Heeft iemand een achter-camera geïnstalleerd op een bus met gesloten deuren, en zo ja, welke en hoe?
Mijn oude bus had een raam in de achterklep, de nieuwe heeft gesloten deuren.
Ik zou toch graag ook weer een rearview(dash)cam hebben.
Ik heb wel een achteruitrijcamera in het derde remlicht, maar die schakelt alleen bij achteruitrijden aan en heeft het Renault Easylink 8" scherm als display.
Edit:
ik vond dit:
DC 692L 2ch
Maar dat is een vrij basic setje.
Ook kwam ik blogs tegen waar over een camera inbouwen in het derde remlicht gesproken werd.
Dat zou een optie kunnen zijn.
Mijn bestelde achteruitrijcamera
ziet er ongeveer zo uit.
Het lijkt uit elkaar te schroeven en misschien kan daar een gaatje gemaakt waar de camera in bevestigd kan worden, of achter een transparante (in te bouwen) lens.
Heb Viofo ook aangeschreven.
En daarna kwam ik in een blogpost
deze tegen van Viofo.
Niet goed genoeg gezocht in het sidemenu van de site.
Ik heb nu genoeg opties denk ik, en deze past gewoon in een Viofo 229 Pro of Plus.
Even uitvinden of ik de losse 229 kan bestellen en dan de RWC200 er bij kan pluggen.
En of de RWC200 buitenop monteren óf kijken of ik hem in het derde remlicht kan inbouwen.
Ik geloof dat de RWC200 pas vanaf augustus 2024 leverbaar is.
Wordt Vervolgd.
Inmiddels de A229 pro 1ch met HK4 en een RWC200 besteld met kortingscode VIOFO10 voor onder de 300 euro.
VIOFO20 werkte niet meer.
256 GB endurancekaartje via Amazon besteld omdat Viofo die niet verkoopt, ondanks dat camera`s 256 GB, of 512 GB (A329) ondersteunen.
Als ik alles binnen heb gekregen kan ik gaan bekijken of de RWC200 in het derde remlicht met achteruitrijcamera gebouwd kan worden. En dan waarschijnlijk wel achter een transparante lens zodat ik de RWC nog kan richten met wat moeite door het derde remlicht in en uit te bouwen.
[
Voor 77% gewijzigd door
Teijgetje op 06-01-2025 20:22
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.