Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 16:29
DON PAPA schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:50:
[...]

Vreemd, ik zit ook op TVOS 17.1 en heb deze optie wel zoals je hieronder kan zien, het enige wat ik kan bedenken is dat dit komt omdat ik de soundbar via HDMI heb aangesloten en niet via een optische kabel

[Afbeelding]
Nou dat zie ik dus niet staan. Dan zal het dus komen doordat de Playbar van Sonos optisch zit aangesloten. Dat is ook de enige manier waarop je deze kunt aansluiten. In ieder geval bedankt voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
richards3 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:12:
ARC in inderdaad wat je hiervoor nodig hebt.
Inderdaad. Je hebt dus ARC nodig om deze optie te kunnen kiezen en dus ook om die aanduiding van het volume te kunnen zien op de TV. Ook jij bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:22
F1 TV Pro werkt als ik de taal van de app instel op Engels. Kies ik voor Nederlands dan krijg ik geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:20

DON PAPA

Tweaker-fan

Jeuvie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:33:
F1 TV Pro werkt als ik de taal van de app instel op Engels. Kies ik voor Nederlands dan krijg ik geen beeld.
Bij mij duurde het bijna 30 seconden voor ik beeld kreeg met het Nederlandse commentaar, op Engels starte hij direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
De bèta van 17.2 is uit, maar ziet er niet veelbelovend uit: https://youtu.be/MDw6LikZRTg?si=Yg8tqeqMQvYIqnq-

Voornamelijk gaat de video over de Apple TV app. Ben hem nu zelf aan het installeren. Ik hoop wel dat er meer bibliotheekbeheermogenlijkheden komen, en links naar de meta-info pagina, ipv film direct starten. Meer een Netflix vibe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BiaggioLuciano schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:49:
De bèta van 17.2 is uit, maar ziet er niet veelbelovend uit: https://youtu.be/MDw6LikZRTg?si=Yg8tqeqMQvYIqnq-

Voornamelijk gaat de video over de Apple TV app. Ben hem nu zelf aan het installeren. Ik hoop wel dat er meer bibliotheekbeheermogenlijkheden komen, en links naar de meta-info pagina, ipv film direct starten. Meer een Netflix vibe geven.
Apple wil haar oorspronkelijke gedachte voor TV+ (allerlei diensten in één app) er alsnog doordrukken. Ik vond juist de UI wil strak, maar ook wel onduidelijk: Apple TV+, huren en kopen, diensten van andere streamers. Dat kan makkelijker.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Apple wil haar oorspronkelijke gedachte voor TV+ (allerlei diensten in één app) er alsnog doordrukken. Ik vond juist de UI wil strak, maar ook wel onduidelijk: Apple TV+, huren en kopen, diensten van andere streamers. Dat kan makkelijker.
Wat ik nu irritant vind (en waarschijnlijk ook per 17.2) is dat je bv content voorbij ziet komen van Disney+, terwijl ik deze integratie helemaal niet aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Nu online
meesje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Wat ik nu irritant vind (en waarschijnlijk ook per 17.2) is dat je bv content voorbij ziet komen van Disney+, terwijl ik deze integratie helemaal niet aan heb staan.
Zelf geen last van, zodra ik Amazon ontkoppelde kreeg ik alleen in nog hun shows te zien bij "whats hot", maar alleen als het een echte populaire show was, zoals Gen V en Lord Of The Rings. Vond ik zelf niet heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Nu online
THE_BASE schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Op zich niet verkeerd, maar het heeft geen nut als Netflix en alle kleinere services niet meedoen. Althans in het VK kan je Netflix niet echt integreren, tenzij je de programmering opzoekt. Maar dan nog zie je alleen de originals die populair zijn.

Het is een vage app nu wel hoor: series en films door elkaar in de verkoop. Verschillende kanalen en integraties, maar niet alles. En een zoekfunctie voor een films of shows die niet optimaal werkt of alle opties showt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BiaggioLuciano schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:50:
[...]

Zelf geen last van, zodra ik Amazon ontkoppelde kreeg ik alleen in nog hun shows te zien bij "whats hot", maar alleen als het een echte populaire show was, zoals Gen V en Lord Of The Rings. Vond ik zelf niet heel irritant.
Tussen het Apple TV+ aanbod zie ik opeens Loki voorbij komen….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mwL_4utQbkWvUEyAvvdOc6IasQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwDlwdlOdXd2HVDMs88TD83P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
BiaggioLuciano schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Op zich niet verkeerd, maar het heeft geen nut als Netflix en alle kleinere services niet meedoen. Althans in het VK kan je Netflix niet echt integreren, tenzij je de programmering opzoekt. Maar dan nog zie je alleen de originals die populair zijn.

Het is een vage app nu wel hoor: series en films door elkaar in de verkoop. Verschillende kanalen en integraties, maar niet alles. En een zoekfunctie voor een films of shows die niet optimaal werkt of alle opties showt.
Het is nu ook een rommeltje, bestaande uit Apple TV+ (SVOD), een bende aan koop en huur (EST/TVOD) en integratie van andere streamingdiensten (AVOD/SVOD). Ik ben het met je eens dat dit zo niet goed werkt. Maar die Movies app zal ook vrijwel niemand meer gebruiken.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
WhatsappHack schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:01:
Ik mis eigenlijk ook vrij weinig. Ik zat hiervoor bij KPN voor TV, maar die wilden bij de nieuwe propositie zo'n Android-kastje door je strot rammen en daar had ik geen zin in - plus is KPN TV een stuk duurder dan NLZiet. Kijken via de WebOS-app was afgrijselijk omdat KPN dat kneep tot 720i ofzo, als het niet minder was. (En WebOS is heel traag vergeleken met TvOS). Apple TV ging het allemaal vlot. Het werkt gewoon. Dus meteen maar een 4K gehaald en sindsdien draait alles op het ding en gaat de volledige besturing, ook voor de TV en de Marantz receiver, via de Siri Remote + CEC. Het verbaast me nog steeds een beetje dat die Remote met slechts een paar knopjes voldoende is om alles mee te doen. :P Het enige dat iets omslachtiger is, is van kanaal 12 naar 1 gaan bij NLZiet - zullen we maar zeggen. Eigenlijk is daar het enige dat ik mis dat pijltje omhoog/omlaag van zender wisselt, maar dat is iets dat aan NLZiet ligt.

Ik en partner zijn iig heel tevreden met het apparaat. Alles gaat vlot, alles werkt goed, alles wordt ondersteund. Met Infuse Pro erbij ook al het materiaal van de NAS prima te bekijken, dus het is eigenlijk echt all-in-one. Van TV tot streamingdiensten en van muziek tot content op de NAS. :)

Goed om te horen trouwens dat er nu VPN-ondersteuning is, dat lijkt me ook een mogelijk interessant puntje m.b.t. Netflix op vakantielocaties. Eens kijken of je dat in een Always-ON profiel kan knikkeren net als op de iPhone. (Nu is het zo dat als onze iPhone's de verbinding verliezen met het thuisnetwerk, dat dan automatisch de VPN aangaat (en apps geen internetverbinding hebben tot deze verbinding opgezet is.)).
Goed om te horen. Zo denk ik er ook over en daardoor heb ik mijn abbo bij KPN ook opgezegd wanneer die afloopt, 27/11.

Ik wil dan ook alles gaan doen met een ATV die ik nog moet aanschaffen. Daardoor fijn om te lezen dat NLZiet zo goed werkt. Ben wel benieuwd welke Internet Only abbo je heb nu je tv kijkt via NLZiet. Daar ben ik zelf nog niet helemaal uit. Wilde naar Tweak gaan maar die stoppen ermee eind 2023.

Ik zou ook graag nog wat meer uitleg willen hebben over de VPN ondersteuning zoals je dat nu gedaan heb met jullie iPhone's. Kan je daar wat meer over vertellen aub, vind ik erg interessant en wil ik ook gaan toepassen hier in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Frid0 Ik zit voor internet-only nog steeds bij KPN, om de simpele reden dat die 1000/1000 van hun een goede aanbieding had. €42,50 (6 maanden €32,50 en 6 maanden €52,50) gemiddeld; en dan kreeg ik als bonus 3 maanden HBO Max gratis (waar ik tot mijn verbazing dan €5 toe kreeg dus die maanden effectief €27,50 betaald. :P). Omdat we dan ook €5 - €7,50 korting behouden op mobiele abonnementen was het totaalplaatje dat bij KPN blijven voor internet en mobiel simpelweg het goedkoopst was. Of dat in jou situatie ook zo is kan ik niet zeggen natuurlijk, zou alles eens op een rij zetten. (Of als je geen glas hebt is de som ook anders wss.). Het had €2,50 goedkoper gekund bij 200/200, maar voor die €2,50 1000/1000 betaal ik met alle liefde.

Ik ben er ook nog steeds blij mee. Alles werkt nog en alles draait over de ATV. NLZiet, HBO Max, F1TV Pro, Netflix, Apple TV+, Amazon Prime, Videoland, Disney+: alles draait prima en lekker vlot! Had deze overstap eigenlijk veel eerder moeten doen. :P
Ik zou ook graag nog wat meer uitleg willen hebben over de VPN ondersteuning zoals je dat nu gedaan heb met jullie iPhone's. Kan je daar wat meer over vertellen aub, vind ik erg interessant en wil ik ook gaan toepassen hier in huis.
Dat is denk ik een tikje te off-topic om uitgebreid uit te leggen, maar in grote lijnen: we gebruiken hier een IKEv2 VPN (draait in een containertje) en de iPhone's hebben een profiel waarmee ze gedwongen worden om de VPN in te schakelen zodra ze niet verbonden zijn met het thuisnetwerk. (Als je wil kan je dat enkel voor WiFi laten gelden, ik laat het gelden voor WiFi en 4G.). De configs heb ik hier gepost WhatsappHack in "[iOS] Always on VPN" en in dat topic kan je ook meer informatie vinden over hoe verschillende Tweakers het aangepakt hebben. :)

Ik heb de AppleTV nog niet voorzien van zo'n profiel, geen noodzaak voor gevonden gezien het ding toch nooit mee op reis gaat en er hier nog geen gezeik is ontstaan m.b.t. family sharing. :P *klopt af*

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
WhatsappHack schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:12:
@Frid0 Ik zit voor internet-only nog steeds bij KPN, om de simpele reden dat die 1000/1000 van hun een goede aanbieding had. €42,50 (6 maanden €32,50 en 6 maanden €52,50) gemiddeld; en dan kreeg ik als bonus 3 maanden HBO Max gratis (waar ik tot mijn verbazing dan €5 toe kreeg dus die maanden effectief €27,50 betaald. :P). Omdat we dan ook €5 - €7,50 korting behouden op mobiele abonnementen was het totaalplaatje dat bij KPN blijven voor internet en mobiel simpelweg het goedkoopst was. Of dat in jou situatie ook zo is kan ik niet zeggen natuurlijk, zou alles eens op een rij zetten. (Of als je geen glas hebt is de som ook anders wss.). Het had €2,50 goedkoper gekund bij 200/200, maar voor die €2,50 1000/1000 betaal ik met alle liefde.

Ik ben er ook nog steeds blij mee. Alles werkt nog en alles draait over de ATV. NLZiet, HBO Max, F1TV Pro, Netflix, Apple TV+, Amazon Prime, Videoland, Disney+: alles draait prima en lekker vlot! Had deze overstap eigenlijk veel eerder moeten doen. :P

[...]

Dat is denk ik een tikje te off-topic om uitgebreid uit te leggen, maar in grote lijnen: we gebruiken hier een IKEv2 VPN (draait in een containertje) en de iPhone's hebben een profiel waarmee ze gedwongen worden om de VPN in te schakelen zodra ze niet verbonden zijn met het thuisnetwerk. (Als je wil kan je dat enkel voor WiFi laten gelden, ik laat het gelden voor WiFi en 4G.). De configs heb ik hier gepost WhatsappHack in "[iOS] Always on VPN" en in dat topic kan je ook meer informatie vinden over hoe verschillende Tweakers het aangepakt hebben. :)

Ik heb de AppleTV nog niet voorzien van zo'n profiel, geen noodzaak voor gevonden gezien het ding toch nooit mee op reis gaat en er hier nog geen gezeik is ontstaan m.b.t. family sharing. :P *klopt af*
Ik houd me graag aanbevolen hoe je je Apple TV via VPN wilt verbinden. Kan zomaar zijn dat ik je handelingen dan overneem deze week. Iets met een vakantiehuis in het buitenland en gebruik willen maken van mijn NL’se abbos

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Ik houd me graag aanbevolen hoe je je Apple TV via VPN wilt verbinden. Kan zomaar zijn dat ik je handelingen dan overneem deze week. Iets met een vakantiehuis in het buitenland en gebruik willen maken van mijn NL’se abbos
Sinds TvOS 17 heeft het ondersteuning voor VPN's. Dus sowieso via VPN-apps, maar als ik de handleiding goed begrepen heb dus óók met device management profielen. Hetzelfde type profiel voor de iPhone zou, voor de WiFi-only variant tenminste, dus ook moeten werken op TvOS. Ik heb dat zelf echter nog niet getest, maar de support zit erin. (Noot: let wel op dat je VPN configuratie óf meerdere gelijktijdige verbindingen op één user accepteert óf dat je netjes aparte users aanmaakt. Ik heb een tijdje geleden per ongeluk m'n iPad en iPhone op dezelfde user gezet terwijl m'n settings dat niet toestaan, dat werd een gevecht om verbinding. ;))

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13
DJ-B schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:38:
Feedback van de NLZiet servicedesk:

- Ze zijn bekend met het probleem op tvOS17
- Developers werken met prioriteit aan een oplossing
Update van NLZIET betreffende tvOS17:

Goed nieuws! We willen je graag laten weten dat het probleem met vastlopende of haperende live-uitzendingen bij het terugschakelen naar het begin van de uitzending is opgelost in onze nieuwste app-update, versie 5.7.0.

Je hoeft geen actie te ondernemen, want de app-versie wordt automatisch bijgewerkt. Je kunt de huidige versie controleren in de NLZIET-app om te bevestigen dat je de laatste update hebt ontvangen.

We willen je bedanken voor je geduld en begrip terwijl we aan dit probleem werkten. We hopen dat je nu weer ongestoord kunt genieten van je favoriete programma's en live-uitzendingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeuvie
DJ-B schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:01:
[...]

Update van NLZIET betreffende tvOS17:

Goed nieuws! We willen je graag laten weten dat het probleem met vastlopende of haperende live-uitzendingen bij het terugschakelen naar het begin van de uitzending is opgelost in onze nieuwste app-update, versie 5.7.0.
Bij mij werkt het weer zoals het hoort. Wat ik jammer vind is dat NLziet niets doet met de feedback die gegeven wordt op de manier van zappen. Velen prefereren het Ziggo Go model, button up / button down, wat vele malen makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Misschien iemand een idee. Ik doe alles bij de apple remote. TV aanzetten, geluid harder en zachter.
De soundbar gaat ook aan wanneer ik apple remote gebruik. Alleen switched de TV constant naar interne speakers en niet HDMI arc. Dus iedere keer moet ik dat aanpassen. Heel heel soms als ik de TV en alles aanzet staat die wel al op HDMI arc. Dus iets werkt wel. Ik heb alles al een keer gereset. HDMI Cec staat ook aan. Iemand een idee of ik iets verder moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:24
lHybridl schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:36:
Iemand een idee of ik iets verder moet aanpassen?
Heb je alles (ATV en soundbar) op je tv aangesloten? Probeer dan eens om alles op je soundbar aan te sluiten, als die een HDMI ingang heeft.

Verder is het herkenbaar. CEC werkt aardig met 2 apparaten, en slecht met meer apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
F1 TVPro is, als de app staat ingesteld op Nederlands, nog steeds bagger. Nu met de sprintrace krijg ik geen beeld, de app blijft bufferen. Stel ik de taal weer in op Engels dan heb ik gelijk beeld. Het blijft raar…. Want op mijn iPad/Iphone heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Jeuvie schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:50:
F1 TVPro is, als de app staat ingesteld op Nederlands, nog steeds bagger. Nu met de sprintrace krijg ik geen beeld, de app blijft bufferen. Stel ik de taal weer in op Engels dan heb ik gelijk beeld. Het blijft raar…. Want op mijn iPad/Iphone heb ik dit probleem niet.
Zeg het wel vaker, het is echt bizar hoe een organisatie met zoveel geld, zo’n slechte app-ervaring biedt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jeuvie schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:50:
Vanwege de problemen had ik de app ingesteld op Engels, alleen kreeg ik vervolgens standaard F1TV Engels commentaar ipv het Engelse Sky commentaar.

Ook kon ik geen andere taal commentaar meer kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:05:
[...]

Vanwege de problemen had ik de app ingesteld op Engels, alleen kreeg ik vervolgens standaard F1TV Engels commentaar ipv het Engelse Sky commentaar.

Ook kon ik geen andere taal commentaar meer kiezen.
Even naar links swipen tijdens de uitzending. Dan voor de internationale uitzending kiezen en dan kan je de taal wel instellen.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hk12nl schreef op zondag 5 november 2023 @ 07:48:
[...]

Even naar links swipen tijdens de uitzending. Dan voor de internationale uitzending kiezen en dan kan je de taal wel instellen.
Die optie zocht ik inderdaad, maar even vergeten dat naar links swipen die optie naar voren brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Werkt ook echt alleen met swipen, als je dat uit hebt gezet is er geen andere manier om bij die instelling te komen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ethirty schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:21:
Werkt ook echt alleen met swipen, als je dat uit hebt gezet is er geen andere manier om bij die instelling te komen.
Het stomme is dat het ook weergegeven wordt als je de stream start 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
Jeuvie schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:19:
[...]

Bij mij werkt het weer zoals het hoort. Wat ik jammer vind is dat NLziet niets doet met de feedback die gegeven wordt op de manier van zappen. Velen prefereren het Ziggo Go model, button up / button down, wat vele malen makkelijker is.
Maar zappen is toch niet meer van deze tijd? Ik vind het juist wel goed dat dit niet te makkelijk is, dit ondersteunt de nieuwe manier van tv kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertoBOZ schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:02:
Maar zappen is toch niet meer van deze tijd?
Wat een kul…

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertoBOZ schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:02:
[...]

Maar zappen is toch niet meer van deze tijd? Ik vind het juist wel goed dat dit niet te makkelijk is, dit ondersteunt de nieuwe manier van tv kijken.
Zo lang niet alles via on demand gaat, moet je toch kunnen zappen (van zender wisselen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:29
Ben hier nu een paar jaar over op nlziet en zap sindsdien nooit meer, kijk gewoon in de tvgids en klik aan wat ik vanaf het begin wil kijken, zie niet echt echt meerwaarde om halverwege een programma in te “zappen”
Dus was is voor jullie dan de rede dat je wil zappen?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb de laatste tijd dat er vaak op de AppleTV geen afbeeldingen meer te zien zijn in de EPG van de NLZiet app (zie afbeelding), hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 70% gewijzigd door DON PAPA op 08-11-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:50:
Ben hier nu een paar jaar over op nlziet en zap sindsdien nooit meer, kijk gewoon in de tvgids en klik aan wat ik vanaf het begin wil kijken, zie niet echt echt meerwaarde om halverwege een programma in te “zappen”
Dus was is voor jullie dan de rede dat je wil zappen?
Bijvoorbeeld 1: je kijkt programma x op npo3 welke om 19.55 uur is afgelopen. Na dit programma wil je het journaal zien om 20.00 op npo1. Dan zap je dus even.
Bijvoorbeeld 2: je kijkt om 12.15 uur naar ESPN. De voetbalwedstrijd is rond 14.15 uur afgelopen. De volgende wedstrijd begint om 14.30 uur op een ander ESPN kanaal. Dan zap je dus even.

Daarnaast ook makkelijk tijdens een uitzending even te kijken op de andere kanalen wat er nu is en daarna volgt. Zonder dus echt van zender te wisselen. Dit is zappen 2.0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Heeft iemand de YouTube kids app? Deze is bij mij in het Engels en ik kan niet vinden hoe ik deze in het Nederlands krijg. Op de iPhone is deze in NL. Apple TV taal is ook NL. Is er nog ergens een andere instelling?

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hk12nl schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:27:
Heeft iemand de YouTube kids app? Deze is bij mij in het Engels en ik kan niet vinden hoe ik deze in het Nederlands krijg. Op de iPhone is deze in NL. Apple TV taal is ook NL. Is er nog ergens een andere instelling?
Bij ons is de taal in de app gewoon NL. Ik kan me niet herinneren dat ik dit heb moeten aanpassen. Ik kan ook geen instelling vinden.
We gebruiken deze app overigens zonder ingelogd te zijn met Google account. Kan dit nog een verschil uitmaken? Taal binnen het gebruikte account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
DON PAPA schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:18:
Ik heb de laatste tijd dat er vaak op de AppleTV geen afbeeldingen meer te zien zijn in de EPG van de NLZiet app (zie afbeelding), hebben meer mensen hier last van?

[Afbeelding]
Ja hier ook! Zo ineens gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:57:
[...]

Bij ons is de taal in de app gewoon NL. Ik kan me niet herinneren dat ik dit heb moeten aanpassen. Ik kan ook geen instelling vinden.
We gebruiken deze app overigens zonder ingelogd te zijn met Google account. Kan dit nog een verschil uitmaken? Taal binnen het gebruikte account?
Ah thx dan weet ik iig dat het mogelijk is. Ik ben inderdaad ingelogd maar dan ga ik het even verder uitzoeken.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Master51 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:36:
[...]
Ja hier ook! Zo ineens gekomen..
Ja hier werkte het voorheen ook altijd goed. Nu alleen nog zien te ontdekken waardoor dit komt. Heb jij ook dat als je NLZiet de eerste keer opent, dat dan de eerste zenders in de lijst wel plaatjes laten zien, en als je dan naar recht scrolt dat er zenders komen zonder plaatjes, en ga je daarna weer terug, dat dan ook de plaatjes bij de eerste zenders weg zijn?

En ik heb Glasvezel van Odido (ODF) en gebruik TVOS 17.2 (21K5330g) en NLZiet 5.7.0 - 88319 zie je daar nog overeenkomsten met je eigen configuratie?

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 08-11-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Ik had dezelfde problemen met F1 TV hier genoemd, en ik gebruik nu al een tijdje tevreden de Vroom TV app, die is heel snel en werkt meteen en kan zelfs splitscreen doen met de tracker of driver camera's, etc. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DON PAPA schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:18:

[Afbeelding]
Oh, verrek. Dat had ik van de week ook, dacht dat het een caching probleem was. Blijkbaar toch meer dan dat. NLZIET, laaste versie, tvOS laatste versie, Ziggo Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dat kan wel wat vriendelijker.

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 22-11-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

18 miljoen mensen/wensen. Dat de ene het niet meer van deze tijd vindt, wil toch niet zeggen dat niemand het meer wil 8)7

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_name_is_koen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-09 13:18
Weet er iemand een alternatief voor shared albums op de appletv? Een van de dingen die we graag gebruiken om leuke dingen aan de bezoekers te laten zien. Ik zou liever iets anders gebruiken dan icloud voor onze foto's maar ik vind precies geen andere. Precies al weinig die iets op de appletv kunnen, laat staan die functionaliteit aanbieden.
Ik heb bijvoorbeeld naar jottacloud gekeken maar die toont dan alles wat er in mijn account zit van fotos. Bij appletv worden er enkel de gedeelde albums getoond en dat is precies wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Knul? Mijn god zeg.
Ethirty schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:25:
18 miljoen mensen/wensen. Dat de ene het niet meer van deze tijd vindt, wil toch niet zeggen dat niemand het meer wil 8)7
Juist. Helaas ontbreekt het een aantal lieden om tot die hele simpele en logische conclusie te komen.
Het is dat ik bijna iedereen respecteer, maar wat had ik hier graag alsnog een heerlijke anekdote op los gelaten. Anyway... terug naar de belangrijke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:55
Beste allemaal, mijn ATV blijft maar om “verificatie” vragen. Als ik “nu niet” aanklik werkt de ATV uitstekend, maar die pop up is irritant. Als ik vervolgens mij ID invoer krijg ik “niet geldig” in het scherm. Terwijl ATV wel functioneert. Iemand een oplossing? Alvast dank.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:02:
[...]

Ah thx dan weet ik iig dat het mogelijk is. Ik ben inderdaad ingelogd maar dan ga ik het even verder uitzoeken.
Gisteren nog even mee bezig geweest. Uiteindelijk had ik in de instellingen van de Apple TV 2 talen staan (NL en ENG). Nederlands als hoofdtaal. Toen ik de tweede (Engels) verwijderde was het opgelost.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master51
DON PAPA schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:49:
[...]

Ja hier werkte het voorheen ook altijd goed. Nu alleen nog zien te ontdekken waardoor dit komt. Heb jij ook dat als je NLZiet de eerste keer opent, dat dan de eerste zenders in de lijst wel plaatjes laten zien, en als je dan naar recht scrolt dat er zenders komen zonder plaatjes, en ga je daarna weer terug, dat dan ook de plaatjes bij de eerste zenders weg zijn?

En ik heb Glasvezel van Odido (ODF) en gebruik TVOS 17.2 (21K5330g) en NLZiet 5.7.0 - 88319 zie je daar nog overeenkomsten met je eigen configuratie?
Ja ik kan me aansluiten bij bovenstaand.
Zelfde TVOS en tevens dezelfde app versie.
Internet via kpn.
Stoor me er overigens niet aan hoor, maar beetje vreemd is het wel. Het is ook alleen inde tvgids. De rest wordt netjes afgebeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:24
Ik orienteer mij al een tijdje voor een nieuwe Apple TV, namelijk het 4K model. Is het verstandig om het nieuwste model aan te schaffen t.o.v. oudere modellen? Ik wil nog onderzoeken of de Thread ondersteuning belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:06
Joyous-P schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:08:
Ik orienteer mij al een tijdje voor een nieuwe Apple TV, namelijk het 4K model. Is het verstandig om het nieuwste model aan te schaffen t.o.v. oudere modellen? Ik wil nog onderzoeken of de Thread ondersteuning belangrijk is.
Waarom zou je een ouder model nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
De prijs en met name de ondersteuning voor Thread dat in het laatste model enkel in de 128GB + Ethernet model zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarom wil je dus de nieuwste toch…. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nee, want thread zit ook gewoon in de ATV 4K van 2021 en die heeft standaard een ethernetpoort.
Die is een stuk goedkoper en biedt exact hetzelfde. Wellicht minder opslag maar tenzij je gamet op je ATV heb je die echt niet nodig.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Ja, echter zit in het vorige model (wel 4K, maar van 2021) ook Thread ondersteuning en deze zijn (op Marktplaats) toch een stuk goedkoper. Eigenlijk precies wat de opmerking hierboven zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ferruginous Hwk schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:23:
Nee, want thread zit ook gewoon in de ATV 4K van 2021 en die heeft standaard een ethernetpoort.
Die is een stuk goedkoper en biedt exact hetzelfde. Wellicht minder opslag maar tenzij je gamet op je ATV heb je die echt niet nodig.
En HDR10+ ben je even vergeten…. Exact hetzelfde is dus iets minder exact 8)7
En usb-c voor de remote is ook gewoon handig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2023 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:30:
[...]

En HDR10+ ben je even vergeten…. Exact hetzelfde is dus iets minder exact 8)7
En usb-c voor de remote is ook gewoon handig.
HDR10+ ondersteuning is inderdaad nieuw bij de laatste ATV.
Wat betreft je laatste zin, usb-C kan inderdaad handig zijn, maar ik vind er niks ‘gewoon’ aan. Indien je in het Apple eco systeem zit en nog veel of zelfs alleen Lightning aansluitingen hebt, kan usb-c juist als vervelend ervaren worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:22
Ik speel met het idee om te upgraden van een nvdia shield uit 2016 naar een apple tv 4K. Zou dit een betekenisvolle upgrade zijn of ga ik niet veel verschil merken me de shield? Ik heb al gekeken en de apps die ik gebruik zijn ook beschikbaar op de apple tv. Of zal het weggegooid geld zijn en kan ik beter de shield blijven gebruiken. De huidige tv is een panasonic van 2016. Binnenkort ontvang ik mijn iphone 15 PM, daarom ook dat ik kijk richting de apple tv

[ Voor 13% gewijzigd door bartmaniac op 13-11-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

J27

bartmaniac schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:13:
Ik speel met het idee om te upgraden van een nvdia shield uit 2016 naar een apple tv 4K. Zou dit een betekenisvolle upgrade zijn of ga ik niet veel verschil merken me de shield? Ik heb al gekeken en de apps die ik gebruik zijn ook beschikbaar op de apple tv. Of zal het weggegooid geld zijn en kan ik beter de shield blijven gebruiken. De huidige tv is een panasonic van 2016
Ik heb beide apparaten gehad (tot de shield uit elkaar viel) en zelfs mogelijk dezelfde tv, maar functioneel scheelt het weinig tenzij je wil gamen met het apparaat.

De afstandbediening van de shield vond ik erg fijn, maar de algemene bouwkwaliteit was wel een stuk minder als de apple tv.

Qua beeldkwaliteit zag ik zelf geen verschil, al is de shield mogelijk in theorie beter dankzij de 4k AI upscaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
J27 schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:22:
[...]

Ik heb beide apparaten gehad (tot de shield uit elkaar viel) en zelfs mogelijk dezelfde tv, maar functioneel scheelt het weinig tenzij je wil gamen met het apparaat.

De afstandbediening van de shield vond ik erg fijn, maar de algemene bouwkwaliteit was wel een stuk minder als de apple tv.

Qua beeldkwaliteit zag ik zelf geen verschil, al is de shield mogelijk in theorie beter dankzij de 4k AI upscaling
Spelen ga ik er niet mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartmaniac schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:13:
Ik speel met het idee om te upgraden van een nvdia shield uit 2016 naar een apple tv 4K. Zou dit een betekenisvolle upgrade zijn of ga ik niet veel verschil merken me de shield? Ik heb al gekeken en de apps die ik gebruik zijn ook beschikbaar op de apple tv. Of zal het weggegooid geld zijn en kan ik beter de shield blijven gebruiken. De huidige tv is een panasonic van 2016. Binnenkort ontvang ik mijn iphone 15 PM, daarom ook dat ik kijk richting de apple tv
Ik vindt de Shield het betere apparaat…. Maar een ATV werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:14:
[...]

Ik vindt de Shield het betere apparaat…. Maar een ATV werkt ook prima.
Heb je het dan over de oude shield van 2016 of over een shield van nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste versie natuurlijk en de pro… en zelfs die is al wat ouder. Maar voldoet nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2023 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:03
De laatste tijd een beetje vervelend probleem met 1 app.

Alle apps werken met geluid maar alleen de videoland app is sinds kort drama.

Apple TV 4K 1e editie en Videoland app gebruiken al een poos, nu totaal geen geluid of heel erg zacht. App opnieuw geïnstalleerd heeft probleem niet opgelost.

iemand een idee waar ik verder zou kunnen zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand ook problemen met Videoland dat het geluid onwijs hard gezet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:48

_AN

Zie een bericht eerder. Vergelijkbaar probleem. Ik zal straks ook eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:03
THE_BASE schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:11:
Iemand ook problemen met Videoland dat het geluid onwijs hard gezet moet worden?
Verminder harde geluiden als je een video afspeelt helpt ;), dit kan je aangeven als de video net begint met de remote.

[ Voor 10% gewijzigd door londemanmp op 18-11-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_AN schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:51:
Zie een bericht eerder. Vergelijkbaar probleem. Ik zal straks ook eens proberen.
Wat erg. Las er gewoon overheen. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
londemanmp schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:05:
[...]

Verminder harde geluiden als je een video afspeelt helpt ;), dit kan je aangeven als de video net begint met de remote.
Inderdaad. Via Instellingen naar Audio en daar Vermider harde geluiden INSCHAKELEN. Dat helpt. Wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:11:
Ik krijg bij Videoland helemaal geen geluid. Sonos Playbar. Je hoort als je in Videoland de selectie verplaatst wel geluid van de Apple TV. En overal werkt het gewoon.

We spelen nu maar af via de telefoon en AirPlay. Dat werkt gewoon. Bijzonder is het wel.

Edit. Te snel geweest. Nog niet alles gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 18-11-2023 23:39 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
londemanmp schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:05:
[...]

Bij mij helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
'Op de nieuwe app V2 van videoland is mij het volgende opgevallen,
Bij verschillende films en ook programma's is bij de ondertitels een bug gevonden.
Als je bijvoorbeeld de films rambo "3 delen" de ondertitels bekijkt,dan zie je als het uit 2 regels bestaat
het een behoorlijk stuk hoger staat in beeld als het uit 1 regel bestaat die staat dan een stuk lager uit 1 regel is wel de juiste hoogte.
Dat is alleen als je met de Apple tv kijkt .
Na een paar update's van V2 is het nog niet verholpen.
Heeft hier iemand ook ervaring mee met deze bug?"
Na paar keer gemaild en gebeld te hebben is dit nog steeds niet opgelost.
Bij een aantal kennissen ook met apple tv en videoland account precies zo.
Iemand dit al eens opgevallen het is bij heel veel films en of series ook nederlandse films en series waar je de ondertitels van kan aanzetten ook wat er pas is opgezet.
Het is niet bij alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
We kunnen wel constateren dat het Videoland niet lukt om een een fatsoenlijke app te maken (voor Apple TV). Het was een vooruitgang dat ze de standaard videospeler gingen gebruiken, maar ik vind het persoonlijk bijvoorbeeld ook irritant dat ik elke keer bij opstarten een profiel moet kiezen. Dat moet ook anders kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 11-09 14:13
We zijn intussen een jaar verder.
Ik heb sinds vandaag ook een Apple TV van iemand gekregen, ik gebruikte Chromecast met TiViMate maar kom er niet uit welke IPTV-app ik het beste kan gebruiken.
- TiviMax werkt op zich goed maar schijnt buggy te zijn.
- IPTV Streamers Pro werkt op zich goed maar de zoekfunctie is echt crap, ik vind bijna niets wat ik met TiviMax wel vind.
- iPlayTV nog niet geprobeerd ivm aankoop.
- IPTVX nog niet geprobeerd.

Andere ideeen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

THE_BASE schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:01:
Het was een vooruitgang dat ze de standaard videospeler gingen gebruiken, maar ik vind het persoonlijk bijvoorbeeld ook irritant dat ik elke keer bij opstarten een profiel moet kiezen. Dat moet ook anders kunnen.
Verbaasd me sowieso, je kan op je atv profielen aanmaken, maar volgens mij is er geen app die daar rekening mee houdt. Netflix, Disney etc vragen daarna alsnog wie je bent.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad416
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:49
De beste IPTVX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Tivimax vind ik fijner dan IPTVX.
Geen echte bugs kunnen ontdekken tot nu toe, gewoon een Tivimate clone.
Of hebben ze bij iptvx inmiddels aangepast dat je niet die shitload aan Indiase en Arabische shows bij most watched categorieen ziet?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Ik heb sinds gisteren een Apple TV HD in bruikleen om te kijken of het wat is.
Tot nu toe positief, behalve de afstandsbediening. Er zijn ook kinderen dus bedienen op IPhone is niet altijd een optie.
Ik heb de touch afstandsbediening, dus navigeren zonder knoppen maar dit vind ik echt niet fijn.
De afstandsbediening van m'n Samsung TV werkt ook maar daar is het niet mogelijk naar "home" te gaan. Het huisje gaat uiteraard naar de home van de TV en niet van de Apple TV.
Zijn er überhaupt andere universele afstandsbedieningen die werken of iets dergelijks?
De nieuwe siri remote vind ik nogal prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor als je met VPN aan de slag wil gaan.
https://9to5mac.com/2023/11/25/best-vpn-apps-apple-tv/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:19
Mochten mensen de NPO-app nog niet hebben geüpdatet: doe het niet. Als je dacht dat de oude slecht was, die is tenminste nog te gebruiken. De nieuwe heeft geen menu, waardoor je niet kunt inloggen of kunt zoeken. Hierdoor kun je alleen de paar geboden opties op de hoofdpagina kijken. Je vraagt je toch af hoe zo’n product tot stand komt…

In de webversie is er wel een menu, maar lijken ze de hele kijklijst eruit te hebben gesloopt. Het is echt niet te filmen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jixreme op 25-11-2023 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jixreme schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:19:
Mochten mensen de NPO-app nog niet hebben geüpdatet: doe het niet. Als je dacht dat de oude slecht was, die is tenminste nog te gebruiken. De nieuwe heeft geen menu, waardoor je niet kunt inloggen of kunt zoeken. Hierdoor kun je alleen de paar geboden opties op de hoofdpagina kijken. Je vraagt je toch af hoe zo’n product tot stand komt…

In de webversie is er wel een menu, maar lijken ze de hele kijklijst eruit te hebben gesloopt. Het is echt niet te filmen.
Uit nieuwsgierigheid de app bijgewerkt. Je mist inderdaad wezenlijke functionaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Hop, naar NLZiet. Scheelt je 6 euro per maand, maar een wereld van verschil. En zeg dan gelijk je traditionele tv-abonnement op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een tweede ATV aangeschaft voor de werkkamer…. Maar wat een slechte ervaring weer met de installatie, TV os blijft toch gewoon in de basis wat hobby werk.

Na bij de eerste ATV tegen allerlei gezeik aangelopen te zijn omdat ik, vanwege enkele apps die alleen in de app store van mijn huidige (werk)land beschikbaar zijn, alleen voor de ATV een nieuwe account wilde gebruiken. En je dus met alleen een ATV helemaal niet een werkende account kan creëren….

Nu ook weer gezeik. Voor installatie even opgezocht of het mogelijk is om een tweede ATV zoveel mogelijk als kloon van de eerste te gebruiken. Zag er hoopvol uit met een optie voor “one home screen”.

Maar dat is in de praktijk dus ook gewoon een farce. Enige dat je hiermee opschiet is dat je iconen in dezelfde volgorde komen te staan. Helemaal niets van je andere settings worden overgenomen. Kost dus nog gewoon minimaal een uur om alles te installeren, settings te wijzigen en passwords opnieuw in te voeren.

Dat is op een iPhone bij een migratie toch wel veel beter geregeld….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Toch maar weer een ATV aangeschaft. Nu omdat ik via OpenMediaVault (op een pi 4) al mijn films via Infuse kan bekijken. Deed het eerst via een Jellyfinserver, maar dan werkt OMV toch een stuk prettiger. Geen haperingen of wat dan ook. En dat was met Jellyfin toch wel anders.

Jammer is dat de F1 app vanmiddag niet wilde starten met de race (dus maar in de browser van mijn LG C2 gekeken). Zijn er mensen waarbij het wel goed werkt? (dus alleen de F1-app)

En daarnaast de NPO-app geïnstalleerd. Heb NPO-plus, maar dat is nu onbruikbaar. Echt een schande, dat ze een onaffe app aanbieden. Wat een prutsers zeg. Kan daar met mijn verstand niet bij.

Voor de rest wel blij hoor. Denk dat dit 1 blijvertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Philo Melos Ik wilde in het F1 topic juist een juich bericht plaatsen dat dit weekend, zowel de quali als de race, probleemloos live wilden starten (gelijk met NL commentaar). Wel iets langer het rond draai figuurtje dan vroeger (van voor de problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
meesje schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:15:
@Philo Melos Ik wilde in het F1 topic juist een juich bericht plaatsen dat dit weekend, zowel de quali als de race, probleemloos live wilden starten (gelijk met NL commentaar). Wel iets langer het rond draai figuurtje dan vroeger (van voor de problemen).
Vraag me dan toch af waar het aan ligt. Bekabeld aangesloten. Met de vrije trainingen en kwalificatie geen probleem, maar vandaag bleef hij maar laden. Maar goed, nu 3 maanden pauze. Overweeg zowiezo om het abonnement te downgraden. Hoef ook niet zo nodig de races live te zien. Dan maakt het allemaal niet meer uit.
Zal eens in het F1-topic lezen.
ps. Taal op Engels instellen dus. Jammer dat ik dat nu pas lees 8)7 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Philo Melos op 26-11-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:41

ik ben kennelijk automatisch geupdate. Dit is echt een onbruikbare app geworden inderdaad. :(
Kun je nog terug naar een oude versie? Kan ik met een ontwikkelaar van deze app bellen om m wat te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pnnnkk schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:07:
[...]
ik ben kennelijk automatisch geupdate. Dit is echt een onbruikbare app geworden inderdaad. :(
Kun je nog terug naar een oude versie? Kan ik met een ontwikkelaar van deze app bellen om m wat te leren?
De iOS versie heeft sinds gisteren een update gehad met aan de onderzijde verschillende opties: start, ontdek (o.a. zoek), live en account. Hopelijk komt er ook snel een update voor de tvOS versie. Op iPad/iphone vind ik de nieuwe app er overigens prima uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuilnaam85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-06 12:44
hk12nl schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:38:
[...]

Ik krijg bij Videoland helemaal geen geluid. Sonos Playbar. Je hoort als je in Videoland de selectie verplaatst wel geluid van de Apple TV. En overal werkt het gewoon.

We spelen nu maar af via de telefoon en AirPlay. Dat werkt gewoon. Bijzonder is het wel.

Edit. Te snel geweest. Nog niet alles gelezen.
Als je een extra airplay speaker toevoegt dan krijg je wel weer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09

JB

Cédric roelt!

Ik dacht gisteren even wat foto’s van de vakantie te showen via mijn iPhone op de ATV 4K (2022) maar wat een drama weer :/ Airplay verbreekt telkens de verbinding. Dit heeft altijd goed gewerkt. Is dat weer een bug in de laatste versies van een van de twee?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
Pnnnkk schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:07:
[...]
Kwam er vandaag om 17:58 achter dat bij ons de app ook is bijgewerkt. Vlak voor het Sinterklaasjournaal...

Snel de iOS app gedownload en NPO3 ge-Airplayed naar de Apple TV. Was de avond toch nog gered.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik snap die discussie wel enigszins over de nieuwe NPO app. Maar ook bij Videoland heeft men geleerd van gebruikerswensen en feedback. Gewoon geduld hebben en alles komt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:19
THE_BASE schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:39:
Ik snap die discussie wel enigszins over de nieuwe NPO app. Maar ook bij Videoland heeft men geleerd van gebruikerswensen en feedback. Gewoon geduld hebben en alles komt goed. :)
Nouja, discussie - het is vooral dat ze een app hebben uitgebracht waarbij basisfunctionaliteiten missen (live tv, inloggen (waarom betaal je anders voor Plus?), een zoekfunctie…). Je kan alleen programma’s kijken die door henzelf zijn uitgelicht. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze dit niet gezien hebben, maar aan de andere kant lijkt Apple TV al langer een ondergeschoven kindje voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jixreme schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:26:
[...]

Nouja, discussie - het is vooral dat ze een app hebben uitgebracht waarbij basisfunctionaliteiten missen (live tv, inloggen (waarom betaal je anders voor Plus?), een zoekfunctie…). Je kan alleen programma’s kijken die door henzelf zijn uitgelicht. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze dit niet gezien hebben, maar aan de andere kant lijkt Apple TV al langer een ondergeschoven kindje voor ze.
Op zich is het toch niet zo heel lastig om te porten van iOS naar tvOS? Maar ik ben geen ontwikkelaar, dus kan daar geen mening over vormen. Ik dacht dat het minder ernstig was, maar als de zoekfunctie mist dan snap ik dat je niets aan die applicatie hebt. Maar ik kan mij voorstellen dat dit V1 is en dat er binnen no-time een update van komt.

Ik snap ook niet dat het niet gewoon deels de basis van NLZiet is, scheelt aanzienlijk in de kosten en ontwikkeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:08
Jixreme schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:26:
[...]
Ik vind het onbegrijpelijk dat ze dit niet gezien hebben, maar aan de andere kant lijkt Apple TV al langer een ondergeschoven kindje voor ze.
Ik denk dat ze het wel gezien hebben.
Ik stuurde een klacht en kreeg daarop het volgende antwoord:
[...]
Wat vervelend dat je de mogelijkheid om te koppelen niet kan vinden in de nieuwe app. Dit komt omdat de app op de AppleTV nog niet compleet is. Er ontbreken dus nog een aantal dingen, waaronder het inloggen. Dit probleem is bij ons bekend. Wij hopen dit zo snel mogelijk op te lossen.

Meer informatie hierover kan je vinden op https://service.npo.nl/on...-op-appletv-niet-compleet.
[...]
Volg je de link in het antwoord dan zie je dat dit bewust zo gedaan is.
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

manusz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat ze het wel gezien hebben.
Ik stuurde een klacht en kreeg daarop het volgende antwoord:

[...]

Volg je de link in het antwoord dan zie je dat dit bewust zo gedaan is.
8)7
Inloggen lijkt me een basis functionaliteit. De product manager die dit heeft goedgekeurd mag wel wegbezuinigd worden...

Overigens zelf blij dat ik de NPO app er al tijdjes uitgegooid heb, die paar euro per maand extra voor NLZiet is het me wel waard, ook al kijk ik nauwelijks commerciele zenders

[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 29-11-2023 16:01 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De Videoland app is inmiddels gelukkig weer geüpdatet en het geluidsniveau is weer zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
Ik kom ook even buurten om te treuren over de NPO-app. Toen het bericht over de update etc op de nieuwspagina kwam sidderde ik al, maar na gisteren automatisch geupdate te zijn: wat een crime.
Ik keek graag NPO 1,2,3 via de app op de apple tv. Vond de app bagger, maar het scheelt een tv abonnement.

En heb zelfs NPO plus. maar nu kan er niet eens live gekeken worden. Natuurlijk kun je airplayen vanaf iOS maar dan kun je op dat apparaat vervolgens niets meer omdat de app open moet blijven staan.

Misschien ergert Wilders zich wel gewoon aan de app en wil ie daarom de hele NPO afschaffen.

Edit: gelijk ook even een zeur mailtje gestuurd naar de NPO, automatisch bericht terug dat het erg druk is: hoe zou dat nu komen :o

[ Voor 9% gewijzigd door monsieurpinot op 29-11-2023 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Ik heb wellicht een noob-vraag.
Ik heb een Apple-TV 2021 HD.
Ik maak gebruik van een IPTV-provider die ook enkele 4K-content aanbiedt.
Het afspelen van normale content, films, tv, gaat allemaal prima, echter als ik 4K content afspeel, gaat deze stotteren en haperen, verschillende apps als IPTVX en anderen, hetzelfde probleem. Zet ik de player in de apps op VLC of een andere optie waar ik even de naam niet meer van weet, blijft het probleem.
Nu is de Apple-TV ook geen 4K natuurlijk maar is het op een of andere manier mogelijk om deze 4K-content toch af te spelen, dat Apple deze downscaled of iets dergelijks?
Of is de enige mogelijkheid een Apple-TV-4K te kopen?

(Overigens ligt het niet aan m'n internetverbinding, met de Chromecast werkt het prima en alles is bekabeld aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 10:19
Wij gaan na jaren Nvidia Shield gebruikt te hebben over naar een Apple TV 4k 2022.
De ATV krijgt geen HDMI kabel meegelerd. :F
De Shield heeft als ik de specs bekijk HDMI 2.0b, maar ook hier keek ik 4K met Dolby Vision en HDMI 10 mee.

Is het noodzakelijk dat ik een deugdelijke HDMI 2.1 kabel aanschaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
maDDog83 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:16:
Wij gaan na jaren Nvidia Shield gebruikt te hebben over naar een Apple TV 4k 2022.
De Shield heeft als ik de specs bekijk HDMI 2.0b, maar ook hier keek ik 4K met Dolby Vision en HDMI 10 mee.

Ik zou het gewoon proberen. Kun je daarna altijd nog investeren in een HDMI kabel van audioquest ofzo

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ultieme luiheid om niet even google aan te slingeren…..

HDMI 2.1 allows for higher resolutions at higher frame rates than before. With HDMI 2.0b, we could enjoy a maximum of 4K resolution at a maximum frame rate of 60Hz. With HDMI 2.1, we can get 4K at 120Hz, 8K at 60Hz

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2023 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik gebruik onderstaande kabels al jaren tot volle tevredenheid met m'n AppleTV 4K / HDR apparaatjes, ook op de nieuwste.

https://www.ruconnected.nl/kabels/platte-4K-HDMI-kabel/

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.