Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt van Rabo naar IBKR. Ben er zeer blij mee. Betrouwbare broker, veel mogelijkheden, scherpe tarieven. Bij Rabo moest ik honderden euro's per jaar betalen aan kosten, bij IBKR wordt ik door hen betaald (opbrengsten van uitlenen van ETF's).Royal-Roy schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:14:
Hier ook een vergelijkbare vraag. In het kader " kosten nemen happen uit je rendement" ben ik ook aan het zoeken naar welke Broker ik wil voor ETF's. De bedoeling is om maandelijks in te leggen en op lange termijn een netjes rendement te behalen.
Qua kosten op Indexfondsenvergelijk scoort interactivebrokers goed. Ik twijfel of dit qua betrouwbaarheid en kosten op lange termijn dan ook de beste keuze is. Alternatief zou zijn via mijn eigen bank (ING). Gevoelsmatig betrouwbaarder, maar die valt qua kosten wel hoger uit.
Waar kiezen jullie voor en waarom?
Online vindt ik ze lastig te vergelijken, mede door referral gedreven positieve "reviews".
PS. lees deze review: https://www.bankeronwheels.com/interactive-brokers-review/
[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 09-09-2024 11:32 ]