Ik ben pas van een Nokia8000-androidbox overgestapt naar een ATV. Nou was die Nokia al één van de betere Androidboxen en niet eens zo oud, maar de ATV is echt veel sneller en stabieler. De enige uitdaging die ik had was Kodi. Toen de app Infuse gevonden en die is in de praktijk nog beter dan Kodi....4myra schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:00:
[...]
Is er iemand die van Android TV naar Apple TV is overgestapt en geen spijt heeft van de overstap? En waarom niet.
Ik heb echt met veel plezier voor Infuse betaaldDennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:17:
Toen de app Infuse gevonden en die is in de praktijk nog beter dan Kodi....
Geweldige app.
Hier ook betaald voor een ’lifetime’ licentie van Infuse en geniet er al heel lang van, echt super fijne app.
[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 25-06-2024 17:25 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Infuse haalt echt de Apple tv naar een hele andere dimensie ja… Heel blij dat die zo werkt
Tegenwoordig zelfs met Dolby Vision
Tegenwoordig zelfs met Dolby Vision
En dan te weten dat ik al die jaren de ATV op afstand heb gehouden omdat ik al vanaf dag 1 gehecht was aan toen XBMC, later Kodi en wel had gekeken naar plex enzo maar dat was het allemaal niet. Toch de drang naar iets nieuws, de ATV, en alternatieve apps geprobeerd en Infuse was eigenlijk gelijk top. Beter dan Kodi. Geen gedoe meer met scrapers of subproviders, het wérkt gewoon, een beetje de Apple-way
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 25-06-2024 20:36 ]
Ik weet het niet, Infuse is gewoon mijn complete mediaplayer. Bestanden van lokale nas, maar ook van online opslag. Scheelde mij een nieuwe Dune HD kopen, aangezien Infuse op ATV zoveel beter is.
Plex is natuurlijk ook goed, anders was het nooit zo groot geworden als het is. Maar persoonlijk vond ik het gewoon niet fijn. Gedoe met de server op mijn Syno bijvoorbeeld (lag vast aan mij) waar Infuse geen extra server vraagt. Hier leggen ze de verschillen wel goed uit: https://mac.eltima.com/infuse-vs-plex/Opi schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:11:
Welke meerwaarde heeft Infuse, wanneer de content via een Plex server geserveerd wordt?
Maar het blijft uiteraard helemaal persoonlijk
Voordeel is wel dat die dan altijd directplay ipv transcoding doet. Nadeel is het niet ondersteunen van Dolby atmos maar dat doet plex volgens mij ook niet.Opi schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:11:
Welke meerwaarde heeft Infuse, wanneer de content via een Plex server geserveerd wordt?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
De Plex app op AppleTV is al heel lang héél slecht. Constant microstutters in alle typen content. Geen atmos ondersteuning. Audio sync problemen (4+ jaar al inmiddels). Kleurafwijkingen in Dolby Vision.Opi schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:11:
Infuse ondersteunt gewoon Atmos. Wel alleen de DD+ variant, niet TrueHD. Maar dat is een limitatie van tvOS waar Infuse weinig aan kan doen.TheKerremenke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:14:
[...]
Voordeel is wel dat die dan altijd directplay ipv transcoding doet. Nadeel is het niet ondersteunen van Dolby atmos maar dat doet plex volgens mij ook niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Frank op 26-06-2024 11:34 ]
Yep, Infuse werkt veel beter
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Voor mij is Infuse het momenteel nog niet helemaal aangezien de UI echt barslecht is met grote library (120TB). Navigeren is vrijwel onmogelijk. De nieuwe 'Direct Mode' is een stap in de goede richting maar allerlei collections pinnen op je homescreen is ook niet echt een uitkomst. Plex heeft dat dan wel weer heel goed voor elkaar.
Hopelijk is de beloofde nieuwe UI in v8 een grote stap vooruit
I stand corrected.Frank schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:30:
[...]
De Plex app op AppleTV is al heel lang héél slecht. Constant microstutters in alle typen content. Geen atmos ondersteuning. Audio sync problemen (4+ jaar al inmiddels). Kleurafwijkingen in Dolby Vision.
[...]
Infuse ondersteunt gewoon Atmos. Wel alleen de DD+ variant, niet TrueHD. Maar dat is een limitatie van tvOS waar Infuse weinig aan kan doen.

iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
120TB is dan ook wel héél erg groot... Dat zijn wat, 1.200 films van 100GB of 2.400 van 50GH per stuk? Wellicht niet alleen films maar toch... 120TB... Damn...Frank schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:37:
Voor mij is Infuse het momenteel nog niet helemaal aangezien de UI echt barslecht is met grote library (120TB). Navigeren is vrijwel onmogelijk. De nieuwe 'Direct Mode' is een stap in de goede richting maar allerlei collections pinnen op je homescreen is ook niet echt een uitkomst. Plex heeft dat dan wel weer heel goed voor elkaar.
Ik ben enkele jaren geleden teruggegaan van 10x20 in RAID -> 14TB naar 4TB omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. Nu heb ik alleen nog wat spul staan dat ik in 4K UHD kwaliteit beschikbaar wil hebben en houden, zonder dat ik met schijfjes aan de gang moet.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
12.5k afleveringen en 1250 filmsThalaron schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:37:
[...]
120TB is dan ook wel héél erg groot... Dat zijn wat, 1.200 films van 100GB of 2.400 van 50GH per stuk? Wellicht niet alleen films maar toch... 120TB... Damn...
Ik ben enkele jaren geleden teruggegaan van 10x20 in RAID -> 14TB naar 4TB omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. Nu heb ik alleen nog wat spul staan dat ik in 4K UHD kwaliteit beschikbaar wil hebben en houden, zonder dat ik met schijfjes aan de gang moet.
Maar zelfs met een fractie hiervan was navigeren in Infuse al lastig. Je hebt gewoon 0 overzicht. De eerste Infuse 8 beta is inmiddels ook al live trouwens maar nog zonder nieuwe UI. Ik heb al mijn hoop erop gevestigd want mijn nvidia shield heeft z'n beste tijd gehad
Waarschijnlijk wel bekend maar je kunt ook combineren.. ik gebruik infuse en die gebruikt database van Plex...
Net wat cleaner en sneller want heel vaak stonden bij infuse nog films die al maanden niet meer beschikbaar waren voor afspelen (SMB Share via een NAS).
Net wat cleaner en sneller want heel vaak stonden bij infuse nog films die al maanden niet meer beschikbaar waren voor afspelen (SMB Share via een NAS).
Ik teken nergens meer voor
Dank voor de reacties. De ervaringen (microstutter, audiosync) en eisen (Dolby) die @Frank stelt wijken af van de mijne, wat kan verklaren dat ik prima uit de voeten kan met Plex. Ik heb recent Infuse geprobeerd en de afwijkende opzet van het landingsscherm werpt vooralsnog een drempel op.
Ook met een kwalitatieve nieuwe 2.1 HDMI kabel helaas geen resultaat.ikweethetbeter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:48:
[...]
Ik heb dit probleem gehad met een Apple TV 4 en een 4K icm een Samsung tv.
De oplossing was een betere HDMI kabel, HDMI 2.1 compatible, eentje van zo'n 25 euro, dus niks fancy, maar ook geen Ali troep van minder dan 5 euro.
Heb contact gehad met Apple support en ze vermoeden een compatibiliteit/copy issue probleem met de HDMI? De ATV is naar Apple, dus ben benieuwd wat de oplossing zal zijn…🤔
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
Hoelang gaat bij jullie de batterij van de remote mee op een volle oplaadbeurt? Ik heb het over de meest recente Apple TV box. Hier gaat die een kleine 2 weken mee alvorens ik terug de boodschap zie Batterij van remote bijna leeg. Ik denk dat ik met de remote van de nvidia shield er langer mee deed
Ik heb hem al zeker 4 maanden niet opgeladen, en hij staat nu op 24%, en wij gebruiken de AppleTV elke dag volopbartmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:27:
Hoelang gaat bij jullie de batterij van de remote mee op een volle oplaadbeurt? Ik heb het over de meest recente Apple TV box. Hier gaat die een kleine 2 weken mee alvorens ik terug de boodschap zie Batterij van remote bijna leeg. Ik denk dat ik met de remote van de nvidia shield er langer mee deed
Idem dito.DON PAPA schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:47:
Ik heb hem al zeker 4 maanden niet opgeladen, en hij staat nu op 24%.
En wij gebruiken de AppleTV elke dag volop
Ik gebruik hem een uurtje of twee per dag (dat de Apple TV in gebruik is) en gebruik de remote het meest bij YouTube. Maar zo lang kan ik niet op een volle batteriij
[ Voor 37% gewijzigd door bartmaniac op 30-06-2024 00:59 ]
Is de AppleTV soms vrijnieuw? Want ik had in het begin dat de eerst paar batterij ladingen ook wat sneller leeg gingen dan nu. Maar twee weken is wel heel snel, zo snel is het bij mij nooit geweest een iedergeval...bartmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:56:
Ik gebruik hem een uurtje of twee per dag (dat de Apple TV in gebruik is) en gebruik de remote het meest bij YouTube. Maar zo lang kan ik niet op een volle batteriij
[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 30-06-2024 07:36 ]
1 a 2 keer per jaar opladen. Is het main device voor tv kijken hier. Dus wordt dagelijks meermaals gebruikt.bartmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:27:
Ook hier hoeven wij de batterij van de remotes maar zelden op te laden.
Hooguit 2 keer per jaar. Gebruiken hem bijna elke dag zo’n 4 uur per dag voor streamingdiensten.bartmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:27:
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Heb qua uiterlijk dezelfde gaat hier maanden mee op 1 accu lading. Meest verbaas ik mij nog over de bouw kwaliteit, mijn dochter laat hem dagelijks op de tegelvloer vallen 🙃
Misschien laad ik hem niet lang genoeg op? Laat hem meestal een ganse nacht en dag aan de kabel
Nachtje zou ruimschoots voldoende moeten zijn.bartmaniac schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:49:
Misschien laad ik hem niet lang genoeg op? Laat hem meestal een ganse nacht en dag aan de kabel
Afstandsbediening is in 2 á 2,5 uur weer vol hier meestal.
https://9to5mac.com/2024/...de-in-ios-18-and-tvos-18/
Nieuwe leuke functie voor de mute button in tvOS 18.
Nieuwe leuke functie voor de mute button in tvOS 18.
©2004
Gisteren gaf hij nog 10% aan, vanavond remote leeg. Ik doe er amper 1.5 week meer met volle batterij. Via de iPhone gaat ook maar niet zo handig. Jammer dat de remote van een tv of ander apparaat niet kan gebruikt wordenCHRlS schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:51:
[...]
Nachtje zou ruimschoots voldoende moeten zijn.
Afstandsbediening is in 2 á 2,5 uur weer vol hier meestal.
Verwijderd
Hi, zodra ik de HDR10-functie van m'n Apple TV 4K aanzet, krijg ik de melding: Apple TV kan geen stabiele verbinding behouden. Controleer de aansluitingen en zorg ervoor dat je een HDMI-kabel met ultrahoge snelheid gebruikt.
Nu heb ik al 2 HDMI-kabels getest die ik nog had liggen, maar dat zijn volgens mij redelijk simpele standaard kabels die ik al een paar jaar heb liggen. Mij werd altijd gezegd dat de kwaliteit HDMI (2.0)-kabel niet zoveel uitmaakte, en dat die prachtige gekleurde Audioquest-kabels van 40-50 euro overkill waren. Maar het lijkt er dus op dat ik toch een betere HDMI-kabel nodig heb. M'n TV zelf (Samsung uit 2019) ondersteund maar HDMI 2.0
Dus een 2.1 kabel is sowieso overbodig lijkt me, maar iemand tips voor een goede HDMI-kabel? Thx alvast.
Nu heb ik al 2 HDMI-kabels getest die ik nog had liggen, maar dat zijn volgens mij redelijk simpele standaard kabels die ik al een paar jaar heb liggen. Mij werd altijd gezegd dat de kwaliteit HDMI (2.0)-kabel niet zoveel uitmaakte, en dat die prachtige gekleurde Audioquest-kabels van 40-50 euro overkill waren. Maar het lijkt er dus op dat ik toch een betere HDMI-kabel nodig heb. M'n TV zelf (Samsung uit 2019) ondersteund maar HDMI 2.0
Even kijken hoe de HDMI-instellingen staan want de TV-remote zou óók gewoon moeten werken.bartmaniac schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:49:
[...]
Jammer dat de remote van een tv of ander apparaat niet kan gebruikt worden
Yep. Samsung remote doet het hier ook.
[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 05-07-2024 05:58 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Dat is wel absurd snel. Ik zou even contact opnemen met Apple Support.bartmaniac schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:49:
[...]
Gisteren gaf hij nog 10% aan, vanavond remote leeg. Ik doe er amper 1.5 week meer met volle batterij. Via de iPhone gaat ook maar niet zo handig. Jammer dat de remote van een tv of ander apparaat niet kan gebruikt worden
HDMI kabels zijn niet onverwoestbaar. Goed is goed, maar er is ook rotzooi te koop. Net zoals bij CAT6 is goed=goed. Je kan wel kabels met luxe afwerking kopen en 24K gouden connectoren, wanneer de interne bekabeling van aluminium blijkt, heb je er alsnog geen ruk aan. Een goed in elkaar gezette CAT6 kabel met gewoon fatsoenlijk koper is dan ook gewoon goed.Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 03:06:
Hi, zodra ik de HDR10-functie van m'n Apple TV 4K aanzet, krijg ik de melding: Apple TV kan geen stabiele verbinding behouden. Controleer de aansluitingen en zorg ervoor dat je een HDMI-kabel met ultrahoge snelheid gebruikt.
Nu heb ik al 2 HDMI-kabels getest die ik nog had liggen, maar dat zijn volgens mij redelijk simpele standaard kabels die ik al een paar jaar heb liggen. Mij werd altijd gezegd dat de kwaliteit HDMI (2.0)-kabel niet zoveel uitmaakte, en dat die prachtige gekleurde Audioquest-kabels van 40-50 euro overkill waren. Maar het lijkt er dus op dat ik toch een betere HDMI-kabel nodig heb. M'n TV zelf (Samsung uit 2019) ondersteund maar HDMI 2.0Dus een 2.1 kabel is sowieso overbodig lijkt me, maar iemand tips voor een goede HDMI-kabel? Thx alvast.
Dus Audioquest is en blijft onzin, maar niet élke kabel is gelijk. Ik zou zeggen: bestel een goed beoordeelde HDMI 2.1 gecertificeerde kabel (hoeft geen dure te zijn) en dan zit je 99% zeker goed.
Het kán natuurlijk ook nog zijn dat er een andere oorzaak is waardoor het problemen geeft; mogelijk is er wat mis met (bijvoorbeeld de poort van) de aTV of TV zelf.
Maar een kabel van €50-€250+ gaat je niet meer brengen dan een kabel die goed werkt van bijvoorbeeld €18-25.
Ik heb in het verleden ook een HDMI kabel gehad van €80 die plots niet meer werkte, maar die van €5 wél. Waar lag het aan? Geen idee…
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik heb dezelfde remote en daar doe ik echt maanden mee op een lading en wordt echt bijna iedere dag gebruikt. Lijkt mij niet in orde, ik denk dat je contact moet opnemen met support hiervoor.bartmaniac schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:49:
[...]
Gisteren gaf hij nog 10% aan, vanavond remote leeg. Ik doe er amper 1.5 week meer met volle batterij. Via de iPhone gaat ook maar niet zo handig. Jammer dat de remote van een tv of ander apparaat niet kan gebruikt worden
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Hebben jullie ook dat de naam van de Apple TV wijzigt van bv ‘Apple Tv’ naar ‘Apple Tv 2’ en verder naar Apple Tv 3’ en zo verder? En heeft iemand dit opgelost? Apple TV is bekabeld aangesloten en dus niet via de wifi…
[ Voor 15% gewijzigd door hk12nl op 05-07-2024 19:14 ]
©2004
Ik gebruik een Harmony en dat werkt perfect. Maar kom er maar eens aan nog.bartmaniac schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:49:
[...]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
zo jammer dat ze daar mee gestopt zijn. fantastisch apparaat gebruik hem ook nog dagelijks, hopelijk gaat die nog jaren mee.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:05:
[...]
Ik gebruik een Harmony en dat werkt perfect. Maar kom er maar eens aan nog.
Ik heb een abonnement genomen op Curiosity stream via Apple TV app. Deze heb ik later om te zien wat er gebeurde verborgen in de zijkolom. Maar nu weet niet meer hoe ik hem terug krijg.
Nee, heb een Apple TV in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.hk12nl schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:14:
Hebben jullie ook dat de naam van de Apple TV wijzigt van bv ‘Apple Tv’ naar ‘Apple Tv 2’ en verder naar Apple Tv 3’ en zo verder? En heeft iemand dit opgelost? Apple TV is bekabeld aangesloten en dus niet via de wifi…
Heb ze beide daar ook toegewezen tijdens installatie en in de Woning App staan ze ook netjes op de juiste plaats.
Als ik via mijn iPhone de Apple TV Afstandsbediening erbij pak kan ik ook altijd kiezen tussen die 2.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
In de Woning app heeft mijn Apple TV gewoon de naam ‘Apple TV’.hk12nl schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:14:
Wanneer ik via de iOS remote de Apple TV wil bedienen wordt dit apparaat zichtbaar als ‘Woonkamer (3)’ met voor deze naam een Apple TV icoon. Woonkamer is naam van de kamer waarin de ATV zich bevindt, en (3) omdat in deze kamer ook twee HomePod Mini’s bevinden.
Waar zie jij de naam van de Apple TV veranderen?
Verwijderd
Thx voor de heldere uitlegThalaron schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:37:
[...]
HDMI kabels zijn niet onverwoestbaar. Goed is goed, maar er is ook rotzooi te koop. Net zoals bij CAT6 is goed=goed. Je kan wel kabels met luxe afwerking kopen en 24K gouden connectoren, wanneer de interne bekabeling van aluminium blijkt, heb je er alsnog geen ruk aan. Een goed in elkaar gezette CAT6 kabel met gewoon fatsoenlijk koper is dan ook gewoon goed.
Dus Audioquest is en blijft onzin, maar niet élke kabel is gelijk. Ik zou zeggen: bestel een goed beoordeelde HDMI 2.1 gecertificeerde kabel (hoeft geen dure te zijn) en dan zit je 99% zeker goed.
Het kán natuurlijk ook nog zijn dat er een andere oorzaak is waardoor het problemen geeft; mogelijk is er wat mis met (bijvoorbeeld de poort van) de aTV of TV zelf.
Maar een kabel van €50-€250+ gaat je niet meer brengen dan een kabel die goed werkt van bijvoorbeeld €18-25.
Ik heb in het verleden ook een HDMI kabel gehad van €80 die plots niet meer werkte, maar die van €5 wél. Waar lag het aan? Geen idee…
It’s going by room name because it thinks you haven’t changed the device name. Change the device name in the home app. If it’s not HomePod it’ll be called by it’s name and not the room (3) anymore.
Haters everywhere but I don’t really care
HDMI is backwards compatibel. Dus nee, dat zou niet uit moeten maken. Maar beter een iets betere kabel dan nodig dan eentje die niet echt voldoet.Verwijderd schreef op maandag 8 juli 2024 @ 00:37:
[...]
Thx voor de heldere uitlegZoals ik al zei heeft m'n TV helaas alleen een HDMI 2.0 aansluiting, maakt het dan nog verschil of ik een HDMI 2.1 kabel haal?
Maar ik zei ook al, het hoeft niet aan de kabel zelf te liggen. Elke goede (en met goed bedoel ik goed = goed, iets dat je met een daadwerkelijk gecertificeerde kabel niet 100%, maar wel met enige zekerheid kan zeggen) zou moeten werken.
2.1 kiezen is dus prima met 2.0 apparaten.
Ik heb sinds zaterdag de Apple TV, echter moet ik soms mijn Sonos Arc weer activeren in de apple tv voor het geluid, telkens switch hij naar de TV geluid terwijl hij gewoon in de HDMI EARC zit. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ook zit ik met de settings te spelen, het beeld via IPTV en ZIGGO APP TV is niet echt goed, ik heb een Sony OLED en heb hem staan op de hoogte instelling Dolby Vision HDR, is dit de juiste instelling voor de sony Oled tv?
Thanks!
Ook zit ik met de settings te spelen, het beeld via IPTV en ZIGGO APP TV is niet echt goed, ik heb een Sony OLED en heb hem staan op de hoogte instelling Dolby Vision HDR, is dit de juiste instelling voor de sony Oled tv?
Thanks!
Geluid uitvoer selecteer je niet in de Apple TV, maar in je Sony TV. Bij mijn Sony ag9 met Sonos beam heb ik bij audio settings extern (o.i.d) geselecteerd. De Apple TV kom ik nooit aan tenzij ik de AirPods op zet.Strandbal77 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:02:
Ik heb sinds zaterdag de Apple TV, echter moet ik soms mijn Sonos Arc weer activeren in de apple tv voor het geluid, telkens switch hij naar de TV geluid terwijl hij gewoon in de HDMI EARC zit. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Thanks!
Dat het beeld met de ziggo app minder is, komt denk ik, omdat die stream h264 is, terwijl een ziggo next h265 ontvangt bij ongeveer dezelfde bitrate, maar dit weet ik niet zeker.
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-07-2024 10:24 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Zal eens checken hoe die staat, hoe heb jij de beeldinstellingen staan op de apple tv op je Oled?
Je zet je Apple tv op 4K 50hz SDR en vervolgens schakel je match framerate en content (?) beide in. Dan heb je altijd het mooiste beeld. Vervolgens moet je erop letten dat de HDMI poort op je Sony op “uitgebreid” staat. (Bij externe ingangen)Strandbal77 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:25:
Zal eens checken hoe die staat, hoe heb jij de beeldinstellingen staan op de apple tv op je Oled?
Ps, kijk je graag YouTube gebruik dan de app op de tv zelf. De Apple TV en YouTube met een gematchde framerate wordt je niet blij van.
[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-07-2024 10:33 ]
Is dat de beste keuze voor alle tvs of alleen voor Sony?Mr. Freeze schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:29:
[...]
Je zet je Apple tv op 4K 50hz SDR en vervolgens schakel je match framerate en content (?) beide in. Dan heb je altijd het mooiste beeld. Vervolgens moet je erop letten dat de HDMI poort op je Sony op “uitgebreid” staat. (Bij externe ingangen)
Ps, kijk je graag YouTube gebruik dan de app op de tv zelf. De Apple TV en YouTube met een gematchde framerate wordt je niet blij van.
©2004
Voor alle tv’s is dit de beste setting (in Europa) kijk maar eens op YouTube, staat het prachtig uitgelegd.hk12nl schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:34:
[...]
Is dat de beste keuze voor alle tvs of alleen voor Sony?
YouTube: The best AppleTV 4K Settings.
Als ik mijn telefoon als afstandsbediening gebruik en ik zie dit ook terug bij de apparaat naam in de instellingen van de Apple tv.meesje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:07:
[...]
In de Woning app heeft mijn Apple TV gewoon de naam ‘Apple TV’.
Wanneer ik via de iOS remote de Apple TV wil bedienen wordt dit apparaat zichtbaar als ‘Woonkamer (3)’ met voor deze naam een Apple TV icoon. Woonkamer is naam van de kamer waarin de ATV zich bevindt, en (3) omdat in deze kamer ook twee HomePod Mini’s bevinden.
Waar zie jij de naam van de Apple TV veranderen?
Ik heb hem in eerste instantie ingesteld met de naam 'Apple tv Woonkamer'. Echter veranderd deze naar verloop van tijd naar 'Apple tv woonkamer (1)' en na een tijdje naar 'Apple tv woonkamer (2). Iets zal botsen maar ik ben er nog niet achter wat
In homekit veranderd de apparaat naam niet overigens maar wellicht dat er hier iets botst..Ga ik een checken.
©2004
Zet de AppleTV Structuur op 4Ķ SDR (hij schakelt zelf over naar Dolby vision als de content daarom vraagt). En zet "maak materiaal passend" beide aan.Strandbal77 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:02:
Thanks!
De eerste 12 kanalen van de ZiggoGo TV app moeten juist goed beeld geven, want die zijn 1080P gemaakt door Ziggo.
Edite: Sorry zie dat het antwoord al gegeven was door @Mr. Freeze
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 08-07-2024 10:42 ]
Thanks, zal een keer checken de settings en kijken of dan alles wel beter beeld geeft, ik gebruikt nu de google tv app op de Sony oled, en daar is de beeld wel goed.
Weet iemand ook hoe je de app Infuse moet instellen om series en movies te kijken net zoals bij Kodi met addon?
Weet iemand ook hoe je de app Infuse moet instellen om series en movies te kijken net zoals bij Kodi met addon?
Zolang jezelf maar weet waar infuse moet zoeken naar je nas of netwerkschijf, en als je protocol en IP-adres weet komt het wel goed.Strandbal77 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:39:
Thanks, zal een keer checken de settings en kijken of dan alles wel beter beeld geeft, ik gebruikt nu de google tv app op de Sony oled, en daar is de beeld wel goed.
Ik ga er vanuit dat films en series in 2 aparte hoofd mappen staan, en allemaal een goede bestandsnaam hebben, organisatie is wel belangrijk voor zo’n app
Als je kodi kan configureren lukt infuse zeker.
[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-07-2024 14:04 ]
Is er een browser beschikbaar? Ik vind kermisfm leuk om te volgen.
Op mijn LG tv kan ik dat wel maar werkt niet handig. Met veel pijn en moeite krijg ik de site open en kan ik de uitzending openen en groter maken zodat het beeldvullend te zien is.
Ik heb gisteren een browser proberen te vinden maar vind er geen.
Op mijn LG tv kan ik dat wel maar werkt niet handig. Met veel pijn en moeite krijg ik de site open en kan ik de uitzending openen en groter maken zodat het beeldvullend te zien is.
@satshow Gebruik AirPlay voor dit soort dingen.
https://support.apple.com/nl-nl/guide/tv/atvbf2be9ef7/tvos
[ Voor 37% gewijzigd door RoRoNL op 23-07-2024 12:24 ]
Ik heb geen Apple iPhone, alleen een Apple tv.RoRoNL schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:23:
@satshow Gebruik AirPlay voor dit soort dingen.
https://apps.apple.com/nl...06310000?platform=appleTVsatshow schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:13:
Is er een browser beschikbaar? Ik vind kermisfm leuk om te volgen.
[ Voor 44% gewijzigd door CreativeS op 23-07-2024 13:32 ]
Even een vraag aan F1TV kijkers? Moeten jullie ook bijna elk raceweekend opnieuw inloggen op de Apple TV app? Het begint me zo langzamerhand wel erg te irriteren..
Gelukkig nietMartinique schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:
Even een vraag aan F1TV kijkers? Moeten jullie ook bijna elk raceweekend opnieuw inloggen op de Apple TV app? Het begint me zo langzamerhand wel erg te irriteren..
Hier ook niet. Heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?Martinique schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 26-07-2024 21:21 ]
Yup, zelfde probleem, vandaag nog, zowel op mijn macbook als de AppleTV. Erg irritant en geen oplossing voor je.Martinique schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:
Tip(mocht je dat al niet doen): op de Apple TV je remote app op de iPhone gebruiken om in te loggen. Gaat een stuk sneller.
Zojuist gedaan, ben benieuwd…meesje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:20:
[...]
Hier ook niet. Heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Ja dat deed ik inderdaad al wel. Of vanaf de iPhone app streamen…MariusV schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:26:
[...]
Yup, zelfde probleem, vandaag nog, zowel op mijn macbook als de AppleTV. Erg irritant en geen oplossing voor je.
Tip(mocht je dat al niet doen): op de Apple TV je remote app op de iPhone gebruiken om in te loggen. Gaat een stuk sneller.
Ja rete irritant..!Martinique schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:

Ik heb dit hele seizoen nog niet één keer hoeven inloggen terwijl ik nog de dev beta draai ook….
yup, en ik moet 2x mijn emailadres + wachtwoord invoeren om succesvol in te kunnen loggenMartinique schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Inloggen moet ik ook regelmatig opnieuw, dit terwijl ik maar 3 van de 6 toegestane apparaten in gebruik heb. In het begin dacht ik dat het wellicht daar aan lag. Vervelend als je al een beetje laat bent, en dan wilt ie daarna ook niet altijd direct de stream starten maar kijk ik tegen een draaiend wieltje om na 30 seconden weer opnieuw de stream moet proberen te starten.
Yes! Kijken jullie ook via het ziggo netwerk?Martinique schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:
©2004
Yep is dat van invloed …!hk12nl schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:09:
[...]
Yes! Kijken jullie ook via het ziggo netwerk?
Heb je de taal soms op Nederlands staan in de app? Ik had hier voorheen ook last van namelijk, nu ik de taal in het Engels heb staan niet meer. Hij start dan alleen wel op met de "F1 Live" stream met Engels commentaar, maar je kan daarna (als het hoofd programma is begonnen) overschakelen naar de "International" stream en het commentaar weer op Nederlands zetten.Mr. Freeze schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:04:
dan wilt ie daarna ook niet altijd direct de stream starten maar kijk ik tegen een draaiend wieltje om na 30 seconden weer opnieuw de stream moet proberen te starten.
Misschien lost dit ook het inlog probleem op, want ik hoef tot nu toen nooit opnieuw in te loggen...
Zal ik vanmiddag gelijk eens proberen, eigenlijk kijk ik vaak toch al vaak genoeg in het Engels voordat hoofdprogramma start. Dank voor de tip.DON PAPA schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:30:
[...]
Heb je de taal soms op Nederlands staan in de app? Ik had hier voorheen ook last van namelijk, nu ik de taal in het Engels heb staan niet meer. Hij start dan alleen wel op met de "F1 Live" stream met Engels commentaar, maar je kan daarna gewoon overschakelen naar de "International" stream en het commentaar op Nederlands zetten.
Misschien lost dit ook het inlog probleem op, want ik hoef tot nu toen nooit opnieuw in te loggen...
Ook het gigabit netwerk?
Ik merk (en soms ongemerkt) dat mijn internet er soms uit vliegt. YouTube kids moet ik ook vaker opnieuw inloggen. Misschien heeft het daar mee te maken. Omdat niet iedereen het heeft…
©2004
Het lijkt me stug dat het provider gerelateerd is, hier ADSL van KPN maar vanaf volgende week Delta glas. Ik zal het in de gaten houden. Apple TV is verder altijd stand-by ivm HomeKit en ik sluit apps zelden geforceerd af.
Je kunt ergens in de Apple TV instellingen je e-mailadres noteren zodat die al als meerkeuze beschikbaar is. Scheelt weer typen.
Maar het is wel duidelijk dat ik niet de enige ben dus, alleen al die wetenschap verzacht de pijn een beetje
Je kunt ergens in de Apple TV instellingen je e-mailadres noteren zodat die al als meerkeuze beschikbaar is. Scheelt weer typen.
Maar het is wel duidelijk dat ik niet de enige ben dus, alleen al die wetenschap verzacht de pijn een beetje
Of dat je 'kijk live' selecteert maar vervolgens de stream vanaf het begin start. Zo verschrikkelijk irritant. Zeker als je net de voorbeschouwing hebt gekeken en vervolgens de race wil kijken. Helaas is dat niet dezelfde stream. Want als je de voorbeschouwing door laat lopen, loopt ie maar tot net voorbij de F1 tune om vervolgens af te kappen. Maar goed, in ieder geval blij dat de stream start en niet tot een minuut naar een wieltje zit te kijken. Dan is bij mij de lol van het kijken er alweer van af.Mr. Freeze schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:04:
en dan wilt ie daarna ook niet altijd direct de stream starten maar kijk ik tegen een draaiend wieltje om na 30 seconden weer opnieuw de stream moet proberen te starten.
Evengoed even aangepast naar Engels (keek sowieso al steeds vaker met engels commentaar, dacht eerst dat het na Olav niet slechter kon...DON PAPA schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:30:
Heb je de taal soms op Nederlands staan in de app? Ik had hier voorheen ook last van namelijk, nu ik de taal in het Engels heb staan niet meer. Hij start dan alleen wel op met de "F1 Live" stream met Engels commentaar, maar je kan daarna (als het hoofd programma is begonnen) overschakelen naar de "International" stream en het commentaar weer op Nederlands zetten.

Edit: als je de engelse taal selecteert bij de instellingen heb je gek genoeg de F1 TV versie en de UK-versie. Ik kan geen NL, Duits, et cetera selecteren.
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 27-07-2024 21:30 ]
Idd, hij ‘pakt’ ‘m de eerste keer niet. Dus meerdere mensen dezelfde problemen.Yucko schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:28:
[...]
yup, en ik moet 2x mijn emailadres + wachtwoord invoeren om succesvol in te kunnen loggen
Ik las dit vanochtend en dacht: gelukkig niet. Maar te vroeg gejuicht blijkbaar. Ik moest zojuist opnieuw inloggen. Hopelijk eenmalig.Martinique schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Vorige week een nieuwe 75 inch 144 Hz televisie aangeschaft. Helaas kan ik hier een aantal apps, zoals Odido en NPO niet op installeren. Uit nood ben ik terug naar mijn Google Chromecast gegaan; waar ik over het algemeen tevreden over ben. Helaas is dit geen 4K versie, dus kijk ik op mijn nieuwe televisie met lage resolutie content.
Aangezien we al veel Apple producten hebben, neig ik naar AppleTV 4K maar vanwege de aanschafprijs wil ik eerst wat advies in te winnen. Vragen die zoal heb zijn:
1. Waarom AppleTV 4K i.p.v. Chromecast 4K? Wat is het voordeel los van de koppeling met alle Apple producten?
2. AppleTV WiFi of Ethernet? Mijn router hangt in de meterkast en de AppleTV zal voor televisie in woonkamer zijn.
3. Ik ben nogal een leek als het gaat om refresh rate in Hz. Hoe is de refresh rate van AppleTV i.r.t. de 144 Hz van mijn televisie?
4. Hoe werkt AppleTV met Sonos Beam? De Beam is nu op een HDMI ARC poort aangesloten en activeert zodra de televisie aan staat.
5. Mis ik iets belangrijks?
Kortom, gaat deze investering mij blij maken? Alvast bedankt voor de input!
Aangezien we al veel Apple producten hebben, neig ik naar AppleTV 4K maar vanwege de aanschafprijs wil ik eerst wat advies in te winnen. Vragen die zoal heb zijn:
1. Waarom AppleTV 4K i.p.v. Chromecast 4K? Wat is het voordeel los van de koppeling met alle Apple producten?
2. AppleTV WiFi of Ethernet? Mijn router hangt in de meterkast en de AppleTV zal voor televisie in woonkamer zijn.
3. Ik ben nogal een leek als het gaat om refresh rate in Hz. Hoe is de refresh rate van AppleTV i.r.t. de 144 Hz van mijn televisie?
4. Hoe werkt AppleTV met Sonos Beam? De Beam is nu op een HDMI ARC poort aangesloten en activeert zodra de televisie aan staat.
5. Mis ik iets belangrijks?
Kortom, gaat deze investering mij blij maken? Alvast bedankt voor de input!
Persoonlijk vind ik de AppleTV mooier beeld geven. Verder dan de AppleTV heb ik Apple producten in huis, maar ik heb nog geen moment spijt gehad van deze aankoop als Android fan 😉Rmorren schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:33:
Ik heb mijn AppleTV via een netwerk-kabel aangesloten, maar via de WiFi werkt hij ook prima, het ligt er net aan hoe goed je WiFi signaal is...Rmorren schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:33:
Ik heb de AppleTV één keer ingesteld naar aanleiding van onderstaand YouTube filmpje, en daarna nooit meer wat aan veranderd...Rmorren schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:33:
Geen ervaring met de Sonos Beam, maar mijn LG soundbar zit ook via HDMI EARC op de TV, en dat werkt prima...Rmorren schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:33:
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 31-07-2024 12:39 ]
@Rmorren Sonos werkt prima met een Apple TV en earc. Don papa heeft een prima video gedeeld met zeer nuttige instellingen. Echter als je YouTube gebruikt is dat de uitzondering, gebruik daarvoor de app in je tv. Op een Apple TV die elke keer de framerate mee aanpast (wat zeer fijn is) is het met YouTube een minder prettige ervaring.
Een Apple TV is z’n geld echt wel waard, zelfs de 2017 4K versie loopt nog prima terwijl een nieuwe Chromecast 4K al traag aanvoelt als je hem nog aan het instellen bent.
Ondanks dat de 2017 nog prima werkt, wel de nieuwste (2022) kopen, heeft net een paar extra voordelen.
@DON PAPA Als je geen enkel ander apparaat van Apple in huis hebt, heb je dan geen problemen met instellen of activeren van een Apple TV? Ik denk dan ook aan het instellen van betaal mogelijkheden e.d.
Een Apple TV is z’n geld echt wel waard, zelfs de 2017 4K versie loopt nog prima terwijl een nieuwe Chromecast 4K al traag aanvoelt als je hem nog aan het instellen bent.
Ondanks dat de 2017 nog prima werkt, wel de nieuwste (2022) kopen, heeft net een paar extra voordelen.
@DON PAPA Als je geen enkel ander apparaat van Apple in huis hebt, heb je dan geen problemen met instellen of activeren van een Apple TV? Ik denk dan ook aan het instellen van betaal mogelijkheden e.d.
[ Voor 24% gewijzigd door Mr. Freeze op 31-07-2024 13:03 ]
Als toevoeging op bovenstaande ervaring: ik gebruik Youtube bijna dagelijks op AppleTV 4K (2018) en ervaar geen problemen. De app kan beter qua navigatie misschien, maar verder prima.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb een dikke week geleden mijn Orange TV decoder teruggestuurd omdat ik eens wou controleren hoe het bevalt om TV te kijken via de Apple TV.
Mijn ervaringen voorlopig:
- Netflix, youtube, Disney gebruikte ik al, en de beeldkwaliteit is prima
- VTMGO, VRTMax en Auvio (RTBF voor F1) werken prima als ik kijk naar 'on demand content'. Beeldkwaliteit is OK, al merk ik wat minder resolutie bij snel bewegende beelden
- Live kijken via diezelfde apps vind ik voorlopig slecht. Regelmatig onderbrekingen, of tijdelijk resoluties die zeer slecht zijn. Soms loopt het goed, op andere momenten is het echt shit.
Aan mijn internet verbinding ligt het niet. We zijn hier met 2 en ik haal consistent 150 Mbps, wat ruim voldoende is voor meerdere 4K streams.
Zou dit beter gaan met bv TV Vlaanderen?
Mijn ervaringen voorlopig:
- Netflix, youtube, Disney gebruikte ik al, en de beeldkwaliteit is prima
- VTMGO, VRTMax en Auvio (RTBF voor F1) werken prima als ik kijk naar 'on demand content'. Beeldkwaliteit is OK, al merk ik wat minder resolutie bij snel bewegende beelden
- Live kijken via diezelfde apps vind ik voorlopig slecht. Regelmatig onderbrekingen, of tijdelijk resoluties die zeer slecht zijn. Soms loopt het goed, op andere momenten is het echt shit.
Aan mijn internet verbinding ligt het niet. We zijn hier met 2 en ik haal consistent 150 Mbps, wat ruim voldoende is voor meerdere 4K streams.
Zou dit beter gaan met bv TV Vlaanderen?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Heb je de instelling aan staan m.b.t beeldsnelheid?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:17:
Als toevoeging op bovenstaande ervaring: ik gebruik Youtube bijna dagelijks op AppleTV 4K (2018) en ervaar geen problemen. De app kan beter qua navigatie misschien, maar verder prima.
@Tommie12 heb je de instellingen staan zoals in de video van don papa beschreven?
Waar je verstoringen vandaan komen weet ik zo gauw even niet, wifi of bedraad? Als snelle beelden vaag lijken, dan heb je waarschijnlijk een 1 of andere “beeldverbeteraar” aan staan op je TV, zet alles zoveel mogelijk neutraal of uitgeschakeld.
[ Voor 34% gewijzigd door Mr. Freeze op 31-07-2024 14:26 ]
YT werkt op zich prima, maar bij het schakelen tussen de app interface en een filmpje opstarten 'flitst' het scherm naar een andere modus, wat als irritant kan worden ervaren.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:17:
Ik merk dit ook als dat de verversingssnelheid wijzigt of schakelt tussen SDR, HDR, DV(?). Op zich is het natuurlijk goed, maar zeker merkbaar bij kortere filmpjes.
Ook reclames triggeren dit aanpassen van instellingen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Precies hierom de voorkeur om YouTube op een andere manier te kijken dan via de Apple TV.Jan_V schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:27:
[...]
YT werkt op zich prima, maar bij het schakelen tussen de app interface en een filmpje opstarten 'flitst' het scherm naar een andere modus, wat als irritant kan worden ervaren.
Ik merk dit ook als dat de verversingssnelheid wijzigt of schakelt tussen SDR, HDR, DV(?). Op zich is het natuurlijk goed, maar zeker merkbaar bij kortere filmpjes.
Ook reclames triggeren dit aanpassen van instellingen.
@Jan_V hoewel dat klopt, hangt ook van je TV af overigens hoe die ermee om kan gaan, is YouTube simpelweg overal irritant met de grote hoeveelheid switchen/ reclame. Althans zonder abonnement in ieder geval wel IMHO..
[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 31-07-2024 14:30 ]
Verbinding is bedraad. Heb je een linkje naar die video? Ik weet niet direct wat je bedoelt.Mr. Freeze schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:13:
[...]
Heb je de instelling aan staan m.b.t beeldsnelheid?
@Tommie12 heb je de instellingen staan zoals in de video van don papa beschreven?
Waar je verstoringen vandaan komen weet ik zo gauw even niet, wifi of bedraad? Als snelle beelden vaag lijken, dan heb je waarschijnlijk een 1 of andere “beeldverbeteraar” aan staan op je TV, zet alles zoveel mogelijk neutraal of uitgeschakeld.
Sony A7 iv en wat recycled glas
DON PAPA in "[Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 5"Tommie12 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:13:
[...]
Verbinding is bedraad. Heb je een linkje naar die video? Ik weet niet direct wat je bedoelt.
ik heb nog een Harmony One liggen onder het stof. Op de website van Logitech support kom ik echter uit op oeps De pagina die u zoekt, bestaat niet.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:05:
[...]
Ik gebruik een Harmony en dat werkt perfect. Maar kom er maar eens aan nog.
Nee hoor, heb een Apple ID aangemaakt via de PC en die gebruikt op de AppleTVMr. Freeze schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:29:
Hier kun je de software downloaden die zelfs nog wordt onderhouden (ga ik vanuit omdat de Ziggo Next erin zit)bartmaniac schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:13:
[...]
ik heb nog een Harmony One liggen onder het stof. Op de website van Logitech support kom ik echter uit op oeps De pagina die u zoekt, bestaat niet.
https://support.myharmony.com/nl-nl/download
Toevallig afgelopen weekend na jaren nog een poging gedaan om de Samsung-, Ziggo- en AppleTV-remotes te vervangen voor een Harmony Touch die nog in de la lag. Maar binnen een uur wist ik weer waarom die ooit in de la terecht was gekomen, die Harmonys waren toch altijd behelpen.
Toch blijft het apart dat daar geen markt voor is blijkbaar. Switchbot doet nu een poging met een universele remote, ik denk dat ik die eens ga proberen.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 31-07-2024 17:03 ]
Mocht je een harmony bridge nog gebruiken, dan kun je middels Homey of homebridge/home assistant deze koppelen in HomeKit. Kun je met je telefoon de tv aan/uit zetten. Of reciever of projector. Net wat je eraan gekoppeld hebt en in Harmony aangemaakt hebt.
Werkt hier perfect. 👌
Werkt hier perfect. 👌
Maar elke keer de telefoon pakken (of roepen naar Siri) vind ik ook behelpen. Wat ik eigenlijk wil is gewoon een super simpele remote, met liefst een schuifknopje oid en heel simpel: “nu ben je een Samsung remote en nu ben je een Apple Remote”. Met de harmony lukt dat wel aardig als je verder geen activiteiten programmeert maar die is weer veel trager dan bijvoorbeeld de ziggo remote en mist vaak aanslagen. Een écht ouderwetse jaren90 universele zou het kunnen, maar die hebben weer geen Homeknop en gaan er tegenwoordig weer dingen via Bluetooth enzo…TheKerremenke schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:16:
Mocht je een harmony bridge nog gebruiken, dan kun je middels Homey of homebridge/home assistant deze koppelen in HomeKit. Kun je met je telefoon de tv aan/uit zetten. Of reciever of projector. Net wat je eraan gekoppeld hebt en in Harmony aangemaakt hebt.
Werkt hier perfect. 👌
Wat gebruikt men op AppleTV om content van een NAS te streamen Infuse of iets anders? Denk er ook over om een ATV te kopen. Heb nu een Shield TV met Kodi draaien.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Infuse is volgens mij vrij populair. Mooi GUI. Speelt vrijwel alles af. Kost 1,99 euro p/m of 14,99 p/j. Was volgens mij ooit 0,99/9,99 euro.Pierre schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:52:
Wat gebruikt men op AppleTV om content van een NAS te streamen Infuse of iets anders? Denk er ook over om een ATV te kopen. Heb nu een Shield TV met Kodi draaien.
Zelf download ik zeer zelden iets en maak voor het afspelen gebruik van VLC. Dit is heel spartaans, maar voor eenvoudige video files voldoet dit. Van een enkele serie heb ik afleveringen in 1080p en deze worden probleemloos afgespeeld.
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.