Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Cumulus-1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Ik dacht dat de GPS-module/voet standaard inbegrepen is bij de A229 Plus?
Of heb je een extra GPS-voet nodig voor de andere auto?

Succes met de inbouw (y)
Bedankt,
Je hebt gelijk.
Ik werd er ook al op gewezen door de webshop.
Ik heb deze dus uiteindelijk niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:04

13art

Moderator Mobile
thespeed schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 02:00:
[...]
Parking mode vindt ik wel belangrijk alleen het is even de vraag hoe goed dat gaat werken bij een hybride vanwege de kleinere accu..
Waarom zou dat bij een hybride anders werken dan welke andere auto ook? Je moet niet de 12V accu verwarren met het accupakket waar de auto op rijdt. De dashcam wordt gevoed door de 12V accu. Dat is in wezen niet anders (lijkt mij) bij jouw hybride vs bijv mijn EV.

Aan de hardwire kit zit een apparaatje waarmee je de minimale accu spanning kan instellen (ik heb hem dacht ik op 12V staan). Komt de spanning op die 12V dan schakelt de parkeermodus uit, dit om te voorkomen dat je met een lege accu komt te staan en niet mee weg kunt rijden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53

D4NG3R

kiwi

:)

Vraagje welke hier vast wel eerder zal zijn gesteld maar ik zo even niet kan vinden; Zojuist een VIOFO A119 Mini 2 besteld, in de 1e instantie wordt deze gewoon via USB gevoed maar wellicht bouw ik later de hardwire kit in.

Is het inbouwen van zo'n kitje doorgaans spannend, of valt dat heel erg mee? Ik heb wel eens een autoradio ingebouwd, maar heb nog nooit stukken interieur los moeten halen om ergens bij te komen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 29-07-2024 11:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:04

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik vond het inbouwen niet echt spannend. Het grootste deel van het werk is het wegwerken van het snoer dat naar je dashcam gaat. Het hardwire kastje zelf kun je beter behulp van een aftakzekering in de buurt van de zekeringkast kwijt.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53

D4NG3R

kiwi

:)

Het stelde inderdaad niet zo heel veel voor om de kabel achter het interieur weg te werken. Beestje doet het prima, al was ik in de 1e instantie wel vergeten de polarisatiefilter mee te bestellen.

Die komt er nog aan, lost hopelijk het probleem op dat een aantal zilver-grijze elementen op m'n dashboard nogal prominent in de reflectie van de voorruit staan. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 19:34
Af en toe ben ik aan het kijken naar een andere cam, maar voorlopig eigenlijk nog tevreden met de 70Mai Dash Cam Pro uit 2020. Ik vond nog een opgeslagen filmpje die weer aangeeft dat het soms uit kan komen dat er beelden zijn als het gruwelijk mis lijkt te gaan:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij het langzaam terugkijken is het kenteken erg goed leesbaar, wat voor mij een must is.
Enige nadeel tot nu toe is de GPS module die als optie erbij verkocht werd, maar heeft eigenlijk nooit echt goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
BvZwolle schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:40:
Af en toe ben ik aan het kijken naar een andere cam, maar voorlopig eigenlijk nog tevreden met de 70Mai Dash Cam Pro uit 2020. Ik vond nog een opgeslagen filmpje die weer aangeeft dat het soms uit kan komen dat er beelden zijn als het gruwelijk mis lijkt te gaan:
***members only***

Bij het langzaam terugkijken is het kenteken erg goed leesbaar, wat voor mij een must is.
Enige nadeel tot nu toe is de GPS module die als optie erbij verkocht werd, maar heeft eigenlijk nooit echt goed gewerkt.
Inderdaad prima dashcam. Twee zaken die wel minder waren naar mijn idee:
- batterij werd snel minder (uiteindelijk onlangs zelf vervangen).
- parkeermodus heb je bar weinig aan aangezien die pas aan gaat de nodige seconden nadat er iemand tegen de auto aan heeft gezeten.

Verder nooit echt problemen mee gehad. Maar met de nieuwe auto wilde ik ook achter kunnen filmen en ik wilde een betere parkeermodus, dus toen voor een Viofo gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 02-08-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
13art schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:23:
[...]

Waarom zou dat bij een hybride anders werken dan welke andere auto ook? Je moet niet de 12V accu verwarren met het accupakket waar de auto op rijdt. De dashcam wordt gevoed door de 12V accu. Dat is in wezen niet anders (lijkt mij) bij jouw hybride vs bijv mijn EV.

Aan de hardwire kit zit een apparaatje waarmee je de minimale accu spanning kan instellen (ik heb hem dacht ik op 12V staan). Komt de spanning op die 12V dan schakelt de parkeermodus uit, dit om te voorkomen dat je met een lege accu komt te staan en niet mee weg kunt rijden.
Zelf begreep ik het ook niet helemaal maar ik had zoiets gelezen.
Je hebt juist geen startmotor dus voor mijn gevoel ben je juist in het voordeel behalve dan de kleinere accu (35Ah)
Het lijkt dat het best goed gaat met de parkeermodus. Hiij houd het in ieder geval al een nacht en middag vol. Ik heb hem nu ook op 12V gezet. Wat ik zo lees zou 11.8V ook kunnen vanwege de AGM accu maar ik houd het toch liever aan de veilige kant.

Zelf nu ook de dashcam ingebouwd Viofo A229 Plus duo.
Het inbouwen was goed te doen in de Toyota Auris TS.
Bij het raam kon je de kabels makkelijk tussen de bekleding drukken.
de stijlen los klikken, rubbers los klikken en dan de kabels achter de gordijnairbags drukken. De zijkant bij de deur bij de zekeringskast kun je losklikken dus dat is ook makkelijk.
Kabel kun je makkelijk doorvoeren met een stuk aansluitdraad met een lustje of waar je de andere kabel aan vast maakt (tape).

De kabel naar achteren kun je uiteindelijk door het rubber doorvoeren. Hiervoor ook het stuk aansluitdraad gebruikt. Rubber vastklilkken nadat ik alles er doorheen had zat ik mee te klooien. Er zat een plastic stuk geklikt in de kofferbak klep. Deze kon je los klikken met een schroevendraaier. Daarna moest je juist het rubber daar weer overheen trekken en het geheel weer vastklikken. Bij de kofferklep zat nog een plastic afdekkap die kon je ook los klikken.
De eerste indruk is goed en het beeld van de beide camera's is goed duidelijk.

Gisteren net een vakantie naar italie geboekt dus de aankoop is net op tijd. Alleen nog even afvragen wat ik doe met de doorreis in Oostenrijk. Als ik hem er dan afklik of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
thespeed schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

Alleen nog even afvragen wat ik doe met de doorreis in Oostenrijk. Als ik hem er dan afklik of niet.
je mag de beelden niet publiceren met zichtbare kentekens/gezichten ivm privacy. Maar ik denk dat ik bij een ongeluk toch blij zou zijn als ik de andere partij erop kan wijzen dat zijn actie gefilmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
njitter schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

je mag de beelden niet publiceren met zichtbare kentekens/gezichten ivm privacy. Maar ik denk dat ik bij een ongeluk toch blij zou zijn als ik de andere partij erop kan wijzen dat zijn actie gefilmd is.
Ja ik denk het inderdaad ook.
Maar ik lees wat tegenstrijdige verhalen over hoge boetes.
Maar ik heb het idee dat dit aangepast is en dat je nu niet zomaar meer een boete krijgt zodra je maar niets publiceert wat je opneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Als ik dat soort regels zie, vraag ik me af hoe dat zit met auto's zoals Tesla. Die nemen constant beelden op rondom de auto, tenminste dat zie ik vaak op youtube. Staat die functie in de landen waar een dashcam verboden is dan uit?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Vorig jaar waren er in augustus mooie aanbiedingen voor viofo dashcams (zit een a229 pro 2ch te overwegen). Weet iemand of dat het ook dit jaar weer zo is?

Probeer op de mailinglist voor viofo.nl te komen maar dat lukt maar niet.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb mijn Viofo's met black-friday gekocht, de korting was toen €15

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 10:55
Bij Viofo is het idd lonend om te wachten op speciale aanbiedingen (die bijna maandelijks voorkomen).

Mijn Mini 2 heb ik vorig jaar met korting tijdens de Autumn Sale in oktober gekocht. Ik neem aan dat die er dit jaar ook komt. Ik zit op de Amerikaanse mailing list (aanmelden onderaan op www.viofo.com) en daarop kreeg ik die aanbieding. Toen ik erop klikte werd ik met korting en al doorgeloodst naar Viofo Benelux.

Amazon biedt tussendoor ook kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumulus-1
mrfatmen schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:44:
Vorig jaar waren er in augustus mooie aanbiedingen voor viofo dashcams (zit een a229 pro 2ch te overwegen). Weet iemand of dat het ook dit jaar weer zo is?
Op viofo.com is nu $ 60 euro (ca. € 50) korting te krijgen op de A229 PRO 2CH met Discount Code: A229PRO60 . Ook andere modellen hebben momenteel een kortingscode. Ik zag de Mini 2 met $ 30 korting (code: A119MINI230 ).

(En nee, ik werk niet voor Viofo ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cumulus-1 op 16-08-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Cumulus-1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:30:
[...]

Op viofo.com is nu $ 60 euro (ca. € 50) korting te krijgen op de A229 PRO 2CH met Discount Code: A229PRO60 . Ook andere modellen hebben momenteel een kortingscode. Ik zag de Mini 2 met $ 30 korting (code: A119MINI230 ).

(En nee, ik werk niet voor Viofo ;)
Had deze inderdaad gezien maar doe ik daar de hardware kit en de sd card bij is hij duurder dan op viofo.nl helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zelf gebruik ik de oplossing van fixcam x, is dat niet een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-06 23:01
Zijn er hier mensen die hun 70mai A810 op Aliexpress (bijvoorbeeld hier) hebben gekocht? Of allemaal netjes via bijvoorbeeld Techpunt.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:59
Ravian18 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:41:
Zijn er hier mensen die hun 70mai A810 op Aliexpress (bijvoorbeeld hier) hebben gekocht? Of allemaal netjes via bijvoorbeeld Techpunt.nl?
Toevallig heb ik deze dashcam bij deze AliExpress verkoper gekocht (tijdens de vorige kortingsactie) ik krijg de dashcam morgen binnen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Besteld. Arriveert volgende week.
Dashcam+rearcam+wiring kit, 155 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
Via Techpunt besteld en geleverd zonder problemen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
Zojuist dan ook maar besteld, voor, achter en wiring kit voor 159 euro. Meteen ook maar een CPL filter erbij gekocht voor 23 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Ravian18 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:32:
Zojuist dan ook maar besteld, voor, achter en wiring kit voor 159 euro. Meteen ook maar een CPL filter erbij gekocht voor 23 euro.
Neem aan dat dit niet de '70mai A810' is dan kom ik op ruim 228 euro uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravian18
mrfatmen schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:17:
[...]

Neem aan dat dit niet de '70mai A810' is dan kom ik op ruim 228 euro uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcSQfoL35RFFuc3Vc_lRg8bv7cY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nuDnxNykWSw7KBKepnLfEm5s.png?f=fotoalbum_large

Hij is vandaag iets duurder geworden. En ik had nog een coupon voor 20 euro eraf

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:25
Ja, bij de officiele 70mai store. Levertijd van 5 dagen klopte alleen niet dit was +/- 20 dagen.
Ik had de versie met 64GB kaartje gepakt, die was toen net 149.37 euro (dus net geen mogelijke invoerkosten)

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Heb deze ook maar besteld. Wou eigenlijk voor een viofo A229 Pro gaan maar omdat deze nu minder dan de helft van de viofo kost toch maar voor deze gegaan. Ben heel benieuwd mijn vorige dashcam (een van blackvue) is al meer dan 5 jaar oud. Zal een flinke vooruit gang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Heb ook de 70mai a810 met rear besteld.
Waarschijnlijk ga ik de kabel naar achter langs de vloerdorpels laten lopen i.v.m. de airbags.

Maar zat te denken is over het dak ook een optie. Zeg maar gewoon bij de binnenspiegel gelijk boven de dakstof en dan rechtdoor naar achteren? Hier zitten buiten de antenne zover ik weet geen veiligheid systemen of is dit geen verstandige route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Dan heb je wel kans op rammelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 00:21
mrfatmen schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:54:
Heb ook de 70mai a810 met rear besteld.
Waarschijnlijk ga ik de kabel naar achter langs de vloerdorpels laten lopen i.v.m. de airbags.

Maar zat te denken is over het dak ook een optie. Zeg maar gewoon bij de binnenspiegel gelijk boven de dakstof en dan rechtdoor naar achteren? Hier zitten buiten de antenne zover ik weet geen veiligheid systemen of is dit geen verstandige route?
Ik heb het bovenlangs de deuren mijn achtercamera geinstalleerd.
Voorbeeld kan je hier zien: YouTube: How to Install / Use a Dual Channel Dash Camera - 70mai 4K A810 Dash...

Erg verbaasd hoe duur de A810 nu kost.
Vorig jaar tijdens Black Friday voor 130 euro gekocht bij Techpunt (voor en achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
ChiMan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

Ik heb het bovenlangs de deuren mijn achtercamera geinstalleerd.
Voorbeeld kan je hier zien: YouTube: How to Install / Use a Dual Channel Dash Camera - 70mai 4K A810 Dash...

Erg verbaasd hoe duur de A810 nu kost.
Vorig jaar tijdens Black Friday voor 130 euro gekocht bij Techpunt (voor en achter).
Overweeg ik ook nog maar ik moet opletten omdat mijn auto daar airbag gordijnen heeft zitten en daar dus achter langs moet om te zorgen dat ik deze niet hinder. Daarom lijkt me de voerroute veiliger of eventueel direct over het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Wat is jullie ervaring met de 70mai hardwire up03 'cut off value'. Is de 11.6 te laag voor een 'elektrisch' voertuig?

Zag dat er een hack mogelijk was om het hoger te zetten 12.4 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mrfatmen schreef op woensdag 4 september 2024 @ 00:59:
Wat is jullie ervaring met de 70mai hardwire up03 'cut off value'. Is de 11.6 te laag voor een 'elektrisch' voertuig?

Zag dat er een hack mogelijk was om het hoger te zetten 12.4 ongeveer.
Heb zelf zo'n ding van Viofo en die op 12V gezet. Dat in een Kia e-Niro. Tot nu toe geen problemen gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 04-09-2024 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
13art schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:03:
[...]

Heb zelf zo'n ding van Viofo en die op 12V gezet. Dat in een Kia e-Niro. Tot nu toe geen problemen gehad.
Ja, dat is een beetje het ding.
De up03 heeft alleen hardware matige 11.8v ondersteuning. Zal deze voor de zekerheid ook liever op 12.4v zetten. Nu zag een mogelijkheid door een weerstand te vervangen maar hebben meer mensen hier dit al gedaan? Het solderen is geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:33
Aantal jaren (5) een viofo A119 wat nu mini is gebruikt, nieuwe auto en wil eigenlijk wel een iets nieuwere, nu kan ik weer de mini nemen, ziet er prima uit.
Echter ik vroeg mij af, zijn er ook soortgelijke dashcams, maar dan op accu? Dat ie gewoon 2-3 maanden op accu mee kan (beetje zoals een Ring camera buiten) en gewoon af en toe opgeladen moet worden?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Je kunt hem misschien aan een powerbank hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:47:
zijn er ook [...] dashcams, maar dan op accu? Dat ie gewoon 2-3 maanden op accu mee kan [...]?
Nee, een dashcam gebruikt daar veel te veel stroom voor. Het verbruik is een paar watt en in de behuizing past maar een accu van 5 Wh. Dan kan je twee uur filmen.

Een kabel trekken is gelukkig niet moeilijk. :)

[ Voor 28% gewijzigd door TBTL op 10-09-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:33
TBTL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:42:
[...]

Nee, een dashcam gebruikt daar veel te veel stroom voor. Het verbruik is een paar watt en in de behuizing past maar een accu van 5 Wh. Dan kan je twee uur filmen.

Een kabel trekken is gelukkig niet moeilijk. :)
Nou..net ff gekeken maar in m’n nieuwe auto wordt de kabel wegwerken dan best een uitdaging rondom het dashboard naar 12v.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Cumulus-1
Martinusz schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:47:
Aantal jaren (5) een viofo A119 wat nu mini is gebruikt, nieuwe auto en wil eigenlijk wel een iets nieuwere, nu kan ik weer de mini nemen, ziet er prima uit.
Heb de A119 Mini 2 nu een aantal maanden in gebruik. Geen klachten, maar plaatsbepaling is iets minder goed dan de A119 V3, die ik hiervoor had.

De V3 had meestal binnen 30 seconden na uitrijden van de garage GPS lock, en soms zelfs al in de garage. De Mini 2 doet er altijd ~50 seconden over en in de garage lukt het nooit. En hij verliest GPS lock onderweg iets vaker dan de V3. Het is niet dramatisch, maar dit is toch een puntje waar de Mini 2 slechter is dan de goedkopere V3.

In een eerder bericht beweerde ik dat de Mini 2 voor plaatsbepaling gebruikmaakt van GPS + Beidou, maar dat klopt niet. Viofo Support meldde dat hij alleen Amerikaanse GPS gebruikt.

En het iets grotere beeldscherm van de V3 vond ik toch wel erg prettig bij het instellen van de kijkhoogte van de lens.

[ Voor 8% gewijzigd door Cumulus-1 op 11-09-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Van de week heeft een eikel tegen mn auto aangezeten terwijl ik boodschappen aan het doen was. De auto van de ander heeft mij geschaafd langs mn achterkant. Er zitten lichte laksporen van de andere auto op mijn auto en verder heb ik lakschade en bumper krassen. Deze persoon is zonder enige melding weggereden. Ik heb verder ook geen getuigen, niets. De filiaalhouder van de zaak heeft nog gekeken of er in de buurt camera's stonden, maar ik heb pech. Ik heb al aangifte gedaan, maar verder kan ik niet zoveel helaas. Het is voor mij ook allemaal nogal nieuw. Ik ben all-risk verzekerd, maar gezien de premieverhoging en terugval zal het hoogstwaarschijnlijk een gevalletje flink betalen gaan worden. Het is ergens tussen de 1500 a 2000 euro schade als ik het zo zie dus ik ben behoorlijk teleurgesteld en ik wil beelden voor het geval dat er weer zoiets gebeurt zodat ik op zn minst iets heb.

Graag had ik een dashcam gehad voor en achter die ook tijdens parkeren blijft opnemen en dan niet uitgaat. Nu lees ik overal verhalen dat je dat niet moet doen omdat dit de 12V batterij leeg slurpt dus moet je beginnen aan een oplaadbare dashcam, een externe batterij of genoegen nemen met een dashcam die een parkeermodus heeft met een bewegingssensor. Ik betwijfel of zo'n sensor met een dergelijke parkeermodus zo'n schade als bij mij nu is geweest detecteert. Is zo'n dashcam gevoelig genoeg om de meest subtiele tikjes en schaven te detecteren?

Zelf kwam ik op een systeem uit zoals dit:
https://schutcarsystems.n...kware-u1000-pro-1ch-32gb/
Met radar detectie zodat er automatisch opnames gemaakt worden, of? Ik heb gewoon totaal geen ervaring met mijn use-case.
Hebben jullie goed advies? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
jinglewood schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:46:
Van de week heeft een eikel tegen mn auto aangezeten terwijl ik boodschappen aan het doen was. De auto van de ander heeft mij geschaafd langs mn achterkant. Er zitten lichte laksporen van de andere auto op mijn auto en verder heb ik lakschade en bumper krassen. Deze persoon is zonder enige melding weggereden. Ik heb verder ook geen getuigen, niets. De filiaalhouder van de zaak heeft nog gekeken of er in de buurt camera's stonden, maar ik heb pech. Ik heb al aangifte gedaan, maar verder kan ik niet zoveel helaas. Het is voor mij ook allemaal nogal nieuw. Ik ben all-risk verzekerd, maar gezien de premieverhoging en terugval zal het hoogstwaarschijnlijk een gevalletje flink betalen gaan worden. Het is ergens tussen de 1500 a 2000 euro schade als ik het zo zie dus ik ben behoorlijk teleurgesteld en ik wil beelden voor het geval dat er weer zoiets gebeurt zodat ik op zn minst iets heb.

Graag had ik een dashcam gehad voor en achter die ook tijdens parkeren blijft opnemen en dan niet uitgaat. Nu lees ik overal verhalen dat je dat niet moet doen omdat dit de 12V batterij leeg slurpt dus moet je beginnen aan een oplaadbare dashcam, een externe batterij of genoegen nemen met een dashcam die een parkeermodus heeft met een bewegingssensor. Ik betwijfel of zo'n sensor met een dergelijke parkeermodus zo'n schade als bij mij nu is geweest detecteert. Is zo'n dashcam gevoelig genoeg om de meest subtiele tikjes en schaven te detecteren?

Zelf kwam ik op een systeem uit zoals dit:
https://schutcarsystems.n...kware-u1000-pro-1ch-32gb/
Met radar detectie zodat er automatisch opnames gemaakt worden, of? Ik heb gewoon totaal geen ervaring met mijn use-case.
Hebben jullie goed advies? Alvast bedankt.
Ik heb zelf een Viofo 229 plus. Wel op de accu aangesloten maar er zit een kastje aan waarbij je kan instellen tot hoe ver de accu mag leeglopen (zelf ingesteld op 12V). Dus ip kom je nooit met een lege accu te staan. Daarbij is er een parkeermodus die opneemt wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Mijn eerste indruk is dat dit goed werkt, maar zal ongetwijfeld niet feilloos zijn.
Wel is die dashcam een stukje beter te betalen dan die jij linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
13art schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:10:
[...]

Ik heb zelf een Viofo 229 plus. Wel op de accu aangesloten maar er zit een kastje aan waarbij je kan instellen tot hoe ver de accu mag leeglopen (zelf ingesteld op 12V). Dus ip kom je nooit met een lege accu te staan. Daarbij is er een parkeermodus die opneemt wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Mijn eerste indruk is dat dit goed werkt, maar zal ongetwijfeld niet feilloos zijn.
Wel is die dashcam een stukje beter te betalen dan die jij linkt.
Dank voor het snelle bericht!
Dit ziet er zeker erg mooi uit. Ik heb nog wel een paar vragen:
1. kun je mij wat meer vertellen over dat kastje waar je kan instellen hoe ver de accu mag leeglopen? En hoe stel je dat bv in op 12V?
2. wat raad jij aan wat betreft installatie? ik heb weinig kaas gegeten van het aansluiten van dit soort systemen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Dat kastje is onderdeel van de hardwirekit van Viofo (mogelijk hebben andere merken ook zo iets). Daar zit een knopje op waarmee je kunt kiezen (uit mijn hoofd) uit 4 standen. Komt de accu spanning onder de ingestelde waarde dan wordt de stroom naar de dashcam onderbroken.

Installatie is vrij eenvoudig als je gebruik maakt van een aftakzekering. Het meeste werk zit hem in het wegwerken van de bekabeling.

Lees vooral dit topic eens door voor meer informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
sjirafje schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:39:
Dat kastje is onderdeel van de hardwirekit van Viofo (mogelijk hebben andere merken ook zo iets). Daar zit een knopje op waarmee je kunt kiezen (uit mijn hoofd) uit 4 standen. Komt de accu spanning onder de ingestelde waarde dan wordt de stroom naar de dashcam onderbroken.

Installatie is vrij eenvoudig als je gebruik maakt van een aftakzekering. Het meeste werk zit hem in het wegwerken van de bekabeling.

Lees vooral dit topic eens door voor meer informatie.
Super! Ik was net op de site van viofo het ook al tegengekomen nav verscheidene posts. Je was mij net voor :)
Gezien de ervaring van @13art met parkeerschade en het belang van een goede opname tijdens zo'n moment wil ik ook erg graag voor de Viofo (front+rear) gaan.
Met aftakverzekering bedoel je neem ik aan dat je niet de sigarettenvoeding gebruikt, maar direct op de zekeringskast van de auto. Voor dat laatste ben ik absoluut niet technisch genoeg en zou ik niet eens weten waar ik dat precies in mijn auto kan vinden en moet aansluiten. NB: ik ben een carnoob.
Wellicht handiger als ik dit via mijn dealer regel ivm garanties enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Als je een zekering kunt vervangen kun je ook een aftapzekering plaatsen, zoek maar eens op youtube op "Fuse Tap". Je kunt uiteraard ook je dealer vragen om je dashcam te installeren maar dat gaat niet goedkoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
jinglewood schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:29:
[...]

Super! Ik was net op de site van viofo het ook al tegengekomen nav verscheidene posts. Je was mij net voor :)
Gezien de ervaring van @13art met parkeerschade en het belang van een goede opname tijdens zo'n moment wil ik ook erg graag voor de Viofo (front+rear) gaan.
Met aftakverzekering bedoel je neem ik aan dat je niet de sigarettenvoeding gebruikt, maar direct op de zekeringskast van de auto. Voor dat laatste ben ik absoluut niet technisch genoeg en zou ik niet eens weten waar ik dat precies in mijn auto kan vinden en moet aansluiten. NB: ik ben een carnoob.
Wellicht handiger als ik dit via mijn dealer regel ivm garanties enzo?
Vaak zit het zekeringkastje onder naast het stuur. Is over het algemeen makkelijk bereikbaar. Verder is het dan kijken naar een zekering waar constant spanning op staat en eentje waar alleen spanning op staat als de auto gestart is, plus een aarde punt in de buurt. Ingewikkelder dan dat is het niet.

• mrfatmen
Wat is een juiste cut off instelling voor een elektrische auto?

Heb van het weekend een 70mai A810 2ch incl. hardware kit (UP04) in mijn Ford Explorer EV geinstalleerd.
En heb de kit ingesteld op 12.4v om op uit te schakelen. Nu schakelt hij regelmatig uit in het begin van de avond. Kan ik hem veilig lager zetten 12v bijvoorbeeld of heb ik dan kans op problemen met de auto zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 15:32
Ik ben op zoek naar een dachcam die ik als camera bewaking kan gebruiken voor onze camper. Ik kan een hotspot maken en zou graag de beelden kunnen bekijken vanop afstand. Momenteel gebruiken wij een reolink argus maar die hangen we er langs buiten op en moeten we er steeds afhalen.
Ik heb zelf al wat opzoekwerk gedaan en vind niet echt veel waar ik de beelden vanop afstand kan bekijken. Ik vind niet veel wat echt geschikt is, de BLACKVUE - DR770X BOX is hetgeen wat mij het meeste geschikt lijkt maar is ook aan de prijs.
Ik hoop datik hier enkele suggesties tegen kom van gebruikers die iets soortgelijk zoeken of hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumulus-1
mrfatmen schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:45:

Heb van het weekend een 70mai A810 2ch incl. hardware kit (UP04) in mijn Ford Explorer EV geinstalleerd.
En heb de kit ingesteld op 12.4v om op uit te schakelen. Nu schakelt hij regelmatig uit in het begin van de avond. Kan ik hem veilig lager zetten 12v bijvoorbeeld of heb ik dan kans op problemen met de auto zelf?
Ik heb zelf geen EV, maar heb wel berichten over dit probleem gezien (ook bij fossiele auto's).
De tactiek is om de kit in zo klein mogelijke stapjes terug te regelen en te kijken bij welk voltage hij het voldoende lang volhoudt. Dus ik zou eerst 12,3 V proberen, schakelt hij dan weer vroegtijdig uit, dan 12,2 V proberen enz. Maar ik zou nooit minder dan 12 V instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
mrfatmen schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:45:

Ter info, bij 12V is je accu ongeveer half vol.

https://www.awaccu.nl/pagina/ontladingstabel-12-volt-accu-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 16:10
Hi! Ik ben aan het oriënteren op een dashcam en ben aan het kijken naar een model van Carcam. Deze zijn mooi weggewerkt in de binnenspiegel.

Zijn er inmiddels mensen hier die daar ervaring mee hebben? Kan er niet al te veel over vinden verder..

Los van Carcam - in hoeverre zijn dashcams veilig? Is er hogere kans op brand of iets dergelijks - toch een stukje elektronica waar die auto niet mee uit de fabriek kwam ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 22:39
Hier dezelfde idee, maar dan een stukje voordeliger zo lijkt het: https://fitcamx.com/collections/integrated-dash-cams
Ik heb er verder geen ervaring mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 16:10
bureno schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:44:
Hier dezelfde idee, maar dan een stukje voordeliger zo lijkt het: https://fitcamx.com/collections/integrated-dash-cams
Ik heb er verder geen ervaring mee overigens.
tja lastig.. zit niet echt een merk op idd. Maar Blackvue of iets dergelijks ziet er weer niet uit (persoonlijke mening..) dus misschien toch maar voordeel van de twijfel geven hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:59

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

ls789 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:26:
Zijn er inmiddels mensen hier die daar ervaring mee hebben?
Vanwege zeer positieve ervaringen van een magazijnmedewerker van de plaatselijke Mercedes-Benz dealer heb ik een geïntegreerde dashcam via Ali gekocht. Vanwege het feit dat de camera is voorzien van een Sony sensor en Sony Ultra Clear Lenzen gebruikt, durfde ik de uitdaging wel aan. En ik kan niet anders zeggen dat ik zeer positief verrast ben.

Ik heb gekozen voor het model waar bij de connector in de aansluiting van de regensensor gaat. Installatie was echt appeltje-eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Nemen jullie het geluid op bij dashcam opname?

Op dit moment neem ik het geluid niet en vraag me af wat het voordeel is om wel geluid om te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 11:47
ChiMan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:49:
Nemen jullie het geluid op bij dashcam opname?

Op dit moment neem ik het geluid niet en vraag me af wat het voordeel is om wel geluid om te nemen?
Ik neem het wel op.
Heeft ook al een keer nut gehad. Op de snelweg een aanrijding gehad met een vrachtwagen band.
Beeld zag er niet heel ernstig uit. Maar met geluid dus wel.
Overigens.... auto was (economisch) total-loss.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:59

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik neem zeker met geluid op. Voorbeelden zat te vinden op het internet waar één of andere malloot gechargeerd tekeer gaat tegen de bestuurder.
Je kunt er altijd nog voor kiezen om het geluid te verwijderen, geluid toevoegen zal een grote uitdaging zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 16:49
Afgelopen weekend heeft een of ander onverlaat een dikke deuk in mijn motorkap gestampt. Dader is helaas onbekend.. Nu zat ik al wat langer aan een dashcam te denken, dit heeft wel erbij geholpen om toch wat serieuzer te kijken :+

Mijn collega's kwamen al met wat merken zoals 70mai of Blackvue. Blackvue vind ik qua grootte ideaal, niet heel groot.. Prijs is wel een pittige. 70mai is qua prijs weer beter te doen, maar vind ik wel weer heel erg groot.

Ik zag ook opties voor parkeerfuncties voorbij komen of het gebruik van een losse accu in plaats van de accu van de auto.. Ik zie het namelijk niet zitten om een dashcam direct vanaf de accu te laten draaien als de auto geparkeerd is.

Iets als de VIOFO A139 2CH Dashcam zag ik ook voorbij komen, wat zijn daar de ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:05
ItMeAedri schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:10:
Iets als de VIOFO A139 2CH Dashcam zag ik ook voorbij komen, wat zijn daar de ervaringen mee?
Die werkt prima. Maar ik zou nu degene met de display kopen denk ik.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ItMeAedri schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:10:
Afgelopen weekend heeft een of ander onverlaat een dikke deuk in mijn motorkap gestampt. Dader is helaas onbekend.. Nu zat ik al wat langer aan een dashcam te denken, dit heeft wel erbij geholpen om toch wat serieuzer te kijken :+

Mijn collega's kwamen al met wat merken zoals 70mai of Blackvue. Blackvue vind ik qua grootte ideaal, niet heel groot.. Prijs is wel een pittige. 70mai is qua prijs weer beter te doen, maar vind ik wel weer heel erg groot.

Ik zag ook opties voor parkeerfuncties voorbij komen of het gebruik van een losse accu in plaats van de accu van de auto.. Ik zie het namelijk niet zitten om een dashcam direct vanaf de accu te laten draaien als de auto geparkeerd is.

De grootte van een dashcam merk je weinig van omdat deze over het algemeen voor een groot deel weg valt achter je binnenspiegel.
Zowel een dashcam met een accu als eentje zonder hebben hun voor en nadelen.
Voordeel van een ingebouwde accu is dat je minder hoeft na te denken over de bekabeling. Nadeel is wel dat de accu's een beperkte levensduur hebben en dat de parkeerfunctie ook beperkt is (vaak pas opnemen na impact waardoor de kans bestaat dat de boosdoener niet op het beeld staat.

Daarmee heb je meteen het voordeel van een dashcam die je aansluit op de accu van de auto. Kan langer opnemen, en dan ook continue. Wel moet je zorgen dat bij een bepaald accu niveau de camera uitgeschakeld wordt om te voorkomen dat je accu leeg getrokken wordt. Bij viofo zit dat bij de nieuwere modellen in de Hardwirekit. Nadeel is wel dat het wat lastiger aansluiten is.

Je hebt ook aparte accu's speciaal gemaakt voor dashcams, maar die zijn flink aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

chundo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:52:
Ik ben op zoek naar een dachcam die ik als camera bewaking kan gebruiken voor onze camper. Ik kan een hotspot maken en zou graag de beelden kunnen bekijken vanop afstand. Momenteel gebruiken wij een reolink argus maar die hangen we er langs buiten op en moeten we er steeds afhalen.
Ik heb zelf al wat opzoekwerk gedaan en vind niet echt veel waar ik de beelden vanop afstand kan bekijken. Ik vind niet veel wat echt geschikt is, de BLACKVUE - DR770X BOX is hetgeen wat mij het meeste geschikt lijkt maar is ook aan de prijs.
Ik hoop datik hier enkele suggesties tegen kom van gebruikers die iets soortgelijk zoeken of hebben
De a139 pro heeft een wifi modus waarmee je via internet beelden kan bekijken (router / 4g verbinding is dus verplicht)

Nadeel van deze modus is echter dat recording wordt uitgeschakeld - mja wel real time beeld.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
freestyler2 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:28:
De a139 pro heeft een wifi modus waarmee je via internet beelden kan bekijken (router / 4g verbinding is dus verplicht)
He, wat? Volgens mij begrijp je wat verkeerd. De WiFi modus zet simpelweg een WiFi hotspot op vanuit de camera, waarmee je dan je telefoon kan verbinden en via de app op je telefoon de beelden meteen kan terug kijken. Daar komt precies niets van "internet" bij kijken - sterker nog, op dat moment heeft je telefoon ook geen internetverbinding meer (want die is verbonden met de WiFi van je camera, die weer niet aan het internet hangt).

Niks router, niks 4g.
Nadeel van deze modus is echter dat recording wordt uitgeschakeld - mja wel real time beeld.
Dit klopt dan weer wel.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:12
Ik heb een Viofo A139, maar mijn kabel heeft kuren. Nu dacht ik gewoon een andere USB-C naar USB-C kabel te gebruik, maar dit werkt blijkbaar niet? Iemand enig idee hoe dit komt?

Ik kan op de website geen USB C naar C kabel vinden, enkel voor de achter camera.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

The Wizard

Moderator Mobile
VidaR-9 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:58:
Ik heb een Viofo A139, maar mijn kabel heeft kuren. Nu dacht ik gewoon een andere USB-C naar USB-C kabel te gebruik, maar dit werkt blijkbaar niet? Iemand enig idee hoe dit komt?

Ik kan op de website geen USB C naar C kabel vinden, enkel voor de achter camera.
Dat kan je gewoon gebruiken, ik heb onderstaande constructie: De Ideale Man in "Het grote Kia EV6 topic"
en een korte, 10 cm usb c kabel tussen zitten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Hmmbob schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:22:
[...]
He, wat? Volgens mij begrijp je wat verkeerd. De WiFi modus zet simpelweg een WiFi hotspot op vanuit de camera, waarmee je dan je telefoon kan verbinden en via de app op je telefoon de beelden meteen kan terug kijken. Daar komt precies niets van "internet" bij kijken - sterker nog, op dat moment heeft je telefoon ook geen internetverbinding meer (want die is verbonden met de WiFi van je camera, die weer niet aan het internet hangt).

Niks router, niks 4g.

[...]

Dit klopt dan weer wel.
Volgens mij begrijp jij mij verkeerd, ik heb het namelijk toch echt zelf getest en het werkt zoals ik beschreven heb. Wellicht was mijn eerdere bericht wel een beetje kort door de bocht met verkeerde benaming. Dus bij deze een uitgebreidere uitleg en juiste benaming.

Wat jij zegt klopt ook natuurlijk, maar er zit een functie in om de camera te verbinden met een hotspot (4g, router, whatever)

Het is een functie die niet uitgebreid beschreven staat in de meegeleverde handleiding maar is redelijk eenvoudig in gebruik. De enige uitdaging kan zijn om het ip adres van de viofo a139 pro te achterhalen en eventueel poorten hiervoor te openen voor buitenaf maar een beetje tweaker heeft dat zo voor elkaar.

De truc is als volgt en heet WIFI station mode. Dit activeer je door wifi eerst UIT te zetten op de dashcam en hierna REC+WIFI samen vast te houden. Als je geluiden aan hebt staan hoor je nu Wifi station mode enabled.

Na het inschakelen van de Wi-Fi Station Mode zal de dashcam verbinding maken met het vooraf geconfigureerde Wi-Fi-netwerk. Het bekijken van live beelden kan via een RTSP-speler zoals bijvoorbeeld VLC.

De door mij gebruikte rtsp link is:

rtsp://<user>:<pasw>@192.168.x.xxx:554/Preview_01_main

Vervang user en pasw met je eigen login gegevens en uiteraard het ip adres van de dashcam.

Edit: Ik zie dat Viofo er tegenwoordig wel een pagina voor heeft gemaakt: https://www.viofo.com/blo...-fi-station-mode-with-app?

[ Voor 21% gewijzigd door freestyler2 op 27-11-2024 00:00 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
Nice, nog nooit eerder gezien idd!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 17:03
ls789 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:26:
Hi! Ik ben aan het oriënteren op een dashcam en ben aan het kijken naar een model van Carcam. Deze zijn mooi weggewerkt in de binnenspiegel.

Zijn er inmiddels mensen hier die daar ervaring mee hebben? Kan er niet al te veel over vinden verder..

Los van Carcam - in hoeverre zijn dashcams veilig? Is er hogere kans op brand of iets dergelijks - toch een stukje elektronica waar die auto niet mee uit de fabriek kwam ^^
70mai heeft ook een nieuw model uitgebracht die je binnenspiegel vervangt zelfs:
https://dashcam.70mai.com/s500/

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05 02:20
Iemand een budget tip? Hoeft niks fancy's, is meer om onschuld te bewijzen dan schade haha. Budget rond de 30-50eu (excl sd kaart natuurlijk).

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 21:37

Wvr

TTMJ! schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:59:
Iemand een budget tip? Hoeft niks fancy's, is meer om onschuld te bewijzen dan schade haha. Budget rond de 30-50eu (excl sd kaart natuurlijk).
ik heb er 1 besteld bij ali, maar misschien via marktplaats?

• ChiMan
De Xiaomi 70Mai 1S is een optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06 20:03

FJ Cruiser

Sand Ladder

Voor wie nog zit te twijfelen, Viofo heeft een paar kerst aanbiedingen:

A139 2CH voor EUR 185

https://www.viofo.nl/collections/kerst-aanbiedingen

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Zojuist de mini 2 besteld via de kerstactie, een 10% kortingscode werkte daar ook nog bovenop *O*

Ik was eerst aan het kijken voor een oplossing met een pi, een soort Car Assistant (ipv Home Assistant). Toen kwam er een nieuwe auto met geïntegreerd display en verviel de noodzaak lichtelijk aangezien deze auto wel rij- en verbruikopties kan laten zien.

Het mooiste zou zijn geweest als de cam op het interne scherm kon worden aangesloten. Daar zie ik bij Viofo en op de auto geen optie voor.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06 20:03

FJ Cruiser

Sand Ladder

DaWizza schreef op maandag 23 december 2024 @ 06:28:

Het mooiste zou zijn geweest als de cam op het interne scherm kon worden aangesloten. Daar zie ik bij Viofo en op de auto geen optie voor.
Ik ben geen expert, maar zou dit mischien mogelijk zijn in combinatie met een Android Auto box? Ik heb sinds een paar weken deze box in mijn auto hangen (https://www.carlinkit.com/uhd6225) en het werkt perfect voor allerlei apps (youtube, netflix). Als je de Viofo app hierop kan installeren en kunt verbinden, krijg je de beelden op je ingebouwde scherm te zien.

Mijn auto staat nu in het buitenland, dus kan het niet voor je testen.

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:12
Is de 70Mai Dashcam Pro Plus A500S nog altijd een goede koop momenteel (105 euro nu, stond lang 80)?
Ik zoek een dashcam met gps, zonder andere toeters en bellen (miss enkel optie rear cam) die me een fatsoenlijk beeld geeft (dus een nr plaat te herkennen is) met een goede prijs/ kwaliteitsverhouding voor een 100 a 120 euro max. Deze kwam ik hier na wa rondneuzen meermaals tegen met goede reviews.
De zoveelste keer dat er een tegenligger (met de gsm bezig) over de middenlijn kwam gereden is er deze keer teveel aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
DaWizza schreef op maandag 23 december 2024 @ 06:28:
Zojuist de mini 2 besteld via de kerstactie, een 10% kortingscode werkte daar ook nog bovenop *O*
Waar heb je hem besteld en welke kortingscode?

Ik sta op het punt een Viofo A139 Pro (2C) te bestellen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:31:
[...]

Waar heb je hem besteld en welke kortingscode?

Ik sta op het punt een Viofo A139 Pro (2C) te bestellen. :P
https://www.viofo.nl/collections/kerst-aanbiedingen

Code: dumpert

Eigenlijk was het verrassend dat de code bovenop de korting werkt *O*

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
Ik had zojuist al 'VIOFO10' ontdekt, ook 10% korting. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 22:39
GioStyle schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:28:
Ik had zojuist al 'VIOFO10' ontdekt, ook 10% korting. :D
Net VIOFO20 geprobeerd.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou gelijk VIOFO100 doen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Grappig, maar ik heb uiteindelijk wel 20% korting op de A139 Pro. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:23
Heeft iemand een achter-camera geïnstalleerd op een bus met gesloten deuren, en zo ja, welke en hoe?
Mijn oude bus had een raam in de achterklep, de nieuwe heeft gesloten deuren.
Ik zou toch graag ook weer een rearview(dash)cam hebben.

Ik heb wel een achteruitrijcamera in het derde remlicht, maar die schakelt alleen bij achteruitrijden aan en heeft het Renault Easylink 8" scherm als display.

Edit:

ik vond dit: DC 692L 2ch
Maar dat is een vrij basic setje.

Ook kwam ik blogs tegen waar over een camera inbouwen in het derde remlicht gesproken werd.
Dat zou een optie kunnen zijn.
Mijn bestelde achteruitrijcamera ziet er ongeveer zo uit.
Het lijkt uit elkaar te schroeven en misschien kan daar een gaatje gemaakt waar de camera in bevestigd kan worden, of achter een transparante (in te bouwen) lens.

Heb Viofo ook aangeschreven.

En daarna kwam ik in een blogpost deze tegen van Viofo.
Niet goed genoeg gezocht in het sidemenu van de site. |:(

Ik heb nu genoeg opties denk ik, en deze past gewoon in een Viofo 229 Pro of Plus.
Even uitvinden of ik de losse 229 kan bestellen en dan de RWC200 er bij kan pluggen.
En of de RWC200 buitenop monteren óf kijken of ik hem in het derde remlicht kan inbouwen.

Ik geloof dat de RWC200 pas vanaf augustus 2024 leverbaar is.

Wordt Vervolgd. ;)

Inmiddels de A229 pro 1ch met HK4 en een RWC200 besteld met kortingscode VIOFO10 voor onder de 300 euro.
VIOFO20 werkte niet meer. :(
256 GB endurancekaartje via Amazon besteld omdat Viofo die niet verkoopt, ondanks dat camera`s 256 GB, of 512 GB (A329) ondersteunen.

Als ik alles binnen heb gekregen kan ik gaan bekijken of de RWC200 in het derde remlicht met achteruitrijcamera gebouwd kan worden. En dan waarschijnlijk wel achter een transparante lens zodat ik de RWC nog kan richten met wat moeite door het derde remlicht in en uit te bouwen.

[ Voor 77% gewijzigd door Teijgetje op 06-01-2025 20:22 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:28
Heb een FitcamX besteld voor onze Hyundai Tucson. deze komt binnenkort binnen.
Maar ik wil een andere Micro SD kaart gaan gebruiken (128GB). Welke micro sd kaart kan ik het beste gebruiken voor de FitcamX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:22
harley2009 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:42:
Maar ik wil een andere Micro SD kaart gaan gebruiken (128GB). Welke micro sd kaart kan ik het beste gebruiken voor de FitcamX
Maakt niet zoveel uit als die maar niet groter is dan 512gb…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 22:39
Ik deed VIOFO200 en kreeg geld toe.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
thespeed schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:37:
Momenteel toch maar weer aan het kijken naar een dashcam. Helaas door een ongeluk wat schade nu aan de auto. En een tijdje terug was er volgens mijn vrouw iemand op de parkeerplaats die zei dat ze diegene geraakt had (Duitse vrouw met een verhaal dat ze op haar man aan het wachten maar ze ging even later zonder haar man weg) Verder niets van weer gehoord dus wij vermoeden oplichting. Nu zit ik enorm te twijfelen tussen de Viofo a229 plus duo en de pro duo. 4K kwaliteit maakt mij eigenlijk niet veel uit maar mocht de pro met bijvoorbeeld kentekens veel beter zijn dan is het mij misschien de 50 euro meer wel waard. Al heel wat vergelijkings video’s gezien maar ik vindt er persoonlijk voor mijn gevoel nog niet veel verschil in zitten. Kan iemand mij overtuigen om de pro of de plus te nemen?. Enig nadeel is dat ik in onze beide auto’s een dashcam wil plaatsen met voor- en achter camera. Dus het wordt zo wel een dure bedoeling.
Welke is het uiteindelijk geworden en waarom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
BarendBotje schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:10:
[...]

Welke is het uiteindelijk geworden en waarom? :)
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Plus en ben ik er blij mee. De beelden die deze dashcam maakt, vind ik zelf al behoorlijk scherp. Ik had gelezen dat er bij de Pro soms hitteproblemen kunnen optreden, maar ik heb dit bij de plus niet ervaren, zelfs niet tijdens mijn vakantie in Italië, waar het in de auto soms behoorlijk warm werd, vooral bij het parkeren.

Daarnaast kwam ik ook berichten tegen over microSD-kaarten die defect zouden gaan, vooral bij het opnemen in 4K, aangezien je bij zulke resoluties veel data wegschrijft.

Een klein probleem dat ik wel had, was met het display. Ik had opeens rare horizontale strepen in het beeld (tijdens normale buiten temperaturen).
Dit vanwege garantie maar gemeld en ik heb de strepen al een half jaar niet meer gehad.
Voor mijn gevoel heb ik het idee dat dit iets in de voeding is.

Zie hieronder enkele relevante topics waarbij je precies het probleem ziet wat ik ook had:
https://www.reddit.com/r/...lus_lines_on_screen_help/
https://www.reddit.com/r/...screen_flicker/?rdt=62093

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Overigens valt het mij op dat wij eigenlijk weinig met de dashcam doen en hem voornamelijk alleen gebruiken wanneer er iets zou gebeuren :)

[ Voor 8% gewijzigd door thespeed op 22-01-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
thespeed schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:28:
[...]

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Plus en ben ik er blij mee. De beelden die deze dashcam maakt, vind ik zelf al behoorlijk scherp. Ik had gelezen dat er bij de Pro soms hitteproblemen kunnen optreden, maar ik heb dit bij de plus niet ervaren, zelfs niet tijdens mijn vakantie in Italië, waar het in de auto soms behoorlijk warm werd, vooral bij het parkeren.

Daarnaast kwam ik ook berichten tegen over microSD-kaarten die defect zouden gaan, vooral bij het opnemen in 4K, aangezien je bij zulke resoluties veel data wegschrijft.

Een klein probleem dat ik wel had, was met het display. Ik had opeens rare horizontale strepen in het beeld (tijdens normale buiten temperaturen).
Dit vanwege garantie maar gemeld en ik heb de strepen al een half jaar niet meer gehad.
Voor mijn gevoel heb ik het idee dat dit iets in de voeding is.

Zie hieronder enkele relevante topics waarbij je precies het probleem ziet wat ik ook had:
https://www.reddit.com/r/...lus_lines_on_screen_help/
https://www.reddit.com/r/...screen_flicker/?rdt=62093

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Overigens valt het mij op dat wij eigenlijk weinig met de dashcam doen en hem voornamelijk alleen gebruiken wanneer er iets zou gebeuren :)
Ja snap ik! Bedankt voor je uitgebreide antwoord! :) is hij behapbaar qua grootte of is hij zo mega lomp groot zoals op alle plaatjes? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 17:25
harley2009 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:42:
Kun je zodra je deze camera binnen hebt/gemonteerd hebt je ervaringen delen? Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een dashcam en ben wel benieuwd hoe deze bevalt.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

BarendBotje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 06:55:
[...]

Ja snap ik! Bedankt voor je uitgebreide antwoord! :) is hij behapbaar qua grootte of is hij zo mega lomp groot zoals op alle plaatjes? 😂
Hier al jaren een A129 Pro Duo. Die is zo te zien fysiek even groot. Valt volledig weg achter de binnenspiegel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7OmJ297.jpg

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:28
ShadowLord schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:57:
[...]

Kun je zodra je deze camera binnen hebt/gemonteerd hebt je ervaringen delen? Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een dashcam en ben wel benieuwd hoe deze bevalt.
Hallo. Deze was binnen 3 dagen binnen. Zaten te twijfelen of het ons zou lukken om dit te monteren (Beiden niet zo handig, en twijfelen of wij dat wel kunnen). Maar het was echt kap eraf stekkertje erin en kap erop.. Hij neemt goed op (dit kun je kijken via de app op je telefoon). Of je haalt de micro sd kaart eruit en kijkt via je pc/laptop. De beelden die deze dashcam laat zien zijn goed, Kan met geluid of zonder, (via app te veranderen).
Heb wel een nieuwe Micro sd kaart gekocht, degene die erbij zit heb ik niet gebruikt. Is netjes weg gewerkt, en je ziet geen draden . Voor ons een goede aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

Smurf

Detri

Ik heb mijn Viofo A129 Pro Duo na 4,5 jaar uit moeten bouwen omdat ik de (lease)auto weer moest inleveren. Maar zodra er een (weekend)dag met een beetje mooi weer is gaat hij gelijk weer ingebouwd worden in de volgende.
Al die tijd heeft de camera probleemloos gewerkt. En als er eens wat was was dat op te lossen met een herstart (camera even uit de mount en weer terug).

De hitteproblemen die hierboven genoemd worden heb ik nooit last van gehad. Misschien komt dat omdat we in de met de zomervakantie naar Oostenrijk gaan in plaats van zuid Europa, maar ook in Nederland hebben we wel wat zeer warme dagen gehad zonder dat dit problemen gaf.

)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 22-05 21:00

Murk

Is this thing on?

Na recent een nieuwe leaseauto in gebruik te hebben genomen vond ik het tijd om mijn ~8 jaar oude Mio MiVue 658 te bedanken voor de gewezen diensten.

Na wat onderzoek uiteindelijk een Viofo A329 2CH (4K 60fps; vanmiddag product gesubmit voor pricewatch) besteld samen met een 1TB SSD (WD SN770 in een Icy Box) voor opslag. Inclusief hardware kit om 'm op stroomcircuit van auto aan te sluiten voor opnemen in parkeerstand, al weet ik nog niet of ik dat ga doen. Het monteren van de 2e camera op de achterruit wordt de eerste uitdaging - met name wegwerken van de kabel.

Flinke upgrade in kwaliteit (en prijs), maar ook gebruiksgemak vanwege de grote opslag en Wifi 6 verbinding om losse filmpjes over te hevelen. In theorie zou het volgens mij allemaal moeten werken, over een paar dagen monteren en dan zien of de praktijk het daarmee eens is :Y)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilep
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:09
Weet iemand toevallig of je in een Black Vue ( nieuwste generatie 970X Plus ) dashcam ook een niet eigen merk Micro SD kaart kunt gebruiken. Gehoord dat dit in het verleden met een niet eigen merk SD kaart nog wel eens goed fout wilde gaan. Reden vraag is dat de eigen merk Black Vue Micro SD kaarten wel heel erg duur zijn.
Indien wel mogelijk graag suggesties welke kaarten ( bij voorkeur 256 MB of indien mogelijk groter) het beste matchen tegen een betere prijs .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:57

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Ik heb mijn vriendin verrast met een dashcam, ze wil al een tijdje een dashcam hebben :) woensdag geïnstalleerd en vrijdag is ze met een kennis naar Duitsland geweest, je voelt het al aankomen, de 32gb is duidelijk te weinig voor 2k 60fps. Camera kan 4k 30fps filmen maar mijn mening is 60fps beter dan 30fps? Wat zouden jullie voorkeur zijn?

Dan komt de hoofdvraag:
Ik ben al even wezen kijken voor een sd kaart van 128gb / 256gb met class 10, maar er zijn zoveel sd kaarten in omloop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand die me hier iets op weg kan helpen? :)

Oja het is de redtiger F7NP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:09
emilep schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:49:
Weet iemand toevallig of je in een Black Vue ( nieuwste generatie 970X Plus ) dashcam ook een niet eigen merk Micro SD kaart kunt gebruiken. Gehoord dat dit in het verleden met een niet eigen merk SD kaart nog wel eens goed fout wilde gaan. Reden vraag is dat de eigen merk Black Vue Micro SD kaarten wel heel erg duur zijn.
Indien wel mogelijk graag suggesties welke kaarten ( bij voorkeur 256 MB of indien mogelijk groter) het beste matchen tegen een betere prijs .
Mij lijkt dat een SD-kaart een SD-kaart is. Dat Blackvue aan upselling dan wel totaal gemak doet is natuurlijk prima (het hele pakket bij 1 winkel=lekker makkelijk). Ik heb zeer recent een Viofo gekocht en kon daar ook kiezen voor een Viofo SD-kaart voor een flinke prijs, maar Viofo biedt ook een SanDisk High Endurance kaart aan in hun webwinkel. Ook flink aan de prijs. Maar dankzij Tweakers Pricewatch heb ik die SanDisk High Endurance kaart voor de helft van het geld kunnen kopen.
SpeedyGJ schreef op zondag 23 maart 2025 @ 01:24:
Camera kan 4k 30fps filmen maar mijn mening is 60fps beter dan 30fps? Wat zouden jullie voorkeur zijn?

Dan komt de hoofdvraag:
Ik ben al even wezen kijken voor een sd kaart van 128gb / 256gb met class 10, maar er zijn zoveel sd kaarten in omloop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand die me hier iets op weg kan helpen? :)
Ik zou altijd de maximale kwaliteit willen hebben, dus ik zou 4K 60fps gebruiken. Als het erop aan komt en je kunt het kenteken niet goed lezen omdat bij 30fps het net te snel gebeurde maar bij 60fps zit er toch een bruikbaar frame tussen om het kenteken te lezen?

Zoals ik hierboven schreef heb ik een High Endurance kaart van SanDisk erin zitten, de grootste die ondersteunt wordt door mijn dashcam (512GB). De webwinkel die ik vond met een gunstige prijs had een mooie keuzehulp waardoor de minder geschikte SD-kaarten voor dashcams weggefilterd werden uit de resultaten. De 128GB variant was zo aantrekkelijk dat ik die erbij gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:57

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

D43m0n schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:12:
[...]

Mij lijkt dat een SD-kaart een SD-kaart is. Dat Blackvue aan upselling dan wel totaal gemak doet is natuurlijk prima (het hele pakket bij 1 winkel=lekker makkelijk). Ik heb zeer recent een Viofo gekocht en kon daar ook kiezen voor een Viofo SD-kaart voor een flinke prijs, maar Viofo biedt ook een SanDisk High Endurance kaart aan in hun webwinkel. Ook flink aan de prijs. Maar dankzij Tweakers Pricewatch heb ik die SanDisk High Endurance kaart voor de helft van het geld kunnen kopen.

[...]

Ik zou altijd de maximale kwaliteit willen hebben, dus ik zou 4K 60fps gebruiken. Als het erop aan komt en je kunt het kenteken niet goed lezen omdat bij 30fps het net te snel gebeurde maar bij 60fps zit er toch een bruikbaar frame tussen om het kenteken te lezen?

Zoals ik hierboven schreef heb ik een High Endurance kaart van SanDisk erin zitten, de grootste die ondersteunt wordt door mijn dashcam (512GB). De webwinkel die ik vond met een gunstige prijs had een mooie keuzehulp waardoor de minder geschikte SD-kaarten voor dashcams weggefilterd werden uit de resultaten. De 128GB variant was zo aantrekkelijk dat ik die erbij gekocht heb.
Thnx voor jou antwoord! Heb zojuist de 256gb versie aangeschaft daar kan ze wel even mee vooruit :)

Ik zal eens 4k 30fps proberen wat de max is, als dat niet goed valt schaal ik terug :)

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedyGJ op 23-03-2025 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRDVT
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-06 11:21
Wat is een goede dashcam met parkeerstand functie? Ik heb helaas regelmatig krassen op de auto en ben erg benieuwd wie dit doet en of mijn vermoeden klopt ;)

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

KRDVT schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:19:
Wat is een goede dashcam met parkeerstand functie? Ik heb helaas regelmatig krassen op de auto en ben erg benieuwd wie dit doet en of mijn vermoeden klopt ;)

Alvast bedankt
Leuke vraag. Een goed startpunt is om eens door dit topic te scrollen. Je kunt eventueel ook in dit topic zoeken op "parkeer". Geeft je geheid een paar interessante posts. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-06 09:55
Hoi ik heb dit topic grotendeels doorlopen.
Heeft iemand hier de fitcamx voor een citroen c4 2022 ?

En wat zijn de ervaringen met deze camera ?
Vind dit wel de mooiste oplossing aangezien je er weinig van ziet.

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste