GarBaGe schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:21:
[...]
900 kWh stroom en 100m3 gas per jaar is praktisch onmogelijk.
Tenzij je hier niet woont en/of dit je vakantiehuis is

Is die 100m3 gas voor koken? En gebruik je daarnaast ook nog GJs voor stadswarmte?
Dit is onze vaste woonadres en geen vakantiehuisje. Dit is onze enige woning.
Wij zijn enorm zuinig met het verbruik. Bij niet gebruik zetten wij met 1 druk op de knop alles uit via de stekkerdoos. Wij stoken ook nooit zelfs in de winter niet. Wij wonen in een 2 kamerwoning appartement oppervlakte 65m2 bouwjaar 2010.
Wij hebben overal 6W LED lampen behalve in de woonkamer daar gebruiken wij een 13W Philips LED CorePro lamp 2000-lumen. Op 2 nachtkastjes 4W LED van de IKEA
Verder douch ik (sinds de hoge gasprijzen & besparen op gas) door de weeks via een emmer. 1 emmer is voldoende voor 1 wasbeurt en warm water via de elektrische waterkoker. Alleen in het weekend doch ik via de kraan.
Mijn vrouw doucht wel gewoon via de kraan maar normaal en kort. Tijdens het douchen zetten wij steeds de kraan uit om verspilling te voorkomen gas en water.
De termostaat in huis staat op 5-graden zodat hij niet gaat stoken. Onze CV-ketel staat op Eco-stand.
Koken doet mijn vrouw door de weeks voor haar zelf iets kleins. Ik krijg van mijn werkgever een maaltijdvergoeding op werk van netto €10 op elk gewerkte werkdag, waardoor ik vrijwrl niet meer kook.
Als wij vrij zijn gaan we vaak o.a. ontbijten bij de IKEA of Makro, Jumbo en we eten altijd buiten huis.
Wij hebben geen stadswarmte in huis (geen stadsverwarming)
Wij gaan minimaal 2 keer per jaar op reis voor 2 weken April en nu 3 weken buitenland. Weekends gaan we ook meestal op stap in Nederland, België of Duitsland.
We hebben sinds 17 mei een nieuwe koelvriescombinatie gekocht van Bosch KGN39AIAT Serie No Frost en deze verbruikt maar 104kWh per jaar netto inhoud 363L. Ons oude koel-vriescombinatie van Liebherr label A++ 197kWh per jaar netto inhoud 253L ging kapot. Dat is weer een besparing van 93kWh per jaar. Onze koel-vriescombinatie heeft zijn eigen stekker achter de koel-vriescombinatie en deze staat het hele jaar aan.
Mijn vrouw werkt overdag fulltime en ik vanaf 15:30 tot 00:30 fulltime.
Als wij met vakantie of niet thuis zijn, staat alles uit met 1 druk op de schakelaar van de stekkerdoos. Alleen de koel-vriescombinatie staat het hele jaar aan.
Afgelopen vrijdag en deze maand mijn jaarnota:
De wasmachine zetten wij meestal in het weekend aan en op Eco-stand katoen 30-graden. Wij hebben 2-in-1 van Bosch wassen en droger. Maar de droger gebruiken wij niet meer, pas wanneer het echt niet anders kan. Wij hangen alles op.
Vaatwasser als wij die al gebruiken doen wij op 50-graden ECO-STAND van Bosch A+. Vaatwasser gebruiken wij ook heel zelden. Mijn vrouw wast af en doet ook steeds de kraan uit. Vaatwasser zetten wij na 23:00 of in het weekend aan als we deze gebruiken.
Ik heb een computer waar ik meestal 1 tot 2 uur op gamen en niet dagelijks. Verder een FULL-HD OLED televisie 55-inch. Wij hebben een 9 jaar oude Miele S5 Power 2200watt stofzuiger en staat standaard op 2200watt (stofzuigen doen wij ook niet dagelijks) Ons gasfornuis is een Siemens met oven Label A
[
Voor 31% gewijzigd door
Van der Berg op 04-09-2023 15:33
]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB