And to think they once said that computers would take away jobs.
Geen complexe balans gezien de martelingen, verkrachtingen en nodeloze beschietingen op huizen/flats en zelfs een stuwdam.NiGeLaToR schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:23:
[...]
Ik dacht een beetje je punt te begrijpen maar dat blijkt niet het geval - begrijp bovenstaande daarop dus ook niet, maar dat zal aan mij liggen.
Wat voor mij een complexe balans is, is om Russen als mens te blijven zien, terwijl er in grote getalen oorlogsmisdaden worden begaan en er genoeg steun is voor een oorlog door diezelfde Russen. Dat ze niet opstaan tegen hun repressieve dictator, maar nu wel huilen dat ze moeten vechten. Dat wij in Europa decennium aan beinvloeding door Rusland toestaan en nu een populistische epidemie hebben waar we vervolgens verbaasd over zijn. Die glijdende schaal waar Rusland al wat verder in is, heeft in Europa geleid tot honderden jaren oorlog tot we na WO2 vonden dat het anders moest. De ervaring is er en toch gebeurt het weer. En net als dat in Rusland mensen te lang niets deden en ze nu naar een front gestuurd worden, zo hebben wij ook keuzes te maken wat we in het kader van tolerantie tolereren.
Maargoed, tis zeker makkelijk praten vanuit een veilige situatie.
Elke Rus die in Oekraïns gebied staat met het doel ondersteunend te zijn voor de 'SMO' mag van mij in een lijkzak teruggestuurd worden.
Dit soort beelden moet toch zoveel moraal geven aan alle troepen, ook die aan het andere front vechtenYaksa schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:24:
Weer een dorpje door UA bevrijd, ditmaal Torske, ten oosten van Lyman.
Nog maar een kilometer of 15 meer naar het oosten en ze staan in Kreminna, een ander belangrijk doorvoerpunt.
[Afbeelding]
Bron: LiveUAmap
Oh maar dat vind ik ook zeker complex, alleen maak ik een onderscheid tussen oorlogsmisdaden en de 'gewone' Rus (voor zover je daar van kan spreken) en ga ik niet mee in het 'nul medelijden voor iedereen daarzo!' verhaal omdat er altijd gevallen tussen zitten waar wij geen weet van hebben. Het gebrek aan protest hebben we hier circa een week geleden al vrij succesvol bediscussieerd en daar kwamen interessante standpunten uit voort. Mijn oproep gaat meer over het borgen van kwaliteit in posts en proberen niet puur vanuit emotie te redeneren, hetgeen de laatste tijd nogal vaak gebeurt.NiGeLaToR schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:23:
[...]
Ik dacht een beetje je punt te begrijpen maar dat blijkt niet het geval - begrijp bovenstaande daarop dus ook niet, maar dat zal aan mij liggen.
Wat voor mij een complexe balans is, is om Russen als mens te blijven zien, terwijl er in grote getalen oorlogsmisdaden worden begaan en er genoeg steun is voor een oorlog door diezelfde Russen. Dat ze niet opstaan tegen hun repressieve dictator, maar nu wel huilen dat ze moeten vechten. Dat wij in Europa decennium aan beinvloeding door Rusland toestaan en nu een populistische epidemie hebben waar we vervolgens verbaasd over zijn. Die glijdende schaal waar Rusland al wat verder in is, heeft in Europa geleid tot honderden jaren oorlog tot we na WO2 vonden dat het anders moest. De ervaring is er en toch gebeurt het weer. En net als dat in Rusland mensen te lang niets deden en ze nu naar een front gestuurd worden, zo hebben wij ook keuzes te maken wat we in het kader van tolerantie tolereren.
Maargoed, tis zeker makkelijk praten vanuit een veilige situatie.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Tsja, ik heb hierover weken geleden al een stukje over neergepend hoe makkelijk het is om steun te krijgen voor een stupide oorlog.NiGeLaToR schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:23:
[...]
Wat voor mij een complexe balans is, is om Russen als mens te blijven zien, terwijl er in grote getalen oorlogsmisdaden worden begaan en er genoeg steun is voor een oorlog door diezelfde Russen. Dat ze niet opstaan tegen hun repressieve dictator, maar nu wel huilen dat ze moeten vechten
Het is vooral meejuichen voor je eigen team. Zolang je wint is er niets aan de hand en heb je gewoon 50% van je bevolking mee zo lijkt het.
Tel daarbij op dat enige vorm van protest de bak betekent maakt het er niet makkelijker op.
Wat mij echter stoort is zijn de gruwelijkheden die er begaan worden. Castratie, uithongeren van POWs, burgerdoelen bestoken, plunderingen en verkraxhtingen op grote schaal. De cultuur van geweld en vernedering.
Zolang dit soort zaken doorgaan doet mij het zien van beelden van lijken van vluchtende Russische soldaten mij niets. Honderden beelden en clips van gruwelijk verminkte soldaten, helemaal niets.
Een beeld van een hond die op z'n baasje wacht die niet meer is, een wees of begrafenisstoet van een omgekomen Oekraïense militair, en ik moet snel wegklikken.
Nee, een Rus in uniform zie ik niet als mens, want zo gedragen ze zich niet. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Dat is een legitiem doel en daarmee absoluut eens.IJzerlijm schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:24:
Zo'n trein vol nauwelijks getrainde halfdronken mobniks met een HIMARS salvo opblazen is misschien meedogenloos en oneerlijk maar het bespaart een heleboel Oekrainse burgers een vreselijk lot als al die lui daardoor niet de kans krijgen in bezet gebied zich uit te leven.
Wanneer zo’n soldaat zich overgeeft of gewond is, is het zo’n moment waarin beesten zich van mensen onderscheiden.
Wel complex dus, want je gaat voorbij aan de oorzaak dat ze er staan. Nu ze er staan: legitiem doel en geen medelijden, maar uiteindelijk zul je in een wereld vol haat nooit vrede vinden.Kadett schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:32:
[...]
Geen complexe balans gezien de martelingen, verkrachtingen en nodeloze beschietingen op huizen/flats en zelfs een stuwdam.
Elke Rus die in Oekraïns gebied staat met het doel ondersteunend te zijn voor de 'SMO' mag van mij in een lijkzak teruggestuurd worden.
Rus is slecht, Rus moet dood is ook geen houdbare toekomstvisie - lijkt mij.
Dank voor je reactie @ZenTex
En herken wat je zegt over ontmenselijken van Russische slachtoffers en dat het mij ook weinig doet. En daarom complex: ik wil niet zo zijn of blijven, dat het me niets meer doet. Maar kan nu ook even niet anders.
Overigens is het bizar hoe ze hun eigen troepen behandelen: Russen in gevangenschap in Ukraine krijgen zowaar een betere behandeling dan als ze aan eigen zijde vechten.
[ Voor 14% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-10-2022 16:49 ]
*knip* Cynisme vermijden. Probeer elkaar te begrijpen.ZenTex schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:39:
[...]
Nee, een Rus in uniform zie ik niet als mens, want zo gedragen ze zich niet. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Dat degene in Oekraïne die hun familie door Russen kwijt zijn zo erover denken, kan ik begrijpen. Maar dat je dat als Nederlander maar makkelijk stelt, en dan vreemd opkijken als je een spiraal van wandaden krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door teacup op 02-10-2022 21:45 ]
Neen, zeker niet. Dat zijn niet mijn woorden die je mij in de mond legt.Sissors schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:11:
[...]
*knip*
Dat degene in Oekraïne die hun familie door Russen kwijt zijn zo erover denken, kan ik begrijpen. Maar dat je dat als Nederlander maar makkelijk stelt, en dan vreemd opkijken als je een spiraal van wandaden krijgt.
Zelfs beesten moet je humaan behandelen.
ik zeg enkel dat enkele vorm van empathie voor een Rus in uniform verdwenen is. Niet dat ze dan maar gemarteld en geëxecuteerd moeten worden.
Oekraïne heeft sowieso en naam omhoog te houden dat zij gevangenen wel goed behandelen, en dat weten ze donders goed.
teacup: gerefereerde reactie gewijzigd
[ Voor 8% gewijzigd door teacup op 02-10-2022 21:53 ]
En wat doe je daarna met die beesten? Precies...ZenTex schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:20:
[...]
Neen, zeker niet. Dat zijn niet mijn woorden die je mij in de mond legt.
Zelfs beesten moet je humaan behandelen.
Het dehumaniseren van je tegenstander eindigt nooit goed.
Een koe is ook geen mens, maar dat betekent niet dat een dier martelen normaal is, dat is ook psychopathisch gedrag, ik ga er dus ook van uit dat 99% hier die zeggen dat russen geen mensen zijn dat ook helemaal niet bedoelen.Sissors schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:11:
[...]
Dus dan kunnen die ook wel gemarteld worden. Zijn toch geen mensen...
Maar het rolt wat makkelijker van de tong om te zeggen dat het geen mensen zijn dan uit te leggen dat ze helemaal geen respect, medelijden en goede woorden over hebben voor de vijand.
Voeren en verzorgenSissors schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:24:
[...]
En wat doe je daarna met die beesten? Precies...
[ Voor 3% gewijzigd door dakka op 02-10-2022 17:30 ]
Je wilt gewoon perse aantonen dat ik Russische gevangenen gemarteld wil zien worden en verzint maar wat.Sissors schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:24:
[...]
En wat doe je daarna met die beesten? Precies...
Dat heeft niets te maken met een zinvolle discussie maar alles met een ander zwart proberen te maken.
Hier ga ik dus verder niet op in
Doei.
En dat alles onder druk van decennia propaganda, machtsmisbruik en kleptocratie. Kan de individuele Rus daar überhaupt weerstand aan bieden , en ten koste van wat?
Hoe ver veel mensen al in 2 jaar Corona af kunnen drijven van enige realiteit en dat decennia lang ingepeperd krijgen. Velen zullen er in geloven.
Dus dat mensen met de Rus als groep geen medelijden hebben is logisch , zij zijn immers de uitvoerders van het beleid van de machthebbers.
Een individuele Rus , zoals de zelfmoord plegende rapper kan wel rekenen op empathie, net als mensen uit de oppositie die al jarenlang onderdrukt worden.
Kinderen van gemobiliseerden die hun vader verliezen. En ga zo maar door.
Maar onder de streep moeten er gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk in een bodybag naar huis. Om Oekraïne en onze democratische wereld te verlossen van deze ellende.
[Twitter: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1576586342989205509?s=20&t=JykQ1v-PWA9sYMSTHixlFw]
A'dam PVOutput
[ Voor 105% gewijzigd door teacup op 02-10-2022 21:57 ]
Netjes aangekocht natuurlijkericplan schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:36:
Waar zijn die 1,5 miljoen lekkere warme winteruniformen toch gebleven?
[Twitter]

Ik vind het altijd zo bijzonder dat dit ongeveer een maand voor de winter naar buiten komt, alsof niemand in mei even in het magazijn kan kijken hoeveel van die uniformen er nog liggen.
Dat is net als met die tanks die in storage stonden, waar achteraf van bleek dat tanks er nog waren maar de elektronica "gejat" was.
Het zal hier vast niet beter zijn, maar ik mag toch hopen dat wij, wanneer we in oorlog zijn, toch weleens kijken naar wat we nog hebben met de oog op de komende 6 maanden wanneer je je verliezen en de weersomstandigheden meeneemt.
Het grote strategische plan van de Russische invasie was volgens mij echt maar 1 A-4tje met daarop de 3 dagen van de oorlog uitgeschreven.
Dag 1: Speciale operatie afkondigen en Oekraïne binnenrijden.
Dag 2: Kiev veroveren.
Dag 3: Oekraïne geeft zich over tegenover onze superieure militaire macht.
Extra (optioneel tegen meerprijs)
Dag 4: Korte militaire parade in Kiev Inpakken, gezellig uit eten en bier drinken.
Dag 5: Naar huis.
[ Voor 60% gewijzigd door TIGER1125 op 02-10-2022 17:51 ]
Natuurlijk kunnen ze kijken. Maar als de inspecteur ook gewoon zijn deel van de winst heeft gekregen en braaf noteert dat alles op z'n plek ligt...TIGER1125 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:40:
[...]
Ik vind het altijd zo bijzonder dat dit ongeveer een maand voor de winter naar buiten komt, alsof niemand in mei even in het magazijn kan kijken hoeveel van die uniformen er nog liggen.
De bron (artikel) even door Google Lens gehaald zodat we het kunnen lezen:ericplan schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:36:
Waar zijn die 1,5 miljoen lekkere warme winteruniformen toch gebleven?
[Twitter]
Plaatsvervangend Trans-Baikal Staatsdoema kondigde de verdwijning aan van 1,5
miljoen sets uniformen van het Ministerie van Defensie
© zabrab75.ru
02 okt 2022, 11:43
Plaatsvervangend Trans-Baikal Doema Andrei Gurulev sloot een nieuwe mobilisatiegolf niet uit en vroeg zich af waar de 1,5 miljoen uniformen waren gebleven. “Het is mij nog steeds onduidelijk waar de 1,5 miljoen sets [uniformen] die waren opgeslagen bij de ontvangstpunten van personeel zijn gebleven. Vandaag hebben we problemen met de vorm, dan met iets anders. Het was er allemaal, waar is het naartoe verdwenen? Niemand kan dit op enigerlei wijze uitleggen!” zei Gurulev.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Niet alleen voor de moraal. Het leidde in maart tot bevroren tenen (frostbite). dec-jan-feb komt de temperatuur niet boven 0 uit.TrailBlazer schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:00:
Het gebrek aan kleding gaat ze straks zo erg opbreken hoop ik. Koud en nat zijn is echt killing voor de al beroerde moraal.
Bron : https://www.bestereistijd.be/oekraine/
[ Voor 6% gewijzigd door asing op 02-10-2022 18:05 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://www.youtube.com/c...ksTyQ7bbjGntmx3Q/featured
Zelden uitgekeken naar een powerpoint van een uur met informatie en analyses die zo on point, zonder sensatie en objectief gebracht worden.
Zijn achtergrond is militair-logistiek, en zeer goed beargumenteerd voor een onderwerp als dit.
Thinkpad T470 | HP N54L
Ik heb al eens in een vorig deel de vergelijking gemaakt met Afghanistan en de 20 jaar dat het Westen daar 1000 miljard ingepompt heeft zonder resultaat.NiGeLaToR schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:46:
[...]
Wel complex dus, want je gaat voorbij aan de oorzaak dat ze er staan. Nu ze er staan: legitiem doel en geen medelijden, maar uiteindelijk zul je in een wereld vol haat nooit vrede vinden.
Rus is slecht, Rus moet dood is ook geen houdbare toekomstvisie - lijkt mij.
Rusland zal niet veranderen. Tenzij je het verder gaat opdelen in kleinere landen na afzetten van Putin.
En zelfs dan is het twijfelachtig. Want Rusland zal nooit afstand doen van gebieden bij Moskou of St Peterburg. Wit Rusland zie ik nog wel binnen korte tijd zwichten want de situatie voor Loekasjenko wordt langzaam aan ook onhoudbaar.
Dus ook al komen er kleinere deel landen oostwaarts. Weinig tot geen Westerse invloeden die het beleidt daar positief kunnen veranderen. Het zal dan eerder gebeuren dat China de boel gaat annexeren.
Rusland is al sinds de laatste Tsaar een onderdrukt volk. Heeft alleen de ene machthebber (Nicolas) verruilt voor de ander, Lenin/Stalin en opvolgers.
Anoniem: 421923
volgens mij zijn er websites waar je Soviet-uniformen en uitrusting kan kopen.asing schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:52:
[...]
De bron (artikel) even door Google Lens gehaald zodat we het kunnen lezen:
Plaatsvervangend Trans-Baikal Staatsdoema kondigde de verdwijning aan van 1,5
miljoen sets uniformen van het Ministerie van Defensie
© zabrab75.ru
02 okt 2022, 11:43
Plaatsvervangend Trans-Baikal Doema Andrei Gurulev sloot een nieuwe mobilisatiegolf niet uit en vroeg zich af waar de 1,5 miljoen uniformen waren gebleven. “Het is mij nog steeds onduidelijk waar de 1,5 miljoen sets [uniformen] die waren opgeslagen bij de ontvangstpunten van personeel zijn gebleven. Vandaag hebben we problemen met de vorm, dan met iets anders. Het was er allemaal, waar is het naartoe verdwenen? Niemand kan dit op enigerlei wijze uitleggen!” zei Gurulev.
Denk dat het daar verdwenen is
Waarom moeilijk doen met het verkopen als je meteen de hele inkoopsom in je zak kan steken.
Laten wij ons alsjeblieft niet als beesten gedragen zonder geweten. Elke mensenleven telt, onder welke vlag je nou geboren bent. Elke mensenleven heeft een gezin en familie. En ik denk dat ze een zwaardere tijd hebben gehad dan wij.
Nee ik praat alle misdaden niet goed die begaan zijn in Oekraïne zeker niet. Daar in Oekraïne zijn ontelbare gezinnen vermoord en uit elkaar getrokken door alle ellende van een oorlog. Maar deze oorlog kent echt geen winnaar. Ik hoop dat Oekraïne zijn eigen land weer terug wint. Maar daar betalen miljoenen gezinnen over de hele wereld de prijs van met alle ellende die het met zich meebrengt.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Nee? Dat is gewoon niet waar.Yamy_Daffy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:57:
Nee ik praat alle misdaden niet goed die begaan zijn in Oekraïne zeker niet. Ook daar zijn ontelbare gezinnen vermoord en uit elkaar getrokken door alle ellende van een oorlog.
Even heel bot: kut voor Ivan en Boris, maar ieder van hun soortgenoot wat voet op Oekraïens grondgebied zet, is potentieel een aantal gezinnen wat gedeporteerd of vermoord wordt. Zo simpel is het.
[ Voor 22% gewijzigd door nst6ldr op 02-10-2022 19:06 ]
RF is een onsamenhangende verzameling van landen die na het uiteenvallen van de USSR niet zelfstandig mochten worden.Kadett schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:26:
[...]
Rusland zal niet veranderen. Tenzij je het verder gaat opdelen in kleinere landen na afzetten van Putin.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
‘In Oekraïne’ kan ook betekenen ‘door Rusland in Oekraïne’ in bezet gebied, maar verder eensch.nst6ldr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:04:
[...]
Nee? Dat is gewoon niet waar.
Even heel bot: kut voor Ivan en Boris, maar ieder van hun soortgenoot wat voet op Oekraïens grondgebied zet, is potentieel een aantal gezinnen wat gedeporteerd of vermoord wordt. Zo simpel is het.
PSN
Anoniem: 1032405
En nu de winter op het punt staat om uit te breken komen ze er nog eens achter dat er anderhalf miljoen winter uniformen foetsie zijn? Vlak na een grootschalige mobilisatie überhaupt.
De memes schrijven zichzelf gewoon.
Dit regime vernederen wordt nog een hele uitdaging, aangezien de mate van zelfdestructie amper te overtreffen is.
Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal goed hebt gelezen.nst6ldr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:04:
[...]
Nee? Dat is gewoon niet waar.
Want jij wilt zeggen dat er geen gezinnen in Oekraïne uit elkaar getrokken en vermoord zijn?
Als je ‘door Rusland’ willekeurig weglaat is dat gewoon een troll opmerkingYamy_Daffy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:09:
[...]
Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal goed hebt gelezen.
Want jij wilt zeggen dat er geen gezinnen in Oekraïne uit elkaar getrokken en vermoord zijn?
PSN
Niet zo bedoeld, heb de tekst wat voor de duidelijkheid aangepast.YakuzA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:10:
[...]
Als je ‘door Rusland’ willekeurig weglaat is dat gewoon een troll opmerking
Ik wil zeggen dat er in Rusland geen gezinnen vermoord zijn, want waarom zou je anders "ook daar [...]" zeggen? Je impliceert tussen neus en lippen door een gelijkheid die er niet is.Yamy_Daffy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:09:
[...]
Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal goed hebt gelezen.
Zo was mijn tekst niet bedoeld, nogmaals heb het aangepast.nst6ldr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:13:
[...]
Ik wil zeggen dat er in Rusland geen gezinnen vermoord zijn, want waarom zou je anders "ook daar [...]" zeggen? Je impliceert tussen neus en lippen door een gelijkheid die er niet is.
Ik heb het origineel meerdere keren gelezen en ik zie niet wat er mis is. De context van de rest van de tekst, met name de zin ervoor, maakt het prima duidelijk, althans voor mij.YakuzA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:10:
[...]
Als je ‘door Rusland’ willekeurig weglaat is dat gewoon een troll opmerking
Ik verbaas me ook een beetje over sommige reacties die best wel wat oordelend zijn (‘niet waar’ en ‘troll opmerking’).
Waarom vragen we niet naar verduidelijking als iets misschien niet duidelijk is? Dat is toch zoals we het hier doen op tweakers?
Edit: ‘niet’ toegevoegd
[ Voor 3% gewijzigd door Boeryepes op 02-10-2022 19:25 . Reden: Verduidelijking ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Belangrijk om daar secuur/duidelijk in te zijn want de Russische propaganda is daar steeds op gericht, ja maar zij, we weten het niet, etc. Anders laten we ons voor dat karretje spannen en legitimeren we die krankzinnige invasie.Yamy_Daffy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:14:
[...]
Zo was mijn tekst niet bedoeld, nogmaals heb het aangepast.
een treffende spreuk
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
[ Voor 90% gewijzigd door teacup op 02-10-2022 20:23 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Anoniem: 1032405
En iedereen oordeelt anders. Ik denk dat het lastig wordt hier een collectieve lijn in te trekken, zelfs binnen dit topic leidt dat al tot lange discussies.
Ik kan beter beelden van gedode russische soldaten verdragen dan beelden van vermoorde Oekraïense burgers.
Maar een goed gevoel krijg ik bij geen van beide.
Dit is geen verkeerd nieuws. Ik had al niet de verwachting dat de russen hun soldaten goed zouden voorbereiden op de winter maar het lijkt erop dat ze zich nu al aan het indekken zijn.Russian MP Andrei Gurulyov says that 1.5 million military uniforms have disappeared
— Samuel Ramani (@SamRamani2) 2 oktober 2022
Gurulyov says that Russian conscripts are being sent to war without appropriate kits, and demands accountability from outgoing Deputy Defence Minister General Bulgakov
Ik denk dat we in het westen meer de luxe van nuance hebben dan dat zij dat doen (ok zeker niet iedere Henk en Ingrid, maar over het algemeen). We willen vaak weten "Maar waarom", dit zie je ook terug in deze threads, nog steeds proberen mensen er achter komen hoe poetin/rusland tot deze acties en beslissingen komen.Yamy_Daffy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:32:
[...]
Nogmaals laten we niet vergeten dat de meeste Russen opgevoed zijn met de boodschap dat het westen slecht is. Wij zijn satanisch.
Laten wij deze fout niet maken naar onze kinderen dat alle Russen slecht zijn.
En NEE! wat in Oekraïne gebeurt is absoluut niet goed te praten. Laat ik daar heel duidelijk over zijn.
Maar elke mensenleven telt. En deze oorlog treft veel meer landen dan alleen Rusland/Oekraïne. Ik wil gewoon niet op dezelfde glijdende schaal afglijden om de Russen ook als beesten te zien.
[ Voor 92% gewijzigd door teacup op 02-10-2022 20:00 ]
Laten we zorgen dat de Oekraïners dat wel zijn. Voor zover dat in onze macht ligt uiteraard. Ik heb al eerder wat gedaan (ander topic) en zal dat nogmaals doen maar nu toegespits op de winter.RoD schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:46:
[Embed] Dit is geen verkeerd nieuws. Ik had al niet de verwachting dat de russen hun soldaten goed zouden voorbereiden op de winter maar het lijkt erop dat ze zich nu al aan het indekken zijn.
Dat is ook omdat ik van mening ben dat er in Oekraïne een oorlog wordt uitgevochten die ook mij aangaat en diegenen waar ik om geef ook al is dat zijdelings en niet direct.
De effecten merken we nu al op veel verschillende manieren. The only thing evil needs to prevail is for good men to do nothing.
Deels off-topic, maar aan de andere kant ook weer juist heel erg on-topic. We kunnen hier lullen als Brugman en discussiëren over van alles en nog wat maar uiteindelijk gaat het erom wat we doen. Zowel individueel als de samenleving als geheel.
ik snap je, maar kom op kijk naar de tijden, daar heeft bijna niemand tijd voor._matt_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:21:
Is het mogelijk om het PERUN kanaal op te nemen in de topic start?
https://www.youtube.com/c...ksTyQ7bbjGntmx3Q/featured
Zelden uitgekeken naar een powerpoint van een uur met informatie en analyses die zo on point, zonder sensatie en objectief gebracht worden.
Zijn achtergrond is militair-logistiek, en zeer goed beargumenteerd voor een onderwerp als dit.
Als iemand de tijd erin stopt omdat hij/zij erdoor gegrepen is dan kan een uur yt content in een paar zinnen hier geweldige input gveen, met link naar de vid zodat anderen als ze willen echt kunnen kijken/luisteren.
Slecht/chaotische leiding.
Ruzie tussen de verschillende groepen.
Kadyrov/wagner/RUF
Er wordt aan gewerkt. Een van de Baltische Staten (ik meen Litouwen) is bezig met 25.000 winter uniforms. En er zijn een hoop meer initiatieven. Inderdaad, we moeten er als westen absoluut voor zorgen dat elke Oekraïense soldaat voorzien is van winter uniforms.Indoubt schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:54:
[...]
Laten we zorgen dat de Oekraïners dat wel zijn. Voor zover dat in onze macht ligt uiteraard. Ik heb al eerder wat gedaan (ander topic) en zal dat nogmaals doen maar nu toegespits op de winter.
Dat is ook omdat ik van mening ben dat er in Oekraïne een oorlog wordt uitgevochten die ook mij aangaat en diegenen waar ik om geef ook al is dat zijdelings en niet direct.
De effecten merken we nu al op veel verschillende manieren. The only thing evil needs to prevail is for good men to do nothing.
Deels off-topic, maar aan de andere kant ook weer juist heel erg on-topic. We kunnen hier lullen als Brugman en discussiëren over van alles en nog wat maar uiteindelijk gaat het erom wat we doen. Zowel individueel als de samenleving als geheel.
Hadden wij hier in Nederland ook niet een fabrikant van prima uniformen? TenCate? Of zijn die inmiddels ten onder gegaan aan Hollandse krenterigheid?RoD schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:03:
[...]
Er wordt aan gewerkt. Een van de Baltische Staten (ik meen Litouwen) is bezig met 25.000 winter uniforms. En er zijn een hoop meer initiatieven. Inderdaad, we moeten er als westen absoluut voor zorgen dat elke Oekraïense soldaat voorzien is van winter uniforms.
Over the month of September 🇺🇦 has liberated approximately 10,608km² of Ukraine.
— War Mapper (@War_Mapper) 2 oktober 2022
This means that 🇷🇺 currently occupies ~17.72% of Ukraine. ~1.76% less of the total area of the country than at the end of August. pic.twitter.com/UWSk7NAByn
For comparison below are what the changes were in the past 3 months:
— War Mapper (@War_Mapper) 2 oktober 2022
June: 🇷🇺 +1,500km²
July: 🇷🇺 +165km²
August: 🇷🇺 +460km²
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ten Cate maakt stoffen. Ze bestaan nog steeds:downtime schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:14:
[...]
Hadden wij hier in Nederland ook niet een fabrikant van prima uniformen? TenCate? Of zijn die inmiddels ten onder gegaan aan Hollandse krenterigheid?
https://eu.tencatefabrics.com/
Ze leveren heel veel mooie technische stoffen (bijvoorbeeld voor brandweerpakken).
Andere bedrijven moeten er dan daadwerkelijk kleding van maken, maar ook daarvan zijn er in NL meerdere.
Topman Russische spoorwegen dood aangetroffen op zijn balkon in Moskou
https://www.hln.be/buiten...alkon-in-moskou~ae441173/
Verslag van de WSJ uit Lyman. Onder andere interviews met locals, erg interessant.
Jammer, paywallRoD schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:41:
https://www.wsj.com/artic...link=share_mobilewebshare
Verslag van de WSJ uit Lyman. Onder andere interviews met locals, erg interessant.
Vreemd, hier niet. Maar ik moet zeggen dat de paywall van WSJ soms wat wispelturig is.
https://twitter.com/raymo...FoSuVJ-3TjPlFIZXx3Qw&s=19
Reactie wat de VS/Nato zal doen bij een nucleaire aanval van Rusland. Ze zullen alles in Oekraïne van Rusland en in de zwarte zee kapot maken.
1/2 Today, Ukrainian defenders actively used HIMARS and M270 MLRS in the Kherson direction pic.twitter.com/zSFdIRtBO4
— Giorgi Revishvili (@revishvilig) 2 oktober 2022
Mooie HIMARS beelden!
gebruik embed-tags voor twitter-posts in plaats van alleen de link te plaatsen
[ Voor 76% gewijzigd door polthemol op 03-10-2022 08:27 ]
Hij schijnt een decreet ondertekend te hebben dat Lyman niet bij de annexatie hoort. Details ken ik niet en of het bericht echt is kan ik ook niet bevestigen.Wackmack schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:24:
Heeft Putin al gereageerd dat RU aangelopen op de eigen gebieden in Oekraïne nu? Nog niks langs zien komen.
Niet waar. Dat was gewoon een meme.asing schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:27:
[...]
Hij schijnt een decreet ondertekend te hebben dat Lyman niet bij de annexatie hoort. Details ken ik niet en of het bericht echt is kan ik ook niet bevestigen.
"Hypothetical"Wackmack schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:24:
Heeft Putin al gereageerd dat RU aangelopen op de eigen gebieden in Oekraïne nu? Nog niks langs zien komen.
https://twitter.com/raymo...FoSuVJ-3TjPlFIZXx3Qw&s=19
Reactie wat de VS/Nato zal doen bij een nucleaire aanval van Rusland. Ze zullen alles in Oekraïne van Rusland en in de zwarte zee kapot maken.
https://twitter.com/revis...x2k1GxWyzP3FZJ6blFTg&s=19
https://www.msn.com/en-us...se/ar-AA12vwWP?li=BBnb7Kz
Een berichtje van MSN met La Repubblica als enige bron? Ik lig er nog even niet wakker van.DiscoNootje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:03:
De volgende escalatie? Rusland mobiliseert de onderzeeër 'Belgorod' en deze is bewapend met kernwapens
https://www.msn.com/en-us...se/ar-AA12vwWP?li=BBnb7Kz
Dat ze nu in een vrij land zijn betekend nog niet dat het effect van decenia lange propaganda van de een op de andere dag gewist is.downtime schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:01:
[...]
Ik zag gisteren een tweet, weet niet meer wie het was, die treffend opmerkte dat die 100K mannen die Rusland hebben verlaten nu vrijheid van meningsuiting in een ander land heeft. Maar toch zie je daar ook niemand demonstreren tegen de oorlog. Ze vinden die oorlog niet verkeerd maar vinden alleen dat iemand anders maar moet sneuvelen.
Geen speld tussen te krijgen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Die Poseidon heeft naar verluid een yield van 100 2 Megaton.. Dat is 2x zo veel als de Tsar Bomba, wat de zwaarste bom allertijden was. En van die klap hebben ze in Finland nog last gehad terwijl dat ding op Nova Zembla is ontploft. Da's een flink eindje zwemmen kan ik je vertellendowntime schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:11:
[...]
Een berichtje van MSN met La Repubblica als enige bron? Ik lig er nog even niet wakker van.
Maar de Belgorod is schijnbaar ook ontworpen als platform voor diepzee duikboten en als lanceerplatform voor de Poseidon. Mogelijk gaan ze dus kabeltjes knippen of gasleidingen opblazen.
Leesvoer: https://www.navalnews.com...sails-for-the-first-time/
[ Voor 13% gewijzigd door _Eend_ op 02-10-2022 23:38 . Reden: 98 Mton er vanaf gesnoept ]
https://m.bild.de/politik...ref=https%3A%2F%2Ft.co%2FRoD schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:41:
https://www.wsj.com/artic...link=share_mobilewebshare
En ook Bild. Spreekt over veel russische lijken op straat. Daar zijn ook filmpjes van te vinden (die ik natuurlijk niet hier ga linken)
Doe maar 2 megaton. Behalve als je in de kroeg zit, dan klinkt 100 beter._Eend_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:26:
Die Poseidon heeft naar verluid een yield van 100 Megaton.. Dat is 2x zo veel als de Tsar Bomba, en van die klap hebben ze in Finland nog last gehad terwijl dat ding op Nova Zembla is ontploft. Da's een flink eindje zwemmen kan ik je vertellen
Maar de Belgorod is schijnbaar ook ontworpen als platform voor diepzee duikboten en als lanceerplatform voor de Poseidon. Mogelijk gaan ze dus weer kabeltjes knippen of gasleidingen opblazen.
100mton werd eerst gedacht. Later teruggeschroefd naar 2, maar nog steeds iets wat je totaal niet wil natuurlijk._Eend_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:26:
[...]
Die Poseidon heeft naar verluid een yield van 100 Megaton.. Dat is 2x zo veel als de Tsar Bomba, en van die klap hebben ze in Finland nog last gehad terwijl dat ding op Nova Zembla is ontploft. Da's een flink eindje zwemmen kan ik je vertellen
Maar de Belgorod is schijnbaar ook ontworpen als platform voor diepzee duikboten en als lanceerplatform voor de Poseidon. Mogelijk gaan ze dus weer kabeltjes knippen of gasleidingen opblazen.
Is 2MT genoeg voor de tsunami die het ding zou moeten triggeren? Of is dat verhaal inmiddels ook fantasie gebleken?TheBrut3 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:28:
[...]
Doe maar 2 megaton. Behalve als je in de kroeg zit, dan klinkt 100 beter.
Ik vond het indertijd een hoog James Bond gehalte hebben met Putin als supervillain met bijbehorende science fiction wapens.
Dus die sturen ze al voor straat van Gribaltar af, door Middenlandse zee, de Bosporus door zo naar de kust van Odessa?
Nee. Maar het punt is dat ze niet vertrokken zijn omdat ze het niet met de oorlog eens waren en Putin niet meer willen steunen. Onderaan de streep zijn het nog steeds Putin-aanhangers en helpen we Oekraine niet door dat volk binnen te laten.Chaoss schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:26:
[...]
Dat ze nu in een vrij land zijn betekend nog niet dat het effect van decenia lange propaganda van de een op de andere dag gewist is.
Nee. Dit is eigenlijk een soort dead hand wapen wat je achter de hand houdt voor het geval NATO erin zou slagen om elke Russische ICBM en bommenwerpers te onderscheppen. Dit zou bestaande afweersystemen moeten omzeilen. Het is eigenlijk een oplossing voor een technologie die het westen nog niet eens heeft.Kadett schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:31:
Ik kan mij eigenlijk, na het zien van alle 'moderne' materieel in de Oekraine, niet voorstellen dat de Russen een torpedo op 10.000km af kunnen vuren en dan ook nog eens het doel behaald.
Dus die sturen ze al voor straat van Gribaltar af, door Middenlandse zee, de Bosporus door zo naar de kust van Odessa?
Er is geen sprake van dat dit tegen Oekraine ingezet zou worden.
Mobilised from Norilsk were left to sleep in the empty field near a VDV unit in Omsk. This man recommends others to take everything with them, including food, sleeping bags, gas burners. Temperatures in Omsk this time of year go to -5 celcius at night. pic.twitter.com/HeVCwypNqg
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 2 oktober 2022
38 entries. 6 tanks en 6 APCs captured. Prima score maar had ivm Lyman meer verwacht. Misschien morgen.#UkraineWar: Overview of Russian equipment losses added on 02/10/2022
— Jakub Janovsky (@Rebel44CZ) 2 oktober 2022
Full list: https://t.co/wxuwtufidb pic.twitter.com/d7IaCC08No
Resten van een Su-34 zijn in Lyman gevonden:RoD schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 00:22:
[Embed] 38 entries. 6 tanks en 6 APCs captured. Prima score maar had ivm Lyman meer verwacht. Misschien morgen.
The wreckage of the Russian Su-34 fighter-bomber, RF-81852, was found in Lyman. Previously, they did not get into the network, so this is +1 to the confirmed losses of the Russians and a hundred percent minus approximately 36 million US dollars from the budget of the pic.twitter.com/3v0HcXWZKq
— Malinda 🇺🇸🇺🇦🇵🇱🇨🇦🇮🇹🇦🇺🇬🇧🇬🇪🇩🇪🇸🇪 (@TreasChest) 2 oktober 2022
https://nitter.it/intermarium24/status/1576682837751001088If you think inflation is rampant in your country, you'd be surprised what's happening in Russia. Due to mysterious shortages in the Russian army's warehouses, the newly mobilised have to stock up on equipment of all kinds themselves.
— Intermarium 24 (@intermarium24) 2 oktober 2022
1/4#Ukraine #RussianArmy #Russia #Kherson pic.twitter.com/x028pcINr9
Several months ago @VasilisaUKR and I spoke to dozens of Ukrainians who had escaped the war through Russia. Those from Izium were haunted. They told us we couldn’t understand unless we were there. 1/7https://t.co/qIqMPeTy3d
— Lori Hinnant (@lhinnant) 2 oktober 2022
10 torture sites in 1 town: Russia sowed pain, fear in Izium
[ Voor 39% gewijzigd door user109731 op 03-10-2022 05:51 ]
Hopelijk opent dit de ogen van de mensen hier die nog steeds wakker liggen van Russische soldaten die kapot geschoten worden. Als we dat niet doen houden we deze zaken in stand....user109731 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 05:39:
Indrukwekkend draadje (en vooral artikel) van AP over hoe de Russen hebben huisgehouden in Izium:
Nee, niet elke Russische soldaat is zo'n bruut (onderschat groepsdruk niet...). Maar men bezet gebied waardoor zulke zaken wel mede mogelijk gemaakt worden. Dus alles wat de grens over komt zo snel mogelijk gevangen nemen of overhoop schieten.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
'wakker liggen van Russische soldaten die kapot geschoten worden'sh4d0wman schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:07:
[...]
Hopelijk opent dit de ogen van de mensen hier die nog steeds wakker liggen van Russische soldaten die kapot geschoten worden. Als we dat niet doen houden we deze zaken in stand....
Nee, niet elke Russische soldaat is zo'n bruut (onderschat groepsdruk niet...). Maar men bezet gebied waardoor zulke zaken wel mede mogelijk gemaakt worden. Dus alles wat de grens over komt zo snel mogelijk gevangen nemen of overhoop schieten.

Het is beter dat we deze discussie laten rusten want steeds weer blijkt dat mensen elkaar niet begrijpen.
Ja maar Rob de Wijk zei bij op1 dat ze in Rusland amper inflatie hebben..._Eend_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 00:40:
Russische foeriers rijden nu rond in AMG G-Wagens denk ik..
[Twitter]https://nitter.it/intermarium24/status/1576682837751001088
[ Voor 85% gewijzigd door polthemol op 03-10-2022 09:37 ]
"Ja maar" betekent eigenlijk nee. Rob de Wijk verdient zijn eigen regel in de Topic Warning. Je zou hem eigenlijk moeten negeren. Laat ik het daarbij laten.
Eens hoor. Op dinsdag zat ie nog te oreren dat Oekraïne aan het verliezen was. En vrijdag was Rusland aan het verliezen en stonden de atoombommen klaar. Ja in dezelfde (afgelopen) week.asing schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:29:
[...]
"Ja maar" betekent eigenlijk nee. Rob de Wijk verdient zijn eigen regel in de Topic Warning. Je zou hem eigenlijk moeten negeren. Laat ik het daarbij laten.
Man moet geen spreektijd meer krijgen.
Een korte analyse van hoe de recente ontwikkelingen in de Russische kranten terechtgekomen.
Er wordt sporadisch wat over Lyman gemeld, maar uiteraard niets slechts over Putin.
In today’s Russian papers:
— Steve Rosenberg (@BBCSteveR) 3 oktober 2022
* “The surrender of Lyman becomes a political problem.”
* Mobilisation “has rocked the boat of political stability.”
* The world “on the edge of a [nuclear] catastrophe.” #ReadingRussia https://t.co/5r2EnGKTrD pic.twitter.com/uuBf2lUDLm
nope
Ik stel voor dat ze RdW vervangen voor iemand als Robert Bor. Op Twitter heeft hij altijd wel heldere analyses, ik weet alleen niet hoe hij het op de TV zal doen.MikeyMan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
Eens hoor. Op dinsdag zat ie nog te oreren dat Oekraïne aan het verliezen was. En vrijdag was Rusland aan het verliezen en stonden de atoombommen klaar. Ja in dezelfde (afgelopen) week.
Man moet geen spreektijd meer krijgen.
https://nitter.it/robert_bor/status/1576802432604319744Paar dagen later:
— Robert Bor – ÏӨ (@robert_bor) 3 oktober 2022
- Lyman is gevallen
- slachting onder Russische soldaten
- Kreminna wordt belegerd
- Oekraïne breekt uit Kupyansk
- doorbraak bij Kherson
Vraag me toch echt af hoe sommige mensen terugkijken op de onzin die ze uit hun toetsenbord weten te krijgen. https://t.co/MU0sJmgR2Y
Ik weet het niet, grote kans dat het opeens alleen nog maar over andere zaken gaat zoals hoe klimaatverandering niet bestaat._Eend_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:56:
[...]
Ik stel voor dat ze RdW vervangen voor iemand als Robert Bor. Op Twitter heeft hij altijd wel heldere analyses, ik weet alleen niet hoe hij het op de TV zal doen.
https://opiniez.com/author/robertbor101/
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dit weekend met vrienden in München, zelfs met liter-pullen hou ik de Oekraïnse opmars niet bij...
<voel me nu wel een beetje vatnik>
Komt dat even goed uit.hoevenpe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:04:
Enige tijd geleden zei ik hier dat er pas een biertje open zou gaan als er echt bevestigde voortgang was, de sombere azijnpisser.
Dit weekend met vrienden in München, zelfs met liter-pullen hou ik de Oekraïnse opmars niet bij...
<voel me nu wel een beetje vatnik>
De Oekraïners kunnen de vluchtende Russen niet eens bijhouden.
Oh.. Ik ken hem alleen als twitter-persoonlijkheid. Sla Bor maar even over dan..IJzerlijm schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:02:
[...]
Ik weet het niet, grote kans dat het opeens alleen nog maar over andere zaken gaat zoals hoe klimaatverandering niet bestaat.
https://opiniez.com/author/robertbor101/
Laten we niet vervallen in dat soort ondemocratische ideeën; iemand veroordelen om onwelgevallige meningen._Eend_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:10:
[...]
Oh.. Ik ken hem alleen als twitter-persoonlijkheid. Sla Bor maar even over dan..
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
[ Voor 75% gewijzigd door polthemol op 03-10-2022 09:36 ]
https://www.ad.nl/buitenl...alkon-in-moskou~ae441173/
Topman van de Russische spoorwegen heeft 'zelfmoord gepleegd'.
De eerste geruchten beginnen ook de ronde te doen dat het Russische leger niet goed is voorbereid op de winter (Iets wat ik zelf eerder al speculeerde). Ik hoop dat de Russische soldaten het niet erg vinden om in een tweedehands uniform met slechte winteruitrusting te moeten wachten in niet zigzaggend gegraven loopgraven op Oekraïense offensieven.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
commentaar op moderatie kan per DM, niet in topicCurlyMo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:24:
[...]
Laten we niet vervallen in dat soort ondemocratische ideeën; iemand veroordelen om onwelgevallige meningen.
Wat moet dit betekenen. Iemand die loopt te raaskallen moeten we serieus nemen, want dat is democratisch?
[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 03-10-2022 10:39 ]
@ericplan poste dit ook al inderdaad.Auredium schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:41:
Overigens blijkt het zo te zijn dat Rusland zijn nieuwe rekruten niet kan voorzien van een goed uniform. Er blijken 1.5 miljoen uniformen te ontbreken. Rusland kennende heeft iemand bij de order ervan dat geld in eigen zak gestoken (net als met hun nachtkijkers). Het gevolg is dat veel nieuwe rekruten oude hand-me-down krijgen ik denk zelfs uiteindelijk wat af komt van gevallen soldaten.
De eerste geruchten beginnen ook de ronde te doen dat het Russische leger niet goed is voorbereid op de winter (Iets wat ik zelf eerder al speculeerde). Ik hoop dat de Russische soldaten het niet erg vinden om in een tweedehands uniform met slechte winteruitrusting te moeten wachten in niet zigzaggend gegraven loopgraven op Oekraïense offensieven.
&
Russen lijken zelfs in 'bevrijd' Oekraiens ondergoed rond te lopen:Auredium schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:41:
Overigens blijkt het zo te zijn dat Rusland zijn nieuwe rekruten niet kan voorzien van een goed uniform. Er blijken 1.5 miljoen uniformen te ontbreken. Rusland kennende heeft iemand bij de order ervan dat geld in eigen zak gestoken (net als met hun nachtkijkers). Het gevolg is dat veel nieuwe rekruten oude hand-me-down krijgen ik denk zelfs uiteindelijk wat af komt van gevallen soldaten.
https://nitter.it/EuromaidanPress/status/1576769013727707136Russian POW sits in (apparently stolen) Ukrainian Army UNDERWEAR
— Euromaidan Press (@EuromaidanPress) 3 oktober 2022
We knew things were bad in the Russian Army, but we didn't know they were so bad
📽️ https://t.co/f8fDTWqY8r pic.twitter.com/IVlrJtwDVw
Het zit denk ergens tussen "uit het raam vallen" en "zelfmoord plegen" in omdat er geen duidelijke instructies zijn gegeven. Is er ook een kopie van Sims 3 op locatie aangetroffen?MikeyMan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:40:
Another one bites the dust:
https://www.ad.nl/buitenl...alkon-in-moskou~ae441173/
Topman van de Russische spoorwegen heeft 'zelfmoord gepleegd'.
Wat opvalt, "maar" 320 Russen gedood en +74 aircraft. Het lijkt erop dat ze een zwerm drones uit de lucht geschoten hebben.
"Wit-Rusland is onderdeel van Rusland". Nou steek die maar in je zak Loekasjenko._Eend_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:47:
[...]
Russen lijken zelfs in 'bevrijd' Oekraiens ondergoed rond te lopen:
[Twitter]https://nitter.it/EuromaidanPress/status/1576769013727707136
Schiet tussen de palen en je scoort!
Wat zegt iemands klimaatontkenning over zijn expertise op militair gebied?ZenTex schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:44:
[...]
Wat moet dit betekenen. Iemand die loopt te raaskallen moeten we serieus nemen, want dat is democratisch?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid