Acties:
  • +4 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:48:
@PrimusIP
Inderdaad, ik verbaas me er enorm over! Hoe kan het dat deze situatie al maanden aan de gang is! Ik betaal ze, via de belastingen, dus ze moeten het fixen en snel!
Even je app bijwerken. :)
Danny_NPO in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus]"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
Dank @meesje !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoe vaak updaten de screensavers bij jullie? Ik zweer dat ik nu al 3 maanden lang kijk naar een weg ergens in de Emiraten of Oost-Azië vanuit de ruimte.
Pas 2 weken geleden zag ik voor het eerst wat nieuwe vissen die mij tot dan onbekend waren.

Ergens had ik het idee dat we wat meer screensavers zouden hebben, vind het een beetje saai worden.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

matthijst schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:12:
Die remote disconnects had ik ook met Apple TV achter de tv gepropt tussen andere kabels, een Next box en chromecast. Ding wat meer vrij gezet en geen disconnects meer.
Meer over te lezen op internet. Meen dat sommigen zeiden dat evt hdmi kabel kan zijn die stoort.

Maar goed: andere plek proberen dus.
Ik heb hem nu ook verplaatst en het is minder geworden.. Helaas niet helemaal weg.. In mijn ogen wel dikke faal. Je weet dat dit soort apparaten bij andere apparaten gebruikt worden en lastig te isoleren.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:50
Yakolev schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:14:
Hoe vaak updaten de screensavers bij jullie? Ik zweer dat ik nu al 3 maanden lang kijk naar een weg ergens in de Emiraten of Oost-Azië vanuit de ruimte.
Pas 2 weken geleden zag ik voor het eerst wat nieuwe vissen die mij tot dan onbekend waren.

Ergens had ik het idee dat we wat meer screensavers zouden hebben, vind het een beetje saai worden.
Bij de instellingen kun je kiezen voor het verversen van de screensavers. Per dag/week/maand. Even opzoeken. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:35:
[...]

Bij de instellingen kun je kiezen voor het verversen van de screensavers. Per dag/week/maand. Even opzoeken. ;)
Hij staat ook volgens mij op wekelijks, maar ik merk er weinig van. Echt een first world problem natuurlijk, maar eens even kijken of ik toch iets verkeerds heb ingesteld ergens.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Bij mij ververst dit ook nauwelijks tot niet, heb nog een 1e gen 4K met 32GB en ik heb wel eens ergens gelezen dat het zou kunnen zijn omdat min of meer alle opslag in gebruik is (ook al lijkt dit niet zo als je naar de opslag van de geïnstalleerde apps kijkt). Zo’n screensaver is blijkbaar al snel in de buurt van 1GB, heb ik ergens gelezen.

Ik “kijk” nooit naar screensavers dus mij boeit het niet, maar sommigen hebben door een reset ruimte kunnen vrijmaken waardoor er wel nieuwe screensavers binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08
Ik vond het zelf ook al wel beginnen op te vallen dat ik al heel lang naar dezelfde aerial screensavers aan het kijken ben. Ik heb een 1ste gen Apple TV 4K met 64GB, die zou toch meer ruimte moeten hebben.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Radiodurans schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:10:
Ik vond het zelf ook al wel beginnen op te vallen dat ik al heel lang naar dezelfde aerial screensavers aan het kijken ben. Ik heb een 1ste gen Apple TV 4K met 64GB, die zou toch meer ruimte moeten hebben.
Ik meen ook dat Apple TV ze op den duur vervangt met anderen. Sinds ik die van mij heb (2021???) heb er al veel zien komen en gaan.

Ik zou het wel leuk vinden als je ze kunt liken of disliken. En dat ze dan langer blijven behouden of juist niet. Die van NY, Londen, aarde, de oceaan en de natuur in China vind ik mooi. Maar die van Dubai of LA kunnen me gestolen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door PrimusIP op 09-04-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Grappig, heb de screensaver toevallig pas nog op "dagelijks" gezet omdat ik maar geen nieuwe voorbij zag komen. Intussen nog steeds niet. Heb hem pas paar maanden maar nog geen andere gezien dan er stock in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 22:01
Zijn er hier nog Tweakers die een Sonos Playbar hebben en deze zo verbonden hebben dat je het geluid ook met de app (afstandsbediening) van de telefoon en Apple Watch kan bedienen?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:56
hk12nl schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:07:
Zijn er hier nog Tweakers die een Sonos Playbar hebben en deze zo verbonden hebben dat je het geluid ook met de app (afstandsbediening) van de telefoon en Apple Watch kan bedienen?
Wel een Arc, gaat met de volumeknoppen op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 23:29
hk12nl schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:07:
Ik heb dit met twee play 5’s en een sub mini. Werkt prima, al moet je het wel na herstart Apple TV weer activeren.
Activeren gaat eenvoudig door de ‘home’ knop van de Apple TV Remote ingedrukt te houden en in het menu dat dan verschijnt je audio te selecteren.

Geluid kun je met alles regelen dat je gebruikt om je Sonos mee aan te sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door marc1111 op 20-04-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadverdamme wat flikt YouTube ons nu weer zeg. De App heeft een update gehad en sinds die update zit er een screensaver in. Het is een soort AliExpress versie van de Apple Screensavers. Als je geluk hebt zijn het (low res) plaatjes van de natuur, als je pech hebt is het de thumbnail van de video die je aan het kijken bent.

Lijkt geen optie te zijn om het uit te schakelen :(

Edit: Aah dit had ik even gemist maar ben dus niet alleen: https://forums.macrumors....cant-turn-it-off.2424002/

https://9to5mac.com/2024/...r-apple-tvs-screen-saver/

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 28-04-2024 20:19 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:17:
Gadverdamme wat flikt YouTube ons nu weer zeg. De App heeft een update gehad en sinds die update zit er een screensaver in. Het is een soort AliExpress versie van de Apple Screensavers. Als je geluk hebt zijn het (low res) plaatjes van de natuur, als je pech hebt is het de thumbnail van de video die je aan het kijken bent.

Lijkt geen optie te zijn om het uit te schakelen :(
Schijnt dat die na 4min30 automatisch aan gaat. Screensaver van Apple TV op minder als 5 minuten zetten een optie?

Ben benieuwd hoe lang dit goed gekeurd wordt door Apple.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:19:
[...]

Schijnt dat die na 4min30 automatisch aan gaat. Screensaver van Apple TV op minder als 5 minuten zetten een optie?

Ben benieuwd hoe lang dit goed gekeurd wordt door Apple.
Ah dat zou nog een optie kunnen zijn idd, alleen de stap onder 5 minuten is gelijk 2 en dat voelt wel wat vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:20:
[...]

Ah dat zou nog een optie kunnen zijn idd, alleen de stap onder 5 minuten is gelijk 2 en dat voelt wel wat vlot.
Helemaal mee eens. Hier staat de screensaver op 15 minuten. Vind het persoonlijk ook een n**istreek van Google. Nu zijn het nog hun eigen screensavers, maar dat zullen vanzelf wel een keer advertenties worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:14
Geen last van, hier altijd redelijk snel de mooie Apple screensavers d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien iTunes movies tegenwoordig geïntegreerd is in de Apple TV app, vraag ik me af of dit icoon verwijderd kan worden. De verwijder app optie komt niet tevoorschijn. Via Google en Reddit geen oplossing gevonden. Is het gewoon geduld hebben tot de eerstvolgende tvOS update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:31:
Aangezien iTunes movies tegenwoordig geïntegreerd is in de Apple TV app, vraag ik me af of dit icoon verwijderd kan worden. De verwijder app optie komt niet tevoorschijn. Via Google en Reddit geen oplossing gevonden. Is het gewoon geduld hebben tot de eerstvolgende tvOS update?
Jep. Zit ingebakken in tvOS en niet zelf te verwijderen. Eventueel natuurlijk wel in een mapje te stoppen. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:40:
[...]

Jep. Zit ingebakken in tvOS en niet zelf te verwijderen. Eventueel natuurlijk wel in een mapje te stoppen. ;)
Dat laatste deed ik vroeger met i(Pad)OS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:48
Weet niet of dit het juiste topic is, maar hoe activeer je de 3 maanden AppleTV die je krijgt bij een nieuw apparaat, als je gekoppeld bent in een gezin? Moet je dan door allerlei hoepels springen of is dat makkelijk op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07
wibblemoo schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:00:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar hoe activeer je de 3 maanden AppleTV die je krijgt bij een nieuw apparaat, als je gekoppeld bent in een gezin? Moet je dan door allerlei hoepels springen of is dat makkelijk op te lossen?
Staat groot in je profiel, of bij het opstarten AppleTV+.

Dan klik je op 'doe maar dan' en je bent klaar.

Let wel, dit kan volgens mij maar 1x. Ik had onlangs een nieuw device toegevoegd en kreeg die optie niet.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn eerste Apple device gekocht en bij mij werkte het mooi niet, kreeg geen 3 maanden gratis toen ik de stappen volgde. Dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:41:
Ik heb onlangs mijn eerste Apple device gekocht en bij mij werkte het mooi niet, kreeg geen 3 maanden gratis toen ik de stappen volgde. Dan maar niet.
Je moet wel wat geld in je appstore hebben staan...anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:52:
[...]

Je moet wel wat geld in je appstore hebben staan...anders werkt het niet.
Ik heb een cc gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:41:
Ik heb van het weekend mijn Paypal gekoppeld en kon de gratis dingen activeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:25

amphora

Websites & Fotografie

Ik vond het niet eens zo verkeerd hoor, weer eens wat anders, maar het werd wel opgedrongen. Uit kunnen zetten in de instellingen zou wat mij betreft ook prima zijn.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +4 Henk 'm!
amphora schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Ik vond het niet eens zo verkeerd hoor, weer eens wat anders, maar het werd wel opgedrongen. Uit kunnen zetten in de instellingen zou wat mij betreft ook prima zijn.
Ooh nee ik vond het echt vreselijk, lage bagger resolutie vaak ook. Als ik die troep wil koop ik wel een chromecast, mij niet bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Krijg net melding van Netflix dat ze de Apple TV van de 2e en de 3e generatie niet meer ondersteunen… dat is balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Laatst online: 08:59
richards3 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:59:
Krijg net melding van Netflix dat ze de Apple TV van de 2e en de 3e generatie niet meer ondersteunen… dat is balen
Even voor mijn begrip. Dan gaat het toch over de modellen die voor de 4K Apple TV’s uitkwamen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CHRlS schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 05:04:
[...]

Even voor mijn begrip. Dan gaat het toch over de modellen die voor de 4K Apple TV’s uitkwamen toch?
De tweede generatie is de Apple TV uit 2010.
De derde generatie uit 2012.

Jammer als iemand ze nog gebruikte uiteraard maar met 14 jaar ook niet onbegrijpelijk dat developers de support laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 06:57:
[...]

De tweede generatie is de Apple TV uit 2010.
De derde generatie uit 2012.

Jammer als iemand ze nog gebruikte uiteraard maar met 14 jaar ook niet onbegrijpelijk dat developers de support laten vallen.
Zo oud alweer, niet bij stil gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 08:45
richards3 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:59:
Dat is balen inderdaad, maar ik gebruik mijn ATV 3e generatie alleen nog op zolder als ik op de crosstrainer sta. Streamen vanaf de iPhone via Airplay blijft gewoon werken neem ik aan :)

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik heb thuis die AppleTV HD, dat zou dan 4e generatie moeten zijn. Nooit zo de behoefte gehad aan een upgrade, zelden dat er iets is dat echt 4k is.
Apple TV is wel het apperaat wat mij het minst boeit qua opgrades, maar tegelijk ik ook niet zonder zou willen. Als ze die ooit stoppen met ondersteunen komt er een nieuwe. Ik hoop dat dat trouwens nog een tijd gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
PrimusIP schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:27:
Ik heb thuis die AppleTV HD, dat zou dan 4e generatie moeten zijn. Nooit zo de behoefte gehad aan een upgrade, zelden dat er iets is dat echt 4k is.
Apple TV is wel het apperaat wat mij het minst boeit qua opgrades, maar tegelijk ik ook niet zonder zou willen. Als ze die ooit stoppen met ondersteunen komt er een nieuwe. Ik hoop dat dat trouwens nog een tijd gaat duren.
Idem hier. Ik heb de oudste doorgeschoven naar de slaapkamer, maar intussen ook al vervangen door een 4K. de laatste is wel echt een stuk sneller in gebruik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jakob schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:00:
[...]

Idem hier. Ik heb de oudste doorgeschoven naar de slaapkamer, maar intussen ook al vervangen door een 4K. de laatste is wel echt een stuk sneller in gebruik overigens.
Ik deed het zelfde alleen dan alleen vanwege de nieuwe 'remote' (welke sowieso de aanschaf alleen al waard is, IMHO).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Will_M schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:28:
Ik deed het zelfde alleen dan alleen vanwege de nieuwe 'remote' (welke sowieso de aanschaf alleen al waard is, IMHO).
Ik ben één van de zeer weinigen die de oude remote eigenlijk wel prima vind. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:02
Vraag, sinds ik overgegaan ben naar een nieuwe LG G3 tv, met Sonos Arc/Sub/Era300, heb ik af en toe dat als ik de volume met de Apple TV remote bedien, dat deze niet goed reageert, en zelfs vertraagt harder en/of zachter gaat. Volume indicatie van de LG tv zie je dan ook niet omhoog/omlaag gaan.

Voorbeeld: ik wil het geluid via de Apple remote harder zetten, er lijkt niets te gebeuren, ik laat de remote los, en het geluid wordt harder en harder. Lijkt alsof de actie van harder zetten wel gedetecteerd wordt, maar vertraagd alsnog gebeurd. Dit gebeurt ook met zachter zetten.

Is dit een probleem van de LG tv? Als ik tv kijk via KPN+ kastje en gebruik de remote van KPN heb ik daar nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat ligt waarschijnlijk aan HDMI-CEC. Dat werkt vaak probleemloos met 2 apparaten, met 3 of meer is het een gok.

Zijn je Apple TV zowel als je Sonos en je KPN kastje via HDMI op je tv aangesloten? Dan heb je 4 apparaten met CEC, 2 meer dan wat normaal probleemloos werkt.

In dat geval moet het Apple Remote volume up & down door je tv heen om bij de Sonos uit te komen. Mogelijk heeft je tv "problemen" om te herkennen dat de Apple TV ook een apparaat is dat het volume aan kan passen en duurt het daarom langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb het ook in het EK in 4K topic gevraagd maar zij er hier nog mensen die het EK in 4K gaan kijken via de Apple TV? Zo ja, hoe? 🙂

©2004

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:14
hk12nl schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:33:
Ik heb het ook in het EK in 4K topic gevraagd maar zij er hier nog mensen die het EK in 4K gaan kijken via de Apple TV? Zo ja, hoe? 🙂
Voor geen goud, hekel aan voetbal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:18
iMode schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:04:
[...]

Voor geen goud, hekel aan voetbal.
Morgen het Apple event, in 4K. ;)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zou niet weten hoe?

Wij kijken TV NLZiet en die bieden geen 4K uitzendingen aan.

https://over.nos.nl/faq/k...l-kijken-op-4k-resolutie/

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-06-2024 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Denk dat je dat vooral via de kabel tv boer moet gaan kijken, kijk liever in HD dan met 30 seconden vertraging en dan de buren eerst horen juichen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:39
amphora schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Denk dat je dat vooral via de kabel tv boer moet gaan kijken, kijk liever in HD dan met 30 seconden vertraging en dan de buren eerst horen juichen
Of geweldige kans en de buren niet horen juichen 30 seconden ervoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Zapato schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:19:
[...]

Of geweldige kans en de buren niet horen juichen 30 seconden ervoor ;-)
Eh? Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Dan weet je toch al dat die niet gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
De presentatie was mijn inziens een beetje teleurstellend voor TVos. Widescreen support (alleen voor projectors) en Insight voor TV+ originals, dat was het wel. Insight wordt hopelijk uitgebreid. Geen AI support, mogelijk dus ook geen verbeterde Siri... Ik hoop dat ze er 'te snel' over zijn gegaan en dat er toch nog wat verbeteringen komen voor de bibliotheek, TV store en zoeken met Siri.

[ Voor 3% gewijzigd door BiaggioLuciano op 11-06-2024 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Enhanced dialogue voor alle speakers is voor een hoop mensen toch wel een hele grote verbetering denk ik :P Maar het zijn vooral dingetjes under the hood dit jaar ja. Het is met tvOS niet ongebruikelijk dat een hoop veranderingen niet eens aangekaart worden maar dan later opduiken in een specsheet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
BiaggioLuciano schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 02:04:
De presentatie was mijn inziens een beetje teleurstellend voor TVos. Widescreen support (alleen voor projectors) en Insight voor TV+ originals, dat was het wel. Insight wordt hopelijk uitgebreid. Geen AI support, mogelijk dus ook geen verbeterde Siri... Ik hoop dat ze er 'te snel' over zijn gegaan en dat er toch nog wat verbeteringen komen voor de bibliotheek, TV store en zoeken met Siri.
Naja het is heel simpel, er is geen AppleTV met een chip die snel genoeg is om Apple Intelligence te ondersteunen. De nieuwste AppleTV heeft een A15 Bionic-chip, maar in de presentatie lieten ze zien dat het dus vanaf een A17 processor begint voor Apple Intelligence.

Wie weet komt daar in de toekomst een nieuw model voor om ook de betere Siri te bieden, maarja dat is koffiedik kijken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

MenN schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Naja het is heel simpel, er is geen AppleTV met een chip die snel genoeg is om Apple Intelligence te ondersteunen. De nieuwste AppleTV heeft een A15 Bionic-chip, maar in de presentatie lieten ze zien dat het dus vanaf een A17 processor begint voor Apple Intelligence.

Wie weet komt daar in de toekomst een nieuw model voor om ook de betere Siri te bieden, maarja dat is koffiedik kijken.
Aangezien Apple vol gaat inzetten op AI lijkt het me heel geloofwaardig dat er in oktober ook een nieuwe ATV komt met A17 of A18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Die kans lijkt me ook heel reëel, want ze lieten dan wel iPhone, iPad en Mac zien voor Apple Inteligence, er waren wel wat opvallende zaken die mistte. Homepods zouden zoveel nuttiger kunnen worden met de nieuw Siri, zelfde voor de Apple TV en al helemaal voor de Apple Watch.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
MenN schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:39:
Die kans lijkt me ook heel reëel, want ze lieten dan wel iPhone, iPad en Mac zien voor Apple Inteligence, er waren wel wat opvallende zaken die mistte. Homepods zouden zoveel nuttiger kunnen worden met de nieuw Siri, zelfde voor de Apple TV en al helemaal voor de Apple Watch.
Zou het niet kunnen werken als de ATV een nabije iPad of iPhone gebruikt voor de AI features?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Zou het niet kunnen werken als de ATV een nabije iPad of iPhone gebruikt voor de AI features?
Ik denk dat voor veel persoonlijke Siri verzoeken het geval is. Dat werkt nu ook als je vraagt aan Siri wat er in je agenda staat. Het lijkt me dat de slimmere vragen die beantwoord kunnen worden door bv in je mail of chats te zoeken, nog steeds gedaan kunnen worden via Siri op een ATV of HomePod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat voor veel persoonlijke Siri verzoeken het geval is. Dat werkt nu ook als je vraagt aan Siri wat er in je agenda staat. Het lijkt me dat de slimmere vragen die beantwoord kunnen worden door bv in je mail of chats te zoeken, nog steeds gedaan kunnen worden via Siri op een ATV of HomePod.
Ik heb onderstaand al in meerdere topics geplaatst en ik wil niet doordrammen maar aangezien sommige maar in 1 topic verblijven plaats ik hier mijn aanname ook nog maar even :) :
Voor meer complexe taken heeft Apple de functie Private Cloud Compute. Zodra je een verzoek doet, checkt je iPhone of het lokaal of via een server gedaan kan worden. Als er meer rekenkracht nodig is, dan wordt het naar Apple’s privéservers gestuurd, waarbij geen persoonlijke gegevens opgeslagen worden. Het wordt alleen gebruikt voor jouw persoonlijke verzoeken.
Bron

Via deze offdevice manier is het wellicht mogelijk om de apparaten die een A16 chip of ouder hebben evengoed te ondersteunen met Apple Intelligence. Als ik het zo lees dan ligt die mogelijkheid er wel.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Bron

Via deze offdevice manier is het wellicht mogelijk om de apparaten die een A16 chip of ouder hebben evengoed te ondersteunen met Apple Intelligence. Als ik het zo lees dan ligt die mogelijkheid er wel.
Er zijn vaak nieuwe iOS functies die op oudere iPhones prima zouden werken maar dat doen ze niet, ze verkopen lievere nieuwe hardware. Dus ik betwijfel of ze voor basis AI functionaliteit snel naar de cloud zullen grijpen want dat kost ze alleen maar meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
amphora schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:13:
[...]

Er zijn vaak nieuwe iOS functies die op oudere iPhones prima zouden werken maar dat doen ze niet, ze verkopen lievere nieuwe hardware. Dus ik betwijfel of ze voor basis AI functionaliteit snel naar de cloud zullen grijpen want dat kost ze alleen maar meer geld.
Goed argument. Aan de andere kant zie ik ze ook geen twee versies van Siri gebruiken. Dus ik verwacht dat een deel wel naar de oudere generatie komt (een natuurlijkere Siri en andere lichte zaken), en een ander deel niet (foto bewerking en andere zwaardere zaken).

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Nu online
BiaggioLuciano schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 02:04:
[...] Ik hoop dat ze er 'te snel' over zijn gegaan en dat er toch nog wat verbeteringen komen voor de bibliotheek, TV store en zoeken met Siri.
Goed, ik heb momenteel de TVos beta uitgeprobeerd, en ben wel een of twee leuke dingen tegengekomen: men kan nu folders in de bovenste rij zette. Wist niet of dat eerder kon.

Als je een film in de bibliotheek ingedrukt houd, dan kan je naar de details gaan. Nog niet een perfecte oplossing, want films zonder store pagina hebben dus alsnog geen details. Ook series gaan niet naar de details helaas, maar misschien binnenkort.

Series en films staan nu door elkaar in de genres en gesorteerd op alfabet, wat ik zelfs persoonlijk fijner vind dan alleen onderaan.

Los hiervan ben ik er ook achtergekomen dat als je apps uit andere regio's al had gedownload, dan kan je die nu alsnog installeren, zo kan ik eindelijk weer de BBC iPlayer en NPO app gebruiken, en F1 kijken zonder haperende stream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Mijn Apple TV speelt geluid af via de tv op mijn Sonos arc. Deze is via earc en cec verbonden. Via de app op mijn telefoon kan ik het volume bedienen. Op mijn Apple Watch echter niet. Klopt dit? Of zie ik iets over het hoofd?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:17:
Mijn Apple TV speelt geluid af via de tv op mijn Sonos arc. Deze is via earc en cec verbonden. Via de app op mijn telefoon kan ik het volume bedienen. Op mijn Apple Watch echter niet. Klopt dit? Of zie ik iets over het hoofd?
Je kan via de Volumeknoppen van je iPhone de Apple TV bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
RoRoNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Je kan via de Volumeknoppen van je iPhone de Apple TV bedienen.
Yes I know. Maar ik wil het ook graag op de Apple Watch kunnen. Is dat iemand gelukt?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uykF3xn4_IhscladSUq06uIo9WE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scDIjK9XGuuERIgnJISfW85e.jpg?f=fotoalbum_large

Ai, na al die jaren scherpt Google nu toch het beleid aan.
Mijn abonnement op premium is ineens opgezegd, in de app vond ik dit.

Meer mensen dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:41:
[Afbeelding]

Ik heb het via India en dat werkt gelukkig nog…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Ik zag een zelfde bericht op pepper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:50:
[...]

Ik heb het via India en dat werkt gelukkig nog…
Ik vroeger ook ooit, zit dat daarom weer te proberen maar ook met een goeie vpn krijg ik een prijs in Indiase roepie die gelijk is aan ongeveer €15,-

Ze hebben het door dus 8)7
meesje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:58:
[...]

Ik zag een zelfde bericht op pepper.
Ah shit, het net sluit zich dus.

Jammer maar helaas, €15,- ga ik niet betalen voor YouTube Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

ze hebben het al langer door want ik kon mijn dochters account al niet met toevoegen aan ons gezin binnen google :(

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[Afbeelding]

Die van mij via Turkije was verlopen en met geen mogelijkheid, welke VPN en welk land dan ook, te vernieuwen. Heb nu een goede blocker voor Chrome, maar op Apple TV en andere devices heb ik daar niets aan.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:12:
[...]

Ik vroeger ook ooit, zit dat daarom weer te proberen maar ook met een goeie vpn krijg ik een prijs in Indiase roepie die gelijk is aan ongeveer €15,-

Ze hebben het door dus 8)7
THE_BASE schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:28:
[...]

Die van mij via Turkije was verlopen en met geen mogelijkheid, welke VPN en welk land dan ook, te vernieuwen.
Hebben jullie ook de locatiebepaling van het device uit staan op dat moment? Dat is voor mij altijd de oplossing als bijvoorbeeld Netflix en F1TV in het buitenland ondanks de VPN doorhebben dat ik niet in Nederland ben.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2024 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:32:
[...]

[...]

Hebben jullie ook de locatiebepaling van het device uit staan op dat moment? Dat is voor mij altijd de oplossing als bijvoorbeeld Netflix en F1TV in het buitenland ondanks de VPN doorhebben dat ik niet in Nederland ben.
Ik moest even rommelen met verschillende VPN’s en landen etc maar uiteindelijk is het gelukt. Veel van die zogenaamde VPN diensten hebben een DNS Leak merkte ik en daardoor had Google het inderdaad door.

[ Voor 66% gewijzigd door Donstil op 18-06-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:36:
[...]

Ik moest even rommelen met verschillende VPN’s en landen etc maar uiteindelijk is het gelukt. Veel van die zogenaamde VPN diensten hebben een DNS Leak merkte ik en daardoor had Google het inderdaad door.
Geen idee of je het mag delen, maar welke DNS heb je gebruikt en welk land heb je gekozen? DM mag ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Vraagje, Is er een groot verschil van videokwaliteit of beter geluid, Bitrate enz tussen de apple tv 4k vs de Tv app ?

Ik heb al mooie bib van 4k films in de itunes store.
Maar gebruik momenteel de app op men oled c1 tv en was aan het twijfelen voor de apple tv 4k box te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Nu online
tommy50 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:02:
Vraagje, Is er een groot verschil van videokwaliteit of beter geluid, Bitrate enz tussen de apple tv 4k vs de Tv app ?

Ik heb al mooie bib van 4k films in de itunes store.
Maar gebruik momenteel de app op men oled c1 tv en was aan het twijfelen voor de apple tv 4k box te kopen.
Over kwaliteit kan ik niets zeggen, maar ik weet wel dat op ATV4K je iTunes Extras erbij krijgt, wat voor mij wel de uiteindelijke reden was om mijn fysieke collectie in te korten en volop iTunes te gaan (naast discs voor speciale films/uitvoeringen).

Maar als mijn kennis van de technologie me niet in de steek laat: de backend is hetzelfde, dus opzich moet dat geen invloed hebben op wat je getoond krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
BiaggioLuciano schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:10:
[...]

Over kwaliteit kan ik niets zeggen, maar ik weet wel dat op ATV4K je iTunes Extras erbij krijgt, wat voor mij wel de uiteindelijke reden was om mijn fysieke collectie in te korten en volop iTunes te gaan (naast discs voor speciale films/uitvoeringen).

Maar als mijn kennis van de technologie me niet in de steek laat: de backend is hetzelfde, dus opzich moet dat geen invloed hebben op wat je getoond krijgt.
Ik heb een Apple TV 4K maar nog nooit gehoord van iTunes Extra gehoord en kan die app ook niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Nu online
Zapato schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 06:38:
[...]

Ik heb een Apple TV 4K maar nog nooit gehoord van iTunes Extra gehoord en kan die app ook niet vinden.
Is geen aparte app, maar zit ingebakken op de Apple TV app. Dit is niet bij alle films, maar als een film extra’s heeft, dan krijg je een start pagina met verschillende keuzes. Dit is vergrendeld achter Apple apparaten.

Te herkennen aan het blauwe icoontje:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dN6dLtkRhIHVvTQxht3HqM9pXPg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K8kfCAXo1RGJAfEAw0PBCwjs.png?f=fotoalbum_large

Hier de mobiele versie, de TV versie is groter en makkelijker in gebruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X65BLPmbtbv_DPW9ORR8Uv5HiAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rvW8wBC3M40Fyy7iXe91MEpG.png?f=fotoalbum_large

Via https://www.cheapcharts.info/nl kan je zien welke films er beschikbaar zijn met extra’s. Als je een Amerikaanse iTunes heb dan heb je een veel groter beschikbaarheid ook van films en sommigen films hebben meer extras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
Kan iemand mij deze Apple logica uitleggen? (Apple’s Store)…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRtJFfk9SgCiKX38KYLAkKlOgxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rxg0dA20ebC4CdPnB0sc5ze7.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik ga waarschijnlijk binnenkort overstappen op glasvezel van Odido (eindelijk zijn ze aan het graven in de wijk!) en nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met de Odido Mediabox vergeleken met de Apple TV app. Heeft de mediabox voordelen? Of is de Apple TV app in alle opzichten beter? En hoe is de ervaring met de Odido TV app in het algemeen? Goed te doen? Of ben ik beter af met NLziet wat ik nu al gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@amphora
Wat gebruik je nu om tv te kijken. Oftewel: wat is je verwachtingspatroon?

Als je nu Ziggo hebt, en er is het afgelopen jaar niks veranderd, dan ben je teleurgesteld. Nu moet ik toegeven dat ik zelf geen Odido tv heb, maar een vriend van mij wel, en die kwam van Ziggo.

Alleen data en NLZiet is overigens ook een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16

DON PAPA

Tweaker-fan

amphora schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:27:
En hoe is de ervaring met de Odido TV app in het algemeen? Goed te doen? Of ben ik beter af met NLziet wat ik nu al gebruik?
Ik heb op dit moment beide app's op de nieuwste versie AppleTV, maar mijn voorkeur gaat echt naar NLZiet. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van NLZiet iets beter dan Odido TV en het gemak van terug kijken (zonder reclame) spreekt mij veel meer aan, dan programma's te moeten opnemen om de reclame te kunnen doorspoelen. Maar deze keus zou ik bij elke provider nemen, ik neem alleen nog maar internet bij ze af en haal de rest bij de verschillende streamingdiensten, en dat bevalt mij prima 😉

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 21-06-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:27:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort overstappen op glasvezel van Odido (eindelijk zijn ze aan het graven in de wijk!) en nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met de Odido Mediabox vergeleken met de Apple TV app. Heeft de mediabox voordelen? Of is de Apple TV app in alle opzichten beter? En hoe is de ervaring met de Odido TV app in het algemeen? Goed te doen? Of ben ik beter af met NLziet wat ik nu al gebruik?
Een jaar geleden de overstap gemaakt van Ziggo naar Odido. Hierbij de keuze gemaakt om alleen gebruik te maken van de Odido Apple TV app. Ik moest (en moet) nog steeds erg wennen aan deze app. Ik vind ‘m verre van logisch. Je opnames staan ergens onder je profiel… En nog wat meer kleine onhandigheden. Het werkt wel allemaal. Wat ik begrepen heb, is dat de UI binnen het Odido tv kastje sinds een paar maanden geleden is aangepast (opnames vind je nu ergens anders terug).
Daarnaast (sinds een paar weken) ervaar ik dat geluid via de Apple TV app van de publieke zenders een stuk zachter is dan de rest. Dit was voorheen niet het geval.
Al met vind ik tv kijken via Odido wat minder fijn dat via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

ikweethetbeter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:33:
@amphora
Wat gebruik je nu om tv te kijken. Oftewel: wat is je verwachtingspatroon?

Als je nu Ziggo hebt, en er is het afgelopen jaar niks veranderd, dan ben je teleurgesteld. Nu moet ik toegeven dat ik zelf geen Odido tv heb, maar een vriend van mij wel, en die kwam van Ziggo.

Alleen data en NLZiet is overigens ook een optie!
Ik gebruik nu NLZiet (zoals ik al schreef). Heb nu ook Ziggo maar geen media box en hun app is wel ok maar gebruik toch liever NLZiet en als ik de andere reacties zo lees is Odido in ieder geval niet beter dan Ziggo. Enige voordeel van Ziggo app tov NLZiet is dat live tv veel minder vertraging heeft, wel fijn nu met het EK.

[ Voor 7% gewijzigd door amphora op 21-06-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

DON PAPA schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:49:
[...]
Ik heb op dit moment beide app's op de nieuwste versie AppleTV, maar mijn voorkeur gaat echt naar NLZiet. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van NLZiet iets beter dan Odido TV en het gemak van terug kijken (zonder reclame) spreekt mij veel meer aan, dan programma's te moeten opnemen om de reclame te kunnen doorspoelen. Maar deze keus zou ik bij elke provider nemen, ik neem alleen nog maar internet bij ze af en haal de rest bij de verschillende streamingdiensten, en dat bevalt mij prima 😉
Dat is ook mijn uitgangspunt. NLZiet bevalt mij ook goed maar je kan Odido TV niet even een maandje proberen, zit er gelijk een jaar aan vast, misschien bevalt het me, waarschijnlijk niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:21:
[...]
Wat ik begrepen heb, is dat de UI binnen het Odido tv kastje sinds een paar maanden geleden is aangepast (opnames vind je nu ergens anders terug).
Zag op Odido forum dat ze die nieuwe look ook aan het testen zijn op ATV: https://community.odido.n...o-tv-voor-apple-tv-365320 Al geprobeerd?

[ Voor 38% gewijzigd door amphora op 21-06-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16

DON PAPA

Tweaker-fan

amphora schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:32:
[...]
Dat is ook mijn uitgangspunt. NLZiet bevalt mij ook goed maar je kan Odido TV niet even een maandje proberen, zit er gelijk een jaar aan vast, misschien bevalt het me, waarschijnlijk niet ;)
Nee hoor, als straks mijn 10 maanden gratis tv om zijn, dan stop ik het tv abonnement meteen weer in de "Mijn Odido" app. Ik heb inmiddels ook de TV box alweer terug gestuurd naar Odido toen ik die had uitgetest.

Je kan trouwens na 10 maanden ook weer bellen voor een nieuw jaarcontract (meestal geven ze je dan 6x maanden €10 korting) die dan meteen weer ingaat. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
amphora schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:34:
[...]

Zag op Odido forum dat ze die nieuwe look ook aan het testen zijn op ATV: https://community.odido.n...o-tv-voor-apple-tv-365320 Al geprobeerd?
Bedankt! Ik had al een stille hoop dat ze hun apps ook zouden voorzien van de nieuwe UI.
De nieuwe UI ziet er beter uit en nu wel zelfde geluidsniveau bij NPO en de commerciële zenders. Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:16:
[...]

Bedankt! Ik had al een stille hoop dat ze hun apps ook zouden voorzien van de nieuwe UI.
De nieuwe UI ziet er beter uit en nu wel zelfde geluidsniveau bij NPO en de commerciële zenders. Nogmaals bedankt.
Benieuwd of je odido nu wel een waardig alternatief voor ziggo/nlziet vindt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:38
Donstil schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:36:
[...]

Tijdje geleden moest ik dit ook al. Sommige VPN's hebben hier last van.
Heb nu sinds december vorig jaar een account via Ukraine.

Gezinslidmaatschap: UAH 149,00/mnd. Valt op zich nog mee. Ongeveer 3,40 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Laatst online: 13-09 16:23
Vraagje: wij hebben sinds een paar dagen een Apple TV 4K in huis en zouden graag, net als bij Android TV, gebruik maken van ondertiteling bij apps als NPO Plus en Videoland. Dit hebben we echter nog niet aan de praat kunnen krijgen, ondanks enkele Google-pogingen 🫣

Hebben jullie toevallig een oplossing? Of ontbreekt deze feature op Apple TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pipapaulus schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:12:
Vraagje: wij hebben sinds een paar dagen een Apple TV 4K in huis en zouden graag, net als bij Android TV, gebruik maken van ondertiteling bij apps als NPO Plus en Videoland. Dit hebben we echter nog niet aan de praat kunnen krijgen, ondanks enkele Google-pogingen 🫣

Bedoel je ondertitels voor doven en slechthorenden?

[ Voor 6% gewijzigd door sambalbaj op 22-06-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
sambalbaj schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:16:
[...]

Bedoel je ondertitels voor doven en slechthorenden?
Ja 😊 ik heb al in de toegankelijkheids opties gekeken en daar wat zaken aangepast. Maar de ondertiteling wordt niet getoond binnen Videoland en NPO Plus. In Android TV hadden die apps gewoon een menu-optie waarbij je de ondertiteling aan kunt zetten. Die mis ik binnen Apple TV 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Uit het NPO topic.
MysticMan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 00:37:
Op de Apple TV werkt ondertiteling alleen bij Live TV, niet bij het terugkijken van series of bijvoorbeeld het journaal. In dat geval ontbreekt de knop met het tekstballonnetje nog om het te kunnen kiezen.
Heb wel even gecheckt en de shows waarbij ik het heb geprobeerd hebben wel ondertiteling in de iPhone app dus het is niet zo dat het er niet is. Vreemd genoeg als ik via AirPlay probeer te casten naar de Apple TV gaat het beeld wel over maar blijft de ondertiteling op de telefoon 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zojuist even getest bij Videoland met de serie Maxima en als ik ondertiteling voor doven en slechthorenden selecteer wordt deze netjes weergegeven.

Bij NPO Start heb ik een paar verschillende afleveringen van verschillende programma’s bekeken maar krijg ik geen mogelijkheid om ondertiteling te kiezen. (Zoals in de post hierboven ook wordt vermeld)

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-06-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Dj-sannieboy schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:19:
[...]

Zojuist even getest bij Videoland met de serie Maxima en als ik ondertiteling voor doven en slechthorenden selecteer wordt deze netjes weergegeven.

Bij NPO Start heb ik een paar verschillende afleveringen van verschillende programma’s bekeken maar krijg ik geen mogelijkheid om ondertiteling te kiezen. (Zoals in de post hierboven ook wordt vermeld)
Dank voor het testen! Ik ga het ook even proberen met Maxima om te zien of ik die optie ook krijg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Laatst online: 10-09 22:02
Al jaren gebruik ik een Shield tv als mediaplayer en had ik als Apple user geen behoefte om een ATV te kopen. In 08/2023 toch een Apple TV 2022 wifi + ethernet 128GB gekocht om o.a. foto’s te kunnen bekijken op de tv en eens te kunnen vergelijken met de Shield.

Omdat ik in eerste instantie niet zo overtuigd was en de Shield gewoon was, heb ik de ATV een tijdje niet gebruikt. Nu wil ik deze toch weer meer gebruiken voor o.a. Netflix maar heb ik het volgend probleem.
Na iedere 5-10 min valt het beeld weg (zwart) voor 1-3 seconden? Heb ondertussen alles geprobeerd om dit eventueel op te lossen: verschillende beeldinstellingen geprobeerd, volledige reset, andere HDMI kabel, andere input enz. helaas zonder resultaat.

De ATV is aangesloten via een Marantz Cinema 40 naar een recente OLED tv. Andere weergevers hebben geen probleem met dezelfde HDMI en input. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
ppeter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:06:
Omdat ik in eerste instantie niet zo overtuigd was en de Shield gewoon was, heb ik de ATV een tijdje niet gebruikt. Nu wil ik deze toch weer meer gebruiken voor o.a. Netflix maar heb ik het volgend probleem.
Na iedere 5-10 min valt het beeld weg (zwart) voor 1-3 seconden? Heb ondertussen alles geprobeerd om dit eventueel op te lossen: verschillende beeldinstellingen geprobeerd, volledige reset, andere HDMI kabel, andere input enz. helaas zonder resultaat.
Ik heb dit probleem gehad met een Apple TV 4 en een 4K icm een Samsung tv.
De oplossing was een betere HDMI kabel, HDMI 2.1 compatible, eentje van zo'n 25 euro, dus niks fancy, maar ook geen Ali troep van minder dan 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
amphora schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Enige voordeel van Ziggo app tov NLZiet is dat live tv veel minder vertraging heeft, wel fijn nu met het EK.
Ben blij dit te horen. Ik zit al jaren op Ziggo op Android TV. Helemaal niet tevreden.

Als ik ziggo live tv vergelijk tussen Android TV en op mijn ipad dan vind ik de ipad vele malen beter. Geen wonder dat de app in de app store een hogere score heeft dan op google playstore.

Als ik overstap van Android TV naar Apple TV moet ik helaas het gemak van Android TV loslaten. Bijv. Smarttube, dit is youtube zonder reclame. Mijn eigen remote met toetsenbord kiezen. tvOS17 mist nog steeds een Wireguard vpn app.

Is er iemand die van Android TV naar Apple TV is overgestapt en geen spijt heeft van de overstap? En waarom niet.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.