Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3
Volgens mij komt dat als je automatische herkenning van bronmateriaal hebt aanstaan (match content). Ik heb het soms ook, maar het is zo kort dat ik er weinig aandacht aan besteed.Vetifuro schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:45:
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn scherm begint te flikkeren, beetje ruis/groene gloed en dan weer naar beeld. Dit gebeurt meestal na een tijdje inactiviteit (screensaver) en als de ATV dan weer actief gemaakt wordt, of bij het wisselen tussen verschillende apps. Zou dit aan het type HDMI-kabel kunnen liggen, en welk type zou ik dan moeten aanschaffen? De ATV is gekoppeld via HDMI aan mijn HarmanKardon receiver, en de receiver aan de TV. Moet ik dan beide HDMI-kabels vervangen?
Ik heb een Apple TV 4K van de 1e generatie, met HDMI 2.1 kabels, en op dezelfde manier aangesloten als jou (alleen is het een Denon receiver). Misschien dat het met een 'snelle' kabel minder erg is. Ik zou dan alle kabels tussen AppleTV en TV vervangen inderdaad. Maar goed, geen garanties dus
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Op het moment dat het bij mij optreedt is het ook blijvend, tot ik de ATV opnieuw heb opgestart. Maar ik zal eens naar de instellingen kijken en mogelijk naar nieuwe HDMI-kabels. Mooie klusje voor de kerstvakantie om alles opnieuw aan te sluitenBeQuietAndDrive schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:14:
[...]
Volgens mij komt dat als je automatische herkenning van bronmateriaal hebt aanstaan (match content). Ik heb het soms ook, maar het is zo kort dat ik er weinig aandacht aan besteed.
Ik heb een Apple TV 4K van de 1e generatie, met HDMI 2.1 kabels, en op dezelfde manier aangesloten als jou (alleen is het een Denon receiver). Misschien dat het met een 'snelle' kabel minder erg is. Ik zou dan alle kabels tussen AppleTV en TV vervangen inderdaad. Maar goed, geen garanties dus
Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3
Kan natuurlijk aan de kabel liggen, maar dat is vrij eenvoudig te testen:Vetifuro schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:45:
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn scherm begint te flikkeren, beetje ruis/groene gloed en dan weer naar beeld. Dit gebeurt meestal na een tijdje inactiviteit (screensaver) en als de ATV dan weer actief gemaakt wordt, of bij het wisselen tussen verschillende apps. Zou dit aan het type HDMI-kabel kunnen liggen, en welk type zou ik dan moeten aanschaffen? De ATV is gekoppeld via HDMI aan mijn HarmanKardon receiver, en de receiver aan de TV. Moet ik dan beide HDMI-kabels vervangen?
Go to Settings > Video and Audio and select Check HDMI Connection
nieuws: Vernieuwde app NPO Start heeft problemen op iOS en smart-tv'sPrimusIP schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:57:
Het valt me op dat de NPO app veranderd is. In ieder geval kan ik de live kanalen en de zoekfunctie niet meer vinden. Klopt het dat dit niet meer werkt? Of is er een manier om toch nog bij die dingen te komen?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Al van alles geprobeerd; unpair. reset maar niet voor iedereen biedt het een oplossing.
Komt dit iemand bekend voor?
[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 04-12-2023 20:06 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Alleen spijtig dat de platte kabels (ook de v2) zo stug zijn als de toestellen naast mekaar staan en niet op mekaar. Voor de rest zijn het heel mooie kabels, maar ga de volgende keer toch terug voor een ronde kabel.Will_M schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:25:
[...]
Ik gebruik onderstaande kabels al jaren tot volle tevredenheid met m'n AppleTV 4K / HDR apparaatjes, ook op de nieuwste.
https://www.ruconnected.nl/kabels/platte-4K-HDMI-kabel/
Is er trouwens enig bewijs dat een platte HDMI een voordeel heeft tov een ronde kabel, want kan er online helemaal niets over vinden?
:strip_exif()/f/image/BK3AjvaDHmq2UhaRkZ13JZoK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door ppeter op 06-12-2023 15:02 ]
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
Wow dit moet je n keer meemaken. Hele middag bezig geweest om TV weer werkend te krijgen van mn broer. Om onverklaarbare reden reageerde de AB van de TV heel raar, en had ie geen geluid meer uit z'n Sonos ARC. Hij had zelf al van alles geprobeerd. Plotsklaps was alles van slag. Ik vermoedde een HDMI conflict of een defecte AB. Telefonisch kwamen we er niet uit dus in de trein gesprongen en op weg naar Almere. Maar na lang zoeken, alles loskoppelen, fabrieksinstellingen resetten e.d. reageerde de TV nog steeds onregelmatig op de AB. We hadden weer geluid, maar het geluid bleef maximaal staan. Wat we ook probeerden, niet zachter te krijgen.... Nieuwe batterijen, alle HDMI snoeren los en apparaten weer uit, noem maar op, alles hadden we geprobeerd. Totdat ik de remote control van ATV4K niet vertrouwde. Met je camera van je smartphone kan je controleren of de Infrarood led het doet. Wat bleek????? Dat ding stond voortdurend commando's te geven!!! En dat ding lag natuurlijk op tafel constant de boel te verzieken! Onderstaande foto geeft aan hoe je deze remote control moet resetten. Daarna was alles weer normaal... niet te geloven. Dacht ff dat ik gek werd... meteen maar alle instellingen na gelopen van de ATV4K want daar klopte ook niets meer van. Lossless audio voor Apple Music aangezet, aanpassen voor dynamisch bereik aangezet(HDR indien beschikbaar), kleurbereik op 4:4:4, Atmos automatisch, volume via HDMI etc... etc....
:strip_exif()/f/image/r9KH5dI8UCAm76DvVkdaEFOH.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, zit geen verschil in of je nou een ronde of een platte gebruikt. Het enige verschil is de flexibiliteit van de kabel zelf, technisch heeft het geen voor of nadelen.ppeter schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:27:
[...]
Is er trouwens enig bewijs dat een platte HDMI een voordeel heeft tov een ronde kabel, want kan er online helemaal niets over vinden?
HDMI kabels op zichzelf kan wel behoorlijk wat verschil tussen zitten, hoe de kabels intern gewired zijn, dit is 2 jaar terug uitgebreid getest op LTT Link
Interessante video, waarvoor dank!Noctowl17 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:46:
[...]
Nee, zit geen verschil in of je nou een ronde of een platte gebruikt. Het enige verschil is de flexibiliteit van de kabel zelf, technisch heeft het geen voor of nadelen.
HDMI kabels op zichzelf kan wel behoorlijk wat verschil tussen zitten, hoe de kabels intern gewired zijn, dit is 2 jaar terug uitgebreid getest op LTT Link
Alleen spijtig dat ze geen top 5/10 hebben meegegeven met de beste resultaten, want het is vandaag nog altijd niet makkelijk om door het overaanbod aan kabels de betere prijs/kwaliteit te kiezen/kopen.
Je kunt even kijken of 'match content' aanstaat, dan uitzetten en zien of het probleem alsnog optreedt. Gewoon om te weten of dat het überhaupt veroorzaakt.Vetifuro schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:28:
[...]
Op het moment dat het bij mij optreedt is het ook blijvend, tot ik de ATV opnieuw heb opgestart. Maar ik zal eens naar de instellingen kijken en mogelijk naar nieuwe HDMI-kabels. Mooie klusje voor de kerstvakantie om alles opnieuw aan te sluiten
Succes
Denk dat je op korte afstanden ook weinig tot geen verschil gaat zien tussen goedkopere kabels en merken als AudioQuest. Het zijn digitale signalen, dus als er iets mis is merk je dat vaak al best snel.ppeter schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:17:
[...]
Interessante video, waarvoor dank!
Alleen spijtig dat ze geen top 5/10 hebben meegegeven met de beste resultaten, want het is vandaag nog altijd niet makkelijk om door het overaanbod aan kabels de betere prijs/kwaliteit te kiezen/kopen.
Ik gebruik zelf dit "goedkope" setje van 3 ultra-high speed kabels en dat werkt perfect. (Voor Apple TV, Xbox Series X en een Bluesound Powernode met eARC.) https://www.amazon.nl/dp/B081NXV3ZR
Omdat bits ook plat zijn, loopt de stream soepeler bij een platte kabel.ppeter schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:27:
[...]
Alleen spijtig dat de platte kabels (ook de v2) zo stug zijn als de toestellen naast mekaar staan en niet op mekaar. Voor de rest zijn het heel mooie kabels, maar ga de volgende keer toch terug voor een ronde kabel.
[Afbeelding]
Twee kabels getest. Beide geven problemen. 4k/atmos films op Disney+ hebben dan weer geen problemen.
Gek genoeg werkte dit tot voor kort allemaal prima.
Edit: factory reset heeft dit opgelost.
[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 06-12-2023 19:38 ]
Dat klopt als je het over de 1 hebt. Maar de 0 gaat juist beter door een ronde kabel. Ik heb onvoldoende kennis van zaken om te kunnen inschatten welke van die twee vaker voorkomt.Philo Melos schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:11:
[...]
Omdat bits ook plat zijn, loopt de stream soepeler bij een platte kabel.
Peace is not simply the absence of war.
Jammer, voornamelijk omdat je geen informatie krijgt bij het afspelen van een film. En gebrek aan posters.
[ Voor 4% gewijzigd door RoRoNL op 08-12-2023 14:04 ]
Andere apps werken prima.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Op het Ziggo forum zijn vanavond al verschillende meldingen over de ZiggoGo app die problemen geeft, dus ik denk dat er een storing bij Ziggo isSerena schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:24:
Hapert bij jullie live tv ook zo in de Ziggo Go app?
Niets mis mee. Apple TV app in tvOS 17.2 werkt prima zo. Het was voor mij ook een app die als behang dient, net zoals Podcasts en Thuisdeling.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 01:35:
Voor velen hier niet heel interessant maar het ziet ernaar uit dat het einde verhaal is voor iTunes Movies en Shows. https://youtube.com/shorts/l_t4Yl9R5SE?si=XOm4Tg5GNQmyI0Ys
Jammer, voornamelijk omdat je geen informatie krijgt bij het afspelen van een film. En gebrek aan posters.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Dit hebben wij gedurende 6 maanden 2 of 3 keer ervaren. Snel klikken op touchpad en weer door. De Apple TV is bij ons overigens via een vaste netwerkkabel aangesloten.cornelisprul schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:29:
Zijn er meer mensen die bij de Odido tv app regelmatig hun verbinding verliezen? Dit was is de t-mobile tijd ook al een dingetje, maar het lijkt nog erger geworden te zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door cornelisprul op 10-12-2023 11:00 ]
[ Voor 8% gewijzigd door cornelisprul op 11-12-2023 19:36 ]
Waarschijnlijk is dit de prijs inclusief Apple TV. Heb ze al een bericht gestuurd maar ze passen het (nog) niet aan... (Ik heb een Coolblue cadeubon liggen die ik graag verzilver, maar niet voor deze prijs)

Bij Apple is hij € 100 goedkoperMartinique schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:10:
Man man man, hoeveel karaats goud is deze Siri Remote? https://www.coolblue.nl/p...ri-remote-2022-grijs.html

Dat is uiteraard een fout op de website!Martinique schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:10:
Man man man, hoeveel karaats goud is deze Siri Remote? https://www.coolblue.nl/p...ri-remote-2022-grijs.html
Waarschijnlijk is dit de prijs inclusief Apple TV. Heb ze al een bericht gestuurd maar ze passen het (nog) niet aan... (Ik heb een Coolblue cadeubon liggen die ik graag verzilver, maar niet voor deze prijs)
Kan je best even melden bij de klantenservice en alsnog je cadeaubon verzilveren.
Dit probleem blijft zich dan alsnog voordoen helaas. Zou het dan toch aan de kabels liggen? Heb die volgens mij nog ooit bij de Action gehaaldBeQuietAndDrive schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:21:
[...]
Je kunt even kijken of 'match content' aanstaat, dan uitzetten en zien of het probleem alsnog optreedt. Gewoon om te weten of dat het überhaupt veroorzaakt.
Succes
Reeds gedaan, zie quote. 2x inmiddels. Al 2x is toegezegd dat ze dit gaan controleren en indien nodig aanpassen.ppeter schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:24:
[...]
Dat is uiteraard een fout op de website!
Kan je best even melden bij de klantenservice en alsnog je cadeaubon verzilveren.
Wat kan dit zijn? Internetsnelheid is met 500 down en vaste kabel geen probleem. Samsung tv komt uit 2019 dus zou het ook aan moeten kunnen. Ik heb alle instellingen in de Apple TV al doorlopen waar mogelijk aangepast. Kan dit nog aan de HDR kant van de tv liggen?
Daadwerkelijke vraag; hebben mensen die probleem ook (gehad) en opgelost?
©2004
Wat bedoel je met haperen? Een framerate issue? 60/50? 25/23,976? Sommige mensen zien dat inderdaad niet.hk12nl schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:59:
Ik heb het idee dat mijn Apple tv bij een 4K film ligt hapert zo nu en dan. Mijn vrouw ziet het niet maar mij valt het af en toe op (om even het 'probleem' in perspectief te plaatsen).
Wat kan dit zijn? Internetsnelheid is met 500 down en vaste kabel geen probleem. Samsung tv komt uit 2019 dus zou het ook aan moeten kunnen. Ik heb alle instellingen in de Apple TV al doorlopen waar mogelijk aangepast. Kan dit nog aan de HDR kant van de tv liggen?
Met welke content/dienst ervaar je dit?
Staat "match frame rate" (ofzo) aan?hk12nl schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:59:
Ik heb het idee dat mijn Apple tv bij een 4K film ligt hapert zo nu en dan. Mijn vrouw ziet het niet maar mij valt het af en toe op (om even het 'probleem' in perspectief te plaatsen).
Ik lees even mee, ik heb het zelf ook en ben nu aan het troubleshooten of ik het met aanpassen van structuur kan oplossen. Bij 50Hz heb ik het probleem bijvoorbeeld niet in Netflix maar dan hikt die screensaver met filmbeelden bijv af en toe. Die is dan weer helemaal vloeiend met 60Hz…hk12nl schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:59:
Ik denk het ja. Heb het met 4K HDR op 50 Hz al iets minder (en dus alleen bij 4K). Op 4K HDR op 60 Hz heb ik het bijvoorbeeld ook bij de ziggo go app. Nog niet geprobeerd bij een 4K film op 4K op 60 Hz. Wellicht heft dat elkaar op. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat de Apple TV dat allemaal zelf wel regelde..😄meesje schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:18:
[...]
Wat bedoel je met haperen? Een framerate issue? 60/50? 25/23,976? Sommige mensen zien dat inderdaad niet.
Met welke content/dienst ervaar je dit?
©2004
Waar vind ik dat? 🙂 Ik heb nu wel ‘maak beeldsnelheid passend’ aan gezet. Kijken of dat wat doet.ikweethetbeter schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:16:
[...]
Staat "match frame rate" (ofzo) aan?
©2004
Ik denk dat dat de optie is die men bedoelt. Zelf heb ik een full hd scherm en heb mijn Apple TV 4K gen1 op 1080@50hz vast gezet. Voor mij werkt dat prima.hk12nl schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:38:
[...]
Waar vind ik dat? 🙂 Ik heb nu wel ‘maak beeldsnelheid passend’ aan gezet. Kijken of dat wat doet.
Dit is inderdaad de optie die ze bedoelenhk12nl schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:38:
[...]
Waar vind ik dat? 🙂 Ik heb nu wel ‘maak beeldsnelheid passend’ aan gezet. Kijken of dat wat doet.
Over het algemeen kan deze instelling de door jou genoemde problemen oplossen. Maar dat zal de tijd moeten leren.
Thx. Ik ga het in de gaten houden. Valt inderdaad niet altijd op en je went er ook weer aan. 😄Noctowl17 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:31:
[...]
Dit is inderdaad de optie die ze bedoelen![]()
Over het algemeen kan deze instelling de door jou genoemde problemen oplossen. Maar dat zal de tijd moeten leren.
©2004
Is aangepast, nu €177,- ipv 169Martinique schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:10:
🙈
jep zag het, ook al bij mediamarkt,Martinique schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:10:
heb op moment problemen na 4 maanden gebruik, na 1 dag accu leeg. zal binnenkort naar de mediamarkt, krijg je standaard geld terug en kun je nieuwe uit winkel halen, alleen is ie 30 euro duurder dan wat ik betaald heb, dus ga daar zeker niet mee akkoord. f
Meerdere apps geprobeerd alleen de VLC is echt een fijne app.
Alleen zou ik graag de app een favoriet lokaal netwerk willen geven dat die daarmee opstart.
Iemand enig idee of dit mogelijk is ?
Vlc is leuk voor af en toe, maar infuse is wat je zoekt.londemanmp schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:16:
Sinds een poosje draai ik graag wat netwerk dingen af op de ATV.
Alleen zou ik graag de app een favoriet lokaal netwerk willen geven dat die daarmee opstart.
XBL gamertag StayingPow3r
Nu 201,- Wat zou er in hemelsnaam mis gaan daar?voog schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:30:
[...]
Laatste stuks blijkbaar, na jouw aankoop nu 181!
XBL gamertag StayingPow3r
Nee. Apple is braaf en Apple TV is nog erger. Je hebt daar geen eens een browser voor (zonder trucjes uit te halen). Wil je reclame vrij zijn moet je dingen gebruiken als Pihole. Bij voorbeeld via ren raspberry pi die je internetverkeer filtert. Maar dat moet je maar net willen. Ik sta daar zelf niet op te wachten.OLED schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:24:
Op mijn fireTV 4K stick gebruikte ik heb programma youtube next (volgens mij) bestaat er iets soortgelijks voor de Apple TV misschien? Dus iets wat de reclames blokkeert
Je kan natuurlijk gewoon betalen voor de content die je wil hebben door een YouTube abbo te nemen…OLED schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:24:
Op mijn fireTV 4K stick gebruikte ik heb programma youtube next (volgens mij) bestaat er iets soortgelijks voor de Apple TV misschien? Dus iets wat de reclames blokkeert
YouTube Premium, zie Pepper voor de beste “aanbiedingen”OLED schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:24:
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik betaal al jaren voor het gebruik van youtube net zoals Android gebruikers al jaren voor hun OS betalen; met privacy.jacox schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 01:50:
[...]
Je kan natuurlijk gewoon betalen voor de content die je wil hebben door een YouTube abbo te nemen…
Pi-hole werkt niet met de YT app.PrimusIP schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 01:17:
[...]
Nee. Apple is braaf en Apple TV is nog erger. Je hebt daar geen eens een browser voor (zonder trucjes uit te halen). Wil je reclame vrij zijn moet je dingen gebruiken als Pihole. Bij voorbeeld via ren raspberry pi die je internetverkeer filtert. Maar dat moet je maar net willen. Ik sta daar zelf niet op te wachten.
Let op, voordat je een Pi in huis haalt of aan de slag gaat met PiHole, dat is ook niet out of the box 100% waterdicht voor YT reclame. Reclame komt van dezelfde domeinen als andere content.
[Pi-Hole] Ervaringen & discussie
[ Voor 40% gewijzigd door Martinique op 26-12-2023 12:13 ]
Geen idee inderdaad, klantenservice onderneemt nog geen actie. Heb ‘m inmiddels elders besteld…Mr. Freeze schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:05:
[...]
Nu 201,- Wat zou er in hemelsnaam mis gaan daar?
Ik draai DS Video i.c.m. een Synology NAS met Video Station package. Heb vervolgens onderstaande script gedraaid om compatibiliteit te verbeteren / perfect te maken:londemanmp schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:16:
Sinds een poosje draai ik graag wat netwerk dingen af op de ATV.
https://github.com/darknebular/Wrapper_VideoStation
Ik heb tot een paar maanden geleden met plezier Yattee gebruikt, dat werkt via Invidious, maar dat loopt niet meer (lekker) (Webm videos heeft ie een probleem mee begreep ik), heb het idee dat ik een andere instance moet pakken, maar heb daar nog niet de tijd voor genomen.OLED schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:24:
Wellicht goed om die een beetje in de gaten te houden, heeft ook Sponsorblock ingebouwd.
https://www.reddit.com/r/..._yattee_to_watch_youtube/
De Apple TV 4K 2de generatie remote stopt met werken, meestal enkel de back en home knop. Als dit gebeurt werken deze knoppen via de remote op mijn iPhone ook niet meer.
Herstart van de Apple TV lost het probleem niet op en een restart en re-pair van de afstandsbediening lukt meestal ook niet. Soms lukt het door gewoon de afstandsbediening een tijdje aan een usb-c kabel te hangen.
Zowel de Apple TV en afstandsbediening zijn op de laatste nieuwe firmware en de afstandsbediening heeft 70-80% batterij.
Iemand een idee?
Dat is het enige dat ik nog niet heb geprobeerd. Dat ga ik proberen als de kids terug naar school zijn want momenteel kan ik een uur downtime niet hebben 😂😂RicoK schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:26:
@boosterbosch ik weet zo 1-2-3 niet waar zich dit bevindt, maar heb je de ATV al eens gereset naar de fabrieksinstellingen?
Denk dat hij inderdaad van goud is, momenteel is de prijs gestegen naar 236 euro. Zou je er voor dat geld ook een Apple TV bij krijgen?Martinique schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:10:
Ik vermoed dat hier de algoritmes van Coolblue de mist in gaan. Door de aandacht voor dit product (vanuit de link op tweakers) denkt het algoritme dat dit product gewild is. Daardoor stijgt de prijs. Dit zie je ook bij vliegtickets gebeuren.Phoolie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:41:
[...]
Denk dat hij inderdaad van goud is, momenteel is de prijs gestegen naar 236 euro. Zou je er voor dat geld ook een Apple TV bij krijgen?
Check https://www.ziggo.nl/klan...20je%20tv%20te%20streamen.herrieschopper schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:49:
Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is om vanuit de Ziggo Go app op je telefoon (dus niet de native Apple TV app) te "casten" naar je Apple tv zoals dat met een Chromecast kan?
Ja, dat is zelfs de enige manier hoe ik bijvoorbeeld de RTL4/SBS programma's op de TV kan bekijken als ik in België ben. (Met Ziggo account van vriendin uit NL die Ziggo heeft).herrieschopper schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:49:
Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is om vanuit de Ziggo Go app op je telefoon (dus niet de native Apple TV app) te "casten" naar je Apple tv zoals dat met een Chromecast kan?
De Ziggo Go app op de aTV geeft dan aan dat ik niet mag kijken vanwege IP restricties.....
[ Voor 8% gewijzigd door Coach4All op 02-01-2024 17:04 ]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Klopt. Alleen in Ziggo gebied (dus thuis op een Ziggo internet aansluiting) mag je comfortabel op je tv met tvOS, Android TV, ..., op groot scherm kijken.Coach4All schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:03:
De Ziggo Go app op de aTV geeft dan aan dat ik niet mag kijken vanwege IP restricties.....
Wanneer je niet thuis bent (bv op vakantie) mag je je behelpen met een telefoon of tablet.
Want stel je voor zeg, je zou eens Ziggo gaan kijken op een KPN netwerk...
Tja, dat is nu eenmaal het geval. Deze restrictie hebben alle providers.ikweethetbeter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:10:
[...]
Klopt. Alleen in Ziggo gebied (dus thuis op een Ziggo internet aansluiting) mag je comfortabel op je tv met tvOS, Android TV, ..., op groot scherm kijken.
Wanneer je niet thuis bent (bv op vakantie) mag je je behelpen met een telefoon of tablet.
Want stel je voor zeg, je zou eens Ziggo gaan kijken op een KPN netwerk...
Iemand verder nog tips en tricks die eventueel handig kunnen zijn?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Weinig zin om 50 pagina’s post voor post langs te lopen.CreativeS schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:01:
Een topic vol?
Kijk dit filmpje even voor de juiste beeld instelling:Davidas schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:29:
Iemand verder nog tips en tricks die eventueel handig kunnen zijn?
Suc6!
Haha het was maar een vraag hoor, reageer dan niet op me.CreativeS schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:14:
Zullen vast wel wat mensen alles op een dienblaadje voorkauwen… ik heb wel wat beters te doen.
Suc6!
https://www.coolblue.nl/p...ri-remote-2022-grijs.html
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Alles! Nee ik was in de markt voor een nieuwe omdat de oude niet meer lekker reageerde / klikte, die eerste Siri Remote (zwarte).BeQuietAndDrive schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:11:
Wat is er eigenlijk zo geweldig aan die remote? Hij ging hier de la in nadat de AppleTV was ingesteld, en heb hem niet meer terug gezien.
Maar hier gebruiken we hem voor ALLES, geen TV abonnement bij provider maar alles via NLziet en andere Apple TV apps. (De Samsung remote gebruiken we alleen heel af en toe als het input signaal wisselen van XBOX naar Apple TV niet goed gaat.)
Maar zoals eerder gezegd, inmiddels niet bij Coolblue besteld maar elders, wat mij betreft ‘case closed.’
De prijs steeg al (voordat ik het hier postte) met €5 per dag, ik denk dat er iets anders mis gaat, ik zal van de zomer nog eens kijken, dan moet hij de €1000 aan tikken.La1974 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:14:
[...]
Ik vermoed dat hier de algoritmes van Coolblue de mist in gaan. Door de aandacht voor dit product (vanuit de link op tweakers) denkt het algoritme dat dit product gewild is. Daardoor stijgt de prijs. Dit zie je ook bij vliegtickets gebeuren.
Ik wist niet dat je er zoveel mee kon eigenlijk. We gebruiken nu gewoon een Harmony om alles te bedienen, maar ik zal me er eens in verdiepen.Martinique schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:32:
[...]
Alles! Nee ik was in de markt voor een nieuwe omdat de oude niet meer lekker reageerde / klikte, die eerste Siri Remote (zwarte).
Maar hier gebruiken we hem voor ALLES, geen TV abonnement bij provider maar alles via NLziet en andere Apple TV apps. (De Samsung remote gebruiken we alleen heel af en toe als het input signaal wisselen van XBOX naar Apple TV niet goed gaat.)
Maar zoals eerder gezegd, inmiddels niet bij Coolblue besteld maar elders, wat mij betreft ‘case closed.’
Hier gebruiken wij ook vrijwel uitsluitend de Siri Remote, tenzij hij even niet in de buurt ligt en ik te lui ben om op te staan. Dan gebruik ik m'n telefoon als AB. Sinds kort ook over op NLziet, dat bevalt prima. Enige nadeel is dat de kwaliteit van de stream wat minder is dan bij de provider en dat de live stream wat achterloopt (wat bij een voetbalwedstrijd goed te merken is).Martinique schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:32:
[...]
Alles! Nee ik was in de markt voor een nieuwe omdat de oude niet meer lekker reageerde / klikte, die eerste Siri Remote (zwarte).
Zowel in de woonkamer als op de slaapkamer geen extra apparaat en afstandsbediening meer om TV te kijken en voor alle streamingdiensten gebruikte wij al uitsluitend de AppleTV.
[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-01-2024 11:07 ]
Hier ook alles met de Siri Remote, werkt super. Als hij niet in de buurt is pakken we de iPhone erbij of als ik naar het toilet moet en ik vergeet op pauze te zetten doe ik het via Apple Watch.Martinique schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:32:
[...]
We kijken ook alleen maar via Apple TV naar NLZiet, Videoland, Netflix en VTM Go, dus daarvoor voldoet hij prima. De enige reden om de LG Remote te pakken is voor een update.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-01-2024 13:02 ]
We zijn betrapt, is nu 69,- snel 5 gekocht voor op marktplaats.SirLenncelot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:53:
Nee gelukkig hebben ze prijs van die remote aangepast. Ik wilde altijd al 200€ extra aan coolblue geven. (251€ op moment van schrijven)
https://www.coolblue.nl/p...ri-remote-2022-grijs.html
Hoezo, 'voor op Marktplaats'? Dat is toch gewoon voor de normale nieuwprijs, hoe kan je daar op MP dan een cent aan verdienen? (Oooh, wacht, ik had mijn humorbril nog niet op.. zucht)voog schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:35:
[...]
We zijn betrapt, is nu 69,- snel 5 gekocht voor op marktplaats.
[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 05-01-2024 14:46 ]
Edit ik kan het ook gewoon 14 dagen gratis proberen natuurlijk, en zelf ervaren... maar ben alsnog benieuwd naar jullie redenen.
[ Voor 14% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-01-2024 14:52 ]
Je mag ervan uitgaan dat een beetje bezoeker van tweakers wat onderzoek uit zichzelf doet.Davidas schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:21:
Haha het was maar een vraag hoor, reageer dan niet op me.
Nogmaals, succes!
Domme vragen bestaan dus wel degelijk...
Je kunt, naast je internet abonnement, een tv abonnement nemen, dat kost meer dan NL Ziet. En dan heb je weer zo'n waardeloos kastje bij je tv waar je niet op zit te wachten. En een Tweaker wil het zelf onder controle hebben, die heeft een Apple TV of een Nvidia Shield of een ander Android TV achtig ding. Dan werkt NL Ziet erg goed!BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:51:
Hopelijk ga ik niet teveel off-topic, maar veel mensen in dit topic hebben een abonnement op NL Ziet. Nu heb ik daar eens naar gekeken, maar is het niet gewoon minder zenders voor hetzelfde geld (in geval van KPN dan)? Of mis ik gewoon wat? Ik heb nu gewoon KPN glasvezel met TV abonnement, waarbij dan het plus-zenderpakket gratis is, dus het TV deel is een 10tje per maand ongeveer.
Edit ik kan het ook gewoon 14 dagen gratis proberen natuurlijk, en zelf ervaren... maar ben alsnog benieuwd naar jullie redenen.
Naast NL Ziet heb je ook Ziggo Go. Die app werkt redelijk goed op een Apple TV.
Verder hebben ook andere tv aanbieders apps, waaronder Odido, en die apps zijn duidelijk minder.
Met andere woorden: wat heb je (internet, tv), en wat wil je?
Hier is het een heel aantal jaar geleden gekozen voor NLZiet ipv Canal Digitaal. Toen 7,95 ipv 25,-Dit in verband met het niet meer gebruiken van de schotel, maar puur over internet tv kijken. Het was of NLZiet of T-Mobile TV. Waarbij de laatste app niet optimaal werkte toentertijd.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:51:
Hopelijk ga ik niet teveel off-topic, maar veel mensen in dit topic hebben een abonnement op NL Ziet. Nu heb ik daar eens naar gekeken, maar is het niet gewoon minder zenders voor hetzelfde geld (in geval van KPN dan)? Of mis ik gewoon wat? Ik heb nu gewoon KPN glasvezel met TV abonnement, waarbij dan het plus-zenderpakket gratis is, dus het TV deel is een 10tje per maand ongeveer.
Momenteel zitten we in Zweden, Apple TV met NLZiet doet het hier al een aantal maanden prima. Denk niet dat me dat met de T-Mobile (Odido tegenwoordig) gelukt was. Moet ik wel bij vermelden dat hier BBC First ook een belangrijke zender is.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Helaas, het is gefikst.Martinique schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:40:
[...]
De prijs steeg al (voordat ik het hier postte) met €5 per dag, ik denk dat er iets anders mis gaat, ik zal van de zomer nog eens kijken, dan moet hij de €1000 aan tikken.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Uiteraard kan een Harmony veel meer, maar als je het niet nodig hebt kán de Siri remote handiger zijn. Met name met beperkt aantal bronnen en CEC is het lekker simpel.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:46:
[...]
Ik wist niet dat je er zoveel mee kon eigenlijk. We gebruiken nu gewoon een Harmony om alles te bedienen, maar ik zal me er eens in verdiepen.
Mijn vriendin bleef moeite houden met mijn Harmony, omdat ze niet lang genoeg mikte. Nu met de Siri remote hoeft ze niet eens meer te mikken.
Oh en helaas is Harmony eol, dus wees er zuinig op!
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Er is nog geen Apple TV app van KPN beschikbaar volgens mij?BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:51:
In mijn geval was het een stuk voordeliger. Ik heb een simpel internet-only abo met daarnaast NLZIET. Grote voordeel tov bijvoorbeeld KPN is dat je ook bij commerciële zenders gewoon reclame-loos kijkt, heerlijk. Geen extra settopbox. En je hebt daarnaast dus ook NPO Plus functionaliteit dus langer terugkijken / vooruitkijken, ook voor commerciële zenders zoals bijv nu Winter Vol Liefde kijk je voorruit als je dat wilt. Wij kijken zelden iets live maar alles on-demand zeg maar. De kwaliteit heb ik destijds 1:1 vergeleken met KPN, ik kon geen verschil ontdekken in beeldkwaliteit.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:51:
Om het on topic te houden, ik merk in het NLZIET topic wel eens gebruikers die issues hebben met bufferen / haperen oid maar met AppleTV echt geen centje pijn dus daar ga je waarschijnlijk ook geen last van hebben!
Ik vind de UI vooral heel erg prettig en in 9 maanden heeft het er geen één keer uitgelezen. De app werkt op allerlei devices en verschillende apps en goed onderling samen. Lekker doorspoelen bij later starten en alle content van NPO Plus, RTL Gemist en KIJK is te vinden. Ik zou zeker kijken of je over kunt stappen naar Internet Only met NLZiet. Meer daarover in het NLZIET topic.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:51:
NLziet is €8,95 per maand (of €7,95 als je per jaar betaald).BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:51:
Bij KPN betaalde ik ongeveer €15 voor twee TV ontvangers, inclusief opnemen pakket en het Plus pakket. Leuk al die zenders maar we kijken niet heel heel TV en wat we kijken zijn vooral de standaard publieke en commerciële zenders.
NLziet voldoet prima voor ons en de bediening via de AppleTV is vele malen fijner dan via de KPN TV ontvangers.
Ik heb het niet over IR Harmony, ik heb alles hier in een dichte kast staan dus dat werkt prima zonder mikkenEthirty schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:58:
[...]
Uiteraard kan een Harmony veel meer, maar als je het niet nodig hebt kán de Siri remote handiger zijn. Met name met beperkt aantal bronnen en CEC is het lekker simpel.
Mijn vriendin bleef moeite houden met mijn Harmony, omdat ze niet lang genoeg mikte. Nu met de Siri remote hoeft ze niet eens meer te mikken.
offtopic:
Oh en helaas is Harmony eol, dus wees er zuinig op!
Ik heb er inmiddels wat Youtube filmpjes over gevonden (de Siri Remote) maar denk niet dat het wat voor me is. Maar er kan wel meer mee dan ik dacht!
Ik was in de veronderstelling dat iedereen een Harmony gebruikte, dus het viel me op, vandaar.
Aha, dank. Maar wat je noemt, dat kan met reguliere TV van KPN ook allemaal, en de KPN TV app werkt eigenlijk ook prima en kun je ook airplayen en casten enz (= happy wife)THE_BASE schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:14:
[...]
Ik vind de UI vooral heel erg prettig en in 9 maanden heeft het er geen één keer uitgelezen. De app werkt op allerlei devices en verschillende apps en goed onderling samen. Lekker doorspoelen bij later starten en alle content van NPO Plus, RTL Gemist en KIJK is te vinden. Ik zou zeker kijken of je over kunt stappen naar Internet Only met NLZiet. Meer daarover in het NLZIET topic.
Ik betaal nu 10 euro per maand voor KPN TV met gratis pluspakket, ontvanger en opnemen (gebruiken we weinig). Dus ontelbaar zenders, ik zou op NL Ziet met name de Duitse zenders missen, denk ik.
Maar feitelijk is dat minder dan 10 euro, want in het totaalpakket zitten allemaal kortingen vanwege de combinatie met mobiele abonnementen enz. Best kans dat als ik TV uit het abonnement weghaal, ik meer dan 10 euro per maand extra ga betalen vanwege geen pakketkorting (moet dit nakijken, maar kan zomaar). In elk geval hoef ik het voor het prijsverschil niet te doen.
Maar ik ga NL Ziet eens 14 dagen testen en ervaren. Ben wel benieuwd nu.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja dat is wel goud inderdaad. Kan op reguliere KPN TV ook vaak wel, maar niet op alle zenders.TheKerremenke schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:53:
Was inderdaad het vooruit spoelen tijdens reclames vergeten in NLZiet. Bij het terug kijken van uitzendingen. Dat is gewoon al goud waard.
Het begint wel knap irritant te worden. Ze zouden op z’n minst de laatste update terug kunnen draaien. Die app werkte niet geweldig maar je kon tenminste live kanalen bekijken en zoeken.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:01:
[...]
Aha, dank. Maar wat je noemt, dat kan met reguliere TV van KPN ook allemaal, en de KPN TV app werkt eigenlijk ook prima en kun je ook airplayen en casten enz (= happy wife)
Ik betaal nu 10 euro per maand voor KPN TV met gratis pluspakket, ontvanger en opnemen (gebruiken we weinig). Dus ontelbaar zenders, ik zou op NL Ziet met name de Duitse zenders missen, denk ik.
Maar feitelijk is dat minder dan 10 euro, want in het totaalpakket zitten allemaal kortingen vanwege de combinatie met mobiele abonnementen enz. Best kans dat als ik TV uit het abonnement weghaal, ik meer dan 10 euro per maand extra ga betalen vanwege geen pakketkorting (moet dit nakijken, maar kan zomaar). In elk geval hoef ik het voor het prijsverschil niet te doen.
Maar ik ga NL Ziet eens 14 dagen testen en ervaren. Ben wel benieuwd nu.
:strip_exif()/f/image/QmIFxK8mTCvdH6JyoUgSJbQc.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit betaalde ik bij KPN nadat de korting van 6 maanden verlopen was. Geen entertainment korting meer vanwege opzeggen TV, dus ben ik naar internet only 50Mb overgestapt wat in praktijk een snelheid van 70/90Mb is.
Enige wat ik eventueel nog ga missen is ESPN.
Tot nu toe geen spijt van, NLziet via AppleTV vinden wij een veel gebruiksvriendelijkere TV ervaring (wij vonden bijvoorbeeld het terug/doorspoelen bij KPN echt een ramp) en we zijn weer 2 apparaten (en afstandsbedieningen) kwijt.
[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-01-2024 11:07 ]
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.