Opgelost. Toen ik spefifiek een kleur koos, ging hij wel updaten van de brightness.
Hoi ,
Ik heb een Philips (Hue outdoor Impress wall lamp). In de zigbee2mqtt wordt hij netjes gemeld en ook de brightness gaat goed, en onthoud deze.
In homeassinstant kom hij ook netjes, ik kan de brightness wijzigen en doet hij ook maar hij bewaart hem niet. in de statussen (in onwikkelhulpmiddelen, daar de attiuburen bljift hij op null staan). Het lijkt net of zigbee2mqtt de brightness niet doorgeeft aan homeassistant.
Enig idee wat hier fout gaat? Of moet ik nog ergens een vinkje zetten. Ik heb hem ook al een keer verwijdert en opnieuw gekoppeld
met mqtt explorer kriijg ik gewoon de waarde
{"brightness":99,"effect":null,"linkquality":142,"power_on_behavior":"off","state":"ON","update":{"installed_version":16786692,"latest_version":16787202,"progress":0.51,"remaining":97194,"state":"updating"}}
in ontwikkelhulpmiddelen heb ik deze waarde
Hoi ,
Ik heb een Philips (Hue outdoor Impress wall lamp). In de zigbee2mqtt wordt hij netjes gemeld en ook de brightness gaat goed, en onthoud deze.
In homeassinstant kom hij ook netjes, ik kan de brightness wijzigen en doet hij ook maar hij bewaart hem niet. in de statussen (in onwikkelhulpmiddelen, daar de attiuburen bljift hij op null staan). Het lijkt net of zigbee2mqtt de brightness niet doorgeeft aan homeassistant.
Enig idee wat hier fout gaat? Of moet ik nog ergens een vinkje zetten. Ik heb hem ook al een keer verwijdert en opnieuw gekoppeld
met mqtt explorer kriijg ik gewoon de waarde
{"brightness":99,"effect":null,"linkquality":142,"power_on_behavior":"off","state":"ON","update":{"installed_version":16786692,"latest_version":16787202,"progress":0.51,"remaining":97194,"state":"updating"}}
in ontwikkelhulpmiddelen heb ik deze waarde
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| min_color_temp_kelvin: 2000 max_color_temp_kelvin: 6666 min_mireds: 150 max_mireds: 500 effect_list: - blink - breathe - okay - channel_change - candle - fireplace - colorloop - finish_effect - stop_effect - stop_hue_effect supported_color_modes: - color_temp - xy friendly_name: Bijkeuken Buiten supported_features: 44 effect: null color_mode: unknown brightness: null color_temp_kelvin: null color_temp: null hs_color: null rgb_color: null xy_color: null |
[ Voor 46% gewijzigd door kroonen op 28-01-2026 18:28 ]
/f/image/rvTDyCBjfQDfQKuExBqmGxOU.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fIDw9oPt8kq1YeRybqRmpU8Y.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FPULQwkxPf2Mg1fzYWaglXFm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZMHBuaqGFTu4RF5SbLuj9RFJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Uxbb8A4l30rHmUZYLYvSTOoi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/82BGe8VISryiKnjlguFcHEFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ed509oHoNhickz0Ng3aLUQWf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Wo7DVhNu7JRUhj140zFvOzx.png?f=user_large)