Aardappelzakje schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:05:
[...]
Als je een automatische inleg mist vanwege een negatief saldo op je beleggingsrekening is dat toch je eigen fout? Bovendien is dat sneller opgelost bij de grootbank dan bij Meesman, omdat het overboeken van en naar rekeningen direct gebeurt (en een eenmalige order ook zo is aangemaakt).
Ik had het moeten verduidelijken. Mijn inleg ging van de normale rekening. Daar mislukte die vanwege te laag saldo. Vervolgens ontstond op de beleggingsrekening een negatief saldo van de gemiste inleg, terwijl er geen order tegenover stond... Ik boekte toen het bedrag zelf over naar de beleggingsrekening, om zelf de order in te schieten, maar dat verdween in dat 'gat' van het negatieve saldo. Effectief 0 euro op de beleggingsrekening. Ik chatten en bellen, moesten ze drie keer navragen, nee meneer volgende werkdag is het allemaal gefixt. Volgende dag hetzelfde en de dag erna weer, weer chatten/bellen nee meneer we weten het niet we kunnen een ticket aanmaken wilt u dat? Toen nog maar een keer het bedrag overgeboekt zodat ik de order zsm in kon schieten, en pas ergens in de week erna (!) kwam dat eerste bedrag weer vrij op de beleggingsrekening.
Kijk ik snap best dat het een beetje log gaat en ik maak me geen illusies dat Meesman sneller gaat, maar dit effect van gewoonweg je inleg een week kwijt zijn zonder nut en zonder dat men bij de klantenservice kan handelen sloeg nergens op. Kan je best van 'mijn fout' spreken dat ik mijn saldo gereed had moeten hebben, maar de uitwerking ervan is niet in verhouding. Bij Meesman mislukt gewoon de incasso en kan ik, mits ik op tijd ben voor de woensdagdeadline, gewoon met ideal of overboeking het zelf regelen. Zou ik niet op tijd zijn dan kan ik ook gewoon wachten en houd ik m'n geld. Dat is wezenlijk wat anders dan dat het even een week tussen de wal en het schip terecht raakt.
Wat betreft het dividend zal ik niet beweren dat het bij de bank altijd meteen goed gaat, maar ik heb er nooit achteraan gehoeven. Een non-issue wat mij betreft.
Het was op zichzelf ook geen issue geweest, zij het dat het ook niet hielp om mij de overtuiging te houden dat men de zaken goed op orde heeft. Zelfde als in dit topic voorbij kwam met de kerstweek toen VWCE of iets dergelijks even onbeschikbaar werd en de klantenservice met een onzinverhaal kwam. Andere motivatie was nog dat ik bij andere inlegbedragen alle orders moest verwijderen en opnieuw aanmaken. Met de 3 NT portfolio weer een werkje, en bij het extra inleggen net zo. Het systeem van Meesman sluit dan meer aan bij wat ik zoek, dus een eenvoudig instelbare automatische inleg + een eenvoudige iDeal/overboeking-optie.
[
Voor 8% gewijzigd door
The Third Man op 13-03-2024 14:33
]