• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03 21:15
Spidermaster schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:24:
[...]

Ik heb sneeuwkettingen omdat ze verplicht zijn (in Oostenrijk). Maar vorig jaar ben ik in Oostenrijk door 60 cm sneeuw een helling opgereden. Dat gaat makkelijk zonder sneeuwkettingen. Dus het is niet of je ze ooit nodig gaat hebben. Een maat van mij heeft ook een Etron en woont in de bergen in Oostenrijk en heeft niet eens sneeuwkettingen. Hij heeft echt nooit problemen omdat je met 4x4 en op all road stand gewoon door die sneeuw kan banjeren.
Yup, hier dezelfde ervaring. Laatst een besneeuwd (30cm) weiland ingereden, geen enkel probleem.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-03 16:49

MLLL

Palm Treo 650

Verse sneeuw is anders dan aangereden sneeuw.
Met een voorwielaandrijvertje kom je zelf nog ver in verse sneeuw..,,,

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Baats schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:51:
[...]

Bedankt. Ik dacht het wel; gezien jouw nummerplaat. Jammer genoeg niet bij de deur; dus ik overweeg op afstand te kopen, maar indien alles incl. ophalen in 1x te regelen valt; draagt dat uiteraard de voorkeur weg. Hoe zit het met garantie?
Benieuwd naar je ervaring. Ik zocht op tweakers op Reinhardt en kwam hier uit. Laatst daar geweest en er werd wel iets aan de prijs gedaan maar zeer weinig. Toen weggelopen. Nu is de prijs van de auto flink verlaagd en heb ik telefonisch al een aantal afspraken gemaakt die ook op de mail staan. En ga er nogmaals naartoe en een proefrit maken. Er is niet gezegd dat dit op hun terrein moet. Wordt ook lastig want daar is geen ruimte voor. Wat betreft garantie koop ik een jaar garantie van Volkswagen Perfectcar Pro erbii die een groot deel van eventuele kosten vergoed. Daarnaast ga ik er wel op letten dat ze geen garantie in het contract uitsluiten.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Dan mijn eigen ervaring bij Reinhardt maar even beschrijven, tot nu gaat dat erg netjes. Proefritje gemaakt waarbij vooruit even de tijd genoteerd wordt hoe lang je denkt weg te blijven. Eigen risico van € 5000,-
Na de proefrit papieren getekend, ook wel apart want je tekent daar eerst een verklaring dat je zaken gaat doen. En alle afspraken met wat nog gedaan gaat worden staan in het contract. Dat heb ik eens in NL anders meegemaakt. De volgende dag een aanbetaling gedaan wat standaard is. Vervolgens meteen een bevestiging ontvangen. Hierna documenten/volmacht ontvangen voor het aanvragen van een 30 dagen uitvoerkenteken. Procesmatig/administratief zit het goed in elkaar.

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:29

KRC

Wat ik niet goed kan terug vinden, wanneer de electro motoren zijn gerepareerd, geeft dit garantie dat het bekende probleem niet meer voor kan komen? Of maakt dat niet uit.
Baddie09 schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:55:
Ook ik ben sinds enkele maanden een blije eigenaar van een E-tron, na wat voorwerk gekozen voor de 'upgrade' versie uit 2021 met de Samsung accu's.
Het is mijn eerste Audi en ik moet zeggen dat het wel even wennen was. De cockpit werkt erg fijn, al duurde het wel een tijdje om alle instellingen naar mijn zin in te stellen (de adaptive cruise control icm snelheid herkenning was ronduit eng, ging hij ineens op de rem op de snelweg omdat hij ergens '30' las, en omgekeerd, schoot hij ineens in de stad naar 130 vanwege 'einde snelheidsbeperking'. Gelukkig staat dat nu uit).

Wel zijn er een aantal zaken die ik gewoonweg niet snap bij een premium merk als Audi.
- Ik heb Audi Connect navigation & infotainment plus gekocht voor een jaar omdat ik de navigatie via mij HUD wil gebruiken. Zonder die dienst is het een domme service die geen rekening houdt met files en afgesloten straten. Maar heel eerlijk is deze service gewoon prut. Hij geeft geen waarschuwingen voor flitspalen of trajectcontrole en het overzicht is erg rommelig. Ik hoop dat na mijn geplande update ik ook AA kan gebruiken.
- Ik heb twee USB-C poorten in mijn middenconsole, maar wat blijkt, dit zijn kennelijk alleen data aansluitingen, want mijn telefoon wordt wel herkend als ik het aansluit, maar hij wordt niet opgeladen. Erg onhandig als je het mij vraagt (of zouden ze kapot zijn?)
- Ik dacht dat keyless entry standaard zou zijn bij auto's in deze prijsklasse, maar nee, ik moet met de sleutel mijn auto ontgrendelen, en daarna keyless starten. Wat erg irritant is dat de ontgrendelknop erg dicht op de achterklep knop zit en ik al een paar keer per ongeluk de achterklep opende. Op zich geen onoverkomelijk probleem, maar kennelijk heeft mijn versie alleen de optie om de klep te openen, en niet te sluiten.

Verder is het wat ik al zei een heerlijke reisauto, met de file assistent rijd het een stuk rustiger, maar voor een auto in deze prijsklasse zou je verwachten dat dit soort kleine zaken standaard zijn.
Ondertussen blijf ik met interesse dit topic volgen.
Hoe is er simpel achter te komen of je juiste versie uit 2021 hebt? Ik dacht dat begin 2021 nog de oudere versie is en later in 2021 de nieuwere?

[ Voor 3% gewijzigd door KRC op 12-03-2026 09:32 ]

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-03 12:51
KRC schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:43:
Wat ik niet goed kan terug vinden, wanneer de electro motoren zijn gerepareerd, geeft dit garantie dat het bekende probleem niet meer voor kan komen? Of maakt dat niet uit.

[...]

Hoe is er simpel achter te komen of je juiste versie uit 2021 hebt? Ik dacht dat begin 2021 nog de oudere versie is en later in 2021 de nieuwere?
De makkelijkste manier is te kijken naar de USB poorten op de midden console, de upgrade versie heeft USB C poorten, de oudere versie USB A.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@KRC nee, gerepareerde motoren zijn gewoon motoren met kans op hetzelfde euvel helaas. De gereviseerde/nieuwere versie past namelijk niet. Mijn grootste hekel punt aan de E-tron en service eigenlijk is dat je maar beperkte garantie krijgt op de vervangen motoren.

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:29

KRC

GeeMoney schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:25:
@KRC nee, gerepareerde motoren zijn gewoon motoren met kans op hetzelfde euvel helaas. De gereviseerde/nieuwere versie past namelijk niet. Mijn grootste hekel punt aan de E-tron en service eigenlijk is dat je maar beperkte garantie krijgt op de vervangen motoren.
Duidelijk :)
Maar de nieuwere versie vertoond ook problemen las ik of zijn die te verwaarlozen (vanaf 2022)
Pagina: 1 2 Laatste