zonder hardwiring moet er wel een deftige batterij in zitten. Bij mij is de autobatterij al half leeg na 48u parkeermodus, waardoor dashcam zichzelf uitschakelt. Kost ook benzine zo want de start/stop doet het dan niet tot je weer een uur snelweg hebt gedaan.
Volgens mij zou het niet zo moeilijk moeten zijn om een dashcam te maken die snel opstart indien de accelerometer b.v iets detecteert. Zelfs een 500mA batterijtje zou genoeg moeten zijn voor een paar dagen dan zou je zeggen. Hoeft niet continu op te nemen natuurlijk alleen b.v als er een andere auto tegen aan rijdt/botst
Zoiets heb ik ook eens bedacht: theoretische zou dit werken. Maar aan de andere kant dacht ik? Wanneer je dashcam tijdens geparkeerd blijft draaien, dan gaat de levensduur ook rap achteruit.FlyEragon schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 01:06:
Volgens mij zou het niet zo moeilijk moeten zijn om een dashcam te maken die snel opstart indien de accelerometer b.v iets detecteert. Zelfs een 500mA batterijtje zou genoeg moeten zijn voor een paar dagen dan zou je zeggen. Hoeft niet continu op te nemen natuurlijk alleen b.v als er een andere auto tegen aan rijdt/botst
Mijn Viofo A119 heb ik nu al meer dan 5 jaar: in de huidige auto zit hij al 5 jaar en daarvoor, nog in in mijn oude auto gehad voor een half jaartje ofzo. En uiteindelijk is de kans dat de auto aangereden wordt, terwijl deze geparkeerd is vrij klein.
Ja het is helaas voorgekomen en deze persoon verliet de plaats van het ongeval ook: alleen later is hij teruggekomen en liet een briefje achter. De dashcam heeft denk ik ook een afschrikwekkend werking, in de zin dat men niet weet of hij aan of uit staat. Misschien heeft hij de dashcam gezien en gedacht? Misschien toch maar netjes afhandelen.
Zijn hier ook mensen die gebruik maken van een oude telefoon als dashcam? Ik had een Viofo gehaald maar toen kwam m'n vriendin met haar oude iPhone 7. Kan toch 100 piek schelen, maar ik vraag me af hoe jullie daar in staan.
Voor mij is bijvoorbeeld (het gebrek aan) een parkeermodus geen probleem.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Een iPhone zichtbaar in je auto laten hangen lijkt me vragen om inbraak.Gh0s7y schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:33:
Zijn hier ook mensen die gebruik maken van een oude telefoon als dashcam? Ik had een Viofo gehaald maar toen kwam m'n vriendin met haar oude iPhone 7. Kan toch 100 piek schelen, maar ik vraag me af hoe jullie daar in staan.
Wat denken jullie?
Juist
Ik zou hem natuurlijk niet laten hangen. Uit de auto betekent telefoon mee, of tenminste in het handschoenenvakje. Hetzelfde geld voor een "echte" dashcam.Jeldert schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:55:
[...]
Een iPhone zichtbaar in je auto laten hangen lijkt me vragen om inbraak.
Als je telkens de iPhone opnieuw moet ophangen en richten, app starten, app stoppen, ding weer op bergen, ga je dat dan wel doen? Ik vind een dashcam typisch een set-and-forget-apparaat: monteren, nooit meer naar kijken tenzij je er wat video af moet halen.Gh0s7y schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:34:
[...]
Ik zou hem natuurlijk niet laten hangen. Uit de auto betekent telefoon mee, of tenminste in het handschoenenvakje. Hetzelfde geld voor een "echte" dashcam.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Voor mij zou dat niet werken. Misschien dat je het in het begin nog consequent doet, maar vroeg of laat komt er een moment dat je denkt: ach, even een boodschap doen moet kunnen, ik ben binnen 10 minuten terug. Dat is het begin van het einde, die tijden worden steeds langer.Gh0s7y schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:34:
Ik zou hem natuurlijk niet laten hangen. Uit de auto betekent telefoon mee, of tenminste in het handschoenenvakje. Hetzelfde geld voor een "echte" dashcam.
Ik heb deze al bijna 2 jaar en hij werkt perfect hierTHE_BASE schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:54:
Mijn 70mai Pro is helaas door de garage gesloopt tijdens klein onderhoud en heb nu een 70mai Pro Plus gekregen. Heel netjes opgelost natuurlijk, maar lees best wat klachten over deze nieuwe variant: een batterij in plaats van een interne accu, GPS/Speed werkt niet en zou snel defect zijn. Iemand ervaringen op lange termijn met deze?
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Laten jullie de dashcam permanent hangen in de auto? Of parkeermodus aanstaat of niet?
Jullie hebben denk ik gelijk, het is niet veel werk telkens, maar toch iedere keer telefoon pakken, aansluiten, app starten is misschien niet vol te houden.
Jullie hebben denk ik gelijk, het is niet veel werk telkens, maar toch iedere keer telefoon pakken, aansluiten, app starten is misschien niet vol te houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Gh0s7y op 28-03-2023 14:03 ]
Jazeker, al jaren permanent hangen. Misschien werkt het ook afschrikkend (hopelijk). Er zijn prima budget dashcams of in de V&A soms. Lijkt me geen doen om met de telefoon elke keer in de weer te gaan. Je zal het maar 1 keer vergeten of geen zin in hebben en dan vervolgens nodig hebben... Nope, niet doen.
Mijn auto laat ik wel eens een week staan. Als experiment heb ik mijn Viofo A119 V3 afgelopen herfst een keer een week in de stilstaande auto laten zitten. De auto staat in een garage met veel ventilatiespleten, waardoor temperatuur en luchtvochtigheid binnen hetzelfde zijn als buiten.Gh0s7y schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:02:
Laten jullie de dashcam permanent hangen in de auto? Of parkeermodus aanstaat of niet?
Toen ik de auto startte na een week stilstand, deed de Viofo niks. Het leek of hij geen spanning kreeg. Heb de camera van de voet geschoven en er weer op. Toen startte de camera wel op. Ik vermoed dat de koperen contacten in de voet van de camera niet goed contact meer maakten na een week in vochtige omstandigheden (corrosie?).
Gewoon uit belangstelling, waarom gaat men hier zo hard op Viofo dashcams?
Het lijkt haast of er geen andere merken bestaan.
Omdat goedkopere veel slechter zijn, en duurdere niet (altijd) (veel) beter.
Omdat ze heel betrouwbaar zijn: ik heb er eentje meer dan 6 jaar gehad en het is dat ik er geen zin in had, om hem uit te bouwen uit de vorige auto. Dus ik heb alleen het sd kaartje eruit gehaald. Maar de dashcam dus in de auto laten zitten.Frappuccino schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:22:
Je kunt ze ook heel goed wegwerken: de mijne zat verstopt achter de achteruitkijkspiegel. Maar nu heb ik bewust geen dashcam meer, want telkens dat ding afkoppelen in het buitenland vond ik toch irritant. En het is ook geen heilig middel.
In de 6 jaar dat ik hem had gehad, heeft het nog nooit enig nut gehad: wanneer de auto geparkeerd staat, dan stond ie toch uit. Ook omdat de kans op schade dan het kleinste is, op krasjes na. Dat laatste ga je echter niet met de dashcam vast leggen.
Omdat ze geen accu hebben die vroeger of later de geest geeft.Frappuccino schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:22:
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Voorlopig hangt dat ding daar
Nog niet veel mee gedaan. Op 4/05 wordt hij gehardwired en dan ga ik eens wat testen.
Interesting times...
Misschien een stomme vraag, maar... ik denk er over na om in mijn nieuwe wagen een Viofo A139 Pro te plaatsen daar die prijs/kwaliteit zeer goed lijkt te zijn, enige waar ik wat schrik voor heb is de form factor van dat ding en de locatie waar de lens uiteindelijk uitkomt. Tot op heden heb ik altijd camera's gehad die vooral breed zijn, zoals je vandaag nog altijd hebt bij Blackvue en Nordval (met trema, streepje, whatever floats our boat) omdat de camera zelf dan naast/onder de sensorbalk tegen de venster komt te hangen en de lens zelf redelijk goed gecentreerd in de wagen zit.
Bij de Viofo gaat dat niet mogelijk zijn en heeft men de camera spijtig genoeg ook nog een keer aan de rechterkant geplaatst waardoor je ofwel de camera nogal ver naar onder moet laten komen om hem onder de sensorbalk achter je spiegel te krijgen, en dus goed in het zicht hangt, ofwel er rechts van moet hangen en de cameralens wel heel ver naar rechts komt te staan.
Maak ik me hier zorgen om niets, of zijn er mensen die mijn mening delen?
Bij de Viofo gaat dat niet mogelijk zijn en heeft men de camera spijtig genoeg ook nog een keer aan de rechterkant geplaatst waardoor je ofwel de camera nogal ver naar onder moet laten komen om hem onder de sensorbalk achter je spiegel te krijgen, en dus goed in het zicht hangt, ofwel er rechts van moet hangen en de cameralens wel heel ver naar rechts komt te staan.
Maak ik me hier zorgen om niets, of zijn er mensen die mijn mening delen?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik heb geen ervaring met die A139 maar mijn eerste dashcam had de lens ook uit het midden. Omdat er een groothoek lens in zat maakte dat voor het beeld niet uit.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Dat denk ik ook, 140 graden field of view is al best een eind en die paar cm naar rechts maken niet uit.
Als je echt geïnteresseerd bent in wat er verder links(voor) gebeurt, kun je altijd nog op zoek naar een dashcam met meer FOV, maar die hebben ook weer nadelen (fisheye, alles lijkt verder weg, pixel/mm's, etc).
Als je echt geïnteresseerd bent in wat er verder links(voor) gebeurt, kun je altijd nog op zoek naar een dashcam met meer FOV, maar die hebben ook weer nadelen (fisheye, alles lijkt verder weg, pixel/mm's, etc).
Een overweging om de camera wat verder naar links te plaatsen: het vergroot de kans dat je kentekens van tegemoetkomend verkeer kunt lezen op de beelden. De hoek met het aankomende verkeer wordt een fractie kleiner als je de camera naar links verplaatst. Dit kan net het verschil zijn tussen wel of niet leesbaar.
In mijn volgende auto plaats ik de camera indien mogelijk links van de binnenspiegel ipv rechts, zoals nu.
In mijn volgende auto plaats ik de camera indien mogelijk links van de binnenspiegel ipv rechts, zoals nu.
iemand ervaring/advies met dashcams die wat meer gericht/gefocussed zijn op parkeer stand?
ik ben opzoek naar een dashcam met goeie parkeer stand functies die ook goed dekking geeft aan de zijkanten van de wagen.
ik had ergens een dashcam gezien met 2 extra scharnier cameratjes er onder aan die naar de zijkanten gericht kunnen worden, maar ik weet niet waar/hoe/wat dat precies is, en/of zoon ding een beetje een goeie parkeer stand functie heeft.
ik ben opzoek naar een dashcam met goeie parkeer stand functies die ook goed dekking geeft aan de zijkanten van de wagen.
ik had ergens een dashcam gezien met 2 extra scharnier cameratjes er onder aan die naar de zijkanten gericht kunnen worden, maar ik weet niet waar/hoe/wat dat precies is, en/of zoon ding een beetje een goeie parkeer stand functie heeft.
Ik heb deze: https://70mai.store/products/omni?variant=40144989093934
Zijn “hoofdje” draait 360 graden.
Interesting times...
opzich een interresante, gaat het hoofdje zelf heen en weer? of is het meer dat je hem een kant uit kan draaien en dat ie daar naar blijft kijken?kazzzdafke schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:12:
als ie verder statief is dan is een 140 FOV denk net niet genoeg voor wat ik zoek. maar het komt in de buurt.
Hij draait zelf.. zit wat “AI” in, en volgt een verdacht figuur rond je auto.
Interesting times...
dat klinkt als iets wat ik zoek, bedankt voor de info.kazzzdafke schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:18:
Hij draait zelf.. zit wat “AI” in, en volgt een verdacht figuur rond je auto.
ik denk dat het hem wordt.
Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar blijkbaar veel tevreden gebruikers.Frappuccino schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:22:
Lijkt me erg riskant, zelfde caveat als gewone PTZ beveiligingscamera's want dan waan je jezelf al snel veilig met een camera die alles in beeld denkt te hebben, maar zul je net zien dat hij de verkeerde kant op kijkt als je 'm een keer nodig hebt.kazzzdafke schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:12:
Gewoon een vaste camera met een groothoeklens lijkt me dan 10x nuttiger
Na de 70mai Pro, de Nordval DC102-4K en de BlackVue DR900X Plus vond ik het wel weer is tijd om iets nieuws te gaan testen. Inmiddels alle voorgaande dashcams weer verkocht en ik stap nu voor het eerst over naar Viofo. Vooral nu ze de eerste zijn met de nieuwe Starvis 2 Sensor ben ik erg benieuwd hoe hij mij gaat bevallen. Ik ben altijd opzoek naar een camera met een uitgebreide en goede parkeermodus en daar beschikt de A139 Pro in elk geval over. Zijn er hier al forumleden met de A139 Pro en hoe bevalt deze jullie?
Ik heb een maand of 6 geleden een tijdje meegelezen hier en de Viofo A119 aangeschaft, tweedehands. Werkt perfect. Echter de sticker om hem aan de ruit te monteren zat er niet bij. Ik heb hem met dubbelzijdige tape (dacht 3M) gemonteerd. Dat werkte de hele winter goed, maar nu de temperaturen oplopen laat hij toch steeds los. Viofo verkoopt zelf een nieuwe sticker maar zou die beter zijn? Of zijn er andere oplossingen om hem met een betere sticker te monteren?
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Waar laat hij los? Van de ruit of van de cam? Heb je beide vlakken goed ontvet voor je de tape aanbracht? Heb je een voldoende dikke tape gebruikt om een eventuele kromming van de ruit op te vangen? Let er op dat je tape gebruikt die geschikt is voor vochtige ruimtes en dat je de plakkende kanten niet met je vingers aanraakt.manusjevanalles schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:17:
Ik heb een maand of 6 geleden een tijdje meegelezen hier en de Viofo A119 aangeschaft, tweedehands. Werkt perfect. Echter de sticker om hem aan de ruit te monteren zat er niet bij. Ik heb hem met dubbelzijdige tape (dacht 3M) gemonteerd. Dat werkte de hele winter goed, maar nu de temperaturen oplopen laat hij toch steeds los. Viofo verkoopt zelf een nieuwe sticker maar zou die beter zijn? Of zijn er andere oplossingen om hem met een betere sticker te monteren?
De originele sticker blijft bij mij goed zitten maar eerlijk gezegd ziet hij er niet uit alsof het een speciale sticker is.
[ Voor 54% gewijzigd door sjirafje op 24-05-2023 20:42 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Hij laat los van de dashcam, de tape blijft nog plakken aan de ruit. Alles vooraf heel goed ontvet, en het heeft ook 6 maanden zonder probleem vast gezeten. Nu het warmer wordt laat hij los.sjirafje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:40:
[...]
Waar laat hij los? Van de ruit of van de cam? Heb je beide vlakken goed ontvet voor je de tape aanbracht? Heb je een voldoende dikke tape gebruikt om een eventuele kromming van de ruit op te vangen? Let er op dat je tape gebruikt die geschikt is voor vochtige ruimtes en dat je de plakkende kanten niet met je vingers aanraakt.
De originele sticker blijft bij mij goed zitten maar eerlijk gezegd ziet hij er niet uit alsof het een speciale sticker is.
Wacht, plak je de sticker rechtstreeks op de dashcam? Die sticker hoort op een mount, en die mount plak je op de voorruit. Vervolgens schuif je je camera op die mount.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Er zit inderdaad wel een mount tussen. Maar de mount laat los van de sticker met de camera er nog aan vast.
Ok, uit je omschrijving leek het net alsof je rechtstreeks op de cam plakte 
Volgens mij is het "standaard" 3M dubbelzijdige "tape". Maar hier hangt hij in 2 auto's ondertussen al jaren.
Is de mount nog recht? Niet verbogen toen de vorige eigenaar hem er af haalde?
Misschien voor de zekerheid: niet geplakt op die zwarte puntjes rondom je spiegel?
Volgens mij is het "standaard" 3M dubbelzijdige "tape". Maar hier hangt hij in 2 auto's ondertussen al jaren.
Misschien voor de zekerheid: niet geplakt op die zwarte puntjes rondom je spiegel?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Wat bedoel je met standaard 3M dubbelzijdige tape? Volgens mij is de mount nog recht en zeker niet geplakt op de zwarte puntjes. Ik heb deze tape gebruikt: https://www.action.com/nl-nl/p/pattex-montagetape/MK_ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:03:
Ok, uit je omschrijving leek het net alsof je rechtstreeks op de cam plakte
Is jouw A119 niet geleverd met sticker op de mount? Je moet het plastic laagje eraf halen en dan kan je hem direct op de ruit plakken. Het is geen probleem om hem over de zwarte puntjes heen te plakken.
EDIT
Ik lees over tweedehands heen. Je kunt hier nieuwe orginele stickers kopen. https://viofo.com/accesso...119proa119v3-dashcam.html
EDIT
Ik lees over tweedehands heen. Je kunt hier nieuwe orginele stickers kopen. https://viofo.com/accesso...119proa119v3-dashcam.html
[ Voor 33% gewijzigd door LongBowNL op 24-05-2023 21:30 ]
Die pattex tape lijkt me wat aan de dunne kant.
De originele sticker kun je ook bij de Nederlandse leverancier bestellen: https://www.viofo.nl/products/3m-stickers-voor-viofo-dashcam
Je kunt ook even bij je bouwmarkt binnenlopen en een dikke vochtbestendig tape vragen.
De originele sticker kun je ook bij de Nederlandse leverancier bestellen: https://www.viofo.nl/products/3m-stickers-voor-viofo-dashcam
Je kunt ook even bij je bouwmarkt binnenlopen en een dikke vochtbestendig tape vragen.
Ah nee deze tape moet je zeker niet gebruiken. Heb er een tijdje mee gekloot en heeft nooit 100% goed gewerkt. Liet vaak los met warm weer. Koop de speciaal gemaakte 3M dashcam tape en die zal zeker veel beter blijven zitten.manusjevanalles schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:09:
[...]
Wat bedoel je met standaard 3M dubbelzijdige tape? Volgens mij is de mount nog recht en zeker niet geplakt op de zwarte puntjes. Ik heb deze tape gebruikt: https://www.action.com/nl-nl/p/pattex-montagetape/
Is dat deze? https://www.viofo.nl/products/3m-stickers-voor-viofo-dashcamincognito schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:17:
[...]
Ah nee deze tape moet je zeker niet gebruiken. Heb er een tijdje mee gekloot en heeft nooit 100% goed gewerkt. Liet vaak los met warm weer. Koop de speciaal gemaakte 3M dashcam tape en die zal zeker veel beter blijven zitten.
Ja die zijn zo te zien speciaal voor de Viofo modellen. Ik had dit setje gekocht en werkte ook top:
https://www.allcam.nl/3m-dashcam-houder-sticker-set.html
De 3M stickers voor dashcams zijn hittebestendig en speciaal hiervoor ontwikkeld in tegenstelling tot universeel dubbelzijdig tape.
Iemand hier die ervaring heeft met de Viofo A139 (niet pro)?
Alles reviews die ik op internet kan vinden gaan over het pro model. Van wat ik heb kunnen vinden is het enige verschil dat de front camera 1440p is i.p.v. 4K wat mij eigenlijk wel voldoende lijkt. Het prijsverschil is 60 euro (op de website van viofo zelf) en bijkomend voordeel is natuurlijk dat je videobestanden kleiner zijn.
Alles reviews die ik op internet kan vinden gaan over het pro model. Van wat ik heb kunnen vinden is het enige verschil dat de front camera 1440p is i.p.v. 4K wat mij eigenlijk wel voldoende lijkt. Het prijsverschil is 60 euro (op de website van viofo zelf) en bijkomend voordeel is natuurlijk dat je videobestanden kleiner zijn.
Hallo,
Ik ben opzoek naar een dunne usb kabel (A naar mini A) voor de viofo 129. De huidige kabel is net iets te dik.
Ik wil de kabel onder het rubber van de deuropening aan de A stijl vd auto leiden. Door de dikte komt het rubber iets uit te staan. En dat is geen gezicht.
Dus nu even geen dashcam gemonteerd.
Ik heb al aardig gezocht bij diverse webshops, maar helaas. Het zou qua dikte moeten zijn zoals de lighting oplaad kabels van apple.
Iemand tips? Altijd welkom!
Ik ben opzoek naar een dunne usb kabel (A naar mini A) voor de viofo 129. De huidige kabel is net iets te dik.
Ik wil de kabel onder het rubber van de deuropening aan de A stijl vd auto leiden. Door de dikte komt het rubber iets uit te staan. En dat is geen gezicht.
Dus nu even geen dashcam gemonteerd.
Ik heb al aardig gezocht bij diverse webshops, maar helaas. Het zou qua dikte moeten zijn zoals de lighting oplaad kabels van apple.
Iemand tips? Altijd welkom!
Maar niet in het Heuvelland: denk je die grote banners met de bewoners vragen om het rustig aan te doen en 30km/u te rijden. Dat die er voor niets hangen? 50km/u kun je niet veilig in het Heuvelland rijden, want je moet het gebied delen met fietsers, wandelaars, scooters, motorrijders en daarom wordt dus gevraagd om langzamer te rijden.Razwer schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:32:
[...]
Oneens. TE langzaam rijden kan levensgevaarlijk zijn in bepaalde situaties.
Anyways, hier is het dashcam topic. Mijn voornaamste reden om geen dashcam meer in de auto te installeren, is omdat ik niet met de bedrading van mijn EV wil gaan kloten. Als je iets perongeluk stuk maakt, tijdens het wegwerken van de kabels dan is dat een duur grapje.
Mijn auto heeft 360 graden cameras en het is jammer dat die niet als dashcam gebruikt kunnen worden: want een dashcam filmt niet in 360 graden, dus je ziet alleen wat voor je gebeurd.
Ik heb wel de Pro, met reden de image processor. Sony Starvis 2 is vele malen superieur aan Starvis 1 of andere image processors. Hierdoor zijn kenteken platen bij slecht licht en hogere snelheden veel beter te lezen.suikerberg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:08:
Iemand hier die ervaring heeft met de Viofo A139 (niet pro)?
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Ik krijg binnenkort een elektrische auto (MG4). Nu leek het me interessant om de dascam (Viovo A129 plus DUO) daar op 24/7 stand aan te laten staan aangezien die in parkingmode bij 5fps maar zo'n 2 watt gebruikt. Dan kan ie dus bijna 3 weken non-stop aan staan voordat ie 1kWh heeft verbruikt. Met een 64 kWh accupakket zou dat dus geen probleem moeten zijn en zuigt ie niet tijdens een vakantie je accu leeg, was mijn eerste gedachte...
Maar nu begreep ik alleen dat de voeding voor overige elektrische systemen alsnog via een standaard 12v accu gaan zoals ook in ICE's is te vinden.
Heeft iemand ervaring of die 12V-accu automatisch wordt bijgeladen uit het 64kWh accupakket als die onder een bepaalde grenswaarde komt?
Maar nu begreep ik alleen dat de voeding voor overige elektrische systemen alsnog via een standaard 12v accu gaan zoals ook in ICE's is te vinden.
Heeft iemand ervaring of die 12V-accu automatisch wordt bijgeladen uit het 64kWh accupakket als die onder een bepaalde grenswaarde komt?
Dat hoort zo te werken ja. Maar lijkt me dat je dit beter aan bezitters van een MG4 kunt vragen of dat probleemloos gaat. Er zijn wel elektrische autos geweest waarbij dit niet goed ging. De 1e generatie Fiat 500e (usa-model) bv. Een update heeft het daar gefixt.Robonus schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:41:
Ik krijg binnenkort een elektrische auto (MG4). Nu leek het me interessant om de dascam (Viovo A129 plus DUO) daar op 24/7 stand aan te laten staan aangezien die in parkingmode bij 5fps maar zo'n 2 watt gebruikt. Dan kan ie dus bijna 3 weken non-stop aan staan voordat ie 1kWh heeft verbruikt. Met een 64 kWh accupakket zou dat dus geen probleem moeten zijn en zuigt ie niet tijdens een vakantie je accu leeg, was mijn eerste gedachte...
[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 23-06-2023 13:13 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Verwacht in september mijn Volvo XC40 Recharge en ben mij dan ook alvast aan het oriënteren voor een dashcam. Vind de oplossing van FitcamX erg mooi maar weet niet wat de kwaliteit doet, iemand hier ervaringen mee? Wat is in jullie ogen de beste dashcam van dit moment (aanschafkosten maakt mij niet veel uit, wil goede kwaliteit). Hoor veel over de Viofo A139 Pro, werkt de hardware kit ivm parkeerfunctie goed? Of raden jullie een ander merk/model aan? Wil graag camera voor en achter (en eventueel een cockpit cam).
Hoop vragen, I know, maar wil goed voorbereid zijn straks... Alvast bedankt!
Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)
Wat heb je zelf al voor onderzoek gedaan, wat is je budget? Een hoop vragen maar ik wil graag goed voorbereid zijn wanneer Tweakers Community een antwoord geeftDPPSchoenmaker schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:33:
Verwacht in september mijn Volvo XC40 Recharge en ben mij dan ook alvast aan het oriënteren voor een dashcam. Vind de oplossing van FitcamX erg mooi maar weet niet wat de kwaliteit doet, iemand hier ervaringen mee? Wat is in jullie ogen de beste dashcam van dit moment (aanschafkosten maakt mij niet veel uit, wil goede kwaliteit). Hoor veel over de Viofo A139 Pro, werkt de hardware kit ivm parkeerfunctie goed? Of raden jullie een ander merk/model aan? Wil graag camera voor en achter (en eventueel een cockpit cam).
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Alleen veel rondgekeken op het wereld wijde web, maar niet iets gevonden wat me echt overtuigd heeft. Vind de FitcamX voor de Volvo XC40 het mooiste omdat het mooi weggewerkt is onder de achteruitkijkspiegel en gebruik maakt van de al aanwezige stroomvoorziening, maar weet niet wat het doet qua kwaliteit. Zou ook graag parking mode willen hebben. Budget maakt mij niet zoveel uit, als het maar goed is.freestyler2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:58:
[...]
Wat heb je zelf al voor onderzoek gedaan, wat is je budget? Een hoop vragen maar ik wil graag goed voorbereid zijn wanneer Tweakers Community een antwoord geeft
Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)
Heb nu zelf ruim een maand de Viofo A139 Pro. Tot nu toe echt een verademing in vergelijking met de rest van de dashcams die ik heb gehad. Snelle en overzichtelijke app. 5GHZ wifi verbinding waardoor de bestanden echt snel gedownload worden naar de telefoon. Daarnaast is de nieuwe Starvis 2 sensor een stuk beter dan de vorige generatie.DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:33:
Ik zat met dezelfde vraag, kosten maakten niet uit, wilde goede kwaliteit en een hele goede parkeermodus. Beste/duurste model van BlackVue gehad, maar die viel heel erg tegen. Nu sinds kort de Viofo A139 Pro en naar mijn idee het beste wat er nu te krijgen is op de markt.
Parkeermodus met hardwire-kit werkt perfect, nog geen enkele keer storingen oid gehad. Zit buffered-parkeermodus in, dus dat betekent dat je altijd nog een deel vóór de beweging ook meepakt in de opname, waardoor je eigenlijk altijd alles op beeld heb. Heb hem zelf ingesteld op de low-bitrate parkeermodus. Nu neemt hij 24/7 op met een iets lagere kwaliteit dan normaal, maar dit zorgt er weer voor dat je SD-kaart veel meer bestanden op kan slaan.
Al met al ben ik erg tevreden en raad ik hem zeker aan.
Dank, vooral over de parkeermodus, hier heb ik wat aan. Heb je alleen de camera aan de voorkant of ook de achtercamera en/of interieurcamera?incognito schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:15:
[...]
Heb nu zelf ruim een maand de Viofo A139 Pro. Tot nu toe echt een verademing in vergelijking met de rest van de dashcams die ik heb gehad. Snelle en overzichtelijke app. 5GHZ wifi verbinding waardoor de bestanden echt snel gedownload worden naar de telefoon. Daarnaast is de nieuwe Starvis 2 sensor een stuk beter dan de vorige generatie.
Ik zat met dezelfde vraag, kosten maakten niet uit, wilde goede kwaliteit en een hele goede parkeermodus. Beste/duurste model van BlackVue gehad, maar die viel heel erg tegen. Nu sinds kort de Viofo A139 Pro en naar mijn idee het beste wat er nu te krijgen is op de markt.
Parkeermodus met hardwire-kit werkt perfect, nog geen enkele keer storingen oid gehad. Zit buffered-parkeermodus in, dus dat betekent dat je altijd nog een deel vóór de beweging ook meepakt in de opname, waardoor je eigenlijk altijd alles op beeld heb. Heb hem zelf ingesteld op de low-bitrate parkeermodus. Nu neemt hij 24/7 op met een iets lagere kwaliteit dan normaal, maar dit zorgt er weer voor dat je SD-kaart veel meer bestanden op kan slaan.
Al met al ben ik erg tevreden en raad ik hem zeker aan.
Ik heb de 3CH versie, maar ik maak geen gebruik van de interieurcamera. Hierdoor blijf je de hoogste kwaliteit behouden.DPPSchoenmaker schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:26:
[...]
Dank, vooral over de parkeermodus, hier heb ik wat aan. Heb je alleen de camera aan de voorkant of ook de achtercamera en/of interieurcamera?
Kun je mij dat misschien uitleggen @incognito ? Heb geen verstand van camera's 😬incognito schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:17:
[...]
Ik heb de 3CH versie, maar ik maak geen gebruik van de interieurcamera. Hierdoor blijf je de hoogste kwaliteit behouden.
Heeft dat met bandbreedte te maken dan?
Dat heeft inderdaad met de bandbreedte te maken. Dus hoeveel data de dashcam kan verwerken en opslaat per seconde. Hoe meer camera's er worden aangesloten, hoe meer data er moet worden verwerkt met als gevolg een lagere bitrate en dus ook lagere beeldkwaliteit. Bij de Viofo 139A is dat met alleen de voorcamera ongeveer 60mb/s, 2 camera's 45 mb/s en 3 camera's 27 mb/s. Hoe hoger de bitrate per seconde, hoe hoger de kwaliteit en andersom. Hierdoor is er dus ook daadwerkelijk verschil in kwaliteit van de beelden met verschillende set-ups. Dit is ook weer te herleiden aan de kwaliteitsinstellingen van de dashcam zelf, dit zijn dan de opties:DPPSchoenmaker schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:48:
[...]
Kun je mij dat misschien uitleggen @incognito ? Heb geen verstand van camera's 😬
Heeft dat met bandbreedte te maken dan?
Optie voor 1CH - alleen voorcamera
- 4K 2160P 30FPS = in principe de beste kwaliteit en hoogste bitrate.
- daarnaast nog o.a. 2K met 30 of 60FPS afhankelijk van HDR aan/uit.
Optie voor 2CH - voor- en achtercamera
Zelfde opties als hierboven - achtercamera is 1080P met 30FPS. Bitrate wordt dus wel wat lager, maar nog steeds hoog genoeg voor goede kwaliteit.
Optie voor 3CH - voor- achter- en interieurcamera
- 4K 2160P 30FPS - achter- en interieurcamera 1080P 24FPS
- 4K 1600P 30FPS met achter- en interieurcamera 1080P 30FPS.
De bitrate bij deze instelling wordt dan een stuk lager (27mbs) en dat ga je wel merken in de kwaliteit van de beelden.
Hoop dat die zo wat duidelijker is! Mocht je een mooie uitleg willen zien, Vortex Radar heeft er een mooie en duidelijke video over gemaakt: YouTube: Viofo A139 Pro Review: Best Dashcam for 2023 w/ Starvis 2
Helemaal duidelijk zo @incognito, dankjewel voor je uitleg! Video bekeken en ik ben wel om, ga de 2CH versie met hardwire kit bestellen vlak voordat ik mijn auto geleverd ga krijgen 🤙
[ Voor 52% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 08-07-2023 22:19 ]
Dashcam met draadloos verbonden achtercamera?
Ik ben op zoek naar een dashcam waarbij de achtercamera draadloos verbonden wordt. Het idee is dan om die achtercamera bij het rijden met de caravan te verplaatsen naar de caravan, zodat we ook dan de achtercamera kunnen gebruiken. Bovendien scheelt dat het trekken van een kabel naar voren in de auto.
Weet iemand of zoiets bestaat?
Ik ben op zoek naar een dashcam waarbij de achtercamera draadloos verbonden wordt. Het idee is dan om die achtercamera bij het rijden met de caravan te verplaatsen naar de caravan, zodat we ook dan de achtercamera kunnen gebruiken. Bovendien scheelt dat het trekken van een kabel naar voren in de auto.
Weet iemand of zoiets bestaat?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Garmin komt denk ik het meest in de buurt omdat al hun losse camera's onderling kunnen communiceren. Of dat ook nog werkt als je een camera uit de auto naar de caravan verhuist, durf ik niet te zeggen (verwacht eerlijk gezegd van niet). En let op: draadloos verbonden, wil nog niet zeggen dat ze compleet draadloos werken: je moet nog steeds ergens stroom vandaan halen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Daar ben ik mij uiteraard van bewust, maar dat is zowel in de caravan als achterin de auto prima te doen.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:06:
En let op: draadloos verbonden, wil nog niet zeggen dat ze compleet draadloos werken: je moet nog steeds ergens stroom vandaan halen.
Maar voor zover ik kan zien heeft Garmin alleen maar draadloze camera's voor achteruitrijsystemen, en die sturen hun beelden dan naar daarmee compatibele navigatiesystemen.
Voor hun dashcams vind ik niks. Maar wellicht zoek ik niet goed?
[ Voor 23% gewijzigd door Andrehj op 19-07-2023 11:16 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Zijn er hier trouwens mensen die een powerbank met passtrough (dus die stroom blijft leveren tijdens het laden) gebruiken voor parkingmode?
Heb een EV met een "zwakke" 12V accu dus zit te denken aan de volgende opstelling:
12V output auto -> 12V/5V adapter -> Powerbank -> A139 Pro
Idee is dan dat tijdens het rijden de powerbank geladen wordt en tegelijkertijd de A139 Pro voedt en tijdens stilstand alles gevoed wordt vanuit de powerbank.
Is dat een ok idee of mis ik wat?
Andere vraag: ondersteund de A139 Pro parkingmode detectie adhv stilstaan auto of moet dat echt alleen via een externe draad naar het contact?
edit:
Heb een EV met een "zwakke" 12V accu dus zit te denken aan de volgende opstelling:
Idee is dan dat tijdens het rijden de powerbank geladen wordt en tegelijkertijd de A139 Pro voedt en tijdens stilstand alles gevoed wordt vanuit de powerbank.
Andere vraag: ondersteund de A139 Pro parkingmode detectie adhv stilstaan auto of moet dat echt alleen via een externe draad naar het contact?
edit:
You shall need hardwire kit (HK3-C) and a pair of fuse taps in order to draw power from your car battery, you can refer to the installation videos in the below Video section.
If you use an external battery pack as a power supply, you still need our HK3-C to enable parking mode.
[ Voor 19% gewijzigd door GG85 op 23-07-2023 09:19 ]
Wat bedoel je met zwakke accu?Als je bang bent dat de cam je accu helemaal leeg trek, dan is die kans relatief klein, aangezien je op die draad t.b.v. parking mode een module hebt zitten die de spanning van de accu in de gaten houdt en de camera afschakelt bij het bereiken van een bepaald niveau. Daarnaast kan je de parking-mode voor max 48 uur aanzetten (da's volgens mij de max waarde op mijn Viofo A-nogwat mini).GG85 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:17:
Zijn er hier trouwens mensen die een powerbank met passtrough (dus die stroom blijft leveren tijdens het laden) gebruiken voor parkingmode?
edit:
[...]
Ik heb een aantal powerbanks in huis, maar die stoppen met leveren als er geladen wordt en hebben de 'nare eigenschap' dat het leveren van stroom pas weer gebeurt als ik de stekker loshaalt en weer inplug voor het apparaat dat gevoed moet worden. In dat geval moet je er ook vanuit gaan dat de lopende opname een corrupte opname is/wordt (omdat de camera heel even zonder power komt te zitten). Dus stel korte opname tijden in (3 / 5 minuten), zodat je maar een klein stukje kwijt raakt.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Dat is met een relais, een condensator en een beetje huisvlijt wel op te lossen.
Ik heb dit eens uitgetest, had een powerbank gevonden die inderdaad kon opladen en leveren tegelijk. Het idee was toen ook dat ik tijdens het rijden de powerbank zou opladen en dat de powerbank tijdens de parkeermodus de dashcam voedde. Mijn conclusie: de powerbank verbruikt tijdens het parkeren meer stroom dan dat hij kan laden tijdens het rijden. Je auto staat in principe ook meer stil dan dat hij rijdt, dus de powerbank is op een gegeven moment 'op' en wordt niet genoeg bijgeladen om vervolgens weer tijdens het parkeren genoeg stroom te kunnen leveren. Zo kom je een beetje in een cirkel terecht en moet je de powerbank dus alsnog handmatig opladen. Daarnaast werkte de parkingmode op die dashcam ook niet volledig met een powerbank, maar alleen met een hardwire-kit.GG85 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:17:
edit:
[...]
Dit zegt weinig zonder te vermelden hoeveel je (dagelijks) rijdt ten opzicht van hoe lang je parkeert, en daarnaast welke (aansluiting in de) auto en welke powerbank.incognito schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:46:
[...]
Ik heb dit eens uitgetest, had een powerbank gevonden die inderdaad kon opladen en leveren tegelijk. Het idee was toen ook dat ik tijdens het rijden de powerbank zou opladen en dat de powerbank tijdens de parkeermodus de dashcam voedde. Mijn conclusie: de powerbank verbruikt tijdens het parkeren meer stroom dan dat hij kan laden tijdens het rijden. Je auto staat in principe ook meer stil dan dat hij rijdt, dus de powerbank is op een gegeven moment 'op' en wordt niet genoeg bijgeladen om vervolgens weer tijdens het parkeren genoeg stroom te kunnen leveren. Zo kom je een beetje in een cirkel terecht en moet je de powerbank dus alsnog handmatig opladen. Daarnaast werkte de parkingmode op die dashcam ook niet volledig met een powerbank, maar alleen met een hardwire-kit.
Bv deze, via USB-C, moet toch een eind kunnen komen?
uitvoering: Xiaomi Mi 50W Power Bank 20000mAh
(laden met 45W, laden en power leveren tegelijk)
Weet niet welke EV je hebt, maar de meesten laden de 12V accu gewoon bij van de hoogvoltage-accu. Ik zou ff in het boekje kijken als ik jou was, scheelt je een hoop gedoe.GG85 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:17:
edit:
[...]
Verder:
BlaTieBla schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Wat bedoel je met zwakke accu?Als je bang bent dat de cam je accu helemaal leeg trek, dan is die kans relatief klein, aangezien je op die draad t.b.v. parking mode een module hebt zitten die de spanning van de accu in de gaten houdt en de camera afschakelt bij het bereiken van een bepaald niveau. Daarnaast kan je de parking-mode voor max 48 uur aanzetten (da's volgens mij de max waarde op mijn Viofo A-nogwat mini).
[ Voor 27% gewijzigd door Hmmbob op 28-07-2023 20:09 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
IK heb een vraagje over mijn Mio Mivue. De poort van de MicroSD reader is stuk. Ik krijg de cam niet open. iemand die dit al wel eens is gelukt? en iemand die ervaring heeft met het vervangen van zo'n poort op het moederbord?
Alle hulp is welkom
Alle hulp is welkom
Deze? https://nl.ifixit.com/Guide/Mio+MiVue+698+Disassembly/147450idewater schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:44:
IK heb een vraagje over mijn Mio Mivue. De poort van de MicroSD reader is stuk. Ik krijg de cam niet open. iemand die dit al wel eens is gelukt? en iemand die ervaring heeft met het vervangen van zo'n poort op het moederbord?
Alle hulp is welkom
Schandalige crosspost uit het Ioniq 5 topic:
Gisteren de dashcam (A139 Pro 2-ch) maar eens geïnstalleerd.
Viel allemaal niet tegen, panelen lostrekken (vooral achterklep en a-pillars waar de airbags zitten) was even spannend maar ziet er nu, al zeg ik het zelf, keurig uit.
Eindresultaat
Installatie main camera en hw-kit voor parking mode
Richting de a-pillars
:strip_exif()/f/image/tmRIJPV38g14RmShm6TIkbvy.jpg?f=fotoalbum_large)
Netjes achter de airbag langs
Naar beneden, aansluiten en klaar
Achtercamera
Was op de airbag en het gepiel door de het doorvoer rubber heen veel sneller gepiept
Achter de rechter airbag door naar achter
Door de kabelrubber heen
Vissen achter het paneel wat niet lekker los wou, overgebleven kabel wegfrotten en vastplakken die camera maar
Geen FitcamX OEM look maar beter dan tegen het raam aan (imo) en redelijk uit het zicht voor de bestuurder.
En (veel) betere beeldkwaliteit dan FitcamX
Viel allemaal niet tegen, panelen lostrekken (vooral achterklep en a-pillars waar de airbags zitten) was even spannend maar ziet er nu, al zeg ik het zelf, keurig uit.
Eindresultaat
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Installatie main camera en hw-kit voor parking mode
Richting de a-pillars
:strip_exif()/f/image/tmRIJPV38g14RmShm6TIkbvy.jpg?f=fotoalbum_large)
Netjes achter de airbag langs
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Naar beneden, aansluiten en klaar
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Achtercamera
Was op de airbag en het gepiel door de het doorvoer rubber heen veel sneller gepiept
Achter de rechter airbag door naar achter
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Door de kabelrubber heen
![]() | ![]() |
Vissen achter het paneel wat niet lekker los wou, overgebleven kabel wegfrotten en vastplakken die camera maar
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Geen FitcamX OEM look maar beter dan tegen het raam aan (imo) en redelijk uit het zicht voor de bestuurder.
En (veel) betere beeldkwaliteit dan FitcamX
Dank je! Dit helpt wel iets, mijn andere vraag staat dan nog wel.
Iemand ervaring met het vervangen van een MicroSD poort vervangen?
Als je niet al wat soldeer ervaring hebt dan zou ik er niet aan beginnen. Grote kans overigens dat deze met hete lucht gesoldeerd moet worden maar dat kan ik op basis van de foto's niet goed beoordelen. Maar als je hem open maakt kun je de poort ook eens goed bekijken, misschien is er alleen maar een pinnetje verbogen of iets dergelijks. Vervang poortjes vind je goedkoop op ali etc.
Ik heb na dit topic eens goed door te nemen ook de Viofo A139 Pro 2CH geinstalleerd in mijn Ampera-e, ik vroeg me af hoe hij bevalt na een kleine maand?GG85 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
[...]
Ik liep zelf namelijk wel tegen wat problemen aan met gebruik. Hij wordt behoorlijk heet, zelfs in parking mode blijft hij 65°C in regenachtig weer (gemeten met een IR thermometer). In mijn geval betekent dat helaas dat de Viofo vrijwel nooit onder de 65°C zal komen, wat een vrij ongewenste omgeving is voor elektronica.
Na de firmware te updaten werkte hij voor het eerst enigszins betrouwbaar, daar voor nam hij vaak niet op zonder duidelijke reden. Echter vandaag een stuk of 50km gereden zonder enige opgeslagen opname inclusief parkeer sessie tussendoor, zelfs twee keer handmatig een video ge-"locked" met de knop, maar er is niets van overgebleven. Uiteraard ook contact opgenomen met Viofo, maar ik lees op meerdere fora dat de warmte een probleem is. Ik vermoed dat dat vandaag ook de oorzaak was, hoewel hij gewoon aan bleef met het record lampje brandend en auditieve feedback bij drukken op de knop. Hij was heet genoeg om m'n vingers te branden =)
Lang verhaal kort, ik overweeg hem terug te brengen en iets betrouwbaarders uit te zoeken.
Qua temperatuur zou ik me er niet te druk over maken, alle dashcams worden (bloed)heet.
65 graden is warm maar, als je naar teardowns kijkt, lijken ze het plastic als heatsink te gebruiken waardoor chip relatief koel blijft. Let wel, interne 'die' van chips mag vaak ergens tussen de 105 en 150 graden worden, het is geen CPU die onder de 100 graden moeilijk doet.
Wat overigens helpt is Wifi uitzetten, scheelt paar graden.
Ik zit overigens zelf in de electronica dus heb via werk even een heatsinkje op de behuizing geplakt maar dat zou niet nodig moeten zijn.
/f/image/V6UBl7DLJbVnZYIUgcnQIINv.png?f=fotoalbum_large)
Qua betrouwbaarheid: ik heb zelf onderweg naar Frankrijk paar weken terug ook een crash gehad. Camera kwam niet meer uit parkingmode en nam niets meer op.
Reset via gaatje aan de zijkant fikste dat.
Nu firmware 629 er op gezet en sinds een week geen klachten.
Wat overigens belangrijk schijnt te zijn om FAT32 te gebruiken als filesysteem. Windows ondersteund dat niet bij grote SD kaarten dus dan moet je GUIFormat pakken.
65 graden is warm maar, als je naar teardowns kijkt, lijken ze het plastic als heatsink te gebruiken waardoor chip relatief koel blijft. Let wel, interne 'die' van chips mag vaak ergens tussen de 105 en 150 graden worden, het is geen CPU die onder de 100 graden moeilijk doet.
Ik zit overigens zelf in de electronica dus heb via werk even een heatsinkje op de behuizing geplakt maar dat zou niet nodig moeten zijn.
/f/image/V6UBl7DLJbVnZYIUgcnQIINv.png?f=fotoalbum_large)
Qua betrouwbaarheid: ik heb zelf onderweg naar Frankrijk paar weken terug ook een crash gehad. Camera kwam niet meer uit parkingmode en nam niets meer op.
Wat overigens belangrijk schijnt te zijn om FAT32 te gebruiken als filesysteem. Windows ondersteund dat niet bij grote SD kaarten dus dan moet je GUIFormat pakken.
[ Voor 14% gewijzigd door GG85 op 06-09-2023 10:42 ]
Bij mij schakelt de wifi automatisch een paar minuten na het opstarten uit als er geen verbindingen zijn.GG85 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:24:
Over de problemen: Ik heb deze dashcam ook, maar herken deze problemen niet. Afgelopen juli gekocht en geïnstalleerd. Firmware was toen de nieuwste. Opnamen werken prima, zowel van de front als de rear camera.
Bij mij ging t ook lang goed tot een crash/hang na t tanken in Frankrijk. Daarna, zelfs na een reset via gaatje in de behuizing, maakte hij geen opnames meer.Andrehj schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:56:
[...]
Bij mij schakelt de wifi automatisch een paar minuten na het opstarten uit als er geen verbindingen zijn.
Over de problemen: Ik heb deze dashcam ook, maar herken deze problemen niet. Afgelopen juli gekocht en geïnstalleerd. Firmware was toen de nieuwste. Opnamen werken prima, zowel van de front als de rear camera.
Heb hem toen via de app helemaal gereset, firmware naar 0629 gezet en nu werkt het goed.
Change log van 0629 noemt ook specifiek crash.hang na parking mode dus hopelijk nu definitief verleden tijd.
/f/image/qxFA4E4P7f58KcLbZZMzSPo7.png?f=fotoalbum_large)
Voor de rest super camera en, m.i., beste 4k dashcam momenteel.
Hier een update over de 70mai Omni: tijdens de trip in Italie is hij meerdere keren gewoon aan/uit beginnen gaan tijdens de rit.
Al snel had ik door dat dit zou komen door de hitte. Ik kan mijn vingers idd ook verbranden aan dat ding.
Dus nu bij thuiskomst maar eens 70mai aangesproken, en die zijn verbazend snel in replyen en helpen.
Log van het device doorgestuurd, dus nu afwachten wat ze gaan zeggen.
Al snel had ik door dat dit zou komen door de hitte. Ik kan mijn vingers idd ook verbranden aan dat ding.
Dus nu bij thuiskomst maar eens 70mai aangesproken, en die zijn verbazend snel in replyen en helpen.
Log van het device doorgestuurd, dus nu afwachten wat ze gaan zeggen.
Interesting times...
Ja, warmte blijft een issue. Paar watt verstoken in een kleine, plastic, behuizing achter een glazen ruit is niet de beste combi.
Heb zelf een heatsinkje geplakt om de oppervlakte te vergroten. Dat maakt een aanzienlijk verschil (brandwond heet naar warm)
Heb zelf een heatsinkje geplakt om de oppervlakte te vergroten. Dat maakt een aanzienlijk verschil (brandwond heet naar warm)
De footage van de crash zelf wel opgeslagen hoop ik? Mijn WiFi gaat ook automatisch uit, dus daar geen last van. Volgens Viofo ondersteunt de A139 Pro exFAT, maar ik zal het alsnog eens proberen op FAT32. De reset via het hardware knopje had ik nog niet geprobeerd, eens kijken of dat helpt. In ieder geval bedankt voor de suggesties.GG85 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:24:
Ik word van die temperatuur een beetje zenuwachtig omdat ik zelf ook elektronica heb ontwikkeld (zou er een correlatie zijn tussen Tweakers en elektronica?
Viel me trouwens op dat Viofo Benelux niet de laatste firmware versie aanbiedt, op het .com domein vind je wel de laatste, inderdaad versie V1.1_0629.
Met crash bedoelde ik dat de A139 Pro crashte, wij gelukkig niet
.
Ja, ze ondersteunen exFAT en NTFS maar exFAT en NTFS icm Linux (wat ze vast draaien) en sd kaartjes is niet altijd het beste. exFAT soms onbetrouwbaar bij power loss en NTFS relatief traag/hoog verbruik.Ik ben dus maar terug gegaan naar good old FAT32.
Zou in lek geval firmware upgraden naar 0629 icm FAT32.
Qua warmte. Eens met wat je zegt. Misschien dat een een type plastic met metaaldeeltjes/legering of iets gebruikt hebben (ook ivm EMC shielding) dus dat is het misschien wat beter. Mijn snelle aanname wat 65 graden behuizing en een delta T van 40 graden (puur aanname) is zo rond de 105 graden voor de chips.
Beetje geluk hebben ze de componenten idd een beetje ok geselecteerd en wat reputabele vendord gebruikt en dan zou het goed moeten gaan.
Maar ideaal is het niet en als ze voor el-cheapo zijn gegaan qua componenten kan dat een hoop verklaren en gaat het de levens duur geen goed doen. Dat gaan we helaas nooit weten.
Mooiste zou zijn een all-alu behuizing maar ja, dan komt er €50 bij qua camera aan detail prijs.
Ik ontwerp zelf electronica voor automotive en dan heb je een operating temp van 85 ambient. Dan zit je dus qua component temperatuur al heel snel richting 105-150. Met de juiste componentselectie/derating kan dat prima 15 jaar mee gaan en heb je dus idd een behuizing waar je je vingers aan brand terwijl het toech een betrouwbaar ontwerp is.
Dat heel heet worden hoeft dus niets te betekenen afhv het huiswerk van Viofo.
Ja, ze ondersteunen exFAT en NTFS maar exFAT en NTFS icm Linux (wat ze vast draaien) en sd kaartjes is niet altijd het beste. exFAT soms onbetrouwbaar bij power loss en NTFS relatief traag/hoog verbruik.Ik ben dus maar terug gegaan naar good old FAT32.
Zou in lek geval firmware upgraden naar 0629 icm FAT32.
Qua warmte. Eens met wat je zegt. Misschien dat een een type plastic met metaaldeeltjes/legering of iets gebruikt hebben (ook ivm EMC shielding) dus dat is het misschien wat beter. Mijn snelle aanname wat 65 graden behuizing en een delta T van 40 graden (puur aanname) is zo rond de 105 graden voor de chips.
Beetje geluk hebben ze de componenten idd een beetje ok geselecteerd en wat reputabele vendord gebruikt en dan zou het goed moeten gaan.
Maar ideaal is het niet en als ze voor el-cheapo zijn gegaan qua componenten kan dat een hoop verklaren en gaat het de levens duur geen goed doen. Dat gaan we helaas nooit weten.
Mooiste zou zijn een all-alu behuizing maar ja, dan komt er €50 bij qua camera aan detail prijs.
Ik ontwerp zelf electronica voor automotive en dan heb je een operating temp van 85 ambient. Dan zit je dus qua component temperatuur al heel snel richting 105-150. Met de juiste componentselectie/derating kan dat prima 15 jaar mee gaan en heb je dus idd een behuizing waar je je vingers aan brand terwijl het toech een betrouwbaar ontwerp is.
Dat heel heet worden hoeft dus niets te betekenen afhv het huiswerk van Viofo.
[ Voor 6% gewijzigd door GG85 op 06-09-2023 11:39 ]
Goedemorgen tweakers. Mijn schoonvader heeft een dashcam van Kenwood. Nu is zijn voorste camera defect geraakt en is op zoek naar een nieuwe. Zijn camera achter werkt nog wel maar die neemt niet op. Nu is zijn vraag wat een goeie nieuwe dashcam zou zijn. Hoeft zeker geen 4k te zijn en vooral niet te duur. Ik ben een leek en zie heel wat merken voorbij vliegen. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een front camera dashcam met unit aan te sluiten en zijn achtercamera daaraan toe te voegen of moet je een 2ch unit aanschaffen?
Grote kans dat zijn achter camera niet samenwerkt met andere camera's.
Ik heb zelf uiteindelijk voor 2 losse cams gekozen, mocht er dan 1 stuk gaan dan blijft de ander gewoon doorwerken en kan ik ze eventueel omwisselen. Het prijsverschil vond ik niet zo groot maar je moet dan natuurlijk nog wel een 2e sd kaartje aanschaffen.
Ik heb zelf uiteindelijk voor 2 losse cams gekozen, mocht er dan 1 stuk gaan dan blijft de ander gewoon doorwerken en kan ik ze eventueel omwisselen. Het prijsverschil vond ik niet zo groot maar je moet dan natuurlijk nog wel een 2e sd kaartje aanschaffen.
Whoa, vandaag dankzij mijn Viofo A129 Duo Pro set parkeerschade kunnen verhalen op de dader!
Vandaag bij thuiskomst ontdekte ik schade rechtsachter. Ik balen natuurlijk, tot mijn vrouw me herinnerde "maar euh, je hebt toch een camera in je auto? Zou het daar op staan?" Niet meer aan gedacht zelf
Anyways, blijkt gisteren al gebeurd te zijn toen ik bij mijn schoonouders op bezoek was. De buurjongen daar neemt het bochtje te kort en staat mooi op de camera terwijl hij mijn auto en die van hemzelf bekijkt. Beetje jammer dat hij niets heeft laten weten....
Met filmpje in de hand net was het vrij duidelijk & wordt het nu verzekeringswerk. Toch blij mee dat ik ze opgehangen heb en daarna nog nooit nodig heb gehad - tot nu!
Vandaag bij thuiskomst ontdekte ik schade rechtsachter. Ik balen natuurlijk, tot mijn vrouw me herinnerde "maar euh, je hebt toch een camera in je auto? Zou het daar op staan?" Niet meer aan gedacht zelf
Anyways, blijkt gisteren al gebeurd te zijn toen ik bij mijn schoonouders op bezoek was. De buurjongen daar neemt het bochtje te kort en staat mooi op de camera terwijl hij mijn auto en die van hemzelf bekijkt. Beetje jammer dat hij niets heeft laten weten....
Met filmpje in de hand net was het vrij duidelijk & wordt het nu verzekeringswerk. Toch blij mee dat ik ze opgehangen heb en daarna nog nooit nodig heb gehad - tot nu!
Sometimes you need to plan for coincidence
Mijn auto heb ik vorige maand verkocht, inclusief de Viofo A119 V3. Vond het zonde om deze door mijzelf geïnstalleerde dashcam met mooi weggewerkte kabel
te verwijderen...
In de auto die ik nu heb zit nog geen dashcam en dat bevalt me helemaal niet. Na ruim 2 jaar rijden met wel een dashcam voel ik me nu minder happy in de auto. Moeilijk uit te leggen waarom, maar ik voel me op een of andere manier minder 'gewapend' op de weg. Zoiets.
Dus een nieuwe dashcam moet er komen, zeer waarschijnlijk wordt dat de Viofo A119 Mini 2. Ik wacht nog even met de aanschaf tot er definitief geen meldingen van oververhittingsproblemen meer zijn. Die waren er deze zomer wel bij de eerste exemplaren.

In de auto die ik nu heb zit nog geen dashcam en dat bevalt me helemaal niet. Na ruim 2 jaar rijden met wel een dashcam voel ik me nu minder happy in de auto. Moeilijk uit te leggen waarom, maar ik voel me op een of andere manier minder 'gewapend' op de weg. Zoiets.
Dus een nieuwe dashcam moet er komen, zeer waarschijnlijk wordt dat de Viofo A119 Mini 2. Ik wacht nog even met de aanschaf tot er definitief geen meldingen van oververhittingsproblemen meer zijn. Die waren er deze zomer wel bij de eerste exemplaren.
Iemand ervaring met de 70mai A810?
Gebruik op dit moment de 70mai Pro naar tevredenheid, maar wil een met een achteruit camera.
Of is de A800S een beter optie de lagere aanschafprijs?
Gebruik op dit moment de 70mai Pro naar tevredenheid, maar wil een met een achteruit camera.
Of is de A800S een beter optie de lagere aanschafprijs?
Met een 2 weken ontvangen wij onze nieuwe auto, E 208. Ik was mij al enige tijd aan het verdiepen, heb de reviews van @incognito gelezen, top hoor, en kom dan nu uit op een Viofo dashcam.
Zijn er de afgelopen maanden nog verbeteringen bij bepaalde types? of veranderingen in de wereld van dashcams ? Ook het inbouwen vind ik nog wel een dingetje. Ik zat nu ff de kijken via Viofo.nl en dan heb ik pakketten met ook filters en hardware pakketten.
Waarom zou ik nu moeten kiezen voor bv de Viofo A139 Pro en niet de A119 ?
Wat ik wil is een dashcam die ook parkeermodus heeft en dan ben ik aangewezen op een model met 2 camera's ??
Iemand die nog een tip kan geven ?
Zijn er de afgelopen maanden nog verbeteringen bij bepaalde types? of veranderingen in de wereld van dashcams ? Ook het inbouwen vind ik nog wel een dingetje. Ik zat nu ff de kijken via Viofo.nl en dan heb ik pakketten met ook filters en hardware pakketten.
Wat ik wil is een dashcam die ook parkeermodus heeft en dan ben ik aangewezen op een model met 2 camera's ??
Mijn achtercamera heeft vastgelegd en gezorgd dat ik onschuldig was aan de al aanwezige schade die op mij getracht werd te verhalen.taz10 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:53:
Scheelde mij uiteindelijk een treetje terug en een hele hoop geld aan extra premie.
De aanschaf heb ik dik terugverdiend.
Ik zit nu de A229pro 2ch te overwegen als upgrade.
[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 21-01-2024 21:57 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Hoe (waar) werkt dat?GG85 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:40:
Ja, warmte blijft een issue. Paar watt verstoken in een kleine, plastic, behuizing achter een glazen ruit is niet de beste combi.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb een dashcam aangeschaft en wil deze niet inbouwen. Ik wil de sigarettenaansteker-aansluiting gebruiken.
Mijn vraag;
Kan ik deze sigarettenaansluiting met een ?kabel aansluiten op een powerbank?
Dus welke kabelaansluiting zou geschikt zijn ?
Mijn vraag;
De bijgeleverde 3m kabel in je sigarettenaansteker pluggen en de kabel langs de A-stijl achter een rubber strip laten lopen. Hoeft er niets ingebouwd te worden, alleen de draad eventueel uit zicht laten lopen.Jannehe schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:05:
Ik heb een dashcam aangeschaft en wil deze niet inbouwen. Ik wil de sigarettenaansteker-aansluiting gebruiken.
Mijn vraag;
Na het globaal doorlezen van dit topic, en wat online zoek en youtube werk kom ik qua keuze uit op de Viofo A139 2CH
Nu zie ik een QuadHD en PRO 4k versie.
Ik heb geen ervaring in deze materie.
Verschil zit hem natuurlijk vooral in de beeldsensor.
Hoe groot is de meerwaarde in de resolutie/kwaliteit van deze front camera?
Ander verschil is de 256gb vs 512gb, en een kijkhoek achter van resp 165 en 170 graden.
Meer verschillen zie ik niet.
Viofo A139 2CH QuadHD Wifi GPS dashcam

Viofo A139 Pro 2CH 4K Wifi GPS dashcam
Ander verschil is de 256gb vs 512gb, en een kijkhoek achter van resp 165 en 170 graden.

[ Voor 5% gewijzigd door martinus83 op 06-02-2024 14:37 ]
Heb eindelijk mijn nieuwe Viofo A119 Mini 2 geïnstalleerd. Je leest wel eens dat een dashcam installeren 'een makkie' is of woorden van gelijke strekking. Dat vind ik niet, daarom de montage een tijd voor me uit geschoven...
Oké, het kan een makkie zijn als je kunt leven met:
Verder kun je vanaf de buitenkant van de ruit zien dat de montagevoet van de camera alleen aan de randen op de ruit geplakt zit. In het midden niet. Ik hoop dat hij hiermee voldoende vastzit. Geen idee hoe ik dit beter had kunnen doen. De ruit had ik wel goed schoongemaakt met HG ruitenreiniger en drooggemaakt met een nieuw ongebruikt brillendoekje.
De punten 1 en 2 voorkomen kostte me een uur. Hierbij heb ik behalve het dashboardkastje geen interieurdelen gedemonteerd. De voedingskabel heb ik met plastic bekledingsvorken (Viofo levert een kleintje mee, maar ik had er een tweede bij nodig) onder de dakbekleding en onder de rubber deurstrip van de rechter A-stijl gewurmd. In de ruimte achter het dashboardkastje heb ik de kabel redelijk professioneel met tiewraps kunnen bevestigen aan een bestaande kabelboom en aan enkele ongebruikte ogen die ik daar aantrof.
Minder tevreden ben ik over het laatste stukje van de kabel langs de middenconsole naar de sigarettenaansteker. De kabel heb ik in een kier tussen twee panelen geperst en dat ziet er niet professioneel uit. Misschien dat ik nog ga uitzoeken hoe ik die middenconsole-delen kan uitbouwen en de kabel erachter kan leggen.
De allereerste camerabeelden na een korte rit heb ik intussen gezien. Vergeleken met mijn vorige camera, de Viofo A119 V3, produceert de A119 Mini 2 duidelijk scherpere beelden. Het dynamisch bereik van de camera is stukken beter. Bij correcte belichting van de weg is de wolkenlucht bijvoorbeeld niet meer overbelicht, wat bij de A119 V3 wel vaak gebeurde.
De bijgeleverde sigarettenaanstekerplug heeft een tweede USB-poort met blauwe verlichting, wat handig is bij het inpluggen van de TomTom. Bij de A119 V3 was die plug onverlicht.
[aanvulling] De nachtbeelden van de Mini 2 met HDR aan zijn enorm veel beter dan van de V3. Het lijkt op een nachtzichtcamera. Zal binnenkort een paar voorbeelden posten.
Oké, het kan een makkie zijn als je kunt leven met:
- loshangende voedingskabel voor je neus
- loshangende voedingskabel onder het dashboard
- camera buiten ruitenwisserbereik
- camera moeilijk te bereiken achter binnenspiegel
- scheve beelden omdat camera niet exact horizontaal op voorruit zit
Verder kun je vanaf de buitenkant van de ruit zien dat de montagevoet van de camera alleen aan de randen op de ruit geplakt zit. In het midden niet. Ik hoop dat hij hiermee voldoende vastzit. Geen idee hoe ik dit beter had kunnen doen. De ruit had ik wel goed schoongemaakt met HG ruitenreiniger en drooggemaakt met een nieuw ongebruikt brillendoekje.
De punten 1 en 2 voorkomen kostte me een uur. Hierbij heb ik behalve het dashboardkastje geen interieurdelen gedemonteerd. De voedingskabel heb ik met plastic bekledingsvorken (Viofo levert een kleintje mee, maar ik had er een tweede bij nodig) onder de dakbekleding en onder de rubber deurstrip van de rechter A-stijl gewurmd. In de ruimte achter het dashboardkastje heb ik de kabel redelijk professioneel met tiewraps kunnen bevestigen aan een bestaande kabelboom en aan enkele ongebruikte ogen die ik daar aantrof.
Minder tevreden ben ik over het laatste stukje van de kabel langs de middenconsole naar de sigarettenaansteker. De kabel heb ik in een kier tussen twee panelen geperst en dat ziet er niet professioneel uit. Misschien dat ik nog ga uitzoeken hoe ik die middenconsole-delen kan uitbouwen en de kabel erachter kan leggen.
De allereerste camerabeelden na een korte rit heb ik intussen gezien. Vergeleken met mijn vorige camera, de Viofo A119 V3, produceert de A119 Mini 2 duidelijk scherpere beelden. Het dynamisch bereik van de camera is stukken beter. Bij correcte belichting van de weg is de wolkenlucht bijvoorbeeld niet meer overbelicht, wat bij de A119 V3 wel vaak gebeurde.
De bijgeleverde sigarettenaanstekerplug heeft een tweede USB-poort met blauwe verlichting, wat handig is bij het inpluggen van de TomTom. Bij de A119 V3 was die plug onverlicht.
[aanvulling] De nachtbeelden van de Mini 2 met HDR aan zijn enorm veel beter dan van de V3. Het lijkt op een nachtzichtcamera. Zal binnenkort een paar voorbeelden posten.
[ Voor 3% gewijzigd door Cumulus-1 op 07-03-2024 18:16 ]
Bij mijn weten hebben alle Viofo's parkeermodus, ook die met één camera.taz10 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:53:
Vergelijking van de A119 V3 en de A119 Mini 2:
https://www.blackboxmycar.com/pages/viofo-mini2-vs-viofo-a119v3-comparison
Beide heb ik in gebruik (gehad). De V3 is goed en oerbetrouwbaar, maar de Mini 2 heeft een duidelijk betere beeldkwaliteit. Prijsverschil is klein.
En heb je je keuze kunnen maken ? en misschien een ervaring delen ? , ik zelf zit nog te dubben , zag ook de Voifo A229 Plus.martinus83 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:36:
Na het globaal doorlezen van dit topic, en wat online zoek en youtube werk kom ik qua keuze uit op de Viofo A139 2CH
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit nu dus met welke van de 4 ?
/f/image/rtvTgIqnNyR5Ni8bxvoYVZKP.png?f=fotoalbum_large)
https://www.viofo.nl/page...xNzo0OTEwNTIyMDYzMjkwNQ==
Nee nog niet eigelijk, ivm grote verbouwing geen tijd maar zou graag een camera art V/A aanschaffen.taz10 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:03:
[...]
En heb je je keuze kunnen maken ? en misschien een ervaring delen ? , ik zelf zit nog te dubben , zag ook de Voifo A229 Plus.
Zit nu dus met welke van de 4 ?
[Afbeelding]
https://www.viofo.nl/page...xNzo0OTEwNTIyMDYzMjkwNQ==
Mooi apparaatje die 229+. Wat zitten lezen over de starvis2, klinkt uiteraard goed met bredere zicht hoek achter. Spraakgestuurd, geen must maar als het nodig is kan het handig zijn.
Vraag me af hoe het aantal pixels (2k ipv 4K) inlevert op kwaliteit ondanks de Starvis 2 technologie
[ Voor 15% gewijzigd door martinus83 op 26-03-2024 06:24 ]
Ik heb eerder gepost over mijn problemen met de Viofo A139 Pro 2CH, in mijn Ampera-e. Helaas is dit nog steeds niet opgelost, ik heb ondertussen twee keer een hoofdunit retour verzonden naar Viofo, en twee keer werd na een aantal weken bevestigd dat de unit defect was (zonder verdere details te delen).
Ik wacht nu op de derde nieuwe unit die ik toegezonden krijg, eerlijk gezegd ben ik het vertrouwen in het product al verloren maar Viofo heeft gezegd geen refund te willen doen aangezien de aankoop te lang geleden is. Ik kan me daar niet in vinden want ik heb nog geen werkend product van ze ontvangen, als deze unit wéér problemen geeft ga ik op mijn strepen staan...
Ik kan dit product helaas niet aanraden. Wellicht werkt hij beter (betrouwbaarder) in de 1CH uitvoering, maar wat mij betreft moet betrouwbaarheid op plek #1 staan bij een dashcam. Ik heb nu al meerdere malen een gevaarlijke situatie op de weg meegemaakt die ik vastgelegd had willen hebben.
Hopelijk is deze ervaring nuttig voor een ander
Ik wacht nu op de derde nieuwe unit die ik toegezonden krijg, eerlijk gezegd ben ik het vertrouwen in het product al verloren maar Viofo heeft gezegd geen refund te willen doen aangezien de aankoop te lang geleden is. Ik kan me daar niet in vinden want ik heb nog geen werkend product van ze ontvangen, als deze unit wéér problemen geeft ga ik op mijn strepen staan...
Ik kan dit product helaas niet aanraden. Wellicht werkt hij beter (betrouwbaarder) in de 1CH uitvoering, maar wat mij betreft moet betrouwbaarheid op plek #1 staan bij een dashcam. Ik heb nu al meerdere malen een gevaarlijke situatie op de weg meegemaakt die ik vastgelegd had willen hebben.
Bedankt, ik werd eerder ook wel getriggerd op de AZDome M63, maar hier heeft nog niemand iets over geplaatst hier. Allcam wees mij erop dat deze bijna dezelfde kwaliteit is als de Viofo maar dan een stuk goedkoperBaksteen. schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:06:
Ik heb eerder gepost over mijn problemen met de Viofo A139 Pro 2CH, in mijn Ampera-e. Helaas is dit nog steeds niet opgelost, ik heb ondertussen twee keer een hoofdunit retour verzonden naar Viofo, en twee keer werd na een aantal weken bevestigd dat de unit defect was (zonder verdere details te delen).
https://www.allcam.nl/azd...4gb-wifi-gps-dashcam.html
Alleen nu vraag ik mij af of dit wel een betrouwbare partner is om te kopen ? , ik krijg geen contact meer sinds gisteren via whatsapp en ook telefonisch geen contacttaz10 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:05:
[...]
Bedankt, ik werd eerder ook wel getriggerd op de AZDome M63, maar hier heeft nog niemand iets over geplaatst hier. Allcam wees mij erop dat deze bijna dezelfde kwaliteit is als de Viofo maar dan een stuk goedkoper
https://www.allcam.nl/azd...4gb-wifi-gps-dashcam.html
Iemand ervaringen met Allcam ?
Allcam is een zeer betrouwbare webshop, al jaren. Zelf goede ervaringen mee gehd in ieder geval.taz10 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:38:
[...]
Alleen nu vraag ik mij af of dit wel een betrouwbare partner is om te kopen ? , ik krijg geen contact meer sinds gisteren via whatsapp en ook telefonisch geen contact
Iemand ervaringen met Allcam ?
Mijn probleem nu:
ik heb al jaren de AZDome M10 Pro met rearcam. Deze is heel netjes overgezet naar m'n nieuwe auto en ik heb de dashcam geprobeerd te voorzien van een firmware update, waarbij ik alle stappen nauwgezet heb opgevolgd:
- in de camera het SD kaartje geformatteerd
- firmware bestandje op de SD kaart gezet
- kaartje in de dashcam gedaan en camera opgestart
- groene LED knippert eventje, daarna continu groen en vervolgens start de dashcam opnieuw op
- na het splashscreen (duurt langer dan gebruikelijk), gaat het beeld op zwart
Ik hoor wel piepjes als ik het scherm aanraak, maar verder is er geen levern in te krijgen.
Reset gedaan (3-5 seconden), meerdere resets gedaan (> 15 seconden), meerdere firmwarebestanden geprobeerd (zelfs aangeleverd door de leverancier), herhaaldelijk opnieuw geprobeerd dmv formatteren (FAT32), enz. maar niets helpt.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen om de dashcam werkend te krijgen?
[ Voor 18% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-03-2024 16:03 ]
¯\_(ツ)_/¯
Nu nog deze hardwire verbinden.
Nu dacht ik van die zekering verlopen te gebruiken, echter de monteur bij Peugeot raadde dit af. Het kan alleen maar storingen veroorzaken, vertelde hij. Hij adviseerde mij om de stroom aansluiting op een rode kabel in de zekeringkast vast te solderen. Dit zie ik niet zo zitten om aan de auto bekabeling te knutselen. Iemand die ervaring heeft bij de E208 en weet welke gewone zekering ik kan pakken voor stroom en schakelstroom ?
Nu dacht ik van die zekering verlopen te gebruiken, echter de monteur bij Peugeot raadde dit af. Het kan alleen maar storingen veroorzaken, vertelde hij. Hij adviseerde mij om de stroom aansluiting op een rode kabel in de zekeringkast vast te solderen. Dit zie ik niet zo zitten om aan de auto bekabeling te knutselen. Iemand die ervaring heeft bij de E208 en weet welke gewone zekering ik kan pakken voor stroom en schakelstroom ?