Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Welkom in het grote Audi e-tron / e-tron S / Q8 e-tron / SQ8 e-tron topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oW_iaWJLp3KMdEtFDc3DziKbBb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCh9UqjWNxlfM17nNUpHlHnd.jpg?f=fotoalbum_large

Welkom
Welkom in het topic voor de eerste generatie Audi e-tron, de eerste generatie Audi e-tron S en de opvolgers: de Audi Q8 e-tron en de Audi SQ8 e-tron.

De Audi Q8 e-tron (tot 2023 Audi e-tron) is een volledig elektrische SUV. De productieklare versie is in 2018 onthuld op de Paris Motor Show en ging datzelfde jaar in productie. In november 2022 werd een facelift onthuld. Naast fysieke aanpassingen werd ook een nieuwe naam bekendgemaakt. De Audi e-tron ging voortaan door het leven als Audi Q8 e-tron. De marktintroductie volgde in februari 2023.

De Q8 e-tron werd gebouwd in Audi Brussels en is de eerste elektrische auto van het merk daar gebouwd. De instapmotor is de e-tron 50, die een bereik van maximaal 336 km haalt en een topsnelheid van 190 km/u bereikt. De krachtigere versie is de e-tron 55, die maximaal 300 kW levert in boost-functie en een bereik van maximaal 417 km haalt. Laatstgenoemde acceleert vanuit stilstand tot 100 km/u in 5,7 seconden (boost-functie) en bereikt een topsnelheid van 200 km/u.

In 2020 werd de Sportback onthuld, nog steeds een vijfdeurs SUV maar met een schuin aflopende daklijn. Hiermee breidde Audi zijn elektrische SUV-aanbod uit. Datzelfde jaar werd de 55-motor voorzien van een groter bereik, maar de prestaties (vermogen en koppel) bleven hetzelfde.

In 2020 is de e-tron S uitgebracht, een sportieve versie die 375 kW en 973 Nm levert dankzij drie elektromotoren. De acceleratie van 0 tot 100 km/u gebeurt in 4,5 seconden (al haalt hij dit in de praktijk zelfs al in 4,1 seconden) en bereikt een topsnelheid van 210 km/u. De e-tron S is als SUV en Sportback leverbaar. De auto werd vanaf oktober datzelfde jaar bestelbaar.

In februari 2024 raakte bekend dat de volgende versie van de Audi Q8 e-tron (2027) niet meer in de fabriek in Brussel ging gemaakt worden, maar in Mexico en China. Reden hiervoor is de tegenvallende verkoop in Europa.

Audi e-tron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoLmwnx15l_G_85jmpEwv_WkQpk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Cq3N8JNyHFs3rPUyuOFPN9ej.jpg?f=user_large
De Audi e-tron is te krijgen in 2 verschillende varianten, de normale editie en de sportback variant, met een schuin aflopende achterkant. Elke variant kent twee uitvoeringen: 50 en 55. Dit laatste duidt de motor/accu specificatie aan.

Audi e-tron S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfTr0vN4OEieFKSb1AWZeX33Q4A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eMygWLNqsQfSnP4BzssqpARm.jpg?f=user_large
De Audi e-tron S is een snellere variant van de Audi e-tron 55. Audi zet met de e-tron S en e-tron S Sportback volop in op elektrische sportiviteit. De twee e-tron S-modellen zijn beide voorzien van drie elektromotoren – twee op de achteras en één op de vooras – met een gezamenlijk vermogen en koppel van respectievelijk 370 kW (503 pk) en 973 Newtonmeter.

Audi Q8 e-tron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJmpXxQjTkCJajbFucsVyIYGhGM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AfN9SYYbYEUy0sXdHAGm2VDX.jpg?f=user_large
De Q8 e-tron is sinds 2023 verkrijgbaar. Ook de sportback variant is sinds dat jaar verkrijgbaar. De Q8 e-tron is er wederom in een 50 en 55 variant. Beide varianten hebben een grotere batterij en zijn geoptimaliseerd waardoor de actieradius is toegenomen. Daarnaast heeft de Q8 e-tron een facelift gekregen met onder andere een grotere grill en verlichting in de grill.

Audi SQ8 e-tron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyiFYaJYPd1wBZTbEtAr93q11JE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OmxZ4w67SQut1X0ZRyF5NFYE.jpg?f=user_large
De SQ8 e-tron heeft net als de Q8 e-tron een batterij met meer vermogen gekregen. Ook is deze voorzien van een facelift.

ModelJarenCapaciteitVermogen / KoppelTopsnelheid / 0-100Bereik (WLTP)Laadvermogen
e-tron 50 quattro11/2019 - 03/202271 kW (64.7 bruikbaar)230 kW (313 pk) / 540 Nm190 km/u / 6.8 sec341 km120 kW
e-tron 50 quattro sportback06/2020 - 01/202271 kW (64.7 bruikbaar)230 kW (313 pk) / 540 Nm190 km/u / 6.8 sec350 km120 kW
e-tron 55 quattro03/2019 - 12/202095 kW (86.5 bruikbaar)300 kW (408 pk) / 664 Nm200 km/u / 5.7 sec436 km155 kW
e-tron 55 quattro01/2021 - 11/202295 kW (86.5 bruikbaar)300 kW (408 pk) / 664 Nm200 km/u / 5.7 sec441 km155 kW
e-tron 55 quattro sportback07/2020 - 11/202295 kW (86.5 bruikbaar)300 kW (408 pk) / 664 Nm200 km/u / 5.7 sec452 km155 kW
e-tron S10/2020 - 11/202295 kW (86.5 bruikbaar)370 kW (503 pk) / 973 Nm210 km/u / 4.5 sec374 km155 kW
e-tron S sportback10/2020 - 11/202295 kW (86.5 bruikbaar)370 kW (503 pk) / 973 Nm210 km/u / 4.5 sec380 km155 kW
Q8 e-tron 50 quattro12/2022 - 02/202595 kW (89.0 bruikbaar)250 kW (340 pk) / 664 Nm200 km/u / 6.0 sec491 km155 kW
Q8 e-tron 50 quattro sportback12/2022 - 02/202595 kW (89.0 bruikbaar)250 kW (340 pk) / 664 Nm200 km/u / 6.0 sec505 km155 kW
Q8 e-tron 55 quattro12/2022 - 02/2025114 kW (106.0 bruikbaar)300 kW (408 pk) / 664 Nm200 km/u / 5.6 sec582 km168 kW
Q8 e-tron 55 quattro sportback12/2022 - 02/2025114 kW (106.0 bruikbaar)300 kW (408 pk) / 664 Nm200 km/u / 5.6 sec600 km168 kW
SQ8 e-tron05/2023 - 02/2025114 kW (106.0 bruikbaar)370 kW (503 pk) / 973 Nm210 km/u / 4.5 sec458 km168 kW
SQ8 e-tron sportback05/2023 - 02/2025114 kW (106.0 bruikbaar)370 kW (503 pk) / 973 Nm210 km/u / 4.5 sec458 km168 kW

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gezien ik zelf een e-tron S heb maar er nog geen algemeen topic was voor de audi e-tron (SUV) ben ik zo vrij geweest er een topic voor te maken. Misschien dat de (toekomstige) e-tron eigenaren en enthousiastelingen/audi fans er iets aan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBossie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-09 22:32
Goed initiatief.

Ik rijd een 2020 e-tron 55 in Siam beige. Inmiddels staat er zo'n 120k km op de teller en komt vervanging per eind van het jaar in zicht.

De auto op zich bevalt ons prima, hij is wat groot in de stad en niet iedere parkeerplaats is passend. Op zich is dat geen verrassing. Heel rustig op lange aftanden en super snel, zonder drama, als je dat wil.

Het laden op lange afstanden is prima. Letterlijk nog nooit in een laadfile gestaan. Wij stappen inmiddels zonder verdere planning in voor een trip naar Zuid Frankrijk oid.
De laadcurve is uitstekend, zeker voor een auto uit 2020. Hij blijft lang op 150kw laden, veel concurrenten halen dat niet. Range op volle accu is zo'n 360 KM. Ik zie daar na 120k km niet echt degradatie in.

Er komt gebruikt veel aanbod beschikbaar de komende periode. Of iemand daarop moet instappen is de vraag. De accu blijft imho prima maar er is een groot issue met de rijmotoren van deze auto's.

De motoren gaan koelvloeistof lekken en dat sloopt de motor. Mijn auto wordt in juni hersteld door de dealer.

Vanuit een ander forum, wat veel over Audi schrijft, is er een actieve whatsapp groep. Daar blijkt uit ervaringen van anderen dat er heel veel rijmotoren kapot gaan, de kosten zo'n 6500 euro zijn als het de achtermotor betreft (maar de 55 heeft er 2 en ze kunnen beiden kapot). Garantie is een kwestie waar je als prive-koper van een gebruike auto wellicht niet geweldig uit komt. Zorg er zeker voor dat hij perfect is onderhouden en dat je daar bewijs van hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Hier ook sinds december 2023 een Etron S.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebwnvMwxDeXCqbBJxEBoLhybTL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mh39Wyo40eNg6rIGBfYLaqnD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHL8bsBPRZt6L2ccPIZhVSufjC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BAQXZEjMNNxGKb5CYiQrIQ7Y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Miesjh op 28-05-2025 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Miesjh mooi! Lijkt op de mijne. Alleen heb ik virtuele spiegels, oranje remklauwen en dakdragers. Hier wat foto's van de mijne (wel nog met de export platen, zitten inmiddels Nederlandse platen op):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xA8Zofh5Xb83BRMmksEqEChMjUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEf4dOSvNgUsdaoK0txEujcK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8GRPgnCJl0y4gKs4O1MFA5NGQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMqxikM560JwwVRC9b8v3MFM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAt0i56UTmBF-OqIJ4l9xQfDs5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiiwDO55Gd06izIbAPfwd9cj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Vet. Wat voor stoelen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Miesjh schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:02:
Vet. Wat voor stoelen heb je?
Ik heb de comfort stoelen, met stoelventilatie (zonder massage). Ik zag in het Audi topic dat jij de S sportstoelen hebt, die zijn nog mooier vind ik, maar vond ik wel iets minder fijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:33
De E-Tron kost echt geen drol meer op de occasion markt. Zat er nog over te twijfelen maar de range is niet over naar huis te schrijven.

[ Voor 41% gewijzigd door DeJurist op 28-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DeJurist schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:08:
De E-Tron kost echt geen drol meer op de occasion markt. Zat er nog over te twijfelen maar de range is niet over naar huis te schrijven.
Klopt de E-Tron is echt een enorm afschrijfkanon. Ik zou wel mensen de tip willen geven om bij het aanschaffen van een e-tron occasion goed te letten op de volgende zaken:
- Probeer de e-tron (50 & 55) voor mei 2021 te ontlopen, deze hebben hardnekkige problemen met lekkende koelvloeistof waardoor de elektromotoren kapot gaan. Dit is ergens vanaf april 2021 opgelost. Een vervangende elektromotor kost je €6.500... Voor zover ik weet heeft de e-tron S hier geen last van;
- Persoonlijk zou ik de e-tron 50 vermijden, vanwege het korte rijbereik (en de vaak redelijk karige uitvoering;
- Bij Audi zijn veel zaken die je misschien standaard zou verwachten een optie. Controleer dus goed of de auto de gewenste opties heeft!

Ik heb mijn e-tron s nu iets meer dan een maand en heb er +- 1.500 km in gereden en moet zeggen dat het me enorm bevalt. Enorme power. Zeker vergeleken met mijn A4 Avant (2.0 190pk). Extreem comfortabel en rijdt echt heerlijk. Tot nu toe geen laadstress ervaren, maar dat komt ook wel omdat een enkele reis bij mij vrijwel nooit meer dan 120km is. Als ik zorg dat de auto op 100% is, dan weet ik dat ik dat makkelijk retour kan rijden zonder echt op mijn snelheid te hoeven letten (oké, ik moet niet constant 150km/u gaan rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Het is een heerlijke reisauto. We zijn er vorige zomer mee naar Spanje geweest. Laden ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Wij zijn sinds vandaag ook een blije eigenaar van een E-Tron, ben hem nog helemaal naar wens aan het instellen. Maar hoe kom ik in godsnaam "keyless" in de auto? Ik heb "knopjes/uitsparingen" in de deurhendel zitten zoals bij onze oude Volkswagen. De sleutel in m'n hand, maar zou verwachten dat ik met de deurhendel vastpakken/vinger op de uitsparing/knop hem zou ontgrendelen. Dat is dus niet het geval, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
oxyle schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:17:
Wij zijn sinds vandaag ook een blije eigenaar van een E-Tron, ben hem nog helemaal naar wens aan het instellen. Maar hoe kom ik in godsnaam "keyless" in de auto? Ik heb "knopjes/uitsparingen" in de deurhendel zitten zoals bij onze oude Volkswagen. De sleutel in m'n hand, maar zou verwachten dat ik met de deurhendel vastpakken/vinger op de uitsparing/knop hem zou ontgrendelen. Dat is dus niet het geval, klopt dat?
Gewoon hand in het portier steken en aan de hendel trekken is voldoende. Op slot doen is even met je hand over dat soort touch ding bij de hendel. Mocht het niet lukken, probeer een andere deur. Bij mijn A4 was keyless kapot bij de bestuurdersdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ooh en kijk anders even in je wageninstellingen in het infotainment, het kan zijn dat je keyless daar uit kan zetten. Misschien dat het uit staat? Al weet ik niet zeker of dat een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
miicker schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:40:
Ooh en kijk anders even in je wageninstellingen in het infotainment, het kan zijn dat je keyless daar uit kan zetten. Misschien dat het uit staat? Al weet ik niet zeker of dat een optie is.
Ik heb daar inderdaad gekeken: Wagen > Instellingen & Service > Centrale vergrendeling. Daar staan maar 3 opties waaronder de kofferbak. Maar niks over centrale vergrendeling icm keyless.

@Rainesh weet jij toevallig hier iets over (is dit te programmeren/updaten)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
oxyle schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:38:
[...]

Ik heb daar inderdaad gekeken: Wagen > Instellingen & Service > Centrale vergrendeling. Daar staan maar 3 opties waaronder de kofferbak. Maar niks over centrale vergrendeling icm keyless.

@Rainesh weet jij toevallig hier iets over (is dit te programmeren/updaten)?
Grote kans dat je enkel keyless go hebt en geen keyless entry. De vlakjes zitten op ieder model maar betekent niet dat je automatisch keyless hebt. Wat is je chassisnummer?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Het is een optie, heb je die optie ook?
De handgrepen zijn volgens mij standaard met die inkeping namelijk.
@Rainesh was mij net voor :) .

Hier ook E-tron 55 bezitter uit dec-2019 en MY2020 en beide elektromotoren zijn inmiddels vervangen.
De eerste bij 125k km en de tweede bij 155k km. Inmiddels staat de teller op 181k km.
Ik zit erover na te denken de E-tron van de hand te doen nu hij dus net de 2 nieuwe motoren heeft en een potentiële koper dus voorlopig gevrijwaard is van hoge kosten :) .
Maar goed, iets anders vinden is zo makkelijk nog niet.
De E-tron is echt een zalige comfortabele reis auto met prima range en een erg goed laadvermogen zelfs in deze tijd nog en dus ruim 5 jaar later.

Wat ik wel jammer vind is dat de nieuwe Q8 E-tron slechts een facelift van buiten is maar dus niet de nieuwste rij hulp systemen en infotainment kent zoals de Q6 die dus wel heeft. Best bijzonder dat het "vlaggenschip" hardware matig achter loopt. Het zal dus geen nieuwe Q8 worden bij mij.

Als ik overigens de elektromotoren buiten beschouwing laat heb ik aan onderhoud tot nu toe alleen maar banden gehad. Set nummer 4 zit er nu net 2k km onder rondom. En dat terwijl ik niet bijzonder stevig rijd maar de wagen is dan ook pittig zwaar natuurlijk.

Plaatje bij de tekst:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 120% gewijzigd door GeeMoney op 05-06-2025 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@GeeMoney de nieuwe Q8 wordt ook niet meer geproduceerd. Ik denk dat ze dit misschien al een beetje voelde aankomen en daarom alleen een facelift hebben uitgevoerd.
Voor mij maakte het de keuze tussen de SQ8 e-tron (facelift) en de e-tron S wel heel eenvoudig. Sterker nog, ik vind de grille van de e-tron S mooier dan die van de SQ8 e-tron, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

En de Q8 e-tron is echt een flink pak duurder op de 2e hands markt. Heeft natuurlijk wel ook wat mee range, maar dat was de me meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
GeeMoney schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:43:

Maar goed, iets anders vinden is zo makkelijk nog niet.
De E-tron is echt een zalige comfortabele reis auto met prima range en een erg goed laadvermogen zelfs in deze tijd nog en dus ruim 5 jaar later.
Mijn lease loopt tot eind van het jaar. Ik ben al ook wat aan het rondkijken, we kunnen ons mobiliteitsbudget flexibel inzetten. Aanschaf van gebruikt is dus ook een goede optie.

In de markt voor gebruikte auto's vind ik het ook moeilijk iets te vinden wat aantrekkelijk is. Ik vind de BMW iX3 niet mooi, de EQC ook niet eigenlijk. Daarnaast valt ook de laadsnelheid tegen terwijl die van de E-tron juist erg goed is. Meer nog dan actieradius maakt dat voor mij lange reizen prima te doen. Die stops om de 200-250 km zijn een verademing op een lange reis.

Nieuwe alternatieven op mijn radar
-A6 Avant e-tron. Goede actieradius, bekend met het merk en relatief goed geprijsd (tov bijv de BMW I5). En met de S-edition een hele mooie uitvoering. Maar ja, wat staat je hiermee weer te wachten. Het merk staat niet goed bekend om haar service
-Tesla Model Y: hele goede actieradius, veel ruimte, lijkt een zeer betrouwbare auto te zijn, goed voorzien van opties en het nieuwe model heeft een veel beter onderstel en interieur dan de vorige Y. Alles wat je nodig hebt om van A naar B te komen. Maar Musk...

Ik ben er nog niet uit. De e-tron S schijnt het motor-probleem niet te hebben. Ik ben niet zo zeker dat het motorprobleem in de reguliere e-tron medio 2021 is opgelost. Ik lees verhalen die echt anders zijn. Of revisiemotoren worden gebruikt die toch weer gaan lekken.

Voor bezitters van een E-tron is het misschien goed te weten dat middels coderen, of coding, behoorlijk wat opties achteraf te activeren zijn. CarPlay bijvoorbeeld. De e-tron is daar overigens zeker niet uniek in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
MBossie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:42:
[...]

Mijn lease loopt tot eind van het jaar. Ik ben al ook wat aan het rondkijken, we kunnen ons mobiliteitsbudget flexibel inzetten. Aanschaf van gebruikt is dus ook een goede optie.

In de markt voor gebruikte auto's vind ik het ook moeilijk iets te vinden wat aantrekkelijk is. Ik vind de BMW iX3 niet mooi, de EQC ook niet eigenlijk. Daarnaast valt ook de laadsnelheid tegen terwijl die van de E-tron juist erg goed is. Meer nog dan actieradius maakt dat voor mij lange reizen prima te doen. Die stops om de 200-250 km zijn een verademing op een lange reis.

Nieuwe alternatieven op mijn radar
-A6 Avant e-tron. Goede actieradius, bekend met het merk en relatief goed geprijsd (tov bijv de BMW I5). En met de S-edition een hele mooie uitvoering. Maar ja, wat staat je hiermee weer te wachten. Het merk staat niet goed bekend om haar service
-Tesla Model Y: hele goede actieradius, veel ruimte, lijkt een zeer betrouwbare auto te zijn, goed voorzien van opties en het nieuwe model heeft een veel beter onderstel en interieur dan de vorige Y. Alles wat je nodig hebt om van A naar B te komen. Maar Musk...

Ik ben er nog niet uit. De e-tron S schijnt het motor-probleem niet te hebben. Ik ben niet zo zeker dat het motorprobleem in de reguliere e-tron medio 2021 is opgelost. Ik lees verhalen die echt anders zijn. Of revisiemotoren worden gebruikt die toch weer gaan lekken.

Voor bezitters van een E-tron is het misschien goed te weten dat middels coderen, of coding, behoorlijk wat opties achteraf te activeren zijn. CarPlay bijvoorbeeld. De e-tron is daar overigens zeker niet uniek in.
Ik kijk inderdaad naar een SQ6, Macan, Cayenne, reguliere Q8. Maar die laatste twee zijn hybride en die hebben ook als nadeel weer die middentunnel achterin.
Ik heb de Q6 gezien bij de dealer maar dat vindt ik net even te weinig verandering eigenlijk maar bied wel een paar cm meer ruimte dan de Macan, zijn “tweeling broertje”. De Macan is de duurdere optie maar wel echt mooie materialen en opties mogelijk en hij word ook meer bestempeld als “de rijders” auto van de twee. Een met 6-10k km op de teller is een redelijke kanshebber.

Ik heb beide motoren dus “nieuw” maar het probleem kan terugkeren inderdaad.
Ik denk dat voor een particulier mijn huidige best een goede deal is. De grootste afschrijving heb ik gepakt en hij heeft dus nu nieuwe motoren en de gemiddelde particulier rijd geen 40k km per jaar zoals ik nu doe dus voorlopig gevrijwaard van groot onderhoud zou ik denken. Dat is de reden dat ik om mij heen kijk maar de keuze is lastig inderdaad zonder concessies te moeten doen.
De Tesla’s vind ik qua interieur en bediening niets naast Musk, dus voor mij absoluut geen optie.

Als je een heerlijke comfortabele reis auto zoekt die inderdaad vlot kan laden en veel ruimte bied dan is de E-tron een hele goede keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 10-06-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik wil de ruitenwissers van mijn e-tron vervangen. Achter heb ik dit al gedaan. Ik heb voor de voorzijde Bosch A621S gekocht. Deze zouden compatible moeten zijn. Nu zag ik al meteen dat de aansluiting heel anders was. Bij nadere inspectie van de verpakking zie ik staan dat deze compatible moet zijn met de audi e-tron (GEN) vanaf 09-2018, daar staat echter achter "SWO" als ik dan verder lees staat er bij SWO: alleen voor voertuigen zonder injectieverstuiver op het wisserblad. Nou dat heb ik dus wel.

Nu is even de vraag, zijn er Bosch Aerotwin ruitenwissers die wel passen? Ik vind Bosch Aerotwin namelijk wel de fijnste ruitenwissers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
Ik heb geen idee. De dealer vervangt ze, geen idee wat ze erop frommelen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb nu de Bosch Aerotwin A727S besteld. Die passen volgens Bosch zelf niet, maar zijn voor de gewone Q8 en ondersteunen wel verwarming en het geïntegreerde sproeisysteem. Ook op zeer donkere plekken op het internet (lees: facebook groepen) vond ik mensen die aangaven dat deze passen op de e-tron met injectieverstuiver. Als het goed is komen ze morgen binnen en ik zal dan daarna even delen of ze inderdaad passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Update: A727S is perfect als je het geïntegreerde sproeisysteem in je ruitenwissers hebt. A621S is voor wanneer je dit systeem niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sjonge...
stap in de auto (vanilla audi etron 55 uit 2022) en een "de gekozen gebruiker is in deze wagen langere tijd niet gebruikt. geeft u de myaudi gebruikersgegevens opnieuw in aub" melding.
(als een lange tijd 4 dagen is dan hebben ze gelijk.... maar hij heeft wel eens langer stilgestaan)

keuze: aanmelden of annuleren

bij aanmelden gaat ie in een infinite loop, dat doet niks.
bij annuleren kan ik gastaccount selecteren (of met de knietjes tegen het stuur als ik het account van m'n vrouw aanklik).

ik kom m'n eigen account niet meer in....

zelf geprobeerd:
* volumeknop 10 seconde inhouden voor mmi reset: geen resultaat
* sleutel van m'n vrouw, daarna weer eigen sleutel: geen resultaat
* gastaccount en daarna via een volledig opgestarte boordcomputer via het menu gebruiker wisselen: ik kan m'n account aandrukken maar dan doet ie niks... alsof het een dode knop is: geen resultaat
* rondje rijden, auto uit, op slot, van slot af, aan: geen resultaat.

nu de poging: whatever ik heb 'm morgen pas weer nodig...

iemand nog een goed idee? het is toch knullig dat het hoofdgebruiker account niet meer te selecteren is...

edit: met een dag wachten is nu het resultaat dat geen enkel account nog iets doet.. alleen gast werkt nog

oplossing:
voor degene die deze thread nog vindt, ook maar de oplossing (uitgaande dat je een reeds bestaand audi account hebt, en je dus al een keer hoofdgebruiker van dit voertuig bent geweest):
* log in als gastgebruiker
*ga via je MMI menu naar gebruikers, en verwijder de hoofdgebruiker (ja serieus.. dit kan als gastgebruiker..)
*klik in hetzelfde scherm op gebruiker toevoegen, en maak gebruik van de QR code die getoond wordt, klik op je telefoon de melding door (accept).
Voer nu je 4 cijferige pincode in... hopelijk weet je die nog :D

je hoofdaccount is nu weer te selecteren als gebruiker van het voertuig, met (bij mij) dezelfde naam als deze had. instelling van m'n dashboard lijken behouden te zijn, en m'n stoel staat ook (nog) goed. so far so good, buiten de WTF om dat de software van je auto dus zo belabberd is dat iets simpels als een gebruikers account kan omdonderen...
de oorzaak: geen idee.. vast een brakke update (hopelijk eenmalig euvel..)

[ Voor 35% gewijzigd door dyrc op 20-06-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Ben naar vervanging op zoek voor de 2009 Saab 9-3 en tussen de relatief moderne Audi Q4 e-trons en Skoda Enyaqs zag ik ook deze e-trons voor relatief weinig geld staan.

Ons gebruik is voor 90% lange (900km) ritten dus een comfortabele kilometervreter lijkt me wel wat.

Begrijp ik goed dat er niet alleen issues zijn met de vloeistof seals in de motoren maar ook grotere motor-problemen? Of is dat omdat mensen de lekkende seals te lang lieten zitten?

Wat is jullie ervaring met de rij-assistenten? De Enyaq hebben we een keer gehuurd en die rijdt heel rustig op de assistenten.

Bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Zsub schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 23:52:
Ben naar vervanging op zoek voor de 2009 Saab 9-3 en tussen de relatief moderne Audi Q4 e-trons en Skoda Enyaqs zag ik ook deze e-trons voor relatief weinig geld staan.

Ons gebruik is voor 90% lange (900km) ritten dus een comfortabele kilometervreter lijkt me wel wat.

Begrijp ik goed dat er niet alleen issues zijn met de vloeistof seals in de motoren maar ook grotere motor-problemen? Of is dat omdat mensen de lekkende seals te lang lieten zitten?

Wat is jullie ervaring met de rij-assistenten? De Enyaq hebben we een keer gehuurd en die rijdt heel rustig op de assistenten.

Bedankt voor het delen!
Voor wat betreft de motorproblemen, zelf geen ervaring mee, maar wat ik lees gaan motoren kapot doordat er vloeistof in lekt.

De rij-assistenten zijn erg fijn. Stuk beter dan in mijn A4 uit 2017. Predictive werkt goed. Eigenlijk heb je een soort van one pedal driving, want hij remt altijd als je voorganger remt, en remt ook voor aankomende rotondes en kruispunten. Al vind ik hem voor rotondes niet voldoende afremmen en moet ik wel bijremmen. Verder erg tevreden over adaptive cruise control in combinatie met lane assist. Ook de sensor of je het stuur vast hebt werkt veel beter dan in mijn Audi A4, die controleerde of je het stuur vast had door weerstand te meten als hij aan het sturen was. Bij de e-tron merkt hij gewoon of je het stuur vast hebt.

Verder wel als kritische noot: als je voor 90% stukken van 900km gaat rijden zou ik me als ik jou was wel afvragen of je voor de e-tron moet gaan (of beter gezegd EV in het algemeen). Op benzine red je dat met sommige auto's zonder stoppen (en sowieso makkelijk met 1 stop). Met de e-tron zul je als snel 3 keer moeten stoppen (afhankelijk van welk model je kiest en je rijstijl).

Ik merk met mijn e-tron S dat als ik 110 km/u rijd dat ik +- 300km kan halen op 1 accu. Bij 130km/u zakt de range aanzienlijk en is 250 realistischer en dan is het ook nog eens bij goede weersomstandigheden. Ik ben benieuwd wat dat in de winter gaat zijn. Bij lange ritten ligt mijn verbruik zo rond de 26 kWh/100km, dus met 86kWh bruikbaar zou dat 330km moeten zijn. Bij korte ritjes (veel stoplichten en dan benut ik graag de power van de e-tron S :+) ligt het verbruik vaan boven de 30 kWh/100km, maar ik heb in mijn geschiedenis ook ritjes van 40-50kWh/100km er tussen zitten :P Maar dat zegt meer over mijn rijstijl van de betreffende rit :P

Ik heb hem nu ruim 3.500 kilometer en mijn gemiddelde verbruik over die periode is nu 27,8 kWh/100km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@dyrc misschien dat het ook op te lossen was door de auto uit je MyAudi app te verwijderen en daarna opnieuw toe te voegen, maar dat is nu niet meer te testen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
miicker schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:04:
[...]

Voor wat betreft de motorproblemen, zelf geen ervaring mee, maar wat ik lees gaan motoren kapot doordat er vloeistof in lekt.

De rij-assistenten zijn erg fijn. Stuk beter dan in mijn A4 uit 2017. Predictive werkt goed. Eigenlijk heb je een soort van one pedal driving, want hij remt altijd als je voorganger remt, en remt ook voor aankomende rotondes en kruispunten. Al vind ik hem voor rotondes niet voldoende afremmen en moet ik wel bijremmen. Verder erg tevreden over adaptive cruise control in combinatie met lane assist. Ook de sensor of je het stuur vast hebt werkt veel beter dan in mijn Audi A4, die controleerde of je het stuur vast had door weerstand te meten als hij aan het sturen was. Bij de e-tron merkt hij gewoon of je het stuur vast hebt.

Verder wel als kritische noot: als je voor 90% stukken van 900km gaat rijden zou ik me als ik jou was wel afvragen of je voor de e-tron moet gaan (of beter gezegd EV in het algemeen). Op benzine red je dat met sommige auto's zonder stoppen (en sowieso makkelijk met 1 stop). Met de e-tron zul je als snel 3 keer moeten stoppen (afhankelijk van welk model je kiest en je rijstijl).

Ik merk met mijn e-tron S dat als ik 110 km/u rijd dat ik +- 300km kan halen op 1 accu. Bij 130km/u zakt de range aanzienlijk en is 250 realistischer en dan is het ook nog eens bij goede weersomstandigheden. Ik ben benieuwd wat dat in de winter gaat zijn. Bij lange ritten ligt mijn verbruik zo rond de 26 kWh/100km, dus met 86kWh bruikbaar zou dat 330km moeten zijn. Bij korte ritjes (veel stoplichten en dan benut ik graag de power van de e-tron S :+) ligt het verbruik vaan boven de 30 kWh/100km, maar ik heb in mijn geschiedenis ook ritjes van 40-50kWh/100km er tussen zitten :P Maar dat zegt meer over mijn rijstijl van de betreffende rit :P

Ik heb hem nu ruim 3.500 kilometer en mijn gemiddelde verbruik over die periode is nu 27,8 kWh/100km.
Dank! We hebben twee kleintjes achterin die het na twee, tweeëneenhalf uur echt wel even gehad hebben en moeten plassen en raussen buiten dus wat dat betreft ben ik niet bang voor pauze. De e-tron is daarin wel aantrekkelijk omdat ie zo snel laadt, dus die zal waarschijnlijk altijd helemaal vol zijn tegen de tijd dat we de kinderen weer terug richting auto gekregen hebben 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
Iemand die weet wat de recall is op 93HV? Op een Audi e-Trom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
oxyle schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:09:
Software update. Ik heb toevallig een onderhoud gepland staan op 31-7 ik ga het ook even navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBossie
@miicker zover ik weet heeft de S de motorproblemen niet. Dat type heeft 3 motoren van een ander type dan de 55.

Vanwege het bereik zou ik altijd een 55 aanraden. 300 tot 350 krijg je daar wel uit op een volle accu.

De afgelopen jaren gaan we midden zomer met de e-tron naar zuid Frankrijk. Daar doen we dan 13 uur over, stops inbegrepen. Wel op een doordeweekse dag. Begin september gaan mijn vrouw en ik samen, toevallig ook in een Saab 9-3 (cabrio) naar dezelfde regio. Zonder kids, benzine auto en na het hoogseizoen. Daar doen we dan ook 12 tot 13 uur over. Het maakt in het huidige drukke verkeer, flitsers etc nauwelijks een verschil. In onze beleving de afgelopen 4 jaar.

Inzake de motorproblemen. Mijn etron is een 55 uit december 2020, 125d km en hij krijgt maandag een nieuwe motor. Op een ander forum was laatst een poll wat leek te wijzen op 30% uitval van motoren. Maar dat is op een forum, waar mensen met problemen zich neigen te verzamelen…

Koop altijd met garantie en ben er zeker van dat het onderhoud volgens de boekjes bij een dealer is uitgevoerd

Verder is het een geweldige auto en vind ik het jammer dat hij er eind van het jaar uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Die SQ8 e-tron is me wel echt te duur, aangezien de MRB in Zwitserland vanaf volgend jaar per kW motorvermogen gaat (plus per gewicht).

Maar dus inderdaad kopen met garantie en goed de boekjes checken, een e-tron :)

Welke fora hebben jullie het verder over?

[ Voor 9% gewijzigd door Zsub op 14-07-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
oxyle schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:09:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTgMkdYN7TXvwBVA6KBKXI-stQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3uOB5ysDau5MozFhhZYgxHy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem ook en krijg er ook melding van in de auto.

[ Voor 3% gewijzigd door miicker op 14-07-2025 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBossie
Zsub schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:39:

Welke fora hebben jullie het verder over?
Ik denk dat ik niet mag linken hier maar er is een Nederlands forum specifiek voor het merk waar we het hier over hebben…. Binnen dat, laten we zeggen Audiforum, is een specifiek sub forum voor e-tron modellen. Zij onderhouden ook een actieve whatsapp groep voor è-tron rijders.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 10:06
Leuk!

Ik heb ook een e-tron S (Sportback), maar de garantie verloopt in september. Normaal gesproken vind ik dat niet zo spannend, maar er is geen auto waarmee ik zo vaak in de garage heb gestaan als met deze.

En toch: het is echt een fantastische auto. Ik heb zelfs overwogen hem in te ruilen voor een SQ8 'e-tron', maar ik begreep dat de fabriek daarmee gestopt is, door god mag weten wat voor ellende, dus haakte ik bij die optie af.

Waarom ik reageer is iets wat ik pas recent ontdekte : met software en een dongle dungle dingus kun je variabelen van je luchtvering aanpassen. Dat vond ik 1 heel leuk om te doen, maar het ziet er ook echt wel gaaf uit..
Je moet alleen niet te ver gaan, want dan rijdt de auto als een skelter zelfs in Comfort.

*edit* De foutmelding heb ik al besproken met de garage. Het gaat om een accu'probleem' / optimalisatie dat softwaregerelateerd is.
De mijne gaat niet alleen voor de software terug.. maar ook voor de matrixlampen, achterklep en spiegels. Daardoor is hij weer drie dagen weg... dus ik kan je helaas niet zeggen hoe dit normaal verloopt.

*edit2* Ik realiseer je me dat dit een goede occasion auto is en mensen niet zitten te wachten op kosten. De update hoef je echt niet te doen. Dit kan samen met een beurt of iets, er is geen nood.

*edit3* Mijn dagen zijn lang en mijn denkvermogen is wat traag merk ik! Deze is te koop vanaf sept! Net uit garantie, dealer onderhouden 66.666 km op de teller. Oma reed 99% van de tijd!

*edit4* Oma gebeld, bleek 95% te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T5XfrJ9VvTmp4VCHRsRDuA2PBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrm2U75YuAQZiVGfNjsqGExP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Pi83 op 17-07-2025 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Pi83 ik zie dat meer mensen de e-tron verlagen. Ik snap die logica echt niet. Je koopt een SUV om hem vervolgens te verlagen waardoor je eigenlijk niet meer het effect van een SUV hebt. Daarnaast vind ik het er niet uit zien (maar dat is persoonlijk).

Het liefst zou ik altijd op de hoogste stand rijden, maar ja, meer luchtweerstand. Dus hij staat bij mij meestal op de een na laagste stand ingesteld.

Wat is/was er mis met je achterklep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Daarnaast ook uitkijken met drempels en wat zwaardere passagiers. Er zijn meerdere meldingen dat de vering bonkt in de kasten omdat de veerweg dus te klein is met zwaardere belading. Hij staat niet voor Piet snot wat hoger natuurlijk :9 .

Ik ben op 2 elektromotor problemen na nog nooit apart naar de garage geweest met mijn E-tron behalve zijn standaard beurtjes waarin vaak wel een eventuele terugroepactie ook gelijktijdig werd uitgevoerd. Zo ook met de beurt de 31ste deze maand. Gewoon standaard voor 180k km en daar zit dus gelijk die software update in.

[ Voor 40% gewijzigd door GeeMoney op 17-07-2025 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Ik heb een e-tron gevonden die me wel wat lijkt, maar ik kan uit de advertentie niet helemaal opmaken of 'ie ook keyless entry/start heeft, waar moet ik naar kijken? Het meest waarschijnlijk lijkt mij de regel "Komfortschlüssel inklusive sensorgesteuerter Gepäckraumentriegelung", maar omdat er zo expliciet gezegd wordt dat veel dingen die je bij andere merken als standaard zou verwachten bij Audi opties zijn vraag ik graag een keer extra na :9

https://www.autoscout24.c...-edition-quattro-12601825

[ Voor 36% gewijzigd door Zsub op 17-07-2025 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Zsub schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:51:
Ik heb een e-tron gevonden die me wel wat lijkt, maar ik kan uit de advertentie niet helemaal opmaken of 'ie ook keyless entry/start heeft, waar moet ik naar kijken? https://www.autoscout24.c...-edition-quattro-12601825
Staat niet op de optielijst zo te zien.
Aan de hand van foto’s is het niet te zeggen omdat elke e-tron wel de benodigde uiterlijke kenmerken ervan op de handgrepen heeft zitten maar dat wil dus niet zeggen dat het erop zit.
Comfortsleutel is standaard, daarmee kan je ook de achterklep openen.

Meestal vinden ze het wel iets (net als headup display) waar ze graag mee adverteren. Ik zou er dus vanuit gaan dat hij het niet heeft. Het is wel relatief makkelijk en goedkoop achteraf in te bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 17-07-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Thanks! In die trant, weten jullie welke pakketten alle rij-assistenten in zitten? Ik wil dat ‘ie voor me stuurt (stuur vasthouden is prima) en afstand houdt (en dus remt). Ik heb beide dingen in de zoekopdracht aangevinkt, maar ik heb ook “Schlussellose Zugang/Start” aangevinkt en blijkbaar is dat niet voldoende om echt sleutelloos te vinden 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Zsub schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:58:
Thanks! In die trant, weten jullie welke pakketten alle rij-assistenten in zitten? Ik wil dat ‘ie voor me stuurt (stuur vasthouden is prima) en afstand houdt (en dus remt). Ik heb beide dingen in de zoekopdracht aangevinkt, maar ik heb ook “Schlussellose Zugang/Start” aangevinkt en blijkbaar is dat niet voldoende om echt sleutelloos te vinden 🙃
Pakket Tour houd je actief binnen de lijnen en op afstand van je voorganger.

In mijn boekje (E-tron 2019) staat overigens bij comfort sleutel toch de keyless entry:

Comfortsleutel - Ont- en vergrendelen van portieren en achterklep zonder gebruik van de meegenomen sleutel. Automatisch ontgrendelen van de portieren bij het aanraken
van de portierhendels en van de achterklep bij het aanraken van de ontgrendelingsgreep.
Opm.: is onderdeel van Pro Line Plus

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 17-07-2025 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb een e-tron gevonden die me wel wat lijkt, maar ik kan uit de advertentie niet helemaal opmaken of 'ie ook keyless entry/start heeft, waar moet ik naar kijken? Het meest waarschijnlijk lijkt mij de regel "Komfortschlüssel inklusive sensorgesteuerter Gepäckraumentriegelung", maar omdat er zo expliciet gezegd wordt dat veel dingen die je bij andere merken als standaard zou verwachten bij Audi opties zijn vraag ik graag een keer extra na :9

Vraag anders even het VIN op bij de verkoper en stuur dit naar @Rainesh, die kan zo een uitdraai voor je maken van wat de auto allemaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef1984
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20-08 11:23
miicker schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:32:
[...]

Klopt de E-Tron is echt een enorm afschrijfkanon. Ik zou wel mensen de tip willen geven om bij het aanschaffen van een e-tron occasion goed te letten op de volgende zaken:
- Probeer de e-tron (50 & 55) voor mei 2021 te ontlopen, deze hebben hardnekkige problemen met lekkende koelvloeistof waardoor de elektromotoren kapot gaan. Dit is ergens vanaf april 2021 opgelost. Een vervangende elektromotor kost je €6.500... Voor zover ik weet heeft de e-tron S hier geen last van;
- Persoonlijk zou ik de e-tron 50 vermijden, vanwege het korte rijbereik (en de vaak redelijk karige uitvoering;
- Bij Audi zijn veel zaken die je misschien standaard zou verwachten een optie. Controleer dus goed of de auto de gewenste opties heeft!

Ik heb mijn e-tron s nu iets meer dan een maand en heb er +- 1.500 km in gereden en moet zeggen dat het me enorm bevalt. Enorme power. Zeker vergeleken met mijn A4 Avant (2.0 190pk). Extreem comfortabel en rijdt echt heerlijk. Tot nu toe geen laadstress ervaren, maar dat komt ook wel omdat een enkele reis bij mij vrijwel nooit meer dan 120km is. Als ik zorg dat de auto op 100% is, dan weet ik dat ik dat makkelijk retour kan rijden zonder echt op mijn snelheid te hoeven letten (oké, ik moet niet constant 150km/u gaan rijden).
Waar is bekend dat de modellen na bouwjaar april 2021 geen electro motor problemen zouden hebben? Ik kan dit namelijk niet vinden op google of binnen Audi forums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zsub

Na kort onderhandelen kunnen we volgende week dinsdag deze vette bak ophalen :D Overigens keken zowel importeur-garages als onafhankelijke Audi-garages me telkens zeer verbaasd aan als ik over de motorproblemen begon. We hebben wel een jaar garantie nog erop, met de mogelijkheid om een extra jaar bij te kopen, maar misschien is het een beetje bias dat je die verhalen online zoveel ziet...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Zsub schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:15:
[...]

Na kort onderhandelen kunnen we volgende week dinsdag deze vette bak ophalen :D Overigens keken zowel importeur-garages als onafhankelijke Audi-garages me telkens zeer verbaasd aan als ik over de motorproblemen begon. We hebben wel een jaar garantie nog erop, met de mogelijkheid om een extra jaar bij te kopen, maar misschien is het een beetje bias dat je die verhalen online zoveel ziet...?
Gefeliciteerd! Mooie wagen en dikke uitvoering. Mooie velgen ook. Daar ga je zeker veel plezier van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
Blijkbaar zit er geen Connect navigatie op de auto, cq de licentie is afgelopen. Is het de 18€ per maand waard voor jullie? Ik twijfel ook over Audi Charging Pro, dat lijkt wel een van de goedkoopste opties daarvoor, maar ik zal ook even naar het laad topic zoeken.

Ik vind de integratie van Navi op de hud wel chiller dan met CarPlay, dat staat alleen op het infotainment scherm.

[ Voor 22% gewijzigd door Zsub op 16-08-2025 10:54 ]

Pagina: 1