Ik heb een vraagje over de werking van een
NodOn SIN-4-2-20 die niets meer door geeft aan Z2M. Tot een week of twee geleden werkte die perfect. Maar nu geeft die blijkbaar geen status meer door als die manueel bediend wordt met een schakelaar.
Deze gebruik ik in een toiletruimte. De verlichting wordt met deze aan en uit gezet. Afhankelijk van de duur van het licht aan, wordt de ventilatie gestart, een vijftal seconden na licht-uit. Maar het is me nu pas opgevallen dat de ventilatie niet meer aangaat. Iedereen zal wel doorhebben hoe dit me is opgevallen
Ik kan de verlichting en de ventilatie in- en uitschakelen via Home Assistant. Ik kan de verlichting aan- en uitschakelen via de schakelaar. Maar als ik dat laatste doe, wordt er geen status doorgegeven naar Z2M.
Ik wou het toestelletje eens resetten en opnieuw toevoegen maar omdat het niet zo gemakkelijk bereikbaar is, toch even hier een vraag stellen. Ik kan er geen exacte tijd opzetten hoe lang het niet meer werkt. Ik vermoed een week of twee. Het kan overeen komen met een update van Z2M.
Er zijn volgens mij maar twee mogelijkheden:
- Nodon zendt geen bericht meer als er manueel geschakeld wordt. Kan (hopelijk) met een reset opgelost worden
- Nodon zendt wel bericht maar niet in een formaat dat Z2M wil.
Nu gaat het mij om het laatste punt. Als dit het geval zou zijn, kan ik dit ergens zien in logging van Z2M? Ergens een lijst van "rejected messages" of zoiets?
Los van bovenstaand, moet ik zeggen dat ik de laatste tijd Z2M moet herstarten. Er lijkt iets niet goed te gaan tussen Home Assistant en Z2M. Van HA kan ik dan niets meer bedienen. Ga ik naar Z2M, dan lukt het wel. Even Z2M herstarten en het werkt weer. Raar en beetje vervelend probleem maar ja, als het opgelost is met even te herstarten ...