thespeed in "Het grote Dashcam-topic" Kan iemand mij overtuigen om de pro of de plus te nemen?. Enig nadeel is dat ik in onze beide auto’s een dashcam wil plaatsen met voor- en achter camera. Dus het wordt zo wel een dure bedoeling.
Hallo, A229 Pro of Plus is een lastige keuze. Ik kan je niet overtuigen. Zelf heb ik deze keuze omzeild door de Mini 2 te kiezen, die ook kleiner is, minder opvalt en een stuk goedkoper is

Hij heeft geen 2CH ondersteuning en het kleinere display van de Mini 2 ervaar ik (leesbril nodig) wel als een nadeel.
Een paar overwegingen:
De A229 Pro heeft 4K, de Plus 2K. Dat betekent twee keer zoveel pixels en dus meer detail, naar ook meer data die verwerkt moet worden en grotere MP4-beeldbestanden. Dat betekent weer dat de beeldbestanden op het SD-kaartje bij de Pro eerder worden overschreven dan bij de Plus. Meer wis/schrijfacties op de SD-kaart.
De Pro met 4K produceert meer warmte, dat is waarom ze er een groot koellichaam in hebben gezet. De Pro is daardoor zwaarder. Desondanks zijn er meldingen van oververhitting van de Pro. Voor zover ik heb gelezen treedt oververhitting soms op in Parking Mode in de brandende zomerzon, niet tijdens het rijden. De Pro steekt zichzelf niet in de fik, maar schakelt uit bij te hoge temperatuur. Dus als betrouwbare Parking Mode in de zomer belangrijk voor je is, is dat een argument voor de Plus, die minder warm wordt.
Volgens gebruikstests
waaronder deze zijn de nachtbeelden van de Plus helderder dan de Pro (minuut 13:25). Daarmee is trouwens niet gezegd dat kentekenplaten bij de Plus 's nachts beter leesbaar zijn.
De Pro wordt standaard geleverd met polarisatiefilter (CPL). Bij de Plus is dat een optie van 20 euro. CPL is aan te raden om reflecties uit het interieur in de voorruit te onderdrukken en beschermt de lens tegen krassen.
Pro en Plus hebben een Quad-Mode GPS-module die GPS, BEIDOU, GALILEO en GLONASS ondersteunt. In theorie levert dit zeer betrouwbare positiebepaling op. De Mini 2 ondersteunt minder constellaties, ik geloof alleen GPS en BEIDOU. Ik ervaar hierbij geen uitval onderweg, behalve in tunnels.
Mocht ik op nog andere overwegingen komen, dan voeg ik ze toe aan dit bericht.