Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ik denk western MSM toch wel wat meer naar rechts opgeschoven mag worden, elke uitspraak van Putin, Peskov, Trump wordt breed uitgemeten. reacties vanuit Oekraine amperSeraphin schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 21:33:
Ik heb deze al een keer eerder gepost (als in: paar jaar geleden), is dus wellicht een beetje gedateerd.
Maar ik denk onverminderd van toepassing nav voorgaande posts:
[Afbeelding]
Mwa, het NOS artikel van vanochtend zegt het volgende:Bvanham schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:00:
[...]
Ik denk western MSM toch wel wat meer naar rechts opgeschoven mag worden, elke uitspraak van Putin, Peskov, Trump wordt breed uitgemeten. reacties vanuit Oekraine amper
Rusland:
Poetin: Niets over geschreven
MOD - Rusland: 1 alinea, wij doen dit i.v.m. terrorisme.
Oekraïne:
- Intro; "Zelensky zegt"
- Na de alinea van MOD-Rusland, uitgebreide reactie Zelensky beschreven.
- Burgemeester Kiev aan het woord
- In de tekst en de video wordt de lokale bevolking aan het woord gelaten.
Ik denk dat de verdeling van de aandacht terecht is, maar de NOS/MSM negeren de statements van de russische MOD. Deze "terroristische" aanval van Oekraine was op het studentenverblijf van het pedagogisch college in Starobilsk (Starobelsk).
Waarom de NOS/MSM dit negeert? Omdat de ISW dit nog niet heeft kunnen objectiveren, maar er is wel een tendens gaande dat Rusland misinformatie naar buiten brengt.
De NOS heeft er wel eerder een artikel aan gewijd, maar zegt gelijk in de 2de alinea:
QUOTE NOS:
Het is niet duidelijk wat er is gebeurd. Russische functionarissen spreken van een droneaanval van Oekraïne, maar dat land ontkent.
Bij de inslag, in de nacht van woensdag op donderdag, raakten 35 mensen gewond. President Poetin spreekt van een opzettelijke en terroristische aanval.
De Russische beweringen zijn nog niet door onafhankelijke (internationale) media geverifieerd. Er zijn amper onafhankelijke nieuwsbronnen in het door Rusland bezette gebied, in het oosten van Oekraïne.
Vervolgens wordt Oekraïne wel uitgebreid aan het woord gelaten.
Dus ik denk dat wij de NOS niet naar rechts hoeven op te schuiven hoor!
Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
Wat willen we beslist niet zien:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
AWM / themaforum beleidstopic:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
- Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
- Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
- Respect voor elkaars mening.
Wat willen we beslist niet zien:
- Inzet van kernwapens erbij halen.
- Rants.
- Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
- Wegzetten van bevolkingsgroepen.
- Ongefundeerde oneliners.
- Linkdrops zonder duiding.
- Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
- Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
- Geen ongefundeerde speculaties over WW3
- Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
- Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
- Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
- Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
AWM / themaforum beleidstopic:
/f/image/LHRj2hXvWBCNUSlehh3ce98u.png?f=fotoalbum_large)