Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TheKerremenke schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:53:
Was inderdaad het vooruit spoelen tijdens reclames vergeten in NLZiet. Bij het terug kijken van uitzendingen. Dat is gewoon al goud waard.
Gewoon goed opletten wat je wil kijken.. opnemen en nergens last van reclames. En tegenwoordig wordt alles zo vaak herhaald… dat terugkijken vaak overbodig is. Maar goed…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:00:
[...]

[Afbeelding]

Dit betaalde ik bij KPN nadat de korting van 6 maanden verlopen was. Geen entertainment korting meer vanwege opzeggen TV, dus ben ik naar internet only 50Mb overgestapt wat in praktijk een snelheid van 70/90Mb is.

Enige wat ik eventueel nog ga missen is ESPN.

Tot nu toe geen spijt van, NLziet via AppleTV vinden wij een veel gebruiksvriendelijkere TV ervaring en we zijn weer 2 apparaten (en afstandsbedieningen) kwijt.
Vanwege ESPN houden wij het bij Odido TV (via de Apple TV). Jammer dat ESPN niet afgesloten kan worden zonder regulier tv abonnement. Dan had ik NLziet zeker een keer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:56
CreativeS schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:08:
[...]

Gewoon goed opletten wat je wil kijken.. opnemen en nergens last van reclames. En tegenwoordig wordt alles zo vaak herhaald… dat terugkijken vaak overbodig is. Maar goed…
En opnemen kan niet met nl ziet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

voog schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:59:
[...]

En opnemen kan niet met nl ziet, toch?
Klopt, maar ik heb het nog niet gemist omdat je veel programma’s gewoon kunt terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:00:
[...]

[Afbeelding]

Dit betaalde ik bij KPN nadat de korting van 6 maanden verlopen was. Geen entertainment korting meer vanwege opzeggen TV, dus ben ik naar internet only 50Mb overgestapt wat in praktijk een snelheid van 70/90Mb is.

Enige wat ik eventueel nog ga missen is ESPN.

Tot nu toe geen spijt van, NLziet via AppleTV vinden wij een veel gebruiksvriendelijkere TV ervaring (wij vonden bijvoorbeeld het terug/doorspoelen bij KPN echt een ramp) en we zijn weer 2 apparaten (en afstandsbedieningen) kwijt.
Dat lijkt erop, ja die extra TV ontvanger maakt het gelijk 50% duurder natuurlijk. Wij gebruiken voor boven gewoon de KPN app met een chromecast, werkt prima voor die 4x per jaar dat we dat gebruiken :D

4K heb ik ook niet, zo kom ik dus uit op die 10,xx per maand.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb met veel plezier AppleTV aangeschaft. Toch wel heerlijk om van die Samsung's Neflix en al die andere streamingdiensten af te zijn. Via ATV heerlijk snel.
Daarbij ook een homepod en dat is vooralsnog enorm beperkt. Kan alleen maar via AppleTV, en als ik zo nu en dan een keer KPN TV+ aanzet moet alles via mijn Samsung Soundbar. Kan het wel via Homepod én Soundbar laten lopen maar dat is enorm omslachtig; moet dan heen en weer switchen, met 2 afstandsbedieningen klooien etc

Mn vraag is, wat als ik KPN TV eruit flikker en een account neem bij zoiets als NLZiet., via ATV, dat is gewoon TV kijken op de ATV wijze.. Dan werkt het gewoon via de Homepod, toch? Dan zou een 2e HomePod gepaired kunnen worden en al die NPO onzin in mooie gepairde geluidskwaliteit kunnen aanhoren.

Of zie ik het verkeerd?

edit -

Los van het gemak om gepairde homepods te kunnen gebruiken, hoe zit het dan met het prijsverschil? Dat valt een beetje te verwaarlozen, toch? KPN 40 eur/maand, wat na 6 maanden naar 45 gaat, en na een jaar ook iets hoger. Als ik nu KPN TV er af haal haal ik 7,50 eur van mn rekening af, terwijl NLziet meer dan 8 eur kost.

Wat is dan het voordeel van NLziet?

[ Voor 18% gewijzigd door knakker2 op 06-01-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:06:
Klopt, maar ik heb het nog niet gemist omdat je veel programma’s gewoon kunt terugkijken.
Nee, maar er werd gerefereerd aan kijken bij KPN en niet kunnen doorspoelen bij terugkijken. Dus gewoon beter plannen en opnemen. Desnoods de herhaling. Heb je ook geen blokkade op doorspoelen tijdens reclame. Dus of dat kunnen doorspoelen nou echt een megavoordeel van NLziet is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:20

DON PAPA

Tweaker-fan

CreativeS schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:47:
[...]
Dus of dat kunnen doorspoelen nou echt een megavoordeel van NLziet is...
Als je achteraf kijkt bij NLZiet hoef je meestal niet eens de reclame door te spoelen, want die zijn er dan vaak al tussen uitgeknipt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:48

_AN

knakker2 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:18:
Heb met veel plezier AppleTV aangeschaft. Toch wel heerlijk om van die Samsung's Neflix en al die andere streamingdiensten af te zijn. Via ATV heerlijk snel.
Daarbij ook een homepod en dat is vooralsnog enorm beperkt. Kan alleen maar via AppleTV, en als ik zo nu en dan een keer KPN TV+ aanzet moet alles via mijn Samsung Soundbar. Kan het wel via Homepod én Soundbar laten lopen maar dat is enorm omslachtig; moet dan heen en weer switchen, met 2 afstandsbedieningen klooien etc

Mn vraag is, wat als ik KPN TV eruit flikker en een account neem bij zoiets als NLZiet., via ATV, dat is gewoon TV kijken op de ATV wijze.. Dan werkt het gewoon via de Homepod, toch? Dan zou een 2e HomePod gepaired kunnen worden en al die NPO onzin in mooie gepairde geluidskwaliteit kunnen aanhoren.

Of zie ik het verkeerd?

edit -

Los van het gemak om gepairde homepods te kunnen gebruiken, hoe zit het dan met het prijsverschil? Dat valt een beetje te verwaarlozen, toch? KPN 40 eur/maand, wat na 6 maanden naar 45 gaat, en na een jaar ook iets hoger. Als ik nu KPN TV er af haal haal ik 7,50 eur van mn rekening af, terwijl NLziet meer dan 8 eur kost.

Wat is dan het voordeel van NLziet?
Ja, dan werkt het gewoon via de HomePod. Heb je al eens gekeken naar eARC? Als je televisie dit ondersteunt kan je het geluid van andere apparaten ook via je HomePod laten lopen: https://support.apple.com/nl-nl/102290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
_AN schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:33:
[...]

Ja, dan werkt het gewoon via de HomePod. Heb je al eens gekeken naar eARC? Als je televisie dit ondersteunt kan je het geluid van andere apparaten ook via je HomePod laten lopen: https://support.apple.com/nl-nl/102290
Helaas niet. Ik heb een 2016 Samsung Smart TV ( uitvoering: Samsung UE60KS7000 Zilver, Zwart), zit het niet op,

Homepods dus alleen via Apple produkten te gebruiken, iets wat dan denk ik niet erg is gezien we allemaal hier iPhones/iPads/Watch/Macbook etc hebben. Met NLziet is dan ook het laatste dat niet samengaat verdwenen en kan ik een 2e Homepod erbij gaan nemen en een beetje genieten van wat mooi geluid met alles wat ik kijk/gebruik.

Nu alleen nog kijken waarom het geen financiele meevaller is als ik KPNtv eruit kwak en NLZiet er in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

knakker2 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:43:
[...]
Nu alleen nog kijken waarom het geen financiele meevaller is als ik KPNtv eruit kwak en NLZiet er in.
Dat zal komen door de tv prijs van je huidige provider, in mijn geval vraagt Odido 12,50 voor tv kijken plus 5 euro voor opnemen. Terwijl NLZiet 7,95 per maand (jaarcontract) kost, en aangezien wij toch altijd alleen maar naar eerste paar zenders van de zenderlijst tv kijken hebben wij daar genoeg aan. Plus je hoeft niet meer na te denken wat je wilt opnemen, want je kan bijna alles gewoon achteraf terug kijken (in veel gevallen zelfs tot jaren terug)

En om toch nog een beetje ontoppic te blijven, de NLZiet app vind ik gebruiksvriendelijker dan de Odido TV-app op de ATV ;)

[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 07-01-2024 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:48
Wellicht iets off-topic, maar ik had afgelopen vrijdag op de website van de NPO een bericht achter gelaten met de klacht, omdat ik wel een abonnement heb op NPO Plus, maar de app al weer ruim een maand onbruikbaar is en de vraag wanneer de nieuwe NPO App nu eens goedwerkend gaat worden voor de ATV.

Ben benieuwd of en welke reactie ik ga krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RicoK schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:18:
Wellicht iets off-topic, maar ik had afgelopen vrijdag op de website van de NPO een bericht achter gelaten met de klacht, omdat ik wel een abonnement heb op NPO Plus, maar de app al weer ruim een maand onbruikbaar is en de vraag wanneer de nieuwe NPO App nu eens goedwerkend gaat worden voor de ATV.

Ben benieuwd of en welke reactie ik ga krijgen.
Zie ook de berichten in [Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:48
@meesje bedankt, maar, oei, daar word je niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:06
Ik vind het een gemis dat Apple op een gegeven moment de optische aansluiting uit de ATV gehaald heeft. Het is niet zo dat het kastje er geen ruimte voor zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
PrimusIP schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:08:
Ik vind het een gemis dat Apple op een gegeven moment de optische aansluiting uit de ATV gehaald heeft. Het is niet zo dat het kastje er geen ruimte voor zou hebben.
Waarom zou je die gebruiken als er een HDMI aansluiting is?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Tommie12 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Waarom zou je die gebruiken als er een HDMI aansluiting is?
Omdt mijn HDMI aansluiting naar mijn tv loopt, terwijl ik de optische aansluiting (via een DAC) naar mijn versterker wil laten lopen. Nu heb ik dat opgelost door de optische aansluiting van mijn tv te gebruiken, maar dat vind ik omslachtig.
Idealiter zou ik zelfs de mogelijkheid willen om de tv soms uit te laten maar wel audio te kunnen afspelen. Dan gebruik ik in dat geval de AppleTV als een audio airplay reviever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
PrimusIP schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:22:
[...]

Omdt mijn HDMI aansluiting naar mijn tv loopt, terwijl ik de optische aansluiting (via een DAC) naar mijn versterker wil laten lopen. Nu heb ik dat opgelost door de optische aansluiting van mijn tv te gebruiken, maar dat vind ik omslachtig.
Idealiter zou ik zelfs de mogelijkheid willen om de tv soms uit te laten maar wel audio te kunnen afspelen. Dan gebruik ik in dat geval de AppleTV als een audio airplay reviever.
Ik heb de HDMI van de ATV naar de versterker lopen, en dan via de versterker naar de TV.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SirLenncelot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:53:
Nee gelukkig hebben ze prijs van die remote aangepast. Ik wilde altijd al 200€ extra aan coolblue geven. (251€ op moment van schrijven)

https://www.coolblue.nl/p...ri-remote-2022-grijs.html
Nu in de aanbieding voor slechts 69,- euro! :)
https://www.coolblue.nl/p...ri-remote-2022-grijs.html

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

Pfff, vorige week al ;-)
voog schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:35:
[...]

We zijn betrapt, is nu 69,- snel 5 gekocht voor op marktplaats.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:22
Op mijn Apple TV 4K met de recentste tvos werkt de podcast app niet meer. Het scherm blijft op grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Jeroen O schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:09:
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?
veel kan ik niet doen dan keer op keer eens de app te starten in de hoop dat het plots toch zou werken. ik ga dus wachten tot Apple de volgde tvOS update uitbrengt en als het dan nog niet opgelost is laat ik het maar zo. Ik ga niet terug naar fabrieksinstellingen en alle apps opnieuw installeren

[ Voor 13% gewijzigd door bartmaniac op 14-01-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartmaniac schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:53:
[...]
ik ga eerst wachten tot Apple de volgde tvOS update uitbrengt en als het dan nog niet opgelost is laat ik het maar zo. Ik ga niet terug naar fabrieksinstellingen en alle apps opnieuw installeren
De app al hard afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
meesje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:53:
[...]

De app al hard afgesloten?
Hoe doe je dit? Ik bedien met het klein afstandsbedieningkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

bartmaniac schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:56:
[...]
Hoe doe je dit? Ik bedien met het klein afstandsbedieningkje
Als je het begin scherm hebt, dan snel achter elkaar twee keer op de knop met het beeldscherm klikken dan naar de betreffende app en dan twee keer omhoog klikken op de ronde knop om de app te sluiten...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 14-01-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:00
DON PAPA schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:18:
[...]

Als je het begin scherm hebt, dan snel achter elkaar twee keer op de knop met het beeldscherm klikken dan naar beterende app scherm en dan twee keer omhoog klikken op de ronde knop
Kunt volgens mij de geselecteerde app. Dus die je wilt sluiten. Sluiten door middel van omhoog swipen. Net als op je iPhone. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
bartmaniac schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:53:
[...]
veel kan ik niet doen dan keer op keer eens de app te starten in de hoop dat het plots toch zou werken. ik ga dus wachten tot Apple de volgde tvOS update uitbrengt en als het dan nog niet opgelost is laat ik het maar zo. Ik ga niet terug naar fabrieksinstellingen en alle apps opnieuw installeren
Eventueel zou je, indien de app geforceerd sluiten niet werkt, ook nog de Apple TV opnieuw op kunnen starten. In de instellingen app is daar een mogelijkheid voor.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Ik heb een Apple TV 4K (3de gen), een Sonos Arc systeem en een LG G1 maar heb het probleem dat het geluid regelmatig wegvalt. Dan moet ik even uit de film/serie en weer terug erin en dan is geluid terug. Ik lees op Reddit dat meer mensen dit probleem kennen, maar ik kan zo snel geen oplossing vinden.
Herkent iemand hier ook dit probleem en weet iemand zelfs een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Steven030 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:48:
Ik heb een Apple TV 4K (3de gen), een Sonos Arc systeem en een LG G1 maar heb het probleem dat het geluid regelmatig wegvalt. Dan moet ik even uit de film/serie en weer terug erin en dan is geluid terug. Ik lees op Reddit dat meer mensen dit probleem kennen, maar ik kan zo snel geen oplossing vinden.
Herkent iemand hier ook dit probleem en weet iemand zelfs een oplossing?
Welke tvOS versie gebruik je? Dit klinkt als het oude bekende dropout probleem wat zich voornamelijk voordeed in tvOS 15.x en in mindere mate 16.x. Heb nog niet gehoord dat het met 17.x voorkomt.

Je kan altijd ff de standaard troubleshooting dingen proberen. Kabels opnieuw aansluiten aan beide kanten en een power cycle van de TV, soundbar en AppleTV.

[ Voor 10% gewijzigd door Frank op 26-01-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Frank schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:20:
[...]

Welke tvOS versie gebruik je? Dit klinkt als het oude bekende dropout probleem wat zich voornamelijk voordeed in tvOS 15.x en in mindere mate 16.x. Heb nog niet gehoord dat het met 17.x voorkomt.

Je kan altijd ff de standaard troubleshooting dingen proberen. Kabels opnieuw aansluiten aan beide kanten en een power cycle van de TV, soundbar en AppleTV.
17.3 ook gewoon, de nieuwste. Maar ik heb net de TV op passthrough gezet ipv auto en so far so good 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:11
Gebruikt iemand hier de Idido app op de Apple TV?

Is er een manier om bij terugkijken via de tv-gids in in 1x een hele dag terug te gaan? Ik moet nu de hele dag aan programma’s terugblikken. Programma’s los opzoeken werkt ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pepper92 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:33:

Is er een manier om bij terugkijken via de tv-gids in in 1x een hele dag terug te gaan? Ik moet nu de hele dag aan programma’s terugblikken. Programma’s los opzoeken werkt ook niet goed.
Ik maak gebruik de Odido TV app via de ATV. Deze app vind ik verre gebruiksvriendelijk, de Ziggo GO TV app is beter ontworpen. Ik heb ook nog niet gevonden hoe snel middels de tv gids te bladeren door de dagen. Ook kan ik niet makkelijk kiezen voor vanaf begin (wanneer programma nog bezig is). Weet jij daar een handigheid in?

Net even gezocht. Hier is nog wat meer info te vinden:
https://www.odido.nl/serv...tv/app/apple-tv-gebruiken
Betreft wel uitleg over de afstandsbediening met touch pad (hebben wij).

Ik lees het volgende:
Snel de programma's van een andere dag zien? Klik rechtsboven op de touchpad en kies je gewenste dag.

Details van een programma of het programma zelf bekijken? Klik met de touchpad op het geselecteerde programma.

Later vandaag maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Pepper92 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:33:

Met de Siri Remote: Open de tv gids, druk vervolgens 2x op de center button. Dan kan je filteren per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F41R schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:51:
[...]

Met de Siri Remote: Open de tv gids, druk vervolgens 2x op de center button. Dan kan je filteren per dag.
Man, man, wat zit dat verborgen zeg. De help pagina van Odido klopt volgens mij niet meer. Als ik nu via de tv gids dubbel klik (niet tik) op het touchpad kom ik uit op opties en dan kan ik filters selecteren. Daarin kan ik naar een andere dag navigeren. Pfffff….. erg logische plek.
Nu nog ontdekken hoe ik een uitzending direct vanaf het begin kan laten starten. In de tv gids bij de programma info wordt wel een figuurtje getoond (naar begin), maar dit zegt me niks. Als het programma is gestart kan ik de touch pad lang indrukken en kan ik wel naar begin (of opnemen), maar dat wil ik niet. Ik wil direct naar het begin. Nu begin ik Ziggo echt wel een beetje te missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:11
@F41R thanks! Dat zat wel flink verstopt.

@meesje helaas dat weet ik ook niet. Enkel bij een lopend programma kan ik begin gemist aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Is het iemand gelukt om zowel geluid af te spelen via de Sonos Playbar (verbonden via optische kabel aan de tv) als mijn Airpods pro? Misschien via een tussenoplossing want voor zover ik onderzocht en geprobeerd heb werkt dat niet direct namelijk...

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Mogelijk weet hier iemand de oplossing. Sinds gisterochtend heeft mijn Apple TV4k (2017) een knipperend wit licht. Er wordt geen signaal doorgegeven. Het knipperen gebeurt een poosje regelmatig, knippert dan dubbel en dan begint ie weer in hetzelfde ritme te knipperen. Dit blijft zich herhalen.
Ben ermee bij Amac geweest, maar de knullen daar kwamen ook niet verder dan Reddit/Google… volgens mij heb ik alles wat ik zo snel kan vinden wel geprobeerd, dus voordat ik het apparaat ‘dood verklaar’ hoop ik hier nog een oplossing te vinden. Heeft iemand nog een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
De eerste “hits” op Google stellen voor om een restore te doen (als een volledige power cycle niet werkt, maar dat vermoed ik niet als je er mee naar Amac bent geweest). Dus aan je computer hangen en opnieuw installeren.

Zelf nog niet meegemaakt, dus kan niets bevestigen maar dit lijkt me wel de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
nokie schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:49:
De eerste “hits” op Google stellen voor om een restore te doen (als een volledige power cycle niet werkt, maar dat vermoed ik niet als je er mee naar Amac bent geweest). Dus aan je computer hangen en opnieuw installeren.

Zelf nog niet meegemaakt, dus kan niets bevestigen maar dit lijkt me wel de moeite waard om te proberen.
Met de restore doelen ze de stroom eraf halen of een toetsencombinatie op de afstandsbediening indrukken. Beide al vaak geprobeerd, maar zonder resultaat.
Probleem met dit model is dat je hem niet (zelf) aan de computer kunt hangen (HDMI, ethernet en stroom). Bij Amac hadden ze het nog niet eerder meegemaakt. Men dacht aan een bootloop, maar dan zou je wel een signaal moeten krijgen op de tv (Apple logo?).
Grappige is dat ik via Apple support wordt verwezen naar Amac (dichtst bij) en zij het ook niet weten 🤔

[ Voor 5% gewijzigd door Timx2 op 04-02-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Timx2 heb je gebeld met Apple Support? Of probeer anders de chat via de support app op iOS. Heb destijds problemen gehad met Apple Music en dat werd super goed opgevolgd door tier 2 support. Daarnaast kan je nog een andere power cable of hdmi proberen wellicht. Of een andere TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Ronwiel schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:54:
@Timx2 heb je gebeld met Apple Support? Of probeer anders de chat via de support app op iOS. Heb destijds problemen gehad met Apple Music en dat werd super goed opgevolgd door tier 2 support. Daarnaast kan je nog een andere power cable of hdmi proberen wellicht. Of een andere TV?
Thx, ga eens de chat opzoeken. Een andere tv/hdmi-kabel heeft helaas hetzelfde effect.

Edit: heb een terugbelverzoek ingepland via de support app. Wist niet dat het zo eenvoudig is te plannen. Ben benieuwd vanavond!

Edit 2: toch maar even geannuleerd. Eerst eens ff kijken of en hoe veel de kosten bedragen van de support via telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Timx2 op 05-02-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Timx2 volgens mij niks. Maar de kans is aanwezig dat ze niks doen omdat je geen Apple Care+ hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:19
Geweldige (hele kleine en specifieke) update voor de Apple TV store in 17.4 Beta. Nu is het mogelijk om meerdere versies van 1 film te kopen als je wilt (als die niet inbegrepen zitten). Dus is het nu mogelijk om films waarvan je de rechten wel hebt, maar niet de extra's, die ernaast te kopen of de juiste versie!! Wat wel nog balen is dat van de versies niet altijd duidelijk is welke variant de "juiste" variant is.

Enige minputjes (t.o.v. de iTunes movies app) blijven de posters in de bibliotheek, en het feit dat je gelijk de film of extra's afspeelt als je die selecteert, ipv een Netflix achtige landingspagina... Maar goed, misschien komt dat wel met 18.

[ Voor 8% gewijzigd door BiaggioLuciano op 08-02-2024 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 06:29
Ik kan de Apple TV niet bedienen met de remote "app" op m'n iPhone.

Dit is de "app" die ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqeOfuU67QTVe37S54j_p-J-_SE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CULh9etV0VAdGVUkn839h6Aa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH9rJ41AU_TriN1NkqoXcQmkIdI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/s3pSfAzt2eQNuxigNzbpdsVP.png?f=fotoalbum_tile

Als ik op "Kies een TV" tik gebeurt er niets. Na 5 minuten laden wordt er ook nog niets getoond.

Het vreemde is, wanneer ik een zoekveld activeer in een Apple TV app - ik wel direct een push notificatie krijg op m'n iPhone om deze als toetsenbord te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zCxSTyd3wUSFrzW6Y5IzyrKamc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTKVGOTgK0HxKMHQ2zcw9lyZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook kan ik gewoon streamen naar de Apple TV. Apple TV is bedraad aangesloten op m'n router. Het lijkt mij dus geen netwerk issue. Alle apparaten zijn up to date met de laatste versie.

iPhone 13 met iOS 17.4
Apple TV 4K (2022) WiFi + Ethernet 128GB met tvOS 17.3

Iemand nog een idee wat ik kan proberen? (naast turn it off & on again)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:28
Thomas20 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:59:

[Afbeelding][Afbeelding]

Als ik op "Kies een TV" tik gebeurt er niets. Na 5 minuten laden wordt er ook nog niets getoond.

Het vreemde is, wanneer ik een zoekveld activeer in een Apple TV app - ik wel direct een push notificatie krijg op m'n iPhone om deze als toetsenbord te gebruiken:
[Afbeelding]

Ook kan ik gewoon streamen naar de Apple TV. Apple TV is bedraad aangesloten op m'n router. Het lijkt mij dus geen netwerk issue. Alle apparaten zijn up to date met de laatste versie.

iPhone 13 met iOS 17.4

Heb helaas nog niet de oplossing maar wel zelfde probleem… bij mij speelt het sinds overzetten van 12 naar 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

iPhone 13 met iOS 17.4

Zojuist even getest gedaan met zowel mijn iPhone SE 2020 (iOS 17.3.1) en iPad Air M1 (iPadOS 17.3.1). Met beide kan ik via de remote app mijn Apple TV (4K gen1, tvOS 17.3) bedienen.
Je noemt turn off/on. Bedoel je daarmee letterlijk uit en aan zetten of heb je ook al een herstart gedaan (instellingen, systeem, herstart)? Zo nee, dan kun je dat wellicht nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
kiefty14 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:07:
[...]

Heb helaas nog niet de oplossing maar wel zelfde probleem… bij mij speelt het sinds overzetten van 12 naar 14
Wat bedoel je met overzetten van 12 naar 14? iPhone 12 naar iPhone 14?
meesje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:37:
[...]

Zojuist even getest gedaan met zowel mijn iPhone SE 2020 (iOS 17.3.1) en iPad Air M1 (iPadOS 17.3.1). Met beide kan ik via de remote app mijn Apple TV (4K gen1, tvOS 17.3) bedienen.
Je noemt turn off/on. Bedoel je daarmee letterlijk uit en aan zetten of heb je ook al een herstart gedaan (instellingen, systeem, herstart)? Zo nee, dan kun je dat wellicht nog proberen.
Ik had hetzelfde probleem met m'n Apple TV HD uit 2015. Ik heb een nieuwe gekocht (mede omdat ik die heel traag vond) en nu ervaar ik hetzelfde probleem. Het is dus een clean-install, maar wel met een migratie van m'n apps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas20 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:59:
[...]

Wat bedoel je met overzetten van 12 naar 14? iPhone 12 naar iPhone 14?

[...]

Ik had hetzelfde probleem met m'n Apple TV HD uit 2015. Ik heb een nieuwe gekocht (mede omdat ik die heel traag vond) en nu ervaar ik hetzelfde probleem. Het is dus een clean-install, maar wel met een migratie van m'n apps etc.
Vervelend. Heb je de ATV draadloos of via utp aangesloten op je netwerk? Bij mij via utp.

Wellicht is het een netwerk dingetje, maar wat dan? Heb je al geprobeerd je iPhone via alleen alleen via 2,4ghz en/of via alleen 5ghz te laten verbinden?

Maak je overigens gebruik van HomeKit? Zo ja, zie je daar wel de ATV en kun je deze vanuit daar bedienen? Zo nee, dan kun je proberen je ATV op te nemen in de Woning app.

Edit:@Thomas20 Wat zie je bij de instellingen op je ATV onder Afstandsbedieningen en apparaten, remote-app en apparaten? Zie je daar je iPhone staan (met juiste naam)? Op deze pagina staat ook dat je je apparaat kunt koppelen aan je ATV door ‘m in de buurt van je ATV te houden. In deze lijst stonden overigens veel apparaten die ik niet meer heb, dus gelijk maar even opgeschoond. :)

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 09-02-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
meesje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:20:
[...]

Vervelend. Heb je de ATV draadloos of via utp aangesloten op je netwerk? Bij mij via utp.

Wellicht is het een netwerk dingetje, maar wat dan? Heb je al geprobeerd je iPhone via alleen alleen via 2,4ghz en/of via alleen 5ghz te laten verbinden?

Maak je overigens gebruik van HomeKit? Zo ja, zie je daar wel de ATV en kun je deze vanuit daar bedienen? Zo nee, dan kun je proberen je ATV op te nemen in de Woning app.

Edit:@Thomas20 Wat zie je bij de instellingen op je ATV onder Afstandsbedieningen en apparaten, remote-app en apparaten? Zie je daar je iPhone staan (met juiste naam)? Op deze pagina staat ook dat je je apparaat kunt koppelen aan je ATV door ‘m in de buurt van je ATV te houden. In deze lijst stonden overigens veel apparaten die ik niet meer heb, dus gelijk maar even opgeschoond. :)
Mijn iPhone staat tussen de remotes in de Apple TV instellingen. Ook zie ik de Apple TV terug in de woning app, inclusief de status. Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euWMINkMaB9PeS8w2pgIJhPk8zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htHzgbrDKHXgQImEMxXJy1yT.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je mijn oude Apple TV en de nieuwe. De nieuwe geeft duidelijk aan dat er iets wordt afgespeeld. Als ik die aanklik zie ik echter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/824wbhqo9Sz4XQOTq3Wl0LMSbAw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i8Vr2qU0KmCtUm8gYA7B9Jwm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thomas20 Dat ziet er allemaal goed uit. Ik weet niet wat je nog kunt checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

iPhone 13 met iOS 17.4

iOS 17.4 is nog beta. Dit soort issues kan je dan verwachten. Ook mede omdat je meldt dat met de andere 2 devices op iOS 17.3.1 wel werkt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F41R schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:04:
[...]

iOS 17.4 is nog beta. Dit soort issues kan je dan verwachten. Ook mede omdat je meldt dat met de andere 2 devices op iOS 17.3.1 wel werkt….
@Thomas20 Over de beta versie heb ik overheen gelezen. Dat is inderdaad wel een groot verschil. Mijn devices zitten op i(Pad)OS 17.3.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
KPN TV vandaag met het aflopen van de korting de deur uitgezwiept. Is NLZiet nog steeds de moeite waard? (beste AppleTV app voor NLe TV?). Wil het nu ik besloten heb om een 2e Homepod aan te schaffen in zn geheel over ATV laten lopen want geen zin meer in het geklooi met 1 Homepod en het continue moeten instellen/bijstellen van de Samsung Soundbar.

Met NLZiet én de 2e Homepod zou zoiets dramatisch als Goede Tijden qua geluid nu dan wel een beetje te pruimen moeten zijn..... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
knakker2 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:34:
KPN TV vandaag met het aflopen van de korting de deur uitgezwiept. Is NLZiet nog steeds de moeite waard? (beste AppleTV app voor NLe TV?). Wil het nu ik besloten heb om een 2e Homepod aan te schaffen in zn geheel over ATV laten lopen want geen zin meer in het geklooi met 1 Homepod en het continue moeten instellen/bijstellen van de Samsung Soundbar.

Met NLZiet én de 2e Homepod zou zoiets dramatisch als Goede Tijden qua geluid nu dan wel een beetje te pruimen moeten zijn..... :+
Ik ben tevreden over NLZiet, GTST kan beter. :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
THE_BASE schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Ik ben tevreden over NLZiet, GTST kan beter. :+
Mn laatste aflevering was toem iemand op een gallerij van een flat, met een schaar in zn rug vermoord werd. Ik meen een kleine 30 a 35 jaar geleden. Mis er niets aan. Mn echtgenote daarentegen...

Ga dan maar een NLZietje nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
knakker2 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:42:
[...]

Mn laatste aflevering was toem iemand op een gallerij van een flat, met een schaar in zn rug vermoord werd. Ik meen een kleine 30 a 35 jaar geleden. Mis er niets aan. Mn echtgenote daarentegen...

Ga dan maar een NLZietje nemen :).
Dat moet Mark de Waal zijn. 8) Iets met niet kunnen stoppen met kijken, maar je mist er zeker niets aan. ;)

NLZiet zeker doen, ook een topic van overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

knakker2 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:34:

Je kunt NLZiet 14 dagen gratis uitproberen!

Bevalt hier prima icm ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Inderdaad, de schaarmoord...
.....1e seizoen.. wat erg, zo lang geleden al... en dat TheBase dat gewoon weet :D

Mooi dat het lekker werkt, morgen wordt KPN uitgeschakeld en dan op gemakje NLZiet bekijken. Zag i.d.d. 2 weken gratis dus helemaal mooi :) Zal wel in dat topic snuffelen

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:56
Dj-sannieboy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:40:
[...]

Je kunt NLZiet 14 dagen gratis uitproberen!

Bevalt hier prima icm ATV.
Ik heb er ook naar gekeken, hier wordt alleen nog net te vaak iets opgenomen. Als ze die mogelijkheid zouden toevoegen was ik over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

voog schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:34:
[...]

Ik heb er ook naar gekeken, hier wordt alleen nog net te vaak iets opgenomen. Als ze die mogelijkheid zouden toevoegen was ik over.
Wij hadden voorheen TV van KPN maar namen zelden wat op. Overigens ook nog niet gemist, aangezien je vrijwel alles terug kunt kijken via NLZiet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

voog schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:34:
[...]
Ik vind juist het fijne aan NLZiet dat je niet hoeft na te denken van wat ga ik opnemen, omdat je bijna alles gewoon terug kan kijken (soms tot jaren terug zelfs), en in de meeste gevallen is dan de reclame er ook nog uitgehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 07-03-2024 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Ondertussen is de gewone "gratis" NPO app voor de AppleTV nog steeds waardeloos en half kapot. "Gratis" tussen aanhalingstekens, want ik betaal er voor via de belasting.

Nu ben ik als links gutemensch van de woke WEF elite best voorstander van publieke voorzieningen waar mijn belastinggeld heen gaat. Maar als Netflix dit had gedaan zou ik mijn abonement hebbem opgezegd. Ik vind het echt schandalig. Hun vroegere app was al niet geweldig, maar daar kon je nog tenminste bij de content komen. Blijkbaar probeert de NPO met alle macht mij in een voorstander van de afschaffing van NPO te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door PrimusIP op 07-03-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PrimusIP schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:40:
Ondertussen is de gewone "gratis" NPO app voor de AppleTV nog steeds waardeloos en half kapot. "Gratis" tussen aanhalingstekens, want ik betaal er voor via de belasting.

Nu ben ik als links gutemensch van de woke WEF elite best voorstander van publieke voorzieningen waar mijn belastinggeld heen gaat. Maar als Netflix dit had gedaan zou ik mijn abonement hebbem opgezegd. Ik vind het echt schandalig. Hun vroegere app was al niet geweldig, maar daar kon je nog tenminste bij de content komen. Blijkbaar probeert de NPO met alle macht mij in een voorstander van de afschaffing van NPO te maken.
Mensen met een betaalde NPO-account kunnen de betaling t/m mei laten stopzetten vanwege de problemen met de app(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Maar helaas krijg ik mijn belasting die naar de NPO gaat niet terug als hun app niet werkt.

Wat ik het meest ergelijk vind is dat ze ook gewoon hun oude app terug hadden kunnen zetten. Daar was ook wel wat op aan te merken, maar daar kon je tenminste nog live kanalen mee bekijken en had een zoekfunctie waarmee je dingen kon opzoeken die niet op de frontpage staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PrimusIP schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:08:
Maar helaas krijg ik mijn belasting die naar de NPO gaat niet terug als hun app niet werkt.

Wat ik het meest ergelijk vind is dat ze ook gewoon hun oude app terug hadden kunnen zetten. Daar was ook wel wat op aan te merken, maar daar kon je tenminste nog live kanalen mee bekijken en had een zoekfunctie waarmee je dingen kon opzoeken die niet op de frontpage staan.
De belasting is natuurlijk niet exclusief voor de NPO-app bedoeld, dat is evident.

De rest wel mee eens, hoe de NPO tot dit traject van vernieuwing van de app gekomen is, meer specifiek de manier waarop, is idioot en had eigenlijk zo nooit mogen gebeuren. Maar ja, achteraf is mooi wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb de laatste versie van de Apple TV en qua afstandsbediening kan ik maar niet wennen aan het touch gedeelte. Deze heb ik dus uit staan. Voor sommige zaken heb ik echter toch dit af en toe aan staan. Is er een eenvoudige shortcut om dit snel aan en uit te zetten?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 14:11

Weeds

what is a weed...

Wie wacht er op de nieuwe Apple TV 2024?

https://gadgetmates.com/new-apple-tv-4k-launch-date :

June 2024* (unofficial) Ming-Chi Kuo (analyst)
Faster A-series chip (A16 or A17 Pro) Bloomberg, MacRumors
Increased storage options (up to 512GB) MacRumors
Support for 8K video streaming Bloomberg (unlikely)
$149 – $199[/b] (unconfirmed)

Wat snellere CPU zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Weeds schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:27:
Niet echt.

Ik ben blij dat ik inmiddels een verouderde AppleTV heb. Maar ik vind het 't minst spannende Apple product met de minste innovaties.

Ik draai er een aantal streamingsapps op (incl. dat gedrocht van de NPO) en heb een Plex client er op staan. En heel erg sporadisch gebruik ik Airplay. Het deed die dingen al jaren geleden en doet ze nog steeds. Voor de rest lijkt tvOS stil te staan.
Het grootste gebrek aan mijn AppleTV is dat het niet de 4K versie is. Maar aan de andere kant is het heel zeldzaam dat ik beeldmateriaal aan heb staan dat ook werkelijk 4K is. Dus in de praktijk mis ik dat ook niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
hk12nl schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:48:
Ik heb de laatste versie van de Apple TV en qua afstandsbediening kan ik maar niet wennen aan het touch gedeelte. Deze heb ik dus uit staan. Voor sommige zaken heb ik echter toch dit af en toe aan staan. Is er een eenvoudige shortcut om dit snel aan en uit te zetten?
Nee alleen via de instellingen in het menu.
Tip is om het uit te zetten en als je het nodig hebt, dit via je telefoon te doen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Toevallig komt mijn 4K 2022 vanavond binnen. En normaal zou ik gelijk een #shit gevoel hebben, maar wat ik ermee ga doen denk ik ook niet dat ik iets ga missen. Ik vind airplay te omslachtig en te vaak toch afspeel errors wat ik nu wil oplossen met eigen apps op de appleTV.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20:08

Hier ook niet echt te wachten. Tenzij ze echt met wat goede changes komen.

Het zijn zulke kleine wijzigingen elke keer dat ik toen met de 4k versie met nieuwe AB al spijt had dat ik die gekocht had. Alleen nieuwe AB had al voldoende geweest. De huidige heb ik al overgeslagen maar deze ziet er ook niet echt uit dat je echt moet updaten. Zelfs niet als je al een oudere 4k Apple TV hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Totaal niet, die upgrades zijn fijn voor nieuwe kopers, maar niet als je al een Apple TV 4K hebt.

Ik gebruik het ding echt alleen voor alle streamingdiensten (waar hij echt geweldig voor is) en voor Apple Music en Foto's. Verder zie ik geen use-case voor al die onzinnige apps die ze aanbieden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Ora et Labora schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Tip is om het uit te zetten en als je het nodig hebt, dit via je telefoon te doen.
Dat is nog wel een hele goeie tip.Thx.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:19

Want die 0,5 seconde die je nu moet wachten om een app te starten is al te lang? De Apple TV is juist zo’n fijne Apple product omdat het geen constante updates vereist. En zolang je geen films (tijdelijk) kan downloaden op het apparaat zelf (in het geval men over wifi kijkt), is opslag ook niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Misschien dat er binnenkort een 2de Apple tv komt. Dan zou ik wel de nieuwste nemen, maar daar is eigenlijk geen enkele noodzaak toe. Ken geen ander apparaat dat zo soepeltjes al mijn films via een mini-pc met omv streamt. Wel icm Infuse Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 15:01
Idem, de 2021 4K is meer dan voldoende :) In combinatie met Plex op de NAS een top apparaat.
Het is hier nog het enige apparaat die nog aan de TV hangt. Streaming apps erop of de apps van de Belgische zenders en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
Hier staat een nieuwe wel op het verlanglijstje, en ik ben inderdaad aan het wachten op het nieuwe model. De kinderen vinden de 14 jaar oude Apple TV 2 in de speelkamer niet meer van deze tijd :) De 1e generatie 4K gaat dus naar daar en dan komt er een nieuwe in de woonkamer.

Stiekem hoop ik dat een snellere processor ervoor gaat zorgen dat het een iets volwaardigere game-console gaat worden (en dat er ook betere games voor komen). Daarvoor lijkt het mij nog de moeite. Voor de rest kan onze huidige 4K ook nog steeds alles, en die is ook al 6-7 jaar als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mochten de geruchten waarheid worden, vermoed ik dat Apple probeert om op de gaming markt een klein beetje aandeel te veroveren. Zie bijvoorbeeld onderstaand artikel.
https://gamerant.com/ipho...division-assassins-creed/
Sommige games komen alleen beschikbaar voor de iPhone 15 Pro (met A17 pro cpu). Spellen worden daarnaast ook flink groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Ik heb plotseling dat Netflix content op de ATV 4K 2022 enorm blurry is, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Steven030 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:25:
Ik heb plotseling dat Netflix content op de ATV 4K 2022 enorm blurry is, hebben meer mensen hier last van?
Hier alleen last van bij het automatisch starten van de volgende aflevering. Als ik deze stop en opnieuw start is het beeld direct weer scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ora et Labora schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Helaas kan ik het ‘touch’ gedeelte niet nabootsen met de iPhone als afstandsbediening. In bv de F1 tv app kan ik niet het zijmenu oproepen om de onboards te selecteren. Kan jij dit wel? Doe ik iets verkeerd?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
hk12nl schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:06:
[...]

Helaas kan ik het ‘touch’ gedeelte niet nabootsen met de iPhone als afstandsbediening. In bv de F1 tv app kan ik niet het zijmenu oproepen om de onboards te selecteren. Kan jij dit wel? Doe ik iets verkeerd?
Ik gebruik het touch-gedeelte alleen om apps weg te swipen als ze zijn vastgelopen.
Dus 2x op dat vierkantje en dan wegswipen en dat werkt prima met de telefoon.
De F1 app ken ik zo niet maar ik gebruik het swipen dus nogal beperkt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Sinds paar dagen een appletv 4K. Vroeger de tweede versie gehad en eigenlijk hetzelfde gevoel eraan over gehouden. Het zal prima werken bij sommige maar ik heb nu al ruzie met dat ding.
1 setup via iPhone. Je zou verwachten dat settings zoals wifi over zou gaan. Niet
2 ontiegelijk veel disconnects remote
3 ding gaat van zelf uit waarschijnlijk HDMI cec probleem
4 ruzie met touch gedeelte. Staat op traag maar nog steeds raket

Niet echt een 180 euro ervaring tot nu toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Quakie schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:51:
Sinds paar dagen een appletv 4K. Vroeger de tweede versie gehad en eigenlijk hetzelfde gevoel eraan over gehouden. Het zal prima werken bij sommige maar ik heb nu al ruzie met dat ding.
1 setup via iPhone. Je zou verwachten dat settings zoals wifi over zou gaan. Niet

Bijzonder, ik herken geen van deze issues en wij maken dagelijks gebruik van 2 ATV 4K’s. Overigens beide met ethernet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 23:58

De punten die je noemt komen bij mij in ieder geval niet voor. Als je ATV 4K dezelfde problemen heeft als je oudere versie, wellicht dat het dan aan iets anders ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 07:04

Aiii

何これ

Sluit me aan bij de posters hierboven, ik herken deze problemen ook niet. De iPhone set-up zet netjes de instellingen over, laatst nog een reset gedaan van mijn eerste generatie 4K en ik heb zeker geen WiFi wachtwoord hoeven in te geven. Volgens Apple zouden de settings gewoon mee moeten komen: https://support.apple.com/en-is/102451

Wellicht een issue met je router op de een of andere wijze? Geen idee, maar zou moeten werken.

Remote zou niet moeten disconnecten, tenzij de batterij laag is, maar dat zal wel niet. Heb voor mijn oude Apple TV 4K indertijd nog een extra nieuwe remote gekocht en ook daarop geen disconnects, zelfs niet als ik heel ver weg loop. Dus dat kan duiden op een hardware issue.

HDMI CEC werkt met mijn LG OLED’s in ieder geval prima, dus ook daar zou ik eerder verwachten dat je TV onterecht een signaal stuurt vanwege inactiviteit daarop. Even in de settings van je TV duiken lijkt mij het meest voor de hand liggende.

Touch is wellicht een kwestie van wennen? Maar goed, in combinatie met de disconnects kan het best zijn dat je remote een defect heeft. Wellicht toch eens omruilen voor een nieuwe gezien je nog in de 14 dagen na aankoop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
PrettigGestoord schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:55:
Idem, de 2021 4K is meer dan voldoende :) In combinatie met Plex op de NAS een top apparaat.
Je hebt geen Plex op je NAS nodig met Infuse Pro op je Apple TV! Scheelt weer een paar honderd euro, een simpele NAS volstaat. Zo heb ik een Synology "j" model.
Het is hier nog het enige apparaat die nog aan de TV hangt. Streaming apps erop of de apps van de Belgische zenders en gaan.
Hier ook!
Streaming apps, tv app (Ziggo in NL), Infuse Pro, meer heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Ik herken punt 3 wel. Ik dacht eerst dat het aan de nieuwe HDMI-kabel lag, maar bij mij zorgde een Chromecast with Google TV die na circa 15 minuten in stand-by ging ervoor dat bij gebruik van de Apple TV zowel de Apple TV, receiver en tv uitschakelden. Als de Chromecast al uit is, is er geen probleem.

Bij punt 2, is de accu van de remote opgeladen en is de firmware van de remote up-to-date (al gaat die update automatisch/kun je die niet zelf starten)?
Je kunt eventueel de remote opnieuw starten of pairen: https://support.apple.com/nl-nl/102569.
Zelf geen last van disconnects gehad, maar wel van een remote die infrarood bleef "hangen" en het volume van de tv bleef verhogen. Opnieuw starten van de remote hielp, door TV- en Volume omlaag-knop 5 seconden ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Volgens mij behoort er wel e.e.a. automatisch ingesteld te worden wanneer je je iPhone in de buurt houdt. Maar dat weet ik niet zeker, het is al weer een erg lange tijd geleden dat ik mijn ATV heb geïnstalleerd. Bij de HomePods gaat het in ieder geval wel automatisch.
2. Niet herkenbaar.
3. Wat bedoel je met automatisch uitgaan? Onder instellingen kun je ingeven na hoeveel tijd de atv in sluimer moet gaan. Deze heb ik op ‘nooit’ gezet.
Wat betreft HDMI cec, als ik mijn atv uit zet, gaat de tv ook automatisch uit. Andersom niet: wanneer ik de tv uitzet, blijft de atv aan.
4. Ik heb nog de oude remote, met volledige touch bediening. Zowel ik als mijn oudste zoon kunnen hier probleemloos mee omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Thanks allemaal voor de reacties..

Er zit jaren tussen mijn eerste AppleTV en huidige 4K. Maar eerlijk gezegd was ik toen er ook niet kapot van.
Toen vond ik het een dure niet speciale media speler en dat "gevoel" heb ik nu dus weer.. Ik was toen meer onder de indruk van de chromecast. Puur eenvoud ervan. Zeker gezien het bedrag.

Er zit denk ik 3 netwerken (huizen) tussen dus totaal los van elkaar.

Ik hield mijn iPhone inderdaad erbij zoals aangegeven... hij was toen heel lang bezig. Erna een niet duidelijke fout melding. Na derde keer was het gelukt, echter geen wifi verbinding over genomen. Moest zelf inloggen dus. Niks mis met wifi. Ze zien elkaar en binnen de 5/7 meter.

Home (is dat Apple TV app?) gaf dus hele oude resume series van diverse media diensten zoals viaplay, prime, Netflix etc. Echter van zeker maanden geleden en als ik er naar ging moest Ik alle apps gewoon downloaden.

Ja remote meldingen als een gek maar hij werkte wel gewoon. Batterij is 86%. Ik heb wel het idee dat ik moet richten terwijl het via bluetooth gaat toch>? Hij staat half achter een soundbar nl.
Ik heb inmiddels remote reset gegeven met computer en volume naar beneden knop. thx @MartijnS72 Melding nog niet gezien, maar te kort om wat over te zeggen nu. Hopelijk blijft het u weg..

Thx @MartijnS72 @Aiii Ik hoop het probleem gevonden te hebben... zover ik weet stond alles goed op de Apple TV maar ik zie een standby timer op mijn Bose soundbar van 20 min. Voor de zekerheid die nu maar op nooit gezet.
Hier werkt het eigenlijk zoals je wilt.. Power knop sire remote, mijn Bose soundbar 700 gaat aan, Apple TV gaat aan en mijn samsung tv gaat aan. Nu nog testen of mijn samsung ook automatisch schakelt van HDMI1 naar 2 als ik mijn console keer gebruik.

Ja denk dat ik remote moet wennen en kom er net achter dat mijn samsung tv remote ook met Apple TV werkt.. ( ik zal wel vloeken hier maar vind die fijner haha dus ergste geval gebruik ik die gewoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Die remote disconnects had ik ook met Apple TV achter de tv gepropt tussen andere kabels, een Next box en chromecast. Ding wat meer vrij gezet en geen disconnects meer.
Meer over te lezen op internet. Meen dat sommigen zeiden dat evt hdmi kabel kan zijn die stoort.

Maar goed: andere plek proberen dus.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 15:01
ikweethetbeter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Je hebt geen Plex op je NAS nodig met Infuse Pro op je Apple TV! Scheelt weer een paar honderd euro, een simpele NAS volstaat. Zo heb ik een Synology "j" model.

[...]

Hier ook!
Streaming apps, tv app (Ziggo in NL), Infuse Pro, meer heb je niet nodig.
Ik heb hier al enkele jaren een DS218+ draaien, redelijk basis model en de gratis plex versie.
Veel kan ik nu niet meer besparen denk ik, maar ik probeer de gratis Infuse wel eens op mijn ATV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
PrettigGestoord schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:39:
Ik heb hier al enkele jaren een DS218+ draaien, redelijk basis model en de gratis plex versie.
Veel kan ik nu niet meer besparen denk ik, maar ik probeer de gratis Infuse wel eens op mijn ATV :)
Er zijn verschillende DSxxx "families": SE, j, geen aanduiding achter de DSxxx typeaanduiding, + en Play.

De SE is wel erg basic.
De j is een simpele zuinige ARM based NAS. Die heb ik (DS416j).
Daarna komt de iets krachtiger "basis" zonder verdere aanduiding. Jouw DS218 is daar een voorbeeld van. Verder heb je de krachtige Intel based + en Play.

Die van jou is basis en het kan iets goedkoper, maar niet veel. Prima keus voor een basis NAS!

Door Plex gebruikt je NAS meer stroom dan strikt noodzakelijk, maar als je niet 24/7 series kijkt, zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
De remote usb-c aansluiting loopt toch sneller leeg dan ik dacht. Laadt hem iedere keer tot 100%. Hoelang doen jullie ermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bartmaniac schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:54:
De remote usb-c aansluiting loopt toch sneller leeg dan ik dacht. Laadt hem iedere keer tot 100%. Hoelang doen jullie ermee?
Maanden. Als in vrijwel een half jaar. Dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:37
bartmaniac schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:54:
Aangeschaft in januari 2023 zag ik bij mijn bestel historie. In de tussenliggende tijd eenmaal opgeladen, misschien gaat er dan toch iets niet helemaal goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
Inmiddels alweer paar maanden verder en nog steeds een niet functionerende NPO app voor Apple tv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5Jy3RcwuJpEd9F9Pjpbp1Tv3fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2K2ALSAB194XFfQnTxbD1QUe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door PrimusIP op 28-03-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Wat ook niet werkt of maar half is de Apple podcast app. Probleem met synchronisatie tussen de Apple TV 4K en mijn iPhone 15PM. Werkt dat bij jullie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@PrimusIP
Inderdaad, ik verbaas me er enorm over! Hoe kan het dat deze situatie al maanden aan de gang is! Ik betaal ze, via de belastingen, dus ze moeten het fixen en snel!
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.