Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:53

Puf

Ik zoek een camera met een goede parkeerstand en laag energieverbruik. Na veel onderzoek kom ik uit bij de Thinkware U3000. Het grote voordeel lijkt te zijn dat ie zowel vóór als achter een ingebouwde radarmodule in de cam heeft die in low power state bewegingen detecteert (afstand instelbaar) om de camera vervolgens wakker te maken. Volgens Thinkware scheelt dit een factor 20+ op de maximale parking modus duur.
Nu klinkt dat in theorie allemaal heel mooi. De cam is behoorlijk duur in vergelijking met bijvoorbeeld een Viofo (inclusief hardwirekit exclusief montage kom ik uit op 620 euro), en de hoofdreden voor mij om ervoor te kiezen is de parking standbytijd. Als die om de één of andere reden niet werkt naar verwachting dan is het best veel weggegooid geld en zou ik net zo goed een Viofo met Starvis 2 kunnen kopen.

Het verbaast me dat een cam met features zoals Thinkware U3000 biedt, niet breed in NL.verkrijgbaar is. Zou de radarstand bijvoorbeeld niet zo voor ons dichtbevolkte land met krappe parkeerplaatsen geschikt zijn omdat deze te vaak getriggerd wordt? Alles in de VS is toch iets ruimer opgezet...

Ben benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met dit merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 16:06
Puf schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:59:
Ik zoek een camera met een goede parkeerstand en laag energieverbruik. Na veel onderzoek kom ik uit bij de Thinkware U3000. Het grote voordeel lijkt te zijn dat ie zowel vóór als achter een ingebouwde radarmodule in de cam heeft die in low power state bewegingen detecteert (afstand instelbaar) om de camera vervolgens wakker te maken. Volgens Thinkware scheelt dit een factor 20+ op de maximale parking modus duur.
Nu klinkt dat in theorie allemaal heel mooi. De cam is behoorlijk duur in vergelijking met bijvoorbeeld een Viofo (inclusief hardwirekit exclusief montage kom ik uit op 620 euro), en de hoofdreden voor mij om ervoor te kiezen is de parking standbytijd. Als die om de één of andere reden niet werkt naar verwachting dan is het best veel weggegooid geld en zou ik net zo goed een Viofo met Starvis 2 kunnen kopen.

Het verbaast me dat een cam met features zoals Thinkware U3000 biedt, niet breed in NL.verkrijgbaar is. Zou de radarstand bijvoorbeeld niet zo voor ons dichtbevolkte land met krappe parkeerplaatsen geschikt zijn omdat deze te vaak getriggerd wordt? Alles in de VS is toch iets ruimer opgezet...

Ben benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met dit merk en type?
Genoeg info over te vinden:

https://dashcamtalk.com/forum/forums/u3000.410/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005

Puf

Ja, thnx, ik was alleen juist op zoek naar ervaringen in Nederland (of desnoods Europa), omdat onze parkeerinfrastructuur toch wel anders is dan die in het grootste gedeelte van de VS. Zoals ik al aangaf verbaast het me dat een dergelijke onderscheidende feature die zo populair is in de VS, hier niet is doorgebroken en dat de dashcam hier niet bij de gebruikelijke webshops/retailkanalen verkrijgbaar is, en zelfs geen notering in de Tweakers Pricewatch heeft, of zelfs nog nooit is genoemd in dit topic. Daarom was ik benieuwd of daar misschien goede redenen voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 10:22

Murk

Is this thing on?

Murk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:35:

[...]
In theorie zou het volgens mij allemaal moeten werken, over een paar dagen monteren en dan zien of de praktijk het daarmee eens is :Y)
De paar dagen duurden iets langer, maar sinds zo'n 3 weken functioneert de A329 prima samen met de SSD.
Voor de eerste aansluiting was het wel nodig om een GPT partitie te initialiseren op de SSD schijf, daarna kon de A329 met de schijf overweg.

Het was een klein beetje gedoe om de 2e USB-C kabel erbij te proppen in de behuizing. Maar het gemak van een SSD schijf in het dashboard kastje die je er zo uithaalt vind ik het wel waard.

Ben van plan er t.z.t. een kleine review over te plaatsen.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Klooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 16:52
hallo allemaal,

ik heb een nieuwe auto en wil graag een dashcam (laten) installeren.
nu loop ik tegen het volgende, ik kan maar 1 bedrijf in de omgeving van assen vinden die deze verkoopt/advies kan geven of installeren.
er is maar 1 bedrijf en die installeert alleen maar blackvue, goed merk maar ze konden geen informatie of advies over andere merken geven.
informatie op internet over zaken die deze dashcams verkopen in de buurt van assen is zeer slecht te vinden (voor mij althans). hebben jullie meer geluk hiermee?

mvg Andre ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 22:58
Heeft iemand ervaring met de 70mai s500? Ik wil graag mijn achteruitkijkspiegel vervangen ivm slecht zicht, en de achter camera gebruiken ter compensatie. Schijnt dat er nog eea miste in de initiële firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:24
Ik wil voor een familielid in Turkije graag een dashcam kopen. Voorwaarde is dat die alleen voor en achter filmt (2 channel dus).

Ik kwam op de AZDome M770 Pro 2CH. Zouden jullie deze aanraden?

Alle features die ze graag willen hebben zijn aanwezig. Bijvoorbeeld datum, tijd, snelheid, resolutie etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-07 11:54
turkeyhakan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:30:
Ik wil voor een familielid in Turkije graag een dashcam kopen. Voorwaarde is dat die alleen voor en achter filmt (2 channel dus).

Ik kwam op de AZDome M770 Pro 2CH. Zouden jullie deze aanraden?

Alle features die ze graag willen hebben zijn aanwezig. Bijvoorbeeld datum, tijd, snelheid, resolutie etc.
Goeie specs en mooie prijs.
Picture in picture en 170 graden hoek camera!
Camera is weliswaar 4K maar met 25fps
Achtercamera ie s Fullhd. Net zoals de 70mai A810.
Ik zit zelf ook in deze regionen te zoeken, liefst een duo in 150-200 euro klasse.

Even zoeken naar wat kritische reviews

[ Voor 12% gewijzigd door martinus83 op 12-07-2025 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
martinus83 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:32:
[...]

Goeie specs en mooie prijs.
Picture in picture en 170 graden hoek camera!
Camera is weliswaar 4K maar met 25fps
Achtercamera ie s Fullhd. Net zoals de 70mai A810.
Ik zit zelf ook in deze regionen te zoeken, liefst een duo in 150-200 euro klasse.

Even zoeken naar wat kritische reviews
Ik ben uiteindelijk voor de M550 Max gegaan! Op Aliexpress incl. 24/7 adapter rond de €100 :-)

Deze is volgens mij iets uitgebreider dan het andere model. Ook is de achtercamera ip68 waterproof, mocht je deze boven je kentekenplaat willen monteren. En 2.5k ipv 1080p.

Als je de achtercamera binnen wilt monteren, verkoopt Azdome een klein onderdeel waarmee je hem aan de achterruit kunt plakken en verstellen. Kost ongeveer €4, maar wel erg handig! Of je moet hem binnen schroeven.

Kan zelf (naast dat het erg netjes is geleverd) geen ervaringen delen, daar de dashcam een cadeau is voor een familielid in Turkije.

[ Voor 34% gewijzigd door turkeyhakan op 13-07-2025 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
turkeyhakan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 03:34:
[...]

Ik ben uiteindelijk voor de M550 Max gegaan! Op Aliexpress incl. 24/7 adapter rond de €100 :-)

Deze is volgens mij iets uitgebreider dan het andere model. Ook is de achtercamera ip68 waterproof, mocht je deze boven je kentekenplaat willen monteren. En 2.5k ipv 1080p.

Als je de achtercamera binnen wilt monteren, verkoopt Azdome een klein onderdeel waarmee je hem aan de achterruit kunt plakken en verstellen. Kost ongeveer €4, maar wel erg handig! Of je moet hem binnen schroeven.

Kan zelf (naast dat het erg netjes is geleverd) geen ervaringen delen, daar de dashcam een cadeau is voor een familielid in Turkije.
Deze toevallig?
https://nl.aliexpress.com/item/1005007426798026.html?

Zit zelfs een interieur cam bij (1k).
Parkeermodus, dan zal er wel een 24u met accu beveiliging bij zitten.

Heb je een link naar die achterruit houder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
martinus83 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:22:
[...]

Deze toevallig?
https://nl.aliexpress.com/item/1005007426798026.html?

Zit zelfs een interieur cam bij (1k).
Parkeermodus, dan zal er wel een 24u met accu beveiliging bij zitten.

Heb je een link naar die achterruit houder?
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €161,33 | AZDOME M550 Max Dash Cam Ultra HD 4K + 1K + 2.5K 3.18 "Scherm Ingebouwde GPS Wifi Auto DVR 24H Parkeermonitor Nachtzicht Super Capaci
https://a.aliexpress.com/_EGduQOA (kies die met JYX05 HWK)

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €5,45 | Achteruitrijcamerahouder Achterruitbeugel voor de meeste achteruitrijcamera Dash Cam AZDOME M550 M01 Pro M63 PG17 PG18S Achtercamera voor REDTIGER
https://a.aliexpress.com/_EyJst2w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
turkeyhakan schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:10:
[...]

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €161,33 | AZDOME M550 Max Dash Cam Ultra HD 4K + 1K + 2.5K 3.18 "Scherm Ingebouwde GPS Wifi Auto DVR 24H Parkeermonitor Nachtzicht Super Capaci
https://a.aliexpress.com/_EGduQOA (kies die met JYX05 HWK)

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €5,45 | Achteruitrijcamerahouder Achterruitbeugel voor de meeste achteruitrijcamera Dash Cam AZDOME M550 M01 Pro M63 PG17 PG18S Achtercamera voor REDTIGER
https://a.aliexpress.com/_EyJst2w
Dank, 97 euro inderdaad, koopje. Gaan het zien, bevalt het dan idem voor de tweede auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
martinus83 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:14:
[...]

Dank, 97 euro inderdaad, koopje. Gaan het zien, bevalt het dan idem voor de tweede auto
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08 21:31

Rzaan

Altijd zoekende

martinus83 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:14:
[...]

Hou ons op de hoogte aub.

Hoeveel Gig kaartje ga je erbij nemen?

Ik zie een beetje op tegen de installatie. Is die door een enorme electronica-nul als ik te doen?

[ Voor 23% gewijzigd door Rzaan op 15-07-2025 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 00:52

FlyEragon

Alien Monkeys

Rzaan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Hou ons op de hoogte aub.

Hoeveel Gig kaartje ga je erbij nemen?

Ik zie een beetje op tegen de installatie. Is die door een enorme electronica-nul als ik te doen?
Installatie is echt een eitje, stekker in de sigarettenaansluiting en langs de A stijl past de kabel makkelijk in het rubber. Genoeg video's over. Van die plakclipjes zijn wel handig om de kabel hier en daar netjes langs te laten gaan, vooral bij de voorruit boven langs de auto eigen sensoren/camera's. Maar is echt de moeite niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:25

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Zelfs ik heb het nog nooit gedaan om kabels weg te werken, zowel voor als achter ben ik klein half uurtje bezig geweest maar echt moeilijk is het niet.
Ik heb het zelf tussen de rubber gedaan, enige kabel die je ziet is, bij de camera en bij de stekker, wil het zelf altijd zo clean mogelijk hebben, en met mijn 0% ervaring iz het toch prima gelukt.

Betreft de grote van de sd kaart heb ik 256gb genomen om voor (4k) en achter (1080p) te kunnen opnemen, dit is ruim voldoende, check trouwens wel even goed hoeveel gb de camera ondersteund, niet alle dashcams kunnen hoger dan 256gb mocht je hoger willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08 21:31

Rzaan

Altijd zoekende

SpeedyGJ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:11:
Zelfs ik heb het nog nooit gedaan om kabels weg te werken, zowel voor als achter ben ik klein half uurtje bezig geweest maar echt moeilijk is het niet.
Ik heb het zelf tussen de rubber gedaan, enige kabel die je ziet is, bij de camera en bij de stekker, wil het zelf altijd zo clean mogelijk hebben, en met mijn 0% ervaring iz het toch prima gelukt.

Betreft de grote van de sd kaart heb ik 256gb genomen om voor (4k) en achter (1080p) te kunnen opnemen, dit is ruim voldoende, check trouwens wel even goed hoeveel gb de camera ondersteund, niet alle dashcams kunnen hoger dan 256gb mocht je hoger willen.
Ik dacht dat je echt onder motorkap aan de slag moest met zekeringen e.d.
Zag zoiets staan bij deze camera.

Volgens mij heeft mijn Ford Explorer PHEV al een aansluiting zitten bij de achteruitkijkspiegel.
Moet ik eens nagaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Rzaan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:47:
[...]

Ik dacht dat je echt onder motorkap aan de slag moest met zekeringen e.d.
Zag zoiets staan bij deze camera.

Volgens mij heeft mijn Ford Explorer PHEV al een aansluiting zitten bij de achteruitkijkspiegel.
Moet ik eens nagaan.
Als je ook parkeerstand wilt moet je als het goed is wel onder de moterkap zijn om het aan te sluiten, dat heb ik zelf namelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003

sjirafje

No inspirational quotes here

Zit er niet gewoon een zekeringenkast onder het dashboard?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:52

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Daar zijn aftakzekeringhouders voor. Je haalt dan een bestaande zekering uit de zekeringkast (zit meestal vlak bij je stuur, binnen dus) en steekt die zekering in de aftakzekeringhouder. Daar kan dan een tweede zekering in voor je dashcam.

Zo heeft mijn garage ook een aansluiting voor me gemaakt. Ze zijn er voor alle soorten en maten zekeringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2GNr9rU7kj72XAHn2sTSAy4JJM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/khrBbc1IA8orwLxGi5p63SdM.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 15-07-2025 21:30 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hippe Lip schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:52:
Daar zijn aftakzekeringhouders voor. Je haalt dan een bestaande zekering uit de zekeringkast (zit meestal vlak bij je stuur) en steekt die zekering in de aftakzekeringhouder. Daar kan dan een tweede zekering in voor je dashcam.

Zo heeft mijn garage ook een aansluiting voor me gemaakt. Ze zijn er oor alle soorten en maten zekeringen.

[Afbeelding]
Ahaa kijk dit wist ik nog niet, hmm daar ga ik nog even over nadenken of ik dit eventueel erbij ga doen. Thuis maakt het niet zoveel uit, maar openbare parkeerplekken is dat misschien wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-07 17:45
Ik ben op zoek naar een kleine, onopvallende dashcam (voor en achter). Een scherm is niet nodig, maar GPS en voldoende opslagcapaciteit wel. Verder was ik van plan de dashcam te laten zitten, behalve wanneer het geheugen uitgelezen moet worden. Het liefst zou ik 'm niet vaker dan 1x per week uitlezen, maar ik weet niet wat gangbaar is bij dashcams.

De cam is voor een Mazda2 uit 2009, dus aansluitopties zijn beperkt. In de basis heb ik een USB aansluiting vanuit m'n 12V aansluiting. Het liefst zou ik 'm zelf installeren, al ben ik "niet bijzonder technisch" (vage omschrijving, maar ik zou niet weten hoe ik m'n niveau anders uit moet drukken).

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, was ik benieuwd of jullie goede ervaringen met merken/modellen hebben. Budget is iets tussen de 50 en 150 euro, kan opgehoogd worden als dat het geld waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door DW23 op 21-07-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@DW23 Je stelt een lastige combinatie van eisen: klein, veel opslagruimte (geheugen), met GPS en max 150 euro.

Ik betwijfel of dat er is en of je dan een beetje bruikbare resolutie krijgt. Behalve een goede camera (bruikbare resolutie) zijn GPS en geheugen ook niet goedkoop.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:52
@DW23 dit wilde ik ook graag. Klein, geen scherm nodig, wel voor en achter filmen en alleen terugkijken bij calamiteiten of mooie routes. En uiteraard voor een lage prijs. Maar wel goede kwaliteit zodat kentekens te lezen zijn, ook in het donker. Zoiets bestaat wel, maar dan moet je vrijwel altijd op een of meerdere van deze wensen een (behoorlijke) concessie doen.

Blackvue heeft een mooie oplossing die dit doet, maar kost je een factor 10 tot 20 meer. Wat belangrijk is bij de keuze is dat je voor jezelf duidelijk hebt waarom je een dashcam wil? Wat is het doel? Voor echt goede beeldkwaliteit zit je op dit moment aan een Sony Starvis 2 chip. Dan zit je snel aan €250. In die prijscategorie heb je grotere apparaten met een scherm. De eerste vraag die je jezelf kunt stellen is: “is het belangrijk om kentekens ten allen tijde zo goed mogelijk vast te kunnen leggen”? Dan zit je aan die Starvis 2 chip. Is dat niet je belangrijkste overweging? Dan is er voor jouw budget wel iets te vinden. Zoek op YouTube dan eerst naar een filmpje van Linus Tech Tips over dashcam uit ik meen 2021. Dit filmpje is gemaakt voordat de Starvis 2 chip er was dus inmiddels is het achterhaald. Maar voor een lager budget wel van nut om een keuze te kunnen maken.

Er zijn overigens genoeg duidelijke reviews te vinden op YouTube over de nieuwste dashcams met Starvis 2 chip en vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:26
D43m0n schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:46:
@DW23
Blackvue heeft een mooie oplossing die dit doet, maar kost je een factor 10 tot 20 meer.
En sorry dat ik het zeg, maar ik vind BV nog steeds tegenvallen (al jaren trouwens) als ik die footage bekijk.
Voor mij DE meest overpriced dashcam.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DW23
D43m0n schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:46:
@DW23 dit wilde ik ook graag. Klein, geen scherm nodig, wel voor en achter filmen en alleen terugkijken bij calamiteiten of mooie routes. En uiteraard voor een lage prijs. Maar wel goede kwaliteit zodat kentekens te lezen zijn, ook in het donker. Zoiets bestaat wel, maar dan moet je vrijwel altijd op een of meerdere van deze wensen een (behoorlijke) concessie doen.

Blackvue heeft een mooie oplossing die dit doet, maar kost je een factor 10 tot 20 meer. Wat belangrijk is bij de keuze is dat je voor jezelf duidelijk hebt waarom je een dashcam wil? Wat is het doel? Voor echt goede beeldkwaliteit zit je op dit moment aan een Sony Starvis 2 chip. Dan zit je snel aan €250. In die prijscategorie heb je grotere apparaten met een scherm. De eerste vraag die je jezelf kunt stellen is: “is het belangrijk om kentekens ten allen tijde zo goed mogelijk vast te kunnen leggen”? Dan zit je aan die Starvis 2 chip. Is dat niet je belangrijkste overweging? Dan is er voor jouw budget wel iets te vinden. Zoek op YouTube dan eerst naar een filmpje van Linus Tech Tips over dashcam uit ik meen 2021. Dit filmpje is gemaakt voordat de Starvis 2 chip er was dus inmiddels is het achterhaald. Maar voor een lager budget wel van nut om een keuze te kunnen maken.

Er zijn overigens genoeg duidelijke reviews te vinden op YouTube over de nieuwste dashcams met Starvis 2 chip en vergelijkingsmateriaal.
Hey, bedankt voor je reactie! Ik zit nu te kijken naar een Viofo A119 Plus Duo. Volgens mij is dat een prima optie als instapper. En dat geheugen waar ik het over had, sloeg nergens op - al die dashcams overschrijven oude data, dus zit je kaartje nooit 'vol'. Maar ik wilde hier dan 128gb of 256gb in steken, lijkt me prima.

Verder zit er een hardwire kit bij, maar ik durft dat nog niet aan. Technisch onvoldoende onderlegd en ik lees ook dat het niet altijd vlekkeloos werkt. Dus gewoon inpluggen op m'n 12V en gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@DW23
Goede keuze! Het is verstandig om eerst eens ervaring met zo’n dashcam op te doen. Pas na er een tijdje een te gebruiken weet je wat je er mee echt wilt en dus wat je wensen en eisen zijn.
Je had het over eens per week je geheugen uitlezen, wat ik interpreteerde als dat je alle opnames van een week lang wilt kunnen opslaan. Dat lijkt me echt heel wat en dat vergt dus veel geheugen. Maar mss is dat je doel helemaal niet?

Ik kocht kort geleden een Viofo A329 (2 kanaals). Dat model kocht ik omdat die echt veel meer opslag aankan. Je kunt er een externe SSD tot 4TB aan hangen (ik gebruik 2TB). Die zal dan niet snel vol zijn en overschrijven.
Het doel in dit geval was niet zozeer om zo heel veel op te kunnen slaan, maar dat die SSD elders in de auto zit. Op die manier hoop ik de opgeslagen data veilig te hebben in het geval iemand in een boze bui (na een ongeval) van mijn ruit rukt. De opnames heb ik dan nog steeds…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:52
@DW23 ik ben op een dual channel Viofo A329 uitgekomen. Viofo wordt vaker goed beoordeeld dus aan de prijs/kwaliteit-verhouding zul je geen buil aan vallen.

Ik heb een 512GB Sandisk High Endurance kaartje gekocht, niet bij Viofo zelf maar via de Pricewatch uiteraard. Een SSD kan ik ook aansluiten maar ik probeer eerst met dit microSD kaartje. Ik merk wel dat op de hoogste resolutie van de A329 dat een filmpje van 1 minuut 472MB groot is. Omdat ik een dual channel heb, komt daar ook iets van de helft bij in een ander videobestand van 1 minuut.

Bedenk je dat alleen met een hardwire-kit je ook de parkeermodus kunt gebruiken, dat gaat niet met de meegeleverde 12V accessoire-stekker. Ik zie ook opties voorbij komen dat men een OBD2-stekker gebruikt voor de voeding van de dashcam maar daar zijn de ervaringen wisselend. Zo ligt het aan die OBD2-stekker of die ook bedraad is voor de parkeermodus. Dat zijn ze niet allemaal. En meestal heeft zo'n goedkope OBD2-stekker ook geen cut-off wanneer de spanning van je auto accu onder een bepaalde waarde valt. Een hardwire-kit van Viofo doet dat wel. Vaak wordt met een fusetap zo'n hardwire-kit van Viofo bijvoorbeeld in de zekeringkast aangesloten. Of de Mazda 2 ook een zekeringkast in het interieur heeft zou je uit moeten zoeken. Zo spannend is dat niet om zo'n fusetap te gebruiken. Alleen even de juiste zekeringen gebruiken. Dat lijkt spannender dan het is. Met een multi-meter heb je dat zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
Hippe Lip schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:37:
@DW23
Goede keuze! Het is verstandig om eerst eens ervaring met zo’n dashcam op te doen. Pas na er een tijdje een te gebruiken weet je wat je er mee echt wilt en dus wat je wensen en eisen zijn.
Je had het over eens per week je geheugen uitlezen, wat ik interpreteerde als dat je alle opnames van een week lang wilt kunnen opslaan. Dat lijkt me echt heel wat en dat vergt dus veel geheugen. Maar mss is dat je doel helemaal niet?

Ik kocht kort geleden een Viofo A329 (2 kanaals). Dat model kocht ik omdat die echt veel meer opslag aankan. Je kunt er een externe SSD tot 4TB aan hangen (ik gebruik 2TB). Die zal dan niet snel vol zijn en overschrijven.
Het doel in dit geval was niet zozeer om zo heel veel op te kunnen slaan, maar dat die SSD elders in de auto zit. Op die manier hoop ik de opgeslagen data veilig te hebben in het geval iemand in een boze bui (na een ongeval) van mijn ruit rukt. De opnames heb ik dan nog steeds…
Goeie, dat extern opslaan. Maar inderdaad, ik hoef in deze fase niet alle data te hebben, zolang ik bij een incident binnen een dag de video binnen kan hengelen, ben ik blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
D43m0n schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:46:
@DW23 ik ben op een dual channel Viofo A329 uitgekomen. Viofo wordt vaker goed beoordeeld dus aan de prijs/kwaliteit-verhouding zul je geen buil aan vallen.

Ik heb een 512GB Sandisk High Endurance kaartje gekocht, niet bij Viofo zelf maar via de Pricewatch uiteraard. Een SSD kan ik ook aansluiten maar ik probeer eerst met dit microSD kaartje. Ik merk wel dat op de hoogste resolutie van de A329 dat een filmpje van 1 minuut 472MB groot is. Omdat ik een dual channel heb, komt daar ook iets van de helft bij in een ander videobestand van 1 minuut.

Bedenk je dat alleen met een hardwire-kit je ook de parkeermodus kunt gebruiken, dat gaat niet met de meegeleverde 12V accessoire-stekker. Ik zie ook opties voorbij komen dat men een OBD2-stekker gebruikt voor de voeding van de dashcam maar daar zijn de ervaringen wisselend. Zo ligt het aan die OBD2-stekker of die ook bedraad is voor de parkeermodus. Dat zijn ze niet allemaal. En meestal heeft zo'n goedkope OBD2-stekker ook geen cut-off wanneer de spanning van je auto accu onder een bepaalde waarde valt. Een hardwire-kit van Viofo doet dat wel. Vaak wordt met een fusetap zo'n hardwire-kit van Viofo bijvoorbeeld in de zekeringkast aangesloten. Of de Mazda 2 ook een zekeringkast in het interieur heeft zou je uit moeten zoeken. Zo spannend is dat niet om zo'n fusetap te gebruiken. Alleen even de juiste zekeringen gebruiken. Dat lijkt spannender dan het is. Met een multi-meter heb je dat zo gedaan.
Oei, dit is nieuwe materie, hier moet ik ff induiken! Ik heb je comment gebookmarkt, ik denk dat ik 'm over een paar maanden raadpleeg! Maar bedankt, zeker waardevolle informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Someb
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-08 13:02
Goedendag,
Opzoek naar een goede dashcam (voor/achter). Ik heb een cabrio dus de achtercamera moet aan de buitenzijde worden gemonteerd.
Tips met heel veel dank bij voorbaat.
Grtz
Ben Rog

Welkom op tweakers, om elkaar goed te begrijpen en te kunnen helpen hebben we graag direct zoveel mogelijk informatie daarnaast verwachten we ook eigen inzet (wat heb je bv al zelf gevonden) dit soort helpdesk vragen zijn dus wel erg mager.

[ Voor 40% gewijzigd door twain4me op 05-08-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:34
Someb schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:01:
Goedendag,
Opzoek naar een goede dashcam (voor/achter). Ik heb een cabrio dus de achtercamera moet aan de buitenzijde worden gemonteerd.
Tips met heel veel dank bij voorbaat.
Grtz
Ben Rog
Ik kan wel even voor je googelen, maar dan moet ik wel je budget weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Drials schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:27:
[...]
Ik kan wel even voor je googelen, maar dan moet ik wel je budget weten?
Maar als @Someb hier kan posten, dan kan die toch zelf ook wel overweg met een zoekmachine?
Of zoiets als ChatGPT?

En zeker met die laatste tool komt de benodigde dialoog vanzelf op gang.

[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 06-08-2025 20:32 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:23
Voor buiten de auto zou ik naar de motor varianten kijken: VIOFO MT1 of INNOVV K5.
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste