3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Motor. Althans, zijn team heeft dat voor hem gedaanSilent Thunder schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:09:
Waarom krijgt Max gridstraffen? Wat heeft hij vervangen?
[ Voor 11% gewijzigd door renegrunn op 10-09-2022 17:11 ]
Motorblok.Silent Thunder schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:09:
Waarom krijgt Max gridstraffen? Wat heeft hij vervangen?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ze hebben de titel nu losgelaten, ze weten toch dat ze niet meer gaan winnen. Dus ik denk dat de druk er een beetje vanaf is. Ze hebben wat geleerd van al hun fucks up van vorige races.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:09:
Dus....
Hoe gaat Ferrari het morgen weer verknallen?
A. Driver error
B. Motorisch falen
C. Pitstops
D. Strategie/bandenkeuze
E. Een combinatie van bovenstaande
F. None of the above! Great success
Dus ik zet dit keer in op het feit dat FER geen fouten gaat maken en gewoon een podium gaat pakken.
Eerst x plaatsen -> Verstappen naar 7
Daarna back of the grids = Hamilton, Perez, Sainz -> Verstappen naar 4.
Oh Perez heeft geen back of the grid...
Dan wordt het 4 of 5.
7 is nog steeds hoger dan 8 van Ricciardo, dus dan nog steeds 4 waarschijnlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door MrOleo op 10-09-2022 17:16 ]
erutangiS
Nee.DirtyBird schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:11:
Motorwissel is toch automatisch back of the grid-straf?
De vraag is vooral: hoever staat de wagen van LEC open? Hij heeft denk ik inmiddels al 3 races achter de kiezen? Dus dat kan heel erg dramatisch worden.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:09:
Dus....
Hoe gaat Ferrari het morgen weer verknallen?
A. Driver error
B. Motorisch falen
C. Pitstops
D. Strategie/bandenkeuze
E. Een combinatie van bovenstaande
F. None of the above! Great success
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Maar dat was de vorige keer toch ook al gedaan toen hij vanaf P13 of P14 moest starten? Waarom zo kort op elkaar?renegrunn schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:10:
[...]
Motor. Althans, zijn team heeft dat voor hem gedaan
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Verwijderd
Maar welke trede?Silent Thunder schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:11:
[...]
Dus ik zet dit keer in op het feit dat FER geen fouten gaat maken en gewoon een podium gaat pakken.
Dat ding staat redelijk maximaal denk ik. Ze willen gewoon scoren voor eigen publiek. Nu hopen dat het blok de race volhoudt.Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:11:
[...]
De vraag is vooral: hoever staat de wagen van LEC open? Hij heeft denk ik inmiddels al 3 races achter de kiezen? Dus dat kan heel erg dramatisch worden.
Mooi, dat wordt wat morgen. Nice
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Tot he hem tijdens een wedstrijd hoort.siggy schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:12:
Hoe heet die Italiaanse interviewer ook alweer? Valsechi? Ik weet dat het een oud coureur is, weet even niet meer wie. Grappig accentje.
Geen touw aan vast te knopen die man
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik denk LEC op 1 en Max op 2.
Nr 3 durf ik niet te zeggen
Oke ik gok Lando op 3
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 10-09-2022 17:14 ]
Ja deed me onmiddellijk denken aan YouTube: What a mistake-a to make-a! - Captain Alberto Bertorelli (Gavin Rich... vanwege accentsiggy schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:12:
Hoe heet die Italiaanse interviewer ook alweer? Valsechi? Ik weet dat het een oud coureur is, weet even niet meer wie. Grappig accentje.
Daily driver; MB R171 SLK280
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tenminste dat had ik berekend. Schrik dan we van het viaplay verhaal
Dus toch hem. Voor een Italiaan heeft ie echt een superwazig accent. Totaal onvergelijkbaar met andere Italianen die een poging engels doenSaffie_time schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:13:
[...]
Tot he hem tijdens een wedstrijd hoort.
Geen touw aan vast te knopen die man
Maar ja, tijdens races is het pruts.
Die kunnen volgens mij niet rekenen hoor. Alonso die 10e gekwalificeerd is die opeens boven Verstappen komt die maximaal 7e kan starten met die penalty… Makes sense.Gynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:13:
Dit denken ze bij Viaplay dat de startopstelling gaat zijn.
[Afbeelding]
-edit- het zou wellicht kunnen op die manier als de volgorde van de penalties anders wordt toegepast, maar dat zou erg raar zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2022 17:19 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Er staat bij “voorlopige startopstelling”, dus gridstraffen zijn nog niet verwerkt.Gynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:13:
[Afbeelding]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
nee hoor.. Ligt er natuurlijk aan wanneer je welke penalty applied…Dit denken zei.Pjottski schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:15:
[...]
Er staat bij “voorlopige startopstelling”, dus gridstraffen zijn nog niet verwerkt.
Fantasy F1 league?Gynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:13:
[Afbeelding]
Paar posts eerder hebben ze het al over P4 voor VER vanwege het feit dat de straffen anders uitgedeeld worden. Ik wacht wel even een half uurtje op de provisional starting grid.Gynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:13:
[Afbeelding]
Maar 7 kan uberhaupt niet aangezien de 3 van de coureurs achter VER ook nog straf hebben dus die schuiven daarna weer naar achter.
Perez kan nooit voor Max. Hij is er achter gekwalificeerd en heeft meer straffenMrOleo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:11:
[...]
![]()
Eerst x plaatsen -> Verstappen naar 7
Daarna back of the grids = Hamilton, Perez, Sainz -> Verstappen naar 4.
Oh Perez heeft geen back of the grid...
Dan wordt het 4 of 5.
Maar bij Viaplay snappen ze dan ook niets van F1. Je kan wel uitzendrechten kopen, maar kennis kopen kan nietGynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:13:
[Afbeelding]
Alternatief, Nyck ramt Max eraf en dan zijn we helemaal klaarTheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:07:
Dus Max P4 en Nyck P8? Beter remt Nyck ruim op tijd
Nyck, this is Toto.
Max is in front of you.
Brake late...
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat bedoelde ik ook niet, ik bedoelde dat Perez tegelijk met Max omlaag gaat en dan is de vraag of Max voor Ricciardo blijft, maar 2+5 =7, dus dat zou beter moeten zijn dan de 8 van Ricciardo.sNielz123 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:16:
[...]
Perez kan nooit voor Max. Hij is er achter gekwalificeerd en heeft meer straffen
erutangiS
Daar lijkt het wel op ja. Longrun gisteren was ook niet mals.StefanVerkerk schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:17:
Horner bij SkyF1 geeft aan dat de ze auto's van RBR op de race hebben toegespitst en daardoor wat minder presteerden tijdens kwalificatie.
[ Voor 4% gewijzigd door sNielz123 op 10-09-2022 17:19 ]
Kunnen ja, capabel zijn is andere zaak.sNielz123 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:18:
Ze kunnen dit toch wel vooraf uitzoeken hoe dit zit? Slecht hoor
https://www.gpblog.com/nl...is-voor-gridstraffen.htmlSilent Thunder schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:12:
[...]
Maar dat was de vorige keer toch ook al gedaan toen hij vanaf P13 of P14 moest starten? Waarom zo kort op elkaar?
Nyck, Operation Divebomb is a go!Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:18:
Alternatief, Nyck ramt Max eraf en dan zijn we helemaal klaar
Nyck, this is Toto.
Max is in front of you.
Brake late...
Hmm, ja dat zou je zeggen maar aan de andere kant gebeurd er tijdens zo'n sessie ook genoeg wat weer gevolgen kan hebben.sNielz123 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:18:
Ze kunnen dit toch wel vooraf uitzoeken hoe dit zit? Slecht hoor
Dus tja... als ze daar bij de stewards weer eens een slechte dag hebben krijg GAS i.p.v. het team ook weer straf voor die unsafe release.
[ Voor 7% gewijzigd door jan390 op 10-09-2022 17:23 ]
Ja daar heb ik dus niet zo'n zin in. Ik bedoel: waar kun je daarvan die samenvattingen lezen? Van strafplekken, regelwijzigingen, coureurwisselingen, zonder om te komen in de informatie (zoals hier op GoT nogal snel gebeurt).
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Hamilton, Magnussen en vast nog wel meer.jan390 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:23:
Waarschijnlijk P8 voor Nyck in zijn eerste race. Iemand enig idee wie het wel eens beter heeft gedaan?
Hamilton en Magnussen P4 in McLarens.jan390 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:23:
P8 voor Nyck in zijn eerste race. Iemand enig idee wie het wel eens beter heeft gedaan?
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2022 17:25 ]
Ik zou als F1 driver, de blinde darm van Albon kussen, dan vooral bezig zijn met het team voor morgen. De enige kans die je dit jaar hebt toegeworpen om je te bewijzen.
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 10-09-2022 17:25 ]
Nou ja eigenlijk kan het dus wel, dat ligt er aan wie je er neer zet.TheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:17:
[...]
Maar bij Viaplay snappen ze dan ook niets van F1. Je kan wel uitzendrechten kopen, maar kennis kopen kan niet
F1TV had Verstappen op 4, wel bijzonder dat het niet volledig duidelijk is.
Allard Kalff corrigeert het al en heeft wel kennis.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 10-09-2022 17:26 ]
Mogelijk ja, want hij doet regelmatig post-Q en post-R shows daar.Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:24:
Heeft die DEV een mediacontract bij Sky? Echt elke seconde staat die met zijn hoofd op het scherm. Is hij een F1 driver of een media figuur?
Ik zou als F1 driver, de blinde darm van Albon kussen, dan vooral bezig zijn met het team voor morgen. De enige kans die je dit jaar hebt toegeworpen om je te bewijzen.
Villeneuve pole in z’n eerste racejan390 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:23:
Waarschijnlijk P8 voor Nyck in zijn eerste race. Iemand enig idee wie het wel eens beter heeft gedaan?

Wel leuk dat ze het daar bij de FIA ook nog een beetje spannend proberen te houden.
[ Voor 37% gewijzigd door TIGER1125 op 10-09-2022 17:31 ]
Kevin, niet de andere MAG 😀DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:24:
[...]
Hamilton en Magnussen P4 in McLarens.
Wordt spannend denk ik.
Maar Norris en Russell worden gewoon op geveegd door Max qua race pace. Maar hoe ver is LEC dan al weg? Op de long run zag het eruit dat RB 0.4s sneller was als de FER.
Ik denk dat iedereen op softs gaat starten.
Ik dacht dat het sinds TD037 zo is dat elke motor van elke fabrikant in exact dezelfde mode moet staan elk weekend. Dus alle Ferrari-motoren staan even ver open.Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:11:
[...]
De vraag is vooral: hoever staat de wagen van LEC open? Hij heeft denk ik inmiddels al 3 races achter de kiezen? Dus dat kan heel erg dramatisch worden.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hoe moet je daarover eens worden? Als Haas een minder agressieve stand wil bijvoorbeeld.FirePuma142 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:35:
[...]
Ik dacht dat het sinds TD037 zo is dat elke motor van elke fabrikant in exact dezelfde mode moet staan elk weekend. Dus alle Ferrari-motoren staan even ver open.
Mijn boefje is liev!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Alleen is het zo weinig waard gezien zijn Pole > Win ratio...G_Dragon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:36:
[Afbeelding]
Ik gunde hem het wel na alle tegenslagen
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
En dit willen we morgen ook graag zo houdenSpotmatic schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:38:
[...]
Alleen is het zo weinig waard gezien zijn Pole > Win ratio...
Mijn boefje is liev!
Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:24:
Ik zou als F1 driver, de blinde darm van Albon kussen

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Was het niet zo dat alle klanten teams de beschikking moeten hebben over dezelfde mappings als de fabrikanten teams?FirePuma142 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:35:
[...]
Ik dacht dat het sinds TD037 zo is dat elke motor van elke fabrikant in exact dezelfde mode moet staan elk weekend. Dus alle Ferrari-motoren staan even ver open.
TD037 gaat overigens over het verbieden van party mode a.k.a. dezelfde engine mode gebruiken tijdens Q en race. Tenzij er iets aantoonbaars aan de hand is en ze een standje terug mogen.
[ Voor 18% gewijzigd door LAD93 op 10-09-2022 17:52 ]
per aspera ad astra
Ze verwachten dat ze of vast hangen in een DRS train (Hamilton) of de wagens rond de oren vliegen (Russell).
Als boeren met kiespijn bij de media pen.
Omg... Die Sam Collins over de grid positie...
[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 10-09-2022 17:55 ]
Ik heb wel een grid voor je, maar of die klopt.....TinusXIII schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:47:
Toch wel mooi dat het drie kwartier na de kwalificatie nog steeds onduidelijk is wat de startgrid wordt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/DRbqPhXIxBMulOMQ1lnLTvag.png?f=user_large)
erutangiS
Ja, nieuwsoutlets, of op dezelfde pagina de "Final Starting Grid" maar dan moet je wachten tot morgen eind van de ochtend ofzo. Als je het nu wilt hebben moet je hopen dat iemand het voor je heeft samengevat voordat of op het moment dat jij het wilt consumeren, anders moet je het zelf doen.CodeCaster schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:24:
[...]
Ja daar heb ik dus niet zo'n zin in. Ik bedoel: waar kun je daarvan die samenvattingen lezen? Van strafplekken, regelwijzigingen, coureurwisselingen, zonder om te komen in de informatie (zoals hier op GoT nogal snel gebeurt).
Qualifying Classification en Starting Grid zijn twee compleet verschillende zaken he. De QC is nog provisional omdat eventuele protesten en penalties nog afgehandeld moeten worden voordat de Final Qualifying Classification bekend wordt. Die verandert waarschijnlijk niet ten opzichte van de Provisional. Naar aanleiding van de FQC wordt de Provisional Starting Grid gemaakt met daarin alle tot nu toe bekende straffen verwerkt, waarschijnlijk vandaag nog. Dan kunnen er vannacht of voor aanvang van de race nog wijzigingen in de auto's/setup zijn waardoor extra penalties worden uitgedeeld die nu nog niet bekend zijn, daarom wordt morgen vlak voor de race pas de Final Starting Grid vastgesteld, met daarin alle straffen verwerkt.TIGER1125 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:30:
Ah de Provisional Classification van de kwali staat op de site van de FIA, alleen is dat gewoon de uitslag van de Q sessie en zijn de straffen daarin nog niet verwerkt.![]()
Wel leuk dat ze het daar bij de FIA ook nog een beetje spannend proberen te houden.
TinusXIII schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:47:
Toch wel mooi dat het drie kwartier na de kwalificatie nog steeds onduidelijk is wat de startgrid wordt.
Er kunnen vannacht nog steeds penalties uitgedeeld worden he.paragon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:55:
Dus bijna een uur later nog steeds geen grid? 🤣
Op Autoblog.nl hebben ze hetzelfde rekensommetje gemaakt, en komen ze tot dezelfde grid.MrOleo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:57:
[...]
Ik heb wel een grid voor je, maar of die klopt.....
[Afbeelding]
https://www.autoblog.nl/n...d-prix-van-italie-3390768
Ik denk P5, dat is het meest logische als alle gridstraffen eerst worden toegepast (P7), een grid wordt gemaakt (iedereen ingeschoven) en daarna alle back-of-the-grid penalties worden toegepast waardoor Hamilton en Sainz eruit vallen om tot een nieuwe grid te komen met Max op P5.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
En Perez, daarom P4DataGhost schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:00:
[...]
Ik denk P5, dat is het meest logische als alle gridstraffen eerst worden toegepast (P7), een grid wordt gemaakt (iedereen ingeschoven) en daarna alle back-of-the-grid penalties worden toegepast waardoor Hamilton en Sainz eruit vallen om tot een nieuwe grid te komen met Max op P5.
P5 vanwege Perez die geen BOG heeft maar 10 plekken?Inspired schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:01:
Als FIA de eigen regelt volgt zou het toch P5 moeten zijn voor Max. Eerst penalties toepassen op grid en dan mensen eruit die helemaal naar achteren moeten.
Ja en nee, als ze eerst Perez eruit halen dan staat die reeds achter hem. De volgorde van hoe dat je die penalties toepast heeft een invloed. Dus daarom dat ze beetje in de knoei zitten.Blik1984 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:10:
En Perez, daarom P4
Haal je eerst Max naar achteren en dan Perez staat Max op P4. Doe je het andersom dan staat Max op P5.
[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 10-09-2022 18:14 ]
Hoe dan? Perez gaat toch altijd achter Max uitkomen met 10 plekken straf? Of je het nou omdraait of niet. (het waren er toch 10?Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:13:
[...]
Ja en nee, als ze eerst Perez eruit halen dan staat die reeds achter hem. De volgorde van hoe dat je die penalties toepast heeft een invloed. Dus daarom dat ze beetje in de knoei zitten.
Haal je eerst Max naar achteren en dan Perez staat Max op P4. Doe je het andersom dan staat Max op P5.
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 10-09-2022 18:17 ]
Lijkt me logisch dat je ze allemaal tegelijkertijd toepast en daarna de back of the grid. Anders zou je dus kunnen krijgen dat Alonso voor Max start, terwijl hij p10 heeft en max gecombineerd 7 (2+5)Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:13:
[...]
Ja en nee, als ze eerst Perez eruit halen dan staat die reeds achter hem. De volgorde van hoe dat je die penalties toepast heeft een invloed. Dus daarom dat ze beetje in de knoei zitten.
-
Max staat P2, Perez P4.TIGER1125 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:15:
Hoe dan? Perez gaat toch altijd achter Max uitkomen met 10 plekken straf? Of je het nou omdraait of niet. (het waren er toch 10?of maak ik nu een rekenfout?)
Mogelijkheid 1:
Eerst Perez naar P14.
Max dan naar P7.
Dan vallen Sainz en Ham eruit.
Max op P5
Mogelijkheid 2:
Max naar P7.
Perez van P4 naar P14.
Max schuift door naar P6.
Daarna BOG.
Max schuift door naar P4.
Editten met een kleine van 8 maanden die aan je arm trekt is problematisch.
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 10-09-2022 18:23 ]
Staat dat ergens in de regels, het klinkt wel zo logisch maar any car vs all car...Edd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:19:
Max zal op P4 starten. Diegene die het beste is geklasseerd in de Q, zal als eerste ook zijn gridstraf krijgen.
Net zoals 10 + 5 mogelijk geen BOG was zoals we het vorige keer hadden met Ferrari die de onderdelen in fases wou inbouwen.
[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 10-09-2022 18:22 ]
Maar nu start Max in beide gevallen op P4 toch?Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:19:
[...]
Max staat P2, Perez P4.
Mogelijkheid 1:
Eerst Perez naar P14.
Max dan naar P7.
Max op P4
Mogelijkheid 2:
Max naar P7.
Perez van P4 naar P14.
Daarna BOG.
Maar ik neem aan dat we straf geven op basis van Q-plek? Dus eerst Max dan de volgende enz. enz. enz. m.u.v. de BOG rijders die daarna wegvallen.
Dat stond toch ook zo in de regels? Plan R(ulebook). Maar daar heeft de FIA een stokje voor gestoken, iets met letter vs geest van de wet.Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:20:
[...]
Staat dat ergens in de regels, het klinkt wel zo logisch maar any car vs all car...
Net zoals 10 + 5 mogelijk geen BOG was zoals we het vorige keer hadden met Ferrari die de onderdelen in fases wou inbouwen.
[ Voor 26% gewijzigd door TIGER1125 op 10-09-2022 18:24 ]
Ja, gewoon in de sporting regulations. Artikel 42.3cChevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:20:
[...]
Staat dat ergens in de regels, het klinkt wel zo logisch maar any car vs all car...
42.3c
Once the grid has been established in accordance with Article 42.3a), Article
42.3b), and Article 42.3c), grid position penalties will be applied to the drivers in
question.
i) The driver with the higher classification from the qualifying practice session
will have precedence.
-
Ik kan nergens in de sporting regulations de volgorde vinden van het toepassen.e. Once the grid has been established in accordance with (a) and (b) above, grid position
penalties will be applied to the drivers in question in the order the offences were
committed. If, following qualifying, more than one driver incurs a penalty under Article 5.7
or 5.8 preference will be given to the driver whose team first informed the technical
delegate that a power unit or gearbox change will be carried out.
f. Any driver required to start the race from the back of the grid after incurring a penalty
under Article 5.7.3 will be arranged on the grid behind any driver penalised under (e)
above.
If more than one driver is required to start the race from the back of the grid they will be
arranged in qualifying order.
g. Any driver who incurs a penalty under Article 5.7 or 5.8 will take precedence over any driver
whose qualifying times have been deleted for any reason.
Volgens mij denkt de FIA nu; Shit, niet (goed) beschreven.
In Spa was hij er pas drie uur na afloop van de quali. Dus nog ff wachten.paragon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:55:
Dus bijna een uur later nog steeds geen grid? 🤣
Dit is niet de 2022 versie denk ik? Zie hierboven, het staat er nu wel in.TheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:30:
[...]
Ik kan nergens in de sporting regulations de volgorde vinden van het toepassen.
Volgens mij denkt de FIA nu; Shit, niet (goed) beschreven.
Dat precedence klinkt meer als, stel P1 met 10 plekken straf en P6 met 5 plekken straf:Edd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:22:
[...]
Ja, gewoon in de sporting regulations. Artikel 42.3c
[...]
spoiler:Ik ga er vanuit dat de referentie naar Art 42.3c in Art 42.3c een copy-paste foutje is. Maar dat zijn wij wel gewend van de FIA
dan start de P1 voor de P6, want P1 heeft precedence.
Niet als: P1 wordt P11. P6 is nu P5 en wordt dan P10. Ofzo....

Dit is voor mij de logische manier:
/f/image/XNpNJQPGZXR38aU3971MEUJA.png?f=fotoalbum_large)
erutangiS
Penalties worden in principe tegelijk toegepast, niet een voor een, tenminste dat is hoe ik het begrepen heb. Stel je voor, je hebt een grid met alle Q-posities A, een lege grid B en een lege grid C. Dan pas je alle normale gridstraffen toe door degenen met straffen uit A op hun nieuwe posities in B te zetten en daarna de rest van de grid uit te vullen. Dan doe je vervolgens hetzelfde van B naar C met alle back-of-the-grid straffen. Mochten toevallig bij B of C twee mensen op dezelfde plek terecht komen (bijv P3 met 5 straffen en P5 met 3 straffen) dan heeft de hoogst gekwalificeerde voorrang (dus P3 -> P8 en P5 -> P9).Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:19:
[...]
Max staat P2, Perez P4.
Mogelijkheid 1:
Eerst Perez naar P14.
Max dan naar P7.
Max op P5
Mogelijkheid 2:
Max naar P7.
Perez van P4 naar P14.
Daarna BOG.
Editten met een kleine van 8 maanden die aan je arm trekt is problematisch.
Maar goed, we zullen het straks/morgen zien.
Edit: zo dus denk ik
:fill(white):strip_exif()/f/image/BqhN9iBg23YN9GSQfJ9wgAPm.png?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 10-09-2022 18:51 ]
Was ook een titel F1 sporting regulations 2022 maar een oudere versie inderdaad, my bad. Het staat er in de nieuwste versie wel in.Inspired schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:31:
Dit is niet de 2022 versie denk ik? Zie hierboven, het staat er nu wel in.
Dan is enkel nog de vraag hoe de straf van Perez wordt toegepast.
En dat is de andere optie, die vind ik op zich minder correct, maar volgens mij werkte het in het verleden zo idd.DataGhost schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:38:
[...]
Penalties worden in principe tegelijk toegepast, niet een voor een, tenminste dat is hoe ik het begrepen heb. Stel je voor, je hebt een grid met alle Q-posities A, een lege grid B en een lege grid C. Dan pas je alle normale gridstraffen toe door degenen met straffen uit A op hun nieuwe posities in B te zetten en daarna de rest van de grid uit te vullen. Dan doe je vervolgens hetzelfde van B naar C met alle back-of-the-grid straffen. Mochten toevallig bij B of C twee mensen op dezelfde plek terecht komen (bijv P3 met 5 straffen en P5 met 3 straffen) dan heeft de hoogst gekwalificeerde voorrang (dus P3 -> P8 en P5 -> P9).
Maar goed, we zullen het straks/morgen zien.
erutangiS
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik geloof dat de Fia t ook niet weetG_Dragon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:46:
Ik heb serieus geen idee hoe FIA al die berekeningen doet
Ja overduidelijk lijkt me,Kenny_026 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:46:
Leclerc buiten de lijntjes??
https://gp33.nl/charles-l...pKgi1NUU7yj_7kefckCwo1Yxo
[Afbeelding]
Tsja, een Q1 incident als deze kan je niet achteraf aanpakken. Er is dan geen kans meer om het goed te maken. Je grijpt meteen in of niet. Mazzeltje voor LEC maar lekker laten gaan.Kenny_026 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:46:
[Afbeelding]
Zou RBR ook sieren om geen protest in te dienen.
Zolang er geen officieel protest komt gaat er niks gebeurenKenny_026 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:46:
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |