Toon posts:

Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-03 21:09
RwinG schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
[...]

Die Blitzwolf BW-SHP13? Weet je nog wat de load was? Hoeveel kilo-Watt heb je erdoor proberen te krijgen? En voor hoe lang? Heb je hem opgengemaakt, wat is er doorgebrand, was het het relais of de contacten die gesoldeerd zijn op de PCB?

[beetje offtopic wellicht hier - gaat wel over veiligheid van zigbee pluggen maar niet over Z2M - sorry daarvoor]
Die inderdaad. Neen is te lang geleden sorry.
Ik denk dat het een fabrieksfout was want die was splinternieuw, de andere (zelfde model) hebben geen problemen (wasmachine en droogkast op enz)

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:46

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:45:
[...]

Die inderdaad. Neen is te lang geleden sorry.
Ik denk dat het een fabrieksfout was want die was splinternieuw, de andere (zelfde model) hebben geen problemen (wasmachine en droogkast op enz)
Juist de kans op fouten maakt het gevaarlijk. Als ze afvikken en je huis gaat mee , heb je een probleem. In principe mag dit nooit gebeuren.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Ikea 5-knops dimmer (de E1524)

Nu lukt het binden aan een lamp prima. Brightness en on/off werkt goed. Maar ik wil met de pijltjes-knoppen ook de kleuren/kleurtemperatuur regelen.

Ik hoopte dit te doen middels een group en scenes (per (wit)kleur een scene), maar ik kan hem niet toevoegen aan een group. En misschien is dat ook wel helemaal de verkeerde manier :P

Weet iemand hoe ik dit kan regelen?

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 17:21
anandus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:45:
Ik heb een Ikea 5-knops dimmer (de E1524)
[Afbeelding]

Nu lukt het binden aan een lamp prima. Brightness en on/off werkt goed. Maar ik wil met de pijltjes-knoppen ook de kleuren/kleurtemperatuur regelen.

Ik hoopte dit te doen middels een group en scenes (per (wit)kleur een scene), maar ik kan hem niet toevoegen aan een group. En misschien is dat ook wel helemaal de verkeerde manier :P

Weet iemand hoe ik dit kan regelen?
Wat je wilt moet wel kunnen via een workaround maar hangt af van de firmware versie die er op staat.
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/E1524_E1810.html

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RwinG schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:46:
[...]

Wat je wilt moet wel kunnen via een workaround maar hangt af van de firmware versie die er op staat.
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/E1524_E1810.html
Ah, dank. Zo te zien is er bij een bepaalde firmware-update uitgesloopt dat je het aan een groep toe kan voegen. Da's jammer.

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 17:21
anandus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:19:
[...]

Ah, dank. Zo te zien is er bij een bepaalde firmware-update uitgesloopt dat je het aan een groep toe kan voegen. Da's jammer.
Ja, maar er is een truuk voor, zoals daar beschreven en in die discussie draad:
  • Create a group with ID 65289 (name it ie. Trafri_scenes) and add the device(s) you control with the remote.
  • Add/store scenes for the created group
  • Once you click left/right on the remote, the scenes will be called sequentially (should there be a device off sync in scenes, hold the toggle button for 3 sec.).
Ben wel benieuwd of dat werkt - ik heb er zelf nog niet eentje.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:10

Rembock

Beh...

RwinG schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Ja, maar er is een truuk voor, zoals daar beschreven en in die discussie draad:
  • Create a group with ID 65289 (name it ie. Trafri_scenes) and add the device(s) you control with the remote.
  • Add/store scenes for the created group
  • Once you click left/right on the remote, the scenes will be called sequentially (should there be a device off sync in scenes, hold the toggle button for 3 sec.).
Ben wel benieuwd of dat werkt - ik heb er zelf nog niet eentje.
Ik kan bevestigen dat dit werkt, het jammere is wel dat je dit maar met één E1524 kunt doen. Als je er meerdere hebt kun je de overige E1524's wel aan een groep koppelen, maar dan kun je de kleur(temperatuur) niet wijzigen.

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:27
Hallo,

Ik heb Home Assistant geinstalleerd op een ESX host thuis en hieraan een CC2531 Zigbee stickje gekoppeld die ik nog heb liggen om te testen. De enkele sensoren die ik nog thuis had liggen heb ik hiermee perfect kunnen koppelen.

Onze tuin is een 100-tal meter diep en daar staat een garage/berging waar ik ook enkele sensoren zou willen hangen voor security. In de garage heb ik stroom (duuh) alsook een vaste netwerkverbinding. Het signaal van de CC2531 stick die in huis staat geraakt natuurlijk niet tot aan de berging en onze tuin voorzien van Zigbee lampen om tot daar te geraken wil ik niet doen.

Bestaat er een oplossing waarbij ik een Zigbee coordinator kan aansluiten op een netwerkkabel zodat ik die ook kan toevoegen in HA/Zigbee2MQTT? Of zal ik in de garage sowieso een Raspberry Pi (als voorbeeld) moeten zetten met een Zigbee stick aan gekoppeld?

Thanks!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:59

Oulewappeur

OmNomNom

Hi!

Ik heb recent een setje van 3 Aubess smartplugs(wat eigenlijk gewoon TS011F pluggen zijn) ontvangen die tevens ook het verbruik kunnen uitlezen.

2 van deze jongens werken perfect, maar 1 heeft kuren.

Om 1 of andere reden, leest deze de foutieve waardes uit, dit ontdekte ik in eerste instantie doordat ik hem op mijn vaatwasser had aangesloten en hij op een gegeven moment een piek uitlas van 20.000W verbruik :+ Het gevolg was, dat de plug zichzelf uitschakelde (want ja die 20K is natuurlijk veel te hoog). Dit was zowel in ZHA als in Z2M het geval, maar dat heeft sowieso geen invloed op dit probleem lijkt me.

Eenzelfde plug op de vaatwasser doet het nu dus wel perfect. Ik heb het idee dat er ergens een instelling fout staat waardoor hij een verkeerde multiplier toepast, maar ik heb geen idee hoe of wat. De firmware is up-2-date.

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:28
RwinG schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Ik heb ook de sonof dongle met Z2M en aqara motion sensors. Heb je deze?
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/RTCGQ11LM.html
Heb je de firmware geupdate? Mijn firmware versie is van Jan 4 2023.

Wel even opletten, die batterij devices (beweging, temperatuur, afstandbedieningen..) vallen heel snel in slaap. Dus bij OTA firmware updaten moet je een paar keer het knopje indrukken om hem wakker te houden. En ook met aanmelden. Dus bij aanmelden ook een paar keer het knopje indrukken zodat het interview gedaan kan worden.
Ik moest inderdaad tijdens het interviewen het knopje vaak indrukken, nu lijkt het goed te werken :)

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:46

Mimiix

Professioneel Prutser

argon007 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:05:
Hallo,

Ik heb Home Assistant geinstalleerd op een ESX host thuis en hieraan een CC2531 Zigbee stickje gekoppeld die ik nog heb liggen om te testen. De enkele sensoren die ik nog thuis had liggen heb ik hiermee perfect kunnen koppelen.

Onze tuin is een 100-tal meter diep en daar staat een garage/berging waar ik ook enkele sensoren zou willen hangen voor security. In de garage heb ik stroom (duuh) alsook een vaste netwerkverbinding. Het signaal van de CC2531 stick die in huis staat geraakt natuurlijk niet tot aan de berging en onze tuin voorzien van Zigbee lampen om tot daar te geraken wil ik niet doen.

Bestaat er een oplossing waarbij ik een Zigbee coordinator kan aansluiten op een netwerkkabel zodat ik die ook kan toevoegen in HA/Zigbee2MQTT? Of zal ik in de garage sowieso een Raspberry Pi (als voorbeeld) moeten zetten met een Zigbee stick aan gekoppeld?

Thanks!
Er bestaat iets als Ser2Net, maar hoe goed dit werkt weet ik niet.

Wat je beter kan doen, is een aantal slimme zigbee tuinlampen nemen en op die manier je netwerk uitbreiden.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:31

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@argon007 Je kan het inderdaad met Ser2Net doen maar dan heb je aan de andere kant nog steeds iets nodig dat Linux doet. Gewoon USB over ethernet is niet mogelijk. Misschien dat er nog devices voor te koop zijn maar denk niet dat het goedkoper is.

Ook kan Z2M maar één stick aan dus dan heb je in huis geen Zigbee. Je zou dus kunnen proberen om over de lengte van de tuin wat Zigbee routers (lampen bijvoorbeeld) te plaatsen.

Alternatief zou zijn om twee instanties Z2M te draaien met ander MQTT topic. Dan weer een computer device nodig in de schuur.

• argon007
  • Registratie: April 2011
Meeh... Was niet het antwoord waarop ik gehoopt had :-). Zal dan wel met WIFI sensoren ofzo werken.

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
Wat is het verbruik van een Zigbee USB dongle?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
andru123 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:58:
Zo weinig dat een Pi 3B het kan voeden via een USB poort.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
andru123 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:58:
Minder dan 2,5W. Anders kan USB het uberhaupt niet leveren :p En gezien de andere topics waarin je vandaag hebt gepost: Zigbee plugs + dongle zullen waarschijnlijk veel minder verbruiken dan net zover wifi plugs.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Let op:
Mention de ontwikkelaar van Zigbee2mqtt (koenkk) alleen als je heel zeker bent dat niemand anders het antwoord weet, of als je je antwoord niet ergens anders hebt kunnen vinden (zoals in de documentatie)! Op die manier wordt hij niet overspoeld met notificaties. Bedankt namens hem!

Voor bugs en feature requests graag een issue aanmaken op GitHub.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee