HAM riep al snel racing incident, doet me dus vermoeden dat hij fout zit
Maar persoonlijk heb ik geen idee
Verstappen zit ernaast (zelfs net ervoor bij aanremmen) dus Hamilton moet ruimte geven.Dutchie01 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:18:
Ver zit fout hier.
haal hem gewoon op het rechte stuk in met drs als cadeau erbij doe niet zo moeilijk. Ham geeft je geen ruimte dat weet je van vorig seizoen.... pff
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De 1 zal zeggen dat Verstappen teveel risico nam en de ander dat Hamilton te weinig ruimte gaf, maar in hoeverre kon die zien dat Verstappen daar al zat.
Ben benieuwd wat de stewards er van vinden.
Ok, als RUS en PER nou ook even verf ruilen dan heeft Vettel nog kans op een podium
Verstappen maakt een onhandige keuze, maar de fout ligt bij Hamilton in deze lijkt mij.Dutchie01 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:18:
Ver zit fout hier.
haal hem gewoon op het rechte stuk in met drs als cadeau erbij doe niet zo moeilijk. Ham geeft je geen ruimte dat weet je van vorig seizoen.... pff
Hij riep juist NO racing incident..Tonkey schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:19:
HAM riep al snel racing incident, doet me dus vermoeden dat hij fout zitMaar persoonlijk heb ik geen idee
NOR/LEC of VER/HAM?renegrunn schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:19:
My 2cts: racing incident...
Rondetijden voor ronde 10
1 | RUS | 1:16.167 |
2 | PER | 1:16.220 |
3 | SAI | 1:16.495 |
4 | NOR | 1:16.742 |
5 | VET | 1:16.735 |
6 | HAM | 1:15.781 |
7 | GAS | 1:17.541 |
8 | MSC | 1:17.229 |
Qua regels lijkt Max niet fout te zitten maar ben het met je eens dat ie wat geduldiger had mogen zijn. De race is nog zo langDutchie01 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:18:
Ver zit fout hier.
DUGG
Hij zei "that's not a racing incident mate" want het is uiteraard nooit zijn schuld.Tonkey schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:19:
HAM riep al snel racing incident, doet me dus vermoeden dat hij fout zitMaar persoonlijk heb ik geen idee
Volgens mij zei hij "that's no racing incident"? Kan het mis hebben hoor...Tonkey schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:19:
ThIs iS nO rAcInG iNcIdeNtMikeyMan schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:18:
Krijgt Hamilton nou eens een keer een forse straf voor dit gekloot elke keer?
Als er eentje aan de buitenkant zit, beukt ie je er sowieso af.

Vaak bu'j te bang!
Hij zei: this is not a racing incidentTonkey schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:19:
I have no special talent. I am only passionately curious.
RUS gaat zn eerste overwinning behalen. PER loop alleen maar meer achterstand op.
Zhou zit vastgeknoopt aan zijn drinkfles slang? :’)
No way!Dutchie01 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:18:
Ver zit fout hier.
Max was er al zowat voorbij en bleef netjes aan de buitenkant.
100% fout van Hamilton.
Voor de zoveelste keer.
Perez kennende heeft Russel niks te vrezen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar Ver kan niet in het niets verdwijnen he. Ham weet dat Max daar zit.DutchCrownNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:19:
[...]
Hoezo fout? Hij zat er voor bij ingaan bocht
“Being a racing driver means you are racing with other people and if you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing driver because we are competing.”Mach schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:20:
[...]
Qua regels lijkt Max niet fout te zitten maar ben het met je eens dat ie wat geduldiger had mogen zijn. De race is nog zo lang
Hij zat er voor bij het ingaan van de bocht. Hoe kon hij niet weten dat Max daar zat?tweakduke schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:19:
De 1 zal zeggen dat Verstappen teveel risico nam en de ander dat Hamilton te weinig ruimte gaf, maar in hoeverre kon die zien dat Verstappen daar al zat.
Maar ja, dat is het nadeel van de agressiviteit van Max. Race weggegooid op een race restart ipv wachten op drs.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Het kan ook gewoon nooit goed gaan he tussen Verstappen en Hamilton
Ik d8 gezien te hebben dat Ham ervoor zat in die bocht vandaar mijn reactie.DutchCrownNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:19:
[...]
Hoezo fout? Hij zat er voor bij ingaan bocht
Maar wel typisch dat het weer fout gaat bij een actie met HAM. Bij iedere andere coureur was er niets gebeurd...
"When you grow up your heart dies"
Dat was dan weer wel correct
Rondetijden voor ronde 11
1 | RUS | 1:16.184 |
2 | PER | 1:16.142 |
3 | SAI | 1:16.444 |
4 | NOR | 1:16.984 |
5 | VET | 1:16.564 |
6 | HAM | 1:16.518 |
7 | GAS | 1:17.341 |
8 | MSC | 1:17.434 |
16 | LAT | 1:18.117 |
17 | VER | 1:16.204 |
18 | LEC | 1:16.128 |
[ Voor 4% gewijzigd door StefanVerkerk op 13-11-2022 19:22 ]
Nou Vettel op 5de plek is ook niet verkeerd.
Nog even mijn druppel:
Valt wel op dat als HAM en VER naast elkaar zitten het steeds verkeerd gaat; you need two to tango.
Valt wel op dat als HAM en VER naast elkaar zitten het steeds verkeerd gaat; you need two to tango.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Voor mensen met kinderen is 7 uur een hele vervelende tijd. Wat is er allemaal gebeurt?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ook opvallend dat VER op het start/finish stuk na de herstart niet aan de binnenkant van HAM kon komen, omdat PER hem er bij VER weer naast gooide aan de binnenkant.
Je zou dan zeggen dat PER maar even had moeten wachten...
Je zou dan zeggen dat PER maar even had moeten wachten...
Nou, dit is het cadeautje aan Perez dan maar. Beetje klunzig einde aan een mooi seizoen. Zonde voor niks.
We kijken via rtl duitsland en Grand Prix Radio. Maar wat een ellende met gewoon meer dan 6 minuten reclame vol in beeld zonder klein beeldje race volgen
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Teveel om in een paar zinnen samen te vatten.xzaz schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:22:
Voor mensen met kinderen is 7 uur een hele vervelende tijd. Wat is er allemaal gebeurt?
Had ie ooit Drs kunnen krijgen? Ik betwijfel het eigenlijk een beetjesiggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:21:
[...]
Hij zat er voor bij het ingaan van de bocht. Hoe kon hij niet weten dat Max daar zat?
Maar ja, dat is het nadeel van de agressiviteit van Max. Race weggegooid op een race restart ipv wachten op drs.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
PEr moet op deze afstand blijven voor de undercut
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
If you pay peanuts, you get monkeys.harley schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:22:
We kijken via rtlnduitsland en Grand Prix Radio. Maar wat een ellende met gewoon meer dan 6 minuten reclame vol in beeld zonder klein beeldje race volgen
Volgend jaar F1TV nemen.
FIA STEWARDS: 5 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 1 (VER) - CAUSING A COLLISION
13 Nov 2022, 19:22:08, Lap 13
13 Nov 2022, 19:22:08, Lap 13
pfffTonkey schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:22:
5 sec penalty voor VER
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ver krijgt 5sec
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nou ja Hamilton kon het eigenlijk wel weten, als Verstappen daar buiten om je gaat dan wil hij je pakken bij de volgende bocht aan de binnenkant.siggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:21:
[...]
Hij zat er voor bij het ingaan van de bocht. Hoe kon hij niet weten dat Max daar zat?
Misschien dat Hamilton het zo close mogelijk wou houden om hem zo weg te houden, maar de ruimte was niet genoeg.
Goed Verstappen was dus te gretig volgens de FIA. Het is maar net welke kant je op redeneert in dit geval.
Max penalty. Really...... dus het precedent van Monza vorig jaar gooien ze nu weer weg. Wat een bullshit.
Misschien wel viaplay iig niet.StefanVerkerk schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:22:
[...]
If you pay peanuts, you get monkeys.
Volgend jaar F1TV nemen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik zit met de kinderen f1 te kijken.xzaz schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:22:
FIA STEWARDS: 5 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 4 (NOR) - CAUSING A COLLISION
13 Nov 2022, 19:22:31, Lap 13
LOL @ FIA
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
5 bonus secondes voor VER. ook voor NOR,
Dat soort uitspraken doen ze natuurlijk vooral om hun eigen straatje schoon te vegen.soulcrusher schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:20:
[...]
Hij zei "that's not a racing incident mate" want het is uiteraard nooit zijn schuld.
5 sec voor VER, causing a collision
Mijn reviews al gezien?
Terechte penalty
Kom maar met dat Vettel podium
Kom maar met dat Vettel podium
Max: Waar denken ze dan waar ik naar toe moest? Hamilton deed de deur bij mij dicht.
Max overigens zeer kalm op de radio. Zal hem aan zijn kont roesten denk ik. Hij zal er wel van balen dat Hamilton er niet uit lag.
Max overigens zeer kalm op de radio. Zal hem aan zijn kont roesten denk ik. Hij zal er wel van balen dat Hamilton er niet uit lag.
Wat the ...... 5 seconden voor Max? Waarom? Dit is de fout van Hamilton....... Volgend jaar maar een andere FIA.. wat is dit voor een show...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Haha HAM is heilig en onaantastbaar voor de FIA.. wat een farce
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Kunnen we dan stellen dat BEIDE zeer competitief en agressief kunnen zijn. Met andere coureurs hebben ze dit nooit voor. Het is ligt dus niet alleen aan VER of HAMIllegal_Alien schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:22:
Nog even mijn druppel:
Ook Brundle is het er niet mee eens. Max lag voorop in bocht 1
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Terecht wat mij betreft ook. Geen grote fout, maar wel iets meer de fout van Verstappen.
Dat van Norris had dan weer 10s mogen zijn, dat was wel overduidelijk een fout.
Dat van Norris had dan weer 10s mogen zijn, dat was wel overduidelijk een fout.
Bijzonder had dit eerder als een race incident verwacht
Are you fucking kidding me? Dit gaat echt helemaal nergens over. Moet ie de baan maar af omdat koning Hamilton de deur dicht gooit?
Fucking absurd.
Fucking absurd.
Ze doen juist precies hetzelfde als in monza, toen zat er nog iets van logica in, nu niet.siggy schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:23:
Max penalty. Really...... dus het precedent van Monza vorig jaar gooien ze nu weer weg. Wat een bullshit.
erutangiS
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Hamilton bij Russell komt. Gaan Russell en Hamilton elkaar met rust laten of wordt dat ook een pitbull gevecht?
Maar niet in 2 vzizRivanov schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:24:
Ook Brundle is het er niet mee eens. Max lag voorop in bocht 1
Garry Connelly zeker?StefanVerkerk schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:23:
FIA STEWARDS: 5 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 4 (NOR) - CAUSING A COLLISION
Edit: Nee, die is er dit weekend niet.
Maar bij F1TV zijn ze het er ook absoluut niet mee eens.
[ Voor 16% gewijzigd door Harrie op 13-11-2022 19:26 ]
Belachelijk die 5s voor ver. Niet zijn weekend en de FIA weer niet serieus te nemen.
Ze hebben die motor ook op standje 11 gezet bij Mercedes, puur om de sponsoren voor volgend jaar tevreden te stellen.
Formula one schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:24:
Bijzonder had dit eerder als een race incident verwacht

Ach, hij weet ook wel dat er aan deze race weinig eer meer te behalen valt. Uitrijden en een nieuwe kans in Abu Dhabi.StefanVerkerk schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:23:
Max: Waar denken ze dan waar ik naar toe moest? Hamilton deed de deur bij mij dicht.
Werkelijk... Er wordt een straf gegeven en gelijk zie je diezelfde actie waar het wel normaal gaat...
Bah... wat een FIA farce..
Bah... wat een FIA farce..
Brundle is heel duidelijk: die straf is niet terecht
VER .... But it doesn't matter
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 13-11-2022 19:25 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Monza was de redenering voor penalty voor Max was dat Hamilton in het begin van de bochtencombo er vóór lag en dat Max er pas bij kwam. Nu zit Max er voor, en nog krijgt hij heen penalty.Jeroenvde89 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:23:
Haha HAM is heilig en onaantastbaar voor de FIA.. wat een farce
Tsja .... ik bedoel, wat kun je er nog van maken...
Bijzonder weer Norris krijgt een penalty voor wat Lewis doet, maar in dat geval krijgt Max de penalty. Erg bijzonder weer.
Untappd: Louwke80
Zelfs Sky is het niet helemaal eens met de penaty van VER lijkt het, dat mag ook gezegd worde
Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super
F1Tv vindt het ook onterecht. Ham wist dat Max daar zou zitten
DUGG
Dat mag niet, tenzij het ook bij de klanten teams isJustevo schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:24:
Ze hebben die motor ook op standje 11 gezet bij Mercedes, puur om de sponsoren voor volgend jaar tevreden te stellen.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
effectief :-)Formula one schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:25:
Max rustiger dan ik had verwacht
Hij denkt vast ook: zolang Perez maar 2e wordt, dan is het allemaal prima.Jackson6 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:25:
Max zn reactie netjes, hij is toch al wereldkampioen, boeit hem het..
En ach, het is nog een hele hele lange race. Er zal vast nog een Alpine in de fik vliegen, safety car garanties..
Goh 5 seconden voor Max, je verwacht het niet.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Jammer dat die brilliante move van Verstappen zo twee dubbel wordt afgestraft..
Hamilton weet dondersgoed dat hij daar zit en er was ruimte voor twee.
Hamilton weet dondersgoed dat hij daar zit en er was ruimte voor twee.
[ Voor 10% gewijzigd door Graft op 13-11-2022 19:26 ]
Want dan wint Hamilton?RegularJohn schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:26:
Alles prima, zo lang Russell maar niet wint...
De strategisten van Mercedes zitten nu al te puzzelen hoe ze de pitstop van George kunnen verprutsen zodat HAM op P1 kan komen.
Groot verschil met gisteren tegen Russell. Toen gingen ze er beide samen mooi doorheen, clean.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hamilton, Mercedes en Brazilie ook weer blij. Dit had je kunnen verwachten.
Zelfs als 44 fan kan ik deze straf voor 33 op geen enkele manier verklaren. Man man..FIA
I have no special talent. I am only passionately curious.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |