Kan alleen als je atv usb-c heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 10-10-2023 10:28 ]
Haters everywhere but I don’t really care
[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 10-10-2023 10:28 ]
Ja las ik ook net, en die heeft mijn AppleTV 4K (2022) helaas niet, dus dat houd over. Ik hoop maar dat er snel een upgrade van ostv17 komt, die het probleem oplost bij NLZiet en F1TV bij het vooruit spoelen...matthijst schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:28:
Kan alleen als je atv usb-c heeft.
Toch maar een weblog?
Verwijderd
Er zijn er ook genoeg die helemaal geen problemen ervaren….. dus wat het is….tomic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:25:
Goed om te weten. Ik heb net een nieuwe Apple TV 4K besteld. Maar laat die mooi nog even op tvOS waarop hij binnen kwam.
En dan ook nog, zoals hier, af en toe problemen. Geen pijl op te trekken, maar komt wel weer goed.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:16:
[...]
Er zijn er ook genoeg die helemaal geen problemen ervaren….. dus wat het is….
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Je kan niet meer terug naar TVOS 16. Apple signeert deze versie niet meer.DON PAPA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:25:
[...]
Is er iemand die een goed stappenplan heeft omdat te doen? Ik zou namelijk graag terug willen naar de vorige TVOS
Leuk! Vooral de consistente(re) interface zal je mogelijk bevallen.saveljos schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:01:
Eén om binnenkort een keer volledig over te stappen naar het Apple eco systeem. Na heel mijn leven Android en Windows te hebben gebruikt
€45 per maand is best veel. Kun je niet een "lager" abonnement nemen? 100 Mbps is ruimschoots voldoende, de helft waarschijnlijk ook, en dat scheelt ongeveer een derde schat ik in.En twee om mijn glasvezel abonnement eruit te gooien.
Ik woon hier toch maar in mijn eentje. En waar ik het voor gebruik is het de 45,- per maand eigenlijk niet waard.
Dan moet je thuis een netwerk hebben.Nu heb ik er geen probleem mee om voor de keren dat ik achter de pc zit om er een hotspot voor aan te maken.
Maar als ik even snel iets wil kijken op de tv of iets van muziek wil streamen doe ik dat het liefst zonder dat er een hotspot bij komt kijken.
Klopt, je moet een wifi netwerk hebben. Als ik een internet storing heb, dan werkt mijn Apple TV nog steeds prima met de content die ik in de meterkast heb. Met andere woorden: internet is niet vereist.Nu heb ik van de Apple AirPlay begrepen dat er een wifi netwerk nodig is. Maar nergens krijg ik concreet gevonden of je er ook internetverbinding voor moet hebben.
Je telefoon moet dan tegelijk op wifi en op 5G zitten, er even vanuit gaande dat jij je content van het internet haalt. Ik weet niet of je dat goed werkend krijgt.Ik kan het mij voorstellen dat de beeldkwaliteit wat minder is bij AirPlay dan wanneer de Apple TV de stream zelf naar binnen haalt. Maar als ik het goed heb begrepen kan ik vanuit bijvoorbeeld Youtube of een andere streaming app direct casten naar de tv terwijl mijn telefoon gewoon normaal bruikbaar blijft. Toch?
Ik heb het een paar dagen gehad, mijn iPhone was de hotspot, Apple TV en iPad maakten gebruik van de hotspot. Dat werkt, maar ik vind wifi vele malen handiger. Maar misschien vind jij het wel werkbaar.Meer mensen die puur met hun mobiel data abonnement in het Apple eco systeem zitten? Zijn er dingen om eventueel rekening mee te houden?
Verwijderd
Bedenk dan wel dat alleen een Apple TV (zonder iPhone of een Mac) een redelijk drama is.saveljos schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:01:
Eén om binnenkort een keer volledig over te stappen naar het Apple eco systeem. Na heel mijn leven Android en Windows te hebben gebruikt
Als je het nieuwe account toevoegd aan je "familie" dan zullen de meeste dingen gewoon werken lijkt mij.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:35:
[...]
Bedenk dan wel dat alleen een Apple TV (zonder iPhone of een Mac) een redelijk drama is.
Ik heb hier net een Apple TV geinstalleerd onder een nieuwe account omdat ik die eigenlijk buiten mijn reguliere account wilde houden….. het wordt nergens vermeld dat je het ding niet fatsoenlijk kan installeren/activeren en gebruiken zonder dat je allerlei dingen ook kan regelen via een iPhone of een Mac.
Zo kan je niet eens een nieuwe Apple ID aanmaken op het ding zonder dat er functionaliteit ontbreekt zoals toegang tot de app store waardoor je dus geen apps kan installeren. Bizarre ervaring eigenlijk….
Verwijderd
Ook dat niet….. en je wil natuurlijk dat alles werkt, niet “het meeste”. Het is blijkbaar ongewenst of niet over nagedacht dat je het ding “stand alone” zou willen gebruiken. Bij een watch weet je het in ieder geval nog, hier niet.jacox schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Als je het nieuwe account toevoegd aan je "familie" dan zullen de meeste dingen gewoon werken lijkt mij.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2023 17:09 ]
Gelukkig werken Infuse Pro, Youtube, Prime, Ziggo Go, Discovery Plus en Netflix verder zonder problemen, maar als ik een F1-race wil zien... moet het gewoon werken. En als het nu de eerste keer is... oké, kan gebeuren, maar er is altijd wel wat met die F1 TV Pro-app. Alleen al het live starten of kijken vanaf begin. Werkt praktisch nooit. Ja, met de voorbeschouwing, nabeschouwing... perfect... maar met de race zelf? Altijd gezeik. Zijn ze ook van op de hoogte, maar er wordt niets aangedaan.Keurig met UTP en draadloos verbonden... het ligt niet aan de installatie hier thuis in ieder geval.Ferruginous Hwk schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:17:
Tja, een beetje mosterd na de maaltijd.. Maar je moet altijd pas een release-update doen als je zeker weet dat datgene wat je nodig hebt werkt. Dat voorkomt echt teleurstellingen.
Gelukkig heb ik geen issues sinds mijn update naar tvOS 17.
De Apps die ik het meest gebruik op mijn AppleTVs zijn:
ZiggoGO
YouTube
Netflix
Amazon Prima
en met stip op Nr 1... Infuse Pro
Dat herken ik niet, hier werkt de F1TV app naar wens, alleen de default commentaar-taal wordt niet onthouden. Je kunt deze eens proberen (te installeren via TestFlight), misschien dat die beter werkt: https://github.com/NoahFetz/F1AppleTVCreativeS schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:34:
[...]
Gelukkig werken Infuse Pro, Youtube, Prime, Ziggo Go, Discovery Plus en Netflix verder zonder problemen, maar als ik een F1-race wil zien... moet het gewoon werken. En als het nu de eerste keer is... oké, kan gebeuren, maar er is altijd wel wat met die F1 TV Pro-app. Alleen al het live starten of kijken vanaf begin. Werkt praktisch nooit. Ja, met de voorbeschouwing, nabeschouwing... perfect... maar met de race zelf? Altijd gezeik. Zijn ze ook van op de hoogte, maar er wordt niets aangedaan.Keurig met UTP en draadloos verbonden... het ligt niet aan de installatie hier thuis in ieder geval.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Hier is het bij F1TV altijd de vraag of de live stream direct start. Meestal moet ik het meerdere keren proberen.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
Dat herken ik niet, hier werkt de F1TV app naar wens, alleen de default commentaar-taal wordt niet onthouden. Je kunt deze eens proberen (te installeren via TestFlight), misschien dat die beter werkt: https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Biedt daarnaast nog meer mogelijkheden voor meerdere beelden tegelijk en zo, als je dat leuk vindt.
Bij werkt de stream op de AppleTV ook niet direct, ik moet het meerdere keren proberen. Loopt de stream eenmaal dan krijg ik de melding netwerk problemen. Streams op mijn IPad of IPhone starten echter direct.Dj-sannieboy schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:10:
[...]
Hier is het bij F1TV altijd de vraag of de live stream direct start. Meestal moet ik het meerdere keren proberen.
De melding over netwerk problemen kreeg ik zondag ook voor het eerst.Jeuvie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:18:
[...]
Bij werkt de stream op de AppleTV ook niet direct, ik moet het meerdere keren proberen. Loopt de stream eenmaal dan krijg ik de melding netwerk problemen. Streams op mijn IPad of IPhone starten echter direct.
Mijn conclusie het is TVOs 17 gerelateerd. Voor deze update had ik nergens last van.
OK, apart.Ik gebruik ook TVOS. Maar je zou alsnog kunnen kijken of je met die andere app dezelfde problemen hebt, natuurlijk.Jeuvie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:18:
[...]
Bij werkt de stream op de AppleTV ook niet direct, ik moet het meerdere keren proberen. Loopt de stream eenmaal dan krijg ik de melding netwerk problemen. Streams op mijn IPad of IPhone starten echter direct.
Mijn conclusie het is TVOs 17 gerelateerd. Voor deze update had ik nergens last van.
Welke andere app bedoel jij?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:04:
[...]
OK, apart.Ik gebruik ook TVOS. Maar je zou alsnog kunnen kijken of je met die andere app dezelfde problemen hebt, natuurlijk.
Voor wat deze n=1 melding waard is. Bij Odido TV en F1 TV had ik vorige week last van inderdaad haperende livestreams toen ik de tvOS 17 stable draaide. Om deze reden heb ik mijn Apple TV in de hoofdkamer overgezet naar de 17.1 public beta. Sindsdien bij Odido TV geen klachten meer.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:04:
[...]
OK, apart.Ik gebruik ook TVOS. Maar je zou alsnog kunnen kijken of je met die andere app dezelfde problemen hebt, natuurlijk.
Zie mijn post hierboven (stuk of 6 posts terug).
Default taal word gebaseerd op de taal van je apple tv. Staat hij engels, dan is de f1tv engels ongeacht je geselecteerde taal. Hetzelfde als dat je apple tv op NL taal is ingesteld. Dus je moet je OS taal aanpassen ;-) (hoort niet, maar is wel de fix)BeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
Dat herken ik niet, hier werkt de F1TV app naar wens, alleen de default commentaar-taal wordt niet onthouden. Je kunt deze eens proberen (te installeren via TestFlight), misschien dat die beter werkt: https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Biedt daarnaast nog meer mogelijkheden voor meerdere beelden tegelijk en zo, als je dat leuk vindt.
[ Voor 19% gewijzigd door RambOo op 20-10-2023 20:32 ]
Dat klinkt hoopvol. Helaas komt het komende F1 race weekend nog te vroeg. De F1Tv app werkt nu ook niet top.RambOo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:22:
Goed nieuws gisteren tvOS 17.1 Release Candidate (21K69) geïnstalleerd en sindsdien ervaar ik nul buffer problemen meer bij fast forward van live programma's in NLZIET (F1TV uiteraard nog niet kunnen testen)
De appversie van NLZIET is nog steeds het zelfde 5.6.5 van 29 augustus dus het lijkt aan de firmware kant te zijn opgelost.
Naar verwachting komt iOS 17.1 aanstaande dinsdag uit en daarmee hopelijk ook tvOS 17.1 aangezien deze releases meestal gelijktijdig zijn. Morgen even F1TV testen en zal dit bericht updaten met de resultaten.
Nog heel even volhouden dus.
Jep, hier ook tvOS 17.1 RC en NLZIET werkt weer vlekkeloos. Scheelt een hoop frustratie op de bank.RambOo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:22:
Goed nieuws gisteren tvOS 17.1 Release Candidate (21K69) geïnstalleerd en sindsdien ervaar ik nul buffer problemen meer bij fast forward van live programma's in NLZIET (F1TV uiteraard nog niet kunnen testen)
De appversie van NLZIET is nog steeds het zelfde 5.6.5 van 29 augustus dus het lijkt aan de firmware kant te zijn opgelost.
Naar verwachting komt iOS 17.1 aanstaande dinsdag uit en daarmee hopelijk ook tvOS 17.1 aangezien deze releases meestal gelijktijdig zijn. Morgen even F1TV testen en zal dit bericht updaten met de resultaten.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ja, als je eenmaal iets gewend best is het vaak lastig naar iets anders te gaan.ikweethetbeter schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:35:
@Johan H
De snelheid en kwaliteit van NLZiet bevallen me zeer goed! Ik heb al een paar maanden NLZiet gehad.
Alleen... er is een aparte manier van zappen, en de tv gids is "fout". Ik ben al decennia de tv gids van mijn huidige en vorige tv (Samsung) plus daarvoor nog die van m'n HDD recorder en de eerste digitale kastjes gewend, en de Ziggo Go app gebruikt iets soortgelijks. NLZiet is anders en IMHO slechter. Ik wil programma's op een tijdschaal zien, niet gewoon opgesomd.
NLZiet Plus kost €10,95, en daarvoor krijg je 50 zenders, maar geen dingen als XITE, m'n favoriete achtergrondzender.
Maar goed, als NLZiet het zappen en de gids aanpast, dan kan ik prima leven zonder XITE. En het maakt me provider-onafhankelijk!
Geschakelde woning 1990 146 m2 standaard geïsoleerd, glas vervangen door HR++ vloerverwarming beneden 55 m2, boven radiatoren. Aurora II 6 kW op het zuiden aan 1e verdieping sinds maart 2023. Tevreden klant!
Dan mag je terug mailen dat het probleem met iOS 17.1 is opgelost, scheelt ze weer werk.Johan H schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:38:
[...]
Heb trouwens bericht naar NLziet gestuurd voor het buffer probleem en ze hebben het zelf ook ondervonden en gaan aan een oplossing werken!
Hier dezelfde problemen bij NLZiet. Sowieso lijkt het opvragen van streams langer te duren dan voorheen.Patrick_ schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:53:
Hier ook live stream problemen met Apple TV OS17:
2x Apple Tv hier in huis, 2x 1e gen 4K.
Op de Apple Tv met TvOS16.5 geen enkele problemen, maar de Apple TV met TVOS17 des te meer.
Ik dacht dat dit alleen NLZiet gerelateerd was, maar gisteren tijdens de live stream van F1TV identieke problemen;
- Bij het vooruit spoelen, stap 10 seconden naar voren, gaat de stream soms 20 seconden naar achteren.
- Stream stopt wanneer je aan het spoelen bent soms na 20 seconden. Je moet dan weer naar voren of naar achteren spoelen. Pauze knop doet dat niets.
- De voortgangsbalk blijft regelmatig in beeld staan. Op menu knop drukken om deze weg te krijgen. Je weet dan overigens zeker dat de stream weer na ongeveer 20 seconden stopt.
Als de stream eenmaal loopt en je blijft overal vanaf dan blijven de problemen weg.
Het is dus 100% TVOS17 gerelateerd omdat ik deze problemen niet op de Apple Tv met TVOS16.5 heb en zijn dus ook niet app gerelateerd.
Waar de oplossing ligt is een andere vraag.
To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.
Bijgewerkt met F1TV resultaten.RambOo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:22:
Naar verwachting komt iOS 17.1 aanstaande dinsdag uit en daarmee hopelijk ook tvOS 17.1 aangezien deze releases meestal gelijktijdig zijn. Morgen even F1TV testen en zal dit bericht updaten met de resultaten.*
Edit:
* Met een grote slag om de arm lijkt het bij F1TV in praktische zin te zijn opgelost. De bufferanimatie verschijnt hier nog wel een enkele keer (minder dan voorheen) maar de stream loopt hierbij niet meer vast (getest 10+ min)
Voorts zit ik nog op 17.0….THE_BASE schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Dan mag je terug mailen dat het probleem met iOS 17.1 is opgelost, scheelt ze weer werk.
Geschakelde woning 1990 146 m2 standaard geïsoleerd, glas vervangen door HR++ vloerverwarming beneden 55 m2, boven radiatoren. Aurora II 6 kW op het zuiden aan 1e verdieping sinds maart 2023. Tevreden klant!
Na het lezen van je bericht gelijk ook een test gedaan. Het verbaasde me inderdaad dat live direct werkte. Daarna nog vanaf begin getest; dit werkte ook. Beide nog een paar keer geprobeerd. Ik zag in het begin wel eventjes de ‘zandloper’, maar de stream startte uiteindelijk wel.Ad416 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:24:
F1 Academy de race zojuist gekeken opstarten van live geen probleem.Vreemd hoor
[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 22-10-2023 21:07 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Leek overal bagger te zijn. ook op me macbook en op me W11 PCMr. Freeze schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:08:
Noodgedwongen de start op de iPad moeten kijken, op de Apple TV is het een drama, nu doet ie het wel eindelijk.
Nee! F1TV-app hoort te werken, dan maar niet. Ik ga niet met thirdparty shit werken.matthijst schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:07:
Gebruik gewoon die Vroom app.
https://github.com/VROOM-Project/vroom
Nu is F1 tv helemaal foetsie…..richards3 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:10:
[...]
Leek overal bagger te zijn. ook op me macbook en op me W11 PC
Check [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4Jeuvie schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:13:
Op alle devices is F1tv nu uit de lucht. Wie maakt er een apart draadje aan met F1TV Pro?
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 22-10-2023 21:14 ]
Welk commentaar (taal) hoor je tijdens de race?Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:22:
Hier via een ATV in Be totaal geen probleem…
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Verwijderd
Altijd Engels…standaard instelling van al mijn apparaten.meesje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:32:
[...]
Welk commentaar (taal) hoor je tijdens de race?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2023 21:44 ]
Kijk. Het issue zat in het NL commentaar. Maar op dit moment is dit ook verholpen. Alles doet het weer.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
BoehoeCreativeS schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:11:
[...]
Nee! F1TV-app hoort te werken, dan maar niet. Ik ga niet met thirdparty shit werken.
[ Voor 33% gewijzigd door DON PAPA op 23-10-2023 01:24 ]
Hier hetzelfde.TheKerremenke schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:41:
Hier werkte ook niets. Nu maar via AirPlay oldskool. Werkt wel prima. 👌
Normaliter werkt het wel na een paar keer de stream opnieuw starten, gister was het gewoon niet aan de praat te krijgen.BeQuietAndDrive schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:48:
Vreemd dat de ervaringen zo uiteen lopen. Ik heb TVOS17 (de normale, geen beta), open de F1TV app 3 minuten voor de start en kan gewoon de race kijken. Poging 1 mislukte, dat dan wel weer. Normaal gesproken nooit problemen ook, eigenlijk.
Ja, ik geloof iedereen welDj-sannieboy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:17:
[...]
Normaliter werkt het wel na een paar keer de stream opnieuw starten, gister was het gewoon niet aan de praat te krijgen.
Zelfs al lukte het soms te starten vanaf het begin, dan kreeg je een foutmelding zodra je naar live aan het doorspoelen was.
Niet iedereen geeft aan naar welke stream ze kijken. Uiteindelijk bleek het issue alleen in internationaal met NL commentaar te zitten.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:58:
[...]
Ja, ik geloof iedereen welmaar alleen verwonderlijk dat het dus kennelijk een storing was waar niet iedereen mee te maken kreeg.
Het is niet de eerste keer dit seizoen… het emmertje is een keer vol en dan ben ik wat meer van de principes. Klaar. Plus daarbij dat de interesse sowieso al wat minder is geworden dit jaar, dan is de keuze snel gemaakt om je bezig te houden met leukere dingen
Klopt. Zelfde ervaring. Voor mij was dit de druppel om SST op te zeggen. De andere diensten volgen gewoon de sub die ik ingesteld heb. Verder vind ik het aanbod zeer karig. Weinig nieuwe content, geen 4K, laat staan Atmos. De 3,5 euro voelde al als te veel.bruce. schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:30:
Goedenmiddag
Iemand ondekt dat de ondertitels erg vaag zijn op de apple tv van streamingsdienst Showtime.
Bij andere streamingsdiensten gaat het wel goed.
Is sinds een paar dagen op andere apparaten is het wel goed dit is alleen op de apple tv.
[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 24-10-2023 13:36 ]
Kontakt gehad met showtime was niet bekend lag natuurlijk aan mijn apple tv niet dus.meesje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Klopt. Zelfde ervaring. Voor mij was dit de druppel om SST op te zeggen. De andere diensten volgen gewoon de sub die ik ingesteld heb. Verder vind ik het aanbod zeer karig. Weinig nieuwe content, geen 4K, laat staan Atmos. De 3,5 euro voelde al als te veel.
O ja. De grootste ergernis was dat de subs niet in sync zijn.
©2004
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 24-10-2023 20:05 ]
De volumeknoppen werkten naar mijn weten eerder ookmeesje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:31:
Sinds xOS 17 kun je nu het volume van je tv bedienen wanneer er wat afgespeeld wordt. Tot voor kort waren de + en - knoppen niet aanwezig. De volume knoppen van je iPad/iphone werken overigens ook.
[Afbeelding]
Dat wist ik niet. Wel altijd gebruikt om het volume te bedienen op Homepod. Nooit geprobeerd icm Apple TV.voog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:52:
[...]
De volumeknoppen werkten naar mijn weten eerder ook
Was dat maar het gevalikweethetbeter schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:20:
[...]
€45 per maand is best veel. Kun je niet een "lager" abonnement nemen? 100 Mbps is ruimschoots voldoende, de helft waarschijnlijk ook, en dat scheelt ongeveer een derde schat ik in.
Ik ga het meemaken. Zoals het er nu uitziet wordt het een combinatie van minimaal de iPhone + Mac mini + Apple TV. Waarvan het mij nog niet helemaal duidelijk is welke generatie Apple TV het word.[...]
Je telefoon moet dan tegelijk op wifi en op 5G zitten, er even vanuit gaande dat jij je content van het internet haalt. Ik weet niet of je dat goed werkend krijgt.
Oh ja dat geloof ik, precies de reden waarom ik alles in één keer goed wil doenVerwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:35:
[...]
Bedenk dan wel dat alleen een Apple TV (zonder iPhone of een Mac) een redelijk drama is.
This is the Way.
Een Google smart-ding of Chromecast oid gebruiken zonder een Android apparaat is ook niet geweldig hoorVerwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:35:
[...]
Ik heb hier net een Apple TV geinstalleerd onder een nieuwe account omdat ik die eigenlijk buiten mijn reguliere account wilde houden….. het wordt nergens vermeld dat je het ding niet fatsoenlijk kan installeren/activeren en gebruiken zonder dat je allerlei dingen ook kan regelen via een iPhone of een Mac.
Zo kan je niet eens een nieuwe Apple ID aanmaken op het ding zonder dat er functionaliteit ontbreekt zoals toegang tot de app store waardoor je dus geen apps kan installeren. Bizarre ervaring eigenlijk….
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3
Verwijderd
Ik was er in ieder geval flink door verrast. Mijn nest spullen werken prima met een ios app.Ethirty schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:44:
[...]
Een Google smart-ding of Chromecast oid gebruiken zonder een Android apparaat is ook niet geweldig hoor
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2023 09:44 ]
Hier inmiddels TV van KPN opgezegd en volledig over naar NLZiet via AppleTV.lHybridl schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:36:
Nog steeds geen nieuws over KPN app op apple TV.
Kan mij herinneren dat ik laatst er iets over las. Maar helaas was het toen apple TV app voor KPN + haha
Ik heb NLZIET nu een maand of 6 en had het jaren eerder moeten doen. Af en toe is er een bug, mailtje naar ze en het wordt opgelost. Echt top, hoop van harte dat ze nog jaren doorgaan, want ik moet er niet aan denken weer aan de grillen van Ziggo of KPN overgeleverd te moeten zijn.Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:31:
[...]
Hier inmiddels TV van KPN opgezegd en volledig over naar NLZiet via AppleTV.
Dat kan iemand toch doen op iedere andere computer? Tenminste, dat meen ik hier weleens gelezen te hebben.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:42:
[...]
Het meest irritante is dat je niet een volledig werkende nieuwe account kan aanmaken via de ATV.
Als er ooit een dag komt dat je voor ESPN niet meer vast zit aan de providers, stap ik ook direct overTHE_BASE schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
Ik heb NLZIET nu een maand of 6 en had het jaren eerder moeten doen. Af en toe is er een bug, mailtje naar ze en het wordt opgelost. Echt top, hoop van harte dat ze nog jaren doorgaan, want ik moet er niet aan denken weer aan de grillen van Ziggo of KPN overgeleverd te moeten zijn.
Hier idem. Voor ESPN heb je verplicht een tv abonnement nodig (bij de bekende providers). Hier heb ik dus Odido tv voor 12,50 euro (zonder opnemen). Met opnemen kom je uit op 17,50 euro. Dus 8,50 euro duurder dan NLziet.Phoolie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:47:
[...]
Als er ooit een dag komt dat je voor ESPN niet meer vast zit aan de providers, stap ik ook direct over
Ik heb een paar jaar geleden een proefperiode gehad bij Canal Digital, maar die kwaliteit is inderdaad niet geweldig. Daarnaast zit er extreme vertraging op de stream. Dus het uitzetten van notificaties op je telefoon is wel wenselijkmeesje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:51:
[...]
Hier idem. Voor ESPN heb je verplicht een tv abonnement nodig (bij de bekende providers). Hier heb ik dus Odido tv voor 12,50 euro (zonder opnemen). Met opnemen kom je uit op 17,50 euro. Dus 8,50 euro duurder dan NLziet.
Een alternatief is Canal Digital (voor 15 euro p/m). Daar zit ESPN bij in. Echter de beeldkwaliteit schijnt niet denderend te zijn. Dit wil ik t.z.t. met een gratis proefperiode van 7 dagen zelf eens testen.
Dat is dan wel weer een groot voordeel dat Ajax het zo slecht doet, voorlopig heb ik geen behoefte aan ESPN 😉meesje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:51:
[...]
Hier idem. Voor ESPN heb je verplicht een tv abonnement nodig (bij de bekende providers).
Heb ik ook al een aantal maanden. Bevalt perfect.Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:31:
[...]
Hier inmiddels TV van KPN opgezegd en volledig over naar NLZiet via AppleTV.
Exact hetzelfde hier 😂DON PAPA schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:43:
[...]
Dat is dan wel weer een groot voordeel dat Ajax het zo slecht doet, voorlopig heb ik geen behoefte aan ESPN 😉
Verwijderd
Nope, je krijgt alleen een volledig werkende Apple account als je (zelf) kan inloggen met een ander Apple apparaat niet zijnde een ATV. En aangezien je op een iPhone of iPad niet even van user wisselt….zou je dan een Mac nodig hebben.Mr. Freeze schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:28:
[...]
Dat kan iemand toch doen op iedere andere computer? Tenminste, dat meen ik hier weleens gelezen te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2023 17:29 ]
Deze dienst wil echt niet. Er is eigenlijk best wat interessante content, meer dan op Netflix, maar het feit dat er totaal géén 4K beschikbaar is, ook de nieuwe content niet, is gewoon bizar en onacceptabel. Proefabonnement niet eens uitgezeten.meesje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Klopt. Zelfde ervaring. Voor mij was dit de druppel om SST op te zeggen. De andere diensten volgen gewoon de sub die ik ingesteld heb. Verder vind ik het aanbod zeer karig. Weinig nieuwe content, geen 4K, laat staan Atmos. De 3,5 euro voelde al als te veel.
O ja. De grootste ergernis was dat de subs niet in sync zijn.
Met de laatste update (x17.1) zijn de + en - knoppen uit de afbeelding weer weg. Met fysieke knoppen werkt het volume nog wel.meesje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:31:
Sinds xOS 17 kun je nu het volume van je tv bedienen wanneer er wat afgespeeld wordt. Tot voor kort waren de + en - knoppen niet aanwezig. De volume knoppen van je iPad/iphone werken overigens ook.
[Afbeelding]
Snap ook werkelijk waar niet waarom ze dat niet hier uitrollen, zet die dienst open, de devices en videos zijn er toch al?matthijst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:16:
Irritant dat ze die fitness+ nog niet hebben in NL, maakt dat pakketje toch weer net iets aantrekkelijker.
Dacht nu losse diensten te nemen, maar als je Apple Music family & 250GB wilt hebben dan scheelt het nauwelijks, dus blijf maar bij One.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik kan me voorstellen dat ze deze dienst willen aanbieden in de taal van het land?DennusB schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:33:
[...]
Snap ook werkelijk waar niet waarom ze dat niet hier uitrollen, zet die dienst open, de devices en videos zijn er toch al?
Lekker boeiend denk ik dan, beter iets dan niets.meesje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:44:
[...]
Ik kan me voorstellen dat ze deze dienst willen aanbieden in de taal van het land?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb je wel bij Instellingen > Afstandsbediening en apparaten > Volumeweergave op scherm > aanstaan?Master51 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:14:
Wie kan mij helpen.
Nu allemaal niet zo spannend natuurlijk, maar wel vreemd dat ik deze optie niet te zien krijg?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
DON PAPA schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Heb je wel bij Instellingen > Afstandsbediening en apparaten > Volumeweergave op scherm > aanstaan?
Nou die optie ontbreek dus helemaal!? Ik zie dat nergens staan.DON PAPA schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Heb je wel bij Instellingen > Afstandsbediening en apparaten > Volumeweergave op scherm > aanstaan?
Vreemd, ik zit ook op TVOS 17.1 en heb deze optie wel zoals je hieronder kan zien, het enige wat ik kan bedenken is dat dit komt omdat ik de soundbar via HDMI heb aangesloten en niet via een optische kabelMaster51 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:34:
Nou die optie ontbreek dus helemaal!? Ik zie dat nergens staan.
Zien andere dit wel?
[ Voor 15% gewijzigd door DON PAPA op 27-10-2023 13:17 ]
Soundbar wel via HDMI (ARC) aangesloten?Ad416 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:23:
Vreemd ik heb deze optie niet
[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-10-2023 14:01 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq