Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

13art

Moderator Mobile
taz10 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:32:
Nu nog deze hardwire verbinden.
Nu dacht ik van die zekering verlopen te gebruiken, echter de monteur bij Peugeot raadde dit af. Het kan alleen maar storingen veroorzaken, vertelde hij. Hij adviseerde mij om de stroom aansluiting op een rode kabel in de zekeringkast vast te solderen. Dit zie ik niet zo zitten om aan de auto bekabeling te knutselen. Iemand die ervaring heeft bij de E208 en weet welke gewone zekering ik kan pakken voor stroom en schakelstroom ?
Heb je geen overzicht ergens welke zekering waar voor is zodat je kan kijken welke zekering voor geschakelde stroom zijn?

Gek verhaal om rechtstreeks op een voedingskabel te solderen. Je wil in een auto juist toch alles zoveel als mogelijk goed afgezekerd hebben lijkt me. Heb hier in ieder geval niet eerder gelezen dat het via de 'normale' manier storing gaf.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik vind het niet een gek idee.

Heb liever de camera rechtstreeks op stroom met een eigen zekering,
ipv een pigtail via een andere zekering(of op de plek van een andere zekering)

in mijn eigen auto had ik de camera rechtstreeks op de accu achterin aangesloten via een zekering,
bedrading via het dak naar de voorkant toe.

Heb gekke storingen gezien door radios en cameras die niet goed zijn aangesloten. (via andere zekeringen of gewoon dom op verkeerde draden vast gezet)

[ Voor 42% gewijzigd door jack zomer op 30-03-2024 09:20 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

13art schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:16:
[...]

Heb je geen overzicht ergens welke zekering waar voor is zodat je kan kijken welke zekering voor geschakelde stroom zijn?

Gek verhaal om rechtstreeks op een voedingskabel te solderen. Je wil in een auto juist toch alles zoveel als mogelijk goed afgezekerd hebben lijkt me. Heb hier in ieder geval niet eerder gelezen dat het via de 'normale' manier storing gaf.
De geschakelde kan ik natuurlijk van de sigaretten afhalen denk ik. Maar is er een zekering met vaste stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
taz10 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:31:
[...]

De geschakelde kan ik natuurlijk van de sigaretten afhalen denk ik. Maar is er een zekering met vaste stroom?
Hangt er vanaf, er zijn volgens mij ook auto's waarbij er altijd stroom op de sigarettenaansteker staat. En uiteraard zijn er ook zekeringen waar altijd stroom op staat. Verlichting bijvoorbeeld. Daarom is zo'n overzicht met welke zekering waar voor is wel zo handig om uit te vogelen welke je het beste kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:14

sjirafje

No inspirational quotes here

Wat een onzin van die monteur. Bij juist gebruik van die aftak zekeringen werken ze prima. Misschien wist de monteur niet dat het uitmaakt in welke richting je ze in je zekeringkast prikt?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

13art schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Hangt er vanaf, er zijn volgens mij ook auto's waarbij er altijd stroom op de sigarettenaansteker staat. En uiteraard zijn er ook zekeringen waar altijd stroom op staat. Verlichting bijvoorbeeld. Daarom is zo'n overzicht met welke zekering waar voor is wel zo handig om uit te vogelen welke je het beste kan gebruiken.
Nú alleen nog zo’n overzicht vinden van mijn E208.
De afbeelding van de zekeringkast uit de handleiding is niet eens de nummers te lezen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

In schema's staan meestal niet welke zekeringen geschakeld zijn of niet. Het beste kan je zit gewoon zelf nameten met een multimeter.

Zekering overzicht is vooral handig om te controleren dat je aftapt van niet cruciale functies van de auto...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik pak eigenlijk altijd de zekering van de radio, staat altijd 12v op en is verder niet kritisch voor gebruik van de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 30-03-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

MK_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:16:
In schema's staan meestal niet welke zekeringen geschakeld zijn of niet. Het beste kan je zit gewoon zelf nameten met een multimeter.

Zekering overzicht is vooral handig om te controleren dat je aftapt van niet cruciale functies van de auto...
ik heb gewoon even getest, en de sigarettenstekker is dood als auto uit is en de claxon functioneerd, dus daar ga ik het op proberen erbij te steken
mitsumark schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:18:
Ik pak eigenlijk altijd de zekering van de radio, staat altijd 12v op en is verder niet kritisch voor gebruik van de auto.
Tis een E208, dus dan zou ik de schakel bij mijn 10 inch toutchscreen moeten prikken , dan pak ik liever de sigaretten die ik niet gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Kun je eigenlijk de beelden "streamen" op je headunit via android auto ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Nee, dat is een beperking van Android Auto

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Bij mijn E208 heb ik nu de vaste stroom op F4, claxon, de schakeldraad op F31, de sigaretten stekker.
De ground heb ik links in de zekeringkast tussen een schroef en een kale stijl gemonteerd.
Voor nu werkt het.
Volgende week zien of ik de achter camera gemonteerd krijg.
Ik moet dan de kabel door zo een rubber waar meer kabels inzitten heen krijgen.
Alleen hoe ik dat rubber loskrijg?😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKvm-3h7NdyCH9cf12w0riDNxkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U930VK7G6idrveFUDVzZQ4tZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door taz10 op 01-04-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 11:24
Ik heb sinds kort een kenwood drv 501 w. Hier zit een parkeerstand op. Heb hem in een vw caddy zitten, waar permanent stroom op de aansteker staat. Was bang dat hij de accu leeg zou trekken, maar ik denk dat dat wel meevalt in de parkeerstand.
Je kan bij deze camera een speciale kabelset krijgen die ervoor zorgt dat je de parkeerstand kan gebruiken, maar die heb je dus niet nodig als de aansteker permanent 12v levert.

Heeft er iemand weleens een lege accu gehad door een dashcam vraag ik me af?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
@EvoII Doorzoek dit topic eens op "accu leeg", dan vind je toch wel gevallen

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Het doel van zo'n kabelset is meestal de camera uitschakelen wanneer de spanning van de accu te laag wordt en je dus geen/minder risico hebt dat je niet kunt starten omdat je camera de accu leeg getrokken heeft. Vaak kun je zelf instellen bij welke spanning de camera uitgeschakeld moet worden.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met de Nordväl DC202 ? Qua form factor is dit wel een leuk model.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
taz10 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Bedankt, ik werd eerder ook wel getriggerd op de AZDome M63, maar hier heeft nog niemand iets over geplaatst hier. Allcam wees mij erop dat deze bijna dezelfde kwaliteit is als de Viofo maar dan een stuk goedkoper
https://www.allcam.nl/azd...4gb-wifi-gps-dashcam.html
Ik heb 2 AZdomes gehad, de AZDome GS63H + rear camera. Na ongeveer 2 jaar geupgrade naar de M63 + rear camera.

AZDome GS63H:
Front camera (1080p) was redelijk te doen overdag, 's nachts slechte kwaliteit. Achtercamera was 480p, opnames waren bijna verwaarloosbaar. Kenteken was niet te lezen, 's nachts al helemaal niet.

AZDome GS63H:
Front 4k, achter 1080p. Overdag waren beide opnames goed te doen. 's Nachts was het 50% dat je de kentenplaat kon lezen. Achter kun je 's nachts wel vergeten dat je een kenteken kan lezen bij beweging. Als je voor een stoplicht staat kan het wel.

4k front was dacht ik 30fps en 1080p 60fps. Het liefst had ik 1080p 60fps front gedaan maar de kijkhoek wordt kleiner als je een lager resolutie kiest.

Reden waarom ik geen AZdome meer zou kopen: Na 1 jaar (ongeveer 2 maanden geleden) gebruik is mijn M63 stuk gegaan. Lampje brandt dat die aan het opladen is maar gaat niet meer aan. Gekocht via de officiele internationale website (denk ik). Volgens die website 1 jaar garantie. Mailtje naar support email (niet zozeer voor vervanging maar voor troubleshooting en fix) krijg ik de standaardsuggesties zoals andere kabel, andere (format) sd kaart. Maak een vieo en stuur op. Video gemaakt en opgestuurd, na een maand en aantal mailtjes --> neem contact op met je interne seller en zij helpen je verder (dat zijn zij dus).

Helaas, ik vond AZdome wel een sterk merk en had graag hun producten willen blijven kopen maar de customer support heeft die brug verbrand.

Ben zelf verder gaan kijken naar een alternatief en heb een 70mai A810 + rear op het oog.
Naar aanleiding van het filmpje van LTT YouTube: Almost EVERYONE is Wasting Money on Dash Cams. zoek ik een camera met Sony Starvis 2 technologie.
Komende dagen ga ik flink wat youtube reviews bekijken over pros en cons over deA810 en andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

taz10 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:47:
Bij mijn E208 heb ik nu de vaste stroom op F4, claxon, de schakeldraad op F31, de sigaretten stekker.
De ground heb ik links in de zekeringkast tussen een schroef en een kale stijl gemonteerd.
Voor nu werkt het.
Volgende week zien of ik de achter camera gemonteerd krijg.
Ik moet dan de kabel door zo een rubber waar meer kabels inzitten heen krijgen.
Alleen hoe ik dat rubber loskrijg?😅[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9srAHOlll_pLffyKYrl5H9VVL-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmFiodx4XWnudZa0jkSTkvvB.jpg?f=fotoalbum_large

Losgekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 20:12
mr.hypocrite schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:31:
[...]
Ben zelf verder gaan kijken naar een alternatief en heb een 70mai A810 + rear op het oog.
Naar aanleiding van het filmpje van LTT YouTube: Almost EVERYONE is Wasting Money on Dash Cams. zoek ik een camera met Sony Starvis 2 technologie.
Komende dagen ga ik flink wat youtube reviews bekijken over pros en cons over deA810 en andere.
Sinds eind vorig jaar de A810 (voor en achter) en ik ben er erg tevreden met de beeldkwaliteit en functionaliteiten.

Twijfelde tussen Viofo en 70Mai en uiteindelijk gaf het prijsverschil en gebruik vorige 70Mai (naar tevredenheid) de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

mr.hypocrite schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:31:
[...]

Ik heb 2 AZdomes gehad, de AZDome GS63H + rear camera. Na ongeveer 2 jaar geupgrade naar de M63 + rear camera.

AZDome GS63H:
Front camera (1080p) was redelijk te doen overdag, 's nachts slechte kwaliteit. Achtercamera was 480p, opnames waren bijna verwaarloosbaar. Kenteken was niet te lezen, 's nachts al helemaal niet.

AZDome GS63H:
Front 4k, achter 1080p. Overdag waren beide opnames goed te doen. 's Nachts was het 50% dat je de kentenplaat kon lezen. Achter kun je 's nachts wel vergeten dat je een kenteken kan lezen bij beweging. Als je voor een stoplicht staat kan het wel.

4k front was dacht ik 30fps en 1080p 60fps. Het liefst had ik 1080p 60fps front gedaan maar de kijkhoek wordt kleiner als je een lager resolutie kiest.

Reden waarom ik geen AZdome meer zou kopen: Na 1 jaar (ongeveer 2 maanden geleden) gebruik is mijn M63 stuk gegaan. Lampje brandt dat die aan het opladen is maar gaat niet meer aan. Gekocht via de officiele internationale website (denk ik). Volgens die website 1 jaar garantie. Mailtje naar support email (niet zozeer voor vervanging maar voor troubleshooting en fix) krijg ik de standaardsuggesties zoals andere kabel, andere (format) sd kaart. Maak een vieo en stuur op. Video gemaakt en opgestuurd, na een maand en aantal mailtjes --> neem contact op met je interne seller en zij helpen je verder (dat zijn zij dus).

Helaas, ik vond AZdome wel een sterk merk en had graag hun producten willen blijven kopen maar de customer support heeft die brug verbrand.

Hetzelfde heb ik ook gedaan.
En uiteindelijk kwam bij mij VIOFO op 1 o.a door deze review
YouTube: Best Viofo Dashcam for 2023

En waarom ik uiteindelijk VIOFO gekocht heb is door de Bluetooth knop. Bij iets wat je wilt bewaren druk je op de knop en het bestand wordt dan automatisch gelockt. De knop zit dus mooi binnen handbereik op het Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
ChiMan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:06:
[...]

Sinds eind vorig jaar de A810 (voor en achter) en ik ben er erg tevreden met de beeldkwaliteit en functionaliteiten.

Twijfelde tussen Viofo en 70Mai en uiteindelijk gaf het prijsverschil en gebruik vorige 70Mai (naar tevredenheid) de doorslag.
Goed om te horen, 70mai is qua prijs wel echt sterk. Via de officiele website krijg je ook redelijk een kortingscode. Heb het nu in mijn winkelwagen gezet met email en hopen op meer dan 15% korting.
taz10 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:45:
[...]

Hetzelfde heb ik ook gedaan.
En uiteindelijk kwam bij mij VIOFO op 1 o.a door deze review
YouTube: Best Viofo Dashcam for 2023

En waarom ik uiteindelijk VIOFO gekocht heb is door de Bluetooth knop. Bij iets wat je wilt bewaren druk je op de knop en het bestand wordt dan automatisch gelockt. De knop zit dus mooi binnen handbereik op het Dashboard
Welke Viofo heb je gekocht? Keek je ook naar de 70mai?

Op de officiele 70mai store (doorgestuurd naar EU site) staat dat je 12 maanden garantie hebt: https://eu.70mai.store/pages/warranty-and-return
Is het niet 2 jaar garantie in de EU?

Mijn geheugen is niet zo goed maar ik dacht dat het gisteren een stuk goedkoper was op de officiele website. Maargoed, prijzen op zulke stores gaan als een achtbaan af en toe.

Als het het haal dan haal ik het denk toch liever (via Tweakers pricewatch) hier https://www.techpunt.nl/n...l?id=287065363&quantity=1

5 Euro goedkoper en 2 jaar garantie.

[ Voor 19% gewijzigd door mr.hypocrite op 02-04-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

mr.hypocrite schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:45:
[...]

Goed om te horen, 70mai is qua prijs wel echt sterk. Via de officiele website krijg je ook redelijk een kortingscode. Heb het nu in mijn winkelwagen gezet met email en hopen op meer dan 15% korting.

[...]

Welke Viofo heb je gekocht? Keek je ook naar de 70mai?

Op de officiele 70mai store (doorgestuurd naar EU site) staat dat je 12 maanden garantie hebt: https://eu.70mai.store/pages/warranty-and-return
Is het niet 2 jaar garantie in de EU?

Mijn geheugen is niet zo goed maar ik dacht dat het gisteren een stuk goedkoper was op de officiele website. Maargoed, prijzen op zulke stores gaan als een achtbaan af en toe.

Als het het haal dan haal ik het denk toch liever (via Tweakers pricewatch) hier https://www.techpunt.nl/n...l?id=287065363&quantity=1

5 Euro goedkoper en 2 jaar garantie.
Even teruglezen in dit topic. ik heb ook de 70mai bekeken.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78578944

En techpunt is ook vandezelfde groothandel als Viofo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
taz10 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:02:
[...]

Even teruglezen in dit topic. ik heb ook de 70mai bekeken.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78578944

En techpunt is ook vandezelfde groothandel als Viofo ;)
Oef, €269,95
Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-04 12:55
En natuurlijk is er een 'Het Grote Dashcam' topic, er gaat weer een hele wereld voor mij open.

Voor mijn relatief oude bak (Ford Explorer 2004) wil ik een Dashcam + achteruitrij camera gaan installeren i.c.m. mijn Audiovolt XPA-675DBT andriod autoradio.

Het doel van de dashcam is net als een ieder. De waarheid vastleggen in geval dat en alle leuke nice to have voordelen die erbij komen.

De achteruitrijcamera spreekt ook voor zich. De auto is omgebouwd naar grijs kenteken en hij is niet heel klein, dus wat extra zicht achter is een must have. In diezelfde gedachte zou ik eigenlijk ook wel een achteruitrijcamera aan de voorkant willen hebben. Op die manier kan ik preciezer zien wat er voor mijn bumper onder de lijn van de motorkap afspeelt. Dit gebied wordt immers niet gedekt door mijn dashcam, maar is soms best handig met plekken waar ik kom. Soms ook in het bos wildkamperen in Zweden en off-road, dan is het handig om letterlijk de weg voor je te zien.

Nu is mijn vraag; hoe doe je dat met zo'n front camera?
Op mijn autoradio zit een groot scherm, 2x gele RCA aansluiting voor een camera. Stel ik kies zo'n VIOFO setje dan zit daar nergens een RCA kabel bij. Voor de achteruitrijcamera vermoed ik dat je de input/activatie bv aan je achteruitrij lampen koppelt en dan ga ik er maar vanuit dat mijn autoradio dan merkt dat er een signaal actief wordt en het scherm van Andriod Auto automatisch wisselt. Zou mooi zijn als die camera's teven een parkeersensor bevatten. Voor de voorkant is het manueel activeren prima

Ben vooral benieuwd of mensen mijn use-case herkennen, mijn aannames er mogen zijn en naja lessons learned.

[ Voor 5% gewijzigd door joostsozee op 05-04-2024 00:38 ]

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Gisteren een eerste fimpje kunnen maken met mijn Viofo A139 Pro.
Door de regen wat mindere kwaliteit.
YouTube: Rechts inhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robwp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 12:21
Hier al jaren in beide auto’s een 70mai hangen. Na 6/7jaar accu overleden.

Upgrade naar de A810 gedaan en vooralsnog (1500km) erg tevreden. Beeld voor en achter is goed. Enorme stap vooruit tov de voorganger.

Als we hier weer 6/7 jaar mee kunnen doen is dat prima.

Enige minpuntje is het aansluiten van de hardwire kit. Kit is nodig om de parkeerfunctie te kunnen gebruiken. Kit ligt klaar. Alleen nog aansluiten. BMW detecteert stroomgebruik en schakelt alles dan af schijnbaar. Daar nog in verdiepen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=65328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Laatst online: 16:54
Ik heb sinds 2 maanden een Volvo XC40 en wil daar ook weer een dashcam in.
Nu kwam ik deze tegen super mooi gemonteerd natuurlijk maar twijfel wel beetje aan de kwaliteit.
Of iemand een goede tip wat is nu een goede camera die niet te groot is en beetje goede beelden maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

ComTech schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:32:
Nu kwam ik deze tegen super mooi gemonteerd natuurlijk maar twijfel wel beetje aan de kwaliteit.
Of iemand een goede tip wat is nu een goede camera die niet te groot is en beetje goede beelden maakt.
Even terug lezen zou ik zeggen, ik heb ook een filmpje geplaatst, is alleen geen dashcam van €50 . Beer wat meer uitgeven en iets goeds hebben denk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:19
taz10 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:27:
Gisteren een eerste fimpje kunnen maken met mijn Viofo A139 Pro.
Door de regen wat mindere kwaliteit.
YouTube: Rechts inhalen
Kan zo op ASO van de week van de Telegraaf.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
ComTech schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:32:
Heeft geen GPS.
Vind het wel essentieel voor een dashcam dat GPS aanwezig is voor snel en locatien te tonen op beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:25
Had het in het FFUUUUU topic al gepost. De auto van mijn vrouw wordt onder gespuugd met grote regelmaat. Ongeacht waar deze geparkeerd staat. De politie geeft aan dat beelden van een Ring deurbel en van dashcams gebruikt mogen worden. Nu stond een dashcam toch al op de lijst voor ooit, maar dan voor mijn auto. Dus willen we er eentje met parkeermodus aanschaffen. Echter moeten we deze wel naar de straatkant kunnen richten. Eigenlijk worden ze allemaal opgeplakt op de ruit wat logisch is. Maar weet niet of er opties zijn om ze los te halen en in de andere auto te hangen.

Welke op dit moment als mogelijkheid staat, is de Viofo A139 Pro 1CH. Weet niet of dat overkill is (nooit natuurlijk) en of het anders nog goedkoper kan. Over het algemeen is het overdag dat het gebeurd, maar uiteraard kun je niet constant naar je auto kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
Arunia schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:17:
Had het in het FFUUUUU topic al gepost. De auto van mijn vrouw wordt onder gespuugd met grote regelmaat. Ongeacht waar deze geparkeerd staat. De politie geeft aan dat beelden van een Ring deurbel en van dashcams gebruikt mogen worden. Nu stond een dashcam toch al op de lijst voor ooit, maar dan voor mijn auto. Dus willen we er eentje met parkeermodus aanschaffen. Echter moeten we deze wel naar de straatkant kunnen richten. Eigenlijk worden ze allemaal opgeplakt op de ruit wat logisch is. Maar weet niet of er opties zijn om ze los te halen en in de andere auto te hangen.

Welke op dit moment als mogelijkheid staat, is de Viofo A139 Pro 1CH. Weet niet of dat overkill is (nooit natuurlijk) en of het anders nog goedkoper kan. Over het algemeen is het overdag dat het gebeurd, maar uiteraard kun je niet constant naar je auto kijken.
Zelf heb ik de 70mai A810 (voor en achter) en erg tevreden ermee.

I.c.m. de hardwire kit kan je ook time-lapse beelden maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
Vorige week de 70mai A810 met achtercamera gekocht. Via aliexpress cpl filter voor en achter bijgekocht en komt vandaag binnen.

Ben benieuwd of cpl uit gaat maken. In de vergelijkingsvideo: YouTube: CPL Filter makes dashcam videos DARK?? | What is the use of CPL Filt... zie je minder reflectie van je raam (spullen en ventilatierooster op je dashboard) maar 's nachts zag ik wel meer glare.

Over een week ga ik het zelf zien of het nut heeft :)

Eerste beelden zien er prima uit, 's nachts nog steeds wel mwah qua kentekenplaat lezen. Nadeel: ondersteunt alleen wifi 2.4Ghz dus het downloaden van 6 minuten duurde wat lang. Langere stukken bekijken het beste sd kaartje eruit halen.

[ Voor 16% gewijzigd door mr.hypocrite op 19-04-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Arunia schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:17:

Kijk erven goed naar wat voor soort parkeer modus er op zit. Sommigen nemen niet continue op maar alleen bij het registreren van trillingen. Daarmee zal je de daders dus nooit opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 19-04-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:40
Ik heb een vraagje, wel micro sd kaart is goed voor een dashcam dat 4k 30fps filmt? Er wordt aanbevolen voor u3 te gaan? Maar er is veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Veel fabrikanten hebben een lijstje met aanbevolen kaartjes op hun site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:40
sjirafje schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:53:
Veel fabrikanten hebben een lijstje met aanbevolen kaartjes op hun site staan.
Dit is het enige wat ik op de website kan vinden:
256GB microSD card max (Class 10, U3 or higher memory card is recommended)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dilopa
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05 10:54
Hallo, vraagje, ik heb al enkele jaren een BlackVue dashcam vooraan maar ook achteraan. Nu wil ik mijn achterraam laten verduisteren (15%) met een folie. Geeft dit problemen bij de helderheid van de camera?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:56
Dilopa schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:40:
Hallo, vraagje, ik heb al enkele jaren een BlackVue dashcam vooraan maar ook achteraan. Nu wil ik mijn achterraam laten verduisteren (15%) met een folie. Geeft dit problemen bij de helderheid van de camera?
Die krijgt dan ook 15% minder licht.. dus dan heb je je antwoord toch al?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
Vraagje aan de technische broeders en zusters: Ik wil mijn Vantrue N5 overbouwen in nieuwe auto. Ik mag de oude bekabeling laten zitten en plan om gewoon alleen de cameras over te zetten. Van True zegt echter dat
a. de USB C kabel naar camera achter 'speciaal' is,
b niet na te bestellen en
c ook niet door generiek te vervangen.

Is dat zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@Rene44
Zo te zien is het een 6 m usb-C male naar usb- C male kabel, klopt dat?
Dan kun je via Amazon oid een kabel bestellen en kijken of die werkt, zo niet heb je je antwoord en stuur je hem terug.
De andere, van 90 cm, ziet er uit als usb-A male naar usb-C male.

Een kabel kan je snel hebben zodat je weet of je niet toch de originele uit moet bouwen, wat vaak sneller gaat dan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 16:57
Hoi allen,

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Verhaal is als volgt:
Onze auto staat in een redelijk afgesloten parkeer garage met nog meer andere auto's in de garage van de woningen eromheen etc etc

wij hebben een 2 eigen parkeerplekken (komt bij huurhuis) welke helemaal in een hoekje zit, dus we hebben een brede plek, geen andere auto's naast ons.

Vanochtend appte mijn vriendin mij, er zit een kras bij de bijrijder deur, naar mijn idee een bewust gemaakte kras, zie foto hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVOhU--kWu0ufv3OoDcZTcGOEx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNNtKsYxpSoWYp927P9WzLxh.jpg?f=fotoalbum_large

Deze kras zat er niet gister avond toen zij thuis kwam en zag deze dus vanochtend, conclusie het zou dan tussen gisteravond en vanochtend moeten zijn gebeurd.

Nu het volgende, in deze garage staat een opslaghok waar twee restaurants hun vuil containers kunnen plaatsen achter slot en dit gebeurd ook echter wordt dit naar mijn mening gedaan door jeugdige medewerkers met een iets boefig karakter, dit is mijn mening want ik hoor hoe ze in de avond kunnen doen met de containers in garage, ze rijden allemaal op scootertjes waarmee ze met veel kabaal de garage verlaten, ECHTER onze auto staat pal tegenover dat container hok en het is in het verleden wel eens voorgekomen dat zij hun scooters op onze parkeer plek parkeerde.

Waar het op neerkomt, kan iemand mij een dashcam adviseren of ervaring delen welke kan opnemen op accu, hoeft geen hele nacht te zijn, eigenlijk alleen de uren waar de restaurant medewerkers de containers doen en eigenlijk vertrekken.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00

OMD

correctie,

Je hebt de kras gister avond niet gezien. Je kan NOOIT 100% zeker weten dat de kras er niet zat. Het kan pas vandaag zijn opgevallen. Zeker met verkeerd invallend licht is zo een kras makkelijk over het hoofd te zien.

Sterker nog, is het nu één kras of zijn het er 2? Ik kan het zelfs op de foto niet helemaal goed zien.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Jeroenzer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:08:
...knip...

Waar het op neerkomt, kan iemand mij een dashcam adviseren of ervaring delen welke kan opnemen op accu,
Alles met een "parkeerfunctie". Blader een paar pagina's terug in dit topic en er zijn voldoende suggesties voor je.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
OMD schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:23:
correctie,

Je hebt de kras gister avond niet gezien. Je kan NOOIT 100% zeker weten dat de kras er niet zat. Het kan pas vandaag zijn opgevallen. Zeker met verkeerd invallend licht is zo een kras makkelijk over het hoofd te zien.

Sterker nog, is het nu één kras of zijn het er 2? Ik kan het zelfs op de foto niet helemaal goed zien.
Dat is even niet de discussie, het lijkt mij duidelijk dat ik na aanleiding hiervan opzoek wil na een dashcam vanwege het verhaal wat ik aan heb gegeven, ik wil hiermee zaken uitsluiten of duidelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Hmmbob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:38:
[...]

Alles met een "parkeerfunctie". Blader een paar pagina's terug in dit topic en er zijn voldoende suggesties voor je.
Thanks, ik ben totaal onbekend met dash cams, thanks voor de tip, dan zoek ik gewoon dashcams met specifieke een parkeerfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Jeroenzer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:44:
[...]

Thanks, ik ben totaal onbekend met dash cams, thanks voor de tip, dan zoek ik gewoon dashcams met specifieke een parkeerfunctie
ChiMan in "Het grote Dashcam-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
Teijgetje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:04:
@Rene44
Zo te zien is het een 6 m usb-C male naar usb- C male kabel, klopt dat?
Dan kun je via Amazon oid een kabel bestellen en kijken of die werkt, zo niet heb je je antwoord en stuur je hem terug.
De andere, van 90 cm, ziet er uit als usb-A male naar usb-C male.

Een kabel kan je snel hebben zodat je weet of je niet toch de originele uit moet bouwen, wat vaak sneller gaat dan inbouwen.
Dank voor de tip. Gaat waarschijnlijk niet nodig zijn. Vandaag kreeg ik bericht dat VanTrue mij graties toch een replacement usb c male naar usb c male gaat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 14:49
Gezocht: Dashcam met 4K / 170º kijkhoek / binnencamera / waterdichte groothoek achteruitrijcamera

Ik heb al twee keer een dashcam gekocht op Temu die het op zich best wel aardig deed, maar waarvan de kijkhoek niet de beloofde 170º was, maar eerder 90º(!).

Al naar van alles zitten kijken maar ik verdom het om € 1000 neer te leggen voor zoiets in Nederland als het ook voor € 100 kan.

Tips? Ervaringen met bepaalde modellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

laptopleon schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:59:
Gezocht: Dashcam met 4K / 170º kijkhoek / binnencamera / waterdichte groothoek achteruitrijcamera

Ik heb al twee keer een dashcam gekocht op Temu die het op zich best wel aardig deed, maar waarvan de kijkhoek niet de beloofde 170º was, maar eerder 90º(!).

Al naar van alles zitten kijken maar ik verdom het om € 1000 neer te leggen voor zoiets in Nederland als het ook voor € 100 kan.

Lees dit topic eens door?

Ow en de meeste kwaliteitsdashcams gaan toch wel over de 100 euro heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online

Met front, achter en binnencamera kun je al redelijk filteren door te zoeken op dashcam triple channel.

Zelf geen ervaringen met triple channel dashcams.

Een snelle google search geeft AZdome M550 als resultaat weer. Eerder in dit topic te lezen dat ik slechte ervaringen heb met AZdome (officiele website) klantenservice. Binnen 2 jaar kapot, geen EU garantie.

Het is denk ik vooral veel reviews lezen en beelden vergelijken op youtube. Neem de review met een bak zout als ze met referral links komen of als ze geen minpunten hebben. Deze video's zijn vaak gesponserd en heb het idee dat ze niet 100% eerlijk zijn. Zie laatst ook steeds meer standaardfilmpjes "Top 5 dashcams 2024" met een AI gegenereerde stem en stock video. Deze fimpjes kun je gerust negeren, inhoudelijk ze helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
Intussen een recente vergelijkingsvideo gevonden van afgelopen maand.

Wel jammer dat er geen (?) dashcams zijn die ook de zijkanten filmen, want dat zijn toch ook dé plaatsen waar je deuken op kan lopen.

Jammer dat de TS de startpagina niet bijgehouden heeft zoals ie van plan was. Honderd(en) pagina’s teruglezen schiet niet echt op, met alle respect. Ik heb bijvoorbeeld een topic over de Philips 22xx bonenmalers repareren en dat heb ik een mooi lijstje met symptomen / oplossingen.

[ Voor 41% gewijzigd door laptopleon op 23-05-2024 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
laptopleon schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:19:

Wel jammer dat er geen (?) dashcams zijn die ook de zijkanten filmen, want dat zijn toch ook dé plaatsen waar je deuken op kan lopen.

Jammer dat de TS de startpagina niet bijgehouden heeft zoals ie van plan was. Honderd(en) pagina’s teruglezen schiet niet echt op, met alle respect. Ik heb bijvoorbeeld een topic over de Philips 22xx bonenmalers repareren en dat heb ik een mooi lijstje met symptomen / oplossingen.
Misschien zoeken op een 360 camera? Of kijken of je de camera`s van Tesla kan overnemen? Die nemen alles op.
Maar zoals gezegd, je kunt filteren, dan hoef je geen honderd(en) pagina`s te lezen. (bij mij staan er 55 pagina`s totaal maar dat terzijde.

Dat voor jou geen keuze is komt denk ik omdat je zoals je al zegt "geen €1000 uit gaat geven in Nederland als het voor €100 ook kan (op Temu)".
Eigenlijk wil je het beste beeld voor eigenlijk niets......
Daar kan niemand je hier mee helpen denk ik, een beetje camera begint bij 150 en als je voor/binnen/achter en 2x zij wil hebben dan kom je in duurdere klassen uit.
Daar kom je met filteren ook niet uit.
En omdat je eigenlijk niets uit wil geven blijkbaar, en lezen vervelend vindt, kan niemand dus iets adviseren omdat alles al snel te duur zal zijn.

De reden voor het niet bijhouden van de TS zal eerder zijn dat er elke dag een nieuwe dashcam uitkomt.
Dat is niet bij te houden, vandaar dat alle info in het topic te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Sorry, ik was niet duidelijk, bedoelde het niet letterlijk, maar meer als: Als je bij wijze van spreken voor € 100 een behoorlijk goede dashcam kan hebben.

Ik vind de Viofo A229 Pro 3CH interessant, maar uitgerekend die staat niet in de Tweakers pricewatch. Die is hier en daar te koop zo'n € 330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Je kunt overigens ook meerdere (verschillende) dashcam's in je auto te hangen (heb ik ook gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 18:51

Mijn Viofo A119 heeft na 7 jaar de geest eraan gegeven, wat ik een prima prestatie vind. Als je bij Temu bestelt, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent als je het vervolgens hebt over een prijs van 1000 euro. Temu staat bekend om de troep, dus als je daar bestelt dan krijg je dat ook.

Wat ik her en der lees en hoor over dashcams draait het allemaal om de sensor, en dé sensor van het moment is de Sony Starvis 2. Bij Viofo zit je dan met dual channel op 285 euro. Dat is de dashcam die nu mijn voorkeur heeft, maar ik vind 'm toch erg duur en vraag me af of het dat waard is. Het alternatief is 200 euro (A129 plus), en dan vraag ik me af wat die 85 euro nou uitmaakt als je het op de uitgaven van de auto bekijkt, en zeker als je er bij een aanrijding je gelijk mee kan halen. Ik moet nog even aan het idee wennen denk ik, dus ik laat het even bezinken.

Maar mijn volgende dashcam wordt zeker een Viofo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
sumac schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:39:
[...]

Mijn Viofo A119 heeft na 7 jaar de geest eraan gegeven, wat ik een prima prestatie vind. Als je bij Temu bestelt, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent als je het vervolgens hebt over een prijs van 1000 euro. Temu staat bekend om de troep, dus als je daar bestelt dan krijg je dat ook.

Wat ik her en der lees en hoor over dashcams draait het allemaal om de sensor, en dé sensor van het moment is de Sony Starvis 2. Bij Viofo zit je dan met dual channel op 285 euro. Dat is de dashcam die nu mijn voorkeur heeft, maar ik vind 'm toch erg duur en vraag me af of het dat waard is. Het alternatief is 200 euro (A129 plus), en dan vraag ik me af wat die 85 euro nou uitmaakt als je het op de uitgaven van de auto bekijkt, en zeker als je er bij een aanrijding je gelijk mee kan halen. Ik moet nog even aan het idee wennen denk ik, dus ik laat het even bezinken.

De 70Mai A810 is ook uitgerust met de Sony Starvis 2 sensor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
sumac schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:39:
[...]

Mijn Viofo A119 heeft na 7 jaar de geest eraan gegeven, wat ik een prima prestatie vind.

Wat ik her en der lees en hoor over dashcams draait het allemaal om de sensor, en dé sensor van het moment is de Sony Starvis 2. Bij Viofo zit je dan met dual channel op 285 euro. Dat is de dashcam die nu mijn voorkeur heeft, maar ik vind 'm toch erg duur en vraag me af of het dat waard is.

Het alternatief is 200 euro (A129 plus), en dan vraag ik me af wat die 85 euro nou uitmaakt als je het op de uitgaven van de auto bekijkt, en zeker als je er bij een aanrijding je gelijk mee kan halen. Ik moet nog even aan het idee wennen denk ik, dus ik laat het even bezinken.

My 2 cents......Ja, die €285 is dat waard.
In perspectiief: Mijn A129 duo-set kostte me ca. 4,5 jaar geleden €250 en werkt nog prima.
En deze heeft zich al dik terugverdiend.

Al zit ik er soms over na te denken om deze een upgrade te geven en twijfel ik tussen de A129pro (Duo) die zo uitgewisseld kan of de A229pro 2ch waar ik alles voor moet veranderen.
Qua prijs en sensoren is de A229pro natuurlijk de betere keuze, die is weliswaar duurder maar daar krijg je veel voor terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 28-05-2024 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Mijn VIOFO A139 Pro heeft het nog niet goed gedaan
Hij stopte steeds na 1 dag met opnemen. Update lukte ook niet. Na 1 maand geklooid te hebben hem vorige week teruggestuurd naar VIOFO.nl Morgen krijg ik een nieuwe met de post 👌. Goede service

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

taz10 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:14:
Mijn VIOFO A139 Pro heeft het nog niet goed gedaan
Hij stopte steeds na 1 dag met opnemen. Update lukte ook niet. Na 1 maand geklooid te hebben hem vorige week teruggestuurd naar VIOFO.nl Morgen krijg ik een nieuwe met de post 👌. Goede service
Vandaag geheel nieuwe camera gekregen, netjes hoor. Alles aangesloten en ff ingesteld, en nu dus wel gewoon opnames van onder het rijden.
Dus niet vergeten dat service ook belangrijk is, ik ben blij dat ik hem bij www.viofo.nl heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent P
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-03 23:57
taz10 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:47:
[...]

Vandaag geheel nieuwe camera gekregen, netjes hoor. Alles aangesloten en ff ingesteld, en nu dus wel gewoon opnames van onder het rijden.
Dus niet vergeten dat service ook belangrijk is, ik ben blij dat ik hem bij www.viofo.nl heb gekocht
Ik ben ook aan het kijken voor de A139 pro 2Ch om te hardwiren in mijn Hyundai I30. Nu had ik toch bij enkele reviews gezien dat er toch een probleem is met de temperatuur van de camera (zelfs bij koudweer). Heb je hier al ervaring mee dat het toestel zelf heel warm wordt?

Heb je hem zelf geharwired of gebruik je de 12V?

[ Voor 3% gewijzigd door Vincent P op 02-06-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

taz10 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:47:
[...]
Service is zeker prima! Maar goed ook, want bij iedere bestelling is tot nu toe wel iets mis gegaan :+

Eerste bestelling was na een paar dagen nog niet verzonden. Naast orderbevestiging geen verder bericht ontvangen. Opgebeld, order was blijkbaar kwijt/vergeten/... . Daarna wel direct in orde gemaakt. Kan natuurlijk gebeuren.

Tweede bestelling, inclusief hardwire en fuse tap.. worden de fuse taps geleverd los geleverd en niet als setje per 2 zoals vermeld. Gemaild, 2de setje opgestuurd.

Had ik blijkbaar de foute fuse taps besteld (fout van mijn kant uit, geloven wat op internet staat 8)7 ), dus bestel ik het setje met vier verschillende fuse taps... Blijkt hier een (productie)fout in te zitten waardoor er geen continuïteit is.

Uiteindelijk is alles snel en netjes opgelost, en ik neem het ze ook niet kwaad: waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En gezien hoe snel alles opgelost werd (vaak na een mailtje dezelfde dag al verzonden, volgende dag thuis) zou ik er zeker opnieuw bestellen :Y

Productiefout van de fuse tap heb ik overigens zelf opgelost. Ik had geen losse krimp verbinding liggen, maar een kroonsteentje en wat Automotive tape er omheen werkt net zo goed. Niet per se hoe het hoort voor automotive toepassingen, maar nadat ik al uren bezig was met trouble shooten wou ik het gewoon werkend hebben. Top tip: controleer de continuïteit van je fuse taps alvorens je alles gaat inbouwen :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Vincent P schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:48:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor de A139 pro 2Ch om te hardwiren in mijn Hyundai I30. Nu had ik toch bij enkele reviews gezien dat er toch een probleem is met de temperatuur van de camera (zelfs bij koudweer). Heb je hier al ervaring mee dat het toestel zelf heel warm wordt?

Van de warmte kan ik niets zeggen of ie dan kueren geeft, hij wordt wel warm, maar ik heb het idee dat hij het wel gewoon bleef doen. buiten dat hij het tot afgelopen week dus nog niet goed gedaan heeft ivm defect exemplaar. Kan het nu in de gaten gaan houden.

En zelf gewoon hardwire aangesloten, dit bij mijn E208.
https://gathering.tweaker...message/78593606#78593606
MK_ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Service is zeker prima! Maar goed ook, want bij iedere bestelling is tot nu toe wel iets mis gegaan :+

Eerste bestelling was na een paar dagen nog niet verzonden. Naast orderbevestiging geen verder bericht ontvangen. Opgebeld, order was blijkbaar kwijt/vergeten/... . Daarna wel direct in orde gemaakt. Kan natuurlijk gebeuren.

Tweede bestelling, inclusief hardwire en fuse tap.. worden de fuse taps geleverd los geleverd en niet als setje per 2 zoals vermeld. Gemaild, 2de setje opgestuurd.

Had ik blijkbaar de foute fuse taps besteld (fout van mijn kant uit, geloven wat op internet staat 8)7 ), dus bestel ik het setje met vier verschillende fuse taps... Blijkt hier een (productie)fout in te zitten waardoor er geen continuïteit is.

Uiteindelijk is alles snel en netjes opgelost, en ik neem het ze ook niet kwaad: waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En gezien hoe snel alles opgelost werd (vaak na een mailtje dezelfde dag al verzonden, volgende dag thuis) zou ik er zeker opnieuw bestellen :Y

Productiefout van de fuse tap heb ik overigens zelf opgelost. Ik had geen losse krimp verbinding liggen, maar een kroonsteentje en wat Automotive tape er omheen werkt net zo goed. Niet per se hoe het hoort voor automotive toepassingen, maar nadat ik al uren bezig was met trouble shooten wou ik het gewoon werkend hebben. Top tip: controleer de continuïteit van je fuse taps alvorens je alles gaat inbouwen :+
Daar mogen ze dan wel eens werk van maken van hun verzendsysteem, ik heb alleen de camera opgestuurd, en krijg een compleet pakket terug, met beide camera's. Dat had nou ook weer niet gehoeven _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:10

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Vincent P schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:48:
[...]

De Viofo's worden warm ja, maar dat heeft ook een voordeel; dat deel van de voorruit voor de camera raakt dan ook niet beslagen/bevroren.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 18:42

Japie.G

Colour Classic

Ik wil in mijn nieuwe Scenic E-Tech een dashcam setup voor en achter. Helaas zijn de standaard 360gr cams van de auto hier niet voor te gebruiken. Ik wil een viofo a229pro aanschaffen maar ben gaan twijfelen omdat ik enkele verhalen tegenkwam over interferentie met keyless entry's en dergelijke. Hebben mensen op dit forum daar ook last van? Ook verhalen van oververhitting gezien wat me niet helemaal aanstaat. Zo'n dashcam moet gewoon superbetrouwbaar zijn en altijd werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Japie.G op 03-06-2024 14:42 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 17:21
Twee voorbeeldopnamen van de Viofo A119 MINI 2.
Geen YT-films maar de originele MP4-bestanden van 2 minuten.

Vrij gunstige omstandigheden:
https://workupload.com/file/sNujZgWTB4z (437 MB)

Schemering, lichte regen, HDR aan:
https://workupload.com/file/KaE53JmhBKw (404 MB)

Instellingen
Resolutie: 2560 x 1440P 30 fps
Bitrate: High
Met CPL (polarisatiefilter)

Vooral in het donker/schemering zijn ook met CPL duidelijke reflecties van het interieur (navigatie) te zien in de voorruit.

Als dashcam speler gebruik ik MPC-BE
https://sourceforge.net/projects/mpcbe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaxora
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-05 11:36
Na wat rondkijken wil ik de VIOFO A119 V3 bestellen, echter zit ik met wat vragen. Kan ik aannemen dat er een bevestigingskit bij zit, of moet er ook nog ander spul bij besteld worden? Daarbij wil ik ook de achterkant filmen (heb vaak bumperklevers, mensen die rare fratsen uithalen etc), is het handig om er dan gewoon 2 van te bestellen, of neemt men een ander model voor 'achter'?

Ik zie dagelijks de raarste dingen gebeuren en heb een lange rit voor de boeg deze week. Leek me de perfecte tijd iets aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zaxora schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:46:
Na wat rondkijken wil ik de VIOFO A119 V3 bestellen, echter zit ik met wat vragen. Kan ik aannemen dat er een bevestigingskit bij zit, of moet er ook nog ander spul bij besteld worden? Daarbij wil ik ook de achterkant filmen (heb vaak bumperklevers, mensen die rare fratsen uithalen etc), is het handig om er dan gewoon 2 van te bestellen, of neemt men een ander model voor 'achter'?

Ik zie dagelijks de raarste dingen gebeuren en heb een lange rit voor de boeg deze week. Leek me de perfecte tijd iets aan te schaffen.
Als je achter ook wil filmen zou ik eerder naar bijvoorbeeld de A229+ kijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb voor en achter ook gewoon 2 losse dashcams, gaat prima en scheelt in kosten maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaxora
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-05 11:36
13art schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Als je achter ook wil filmen zou ik eerder naar bijvoorbeeld de A229+ kijken als ik jou was.
Ik moet zeggen dat het dan ook ineens ingewikkeld wordt met alle extra opties haha. Het moet gewoon makkelijk op een XC40 kunnen en morgen of overmorgen aankomen. Is zo'n 'basispakket' voldoende of..? Thanks voor de tip overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

taz10 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Van de warmte kan ik niets zeggen of ie dan kueren geeft, hij wordt wel warm, maar ik heb het idee dat hij het wel gewoon bleef doen. buiten dat hij het tot afgelopen week dus nog niet goed gedaan heeft ivm defect exemplaar. Kan het nu in de gaten gaan houden.

En zelf gewoon hardwire aangesloten, dit bij mijn E208.
https://gathering.tweaker...message/78593606#78593606

[...]

Daar mogen ze dan wel eens werk van maken van hun verzendsysteem, ik heb alleen de camera opgestuurd, en krijg een compleet pakket terug, met beide camera's. Dat had nou ook weer niet gehoeven _/-\o_
En ook deze Viovo A139Pro doet niet wat ie moet doen. Hij lijkt het goed te doen maar dan kijk je na een week op de sdcard en wat blijkt, dan heeft ie al een paar dagen niets weggeschreven naar de sdcard. Ik had al iets gelezen dat het aan de sdcard ligt dat de camera dan wel lijkt te werken maar niets wegschrijft.
Nog een keer googlen en dan lees ik opeens dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhBDIeWb6es8hz5FgCFmO6Cw7jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bu61OxKLRfYDh1mbOzZqo1SG.jpg?f=fotoalbum_large

Laat ik nu net zo een kaart hebben . Dus eerst maar een andere kaart testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 19:49
Goedenavond,

ik heb wat vraagjes net als vele anderen hier :)

Wij gaan binnenkort op vakantie naar italie, en mijn vrouw kreeg van een aantal mensen die daar ook zitten of zijn geweest nare berichten, van " boeven" die expres tegen je aan rijden of met stenen op je auto gooien en dan willen dat je stopt en gaat betalen voor hun schade.
Er werd ook gezegd dat ze afschrikken van dashcam's, nu zit ik hier al langer over na te denken en kwam via hier op deze twee
https://www.techpunt.nl/e...mai-dash-cam-4k-a810.html
of
https://www.viofo.nl/coll...ducts/viofo-a229-plus-2ch

nu is het wel zo dat mijn zijkant en achterkant de ramen geblindeerd zijn met 5% lichtdoorlatende folie.
heeft het zin om een camera aan de achterkant te plaatsen of zal die weinig zien? (vooral s'avonds en s'nachts)

of kan ik ook prima alleen de voorkant doen met een van deze?
https://www.viofo.nl/coll...roducts/viofo-a119-mini-2
of
https://www.techpunt.nl/en/xiaomi-70mai-pro-dashcam.html

ik ga waarschijnlijk geen parkeer fuctie gebruiken

verder vroeg ik me af of de dashcams altijd op een sigaretten-aansteker aangesloten moeten worden of dat het ook usb-C naar usb-C kan.

Alvast bedankt! _/-\o_

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
Khaelos schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:10:
Goedenavond,

ik heb wat vraagjes net als vele anderen hier :)

Wij gaan binnenkort op vakantie naar italie, en mijn vrouw kreeg van een aantal mensen die daar ook zitten of zijn geweest nare berichten, van " boeven" die expres tegen je aan rijden of met stenen op je auto gooien en dan willen dat je stopt en gaat betalen voor hun schade.
Er werd ook gezegd dat ze afschrikken van dashcam's

nu is het wel zo dat mijn zijkant en achterkant de ramen geblindeerd zijn met 5% lichtdoorlatende folie.
heeft het zin om een camera aan de achterkant te plaatsen of zal die weinig zien? (vooral s'avonds en s'nachts)

of kan ik ook prima alleen de voorkant doen met een van deze?

verder vroeg ik me af of de dashcams altijd op een sigaretten-aansteker aangesloten moeten worden of dat het ook usb-C naar usb-C kan.

Alvast bedankt! _/-\o_
Het eerste advies is om niet te stoppen langs de weg of op een parkeerplaats, maar direct naar een politiepost te rijden. Dat schrikt het meeste af.

Achter heb je niets aan, door die folie komt overdag al geen licht en `s nachts al helemaal niet.
Dus je kan eigenlijk alleen een camera voor kwijt, terwijl waarschijnlijk de oplichters eerder van achter zullen komen dan van voor denk ik.
Of je moet een kijkgaatje in de folie achter maken.

Al de camera`s die je op noemt kunnen, zelfs de 2 ch zijn los te krijgen, dat ligt dus aan je budget.
Zorg wel voor het scherpste beeld binnen jouw budget, daar heb je het meest aan.
Vergelijken kan je via YouTube.

De parkeerfunctie lijkt me ook fijn tegen oplichters en vandalen daar, mocht er iets gebeuren terwijl je niet bij
de auto bent dan staat het er op (voor dan).

Een aansluiting kan op alle manieren, een vaste aansluiting kan je zo instellen dat je accu niet leeg gaat, de sigarettenaansteker moet zonder contact aan dan stroom geven, maar zou theoretisch voor een lege accu kunnen zorgen als je de auto lang laat staan.
En van usb-c naar usb-c gaat natuurlijk ook, mits de auto én de camera usb-c hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 03-07-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Teijgetje schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:36:
[...]

Het eerste advies is om niet te stoppen langs de weg of op een parkeerplaats, maar direct naar een politiepost te rijden. Dat schrikt het meeste af.

Achter heb je niets aan, door die folie komt overdag al geen licht en `s nachts al helemaal niet.
Dus je kan eigenlijk alleen een camera voor kwijt, terwijl waarschijnlijk de oplichters eerder van achter zullen komen dan van voor denk ik.
Of je moet een kijkgaatje in de folie achter maken.

Al de camera`s die je op noemt kunnen, zelfs de 2 ch zijn los te krijgen, dat ligt dus aan je budget.
Zorg wel voor het scherpste beeld binnen jouw budget, daar heb je het meest aan.
Vergelijken kan je via YouTube.

De parkeerfunctie lijkt me ook fijn tegen oplichters en vandalen daar, mocht er iets gebeuren terwijl je niet bij
de auto bent dan staat het er op (voor dan).

Een aansluiting kan op alle manieren, een vaste aansluiting kan je zo instellen dat je accu niet leeg gaat, de sigarettenaansteker moet zonder contact aan dan stroom geven, maar zou theoretisch voor een lege accu kunnen zorgen als je de auto lang laat staan.
En van usb-c naar usb-c gaat natuurlijk ook, mits de auto én de camera usb-c hebben.
Ok duidelijk, maar als ik toch de parkeer functie wil gebruiken dan lijkt het mij het beste om voor en achter te gebruiken.
Wat een vreselijke first world problems zeg... 8)7

Ik ga eerst maar eens kijken naar de aansluitingen in mijn auto en op verschillende dashcams.

Dat wegwerken van de kabels moet wel lukken, sowieso aan de voorkant.

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56
Weet er iemand welke dashcam the NL politie gebruikt?
Ik heb een tijdje geleden een aantal filmpjes gezien en die beelden waren netjes en zuiver. Het leek me een niet direct bekend merk, en ik kreeg nu de vraag van een familielid voor een dashcam, en dacht daar dus terug aan.
Helaas kan ik het niet zo direct terug vinden :) Want de filmpjes die ik nu zie, daar staat welke cam ze gebruiken niet meer in beeld.

EDIT: denk dat ik em heb gevonden :)
Nordval DC102-4K

Dus nu beetje in de running voor de nordval of de AZDome M63 PRO. Lijken me prijs/kwaliteit de 2 beste opties op het moment?

[ Voor 18% gewijzigd door kazzzdafke op 04-07-2024 11:03 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Nvm hij doet het nu

[ Voor 96% gewijzigd door Khaelos op 05-07-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 23:01
Hallo...ik zit met een klein probleempje namelijk het volgende: ik heb een viofo A139 pro 2ch dashcam zonder scherm.
Als ik eventueel een aanrijding krijg en de beelden moeten direct bekeken worden hoe doe ik dat?!? Dat ding is thuis op mijn netwerk te zien en kan dan met mijn samsung A52s met wifi verbinding maken zodat ik de cam beelden live zie.
Maar ik krijg geen verbinding als ik de wifi van mijn tel.uitzet en de hotspot aanzet dus hoe kan je dan de beelden bekijken onderweg...
Het zal in de hotspot zitten of zo,mijn tomtom connect wel als ik de hotspot aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

jos_outlaw36 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:55:
Hallo...ik zit met een klein probleempje namelijk het volgende: ik heb een viofo A139 pro 2ch dashcam zonder scherm.
Als ik eventueel een aanrijding krijg en de beelden moeten direct bekeken worden hoe doe ik dat?!? Dat ding is thuis op mijn netwerk te zien en kan dan met mijn samsung A52s met wifi verbinding maken zodat ik de cam beelden live zie.
Maar ik krijg geen verbinding als ik de wifi van mijn tel.uitzet en de hotspot aanzet dus hoe kan je dan de beelden bekijken onderweg...
Het zal in de hotspot zitten of zo,mijn tomtom connect wel als ik de hotspot aanzet.
Als je een hotspot maakt dan verbreekt dit de verbinding met de camera. Dus dit werkt zo niet
Je moet dan eenvoudig de beelden downloaden op je telefoon uit de camera .
En je kan thuis altijd het sdkaartje aan een pc / laptop hangen en zo de bestanden eraf halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Sd kaartje op de laptop uitlezen is al gedaan.
Maar wat is het nut dat die cam een wifi heeft.
Ik had die vraag ook gesteld via de website van viofo benelux...dit kreeg ik als antwoord:

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht, dat kan zeker!

Het is namelijk de dashcam die een Wi-Fi signaal uitzend, dus u heeft wat dat betreft altijd de mogelijkheid om de beelden uit te lezen, mits u binnen 10 meter van de dashcam bent.

Kortom...ik had dan beter een ander model kunnen nemen,eentje met scherm.
Wat de pro is van dat ding is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

jos_outlaw36 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:31:
Sd kaartje op de laptop uitlezen is al gedaan.
Maar wat is het nut dat die cam een wifi heeft.
Ik had die vraag ook gesteld via de website van viofo benelux...dit kreeg ik als antwoord:

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht, dat kan zeker!

Het is namelijk de dashcam die een Wi-Fi signaal uitzend, dus u heeft wat dat betreft altijd de mogelijkheid om de beelden uit te lezen, mits u binnen 10 meter van de dashcam bent.

Kortom...ik had dan beter een ander model kunnen nemen,eentje met scherm.
Wat de pro is van dat ding is mij een raadsel.
Dan is het duidelijk toch?, hij heeft wifi zodat je met je telefoon de beelden onderweg kan bekijken en er vanaf kan halen.
En de pro heeft te maken met beeld sensor
De A139 is een 2k en de pro een 4K met de nieuwe Sony starvis sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Maar hoe krijg ik die 2 geconnect...de viofo app waarmee je alles kan instellen en de beelden kan zien werkt alleen met wifi en niet met mobiel internet.
Dus hoe krijg ik die beelden eraf onderweg of bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Je camera zend een wifi signaal uit waar je telefoon vervolgens verbinding mee maakt (even op de wifi knop drukken). Tenminste zo werkt het met mijn viofo's.

[ Voor 29% gewijzigd door sjirafje op 09-07-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Ik ga er morgen wat dieper induiken,ook even de gebruiksaanwijzingen goed door nemen en anders meld ik me wel weer...i.i.g.bedankt allen voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumulus-1
Dat was mij in het begin ook niet duidelijk.

Nu wel. Als je Wifi aanzet op je Viofo, wordt dat een Wifi-toegangspunt waar je met je telefoon op kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Opgelost....in een keer viel het bekende kwartje.
Vanmorgen in de auto gestapt naar het werk...wifi stond nog aan...en ik zette onderweg mijn provider mobiel netwerk aan en ik klikte ff op de viofo app.
Nu omdat wifi nog aan stond kreeg ik het wifi signaal te zien van de cam...euh...ff aanklikken en hupsakee ik kreeg de live beelden op mijn tel.scherm.
Soms moet je logisch nadenken.
Nogmaals bedankt voor t meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb net de VIOFO A119 Mini 2 Dashcam geïnstalleerd. Zonder hardwire-kit. Mijn auto (Hyundai i20 2020-2022 model) heeft een aantal ingebouwde USB-aansluitingen. Idealiter wil ik de dashcam daarop aansluiten zonder de sigarettenaansteker te gebruiken.

Het lijkt er echter op dat het gedrag van de dashcam wat wispelturig is bij het direct op de USB-outlet aansluiten. Ik wil dus graag weten hoeveel vermogen die A119 Mini 2 nodig heeft, maar kan dit nergens vinden. Weet iemand dit (te achterhalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
Wat bedoel je met wispelturig gedrag?

Een gebruiker van Dashcamtalk heeft de vermogensopname van de Mini 2 getest en kwam op max. 3,36 W
(Wifi off)

https://dashcamtalk.com/forum/threads/a119-mini-2-test-review-pp.48947/post-593757

Toen ik bij mijn vorige dashcam (A119 V3) een eigen USB sigarettenaanstekerplug gebruikte (ipv de bijgeleverde Viofo plug) had de camera kuren bij het opstarten. Met de Viofo plug was er geen probleem. De conclusie was dat de Viofo plug de 5 V uitgangsspanning beter stabiliseert.

Als je een USB outlet van de auto gebruikt, heb je die stabilisatie niet. Ik vermoed dat je het in deze richting moet zoeken. De spanning van de USB outlet kun je meten met een USB spanning tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 03-05 11:38
Door Allcam wordt de AZDome M63 prijs/kwaliteit als beste 4K dashcam aanbevolen tov een Viofo A229 Pro.
Allcam wees mij erop dat deze bijna dezelfde kwaliteit is als de Viofo , alleen een stuk goedkoper

Nu is mijn vertrouwen bij de Azdaom M63 zoek, doordat deze net buiten de garantie van 2 jaar de geest heeft gegeven. Helaas is de Viofo A229 Pro 1CH een stuk duurder dan de Azdome M63.

Is de Viofo A229 Pro 1CH de meerprijs het allemaal waard?
Ik zou deze voor de parking-mode eveneens hardwire aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
Moris schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:31:
Is de Viofo A229 Pro 1CH de meerprijs het allemaal waard?
Ik zou deze voor de parking-mode eveneens hardwire aansluiten.
Mijn persoonlijke mening: als je beslist beelden van topkwaliteit wilt (vooral ook 's nachts), dan zou ik voor de A229 Pro 1CH gaan. Maar als je kunt leven met gewoon goede beeldkwaliteit en een kleiner beeldscherm, dan zou ik een van de andere 1CH camera's van Viofo kiezen (en ca. 100 euro besparen). Ze hebben alle parking mode:

https://www.viofo.nl/blogs/blog/welke-dashcam-past-het-beste-bij-mij?gad_source=1

Ik ben bij Viofo uitgekomen na veel testen lezen/kijken. Eerst had ik de A119 V3, momenteel de Mini 2. De hardware is betrouwbaar en de support van Viofo is prima. Ze nemen klachten en wensen van klanten serieus en komen vlot met software updates. Soms ook met hardware updates, bv. een betere lens voor de Mini 2 een tijdje geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 03-05 11:38
Cumulus-1 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:53:
[...]

Mijn persoonlijke mening: als je beslist beelden van topkwaliteit wilt (vooral ook 's nachts), dan zou ik voor de A229 Pro 1CH gaan.
Ik ben bij Viofo uitgekomen na veel testen lezen/kijken. Eerst had ik de A119 V3, momenteel de Mini 2. De hardware is betrouwbaar en de support van Viofo is prima. Ze nemen klachten en wensen van klanten serieus en komen vlot met software updates. Soms ook met hardware updates, bv. een betere lens voor de Mini 2 een tijdje geleden.
Aangezien een hoge resolutie voor me belangrijks is lijkt me de A229 Pro misschien dan toch te overwegen.
Nu even de promoties in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 17:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

sOid schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:38:
Ik heb net de VIOFO A119 Mini 2 Dashcam geïnstalleerd. Zonder hardwire-kit. Mijn auto (Hyundai i20 2020-2022 model) heeft een aantal ingebouwde USB-aansluitingen. Idealiter wil ik de dashcam daarop aansluiten zonder de sigarettenaansteker te gebruiken.

Het lijkt er echter op dat het gedrag van de dashcam wat wispelturig is bij het direct op de USB-outlet aansluiten. Ik wil dus graag weten hoeveel vermogen die A119 Mini 2 nodig heeft, maar kan dit nergens vinden. Weet iemand dit (te achterhalen)?
De VIOFO`s zijn sowieso af en toe wat wispelturig. Soms door de software en soms door de ingebouwde super-elco. Als iets net even niet supel loopt, gaan ze haperen en crashen ze.

Start de dashcam wel gewoon goed op als hij vanaf de ingebouwde batterij start? Als dat ook al een probleem is, zit het in de interne batterijvoeding. Direct omruilen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
Michael Knight schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:54:
[...]
De VIOFO`s zijn sowieso af en toe wat wispelturig. Soms door de software en soms door de ingebouwde super-elco. Als iets net even niet supel loopt, gaan ze haperen en crashen ze.

Start de dashcam wel gewoon goed op als hij vanaf de ingebouwde batterij start? Als dat ook al een probleem is, zit het in de interne batterijvoeding. Direct omruilen.
Viofo's hebben geen ingebouwde batterij waarvan kan worden opgestart. Er zit een super-condensator in die (zeer) korte tijd voor spanning zorgt bij een ongeluk waarbij de boordspanning van de auto wegvalt. Zodat het allerlaatste beeldbestand correct wordt opgeslagen.

Als je de dashcam wilt testen, kun je het beste een powerbankje gebruiken. Dat gaat goed met een kleintje, ik gebruik de Xtorm Power Bank Move.

(Ik herken de opmerkingen over de zogenaamde wispelturigheid en software-problemen bij Viofo's trouwens totaal niet. Het enige dat ik in 4 jaar gebruik van Viofo's ben tegengekomen, was incidentele opstartproblemen bij onstabiele USB voedingsspanning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Michael Knight @Cumulus-1 Dank voor de adviezen! Op de sigarettenaansteker werkt het ding perfect. Zal nog even testen hoe dat met powerbank gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 17:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Cumulus-1 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Viofo's hebben geen ingebouwde batterij waarvan kan worden opgestart. Er zit een super-condensator in die (zeer) korte tijd voor spanning zorgt bij een ongeluk waarbij de boordspanning van de auto wegvalt. Zodat het allerlaatste beeldbestand correct wordt opgeslagen.

Als je de dashcam wilt testen, kun je het beste een powerbankje gebruiken. Dat gaat goed met een kleintje, ik gebruik de Xtorm Power Bank Move.

(Ik herken de opmerkingen over de zogenaamde wispelturigheid en software-problemen bij Viofo's trouwens totaal niet. Het enige dat ik in 4 jaar gebruik van Viofo's ben tegengekomen, was incidentele opstartproblemen bij onstabiele USB voedingsspanning)
Die van mij enkele jaren geleden kon anders prima even opstarten vanaf die superelco.. na anderhalf jaar, toen het ding hopeloos slecht begon te functioneren, kon die dat niet meer en viel het apparaat ook uit (met corrupte files) zodra je de voeding lostrok. Kapotte elco inderdaad :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:02
Momenteel toch maar weer aan het kijken naar een dashcam. Helaas door een ongeluk wat schade nu aan de auto. En een tijdje terug was er volgens mijn vrouw iemand op de parkeerplaats die zei dat ze diegene geraakt had (Duitse vrouw met een verhaal dat ze op haar man aan het wachten maar ze ging even later zonder haar man weg) Verder niets van weer gehoord dus wij vermoeden oplichting. Nu zit ik enorm te twijfelen tussen de Viofo a229 plus duo en de pro duo. 4K kwaliteit maakt mij eigenlijk niet veel uit maar mocht de pro met bijvoorbeeld kentekens veel beter zijn dan is het mij misschien de 50 euro meer wel waard. Al heel wat vergelijkings video’s gezien maar ik vindt er persoonlijk voor mijn gevoel nog niet veel verschil in zitten. Kan iemand mij overtuigen om de pro of de plus te nemen?. Enig nadeel is dat ik in onze beide auto’s een dashcam wil plaatsen met voor- en achter camera. Dus het wordt zo wel een dure bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cumulus-1
thespeed in "Het grote Dashcam-topic" Kan iemand mij overtuigen om de pro of de plus te nemen?. Enig nadeel is dat ik in onze beide auto’s een dashcam wil plaatsen met voor- en achter camera. Dus het wordt zo wel een dure bedoeling.
Hallo, A229 Pro of Plus is een lastige keuze. Ik kan je niet overtuigen. Zelf heb ik deze keuze omzeild door de Mini 2 te kiezen, die ook kleiner is, minder opvalt en een stuk goedkoper is ;) Hij heeft geen 2CH ondersteuning en het kleinere display van de Mini 2 ervaar ik (leesbril nodig) wel als een nadeel.

Een paar overwegingen:

De A229 Pro heeft 4K, de Plus 2K. Dat betekent twee keer zoveel pixels en dus meer detail, naar ook meer data die verwerkt moet worden en grotere MP4-beeldbestanden. Dat betekent weer dat de beeldbestanden op het SD-kaartje bij de Pro eerder worden overschreven dan bij de Plus. Meer wis/schrijfacties op de SD-kaart.

De Pro met 4K produceert meer warmte, dat is waarom ze er een groot koellichaam in hebben gezet. De Pro is daardoor zwaarder. Desondanks zijn er meldingen van oververhitting van de Pro. Voor zover ik heb gelezen treedt oververhitting soms op in Parking Mode in de brandende zomerzon, niet tijdens het rijden. De Pro steekt zichzelf niet in de fik, maar schakelt uit bij te hoge temperatuur. Dus als betrouwbare Parking Mode in de zomer belangrijk voor je is, is dat een argument voor de Plus, die minder warm wordt.

Volgens gebruikstests waaronder deze zijn de nachtbeelden van de Plus helderder dan de Pro (minuut 13:25). Daarmee is trouwens niet gezegd dat kentekenplaten bij de Plus 's nachts beter leesbaar zijn.

De Pro wordt standaard geleverd met polarisatiefilter (CPL). Bij de Plus is dat een optie van 20 euro. CPL is aan te raden om reflecties uit het interieur in de voorruit te onderdrukken en beschermt de lens tegen krassen.

Pro en Plus hebben een Quad-Mode GPS-module die GPS, BEIDOU, GALILEO en GLONASS ondersteunt. In theorie levert dit zeer betrouwbare positiebepaling op. De Mini 2 ondersteunt minder constellaties, ik geloof alleen GPS en BEIDOU. Ik ervaar hierbij geen uitval onderweg, behalve in tunnels.

Mocht ik op nog andere overwegingen komen, dan voeg ik ze toe aan dit bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
@Cumulus-1
Vaak zijn de frame-by-frame opnamen wel (kenteken)scherp, terwijl ze in een filmpje niet leesbaar lijken te zijn door de beweging.
Dat was bij mijn A129 duo al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:02
Cumulus-1 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Hallo, A229 Pro of Plus is een lastige keuze. Ik kan je niet overtuigen. Zelf heb ik deze keuze omzeild door de Mini 2 te kiezen, die ook kleiner is, minder opvalt en een stuk goedkoper is ;) Hij heeft geen 2CH ondersteuning en het kleinere display van de Mini 2 ervaar ik (leesbril nodig) wel als een nadeel.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik heb uiteindelijk de Plus besteld met een hardware kit en het CPL filter.
Als SD kaart na de tips uit dit topic gekozen voor een Sandisk 128 gb max endurance.

ik bouw het eerst in 1 auto in en dan ga ik eerst kijken hoe het bevalt en hoeveel werk het eigenlijk is om in te bouwen vooral met de hardwire kit en de achtercamera.
Dat van de hitte en het wegschrijven naar de SD kaart heeft mij over de streep getrokken.
Ook gaat het mij er alleen maar om dat als er wat gebeurd dat je dan bewijs daarvan hebt aangezien auto schades ook niet goedkoop zijn.
Ook wordt het zo weer wat goedkoper.
Parking mode vindt ik wel belangrijk alleen het is even de vraag hoe goed dat gaat werken bij een hybride vanwege de kleinere accu..
Helaas was ik de GPS module vergeten te bestellen dus die probeer ik nog mee te kunnen laten leveren met mijn bestelling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumulus-1
thespeed schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 02:00:
[...]
Helaas was ik de GPS module vergeten te bestellen dus die probeer ik nog mee te kunnen laten leveren met mijn bestelling :)
Ik dacht dat de GPS-module/voet standaard inbegrepen is bij de A229 Plus?
Of heb je een extra GPS-voet nodig voor de andere auto?

Succes met de inbouw (y)
Pagina: 1 ... 55 ... 57 Laatste