Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Auredium schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:05:
[...]
Dit kon wel eens het startschot zijn van erger voor Rusland.
Voor Europa dan vooral. Een Putin onder extreme druk is niet de Poetin die we willen hebben. En het is al niet zo'n gezellige man op verjaardagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:18

Auredium

Informaticus Chaoticus

PWM schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Voor Europa dan vooral. Een Putin onder extreme druk is niet de Poetin die we willen hebben. En het is al niet zo'n gezellige man op verjaardagen.
Dit slaat nergens op. We hebben het over een interne burgeroorlog in Rusland. Dat gaat Poetin niet op de EU afreageren. Daar heeft die op dat moment geen tijd voor.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
[...]
Interne druk is prima. Zelfs Poetin weet dat hij op een gegeven moment moet kiezen.

Ik denk overigens niet dat hier een burgeroorlog van komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 22-03-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Auredium schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:12:
[...]

Dit slaat nergens op. We hebben het over een interne burgeroorlog in Rusland. Dat gaat Poetin niet op de EU afreageren. Daar heeft die op dat moment geen tijd voor.
Europa is toch nog steeds een stuk groter dan enkel de EU. En het volk afleiden kan hij prima in Europa. Er staan niet 100.000 troepen voor Moskou. Indien het inderdaad 5 ex-wagner/Tsjetsjenen/intern whatever zijn, is afleiding precies wat hij nodig heeft,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

[...]

Voor Europa dan vooral. Een Putin onder extreme druk is niet de Putin die we willen hebben. En het is al niet zo'n gezellige man op verjaardagen.
Wat mij betreft staat *knip* Poetin zo ver onder druk dat een vis onder in de marianentrog nog denkt, lekker luchtig hier.

Alleen denk ik dat Putin weer eens wat van zijn eigen mensen slacht om de rest rijp te maken voor een verdere mobilisatie. Recept tsjetjenie.

[ Voor 2% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 20:39 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Momenteel moeten we gewoon afwachten. Er zijn ook mensen met goede argumenten voor een flase flag. Dit kan de aanslag zijn waarvoor ambassades hebben gewaarschuwt. Het kan de aanleiding zijn voor verdere mobilisatie.

False flag of echte aanslag - In beide gevallen denk ik niet dat Oekraine is betrrokken. Dit is niet de MO van Oekraine.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoD schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:42:
[...]

Nee, dit lijkt op puur terreur. Maar ik ben tegelijkertijd wel benieuwd of dit een factor gaat zijn in de oorlog. Als een IS-achtige club zoiets doet, dan moet rusland wel reageren en terugslaan. Alleen gaan ze daar de capaciteiten voor hebben, danwel energie in steken?

Ik hoop niet op terreur en onschuldige burgerdoden, maar ik hoop wel dat dit zuurstof weg gaat nemen in de oorlog tegen Oekraïne. Al zal dat ongetwijfeld ijdele hoop zijn.
Heel wat IS strijders kwamen juist uit Tsjetsjenië. Niet iedereen daar is ook even tevreden met het leiderschap van Kadyrov. :z

Ik wil niet al te veel gaan speculeren, maar dat gaat hier wel een rol spelen als het Tsjetsjenen blijken te zijn. De eerste vraag is of ze een link met Kadyrov blijken te hebben. Dan heeft het Kremlin een groot probleem. En als ze die niet hebben, dan heeft Kadyrov een groot probleem. Want hij zit er en krijgt de vrije hand in Tsjetsjenië, om dit te voorkomen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Auredium schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:33:
Momenteel moeten we gewoon afwachten. Er zijn ook mensen met goede argumenten voor een flase flag. Dit kan de aanslag zijn waarvoor ambassades hebben gewaarschuwt. Het kan de aanleiding zijn voor verdere mobilisatie.

False flag of echte aanslag - In beide gevallen denk ik niet dat Oekraine is betrrokken. Dit is niet de MO van Oekraine.
Hoeft ook niet ze draaien het toch wel weer zo dat dit door UA gedaan is of door mensen uit Georgie die met wapens uit UA gesponsord door DE dit gedaan hebben……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Mektheb schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:40:
[...]

Hoeft ook niet ze draaien het toch wel weer zo dat dit door UA gedaan is of door mensen uit Georgie die met wapens uit UA gesponsord door DE dit gedaan hebben……
Het is belangrijker dat wij er klaar voor zijn als dit helemaal uit de hand loopt. Rusland mag gewoon niet winnen in Oekraine. Als dit een algehele mobilisatie veroorzaakt hoop ik dat onze politici reageren met nog meer steun.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Russische poppenkast draait alweer overuren met allerlei hoog geplaatste “vertegenwoordigers” die iedereen oproepen de boel te verdommen.

Laat ze eerst maar eens stoppen met de ene na de andere raket op burgerdoelen schieten. Ze zijn zelf geen haar beter.

Ik vind het reuze triest voor de “gewone” Rus die hier slachtoffer van is. Maar als dit op een of andere manier druk van UA af kan halen moeten ze vooral doorgaan.

het is wel direct duidelijk dat de vers gekozen president zich ook direct op het binnenlandse politieke veld mag laten zien.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mektheb schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:40:
[...]

De Georgische overheid is momenteel niet anti Putin.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:30
Caelorum schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:12:
[...]

Interne druk is prima. Zelfs Poetin weet dat hij op een gegeven moment moet kiezen.

Ik denk overigens niet dat hier een burgeroorlog van komt.
Ik denk het ook niet maar hoop het wel. Wat er ook gebeurt, het leidt in ieder geval af, alle aandacht die Vladje hier aan moet geven kan niet naar Oekraine. Bovendien is het slecht voor de uitstraling van de leider: Belgorod onrustig, aanslag in Moskou, hoe meer er ongestraft kan hoe beter wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Rene schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:48:
Russische poppenkast draait alweer overuren met allerlei hoog geplaatste “vertegenwoordigers” die iedereen oproepen de boel te verdommen.

Laat ze eerst maar eens stoppen met de ene na de andere raket op burgerdoelen schieten. Ze zijn zelf geen haar beter.

Ik vind het reuze triest voor de “gewone” Rus die hier slachtoffer van is. Maar als dit op een of andere manier druk van UA af kan halen moeten ze vooral doorgaan.

het is wel direct duidelijk dat de vers gekozen president zich ook direct op het binnenlandse politieke veld mag laten zien.
ze zijn inderdaad wel behoorlijk hypocriet bezig. Toen rondom Bucha zei niemand in Rusland openlijk dat dat verschrikkelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
Nibbz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:50:
Ik ken Sonja van den Ende niet, maar die zit nu op RT te verkondigen dat het een westerse actie is. "Because they cannot win it on the battlefield, they do it like this, killing civilions". Wat is dit voor verschrikkelijke mevrouw.

Nu is RT absoluut voor ons geen bron. Maar de Rus kijkt hier wel naar
Tsja, ergens is een andere afslag genomen bij die vrouw, en eenmaal in de fuik kom je er maar moeilijk weer uit.

Dat is iets wat we de laatste jaren wel meer zien, en door het internet hebben ze nu ook een podium + een trollenleger.

Het is eigenlijk vooral triest.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 22-03-2024 20:59 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:39:
[...]

Heel wat IS strijders kwamen juist uit Tsjetsjenië. Niet iedereen daar is ook even tevreden met het leiderschap van Kadyrov. :z

Ik wil niet al te veel gaan speculeren, maar dat gaat hier wel een rol spelen als het Tsjetsjenen blijken te zijn. De eerste vraag is of ze een link met Kadyrov blijken te hebben. Dan heeft het Kremlin een groot probleem. En als ze die niet hebben, dan heeft Kadyrov een groot probleem. Want hij zit er en krijgt de vrije hand in Tsjetsjenië, om dit te voorkomen.
Goed punt, dus als kadyrov binnenkort geen probleem heeft (linksom of rechtsom) dan was het dus een false flag.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
https://twitter.com/Geras...nkelcentrum-moskou-2.html

De link met Oekraïne is inmiddels gelegd.
Alsof je even vrolijk met een wit busje met Oekrainse kentekenplaten rond kunt rijden in Moskou :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:12
*knip* Eerst wachten op meer informatie, een stap naar complotdenken is zo gemaakt
Ik kan het hier niet delen natuurlijk. Misschien te vroeg voor speculaties.
Anyway, dit gaat nog een behoorlijk staartje krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 21:14 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vlassie1980 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:05:

Alsof je even vrolijk met een wit busje met Oekrainse kentekenplaten rond kunt rijden in Moskou :')
Poetin is een ….

Hoeveel busjes met Oekraïense kentekenplaten zouden er vandaag de dag in Rusland rijden.

Nul. Dit is echt spoorboekje false flag. Die moordenaar in het kremlin slacht ook net zo makkelijk zijn eigen mensen af.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kremlin-woordvoerder Peskov zegt dat president Poetin "in de eerste minuten" na de aanval op de hoogte is gebracht over wat volgens het Kremlin een terroristische aanslag is. Hij zou "alle noodzakelijke instructie" hebben gegeven om de noodsituatie het hoofd te bieden.
https://nos.nl/l/2513832#UPDATE-container-76314915
Putin die zelf uiteraard de ‘strong man’ wil spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2024 21:09 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
*knip* Off topic

[ Voor 95% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ze hebben vast ook al een nazi vlag en 3 sims games gevonden? ;)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:33

bloody

0.000 KB!!

pro_6or schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:08:
[...]

Poetin is een ….

Hoeveel busjes met Oekraïense kentekenplaten zouden er vandaag de dag in Rusland rijden.

Nul. Dit is echt spoorboekje false flag. Die moordenaar in het kremlin slacht ook net zo makkelijk zijn eigen mensen af.
Of het nu een false flag operatie is of niet, Oekraine zal de schuld krijgen.

En dat betekent zeer zware aanvallen op burgerdoelen de komende 24-48 uur.
En het westen? Ach, lekker weekend vieren.

Edit; ah daar is het vingerwijzen naar Oekraine al:

Toch knap, van aanslag tot dader opsporing binnen een uurtje.

[ Voor 13% gewijzigd door bloody op 22-03-2024 21:18 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:45

Alsof je even vrolijk met een wit busje met Oekraïense kentekenplaten rond kunt rijden in Moskou :')
Voor gezworen vijanden van Rusland (oa de Tsjetsjenen) is dit natuurlijk wel een 'ideaal' moment voor zo'n aanval. Rusland is nu waarschijnlijk niet bij machte om een inval in Tsjetsjenië te doen zonder zich voor een groot deel terug te trekken uit Oekraïne. En dan (speculatie) gebruiken ze oude 'Oekraïense" platen om de verwarring nog wat groter te maken.

Het lijkt me geen false flag operatie. Waarom zou Putin? Hij is dictator en heeft de absolute macht. Hij heeft geen (gezochte) aanleiding nodig om iets te doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:17:
[...]

Voor gezworen vijanden van Rusland (oa de Tsjetsjenen) is dit natuurlijk wel een 'ideaal' moment voor zo'n aanval. Rusland is nu waarschijnlijk niet bij machte om een inval in Tsjetsjenië te doen zonder zich voor een groot deel terug te trekken uit Oekraïne. En dan (speculatie) gebruiken ze oude 'Oekraïense" platen om de verwarring nog wat groter te maken.

Het lijkt me geen false flag operatie. Waarom zou Putin? Hij is dictator en heeft de absolute macht. Hij heeft geen (gezochte) aanleiding nodig om iets te doen.
Dat heeft hij wel. Want hij noemt het beestje bij de naam tegenwoordig, oorlog, geen SMO, en hij moet hem winnen. Volledige mobilisatie. Sowieso is een aanslag heerlijk om de macht verder naar je toe te trekken.

95% van de Russen zegt “ik ben a politiek, het zal wel” en die moeten ook onder de knoet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:47

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Ten aanzien van de aanslag eerst concrete informatie verzamelen.

Momenteel kan alle kanten op gespeculeerd worden. Dus even interpretaties tegenhouden tot dat meer bekend raakt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Er zijn een hoop Russen die twijfelen over hun steun aan Putin. Een laffe aanval op jonge onschuldige mensen in een concertzaal *Knip* Extraordinary claims require extraordinary evidence

[ Voor 40% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21

En een identiteitsbewijs van een van de terroristen, met natuurlijk een Oekraïens vlaggetje erop.

*knip* Check je bronnen voordat je iets deelt

[ Voor 7% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 22:44 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Is er al bekend wat er met de daders gebeurd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:21:
[...]

En een identiteitsbewijs van een van de terroristen, met natuurlijk een Oekraïens vlaggetje erop.

[Twitter: title]
Oud plaatje
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/14/check-hydenko/

[ Voor 10% gewijzigd door Pikoe op 22-03-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Barfman schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:21:
[...]

[Twitter: title]
Eheh... Wel een mooi documentnummer dat er op staat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

So_Surreal schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:22:
Is er al bekend wat er met de daders gebeurd is?
Naar verluidt zijn die ontsnapt in een auto.

edit; toch eentje opgepakt?

[ Voor 20% gewijzigd door bloody op 22-03-2024 21:24 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
Natuurlijk zie ik dat het ID nep is, maar je ziet al zoveel nep nieuws dat naar Oekraïne wijst.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Ik ga ook altijd in mijn blote bast voor de foto op mijn paspoort. Nummer 000000000 ook.

Wat een shitshow gaat dit worden

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Caelorum
Barfman schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:25:
Natuurlijk zie ik dat het ID nep is, maar je ziet al zoveel nep nieuws dat naar Oekraïne wijst.
Als je nepinformatie deelt kan je het maar beter heel overduidelijk markeren als nep. Anders doe je alleen maar mee in desinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Voor het westen zal dit waarschijnlijk niets veranderen.

Schijnbaar wist het westen al dat er wat op touw was. Ik ga er vanuit dat men al wist wat de natuur van de dreiging was. Als dit een FF is dan zal het voor het westen weinig uitmaken. Het is natuurlijk voer voor de pro-Putin groepen in het westen maar die zijn al op max sterkte en zullen niet veel meer winnen aan kracht.

Bij een FF is dit puur voor Rusland intern. Maar het is wel een teken dat Rusland echt hoog de druk aan het voelen is en ze goed weten dat ze dit jaar de rug van Oekraine moeten breken of het zal niet meer gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:23
AndereKoekoek schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:20:
Er zijn een hoop Russen die twijfelen over hun steun aan Putin. Een laffe aanval op jonge onschuldige mensen in een concertzaal *knip*
Idd dit is wat mij betreft allemaal mooi georchestreerd door Poetin. Timing is perfect. Pas verkozen en gaat nu laten zien wat voor een sterke leider hij wel is. *knip* Liever niet speculeren

[ Voor 23% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
*knip* Persoonlijke overtuigingen hoef je hier niet te delen, we zoeken argumenten met onderbouwing

[ Voor 34% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 22:41 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:34

ManiacsHouse

Scheisse!

Op nu.nl melding dat IS de aanslag opeist via Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
ManiacsHouse schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:29:
Die zien hun kans ook ;w

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ik vond dit ook wel heel opvallend:

https://nos.nl/artikel/25...van-oorlog-tegen-oekraine

Mensen zijn gevangen gezet omdat ze de "speciale militaire operatie" een oorlog noemden. Nu de verkiezingen voorbij zijn en daarmee de kans op grote protesten is het opeens wel officieel een oorlog. Dat is een behoorlijke politieke omslag opeens!

En nu slechts een paar uur later opeens dit.

En ja de feiten zijn er nog niet en komen wellicht ook nooit. Maar het is wel heel erg toevallig allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 22-03-2024 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:43

marapuru

db.

ManiacsHouse schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:29:
Vrijdag 22 maart om 22:31
IS zegt achter aanval te zitten
De jihadistische organisatie IS zegt achter de aanval op het concertgebouw te zitten, meldt het via Telegram.
https://www.nu.nl/buitenl...nten-in-heel-rusland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De vorige keer kreeg ik een ban, dus zal voorzichtig zijn.
IS zegt achter aanval te zitten
De jihadistische organisatie IS zegt achter de aanval op het concertgebouw te zitten, meldt het via Telegram.
source: https://www.nu.nl/buitenl...nten-in-heel-rusland.html

Even voor mijn beeld, wat doet IS precies in RU?

Het is wel opvallend dat er al gewaarschuwd werd, en de US/UA ontkennen.
Zouden zij dan al weten dat het van IS zou komen?

Het voelt als false-flag, maar even afwachten, want er zal nu veel geclaimed worden.

---

Russian ex-president calls for those responsible to be "ruthlessly destroyed"
Dmitry Medvedev, who briefly served as Russia's president, said in a statement on Telegram that those who are responsible for the attack should be "found and ruthlessly destroyed", particularly if they were inspired by "the Kyiv regime".

Now the deputy chairman of Russia's security council, Medvedev has used increasingly fiery rhetoric since Russia's invasion of Ukraine - especially when speaking about Ukraine and its Western partners.

source: https://www.bbc.com/news/...42036?src_origin=BBCS_BBC

Tja, voel je hem al komen?

[ Voor 45% gewijzigd door HollowGamer op 22-03-2024 22:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
@HollowGamer best wat lui van IS komen uit deelrepublieken van Rusland. Daarnaast hebben de deelrepublieken in Rusland ook best wel wat te lijden van het centrale regime. Het land was alleen heel handig denk ik voor verkrijgen van wapens en munitie in het verleden en op papier te sterk om er echt echt onrust te gaan stoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HollowGamer schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:36:
[...]

Het voelt als false-flag, maar even afwachten, want er zal nu veel geclaimed worden.
>> DaniëlWW2 in "De situatie binnen Rusland"

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

HollowGamer schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:36:

[...]

---

Russian ex-president calls for those responsible to be "ruthlessly destroyed"
Dmitry Medvedev, who briefly served as Russia's president, said in a statement on Telegram that those who are responsible for the attack should be "found and ruthlessly destroyed", particularly if they were inspired by "the Kyiv regime".

Now the deputy chairman of Russia's security council, Medvedev has used increasingly fiery rhetoric since Russia's invasion of Ukraine - especially when speaking about Ukraine and its Western partners.

source: https://www.bbc.com/news/...42036?src_origin=BBCS_BBC

Tja, voel je hem al komen?
Apart. Niet geheel een verassing. IS is een echo van de Tjetjeense oorlogen. Voor Rusland is dit.....vervelend. Die stonden al vol in de startblokken om Oekraine de schuld te geven. Maar nu plotseling moeten ze hun kop verbaasd een andere richting uit draaien en kijken wat er in hun rug gebeurd.

Ik kijk vol interesse naar de komende week toe. Als dit IS is veroorzaakt het voor Rusland een nieuw probleem. Ik vermoed namelijk niet dat IS het bij deze ene aanslag zal laten in dat geval. Afwachten maar ik vermoed niet dat IS zomaar wat roept en deze aanslag lijkt ook heel veel op die van 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Auredium schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:11:
Voor het westen zal dit waarschijnlijk niets veranderen.

[..]
Ik weet het niet zeker, er wordt best veel geroepen dat de NAVO nog in oorlog komt met RU, en zeker als de spanningen blijven oplopen.

Frankrijk werd teruggefloten, maar ondertussen blijven we wel verbonden met de oorlog daar.
Zeker als dat zich meer gaat uitbreiden, mocht het een van de buurlanden van RU zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
HollowGamer schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:46:
[...]

Ik weet het niet zeker, er wordt best veel geroepen dat de NAVO nog in oorlog komt met RU, en zeker als de spanningen blijven oplopen.

Frankrijk werd teruggefloten, maar ondertussen blijven we wel verbonden met de oorlog daar.
Zeker als dat zich meer gaat uitbreiden, mocht het een van de buurlanden van RU zijn.
Retoriek, Rusland 🇷🇺 heeft een tikkende tijdbom ze moeten in UA het afronden voor Europa op stoom is.
Onze gezamenlijke GDP en militaire uitgaven is geen match voor Rusland.
UA moet tot die tijd overleven en dat is het ergste, maar binnen in de Federatie is het al helemaal geen zonneschijn.🌞
Rusland is op wereld toneel klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:46:
[...]

Als het moet, dan moet het. En laat ze maar komen dan.

Dat er vroeg of laat per ongeluk een stukje lood in Poetin zijn schedel opduikt is ook nog een mogelijkheid.

Ik feite kan er werkelijk van alles gebeuren daartussen.

Zorgen maken heeft weinig zin, als ze zo graag de helpoorten van ons continent willen openen; so be it.

Zolang ze maar niet raar opkijken wanneer ze begroet worden door de duivel.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nibbz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:50:
Ik ken Sonja van den Ende niet, maar die zit nu op RT te verkondigen dat het een westerse actie is. "Because they cannot win it on the battlefield, they do it like this, killing civilions". Wat is dit voor verschrikkelijke mevrouw.

Nu is RT absoluut voor ons geen bron. Maar de Rus kijkt hier wel naar
Ik vind dat dit strafbaar moet zijn dit soort misinformatie verspreiden.
CornermanNL schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:59:
[...]

Ik moest hier ook direct aan denken, naast het gijzelings incident in de school net daarvoor.

Kort daarna is van Grozny een parkeerplaats gemaakt. Uitgebreid beschreven in het boek van Catherine Benton, Putins People. Aanrader overigens.
Belton.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 08:33
Als ik de laatste reacties lees heb ik het gevoel dat mensen de geschiedenis vergeten van hoe Poetin aan de macht is gekomen, zijn afkomst en hoe hij aan de macht is gebleven.

Dat alles bij elkaar maakt het extreem gevaarlijk, want waar destijds Gorbatsjov vooral zich wilde richten op het Russiche gedeelte van de Sovjet + een hekel had aan wmd is het hier een ander verhaal.

De kans dat Poetin zal terugtrekken of aftreden is *knip* Liever niet speculeren over wat er in Poetin omgaat, en laat NAVO en kernoorlog ook links liggen

[ Voor 19% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

stomley schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:15:
Als ik de laatste reacties lees heb ik het gevoel dat mensen de geschiedenis vergeten van hoe Poetin aan de macht is gekomen, zijn afkomst en hoe hij aan de macht is gebleven.

Dat alles bij elkaar maakt het extreem gevaarlijk, want waar destijds Gorbatsjov vooral zich wilde richten op het Russiche gedeelte van de Sovjet + een hekel had aan wmd is het hier een ander verhaal.

De kans dat Poetin zal terugtrekken of aftreden is, *knip*
False Flag behoort tot de opties. Die kans wordt echter kleiner nu IS de aanslag heeft geclaimed. De actie van 2002 was ook geen false flag, of althans de heersende gedachte is dat het geen false flag was.

[ Voor 10% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
stomley schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:15:

De kans dat Poetin zal terugtrekken of aftreden is, *knip*
*knip* Hier geen Nucleaire oorlog discussie

[ Voor 44% gewijzigd door teacup op 22-03-2024 23:40 ]

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Er zit grijs gebied tussen false flag of niet. Je moet dat niet zo zwart-wit zien, dat is stupide.

Feit is dat ambassades sinds begin maart hadden gewaarschuwd, volgens mij stond er later ook bij uit welke hoek (de radicaal Islamitische).

Wat betreft Wikipedia: Moscow theater hostage crisis
An independent investigation of the event was undertaken by Russian politicians Sergei Yushenkov, Sergei Kovalev, journalist Anna Politkovskaya, Hoover Institute scholar John B. Dunlop, and former FSB officers Aleksander Litvinenko and Mikhail Trepashkin. According to their version, the FSB knew about the terrorist group's arrival in Moscow and directed them to the theater through their agent provocateur Khanpasha Terkibayev ("Abu Bakar"), whose name was in the list of hostage takers and who left the theater alive.[55][91][92][93] In April 2003 Litvinenko gave information about Terkibayev ("the Terkibayev file") to Sergei Yushenkov when he visited London. Yushenkov passed this file to Politkovskaya and she was able to interview Terkibayev in person.[94] A few days later, Yushenkov was assassinated by gunfire in Moscow. Terkibayev was later killed in an apparent car crash in Chechnya.[citation needed]
Politkovskaya en Litvinenko zijn er ook niet meer.
De precieze waarschuwing van de Amerikaanse ambassade draaide toen nog om "aanslagen van extremisten". Bijvoorbeeld bij grote bijeenkomsten in Moskou, waaronder concerten.
O.a. hier https://www.nu.nl/buitenl...anslagen-dit-weekend.html
vrijdag 22 maart om 19:38
Witte Huis: Oekraïne niet betrokken bij schietpartij
De Amerikaanse regering meldt dat zij nog geen aanwijzingen heeft dat Oekraïne is betrokken bij de schietpartij.
Reactie:
Rusland reageert op Amerikaans bericht over Oekraïne
Rusland heeft vol verontwaardiging gereageerd op het bericht van de Verenigde Staten dat Oekraïne niet betrokken is bij de schietpartij. "Op basis waarvan kunnen zij dit zeggen? Als ze meer informatie hebben over deze terroristische aanslag, dan moeten ze dat met ons delen", citeert Reuters.
:+ ze zeggen nog geen aanwijzingen 8)7

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Dan de 1999 Moscow apartment bombings

Wikipedia: 1999 Russian apartment bombings

Zie ook stukje Ryazan incident (FSB exercises "Ryazan sugar")

PS: Voor degenen die geen zin hebben in speculaas hier de Wikipedia entry van gebeurtenissen vandaag: Wikipedia: 2024 Crocus City Hall attack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 13:43
Jerie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:32:
Er zit grijs gebied tussen false flag of niet. Je moet dat niet zo zwart-wit zien, dat is stupide.

Feit is dat ambassades sinds begin maart hadden gewaarschuwd, volgens mij stond er later ook bij uit welke hoek (de radicaal Islamitische).

Wat betreft Wikipedia: Moscow theater hostage crisis

[...]

Politkovskaya en Litvinenko zijn er ook niet meer.

[...]

O.a. hier https://www.nu.nl/buitenl...anslagen-dit-weekend.html

[...]

Reactie:

[...]

:+ ze zeggen nog geen aanwijzingen 8)7
Tsja, lastig voor Poetin. Moet hij nu achter Tsjetsjenen aan of Oekraïners. Ze hadden vast gehoopt het op Oekraïne te kunnen gooien, zodat ze ook in Rusland zelf maar op 1 vijand hoeven te richten. Nu IS het opeist, en als dat tractie krijgt in Rusland, zal Poetin ook daar wat aan moeten doen om geloofwaardig en onaantastbaar te blijven.
Dus nu nog proberen van de domme te houden en Oekraïne de schuld blijven geven en hopen dat dat geloofd blijft worden

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 22-03-2024 23:44 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:52
Jerie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:14:
[...]

Ik vind dat dit strafbaar moet zijn dit soort misinformatie verspreiden.
Ik ken deze persoon niet, nu nadat ik haar heb opgezocht, wil ik haar meteen weer vergeten. Wat een tenenkrommend persoon zeg. Sorry, deze personen verheerlijken de agressie van Rusland maar een land dat zichzelf verdedigd is samen met het westen crimineel.

Dit is hetzelfde met mensen die de aanslagen van Hamas verheerlijken, waarbij honderden onschuldige mensen en vooral veel jongeren bij om het leven zijn gekomen, maar wanneer Israel terug aanvalt, zijn het meteen de slechteriken. Natuurlijk kuur ik geen enkel burgerdoden goed, maar het is wel altijd apart dat deze mensen het hardste klagen over hoe slecht Oekraine, het Westen en Israel is, maar zwijgen compleet over wat de tegenpartij allemaal heeft gedaan.

Bah, en meteen schreeuwt ze dat het Westen achter de aanslagen zit, zonder met enig bewijs te komen.

Het zijn mensen die jou als eerst in het gezicht slaan, en als je terug slaat trekken ze de slachtoffer kaart en gaan ze schreeuwen hoe jij hun hebt geslagen. Wat een mentaliteit hebben die mensen zeg.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 23-03-2024 00:36 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Iets wat mij nu ook weer opvalt hoe afwezig een duidelijke reactie van de Russische overheid is. Het enige dat is uitgesproken is "Dat Poetin wordt geïnformeerd en alles op de voet volgt". Wat ik hierin meen te herkennen is een patroon dat ook in het boek van Catherine Belton is blootgelegd. In dit soort acute crisis situaties gaat Poetin naar de achtergrond.

Dit is zo geweest in het Moskou theater (2002) 200 doden na een ingreep van veiligheidstroepen.Veel doden onder de gegijzelden. Ook in Beslan in 2004, de school waar na 2 dagen een bloedbad plaatsvond door veiligheidstroepen. Beide voorvallen zouden toen zijn veroorzaakt door Tsjetsjeense terroristen.

Een ander voorval, de 1999 appartementen blokken was onduidelijker. Veel gegevens wezen op false flag. De onderste steen boven krijgen bleef in dit geval ook lastig.

Ook vroeg in Poetins loopbaan als president was er nog het voorval met de Kursk onderzeer in 2000. Dit zou een ongeluk zijn geweest.

Wat de bovenstaande gebeurtenissen met elkaar verbond was:
  • de traagheid waarmee de Russische overheid reageerde op deze crisissituaties. En als de overheid dan reageerde was het inadequaat. Het had geen antwoord op de Kursk, en het leidde de beide Tsjetsjeense gijzelingen tot een dramatische conclusie.
  • de mate waamee Poetin op de vlakte bleef. Belton heeft daarvoor mogelijke redenen gegeven: (1) Poetin wilde niet verbonden raken aan het voorval. Ging er iets fout, dan was het altijd een ander die de fouten maakte. (2) Poetin kan onzeker zijn geweest hoe te handelen en keek eerst hoe gebeurtenissen voltrokken voor zichzelf ermee te bemoeien.
Wat de reden ook is dat Poetin in zo'n crisissituatie zo naar de achtergrond gaat, naar het Russische volk toe zijn deze momenten niet Poetins' sterkste leiderschapsmomenten. Poetin is geen empathische leider die zich op de plaats van het ongeluk laat zien om er te zijn waar het moeilijk is.

We weten nooit helemaal zeker waarom Poetin zo handelt in deze crisissituaties. De Kursk levert wat dat betreft de meest betrouwbare info. False flag kan daar weggestreept worden. Kijkend naar zijn handelen in die situatie doet mij (met Belton) neigen naar de tweede oorzaak: onzekerheid hoe te handelen. Een andere meer recente gebeurtenis heeft dat ook laten zien. De Wagner opstand met Prigozjin. Ook toen leek er een verlamming te ontstaan in de response daarop.

Het wordt de komende dagen van belang te kijken hoe Poetin zelf handelt. Zien we weer een onzekere man die uiteindelijk indraait op de conclusie die de Russische media en de Russen al hebben geselecteerd, of schuift hij zichzelf na een dag of 3-4 naar voren. Tijd moet dat nog gaan leren.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

defiant

Moderator General Chat
teacup schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:36:
We weten nooit helemaal zeker waarom Poetin zo handelt in deze crisissituaties. De Kursk levert wat dat betreft de meest betrouwbare info. False flag kan daar weggestreept worden. Kijkend naar zijn handelen in die situatie doet mij (met Belton) neigen naar de tweede oorzaak: onzekerheid hoe te handelen. Een andere meer recente gebeurtenis heeft dat ook laten zien. De Wagner opstand met Prigozjin. Ook toen leek er een verlamming te ontstaan in de response daarop.
Militair expert Michael Kofman zet Poetin vaak neer als een meester in het uitstellen. Hij laat zaken tot een crisis komen en handelt pas op het laatste moment. Soms kan dat ook te laat zijn, zoals nu waarschijnlijk het geval is geweest.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Aardige fotorapportage:

https://www.nu.nl/buitenl...schrikt-door-aanslag.html

(Niets nieuws voor degene die deze thread goed volgen)

Foto van de vier verdachten:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/1220789867437363290/1220820432391901236/image.png?ex=661054a0&is=65fddfa0&hm=1fc71019ab0e955d5c7e138b2996ee5770d4401017361017def356f7996bb6ad&=&format=webp&quality=lossless&width=1408&height=1176

Kenteken witte Sedan zou uit Belarus komen

Putin was gewaarschuwd door VS:

(Let op: TASS)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJTBiPfXQAAh0Ff?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Beetje rommeltje maar toch diverse leafs over gebeurtenissen gisteravond.

Bron kenteken auto vd: https://twitter.com/oalexanderdk/status/1771274967218319814

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJTVMKvXsAAkErG?format=jpg&name=medium

Foto vermeende vd

https://twitter.com/Mucagcebe/status/1771299122080821314

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJTq3mnWIAAg3lm?format=jpg&name=medium

Deze foto staat ook in dit artikel:

https://novayagazeta.eu/a...priekhali-terroristy-news

Herkomst auto (vertaling):
The last owner of the white "Renano," on which, most likely, the terrorists came to the "Crocus City Hall," was a 24-year-old man with initials I**** D********, recognized "New-Europe." He said he sold the car "about a week ago" to his wife's brother.

Called me today at about 7:00 p.m. [buyer, wife's brother], said you could remove the car today? My wife's brother doesn't pick up the phone.

[...]
Gebruikte wapens AK-12 met FAB Defense en RPK (45 round) / 7N6 5.45x39 aldus Bellingcat Discord (foto's wapens & munitie).

Aldaar las ik ook imiddels 62 dodelijke slachtoffers bevestigd. Ik las e.e.a. over verstikking in toiletten :/

So verklaring https://twitter.com/just_whatever/status/1771328237768962330

(Vertaling neem ik aan, kan momenteel geluid niet beluisteren)
They [terrorists] were standing by the exit. We did not go there. They saw us. One of them ran back to us and began to shoot at people. I fell down and play-pretended I’m dead. Girl next to me was murdered. Then they flared up the flame and tried to lock the doors. Perhaps they couldn’t lock the door. I was lying by the door and breathing. After some time I crawled out, I think 3-4 minutes have passed. Crawled out, there was smoke everywhere, crawled towards the exit, realized no one was around, so I walked outside
Naast het concert van 'Picnic' (meer dan 6k mensen) was er ook een ballroomdans competitie gaande in een ander deel van het gebouw. Bron (getuigenverslag in Russisch): https://t.me/breakingmash/52707
Our subscriber, with a 9-month-old baby in his arms, helped bring 50 children out of the burning Crocus. When the terrorist attack began, he and his family were at a ballroom competition in the dance hall. Now nothing remains of this room.

Oleg says: when the shooting started, they were on the top floor in the 15th hall. Smoke poured into the hall and panic began. They managed to escape only after half an hour. Oleg took his family, gathered 50 other children and went to look for a way out - they opened one of the main doors on the floor, and everything there was in smoke. I had to go downstairs.

The exit there was fenced off with an iron fence. In order to demolish it and get out, Oleg handed over his 9-month-old baby to complete strangers, and then, together with ordinary passers-by, demolished the fence. His family and everyone who escaped were among the last who managed to escape by metro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Aparte post over attributie.

Het was gisteren (dag aanslag) op de dag toe exact 8 jaar geleden dat de aanslagen in Brussel plaatsvonden:

Wikipedia: 2016 Brussels bombings

NB: Opgeëist door IS(IS).

Andere IS(IS) activiteiten in Rusland:

https://twitter.com/azelin/status/1771274870128541983

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJTU2sIXUAAp4qf?format=jpg&name=medium

Zouden in dat weekend dat ambassades waarschuwden 2 Kazachs opgepakt zijn:

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/03/9/7445727/

Het is ook niet alsof Rusland niets deed in dat weekend:

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/03/9/7445713/

Ook in Thuringen waren twee Afghanen opgepakt die aanslag wilden plegen

https://www.rnd.de/politi...L2PZKZNCSSMQPQF256KY.html

Keulen rond kerst; NOS artikel

Info vd:
Volgens de krant gaat het om een Duits-Afghaanse jongen van 15 en een Russische jongen van 16 jaar. Ze zijn bekend bij de Duitse inlichtingendienst.
Frankrijk; NOS artikel

Info vd:
De arrestanten worden volgens de krant in verband gebracht met het salafisme, een fundamentalistische stroming binnen de islam. Een van de vijf zou een student zijn, die werd opgepakt in zijn kamer in een universiteitsgebouw.
Dreigingsniveau NL was in dec 2023 opgeschaald; NOS artikel
NCTV Aalbersberg noemt een "optelsom van ontwikkelingen" als reden voor de verhoging. Er is vooral sprake van een toegenomen dreiging vanuit het jihadisme, de radicaal-islamitische ideologie die oproept tot een "heilige oorlog tegen ongelovigen". Factoren daarin zijn de oorlog tussen Hamas en Israël, Koranschendingen in verschillende landen in Europa en de oproepen tot aanslagen van terroristische organisaties als IS en al-Qaida.
Mijn punt is dat extremistisch Islamistisch geweld recent is opgelaaid (logisch gezien escalatie conflict Midden-Oosten). Daarmee komt deze gebeurtenis in Moskou niet uit de lucht vallen. De samenzweringen dat UA erachter zou zitten (vb: deepfake van Alexey Danilov waarover gerapporteerd is door Meduza), en of RU zelf (inside job) zijn logisch dat deze door beide kampen worden gedeeld gezien dit conflict, maar liggen niet voor de hand, al is het wel interessant wat de gevolgen gaan zijn voor dit conflict.

Div. media rapporteren dat IS(IS) erachter zit:

NYT: U.S. Says ISIS Was Responsible for Deadly Moscow Concert Hall Attack
CNN: ISIS claims responsibility for attack in busy Moscow-area concert venue that left at least 40 dead
ABC: ISIS claims responsibility in deadly attack on Russia's Crocus City Hall
CBS: ISIS claims responsibility for Russia attack that killed at least 40 killed and injured dozens in shooting at Moscow concert hall

Deze news agency (gelieerd aan IS/ISIS) zou dat hebben gerapporteerd: Wikipedia: Amaq News Agency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dat is even 'bijzonder' wakker worden. 2 volle pagina's over weer een nieuwe wending in alle ellende.

Gaat interessant worden komende tijd

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jerie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 02:09:
Aparte post over attributie.

Het was gisteren (dag aanslag) op de dag toe exact 8 jaar geleden dat de aanslagen in Brussel plaatsvonden:
Ik snap daar niks van, ziet IS ons en Rusland als één vijand? Ik ben ergens blij dat Oekraine er niks mee te maken heeft en dat het geen false flag is, maar verschrikkelijke aanslag.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Marzman schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:38:
[...]

Ik snap daar niks van, ziet IS ons en Rusland als één vijand? Ik ben ergens blij dat Oekraine er niks mee te maken heeft en dat het geen false flag is, maar verschrikkelijke aanslag.
Ongelovigen zijn ongelovigen. En het is Moskou, niet Rusland. Er zijn een aantal islamitische gebieden in Rusland die ze wel met rust zullen laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Rusland heeft o.a. een eigen sectie voor Syrië op hun ‘war crimes’ wiki:
Wikipedia: Russian war crimes

Samen met de onderdrukking van alle islamitische minderheden is dat wel een Kruidvat.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 23-03-2024 08:58 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:37
[...]

Er was een resolutie bij de VN, voorgesteld door de US, tot een onmiddellijk staakt-het-vuren in Gaza. Rusland heeft zijn veto gebruikt.
Maar die stemming was later dan dat eerste signalen waren gegeven voor een mogelijke aanslag.
Maar dan heb je nog Syrië, waar Rusland troepen rekruteerde om te vechten in Oekraïne.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Rusland streed onder andere in Syrië tegen IS. Westerse aandacht was vooral gericht op de strijd van de Koerden tegen IS in het Noorden, maar Rusland streed met het Syrische leger (tot 2x maal) toe om Palmyra en later om Deir ez-Zor.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Someone just decided to blur out the left side.
Vreemd om het watermerk precies over het kenteken heen te plaatsen, of valt dit ook weer onder de privacywet, verder mijn oprechte complimenten voor je uiteenzetting van de nieuwsberichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:13:
[...]

[...]

Vreemd om het watermerk precies over het kenteken heen te plaatsen, of valt dit ook weer onder de privacywet, verder mijn oprechte complimenten voor je uiteenzetting van de nieuwsberichten.
Is toeval en ziet auteur denk ik niet eens. Dat gaat automatisch in een tool en doen ze zodat zij de credits krijgen. Doen ze met andere plaatjes namelijk net zo. Het is een watermerk dat te prominent aanwezig is. Ik had geen andere bron.

Met wat ML voodoo of Photoshop skills kun je het trouwens verbeteren.

Er zijn inmiddels 4 vd aangehouden omgeving Bryansk (ten ZW van Moskou). Staat breed in het nieuws her en der. Op de kaart ligt dat in de richting van BY/UA. BY klopt ook met het kenteken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Het is geen watermerk op dat kenteken, op elk beeld van dat busje ook op tv is "geheel toevallig" (kuch) heel deel weggelaten waar het landvlaggetje op staat.
Het is namelijk een wit-russisch kenteken, geen "oud-oekrains" kenteken zoals veel Russen snel wilden beweren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2024/03/23/1065344/3200x1800a.jpg

Er is een foto vrijgegeven door het het Russische staatspersbureau Ria Novosti, van de vluchtauto's van de terroristen. Ik ben benieuwd of er fundamentele fouten worden geconstateerd worden in deze foto.

Ik vind het al een bijzondere foto, als de auto er zo uit ziet, nadat de veiligheidsdiensten deze auto staande houd met vluchtende terroristen, vind ik dat ze het zeer netjes gedaan hebben,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:06
Prosac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:17:
Het is geen watermerk op dat kenteken, op elk beeld van dat busje ook op tv is "geheel toevallig" (kuch) heel deel weggelaten waar het landvlaggetje op staat.
Het is namelijk een wit-russisch kenteken, geen "oud-oekrains" kenteken zoals veel Russen snel wilden beweren.
desalniettemin:
FSB claims Crocus hall attackers planned to flee to Ukraine, and have accomplices in Ukraine to help to cross the border.
De propagandakanalen weten het ook al zeker.

Het is ook logisch om te vluchten over de best bewaakte grens van Rusland.
ISIS: “We did it.”
Russia: “ISIS did it.”
USA: “ISIS did it.”

People on social media:
“Israel did it.”
“Ukraine did it.”
“The CIA did it.”
“The Russians did it to themselves.”
“It didn’t even happen.”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pITePjMIqH3Nq8xAiV2D3LYe-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFshC5RaTcUBlyagzkPQM3eT.jpg?f=fotoalbum_large
Filmpje in tweet waarin Putin de waarschuwing Bs noemt.

[ Voor 42% gewijzigd door Tens op 23-03-2024 10:41 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
https://nos.nl/l/2513832#UPDATE-container-76324209

Verrassend zeg, Oekraïne moet en zal er volgens het Kremlin iets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Tens schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:22:
[...]

desalniettemin:

[...]

De propagandakanalen weten het ook al zeker.

Het is ook logisch om te vluchten over de best bewaakte grens van Rusland.

[...]

[Afbeelding]
Ze moesten natuurlijk iets verzinnen om Oekraine erbij te betrekken, zeker nadat IS de aanslag opeiste en al vrij snel bekend was dat het busje geen Oekrains kenteken had

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
Naast de 4 aanslagplegers zijn er nog eens 7 mensen aangehouden 11 in totaal. Zou me niets verbazen als tussen die 7 een aantal "Oekraïne aanhangers" zitten die helemaal niks met de aanslag te maken hebben, maar mooi gebruikt worden in dit verhaal.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:36
C00P schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:15:
Kan zomaar een falsely flag operatie zijn, geeft ze een reden om totaal te mobiliseren en Oekraïne met alles te overrompelen.

Later krijgt oekraine misshien terug steun van Amerika (als biden wint) of die batch artillerie komt aan, dus nu is het beste moment zal putin denken.
Ikzelf denk meer in de richting van EX gevangenen.

Het zou niet vreemd zijn dat deze (toch al mensen met een rede dat ze in de gevangenis zaten zónder hoop op vroege vrijlating, dus ernstige vergrijpen...) aanslagplegers nu steeds meer vrij rondlopen.

Mét verwondingen waarvoor ze niet (voldoende?) gecompenseerd zijn, en dan compleet, zonder ook maar enige compassie, dit soort dingen gaan uithalen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
teacup schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:36:
Iets wat mij nu ook weer opvalt hoe afwezig een duidelijke reactie van de Russische overheid is. Het enige dat is uitgesproken is "Dat Poetin wordt geïnformeerd en alles op de voet volgt". Wat ik hierin meen te herkennen is een patroon dat ook in het boek van Catherine Belton is blootgelegd. In dit soort acute crisis situaties gaat Poetin naar de achtergrond.

Dit is zo geweest in het Moskou theater (2002) 200 doden na een ingreep van veiligheidstroepen.Veel doden onder de gegijzelden. Ook in Beslan in 2004, de school waar na 2 dagen een bloedbad plaatsvond door veiligheidstroepen. Beide voorvallen zouden toen zijn veroorzaakt door Tsjetsjeense terroristen.

Een ander voorval, de 1999 appartementen blokken was onduidelijker. Veel gegevens wezen op false flag. De onderste steen boven krijgen bleef in die dit geval ook lastig.

Ook vroeg in Poetins loopbaan als president was er nog het voorval met de Kursk onderzeer in 2000. Dit zou een ongeluk zijn geweest.

Wat de bovenstaande gebeurtenissen met elkaar verbond was:
  • de traagheid waarmee de Russische overheid reageerde op deze crisissituaties. En als de overheid dan reageerde was het inadequaat. Het had geen antwoord op de Kursk, en het leidde de beide Tsjetsjeense gijzelingen tot een dramatische conclusie.
  • de mate waamee Poetin op de vlakte bleef. Belton heeft daarvoor mogelijke redenen gegeven: (1) Poetin wilde niet verbonden raken aan het voorval. Ging er iets fout, dan was het altijd een ander die de fouten maakte. (2)Poetin kan onzeker zijn geweest hoe te handelen en keek eerst hoe gebeurtenissen voltrokken voor zichzelf ermee te bemoeien.
Wat de reden ook is dat Poetin in zo'n crisissituatie zo naar de achtergrond gaat, naar het Russische volk toe zijn deze momenten niet Poetins' sterkste leiderschapsmomenten. Poetin is geen empathische leider die zich op de plaats van het ongeluk laat zien om er te zijn waar het moeilijk is.

Het wordt de komende dagen van belang te kijken hoe Poetin zelf handelt. Zien we weer een onzekere man die uiteindelijk indraait op de conclusie die de Russische media en de Russen al hebben geselecteerd, of schuift hij zichzelf na een dag of 3-4 naar voren. Tijd moet dat nog gaan leren.
Dit zag je ook bij Tsjernobyl ramp, dit is het systeem en al ouder dan Putin aan de macht is. Hij maakt hier gewoon optimaal gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Laatst online: 22-09 21:56
mir4dor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:43:
[...]

Mijn post was pure emotie. Uiteraard keur ik het doden van onschuldige burgers niet goed.
Ik kan echter niet zonder vloeken en schelden het gedrag van de russen beschrijven. Excuses, ook aan een ieder die verder op mijn post hebben gereageerd.
*knip* Allerlei open vragen stellen biedt een startsein voor een uitwaaierende discussie. Dat hebben we hier liever niet.

Als je wilt nuanceren, dan kan je dat ook zelf inbrengen zonder precies te weten wat de ander heeft gepost.

[ Voor 36% gewijzigd door teacup op 23-03-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Laatst online: 22-09 21:56
[...]

Ja

*knip* niet de persoon waar je op reageert persoonlijk aanspreken

Het westen steunt israel. Het westen zat in afghanistan en irak. Het westen is vijand van iran. Het westen steunt oorlog tegen is.

Rusland is niet moslim. Heeft grote groepen moslims in het rijk. Deze groepen zijn na honderden jaren oorlog on de de duim gekregen door rusland. Laatste oorlog in deze reeks was 20 jaar terug in Tjetjenie.

verbindende tussen Rusland en westen is niet moslim zijn.

*knip* Geen grapjes waarmee groepen mensen kunnen worden weggezet

[ Voor 17% gewijzigd door teacup op 23-03-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Een uur om te reageren. Putin is schuldig. Een journalist vermoorden kost ze minder tijd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
U.S. Says ISIS Was Responsible for Deadly Moscow Concert Hall Attack https://www.nytimes.com/2...mid=nytcore-android-share

Deelartikel van de New York Times waarin wat meer wordt ingevuld over de terroristische dreiging waar de Amerikanen Rusland voor hebben gewaarschuwd. Toen gisteren ISIS de verantwoordelijkheid opeiste had ik daar zelf niet zo'n duidelijk verhaal bij. In dit New York Times artikel wordt de volgende motivatie genoemd:
“ISIS-K has been fixated on Russia for the past two years,” frequently criticizing President Vladimir V. Putin in its propaganda, said Colin P. Clarke, a counterterrorism analyst at the Soufan Group, a security consulting firm based in New York. “ISIS-K accuses the Kremlin of having Muslim blood in its hands, referencing Moscow’s interventions in Afghanistan, Chechnya and Syria.”
Dat deze ISIS aanslag uitgerekend in Rusland plaatsvindt vertelt ook iets over ISIS' opportunisme en de kwetsbaarheid van de Russische samenleving. ISIS zet druk waar het meegeeft:
After a period of relative quiet, the Islamic State has been trying to increase its external attacks, according to U.S. counterterrorism officials. Most of those plots in Europe have been thwarted, prompting assessments that the group had diminished capabilities.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:26
[...]

Rusland houdt al jaren Assad in het zadel. Wagner heeft ook jaren tegen IS gevochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Kist schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:52:
[...]

Rusland houdt al jaren Assad in het zadel. Wagner heeft ook jaren tegen IS gevochten.
Ik zag laatst nog ergens een vrij recente documentaire waarbij Sjiitisch Assad de russen nog steeds barrelbombs laat droppen op soenitische wijken. Volgens mij is daar je grootste motief voor IS om Rusland op de lijst te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

bloody schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:13:
[...]

Of het nu een false flag operatie is of niet, Oekraine zal de schuld krijgen.
yup.
En het maakt ook niet uit of de aanslag door IS gepleegd is of niet; er wordt zo gekronkeld met de waarheid, dat automatisch Oekraine de schuld krijgt.

(engelse text van dat screenshot vind je hier: https://twitter.com/MarQs__/status/1771502321077195161)

De beschuldigende vinger die je wist die zou komen.
En daarom vind ik het ook tenenkrommend dat precies dit de kop is van het NOS blogje:
"Rusland: opgepakte terroristen gingen naar Oekraïne"
Echt.. stagair?

[ Voor 10% gewijzigd door bloody op 23-03-2024 12:47 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

bloody schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:33:
[...]

yup.
Het maakt niet uit of de aanslag door IS gepleegd is of niet; er wordt zo gekronkeld met de waarheid, dat automatisch Oekraine de schuld krijgt.

[Twitter]
[Twitter]

De beschuldigende vinger die je wist die zou komen.
En daarom vind ik het ook tenenkrommend dat precies dit de kop het van het NOS blogje:
"Rusland: opgepakte terroristen gingen naar Oekraïne"
Echt.. stagair?
NOS slikt alles uit Rusland graag. Mmmmh, lekker voor ze. Ze doen zoveel kwaad met die Tass “persberichten”.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 22-09 15:09
Wat een onzin die kritiek op de NOS de FSB zegt het dus schrijft de NOS dat. Moeten ze het niet melden?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

xzaz schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:38:
Wat een onzin die kritiek op de NOS de FSB zegt het dus schrijft de NOS dat. Moeten ze het niet melden?
Het gaat er mij om dat de NOS vaak klakkeloos beweringen overneemt.
Dit gebeurt veel vaker, niet alleen dit nieuwsartikel.

nope

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 21-09 23:53
xzaz schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:38:
Je kunt niet klakkeloos berichten overnemen van een bewezen leugenachtige partij. Daarmee maak je je bewust schuldig aan vals nieuws brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

De kans op een false flag is klein. Je doet dat aan het begin van je carrière om de macht naar je toe te trekken of om een excuus voor het starten van een oorlog te maken. putin is al decennia aan de macht en de oorlog is al jaren bezig. Als je een false flag doet, dan is het narratief goed voorbereid en iedereen weet wat te zeggen. Bij spontane gebeurtenissen gaan hij meerdere dagen rekenen voordat een antwoord/reactie komt.

De Oekraïners zijn van Westerse steun afhankelijk en gaan geen domme dingen doen dat de Westerse steun op het spel kan zetten. Ze mikken op de logistiek, supply chains, industrie,... om rusland te verzwakken en strategisch voor de lange termijn kapot maken.

Dan blijft een niet onbelangrijke factor over. Het toepassen van de russificatie op de moslims en veel IS-strijders kwamen uit rusland. IS vecht tegen het Westen, de russen en IS-KP vecht tegen de Taliban.

Wie heeft gedacht dat dit mogelijk is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfKEyYG9frgUD72N4afRq_sHYlU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iAmxBOGSz4KWMEBkTJ4v2REq.jpg?f=user_large
Wikipedia: Islamic State–Taliban conflict

Taliban, Al-Qaeda, de VS, Iran, rusland,... zijn over iets eens en helpen elkaar tegen IS. Amerikanen steunen de Taliban met droneaanval en airstrike. De Amerikanen geraken aan intel van bronnen in Afghanistan.

Vanuit de positie van IS bekeken, is het nu wel tijd om de russen tegenover het Westen op te stoken, de Taliban tegen Iran (wie kan hoeveel water van een rivier afnemen en wie dreigt zonder water te vallen) en tegen Pakistan.

Het zou mij niet verwonderen dat de Oekraïners geen droneaanvallen doen in de oblasten en autonome republieken waar het separatisme of de moslims leven. Naarmate moskou overal cashflow en inkomsten ziet verdampen, kijken de separatisten en moslims tegen werkende industrie in hun eigen regio aan. Het wordt tijd om de inkomsten voor eigen volk te claimen ipv naar moskou sturen en hopen dat iets terugkomt.

IS heeft de timing wel geniaal gekozen. Niet alleen de verjaardag van de aanslagen in Brussel.

Wacht totdat de russen de oorlog een oorlog noemt en nog 300k mobiks naar Oekraïne sturen. Dan verwacht ik dat de Oost-Europese landen zullen ingaan op Oekraïense aanbod van 1 miljoen drones per jaar productiecapaciteit dat op geld/bestellingen zit te wachten. Een kwestie van geld bij elkaar krijgen en het wordt 300k bijkomende mobiks vs 1 miljoen bijkomende drones.

Wat het interessant maakt, is de russische mentaliteit om overal een gemakkelijke uitweg te zoeken. Russian Volunteer Corps, Freedom of Russia Legion,... gaan nu voor "holding sov(ereignty)" in plaats van de raids (binnenvallen, snel je ding doen en wegwezen voordat de vijand kan reageren) een jaar geleden.

Want de russische eenheden gevuld met dienstplichtigen willen niet naar het front in Oekraïne:
  • Dienstplichtingen: Wat willen jullie?
  • RVC, FRL,...: We zijn tegen het regime, niet tegen de landgenoten.
  • Dienstplichtingen: Kunnen jullie doen alsof dat jullie op ons schieten, dan doen wij ook alsof dat wij op jullie schieten.
De beide kanten zien een win-win. RVC, FRL,... doen aan "hold sov" om druk op het regime zetten en zolang de klus niet geklaard is, moeten de dienstplichtigen in Belgorod blijven en kunnen niet naar Oekraïne.

De separatisten, moslims,... zien hun kans. De russische militairen zullen alles eraan doen om de rebellie niet op te lossen zodat ze ter plaatse nodig zijn en niet naar Oekraïne gestuurd kunnen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bloody schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Het gaat er mij om dat de NOS vaak klakkeloos beweringen overneemt.
Dit gebeurt veel vaker, niet alleen dit nieuwsartikel.
Ze citeren iemand, dat is iets anders dan klakkeloos overnemen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
anandus schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:10:
[...]

Ze citeren iemand, dat is iets anders dan klakkeloos overnemen.
Mediawijsheid is zo laag in Nederland dat het een gevaarlijke weg is om in te slaan ten tijde van (proxy)oorlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Hier geen discussie beginnen over wat bronnen wel en niet moeten doen. Daarvoor zijn topics als Hoe weren wij ons tegen misinformatie? en [UKR] Betrouwbare Bronnen voor.

Hier dus graag terug naar wat er in Rusland gebeurt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Poetin is bezig met een speech:

Dag van rouw 24 maart. Leugens over dat Oekraïne klaar stond om ze binnen te laten. Niets over IS.

De Russische diensten hebben gewoon keihard gefaald zelfs na waarschuwingen van de Amerikanen. Ze zijn veel te druk met zelf de terrorist uithangen in Oekraïne om het land te beschermen.

[ Voor 112% gewijzigd door user109731 op 23-03-2024 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:55

beany

Meeheheheheh

rapture schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:57:
De kans op een false flag is klein. Je doet dat aan het begin van je carrière om de macht naar je toe te trekken of om een excuus voor het starten van een oorlog te maken. putin is al decennia aan de macht en de oorlog is al jaren bezig. Als je een false flag doet, dan is het narratief goed voorbereid en iedereen weet wat te zeggen. Bij spontane gebeurtenissen gaan hij meerdere dagen rekenen voordat een antwoord/reactie komt.
Je slaat 1 dingetje over:

Er moet een reden gecreeerd worden om de 3 daagse operatie een oorlog te kunnen gaan noemen. Zodra het een oorlog genoemd kan worden wordt mobilisatie ineens een heel stuk makkelijker. Ik ben geen kenner op het gebied van Russische wetgeving, maar de definitie oorlog zou wel eens nodig kunnen zijn om een volledige mobilisatie te kunnen uitvoeren + allerlei andere zaken (zoals resources claimen tbv de oorlog).

Deze aanslag komt Putin en consorten HEEL GOED uit, en komt ook heel vlak na de "verkiezingswinst".

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:19
Inhoudelijk niets. Behalve een vals leugen over een window zodat de terroristen naar Oekraïne konden vluchten en time for payback blabla

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

rapture schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:57:
De kans op een false flag is klein.
Deze aanslag had een false flag kunnen zijn, maar meestal staan bij dat soort operaties de autoriteiten er bovenop om de boel verder te kunnen begeleiden. Het gegeven dat er vrij laat politie in actie kwam en de rest nog langzamer geactiveerd werd is in Rusland een teken dat men eerst omhoog kijkt wat de bedoeling is en dan pas wat doet. Het gebrek vanuit veiligheidsdiensten en totale escalatie maakt eigenlijk dat het voor Russische false flag vrij ongebruikelijk veel fouten zijn gemaakt.
Het zou zo dus maar echt een IS operatie kunnen zijn.

Dat men Oekraïne gelijk de schuld geeft past natuurlijk prima in het zoeken naar een zondebok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

beany schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Deze aanslag komt Putin en consorten HEEL GOED uit, en komt ook heel vlak na de "verkiezingswinst".
Ik begrijp heel goed deze gedachtegang, immers zo vangt ie twee of drie vliegen in een klap.
Waarom is er niet sneller ingegrepen en konden de daders zo lang hun gang gaan?
Vooral als er een basis om de hoek ligt:

Maar, is dat echt zo, is het allemaal echt zo uitgekookt?
'Onze' Isa denkt er anders over:

Het kan inderdaad zo zijn dat ze overdonderd waren en niet wisten hoe ze moesten reageren.
Intussen staan de neuzen iets meer dezelfde kant op, en blamen ze Oekraine, want ja: iedere Rus weet hoe 'erg' die 'nazi's' zijn en dan is het een vrij gemakkelijke zondebok.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:56
beany schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Je slaat 1 dingetje over:

Er moet een reden gecreeerd worden om de 3 daagse operatie een oorlog te kunnen gaan noemen. Zodra het een oorlog genoemd kan worden wordt mobilisatie ineens een heel stuk makkelijker. Ik ben geen kenner op het gebied van Russische wetgeving, maar de definitie oorlog zou wel eens nodig kunnen zijn om een volledige mobilisatie te kunnen uitvoeren + allerlei andere zaken (zoals resources claimen tbv de oorlog).

Niet zo mee eens.

Het is louter een woordkeuze. SMO of oorlog. SMO verkoopt intern een stuk makkelijker en het zou met een sisser aflopen ALS het was gelukt. Geen enkele 3 letterige dienst had dit kunnen voorspellen. De kortste oorlog ooit duurde nog geen 45 minuten dus het had net zo goed een oorlog genoemd kunnen worden. Er is ook gemobiliseerd wat nodig was, dus dat ontkracht de nood om het een oorlog te noemen.

Komt het goed uit? Het is zeker geen vooraf georchestreerde gebeurtenis. Dit was geen false flag. Het is meer een probleem want het is overal in het nieuws. Putin hoort de Russen te beschermen, en zeker de Moskovieten. Dat er nu een aanslag is gepleegd in Moskou zelf met heel veel doden is gewoon nergens goede propaganda. Het feit dat IS ook meteen de aanslag opeiste komt ook niet goed uit voor het narratief, want eigenlijk had Oekraïne erachter moeten zitten. Dat zou een goede reden gegeven hebben tot escalatie. Ze worden er nu wel met de haren bijgesleept om er toch nog een draai aan te geven.

Anyway, it happened. En heel Rusland kon het zien. Zien hoe het regime faalde om de bevolking te beschermen tegen het kwaad. En het kwaad zijn nu eens niet de Nazi's maar het kwaad is IS.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Simonyan danst naar de pijpen van Putin. Ik hoop ze beide ooit in Den Haag te zien. *knip* Het is niet aan ons om een strafmaat te gaan bepalen

[ Voor 25% gewijzigd door teacup op 23-03-2024 14:57 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

*knip* voegt niets toe

Gezien ongeveer alles nu naar IS wijst, inclusief zijzelf, ga ik even uit van een echte aanslag, en geen false flag (die doe je niet in je voortuin, maar een eindje verderop). Dat het gespinned kan worden in het voordeel van Putin en co, zeker. Daar gaan ze ook hun best voor doen ook. Van de andere kant zaait het absoluut twijfel over de capabiliteit van de regering, zeker als er nog wat aanslagen bovenop komen.

Gezien best wat stukken Rusland Islamitisch zijn, valt er voor IS veel te winnen. Kazakhstan schermt Rusland door z'n locatie een heel eind af van de traditionele IS-haarden, maar nu dus niet genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door teacup op 23-03-2024 16:33 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1 ... 68 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: