PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Perez, ja dat was niet slim om op Leclerc te zitten. Ik snap het wel als LEC naar binnen zou gaan maar Ferrari, altijd strategisch sterk

Ik hoop dat de start morgen van Max goed gaat zijn en meteen P1 pakt. Hij kan met KMag vechten maar hij is nogal bruut...
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Kevin Magnussen has more poles than Lewis Hamilton this year
— Matt Gallagher (@MattP1Gallagher) 11 november 2022
What is 2022
Humma Kavula schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:30:
Weer een heerlijk nutteloos feitje
[Twitter]
:strip_exif()/f/image/6mY0GslyYCjW7Cvh6Sxd5hk5.jpg?f=fotoalbum_large)
ATTN: not mine.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
De snelste tijd?DoeEensGek schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:13:
[...]
Jaa welke tijd...? Of gewoon geen tijd?
Mick heeft vies veel pech, Kevin vies veel geluk.stekkiekiller schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:23:
Mick maakt ook geen goede beurt zo. P20 als je teamgenoot pole heeft...
Maar het is wel sneu ja
Vaak bu'j te bang!
Ik meen voorbij te hebben zien komen dat dit eigenlijk ook de bedoeling was maar te laat aan Leclerc doorgegeven?stekkiekiller schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:14:
Dr Marko: Perez ging er vanuit dat Leclerc de pits in zou gaan. Dat was een foute inschatting, je kunt er niet van uitgaan dat Ferrari wat pland....
Testing, one, two ...
Die indruk kreeg ik wel, aangezien Leclerc flink aan het gebaren was toen ie net de pit entry voorbij reeed. Geen post Q show op f1tv, dus geen interviewshardware-lover schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:39:
[...]
Ik meen voorbij te hebben zien komen dat dit eigenlijk ook de bedoeling was maar te laat aan Leclerc doorgegeven?
Klopt, Lec was "not amused".. precies te late call, je ziet Lec ook nog twijfelen voor de pit inganghardware-lover schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:39:
[...]
Ik meen voorbij te hebben zien komen dat dit eigenlijk ook de bedoeling was maar te laat aan Leclerc doorgegeven?
Vaak bu'j te bang!
Ik heb nog even teruggekeken/geluisterd, yep, te laat.siggy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:40:
Die indruk kreeg ik wel, aangezien Leclerc flink aan het gebaren was toen ie net de pit entry voorbij reeed. Geen post Q show op f1tv, dus geen interviews
Testing, one, two ...
Er was op de F1tvpro tijdens de Q een replay en daar was het inderdaad duidelijk dat hij te laat werd ingelicht. En hij was inderdaad over de zeik.hardware-lover schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:39:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
WEC, hij heeft zijn Peugeot fabriekscontract ingeleverd voor het Haas stoeltje.
Kan zo’n coureur ook niet zelf nadenken?Chevy454 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:44:
[...]
Er was op de F1tvpro tijdens de Q een replay en daar was het inderdaad duidelijk dat hij te laat werd ingelicht. En hij was inderdaad over de zeik.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Op F1TV noemde ze de sprint race van morgen de "Haas-sandwich" met Kevin op P1 en Mick op P20.
[ Voor 27% gewijzigd door Ypuh op 11-11-2022 21:58 ]
Zeker wel. Maar heeft vaak niet of nooit het grotere plaatje duidelijkInspired schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:48:
[...]
Kan zo’n coureur ook niet zelf nadenken?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Je kan ook niet zomaar binnen komen rijden zonder call, dan staan ze ook niet klaar en dat zal ook niet in dank worden afgenomen. Je moet dan ruim op tijd de boodschap duidelijk in callen en dan is het aan het team. Maar dat deed hij niet.Jasphur schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:59:
[...]
Zeker wel. Maar heeft vaak niet of nooit het grotere plaatje duidelijk
een treffende spreuk
Dan hele rondje: I'll get back to you.
2 seconden voor de pitentry op volle snelheid: Box now, Box now, Box.
Dan helemaal gefrustreerd je rondje rijden en alsnog naar binnen.
Dan kom je op je slicks buiten en zie je het regenen en weet je dat je kansloos bent.
En als kers op de taart komt dan Ferrari's geautomatiseerde computerstem er direct overheen:
Red Flag, Stay positive!
Stay positive.

Tuurlijk maak je niet zelf de call, straks blijkt het opeens wel te zijn gaan gieten achter op het circuit en sta je op de goede banden, de pitmuur kan dat wellicht zien, jij niet.
erutangiS
Ja, maar in dit geval moet je vertrouwen op het team.Inspired schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:48:
[...]
Er waren ruwweg gezegd 2 opties.
1 1 lap rijden en meteen de pits induiken voor softs en hopen dat je nog op tijd bent voor de regen komt
2 Hopen dat het gaat regenen en daardoor de softs niet meer werken en gauw een goede tijd zetten op de intermediates voordat de bui echt losbarst.
Probleem met strategie 2 is dat je moet weten hoe de baan echt is. Die informatie krijg je door tijdens Lap1 en die moet je dan meteen correleren met de weersverwachting.
Dat duurde te lang waardoor men Lap2 ging afwachten en zag dat het echt tijd voor de softs is. Dan moet je nog weten dat je genoeg tijd hebt voor een warmup lap en snelle ronde zonder dat het regent.
Maar dit is typisch Ferrari. Geen beslissingen durven nemen
Een ronde door op inters had ook nul zin. Dat kon Lec ook nog wel inschatten lijkt me.pro_6or schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:01:
[...]
Je kan ook niet zomaar binnen komen rijden zonder call, dan staan ze ook niet klaar en dat zal ook niet in dank worden afgenomen. Je moet dan ruim op tijd de boodschap duidelijk in callen en dan is het aan het team. Maar dat deed hij niet.
Sowieso dom van Ferrari, dat 100%. Er was zoveel tijd, alleen als ie met regen in de grindbak geeindigd was, was het een issue. Voor de rest als enige op inters was compleet onnodig. Er zou wrkelijk niks verloren zijn als het de foute call was geweest, slicks. Dus waarom wel is gewoon Ferrari.MrOleo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:03:
Oh wat frustrerend voor Leclerc, wordt je naar buiten gestuurd op je inters.
Dan hele rondje: I'll get back to you.
2 seconden voor de pitentry op volle snelheid: Box now, Box now, Box.
Dan helemaal gefrustreerd je rondje rijden en alsnog naar binnen.
Dan kom je op je slicks buiten en zie je het regenen en weet je dat je kansloos bent.
En als kers op de taart komt dan Ferrari's geautomatiseerde computerstem er direct overheen:
Red Flag, Stay positive!
Stay positive.
Tuurlijk maak je niet zelf de call, straks blijkt het opeens wel te zijn gaan gieten achter op het circuit en sta je op de goede banden, de pitmuur kan dat wellicht zien, jij niet.
Dan Leclerc niet naar binnen, tsja ook daar weer zelfde logica. Het waren de foute banden, hij wist het, Sainz zat op slicks dus hij blokkeert werkelijk niemand in de pits. Leclerc is wat dat betreft ook gewoon lomp. Wel zeiken, maar zelf niks doen...Sainz is wat dat betreft pro-actiever. Als Leclerc hier wééér niet van leert, dan gaat ie sowieso nooit kampioen worden zonder mega dominante auto.
Question?Inspired schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:48:
[ Voor 20% gewijzigd door Bushie op 11-11-2022 22:26 ]
[Video: https://streamja.com/11Mjp]
Echt, Fer was weer op dreef vandaag

[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 11-11-2022 22:29 ]
Als er schade is en er kan met dezelfde spec worden vervangen niks aan de hand. Is het andere spec dan is het pitlane start.Bushie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:25:
Hoe werkt dat nu met de auto van Russell? zal toch wel enige slijtage hebben aan de bodemplaat met dat gestuiter door de grindbak?
Lijkt me wel dat de bodemplaat naar zijn grootje is, de headrest zou ook gebarsten zijn. Ophanging kan wel een tikje hebben, zie Alonso
Stay positive zegt het team zodat hij zich aan de delta tijd houdt bij het naar binnen rijden. Tijdens een rode vlag moet je je houden aan strikte sectortijd. Stay positive is dus 'houdt je aan de sectortijden'.MrOleo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:03:
Red Flag, Stay positive!
Stay positive.
Wow ze hadden toch in q2 ook al zoiets?Humma Kavula schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:27:
Laten we ook niet de enorme F-up van de wissel naar Soft voor Lec vergeten..:
[Video]
Echt, Fer was weer op dreef vandaag
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ja, maar Leclerc lijkt meer op het team te leunen dan Sainz, Leclerc zal pas naar binnen komen als het team het zegt, al voelt hij aan alles dat de banden niet de juiste zijn, hij zal het team niet pushen voor de wissel, de call moet vanuit het team komen.Inspired schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:48:
[...]

Die MAGs zijn toch sneller dan de VERs
Bohja, en het jaar erop wordt Jan eruit gekicked en komt Jos er voor in de plaats.Humma Kavula schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:46:
Potverdorie, 25 jaar geleden op de Brazil GP:
[Afbeelding]
Die MAGs zijn toch sneller dan de VERs
Jan was echt een topper, brak de records van Senna in de Britse F3, maar (lang lang na F1) achteraf zei ie dat ie te lui was. Zonde van zijn F1 carriere. Maarja, genoeg toppers in de lagere klasses die niks hebben kunnen laten zien. Bjorn Wirdheim, als we richting Scandinavie blijven....
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Domme actie idd. Je zou bijna opzet denken.G_Dragon schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:51:
Hier nog even een video van Russel zijn stuiterende actie:
[Streamable]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee hoor, dit was te lomp voor opzet. Dat stuiteren door het grind, kan die zijn auto flink mee beschadigen, die spin aan het einde was compleet overbodig als het opzet was, want dan had hij hem al eerder vast kunnen laten lopen in het grind.Inspired schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:54:
[...]
Domme actie idd. Je zou bijna opzet denken.
Idd, hij kwam te snel aan op het stukje ná het grind. Geen idee of dat te nat was, want het leek op asfalt maar was het mogelijk niet? Het zag er bijzonder knullig uit, daar niet van, maar ik kreeg de indruk dat hij gwoon veel te snel daar weg wilde.Transportman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:03:
[...]
Nee hoor, dit was te lomp voor opzet. Dat stuiteren door het grind, kan die zijn auto flink mee beschadigen, die spin aan het einde was compleet overbodig als het opzet was, want dan had hij hem al eerder vast kunnen laten lopen in het grind.
Stay positive.Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:35:
[...]
Stay positive zegt het team zodat hij zich aan de delta tijd houdt bij het naar binnen rijden. Tijdens een rode vlag moet je je houden aan strikte sectortijd. Stay positive is dus 'houdt je aan de sectortijden'.
Negative.
No no, you really have to stay positive.
Copy.
een treffende spreuk
YouTube: Charles Leclerc "NOOO!!" Meme Compilationpro_6or schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:08:
[...]
Stay positive.
Negative.
No no, you really have to stay positive.
Copy.
/too much?
Is een belangrijke reden dat we die titlefight niet hebben juist niet die f..ups van Ferrari?CousinBoneless schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:12:
Stel je voor dat we nu nog volop een Lec vs Ver titlefight hadden a la 2021. Dan zijn dit soort f..ups van Ferrari toch niet goed te praten???
[removed]
Zijn interview na afloop was vrij duidelijk. “We always knew it would be about that first lap”. Oftewel, ze wisten allemaal dat het in die eerste ronde moest gebeuren. Wanneer het voor jou dan niet meer gebeurt dan ook maar niet voor anderen.siggy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:08:
[...]
Idd, hij kwam te snel aan op het stukje ná het grind. Geen idee of dat te nat was, want het leek op asfalt maar was het mogelijk niet? Het zag er bijzonder knullig uit, daar niet van, maar ik kreeg de indruk dat hij gwoon veel te snel daar weg wilde.
Dat spinnetje was echt nergens voor nodig. Hem eerder stilzetten door te remmen op het grind was veel te opvallend geweest.
Ik vertrouw het niet. Russell was not amused vorige race toen hij doodleuk de rode band niet kreeg, wat nergens op sloeg want dat was verreweg de beste keuze.
Mercedes wilde duidelijk geen 2e Zandvoort. En dan toto met dat interview dat Hamilton eerder 8 keer WK wordt dan Russell zijn eerste.
Voor mij is daar een strijd gaande, en dit soort trucs, met volledige deniability, daar houd ik dus niet van.
een treffende spreuk
Hij had vast net in z’n glazen bol gekeken en dacht als ik nu een rode vlag veroorzaak dan heb ik P3. 😴Inspired schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:54:
[...]
Domme actie idd. Je zou bijna opzet denken.
Volgens mij probeert hij ‘m uit de muur te houden. (Met nat asfalt en vieze banden)
Voordat hij op het asfalt komt stuurt hij al compleet naar links, zodra hij op het asfalt zit zie je dat de achterkant wegglijdt en hij wil corrigeren door naar rechts te sturen. Waarschijnlijk dacht hij meer ruimte op het asfalt te hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-11-2022 23:22 ]
Nja, ik ben echt geen Russel fan, die man kan sturen, daar niet van. Hij deed alles goed totdat hij het gravel voorbij kwam. Ik denk dat het geen asfalt is en dat hij dacht dat het dat wel was/is. Het is echt veel te glad hoe hij de auto daar omkrijgt.pro_6or schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:13:
[...]
Zijn interview na afloop was vrij duidelijk. “We always knew it would be about that first lap”. Oftewel, ze wisten allemaal dat het in die eerste ronde moest gebeuren. Wanneer het voor jou dan niet meer gebeurt dan ook maar niet voor anderen.
Dat spinnetje was echt nergens voor nodig. Hem eerder stilzetten door te remmen op het grind was veel te opvallend geweest.
Ik vertrouw het niet. Russell was not amused vorige race toen hij doodleuk de rode band niet kreeg, wat nergens op sloeg want dat was verreweg de beste keuze.
Wat? Seriously? Linkie? Of wanneer was dat interview?Mercedes wilde duidelijk geen 2e Zandvoort. En dan toto met dat interview dat Hamilton eerder 8 keer WK wordt dan Russell zijn eerste.
In de zin van interne machtsstrijd Russel vs Hamilton? Dat gaat Russel never nooit winnen, alleen al vanwege Toto, of hij moet een Rosberg uit de hoed toveren.Voor mij is daar een strijd gaande, en dit soort trucs, met volledige deniability, daar houd ik dus niet van.
Hier is het linkje. Laatste zinnetje. https://racingnews365.com...im-record-eighth-f1-titlesiggy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:19:
[...]
Nja, ik ben echt geen Russel fan, die man kan sturen, daar niet van. Hij deed alles goed totdat hij het gravel voorbij kwam. Ik denk dat het geen asfalt is en dat hij dacht dat het dat wel was/is. Het is echt veel te glad hoe hij de auto daar omkrijgt.
[...]
Wat? Seriously? Linkie? Of wanneer was dat interview?
[...]
In de zin van interne machtsstrijd Russel vs Hamilton? Dat gaat Russel never nooit winnen, alleen al vanwege Toto, of hij moet een Rosberg uit de hoed toveren.
Hier de quote “ "So that time is going to come, he will win races, he will race for championships. He absolutely has it in him.”
"But maybe there's another Lewis championship in between?"
Ja, een strijd om de nummer 1 positie. Hamilton met zijn long term talks en zijn charisma offensief is duidelijk bezig zijn positie te verstevigen.
Veel zal afhangen van of Mercedes volgend jaar weer de beste auto heeft. Hopelijk niet.
[ Voor 23% gewijzigd door pro_6or op 11-11-2022 23:47 ]
een treffende spreuk
Jij bent af. Wikipedia: Naomi Schiffsiggy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:15:
[...]
Ja, leuk die interviewers zonder enige achtergrond in de F1 of autosport..... wat een cringe opmerking.
Laat dat ook
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 11:32 ]
Nou zit ik de sectortijden terug te kijken en het klopt gewoon niet. Hij had inderdaad een paarse minisector en een verbetering van +/- 2 tienden ten opzichte van zijn snelste tijd. Maar zijn S1 was alsnog langzamer dan die van Verstappen en Magnussen. Bovendien reed Perez in die ronde wel paars in S1 en is daarmee m.i. de grootste verliezer.
MuddyMagical schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:47:
[...]
Jij bent af. Wikipedia: Naomi Schiff
knip
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 11:33 ]
per aspera ad astra
Dit gerant is nergens voor nodig alsmede het persoonlijk makenMuddyMagical schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:47:
[...]
Jij bent af. Wikipedia: Naomi Schiff
knip
[ Voor 72% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 11:32 ]
Is dat wel eens eerder gebeurd dat van een team een rijder eerste wordt en de andere laatste?
Je geeft letterlijk aan:
Ongeacht hoeveelste ze is geëindigd in haar races en hoeveel ze heeft gereden: wat je zei klopt gewoon niet, en dat haalde @MuddyMagical aan.knip
Altijd dat gezeur op alles en iedereen, terwijl je zelf waarschijnlijk 0,0 ervaring hebt op het circuit.
[ Voor 48% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 13:43 ]
Stond volgens mij al ergens in het topic, Monaco 2018 met Ricciardo op pole en Verstappen op P20.pacificocean schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 05:32:
[...]
Is dat wel eens eerder gebeurd dat van een team een rijder eerste wordt en de andere laatste?
Plan G? Jij bent optimistischsig69 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 00:55:
Lekkere fuckup van Ferrari weer, dat wordt plan G. P8, P9 en P10 zijn wel interessant morgen, die willen wat goedmaken voor zondag waarschijnlijk.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ik weet niet of het meetelt, maar de sprintrace op Silverstone 2021 resulteerde in een P1 voor Max en een P20 voor Checo.pacificocean schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 05:32:
[...]
Derhalve dus ook de opstelling voor de race op zondag.
Tsja, het zou ook niet de eerste keer zijn. Heeft way back when Schumacher niet eens meer dan een halve minuut in de pits gestaan toen het ging regenen? Wellicht dat dat Maleisië 2001 was? Toen hadden ze de wets er eerst op gelegd en gingen ze vervolgens alsnog voor de monsoon banden die ze uiteraard helemaal niet klaar hadden. Waarbij toen ik denk Barrichello er achter stond te wachten, daar waar nu Sainz stond te wachten achter Leclerc.rik86 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:30:
T bizarre is, zo’n pitstop voor Ferrari tijdens de race zou met tegenwoordig geen eens meer verrassen…
Maar andere teams gebeurt het net zo goed. Mercedes in Bahrein / Sakhir 2020 en in Hockenheim 2019. Red Bull in Monaco 2016. Was het laatst niet Alfa Romeo waar ze tijdens de stop weer andere banden gingen pakken omdat eentje leeg was?
Dat was wel een iets andere situatie, de band bleek lek te zijn en daar kwamen ze pas achter toen ze hem op de auto wilde zetten (was geloof ik vorig jaar al, bij Giovinazzi).RobertMe schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:46:
[...]
Was het laatst niet Alfa Romeo waar ze tijdens de stop weer andere banden gingen pakken omdat eentje leeg was?
Volgens mij kunnen onderdelen waar geen limiet op zitten of onder de limiet zijn in parc ferme worden vervangen bij schade mits het exact dezelfde onderdelen betreft. Not sure, maar volgens mij was dat dit jaar de regel.Bushie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:25:
Hoe werkt dat nu met de auto van Russell? zal toch wel enige slijtage hebben aan de bodemplaat met dat gestuiter door de grindbak? Auto's staan in parc ferme dus effe kijken is er ook niet bij toch?
Echt... ok stay positive...Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:35:
[...]
Stay positive zegt het team zodat hij zich aan de delta tijd houdt bij het naar binnen rijden. Tijdens een rode vlag moet je je houden aan strikte sectortijd. Stay positive is dus 'houdt je aan de sectortijden'.
Dank u capt. Obvious
Kom op, met de overduidelijke dubbele betekenis is die timing gewoon erg grappig.
erutangiS
[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 11:35 ]
[YouTube: GUNTHER STEINER INTERVIEW]
Kevin na kwalificatie bij Sky F1
[YouTube: KEVIN MAGNUSSEN INTERVIEW]
[ Voor 30% gewijzigd door Chocoball op 12-11-2022 10:38 ]
Het enthousiasme spat er van af!!Chocoball schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:32:
Günther na kwalificatie bij Sky F1
[YouTube: GUNTHER STEINER INTERVIEW]
Kevin na kwalificatie bij Sky F1
[YouTube: KEVIN MAGNUSSEN INTERVIEW]
Leuk voor Guenther en zijn team!
Wijze woorden van Ome Guenther.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Haas, rijdende chicane gedurende 24 ronden vrees ik.stylezzz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:57:
Nu hopen dat ze iets van die pole kunnen behouden in de sprint. Een paar puntjes extra voor haas zou verdient zijn hiermee.
Hij moet echt wwwwwiiiiiiiidddddddddddeeeeeeeeee rijden.
LEC staat 5 punten achter Checo. Beiden willen naar voren om die P2 in het kampioenschap binnen te hengelen. Hamilton is out qualified door Russel, die ziet zijn kans schoon om te tonen dat hij zeker een nummer 1 driver is binnen het team. Sainz die een 5 plekken straf heeft. Norris die punten moet pakken ivm Alpine.
Iedereen in de top 10 achter KMag heeft een doel om tijdens de sprint punten te pakken en dan is KMag opgejaagd wild. Ik denk dat hij sitting duck is als het droog is.
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2022 11:47 ]
Uit het niets, een klein team die hun harde werken beloond ziet worden.
Volgend jaar meer van dit aub
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Exact dat ja. We kunnen het ook merken in de F1 topics. De belangstelling is tanende nu 'alles' beslist is.....Sepp14 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:51:
Gisteren een voorbeeld waarom ik F1 leuk vind.
Gisteren werd wederom aangetoond dat voor de liefhebbers de F1 sport soms zo mooi kan zijn.
Heb gisteren een extra biertje gepakt en getoost op Magnussen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Haas is wel een sympathiek team mede door Guenther.
Viel me een beetje tegen dat Schumacher Kmag niet even had opgezocht in de pits. Of heb ik dat gemist?
Sorry
[ Voor 90% gewijzigd door Sepp14 op 12-11-2022 12:48 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Vind jij F1 eigenlijk leuk en zo ja waarom?
Nu even druk maar ik kom hier op terugsNielz123 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:48:
@Sepp14
Vind jij F1 eigenlijk leuk en zo ja waarom?
Ondanks dat ik het ook hoop... Topsport brengt de beste naar boven en dat blijft zich herhalen. Er is geen manier te bedenken zonder de beste sporters te benadelen om dit soort situaties te forceren. Periodes van dominatie hoort nou eenmaal bij topsport. (Niet alleen F1. ) Verder redelijk off topic hier.Sepp14 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:51:
Gisteren een voorbeeld waarom ik F1 leuk vind.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
come un lunedi pic.twitter.com/41fk8T6CSl
— Fédé 🇫🇷 de la Lose (@FFLose) 12 november 2022
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En echt mooi voor Haas die ff een pole pakken.
1. Gisteren hier al uitgebreid besproken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:41:
En dit gebeurde er voor Q3 al met Leclerc. Chaos alom.
[Embed]
2. De stop van Verstappen, ook in Q1 de inters => slicks stop, gaat ook niet echt van een leien dakje. Verstappen wordt ruim op tijd naar binnen geroepen (ergens rond de laatste echte bocht). Als hij vervolgens komt aangereden in de pits zijn alleen de 4 wheelgunners klaar. Die zitten op hun plek met de wheelgun. Linksachter is de band aanwezig, maar nog in de bandenwarmer, rechtsachter komt iemand mee aangelopen "van voor naar achter", zonder bandenwarmer, rechtsvoor loopt op dat moment voorlangs aan de pitstop plek. De band voor linksvoor is nog nergens te bekennen. Er ligt een bandenwarmer vooraan de pit plek die de frontjack man nog weg trapt, die staat vervolgens dus ook niet klaar / op zijn plek. De lollypop man komt aangelopen en moet het bedieningspaneel nog van de pit installatie afpakken. Het verwijderen van de oude banden wordt gedaan door de wheelgunners (of in ieder geval de voorwielen). Oftewel: wiel los draaien, wheelgun neerleggen, band er af pakken en wegleggen, intussen zet de "wheel on" de nieuwe band er op, waarna de wheelgunner dus weer de gun moet pakken en vast draaien. En last but not least: nadat de banden er (zo goed als) opzitten komt nog iemand op zijn dode gemak aangelopen met het gereedschap om de voorvleugel aan te passen. Dat duwt die nog even bij de frontjack man onder de neus ter controle, vervolgens past die het aan een kant aan, stapt over de jack heen, om het aan de andere kant aan te passen, en dan pas zijn ze klaar. Dat gaat dus ook niet echt zoals zoals normaal. Bij de tweede stop ging het echter een stuk beter, denk ik. Die ging "mis" doordat Verstappen als eerste binnen kwam maar langs de weegbrug moest waardoor Perez hem inhaalde. Ze waren dus voorbereid op een (soort van) double stack Verstappen => Perez maar moesten vervolgens nog snel de banden omwisselen omdat Perez eerst kwam. De stop an zich was snel, het daadwerkelijk vertrekken leek wat twijfel over te zijn (wellicht ook extra check dat de juiste banden er op zaten).
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt 'heerlijk'. Een paar keer was het nog wel grappig, maar onderhand zie ik liever een Ferrari dat RB het vuur aan de schenen kan leggen en voor een mooie(re) race zorgt, dan een Ferrari dat elk weekend probeert zichzelf te overtreffen wat betreft onkunde, waardoor de races naar mijn idee minder spannend worden.The_Scarabial schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:46:
haha ff de hoogtepunten van de quali teruggekeken op f1TV, heerlijk die major fuckup weer bij Ferrari en dat cynisme van Leclerc
En echt mooi voor Haas die ff een pole pakken.
Wel mooi voor Haas en Magnussen inderdaad, voor dit soort verhalen heb ik wel een zwak!
Fuckups zijn erg, maardat zenog steeds gebeuren is intens triest. Leuk als Binotto er volgend jaar weer zou zitten, schuld geven heeft geen zin, maar op een gegeven moment moet ingezien worden dat er gewoon iemand, of meerdere niet op de goede plek zitten. Oude softs pakken.....kunnen die mechanics niet zelf mee denken? Ze staan elkaar aan te kijken alsof het een show is. Intussen is de show gewoon pijnlijk om naar te kijken. Écht pijnlijk.Homeland schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:00:
De eeuwige fuckups bij Ferrari worden gewoon triest, echt ongelofelijk dat ze na zoveel tijd nog steeds niet de basis goed kunnen krijgen. Je zou toch verwachten dat daar een keer echt grote schoonmaak wordt gehouden en er een aantal lui uitvliegen.
Als ik Leclerc en Sainz was, zou ik zo de strategie zo uitkiezen om zo min mogelijk in te pits te komen. Liever een saaie race op P5/P6, dan een top race rijden en de stops worden vernaggeld waardoor je alsnog op P5/P6 eindigt.
Wat doet het weer? Volgens mij is de kans op regen weg. Jammer. Magnussen zal wel snel opgeslokt worden, misschien dat ie nog in de top 5 kan eindigen als ie niet te gek verdedigd en zo zijn eigen race vernaggeld.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Echter hebben ze denk ik weer geen helm op bij pitstop practice tijdens of na een FP. En tijdens FPs en Q lopen ze gewoon on korte broek en t-shirt. Bij de race (en sprint?) zal het brandwerende pak verplicht zijn.
Bij de sprint zijn er geen pitstops geplandCH4OS schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:21:
@RobertMe Bij een sprint is er geen pitstof, de sprint is over 100km.
Inderdaad vreemd, bij Le Mans hebben ze gewoon de regel dat iedereen die in de pitstraat is een helm op moet hebben, of je nu bij een team hoort, journalist bent etc.RobertMe schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:06:
Wat zijn eigenlijk de "Arbo eisen" v.w.b. werken in de pitstraat? (Tijdens Q). Bij de live pitstops tijdens de Q zie ik volgens mij alleen maar monteurs met helm op in de buurt van de auto. Totdat bij Magnussen ineens de lollypop man er staat zonder helm. Terwijl bij Verstappen zijn eerste stop (Q1, inters => softs) er veel minder personeel de pitstop doet en een heel clubje, zonder helm, staat toe te kijken. Dus mijn vermoeden zegt dat een helm verplicht is.
Echter hebben ze denk ik weer geen helm op bij pitstop practice tijdens of na een FP. En tijdens FPs en Q lopen ze gewoon on korte broek en t-shirt. Bij de race (en sprint?) zal het brandwerende pak verplicht zijn.
In F1 zal het wel wachten op een ongeluk zijn voor ze iets veranderen.
Daar gaat het zelfs wat verder. Daar moet je zelfs een armband om hebben om de auto aan te mogen raken als het buiten de pitbox staat.Homeland schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:32:
Inderdaad vreemd, bij Le Mans hebben ze gewoon de regel dat iedereen die in de pitstraat is een helm op moet hebben, of je nu bij een team hoort, journalist bent etc.
In F1 zal het wel wachten op een ongeluk zijn voor ze iets veranderen.
Deze FP2 is nogal saai. Je kunt er geen lijn uit trekken. Zware fuel load met de harde vs zachte band met matige fuel load? RB lijkt vooral data te verzamelen op de harde band.
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2022 16:55 ]
Klinkt alsof we daar ook nog even de beelden van moeten zienRobertMe schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:52:
[...]
1. Gisteren hier al uitgebreid besproken.
2. De stop van Verstappen, ook in Q1 de inters => slicks stop, gaat ook niet echt van een leien dakje. Verstappen wordt ruim op tijd naar binnen geroepen (ergens rond de laatste echte bocht). Als hij vervolgens komt aangereden in de pits zijn alleen de 4 wheelgunners klaar. Die zitten op hun plek met de wheelgun. Linksachter is de band aanwezig, maar nog in de bandenwarmer, rechtsachter komt iemand mee aangelopen "van voor naar achter", zonder bandenwarmer, rechtsvoor loopt op dat moment voorlangs aan de pitstop plek. De band voor linksvoor is nog nergens te bekennen. Er ligt een bandenwarmer vooraan de pit plek die de frontjack man nog weg trapt, die staat vervolgens dus ook niet klaar / op zijn plek. De lollypop man komt aangelopen en moet het bedieningspaneel nog van de pit installatie afpakken. Het verwijderen van de oude banden wordt gedaan door de wheelgunners (of in ieder geval de voorwielen). Oftewel: wiel los draaien, wheelgun neerleggen, band er af pakken en wegleggen, intussen zet de "wheel on" de nieuwe band er op, waarna de wheelgunner dus weer de gun moet pakken en vast draaien. En last but not least: nadat de banden er (zo goed als) opzitten komt nog iemand op zijn dode gemak aangelopen met het gereedschap om de voorvleugel aan te passen. Dat duwt die nog even bij de frontjack man onder de neus ter controle, vervolgens past die het aan een kant aan, stapt over de jack heen, om het aan de andere kant aan te passen, en dan pas zijn ze klaar. Dat gaat dus ook niet echt zoals zoals normaal. Bij de tweede stop ging het echter een stuk beter, denk ik. Die ging "mis" doordat Verstappen als eerste binnen kwam maar langs de weegbrug moest waardoor Perez hem inhaalde. Ze waren dus voorbereid op een (soort van) double stack Verstappen => Perez maar moesten vervolgens nog snel de banden omwisselen omdat Perez eerst kwam. De stop an zich was snel, het daadwerkelijk vertrekken leek wat twijfel over te zijn (wellicht ook extra check dat de juiste banden er op zaten).
Verwijderd
dawg schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:59:
Wat zijn die audiofx laps toch lachwekkend. Dat motorgeluid klinkt nergens naar vind ik.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PeRbb5WhQTBZnez2aBWg29kb.webp?f=user_large)
Having that said: krijgen ze extra banden voor de sprintrace of blijft het bij de standaard hoeveelheid banden? Met de Q van gisteren zijn er wel wat softs gesneuveld.siggy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:30:
Nou softs lijken het vol te gaan houden voor de sprint race. Dus mogelijk iedereen op softs straks.
Ergens een bandenoverzicht beschikbaar?
Ja, dat is precies wat ik ook dacht. Dat zou leuk zijn!siggy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:30:
Nou softs lijken het vol te gaan houden voor de sprint race. Dus mogelijk iedereen op softs straks.
En Russel zei gisteren dat hij vindt dat een Sprintrace altijd op rood gereden moet worden ivm wie gaat er het beste met de banden om / eventuele pitstops tijdens de sprintrace.
Zit wel wat in.
Volgens mij dezelfde sets banden als een normaal weekend. Maar vergeet ook niet dat ze normaliter redelijk wat sets softs oprijden in de FPs met de Q simulatie. Die hebben ze nu minder gedaan waardoor er vast wel iets over blijft voor de sprint.Chevy454 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:54:
[...]
Having that said: krijgen ze extra banden voor de sprintrace of blijft het bij de standaard hoeveelheid banden? Met de Q van gisteren zijn er wel wat softs gesneuveld.
Ergens een bandenoverzicht beschikbaar?
2 4 6 ipv 2 3 8 (H M S)
erutangiS
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |