Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:04:
[...]

Infuse is volgens mij vrij populair. Mooi GUI. Speelt vrijwel alles af. Kost 1,99 euro p/m of 14,99 p/j. Was volgens mij ooit 0,99/9,99 euro.

Zelf download ik zeer zelden iets en maak voor het afspelen gebruik van VLC. Dit is heel spartaans, maar voor eenvoudige video files voldoet dit. Van een enkele serie heb ik afleveringen in 1080p en deze worden probleemloos afgespeeld.
Never mind.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 31-07-2024 18:26 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Pierre schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:52:
Wat gebruikt men op AppleTV om content van een NAS te streamen Infuse of iets anders? Denk er ook over om een ATV te kopen. Heb nu een Shield TV met Kodi draaien.
Niet van een NAS maar wel vanaf mijn MacBook:
Vroeger gebruikte ik VLC maar daar ben ik mee gestopt. Het laatste jaar gebruik ik Plex. Gratis en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Even naar de instellingen van mijn ATV4k gekeken.
Die staat op 1080p50, maar mijn TV en receiver ondersteunen 4K.
Zet ik video op 4K50 SDR zoals aangeraden in het filmpje, dan krijg ik enkel zwart scherm…

Wat doe ik fout?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:58
meesje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:04:
[...]

Infuse is volgens mij vrij populair. Mooi GUI. Speelt vrijwel alles af. Kost 1,99 euro p/m of 14,99 p/j. Was volgens mij ooit 0,99/9,99 euro.

Zelf download ik zeer zelden iets en maak voor het afspelen gebruik van VLC. Dit is heel spartaans, maar voor eenvoudige video files voldoet dit. Van een enkele serie heb ik afleveringen in 1080p en deze worden probleemloos afgespeeld.
Ter aanvulling: Ik heb gekozen voor jaar, want dan krijg je een jaar gratis op proef(!). Bij per maand is dat maar een maand.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmorren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-08 11:09
DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Persoonlijk vind ik de AppleTV mooier beeld geven. Verder dan de AppleTV heb ik Apple producten in huis, maar ik heb nog geen moment spijt gehad van deze aankoop als Android fan 😉

[...]

Ik heb mijn AppleTV via een netwerk-kabel aangesloten, maar via de WiFi werkt hij ook prima, het ligt er net aan hoe goed je WiFi signaal is...

[...]

Ik heb de AppleTV één keer ingesteld naar aanleiding van onderstaand YouTube filmpje, en daarna nooit meer wat aan veranderd...

[YouTube: The best AppleTV 4K Settings.]

[...]

Geen ervaring met de Sonos Beam, maar mijn LG soundbar zit ook via HDMI EARC op de TV, en dat werkt prima...
Bedankt voor je reactie. Je hebt me bijna over de streep gehaald, al wil ik de AppleTV gewoon ook graag hebben haha. Gebruik je de ATV alleen voor streamen of kan ik er nog meer mee wat interessant is voor de beslissing?

@Mr. Freeze Idem voor jou. Waar gebruik jij de ATV nog meer voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Tommie12 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:15:
Zet ik video op 4K50 SDR zoals aangeraden in het filmpje, dan krijg ik enkel zwart scherm…

Wat doe ik fout?
Heb je een goede HDMI kabel, en zit deze ook goed aangedrukt in beide apparaten?

@Rmorren voor allerlei streamingdiensten (zowel beeld als muziek) maar een spelletje spelen kan ook, maar daarvoor gebruik ik de atv niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Freeze op 31-07-2024 19:58 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42
Dennisdn schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Maar elke keer de telefoon pakken (of roepen naar Siri) vind ik ook behelpen. Wat ik eigenlijk wil is gewoon een super simpele remote, met liefst een schuifknopje oid en heel simpel: “nu ben je een Samsung remote en nu ben je een Apple Remote”. Met de harmony lukt dat wel aardig als je verder geen activiteiten programmeert maar die is weer veel trager dan bijvoorbeeld de ziggo remote en mist vaak aanslagen. Een écht ouderwetse jaren90 universele zou het kunnen, maar die hebben weer geen Homeknop en gaan er tegenwoordig weer dingen via Bluetooth enzo…
Dat snap ik helemaal. Daarvoor gebruik ik het eigenlijk ook niet. Maar het voordeel bij mijn is juist dat ik de lampen mee kan schakelen (minst fel/uit) als ik de projector inschakel. En dat het projector scherm omlaag/omhoog gaat afhankelijk van Apple beamer aan/uit. Of juist enkel stereo geluid als ik de platenspeler aanzet, waarbij de tv dan uit blijft.

Zulke scenes maken het voor mij juist handig. Het aan/uit kunnen zetten via de telefoon is leuke bijkomstigheid, die inderdaad niet vaak gebruikt wordt. ;)

Voor het normale bedienen van de Apple TV wordt hier ook enkel de Apple Remote gebruikt. Verder niets.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 31-07-2024 20:01 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:39

DON PAPA

Tweaker-fan

Rmorren schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:53:
[...]
Bedankt voor je reactie. Je hebt me bijna over de streep gehaald, al wil ik de AppleTV gewoon ook graag hebben haha. Gebruik je de ATV alleen voor streamen of kan ik er nog meer mee wat interessant is voor de beslissing?
Ik gebruik de AppleTV voor het streamen van NLZiet, Netflix, Prime, HBO+, F1TV, ZiggoGo (free sport), Spotify en alles van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
TheKerremenke schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:00:
[...]
Voor het normale bedienen van de Apple TV wordt hier ook enkel de Apple Remote gebruikt. Verder niets.
Die Apple Remote is ook wel écht heel goed. Maar ook weer nét niet goed genoeg om alles te vervangen. Samsung besturen gaat prima, Ziggo besturen ook via de Samsung… maar hij mist één knop om perfect te zijn: de homeknop voor Samsung. Het zou wel in te leren moeten zijn op de mute-knop, maar op alle forums lukt het de ene helft wel, de andere helft niet. En ik zit natuurlijk weer in die laatste groep…

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 31-07-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmorren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-08 11:09
DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Ik gebruik de AppleTV voor het streamen van NLZiet, Netflix, Prime, HBO+, F1TV, ZiggoGo (free sport), Spotify en alles van de NAS.
NAS; ook zoiets wat nog op mijn lijstje staat. Heb je en tip voor een degelijke instap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rmorren schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:39:
[...]

NAS; ook zoiets wat nog op mijn lijstje staat. Heb je en tip voor een degelijke instap?
Die vraag kun je het beste stellen in: [Synology] Vraag en antwoord - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mr. Freeze schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Heb je de instelling aan staan m.b.t beeldsnelheid?

@Tommie12 heb je de instellingen staan zoals in de video van don papa beschreven?

Waar je verstoringen vandaan komen weet ik zo gauw even niet, wifi of bedraad? Als snelle beelden vaag lijken, dan heb je waarschijnlijk een 1 of andere “beeldverbeteraar” aan staan op je TV, zet alles zoveel mogelijk neutraal of uitgeschakeld.
Goeie vraag, echter ik heb dat tevens in 2018 ingesteld volgens een of andere website (Rthings? weet niet meer exact) en nooit meer naar omgekeken, het bevalt goed. Hij moet even een seconde nadenken/wisselen maar dat vind ik niet erg. Ik kijk toch meestal langere video's dus...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jan_V schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:27:
[...]

YT werkt op zich prima, maar bij het schakelen tussen de app interface en een filmpje opstarten 'flitst' het scherm naar een andere modus, wat als irritant kan worden ervaren.
Ik merk dit ook als dat de verversingssnelheid wijzigt of schakelt tussen SDR, HDR, DV(?). Op zich is het natuurlijk goed, maar zeker merkbaar bij kortere filmpjes.

Ook reclames triggeren dit aanpassen van instellingen.
Maar dat is alleen aan het begin van de video. Als je 30 korte video's kijkt op een avond, dan is het misschien onhandig, maar ik kijk meestal vrij lange video's, dus het stoort me niet.

Reclames heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bartmaniac schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:13:
[...]

ik heb nog een Harmony One liggen onder het stof. Op de website van Logitech support kom ik echter uit op oeps De pagina die u zoekt, bestaat niet.
Daar kan ik je ook niet mee helpen, mijn account heb ik al jaren niet naar omgekeken. It just works :)
Hebben we op tweakers niet een Harmony-topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Je hebt inmiddels wel dit topic Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle

De reden dat ik een Apple TV wil is dat ik sommige Dolby Vision content niet kan afspelen, dan zie ik alleen maar een black screen en hoor comfort sound 8)7
Nu weet ik niet of een ATV alles kan spelen, Infuse kan wel DV afspelen zag ik maar dan moet ik de pro versie kopen.

[ Voor 55% gewijzigd door Pierre op 01-08-2024 09:28 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Pierre schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:25:
Je hebt inmiddels wel dit topic Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Infuse kan wel DV afspelen zag ik maar dan moet ik de pro versie kopen.
Geen idee of andere spelers ondertussen ook zijn ingelopen op dit gebied maar Infuse had veruit de beste ondersteuning voor DV. Ik kan er echt alles qua DV op afspelen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Radiodurans schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Geen idee of andere spelers ondertussen ook zijn ingelopen op dit gebied maar Infuse had veruit de beste ondersteuning voor DV. Ik kan er echt alles qua DV op afspelen.
Ik heb een ShieldTV en Kodi speelt bijna alles alleen met DV heb ik problemen. Ook sounddrops en zo en een zwart screen.
@Radiodurans De betaalde versie of de gratis versie?

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 01-08-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Pierre schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:52:
[...]
@Radiodurans De betaalde versie of de gratis versie?
Heb ooit een lifetime licentie gekocht en nooit meer omgekeken :*)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Radiodurans schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Heb ooit een lifetime licentie gekocht en nooit meer omgekeken :*)
Ach 14 euro per jaar is natuurlijk ook niks >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Tommie12 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:15:

Wat doe ik fout?
Heb je een oude HDMI kabel? Of een HDMI switch er tussen? En kijk even naar de instellingen op je TV, want daar kan je vaak de instellingen per HDMI IN aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door Stimulate14 op 01-08-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:14:
Ik heb 'm nog voor €9,99. Ik ben benieuwd of ze de verhoging ook doorvoeren bij lopende abonnementen. Doen ze dat wel... dan maar direct lifetime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Ik heb 'm nog voor €9,99. Ik ben benieuwd of ze de verhoging ook doorvoeren bij lopende abonnementen. Doen ze dat wel... dan maar direct lifetime :)
Lifetime is 100 euro. Dat vind ik nog best een aardig bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
CreativeS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Ik moest een half jaar geleden al 15 euro betalen voor een jaar. Wilde niet meteen de lifetime kopen omdat ik tig jaar gratis xbmc/kodi had gehad en het daarmee best een groot bedrag vond. Maar het werkt zo lekker dat ik na dit jaar graag 100 euro uit geef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:27:
Lifetime is 100 euro. Dat vind ik nog best een aardig bedrag.
Hmwa... het gaat om het plezier wat je ervan hebt. Als iets goed is, is het altijd het geld waard.
Vorig jaar voor €300,- een nieuwe originele hoedenplank voor een auto van ruim 20 jaar oud gekocht.
Je ziet het elke dag zitten en dan voelt het gewoon goed dat het allemaal netjes is.
Ik ben overigens in 2021 begonnen met Infuse. Toen kostte het maandelijks nog €0,99.

Proefperiode1 week gratis, vanaf 11-12-2021
Abonnementsprijs€ 0,99/maand, vanaf 18-12-2021

Jaar later (18.12.2022) naar jaarlijkse betaling (€9,99) gegaan.
Dennisdn schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:36:
Ik moest een half jaar geleden al 15 euro betalen voor een jaar. Wilde niet meteen de fifetime kopen omdat ik tig jaar gratis xbmc/kodi had gehad en het daarmee best een groot bedrag vond. Maar het werkt zo lekker dat ik na dit jaar graag 100 euro uit geef :)
Abonnement wordt hier in december automatisch verlengd. Ik ben benieuwd. Zal wel automagisch naar €14,99 gaan :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oB2kPSVEGePzAqvpemD--2i8vzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Il9vgws9GHA3FEhd4jmFj4tv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
CreativeS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

Abonnement wordt hier in december automatisch verlengd. Ik ben benieuwd. Zal wel automagisch naar €14,99 gaan :D

[Afbeelding]
Of misschien net zoiets als HBO Max met hun lifetime korting doet? Je behoud je 'korting' zolang je niet veranderd?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:14:
[...]

Of gebruik PLEX kostenvrij en dit zit tussen Infuse en VLC in op gebied van gebruiksgemak.
https://www.plex.tv/media...es&plat=apple-tv#plex-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

RoRoNL schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Of gebruik PLEX kostenvrij en dit zit tussen Infuse en VLC in op gebied van gebruiksgemak.
Maar Plex werkt toch alleen als je ook een plex server hebt draaien? Ik gebruik infuse voor een harde schijf die direct aan de fritzbox hangt en zo een nas lite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dat klopt geloof ik wel, ik wist niet dat een 'NAS'-functie vereist was in de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

RoRoNL schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Ik heb wel een NAS, maar snap niet zo goed hoe ik Plex aan de praat kan krijgen, een keer geprobeerd en toen opgegeven, Kodi is best simpel met het mappen van een share op de NAS. Dat vond ik bij Plex niet zo heel handig, het lukte me uiteindelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoNL schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:31:
Dat klopt geloof ik wel, ik wist niet dat een 'NAS'-functie vereist was in de vraagstelling.
Het grote verschil tussen Infuse en Plex is toch dat bij Infuse het ‘echte werk’ gedaan wordt door de Apple TV en bij Plex juist door je NAS? M.a.w. je hebt bij Plex een krachtige NAS nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:09:
[...]

Het grote verschil tussen Infuse en Plex is toch dat bij Infuse het ‘echte werk’ gedaan wordt door de Apple TV en bij Plex juist door je NAS? M.a.w. je hebt bij Plex een krachtige NAS nodig?
Dat is toch bij de ShieldTV ook het geval? die het 'echte werk' doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 01-08-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:43:
[...]

Dat is toch bij de ShieldTV ook het geval? die het 'echte werk' doet.
Ik heb geen ervaring met een ShieldTV. Ik weet niet hoe deze werkt samen met een Plex server. Ik vermoed hetzelfde als bij een AppleTV (dus krachtige NAS nodig).
Infuse heeft het voordeel dat deze de Apple TV al het werk laat doen en de NAS redelijk licht kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

Ik heb geen ervaring met een ShieldTV. Ik weet niet hoe deze werkt samen met een Plex server. Ik vermoed hetzelfde als bij een AppleTV (dus krachtige NAS nodig).
Infuse heeft het voordeel dat deze de Apple TV al het werk laat doen en de NAS redelijk licht kan zijn.
Heb een Synology DS918, met de ShieldTV werkt die prima alleen met DV files heb ik een issue of dat door mijn NAS komt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Heb een Synology DS918, met de ShieldTV werkt die prima alleen met DV files heb ik een issue of dat door mijn NAS komt geen idee.
Ik denk dat je voor verdere support beter je vragen kunt stellen in het Synology topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
Thalaron schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:15:
Of misschien net zoiets als HBO Max met hun lifetime korting doet? Je behoud je 'korting' zolang je niet veranderd?
Inderdaad, ik heb Infuse Pro voor €5,50 per jaar, al jaren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 15:01
Tommie12 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:24:
Ik heb een dikke week geleden mijn Orange TV decoder teruggestuurd omdat ik eens wou controleren hoe het bevalt om TV te kijken via de Apple TV.

Mijn ervaringen voorlopig:
- Netflix, youtube, Disney gebruikte ik al, en de beeldkwaliteit is prima
- VTMGO, VRTMax en Auvio (RTBF voor F1) werken prima als ik kijk naar 'on demand content'. Beeldkwaliteit is OK, al merk ik wat minder resolutie bij snel bewegende beelden
- Live kijken via diezelfde apps vind ik voorlopig slecht. Regelmatig onderbrekingen, of tijdelijk resoluties die zeer slecht zijn. Soms loopt het goed, op andere momenten is het echt shit.

Aan mijn internet verbinding ligt het niet. We zijn hier met 2 en ik haal consistent 150 Mbps, wat ruim voldoende is voor meerdere 4K streams.

Zou dit beter gaan met bv TV Vlaanderen?
Ik doe het al 4jaar zo met hetzelfde abbo als jij. Eigenlijk nooit geen problemen mee gehad behalve bij de livestream van het EK, daar ging die soms in een dipje.

ATV is letterlijk het enige die hier aangesloten is op de TV en heel het gezin maakt er gebruik van.
Samen met Plex op de NAS is er voor mij geen betere/goedkopere oplossing.
Infuse vond ik nutteloos gezien dit betalen was en Plex net hetzelfde voor mij doet maar gratis.

[ Voor 11% gewijzigd door PrettigGestoord op 03-08-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
PrettigGestoord schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:14:
[...]

Ik doe het al 4jaar zo met hetzelfde abbo als jij. Eigenlijk nooit geen problemen mee gehad behalve bij de livestream van het EK, daar ging die soms in een dipje.

ATV is letterlijk het enige die hier aangesloten is op de TV en heel het gezin maakt er gebruik van.
Samen met Plex op de NAS is er voor mij geen betere/goedkopere oplossing.
Infuse vond ik nutteloos gezien dit betalen was en Plex net hetzelfde voor mij doet maar gratis.
Even ter verduidelijking: je woon in België?
En welk internetabo heb je bij welke provider?
Dat kan natuurlijk ook een verschil maken.

Als ik die dips of onderbrekingen zie, en dan een speedtest doe haal ik altijd wel de 140-150 Mbps die beloofd werden door Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 15:01
Tommie12 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:28:
[...]

Even ter verduidelijking: je woon in België?
En welk internetabo heb je bij welke provider?
Dat kan natuurlijk ook een verschil maken.

Als ik die dips of onderbrekingen zie, en dan een speedtest doe haal ik altijd wel de 140-150 Mbps die beloofd werden door Orange.
Ja, in België.
Internet North, wat op vandaag nu Start Fiber heeft bij Orange, gewoon het basis pakket dus.
Apple TV heb ik wel bekabeld aangesloten, gewoon omdat het kan.

[ Voor 6% gewijzigd door PrettigGestoord op 04-08-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
PrettigGestoord schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:11:
[...]

Ja, in België.
Internet North, wat op vandaag nu Start Fiber heeft bij Orange, gewoon het basis pakket dus.
Apple TV heb ik wel bekabeld aangesloten, gewoon omdat het kan.
Exact zoals ik het ook heb. Zelfde provider, ook bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:02
Pierre schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:54:
[...]

Ik heb wel een NAS, maar snap niet zo goed hoe ik Plex aan de praat kan krijgen, een keer geprobeerd en toen opgegeven, Kodi is best simpel met het mappen van een share op de NAS. Dat vond ik bij Plex niet zo heel handig, het lukte me uiteindelijk niet.
Ik draai plex als docker container op mijn nas, bij synology kan je hem als package installeren, en is instellen echt heel simpel.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
syltheboy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Ja, anders zei ik nog niks. Ik ben benieuwd wat jij binnen krijgt.

Update: Inmiddels is het pakket weer terug bij Paradigit. De betreffende webpagina hebben ze ook aangepast, waardoor nu wel duidelijk is dat het om een KlikAanKlikUit-afstandsbediening gaat. @La1974 Hoe is het bij jou afgelopen?
Bijna 2 jaar verder en voor zo’n 12,50 euro per stuk 2 Siri Remotes (1 lightning en 1 USB-C) via Marktplaats kunnen scoren. Zelfs een siliconen hoesje erbij + een splinternieuwe lightning-kabel. Geen USB-C kabel erbij, maar evengoed een goeie deal dacht ik zo.

[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 06-08-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:28
syltheboy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Bijna 2 jaar verder en voor zo’n 12,50 euro per stuk 2 Siri Remotes (1 lightning en 1 USB-C) via Marktplaats kunnen scoren. Zelfs een siliconen hoesje erbij + een splinternieuwe lightning-kabel. Geen USB-C kabel erbij, maar evengoed een goeie deal dacht ik zo.
Thnx helemaal niet aan gedacht, maar meteen hoesje besteld voor de remote. Mijn dochter laat hem geregeld vallen op de tegelvloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 09:43
Martinique schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:59:
Even een vraag aan F1TV kijkers? Moeten jullie ook bijna elk raceweekend opnieuw inloggen op de Apple TV app? Het begint me zo langzamerhand wel erg te irriteren..
Hier ook het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
aaronito schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:58:
[...]

Lijkt toch echt een TVOS 18 probleem, hier nog gewoon op 17 en nergens last van.

Edit: pardon, Ik volg nogal wat topics en dacht even dat dit de TV OS beta topic was...

[ Voor 16% gewijzigd door bob-nwk op 07-08-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb een vaag probleem met mijn Apple TV 4k. Als ik mijn Apple tv aanzet dan reboot hij mijn tv (Sony Bravia uit 2017) ik gebruik een Audioquest 2.1 certified HDMI kabel. Ik heb dit probleem als ik de HDMI direct aansluit op de TV en ook als ik hem eerst aansluit op de Receiver (Sony) bijkomend probleem als ik hem aansluit op de receiver, is dat hij soms maar een resolutie van 720 doorgeeft. Dan moet even kanaal wisselen op de receiver, en dan schakelt hij wel weer maar 4k.

Ik lees dat meer mensen het reboot probleem hebben met hun TV, maar ik lees nergens een oplossing. De enkele keren dat het wel goed gaat, zet de Apple TV mijn tv ook aan als ik de Apple TV aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
KunDun schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:40:
Ik heb een vaag probleem met mijn Apple TV 4k. Als ik mijn Apple tv aanzet dan reboot hij mijn tv (Sony Bravia uit 2017) ik gebruik een Audioquest 2.1 certified HDMI kabel. Ik heb dit probleem als ik de HDMI direct aansluit op de TV en ook als ik hem eerst aansluit op de Receiver (Sony) bijkomend probleem als ik hem aansluit op de receiver, is dat hij soms maar een resolutie van 720 doorgeeft. Dan moet even kanaal wisselen op de receiver, en dan schakelt hij wel weer maar 4k.

Ik lees dat meer mensen het reboot probleem hebben met hun TV, maar ik lees nergens een oplossing. De enkele keren dat het wel goed gaat, zet de Apple TV mijn tv ook aan als ik de Apple TV aanzet.
Heb je al eens een hdmi test gedaan met je apple tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Op welke firmware zit jullie Siri Remote met usb-c? De mijne zit echt al heel lang op 0x33 terwijl er al lang een nieuwere versie uit is toch?

Edit: ik weet niet of Lightning en usb c remotes dezelfde firmware draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Freeze op 13-08-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Mr. Freeze schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:08:
Op welke firmware zit jullie Siri Remote met usb-c? De mijne zit echt al heel lang op 0x33 terwijl er al lang een nieuwere versie uit is toch?
Hier ook op 0x33, geen idee of er al een nieuwe firmware voor de usb-c remote is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 09-09 22:00
Kan niet geloven dat KPN nog steeds niet een app voor Apple TV heeft. Paar jaar geleden al verbazing en had nu wel verwacht dat er een was. Tot ik ging zoeken op de App Store na weer tv genomen te hebben van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

lHybridl schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:05:
Kan niet geloven dat KPN nog steeds niet een app voor Apple TV heeft. Paar jaar geleden al verbazing en had nu wel verwacht dat er een was. Tot ik ging zoeken op de App Store na weer tv genomen te hebben van kpn
Er zit wel een versie aan te komen maar niemand binnen KPN wil er een datum aan geven. Dit is info wat ik heb via het forum van KPN maar ja ik ben het met je eens. Dit is al jaren overtijd.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Zal AppleTV ooit nog TrueHD 7.1 Atmos gaan ondersteunen? Ik vind Infuse geweldig, maar toch heb ik naast mijn AppleTV een Dune HD streamer staan, puur en alleen voor de Atmos tracks die de Infuse helaas niet kán ondersteunen. Als ATV dit wel zou kunnen gaan ondersteunen zou dit verreweg de beste mediaplayer van alle zijn imo.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik activeerde van de week een Apple tegoed kaartje, die je bij de supermarkt kan kopen, voor 10 euro en kreeg 2 maanden gratis Apple TV aangeboden. Voor de liefhebber, kleine moeite als je bijvoorbeeld toch al voor iCloud betaald en dat drie maanden wil voorschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Ronwiel schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:45:
Ik activeerde van de week een Apple tegoed kaartje, die je bij de supermarkt kan kopen, voor 10 euro en kreeg 2 maanden gratis Apple TV aangeboden. Voor de liefhebber, kleine moeite als je bijvoorbeeld toch al voor iCloud betaald en dat drie maanden wil voorschieten.
Is het niet zo dat je met elk individueel appleID maar 1x gebruik kan maken van een gratis trail?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@C0nscious ik heb in de loop der jaren al zeker 5 trials kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rudios schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:56:
Zal AppleTV ooit nog TrueHD 7.1 Atmos gaan ondersteunen? Ik vind Infuse geweldig, maar toch heb ik naast mijn AppleTV een Dune HD streamer staan, puur en alleen voor de Atmos tracks die de Infuse helaas niet kán ondersteunen. Als ATV dit wel zou kunnen gaan ondersteunen zou dit verreweg de beste mediaplayer van alle zijn imo.
Geen idee eigenlijk maar Ik heb sinds een paar weken een Apple TV en heb twee jaar een Shield Pro 2019 gebruikt om 'het beste geluid' te hebben (Dali Oberon 5.1 set met SVS SB1000 Pro sub). Ik kan een TrueHD audiostream kiezen en dat klinkt (op mijn 5.1 set) gelijkwaardig als wat ik uit de Shield Pro krijg. Hoge bitrate knalt er perfect doorheen en speelt alles vloeiend af. Atmos heb ik niet maar het downsampelen gaat meer dan perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Ronwiel schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:34:
@C0nscious ik heb in de loop der jaren al zeker 5 trials kunnen gebruiken.
Dat is goed om te weten, want ik wil een AppleTV aanschaffen maar heb al een 3 maanden trail achter de rug van de MacBook van m'n werk. Dus als ik die daarmee weer kan verlengen met de aankoop van een nieuw Apple apparaat dan is dat wel tamelijk geniaal! In de voorwaarden stond er namelijk wel iets over kan ik me herinneren. Misschien is dat dus anders bij de kaartjes die jij gebruikt.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Voor mensen die dat niet weten en er wel het nut van inzien: je kan je aTV gebruiken als exit node voor je (gratis!) Tailscale VPN, of het ontsluiten van je complete thuisnetwerk.

Daarme wordt je aTV ook ineens ook een low power VPN router 8)

Ik ben onderweg ineens altijd thuis :D

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
D-Ed schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:43:
[...]
Atmos heb ik niet maar het downsampelen gaat meer dan perfect _/-\o_
En daar draait het natuurlijk om...... ATV ondersteund dat gewoon (nog) niet. Dan wordt het gedownsampled en heb je geen (volledige) Atmos. Zal veel mensen niet boeien, maar het is gewoon een vervelende beperking van een ATV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@C0nscious garantie tot de deur hè ;). Maar hetzelfe heb ik ervaren met Apple Music. Meerdere keren op proef gehad al dan niet via Shazam. Misschien dat er een bepaalde tijdsperiode tussenzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Ronwiel schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:27:
@C0nscious garantie tot de deur hè ;). Maar hetzelfe heb ik ervaren met Apple Music. Meerdere keren op proef gehad al dan niet via Shazam. Misschien dat er een bepaalde tijdsperiode tussenzit?
Ja misschien is dat het. Net in de voorwaarden in ieder geval gezien dat de 3 maanden trail niet meer dan 1x mogelijk is per bekend AppleID bij een nieuw Apple apparaat, jammer! Zal binnenkort even onderzoeken hoe dat zit met de tegoedkaarten :)

[ Voor 6% gewijzigd door C0nscious op 16-08-2024 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
aaronito schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:58:
[...]

Ik zie dat ze het inloggen op de F1 app hebben aangepast voor Apple TV. Gaat nu via een QR code en mobiel. Scheelt misschien weer iets en misschien worden we nu ook minder vaak uitgelogd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 11-09 09:43
Martinique schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

Ik zie dat ze het inloggen op de F1 app hebben aangepast voor Apple TV. Gaat nu via een QR code en mobiel. Scheelt misschien weer iets en misschien worden we nu ook minder vaak uitgelogd. ;)
Eindelijk, straks eens kijken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als je de ATV op 4k HDR hebt ingesteld, is het dan perse nodig om Match Content Range ook in te schakelen?

Ik word gek van dat geflikker elke keer wanneer je iets doet (app openen, sluiten, starten/stoppen serie of film, youtube elk filmpje start/stop, etc). Best extreem vind ik. Zodanig dat ik Match Content Range maar weer uitgeschakeld heb.

Hoe hebben jullie dat ingesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

dawg schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:06:
Als je de ATV op 4k HDR hebt ingesteld, is het dan perse nodig om Match Content Range ook in te schakelen?

Ik word gek van dat geflikker elke keer wanneer je iets doet (app openen, sluiten, starten/stoppen serie of film, youtube elk filmpje start/stop, etc). Best extreem vind ik. Zodanig dat ik Match Content Range maar weer uitgeschakeld heb.

Hoe hebben jullie dat ingesteld?
Is hier al heel vaak gepost, stel je atv in zoals uitgelegd in deze video;

YouTube: The best AppleTV 4K Settings.

Ps, als je geen YouTube premium hebt zou ik toch de app gebruiken in je tv of de ontvanger van je provider.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-08-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

Vraagje:

Ik heb een AppleTV 4K 3e generatie.
Nu wil ik binnenkort deze icm Apple Music ingaan zetten voor Karaoke.
Ik wil er dan een PC scherm op aansluiten via de HDMI, echter ben ik aan het kijken voor het geluid. Wil het eigenlijk via zo’n grote JBL partybox 310 laten gaan.

Iemand tips hoe je dit het beste/makkelijkste kan doen?

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Geen idee welke aansluit opties zo'n JBL box heeft, maar ik denk dat het hier wel mee zal lukken

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Fjeze schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:13:
Vraagje:

Ik heb een AppleTV 4K 3e generatie.
Nu wil ik binnenkort deze icm Apple Music ingaan zetten voor Karaoke.
Ik wil er dan een PC scherm op aansluiten via de HDMI, echter ben ik aan het kijken voor het geluid. Wil het eigenlijk via zo’n grote JBL partybox 310 laten gaan.

Iemand tips hoe je dit het beste/makkelijkste kan doen?
Naast de genoemde audio extractor is er misschien nog een mogelijkheid, veel monitoren hebben een mini jack om audio uit te sturen, die kan dan naar je jbl speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik zit nu beetje te lezen, maar klopt het dat je op de AppleTV 4K 3e generatie ook gewoon een speaker via Bluetooth aan kan sluiten?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

kon bij de oude HD (Apple TV 4) versie al :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-09 12:00
Fjeze schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:06:
Ik zit nu beetje te lezen, maar klopt het dat je op de AppleTV 4K 3e generatie ook gewoon een speaker via Bluetooth aan kan sluiten?
vast wel want de Bluetooth koptelefoon werkt er ook gewoon op. De homepods werken via wifi erop, dus misschien kan je daar ook nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:55
Wat helaas niet werkt is om de HomePods te gebruiken als surrounds, wél als stereo.

Ik heb al een soundbar (3.0) via hdmi aangesloten, hopelijk verandert dat dus nog ooit in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

2Bond schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

vast wel want de Bluetooth koptelefoon werkt er ook gewoon op. De homepods werken via wifi erop, dus misschien kan je daar ook nog naar kijken.
Ja thuis zit hij gewoon op de audioset en TV aangesloten via HDMI.

Echter ga ik hem op een feestje gebruiken voor de karaoke functie van Apple Music en daar is een JBL Box aanwezig. Maar daar kan ik hem dan waarschijnlijk gewoon met bluetooth aan koppelen dus. Zal het eens gaan testen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:16
Afgelopen week de Apple TV 4K (2022) aangeschaft. Ik heb de settings overgenomen van het YouTube filmpje hierboven, helemaal top. Netflix, Amazon, HBO en Prime lijken goed te gaan. Echter bij YouTube heb ik constant een schokkend beeld. Het kijkt niet lekker weg. Welk filmpje ik ook kijk.

Komt dit iemand bekend voor?

Ik heb een superdeluxe superblitse HDMI 2.1 Ugreen kabel ertussen zitten dus geen brakke kabel uit den oude doos.

.

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39
Ik heb een Apple TV 4K 1e generatie. Ik laat net de afstandsbediening vallen waardoor het glas daarop gebroken is. Kan ik de nieuwste afstandsbediening gebruiken voor mijn oudere model van de Apple TV? Wat ik zo gelezen heb zou dat moeten kunnen? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

SnoopBok schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:59:
Ik heb een Apple TV 4K 1e generatie. Ik laat net de afstandsbediening vallen waardoor het glas daarop gebroken is. Kan ik de nieuwste afstandsbediening gebruiken voor mijn oudere model van de Apple TV? Wat ik zo gelezen heb zou dat moeten kunnen? Iemand daar ervaring mee?
Ja, geen probleem, bij m’n vorige 2017 atv ook gedaan met de nieuwe Siri Remote.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/tv/atvbc9953e63/tvos

Ps, met een hoesje er omheen ligt ie ook nog eens fijner in de hand. 😉

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-08-2024 06:15 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Hoe lang houdt Apple vast aan die Movies app die al niet meer gebruikt wordt? Had gedacht dat het met tvOS 18 wel verwijderd zou worden…

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:22
Open ik de podcast app op de Apple TV en ga na Programma’s en selecteer een podcast dan staan er afleveringen als niet afgespeeld bij ofschoon ik deze wel degelijk volledig beluisterd heb via de iPhone dus waar loopt het mis met de synchronisatie.? In de settings op de Apple TV staat bij podcasts alles op Aan. Op zowel de Apple TV als de iPhone ben ik ingelogd met hetzelfde Apple id

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:25
Weer een hoop nieuwe screensavers bijgekomen met tvOS18. d:)b

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:35

L23

Alle Apple updates (iPhone, Watch, Macbook en HomePod) bevallen prima. Maar met tvOS 18 is bij mij alweer het overzicht van alle streamingsdiensten stuk. Meer mensen hier last van? Op MacRumors hebben er ook een aantal mensen last van.

https://forums.macrumors....shelf-for-tv-app.2436509/

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:52
L23 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:47:
Alle Apple updates (iPhone, Watch, Macbook en HomePod) bevallen prima. Maar met tvOS 18 is bij mij alweer het overzicht van alle streamingsdiensten stuk. Meer mensen hier last van? Op MacRumors hebben er ook een aantal mensen last van.

https://forums.macrumors....shelf-for-tv-app.2436509/
Hier alleen die van de Apple TV app. Andere streamingdiensten doen het wel. De foto screensaver doet het ook niet, is al paar dagen aan het syncen.

• THE_BASE
  • Niet online
Zijn er verhalen over een nieuwe Apple TV? Hier de eerste generatie 4K en merk dat het langzaam toch wat trager begint te worden (of te lijken) en de remote moet ik heel vaak resetten om weer opnieuw verbinding te maken omdat ‘ie niets meer doet…

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42
THE_BASE schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:37:
Zijn er verhalen over een nieuwe Apple TV? Hier de eerste generatie 4K en merk dat het langzaam toch wat trager begint te worden (of te lijken) en de remote moet ik heel vaak resetten om weer opnieuw verbinding te maken omdat ‘ie niets meer doet…
Verhalen genoeg, zekerheid geen. Misschien in oktober…

https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TV
Dit is wel een interessante om in de gaten te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 19-09-2024 07:45 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:35

L23

Zapato schreef op donderdag 19 september 2024 @ 06:49:
[...]

Hier alleen die van de Apple TV app. Andere streamingdiensten doen het wel. De foto screensaver doet het ook niet, is al paar dagen aan het syncen.
Ik bedoel inderdaad de Apple TV app, daar zie ik normaal het overzicht van alle streamingsdiensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:43
Ik heb hier nog een Appletv HD onder de tv. Ding is net geupdate naar iOS 18 (wonderlijk trouwens dat dat nog kon) en werkt als een zonnetje. Alles werkt en infuse draait als een malle!

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• THE_BASE
  • Niet online
Knoezelbos schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:40:
[...]

Ik heb hier nog een Appletv HD onder de tv. Ding is net geupdate naar iOS 18 (wonderlijk trouwens dat dat nog kon) en werkt als een zonnetje. Alles werkt en infuse draait als een malle!
Misschien maar eens een reset geven. Op zich draait hij ook zeker niet verkeerd. Maar merk wat vertraging soms. Kan ook aan de app zelf liggen. Dat de Remote soms vastloopt is wel weer raar.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Davidas schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:42:
Weer een hoop nieuwe screensavers bijgekomen met tvOS18. d:)b
Maar toch gebruik ik het meest mijn fotostream :).

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11
Ik zat daar ook een tijdje op te wachten, uiteindelijk vorige week knoop doorgehakt en het huidige model (met ethernet) gekocht. Zal je zien dat volgende week de nieuwe versie wordt aangekondigd. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Mawlana schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:47:
[...]

Ik zat daar ook een tijdje op te wachten, uiteindelijk vorige week knoop doorgehakt en het huidige model (met ethernet) gekocht. Zal je zien dat volgende week de nieuwe versie wordt aangekondigd. 🤣
Maybe oktober

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 09-09 22:00
Zie niet echt wat een nieuwe versie beter kan doen
Huidige Apple TV is nog steeds veel te overpowered voor wat het moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik mis enkel bitstream output voor HD audio. Maar dat lijkt mij geen hardwarematige beperking..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09 16:45
Ik heb een Apple TV 4 4K 1e generatie en helaas had ik de automatische updates aan staan blijkbaar. Had nog even willen wachten met TVOS 18. En dat ik automatische updates aan had staan, heb ik geweten.... Mijn Apple TV hangt aan mijn TV en de TV aan mijn 5.1 receiver en nu heb ik sinds de update geen Dolby Digital (Plus) geluid meer. Alles is nu PCM.

Ook Apple Music, als ik die op Atmos zette, dan kreeg ik altijd een omgezet 5.1 signaal, nu niet meer.

Ik gebruik voor films en series (Amazon Prime) nu een Google Chromecast 4k, die in ieder geval wel 5.1 doorgeeft, maar die geeft op zijn beurt dan weer geen HDR door (wat ik ook niet snap overigens). Dat laatste vind ik minder erg dan het missen van 5.1 geluid in films.

Hopelijk komt er snel een update met een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:52
Hoe lang duurt dat foto’s syncen? Ik wil de foto screensaver, maar hij is al bijna week aan het syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:16
TheKerremenke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:41:
[...]

Verhalen genoeg, zekerheid geen. Misschien in oktober…

https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TV
Dit is wel een interessante om in de gaten te houden.
Recentelijk toch 2x de Apple TV 4K gekocht voor beneden en de slaapkamer. Wat een verademing ten opzichte van de Chromecast 4K, wat overigens ook gewoon een prima product is.

Met de mogelijke komst van een nieuwe Apple TV in oktober gaat er wellicht toch 1 van de huidige Apple TV’s in de verkoop.

Wat werkt de koppeling met de AirPods trouwens fijn! _/-\o_

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
henidde schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:59:
Wat werkt de koppeling met de AirPods trouwens fijn! _/-\o_
Inderdaad!

Ik ben "in de markt" voor nieuwe oortjes, en ik dacht in eerste instantie aan JBL, omdat die dezelfde kwaliteit voor minder euro's leveren, en je kunt het volume op de oortjes zelf regelen, maar het moeiteloos kunnen switchen tussen iPhone, iMac en Apple TV doet me toch weer twijfelen...

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:30
ikweethetbeter schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:51:
[...]

Inderdaad!

Ik ben "in de markt" voor nieuwe oortjes, en ik dacht in eerste instantie aan JBL, omdat die dezelfde kwaliteit voor minder euro's leveren, en je kunt het volume op de oortjes zelf regelen, maar het moeiteloos kunnen switchen tussen iPhone, iMac en Apple TV doet me toch weer twijfelen...
Dus niet de zelfde kwaliteit😉
Ik zou 100% voor AirPods gaan, ongelofelijk hoe het werkt tussen mijn iPhone, MacBook en Apple TV👌

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
henidde schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:59:
[...]
Met de mogelijke komst van een nieuwe Apple TV in oktober
Bron?

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:01
ik zit er aan te denken om ook een Apple TV te kopen, welke hdmi kabel hebben jullie, die apple verkoopt of een andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
Er staat toch niets in dat artikel?

Eerst:
Apple does not update the Apple TV frequently, releasing a new model around every three years.

Dan:
but there is a slight chance we'll get a new model later in 2024

Dus een kleine kans op een update dit jaar, maar normaal een release cycle van 3 jaar, dus 2025, volgens dar artikel.

Ik hoop ook op een update, liefst naar de m1 of beter voor power, of naar de a16 voor meer hardware decoding, maar verwacht eerlijk gezegd voorlopig niets (en ik hoop dat ik fout heb)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11
Ik weet niet van jou, maar ik heb op zolder een hele bak met kabels waaronder ook HDMI-kabels. Ik heb gewoon een kabeltje daaruit gepakt.
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid.