik hoef geen andere front cam in ieder geval.

Nadeel van de DOD is het formaat. De mini doet zijn naam eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Op www.mini0806.com staat een overzicht van specs tussen de diverse uitvoeringen

http://mini0806.com/spec.html?m

Zie oa de sensor (2-4Mp), beeldhoek, lichtgevoeligheid lens

[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 30-01-2016 02:21 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:12:
[...]

Ik heb de Mini 0801 die een stuk goedkoper (en waarschijnlijk simpeler) is dan de 0806.
Ook de 0801 doet al full-hd, heeft wel een scherm en functioneert bij mij als achtercamera. Ik vind de beeldkwaliteit meer dan voldoende, zeker omdat ik er (omdat hij 2ehands was en er een knopje een beetje slecht reageert) maar 25 euro voor betaald heb.

De DOD LS460w geeft mij uitmuntende beeldkwaliteit (maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, ik vind hem zeker beter dan de 0801 in ieder geval) en veel opties, maar in de praktijk gebruik ik daar weinig van. Voordeel is dan weer dat hij 64GB ondersteunt (en waarschijnlijk met wat gehannes ook wel 128GB). Beeld en geluid zijn heel goed en ook de GPS heeft een erg snelle fix. Ik hoef geen andere front cam in ieder geval.

Hoe jij (of je alter-ego) erbij komt weet ik niet, maar de 0806 heeft wél een scherm, net als de andere modellen uit de 080x-reeks. De maximale resolutie van de 0806 is 2304*1296px (ook 2560*1080px 21:9 is beschikbaar). De 0806 kan standaard overweg met 128GB kaartjes en je kunt zelfs 2 stuks plaatsen, zodat er totaal 256GB beschikbaar is. Helaas werkt het automatisch switchen tussen de kaarten als er één vol is niet, maar als je één kaartje er uit haalt, gaat ie wel automatisch de andere gebruiken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Hoe jij (of je alter-ego) erbij komt weet ik niet, maar de 0806 heeft wél een scherm, net als de andere modellen uit de 080x-reeks. De maximale resolutie van de 0806 is 2304*1296px (ook 2560*1080px 21:9 is beschikbaar). De 0806 kan standaard overweg met 128GB kaartjes en je kunt zelfs 2 stuks plaatsen, zodat er totaal 256GB beschikbaar is. Helaas werkt het automatisch switchen tussen de kaarten als er één vol is niet, maar als je één kaartje er uit haalt, gaat ie wel automatisch de andere gebruiken.
Hmm, je hebt gelijk. Een bijzonder klein scherm, maar het ding is er wel ja. Totaal overheen gekeken tijdens mijn zoektocht naar een dashcam. Dat meerdere geheugenkaarten kunnen gebruiken is ook wel noodzakelijk als je op resoluties hoger dan 1080p gaat filmen. Die dingen stromen dan echt binnen no-time vol.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:45:
De DOD heeft stabielere firmware dan de 0806 en betere software op de pc (als je daar waarde aan hecht).
Wat voor software gaat het om, video editing? Is een apart programma dan niet sowieso beter?

En hoe is de vergelijking met bijvoorbeeld een GoPro of Sony action cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:06:
[...]

Wat voor software gaat het om, video editing? Is een apart programma dan niet sowieso beter?
Nee, het is een videoplayer met ingebouwde GPS-aflezer. Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZrdrfmJm.png
(klikbaar voor groter)

Het voordeel hiervan is dat je meteen op de kaart kun zien waar het ook alweer was, en de afspeelkwaliteit is ook iets beter dan wanneer je de bestanden in VLC gooit. Je kunt er ook screencaptures mee maken vanuit de video, waarbij het ding dan direct een paar (stuk of 5 geloof ik) maakt zodat je kunt zien welke het beste laat zien wat je wilde laten zien.
En hoe is de vergelijking met bijvoorbeeld een GoPro of Sony action cam?
Geen idee. Ik weet wel dat de DOD LS460W gebruikmaakt van een Sony Exmor sensor, maar of dat dezelfde is als die Sony zelf ook gebruikt kan ik je niet vertellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:54:

[afbeelding]
(klikbaar voor groter)

Het voordeel hiervan is dat je meteen op de kaart kun zien waar het ook alweer was, en de afspeelkwaliteit is ook iets beter dan wanneer je de bestanden in VLC gooit.
Vanwaar dat verschil in kwaliteit? Zou niet mogen toch. Die GPS data is wel handig, maar vaak is dit soort extra software niet zo goed als een losse app zeg maar, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:54:
[...]

[afbeelding]
(klikbaar voor groter)

Het voordeel hiervan is dat je meteen op de kaart kun zien waar het ook alweer was, en de afspeelkwaliteit is ook iets beter dan wanneer je de bestanden in VLC gooit. Je kunt er ook screencaptures mee maken vanuit de video, waarbij het ding dan direct een paar (stuk of 5 geloof ik) maakt zodat je kunt zien welke het beste laat zien wat je wilde laten zien.

[...]

Geen idee. Ik weet wel dat de DOD LS460W gebruikmaakt van een Sony Exmor sensor, maar of dat dezelfde is als die Sony zelf ook gebruikt kan ik je niet vertellen.
Hebben die DOD dashcams dan een aparte track/file voor de GPS-data? Als in, zodat het los van de video track te bekijken is en je dus niet die letters hard-coded in je video file hebt zitten?

Zelf zoek ik nog steeds een programma die op een kaartje (OpenStreetMaps het liefst) mijn route kan tonen, zodat ik die weer naar een video file kan exporteren om als Picture-in-Picture over m'n GoPro-"dashcam"-video's (want motor) kan monteren..

Wellicht kan ik die DOD player daarvoor mis/ge-bruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:01:
[...]

Vanwaar dat verschil in kwaliteit? Zou niet mogen toch. Die GPS data is wel handig, maar vaak is dit soort extra software niet zo goed als een losse app zeg maar, vandaar mijn vraag.
Ik weet niet waar dat kwaliteitsverschil vandaan komt. Kan natuurlijk ook liggen aan hoe VLC omgaat met .mov bestanden.
Osiris schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:01:
[...]

Hebben die DOD dashcams dan een aparte track/file voor de GPS-data? Als in, zodat het los van de video track te bekijken is en je dus niet die letters hard-coded in je video file hebt zitten?
Ja, die schijnt er te zijn. Ik doe er verder niks mee, maar het schijnt zo te zijn dat je die GPS files kunt extraheren uit de videobestanden en in andere software (OSM enzo) kunt laden. Let wel: Daar heb ik me verder niet in verdiept, dus hoe dat precies zit weet ik niet. Ik kwam dat slechts per toeval eens tegen.
Die GPS-coördinaten die je in de video ziet kan je overigens ook uitzetten. Dat is in te stellen via het menu. Zelf heb ik het aangezet omdat ik dat wel makkelijk vind.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:10:
[...]

Ja, die schijnt er te zijn. Ik doe er verder niks mee, maar het schijnt zo te zijn dat je die GPS files kunt extraheren uit de videobestanden en in andere software (OSM enzo) kunt laden. Let wel: Daar heb ik me verder niet in verdiept, dus hoe dat precies zit weet ik niet. Ik kwam dat slechts per toeval eens tegen.
Die GPS-coördinaten die je in de video ziet kan je overigens ook uitzetten. Dat is in te stellen via het menu. Zelf heb ik het aangezet omdat ik dat wel makkelijk vind.
Interessant.. Heb je wellicht een sample video ofzo (van voor mijn part 10 sec, zolang 'ie maar GPS heeft :+)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Osiris schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:12:
[...]

Interessant.. Heb je wellicht een sample video ofzo (van voor mijn part 10 sec, zolang 'ie maar GPS heeft :+)? :P
Alle videobestanden van de LS4x0W hebben GPS bestanden erin. Ik weet alleen niet of die behouden blijven als ik ze edit naar 10s. Ik ga eens kijken of ik voor jou ergens een heel saai stukje heb waarin ik niet heel vals zit mee te bleren met de muziek :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:10:
Ik weet niet waar dat kwaliteitsverschil vandaan komt. Kan natuurlijk ook liggen aan hoe VLC omgaat met .mov bestanden.
Welke codec gebruiken deze cams eigenlijk, gewoon x264?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:16:
[...]

Alle videobestanden van de LS4x0W hebben GPS bestanden erin. Ik weet alleen niet of die behouden blijven als ik ze edit naar 10s. Ik ga eens kijken of ik voor jou ergens een heel saai stukje heb waarin ik niet heel vals zit mee te bleren met de muziek :P
Als dat zou lukken, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:24:
[...]

Welke codec gebruiken deze cams eigenlijk, gewoon x264?
Die Mini staat hierboven al beschreven (volg de link), daar staat h.264. Wat DOD gebruikt kan je hier lezen. Spoiler, ook h.264 :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Geen idee wat Olaf exact bedoelt, maar wat PauseBreak nu aanhaalt is een "video format", terwijl Olaf 't specifiek over een codec heeft: de software die volgens dat "video format" kan coderen (danwel decoderen). Die twee (video format vs. codec) zijn twee aparte dingen :P

H.264 = video format
x264 = een (van de vele bestaande) codec die volgens H.264 video kan coderen.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 30-01-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Osiris schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:08:
Geen idee wat Olaf exact bedoelt, maar wat PauseBreak nu aanhaalt is een "video format", terwijl Olaf 't specifiek over een codec heeft: de software die volgens dat "video format" kan coderen (danwel decoderen). Die twee (video format vs. codec) zijn twee aparte dingen :P

H.264 = video format

Ja, en verdere info heb ik niet kunnen ontdekken. Dus het is sowieso h.264 en wat ze er precies mee doen kan van alles zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Uit vlc haal ik deze info van mijn dod ls460w:

Afbeeldingslocatie: http://i1278.photobucket.com/albums/y520/zandbakje/dod-ls460w_zpsrpkgndue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:08:

H.264 = video format

Sry, stiekum bedoelde ik eigenlijjk formaat.. alhoewel, waarschijnlijk is de codec zelf belangrijker voor de kwaliteit.
De Mini 0806 vind ik niet terug in de PW, wat is DE shop om die te kopen?

Gewoon http://www.allcam.nl/mini-0806 ? Geen Shopreviews..

Is http://www.mini0806.com/ de officiële site? Lijkt wat amateuristisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-02-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:12:

Ik vind mijn DOD LS300W mooier beeld geven dan mijn DOD LS460W...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, en de adviesprijzen daarvan in Nederland wordt je niet vrolijk van. Die LS470W+ gaat voor minstens €300,- in de schappen gelegd worden. De LS470W zal daar niet veel onder zitten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:16:
Ja, en de adviesprijzen daarvan in Nederland wordt je niet vrolijk van. Die LS470W+ gaat voor minstens €300,- in de schappen gelegd worden. De LS470W zal daar niet veel onder zitten.
Hahaha, dat gaat hem echt niet worden na al die problemen met de 430 en 460w... (onscherpte en warmte)
Te grote gok...

Edit:
Wanneer krijgt Rene hem?

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 05-02-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rene heeft hem dus al...
Maar hij is nog niet helemaal om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:22:
Rene heeft hem dus al...
Maar hij is nog niet helemaal om.
Hij is er al even mee aan het testen inderdaad. Al is de upgrade qua beeld niet heel groot t.o.v. de 460W naar het schijnt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:45:
Hij is er al even mee aan het testen inderdaad. Al is de upgrade qua beeld niet heel groot t.o.v. de 460W naar het schijnt.
Nee inderdaad, hij belde me naar aanleiding van een whatsappje naar hem.

Mijn specifieke vraag ging meer om de GPS unit, daar ik met de 460W icm de voorruitverwarming in de Focus gewoon een belabbert resultaat heb.

Hij kende de problemen met de 460 ook in combinatie met zijn pola filter.

Vooralsnog gaat hij ervan uit dat de 470 wel een betere GPS unit aan boord heeft dan de 460, sowieso is hij sneller 10x vs 5x.

Verder is de ingebouwde accu leuk als je dat nodig hebt, hij kan ruim 2 uur stand alone draaien.

De iso waarde is een stuk hoger in vegelijk met de 460, maar wat nu daadwerkelijk het cvoordeel daarvan is, heeft hij nog niet ondervonden. Vooralsnopg ziet het getalletje er dus anders uit (hogere iso), maar in beeldkwaliteit lijkt het weinig te doen.

Maar sommige functies zijn hier niet beschikbaar, zoals live kaarten...

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en DOD eens aangeschreven of ze nog een tester nodig hebben. Na de Dome D201 en Ausdom A261 getest te hebben, dacht ik: "Nee heb je, ja kun je krijgen" ;)

Zal wel niets worden, aangezien de DOD's een stukje duurder zijn dan de Dome en Ausdom modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Die accu zit, als ik het juist destilleer uit de Koreaanse(?) teksten, ook alleen in de 470W+, die dus hoogstwaarschijnlijk meer dan €300,- gaat kosten. Dat is op zich leuk, maar ik betwijfel ernstig of iemand gek genoeg is om €300 (of meer) neer te tellen voor een camera waarvan eigenlijk het enige voordeel is dat die 2 uur op de batterij kan doen. En dat is dan ook nog als de batterij en camera nieuw zijn. Mijn ervaring is wel dat de gebruikte batterijen snel verslechteren. Komt wellicht ook doordat ze voortdurend aan de spanning hangen.

Het grooooote nadeel van de 470W+ is echt het formaat. Dat ding is echt heel erg groot. Eigenlijk alleen bruikbaar in een truck ofzo. Een 460W (en 470W dus ook want die is even groot) is al nauwelijks fatsoenlijk weg te werken zonder dat je er zelf last van hebt of dat het ding de passagiers in de weg zit.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:03:
Die accu zit, als ik het juist destilleer uit de Koreaanse(?) teksten, ook alleen in de 470W+, die dus hoogstwaarschijnlijk meer dan €300,- gaat kosten. Dat is op zich leuk, maar ik betwijfel ernstig of iemand gek genoeg is om €300 (of meer) neer te tellen voor een camera waarvan eigenlijk het enige voordeel is dat die 2 uur op de batterij kan doen. En dat is dan ook nog als de batterij en camera nieuw zijn. Mijn ervaring is wel dat de gebruikte batterijen snel verslechteren. Komt wellicht ook doordat ze voortdurend aan de spanning hangen.

Het grooooote nadeel van de 470W+ is echt het formaat. Dat ding is echt heel erg groot. Eigenlijk alleen bruikbaar in een truck ofzo. Een 460W (en 470W dus ook want die is even groot) is al nauwelijks fatsoenlijk weg te werken zonder dat je er zelf last van hebt of dat het ding de passagiers in de weg zit.
En de ingebouwde CP filter zit ook alleen in de +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De 460W zou een half uur op een accu moeten kunnen lopen, maar hier gaat ie binnen een paar minuten al op zwart. Voor de rest geen probleem omdat hij altijd aan de stroom hangt.
Ik heb geen binnenspiegel, dus het formaat maakt me weinig uit in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb de G1W, en dan beide versies (batterij en capacitor).

Nu valt het me op dat de capacitor-versie binnen 1 seconden uit gaat indien er geen stroom is. De batterij-versie neemt nog een tijdje op voordat die uitschakelt. Hebben alle capacitors dit?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Hangt van de condensator (=capacitor) af... maar typisch worden die vooral gebruikt om kortstondige dips in spanning op te vangen. Accu's zijn qua energiedichtheid al snel interessant ipv een condensator.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mochten er mensen zijn die een aanschaf van de Ausdom A261 of Dome D201 overwegen.
Misschien wil je hem een paar dagen uitproberen voordat je tot koop overgaat?

Ze liggen nu nog ongebruikt in mijn auto.
Uiteindelijk komen ze een keer in mijn vrouw dr auto.

Laat maar even weten per DM, ophalen en terugbrengen bij voorkeur overdag in Leiden.

Ik zal -als er een volgend testmodel komt- jullie meenemen in de beslissing. Misschien is dat wel leuk. Tot nu toe kreeg ik altijd de keuze tussen twee modellen welke ik wilde bestellen...

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 09-02-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Een fatsoenlijk CPL filter + adapter kost je ook al gauw 50 euro extra, dus dat moet je wel meerekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:28:
[...]

Een fatsoenlijk CPL filter + adapter kost je ook al gauw 50 euro extra, dus dat moet je wel meerekenen.
Als je dat nodig hebt moet je dat meerekenen inderdaad. Ik moet zeggen dat ik het CPL-filter bij de 460W eigenlijk niet meer nodig heb. Bij de 430W wel, want anders zat je naar weerspiegelingen in de ruit te kijken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen dashcam, wel een stuurcam op mijn fiets :) Handig als 'getuige' bij ongevallen, verkeersagressie of gewoon om te sensibiliseren:

[YouTube: https://youtu.be/jSwzytnhFuQ]

Het is de voorloper van deze versie: http://www.monoprice.com/...p_id=12179&seq=1&format=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Foto's kun je er toch altijd uithalen met VLC?
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:01:
Ik heb geen dashcam, wel een stuurcam op mijn fiets :) Handig als 'getuige' bij ongevallen, verkeersagressie of gewoon om te sensibiliseren:

[video]

Het is de voorloper van deze versie: http://www.monoprice.com/...p_id=12179&seq=1&format=2
Dit bevestigd het maar weer eens, die belden kunnen echt geen auto rijden :D

De keren dat ik in België moet zijn met de auto houd ik mijn hart vast. Heb zelfs al mensen meegemaakt die hier heel normaal vinden om bij het parkeren de auto er letterlijk tussen te drukken, met alle lakschade van dien.

[ Voor 43% gewijzigd door Fairy op 09-02-2016 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[video]

Typisch voorbeeld van het feit dat Belgen gewoon _niet_ kunnen rijden :') :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Notna schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:04:
[...]

Het vervelende is, is dat je les krijgt van pappa of mamma. dus als die het al jaren fout doen, neem je dat gewoon zo over. In Nederland leer je de basis volgens een heel ander principe van een getraind instructeur die regelmatig getoetst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:04:
[...]

En dat er te weinig fietsers en te weinig fietsinfrastructuur is. En dat er daardoor te weinig rekening gehouden wordt met fietsers.

Waar België nog kampioen in is:
http://www.demorgen.be/bi...eloos-rijgedrag-b120f7e2/
http://www.demorgen.be/bi...chter-het-stuur-bfff0df4/
http://www.brusselnieuws....brussel-als-filehoofdstad
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150618_01737131
http://www.knack.be/nieuw...rticle-normal-136351.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fairy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:02:
Foto's kun je er toch altijd uithalen met VLC?
Screencaps ja, de vraag is wat de kwaliteit daarvan is. Vaak is de kwaliteit van stilstaande video om het zo maar even te noemen veel lager dan van een foto.
Fairy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Het vervelende is, is dat je les krijgt van pappa of mamma. dus als die het al jaren fout doen, neem je dat gewoon zo over. In Nederland leer je de basis volgens een heel ander principe van een getraind instructeur die regelmatig getoetst wordt.
Is dat nog steeds zo, is toch niet te geloven?

[ Voor 58% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-02-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Fairy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Dat is hier in Nederland op de weg echt niet te zien hoor...

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:29:
[...]

Screencaps ja, de vraag is wat de kwaliteit daarvan is. Vaak is de kwaliteit van stilstaande video om het zo maar even te noemen veel lager dan van een foto.

[...]

Is dat nog steeds zo, is toch niet te geloven?
De applicatie maakt niet uit. Die screenshots zijn inderdaad geen mooie foto's. Dan moet je een camera hebben met een hoge bitrate en een hele korte sluitertijd (niet per se meer fps).

Als je dat wil heb je meer aan een GoPro achtig ding dan een dashcam ben ik bang.
Obelink schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:29:
[...]
Dat is hier in Nederland op de weg echt niet te zien hoor...
In Nederland rijden ook genoeg debielen rond. België kent overigens ook gewoon rijscholen, maar (althans enkele jaren geleden) kon je gewoon een L op de auto plakken en rijles krijgen van opa of oma. Misschien is de wet intussen veranderd, maar dat is mij in ieder geval niet bekend.

Nadeel is gewoon dat je slechte gewoontes overneemt en dingen als goed om je heen kijken moet je toch echt leren van een instructeur die up-to-date is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Vanmiddag wilde ik op mijn prulcam iets terugkijken maar deze gaf aan dat ik de geheugenkaart eruit moest halen. Eerst maar eens opnieuw gestart maar de melding kwam weer. Dan kaart eruit en terug erin. Nu moest die geformatteerd worden. Gelukig was het niks belangrijks wat ik wilde bekijken want het zou best kunnen dat dit al een tijdje aan de gang was.

De prulcam gebruik ik nu aan het stopcontact, als ik de stekker erin steek gaat ie aan en even later begint ie met opnemen. Dus ik kijk vaak niet meer op het schermpje. Uitzetten lukt niet zolang hij op de stekker zit. Ook iets anders dan opnemen wil ie dan niet. Dus als ik hem wil uitzetten moet ik de stekker lostrekken. Als ik iets wil bekijken moet ik hem eerst uitzetten en zonder stekker opstarten, anders gaat ie opnemen en blijft ie opnemen.
Ik laat hem nu maar aan als ik de auto ergens parkeer en zet hem pas thuis weer uit.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:29:
[...]

Screenshots van de video zijn niet echt super. Zeker niet als je ook nog wat spiegelingen van je voorruit in beeld hebt. En je hebt te maken met een bepaalde mate van fish-eye lens vertekening. Afbeeldingslocatie: http://i1278.photobucket.com/albums/y520/zandbakje/corniche_zpskw3hsoia.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Trichoglossus schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:42:
[...]

Screenshots van de video zijn niet echt super. Zeker niet als je ook nog wat spiegelingen van je voorruit in beeld hebt. En je hebt te maken met een bepaalde mate van fish-eye lens vertekening. [afbeelding]
Die fisheye vertekening heb je ook met foto's. Komt door de kijkhoek.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De beeldhoek van een 460W bedraagt 140 graden.

Nog een screencap bij stilstand:
Afbeeldingslocatie: http://i1278.photobucket.com/albums/y520/zandbakje/toezicht_zpsc9mq0adx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:39

PeaceNlove

Deugleuter

dfrenner schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:48:
De eerder door mij geteste Ausdom A261 is met een code ook wel heel erg voordelig...
76 euro voor een cam aan de achterkant iemand?

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_232448.html

Code: "GBAD261"
Thanks, code deed het bij mij nog. en de filmpjes gaven een mooie eerste indruk d:)b
Na een raar akkefietje op de weg toch maar besloten dat een dashcam noodzakelijk is en ik wilde niet direct heel veel geld er aan uitgeven, dus volgens mij is dit een mooie instapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PeaceNlove schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:59:
Thanks, code deed het bij mij nog. en de filmpjes gaven een mooie eerste indruk d:)b
Na een raar akkefietje op de weg toch maar besloten dat een dashcam noodzakelijk is en ik wilde niet direct heel veel geld er aan uitgeven, dus volgens mij is dit een mooie instapper
Code werkt nog tot 29 februari.
Ik weet niet of je in de buurt van Leiden werkt of woont?

Ik heb er namelijk één liggen die je gratis een paar dagen mag testen van mij, zit geen druk achter als hij maar weer terug komt ;)

Als anderen hier nog ook interesse in hebben, stuur me even een DM.
Misschien een borg van een paar tientjes? Als hij defect raakt tijdens gebruik, daar hoef je niet bang voor te zijn, dat kost je niets. Borg idee was meer om hem sowieso weer terug te krijgen, zodat een volgende kan testen bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Bedankt voor het aanbod, maar omdat ik de koop al gedaan heb voegt het voor mijn gevoel weinig toe om nu nog te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PeaceNlove schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:31:
Bedankt voor het aanbod, maar omdat ik de koop al gedaan heb voegt het voor mijn gevoel weinig toe om nu nog te testen
Snap ik, ik had het eerder in het topic ook al aangeboden ;)
Dus misschien had niet iedereen het gezien.

Nog een keer kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Okee, ik krijg net de vraag of ik de MINI 0826 wil reviewen.
Nu niet echt de keuze tussen meerdere modellen, maar de MINI modellen zijn hier ook best populair toch?

Ik heb dus ja gezegd, zojuist besteld, i'll keep you posted!

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 16-02-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Dan raad ik je aan om er een snelle Micro SD card in te stopen. Heb onlangs een Mini 0806 in gebruik genomen. Met een 64GB en een 128 GB Sandisk Ultra Micro SD card bleek het apparaat niet goed te werken. Sinds ik er een 64 GB Sandisk Extreme in gestopt heb, is er niets meer aan de hand.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Aziona schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:27:
Dan raad ik je aan om er een snelle Micro SD card in te stopen. Heb onlangs een Mini 0806 in gebruik genomen. Met een 64GB en een 128 GB Sandisk Ultra Micro SD card bleek het apparaat niet goed te werken. Sinds ik er een 64 GB Sandisk Extreme in gestopt heb, is er niets meer aan de hand.
Dit is bij wel meer dashcams het geval. Goed letten op de bitrates waarmee het apparaat werkt kan een hoop hoofdpijn voorkomen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Blijkbaar, maar dan is goedkoop wel duurkoop. Die Mini 0806 is relatief goedkoop maar een Sandisk Extreme kaart is bijna twee keer zo duur als een Ultra kaart. Kun je beter een duurdere DashCam kopen die het wel doet met een "gewone" Sandisk Ultra SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Aziona schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:34:
Blijkbaar, maar dan is goedkoop wel duurkoop. Die Mini 0806 is relatief goedkoop maar een Sandisk Extreme kaart is bijna twee keer zo duur als een Ultra kaart. Kun je beter een duurdere DashCam kopen die het wel doet met een "gewone" Sandisk Ultra SD kaart.
Of is het iets met een hoge resolutie in combinatie met een goede beeldkwaliteit (weinig compressie)?

Je kan geen topkwaliteit beeld verwachten met het minimaal wegschrijven van data. Een goede Bluray disk heeft ook een flinke bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Gisterenavond deze door rood rijdende bestuurder vastgelegd met de Mini 0805 (2560x1080):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Wf7ptnDAJb0]

De kwaliteit op Youtube is niet zo goed als het origineel, de originele clip kun je hier downloaden.

GPS informatie kan door Registrator Viewer worden geëxporteerd als ondertiteling (.srt), daarmee heb ik de snelheid toegevoegd aan het filmpje (CC aanzetten op Youtube).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

[video]

En ik dacht dat het in Nederland al erg was met auto's en fietsers, maar dit is ook niet mis.
Je bent wel een held dat je nog op de fiets durft. _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
donny007 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:29:
Gisterenavond deze door rood rijdende bestuurder vastgelegd met de Mini 0805 (2560x1080):

[video]

De kwaliteit op Youtube is niet zo goed als het origineel, de originele clip kun je hier downloaden.

GPS informatie kan door Registrator Viewer worden geëxporteerd als ondertiteling (.srt), daarmee heb ik de snelheid toegevoegd aan het filmpje (CC aanzetten op Youtube).
Geeft mooi beeld!
Ben erg benieuwd naar de resultaten van de opvolger 0826...

Als ik klaar ben met testen, mag deze ook geleend worden voor een paar dagen. Zodat je kunt kijken of het iets voor je is!

Eerst nog even binnenkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Aziona schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:34:
Niet echt. Ook met een LS460W kan je beter een duurdere geheugenkaart gebruiken en die dashcam is zo'n €100,- duurder dan een Mini 0806. Met mijn LS430W heb ik ook twee Samsung geheugenkaarten versleten. Vergeet niet dat de geheugenkaarten intensief worden gebruikt, zeker als je veel kilometers maakt.
Mijn eigen ervaring is dat de duurdere Samsung geheugenkaarten prima werken en zeker langer meegaan dan goedkopere geheugenkaarten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Gebruik altijd een geheugenkaart van hoge kwaliteit, ook in een goedkope dashcam... De integriteit van de beelden is véél belangrijker dan een tientje of twee besparing op de geheugenkaart.

Hoe groter de opslagcapaciteit hoe beter, de cellen worden dan individueel minder vaak beschreven, hierdoor slijt het kaartje minder hard. Een 8 GB kaartje wordt vier keer zo vaak beschreven als een 32 GB kaartje in één keer. De grotere capaciteiten hebben ook meer ruimte voor wear leveling.

Formatteer de kaart altijd in de camera zelf, dan weet je zeker dat het juiste bestandssysteem wordt gebruikt (en de juiste configuratiebestanden aanwezig zijn).

Zelf gebruik ik een 32 GB EVO kaart van Samsung, die gebruik ik nu een jaar zonder problemen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb erg goede ervaringen met trancend kaartjes. In al mijn dashcams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

donny007 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:23:
[...]

Zelf gebruik ik een 32 GB EVO kaart van Samsung, die gebruik ik nu een jaar zonder problemen.
Die gebruik ik nu ook. Zit er al zeker 45.000km in zonder problemen. Als deze gaat zeuren komt er een 64GB Samsung EVO in.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:33:
Ik heb erg goede ervaringen met trancend kaartjes. In al mijn dashcams...
Ze hebben ze niet meer, zie ik...

Maar dit zou ruimschoots moeten voldoen:

https://www.dataio.nl/san...cro-sd-ultra-uhs-i-80mbs/

Voor 24 euro...

En anders deze:

https://www.dataio.nl/san...cro-sd-ultra-uhs-i-80mbs/

14 euro...

Overigens is het meerendeel van mijn kaartjes 32GB en heb ik nog geen problemen gehad... (allemaal Trancend, een stuk of 6 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb de tijd genomen de dashcams eens een beetje weg te werken in de Ford Focus...

Situatie:
Voor: LS460W
Achter: LS300W

Voorbereiding: 12V aansluiting in het dashboard kastje laten bouwen
Kabels: 3m voor voorin. 5m voor achterin
12v stekker met 2x USB ingang

Het idee was om de de kabel van achter naar voor te trekken achter de dakbekleding, maar dit bleek zo vast te zitten met allemaal plastic opstakels dat ik dit heb laten varen. Iets minder netjes, maar belangrijkste: hij is weggewerkt zonder bestaande 12 aansluitingen aan te gebruiken.

De Ford heeft een lompe unit achter de achteruitkijkspiegel zitten met sensoren en elektronica erin.
De kabel kun je wel achter de plastic unit drukken, maar de camera komt hierdoor wel een stuk omlaag.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1492/24579236644_2058ba8bc4_c.jpg

De kabel heb ik voorin wel boven het raam weggedrukt achter de dakbekleding.
Je ziet rechts nog wel de kabel lopen richting dasboardkastje.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1516/24914269590_ee8d5936dd_c.jpg

Achter was het iets lastiger.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1689/24914270630_7b7853de57_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1680/25116671841_0c3e5def27_c.jpg

De kabel loopt achter de kofferbak rubbers naar beneden.
Om beneden onder de vloerbedekking door naar voren te lopen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1455/25091619812_f2f0b54ab8_c.jpg

Richting de achterstoelen

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1544/25116671331_bd71281025_c.jpg

Via de deurrubbers naar de voorstoelen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1686/24842219519_7518003e62_c.jpg

En dan uiteindelijk naar het dashboardkastje

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1692/24583076263_764c718970_c.jpg

Dichte deur, niets meer van te zien

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1618/24579237564_bb3518996b_c.jpg

En in het kastje zelf

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1558/25116674071_f9727ae972_c.jpg

Er zijn nog wat verbeteringen in aan te brengen, maar een nadeel is de 5 meter kabel, die eigenlijk nog iets te kort is als je niet via het dak gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Belemmeren die camera's niet heel erg je zicht? Zowel voor als achter zitten ze heel erg in je blikveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
LordSinclair schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:05:
Belemmeren die camera's niet heel erg je zicht? Zowel voor als achter zitten ze heel erg in je blikveld.
Nee totaal niet, tenzij ik vliegtuigen wil kijken ;)

Even serieus:
Achter zit hij vanuit mijn gezichtsveld boven de horizon van de weg.
Voor is hij net zo belemmerend als een hele kleine tomtom.

Gelukkig hebben we twee ogen en kun je er makkelijk "omheen" kijken.

Ik zal nog een keer proberen een foto van het gezichtsveld te maken, vanuit mijn standpunt.

Sommige anderen zullen zich er best aan storen, maar zowel ik als mijn vrouw hebben er geen last van...

[ Voor 44% gewijzigd door BlakHawk op 23-02-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
dfrenner schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:08:
[...]

Nee totaal niet, tenzij ik vliegtuigen wil kijken ;)
Dan vliegen die wel heel laag, ik zie op de foto's al een UP en een gebouw achter de camera's ;) vooral de grotere dode hoek rechtsvoor lijkt mij vervelend, ik zou er met mijn lengte (camerapunt) aardig tegenaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
LordSinclair schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:12:
Dan vliegen die wel heel laag, ik zie op de foto's al een UP en een gebouw achter de camera's ;) vooral de grotere dode hoek rechtsvoor lijkt mij vervelend, ik zou er met mijn lengte (camerapunt) aardig tegenaan kijken.
Ja was ook wat overdreven.
Ik merk doordat we twee ogen hebben, dat je er best makkelijk "omheen" kunt kijken.

Ik heb iig nog nooit iets erdoor gemist.

Wat ik veel hinderlijker vind, is de A stijl van nieuwere auto's. Die zijn zo dik en van boven tot onder, dat je daardoor makkelijk zaken kunt missen als fietsers, die "mee fietsen" met mijn A stijl.

[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 23-02-2016 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:15:
[...]

Ik heb iig nog nooit iets erdoor gemist.
Dat is het probleem ook: Dat merk je pas als het te laat is. Ik zou die camera vooraan echt anders positioneren. Dit slaat nergens op.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:36:
Dat is het probleem ook: Dat merk je pas als het te laat is. Ik zou die camera vooraan echt anders positioneren. Dit slaat nergens op.
Ik vind hem prima zitten...
Anders gaat niet zonder de lompe unit achter de achteruitkijkspiegel in beeld te krijgen.

Wat misschien nog zou helpen is een andere mount (die met sticker ipv zuignap). Die zit dichter bij de ruit, waardoor hij iets hoger kan. Scheelt niet super veel maar wel iets.

Iemand enig idee waar ik die goedkoop vandaan kan halen?

$24 vind ik iets te veel...
http://dod-tech.ca/product/3m-tape-mount-ls-cameras-bb064/

Iemand ervaring met goede namaak?

[ Voor 33% gewijzigd door BlakHawk op 23-02-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:38:
[...]

Ik vind hem prima zitten...
Anders gaat niet zonder de lompe unit achter de achteruitkijkspiegel in beeld te krijgen.
Hij zit dus niet prima. Dat kan iedereen hier zien. Je creëert een extra dode hoek voor jezelf, dat is gewoon echt ontzettend dom en gevaarlijk. Je hangt je TomTom daar toch ook niet op?!

Wat je kunt doen is dat ding iets rechts van je binnenspiegel hangen. De kijkhoek is groot genoeg. Bij mij hangt ie ook rechts van de binnenspiegel, met de 3M-tapemount. Van de behuizing van de regen- en lichtsensor merk je nauwelijks iets.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:50:
Hij zit dus niet prima. Dat kan iedereen hier zien. Je creëert een extra dode hoek voor jezelf, dat is gewoon echt ontzettend dom en gevaarlijk. Je hangt je TomTom daar toch ook niet op?!

Wat je kunt doen is dat ding iets rechts van je binnenspiegel hangen. De kijkhoek is groot genoeg. Bij mij hangt ie ook rechts van de binnenspiegel, met de 3M-tapemount. Van de behuizing van de regen- en lichtsensor merk je nauwelijks iets.
Okee, ik vind hem prima zitten.
En ik vind het erg hinderlijk als de regen/licht sensor unit in het beeld zit.

Hij blijft lekker zo zitten ;)
Met als enige puntje nog de mount, waardoor hij nog iets verschuift.

Als je gewoon iets achter je cam plaatst, vervolgens om en om je linker en rechteroog dichtknijpt, zie je wat er overblijft van een eventuele dode hoek. Nagenoeg niets in mijn geval. Zoals ik al zei, de A stijl is ongeveer 100x zo hinderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Nou, laten we zo zeggen, als je iets daardoor over het hoofd ziet kun je het wel mooi terugkijken op de beelden van de dashcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Naast het gevaar van de obstructie is de camera nu ook wel erg goed zichtbaar voor de buitenwereld, dat komt de diefstalgevoeligheid niet ten goede. Een zuignap zie je van buitenaf veel beter zitten dan zo'n kleine plakker.

Mijn Mini 0805 zit helemaal achter de binnenspiegel, vanuit de bestuurdersstoel zie je er helemaal niets van. Van buitenaf valt de zwarte camera weg tegen de achterkant van de spiegel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XSCAZ7nt.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gSyJCGgt.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yKOmLudt.jpg

Achter komt nog een Mobius camera, ook die is goed weg te werken.

Die grote opvallende camera's zijn meer iets voor vrachtwagens en busjes.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
donny007 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:26:
Naast het gevaar van de obstructie is de camera nu ook wel erg goed zichtbaar voor de buitenwereld, dat komt de diefstalgevoeligheid niet ten goede. Een zuignap zie je van buitenaf veel beter zitten dan zo'n kleine plakker.

Mijn Mini 0805 zit helemaal achter de binnenspiegel, vanuit de bestuurdersstoel zie je er helemaal niets van. Van buitenaf valt de zwarte camera weg tegen de achterkant van de spiegel.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Achter komt nog een Mobius camera, ook die is goed weg te werken.

Die grote opvallende camera's zijn meer iets voor vrachtwagens en busjes.
Nou ja... De beeldkwaliteit van de DOD's zijn gewoon heel goed. Daar heb ik geen vrachtwagen of busje voor nodig ;)

Achter mijn binnenspiegel kan ik helaas niets plaatsen.

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb een vraag voor alle gebruikers van een dashcam. Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek en onderdeel daarvan is een belevingsonderzoek. Voor dit belevingsonderzoek ben ik eigenlijk op zoek naar een 5-tal screenshots vanuit een auto die richting een verkeerslicht rijdt met iemand die voor je rijdt. Ik heb hiervoor twee situaties nodig, één met droog weer en één met regen. Zelf kan ik uiteraard de straat op gaan om deze plaatjes te bemachtigen, echter als ze op één of andere manier met een dashcam gemaakt zijn is dat een stuk aantrekkelijker.

Graag hoor ik van iemand,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:13:
Goedemiddag,

Ik heb een vraag voor alle gebruikers van een dashcam. Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek en onderdeel daarvan is een belevingsonderzoek. Voor dit belevingsonderzoek ben ik eigenlijk op zoek naar een 5-tal screenshots vanuit een auto die richting een verkeerslicht rijdt met iemand die voor je rijdt. Ik heb hiervoor twee situaties nodig, één met droog weer en één met regen. Zelf kan ik uiteraard de straat op gaan om deze plaatjes te bemachtigen, echter als ze op één of andere manier met een dashcam gemaakt zijn is dat een stuk aantrekkelijker.

En op YouTube zijn daar niet 2934829384293 voorbeelden van te vinden denk je ? :+

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:15:
[...]

En op YouTube zijn daar niet 2934829384293 voorbeelden van te vinden denk je ? :+
Daar heb ik uiteraard naar gekeken, alleen veel voorbeelden spelen zich af op andere plekken (snelweg bijvoorbeeld). Plus dat YouTube vooral filmpjes heeft dat het mis gaat en dat is ook niet precies wat ik zoek. Ik zoek nog steeds maar wil graag mijn winkansen spreiden door hier ook te vragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Goedemiddag,

Kun je dat onderzoek niet beter zelf doen dan?
Jij weet precies wat je wil.

Ik snap nog weinig van het doel ;)

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Kun je dat onderzoek niet beter zelf doen dan?
Jij weet precies wat je wil.

Ik snap nog weinig van het doel ;)
Het onderzoek dat ik uitvoer gaat over de invloed van regen op het afrijden van verkeer bij verkeerslichten. Nu wil ik met behulp van een belevingsonderzoek achterhalen of automobilisten zich anders gedragen bij verkeerslichten als het regent. Dit kan zijn meer afstand houden, minder snel rijden etc. Nu zoek ik naar beelden van een kruispunt met een aantal verschillende volgafstanden. In de regen en met droog weer. Dan kan ik automobilisten vragen wat de geprefereerde volgafstand is gezien de omstandigheden. Hiervoor zoek ik dus beelden van iemand die richting een verkeerslicht rijdt in de regen die ik kan gebruiken om uit te beelden. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Goedemiddag,

Je hebt geluk, want normaal gesproken bewaar ik de clips niet langer dan twee weken als ik ze niet heb opgeslagen om de een of andere reden :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8Cwm1zBtx74&]

Je hebt wel een lastige situatie gecreëerd voor jezelf met die specifieke omstandigheden. Ik betwijfel of mensen dergelijke dingen überhaupt bewaren.

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:50:
[...]

Je hebt geluk, want normaal gesproken bewaar ik de clips niet langer dan twee weken als ik ze niet heb opgeslagen om de een of andere reden :P

[video]

Je hebt wel een lastige situatie gecreëerd voor jezelf met die specifieke omstandigheden. Ik betwijfel of mensen dergelijke dingen überhaupt bewaren.
Dankjewel! Klopt het is een vrij specifieke situatie. Het belevingsonderzoek in deze vorm uitvoeren is de best mogelijke manier en dat is uiteraard datgene wat ik wil. Er is eventueel ook een manier zonder voorbeelden echter zal die voor automobilisten wat meer voor de hand liggen en dus zijn de antwoorden minder op gevoel gericht.

En je filmpje is overigens erg bruikbaar! :).. Zal em ietsjes moeten bewerken maar voor de rest goed te gebruiken dank daarvoor. Nu de regen nog ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 15:31 ]

• Arfman
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

dfrenner schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:01:
Ik heb de tijd genomen de dashcams eens een beetje weg te werken in de Ford Focus...
No offence, en ik waardeer wat je doet in dit topic, maar dit is geen afwerking :P

Niet alleen hangt de camera in je zichtveld, je ziet overal de kabels nog langs/door/onderlopen. Volgens mij kan dat nog een stuk netter? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BlakHawk
Arfman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:55:
[...]

No offence, en ik waardeer wat je doet in dit topic, maar dit is geen afwerking :P

Niet alleen hangt de camera in je zichtveld, je ziet overal de kabels nog langs/door/onderlopen. Volgens mij kan dat nog een stuk netter? :)
Hahaha... Ja klopt... Het probleem is wel een beetje de 5 meter kabel.
Ik kom echt niet in de dakbekleding... Als dat zou kunnen, kan het idd een stuk netter.

Over het gezichtsveld houd ik maar even op ;)

• donny007

donny007

Try the Nether!

Gisteren de Mobius camera ontvangen, meteen geïnstalleerd in de achterklep:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iLzGiGmm.jpg
Doorvoer naar de achterklap

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6HXrXgem.jpg
Kabel in positie bij het derde remlicht

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BwtasXtm.jpg
Over de hemelbekleding

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TQnV7SZm.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vEi6tmGm.jpg
Door de C-stijl

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FQJXIp4m.jpg
Uitsparing in remlicht-cover

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Dl8RC98m.jpg
Mount van de Mobius gemonteerd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/23nrVgUm.jpg
Achterklep compleet

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hg9qbDKm.jpg
Camera in positie

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sfkOsBYm.jpg
Geschakelde 12v opgraven ;(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gHQtKH3m.jpg
Kabel voor de optionele CD-wisselaar gebruikt, die komt achter in de buurt uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rx2GnUzm.jpg
Achter aansluiten (geen detail pic van de 5v voeding helaas).

Eindresultaat
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c0hhLXsl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H332BDCl.jpg

In de binnenspiegel zie je alleen het controlelampje branden, van buitenaf valt hij helemaal niet op. Bij verwijdering blijven er alleen twee kleine gaatjes over (in een goedkoop onderdeel).

Morgen eens kijken of ik wat testbeelden kan schieten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

PeaceNlove schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:59:
[...]

En binnen, Kingston 64GB kaartje in gedaan en een filmpje op mijn bureau gemaakt. Vanmiddag maar eens inbouwen, maar ik ben bang dat ik het niet zo mooi als ^^ ga doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PeaceNlove schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:54:
[...]

En binnen, Kingston 64GB kaartje in gedaan en een filmpje op mijn bureau gemaakt. Vanmiddag maar eens inbouwen, maar ik ben bang dat ik het niet zo mooi als ^^ ga doen _/-\o_
Nice, vergeet de beelden hier niet te delen he:

Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 13

Net even al mijn filmpjes in een playlist gezet:

YouTube: Natuurlijk mag je er langs

[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 26-02-2016 13:21 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 57 Laatste