Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Henk1023 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Ja dat kan zonder de laadpaal net als koelen. Na 15 min schakeld dit automatisch uit. Misschien is er een minimum SOC vereist maar dat heb ik nog niet gemerkt.
Dat klopt, ik denk dat @smartsys bedoelt dat je niet gepland kan verwarmen/koelen met de Kia Connect app. Dit werkt alleen als de auto aan een lader hangt.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:55
Kassie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Ik heb met de Kia Connect app al eens de auto op verwarmen gezet zonder dat deze aan de laadpaal is aangesloten.
Je kunt het altijd handmatig starten/stoppen via de app. Maar als je het wilt plannen (schedulen) dan werkt het alleen als de auto aan de paal hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFellow
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:54
Source90 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:33:
Ik heb een bagagerek/Hondenrek opgehaald, helaas zonder handleiding.
Online bar weinig te vinden over de handleiding behalve onderstaande. Iemand die dit rek heeft en wellicht wat detail foto’s kan maken?

De twee steunen aan de bovenkant lijken gewoon “los” te zitten op de foto met hond, zitten ook twee gaten in die niet benut worden (zo lijkt). Klopt dat?

Ben specifiek op zoek naar info of het klopt dat de achter stoelen in de voorste positie moeten.

[Afbeelding][Afbeelding]
Inderdaad staan de stoelen in de voorste stand en de twee gaten worden niet gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49
Vandaag was er opeens ene melding van een OTA update. Nog nooit eerder gehad. Meestal was ik sneller met via de website updaten. Op de website staat nog niks over een update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMJKsulNWoX9gpY6gTltzPnBzgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohTy4ve1l0dA3j6SODp9lMnl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00

TrekDr0p

QR niet scannen

KarlMarX schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:49:
Vandaag was er opeens ene melding van een OTA update. Nog nooit eerder gehad. Meestal was ik sneller met via de website updaten. Op de website staat nog niks over een update.
[Afbeelding]
Ik heb nog niks voorbij zien komen, zal vanmiddag eens kijken welke versies ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:53
De OTA update staat er hier sinds gistermiddag op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb een PHEV KIA Niro, my23

Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk elektrisch rijden, en dit lukt mij voor 90% van de ritjes ook wel.
Alleen de laatste maanden, en de met name de laatste weken, komt het steeds vaker voor dat hij niet wilt opladen. Nu ongeveer 50% van de keren dat ik het probeer

Ik laad alleen bij publieke laadpalen op.
Ik sluit dan de kabel aan. Soms verschijnt er dan op het display een "kabel symbool", maar soms ook niet. Het wel of niet zichtbaar worden van dit icoontje lijkt geen invloed te hebben op mijn probleem, want ook met het symbool heb ik soms onderstaand probleem

De laadpaal veranderd wel altijd van kleur, dus hij detecteert de auto wel.
Vervolgens wil ik de laadsessie starten, de paal wil de sessie dan niet starten. De kabel wordt aan beide kanten niet vergrendeld, en hij blijft vaak staan op "Auto aangesloten, maar laad niet". Hij wordt niet "rood", als bv laadpas niet werkt.

Het opnieuw eruit/erin halen van de kabel, of de sessie opnieuw starten heeft dan geen zin meer.
Soms helpt het door een stukje te rijden, en het opnieuw te proberen, maar vaak werkt dit ook niet.

Soms krijg ik op dat moment ook spontaan een melding via de KIA app:
code:
1
[alarm], Laadt niet, het opstarten start, als de versnelling in P staat.

En soms krijg ik ook deze variant

code:
1
[Fout] Kan niet starten met opladen. Controleer de status van uw voertuig

Die eerste melding vind ik sowieso vaag, want op dat moment zie ik ook gewoon een rode "P" in het display, van de parkeerstand.

De tweede melding vind ik ook vaag, want de auto ziet er verder prima uit :+ , zonder gekheid. Ik krijg verder nergens foutmeldingen. Ook de voertuig diagnostiek via de KIA app geeft geen problemen.

Die meldingen komen ook niet altijd binnen in de kia app, het lijkt willekeurig wel of niet te gebeuren.

Binnenkort maar eens een afspraak maken met een dealer, wellicht kunnen zij beter uitlezen waar het fout gaat. Is het de kabel, of wellicht toch intern iets anders wat kapot is.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:22
TripleQ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:27:
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb een PHEV KIA Niro, my23

Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk elektrisch rijden, en dit lukt mij voor 90% van de ritjes ook wel.
Alleen de laatste maanden, en de met name de laatste weken, komt het steeds vaker voor dat hij niet wilt opladen. Nu ongeveer 50% van de keren dat ik het probeer

Ik laad alleen bij publieke laadpalen op.
Ik sluit dan de kabel aan. Soms verschijnt er dan op het display een "kabel symbool", maar soms ook niet. Het wel of niet zichtbaar worden van dit icoontje lijkt geen invloed te hebben op mijn probleem, want ook met het symbool heb ik soms onderstaand probleem

De laadpaal veranderd wel altijd van kleur, dus hij detecteert de auto wel.
Vervolgens wil ik de laadsessie starten, de paal wil de sessie dan niet starten. De kabel wordt aan beide kanten niet vergrendeld, en hij blijft vaak staan op "Auto aangesloten, maar laad niet". Hij wordt niet "rood", als bv laadpas niet werkt.

Het opnieuw eruit/erin halen van de kabel, of de sessie opnieuw starten heeft dan geen zin meer.
Soms helpt het door een stukje te rijden, en het opnieuw te proberen, maar vaak werkt dit ook niet.

Soms krijg ik op dat moment ook spontaan een melding via de KIA app:
code:
1
[alarm], Laadt niet, het opstarten start, als de versnelling in P staat.

En soms krijg ik ook deze variant

code:
1
[Fout] Kan niet starten met opladen. Controleer de status van uw voertuig

Die eerste melding vind ik sowieso vaag, want op dat moment zie ik ook gewoon een rode "P" in het display, van de parkeerstand.

De tweede melding vind ik ook vaag, want de auto ziet er verder prima uit :+ , zonder gekheid. Ik krijg verder nergens foutmeldingen. Ook de voertuig diagnostiek via de KIA app geeft geen problemen.

Die meldingen komen ook niet altijd binnen in de kia app, het lijkt willekeurig wel of niet te gebeuren.

Binnenkort maar eens een afspraak maken met een dealer, wellicht kunnen zij beter uitlezen waar het fout gaat. Is het de kabel, of wellicht toch intern iets anders wat kapot is.

Iemand ervaring hiermee?
Zou het de kabel kunnen zijn dat bv. de communicatie tussen auto en paal niet werkt? Leen eens iemands kabel, kijken of dat werkt.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Henk1023 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Zou het de kabel kunnen zijn dat bv. de communicatie tussen auto en paal niet werkt? Leen eens iemands kabel, kijken of dat werkt.
thx! Zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar ken zo snel niet iemand hier in de buurt die zijn kabel voor een weekje wil uitlenen. Ik denk dat ik pas in die periode goed kan bepalen of het probleem weg is. Gezien het nu soms ook een paar dagen goed gaat, en dan weer een paar dagen niet.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste