• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:55:
Ik heb al een aantal maanden zonder issues 2 instances draaien in HA in combinatie met 2x SLZB-06. Alleen sinds vandaag wil 1 Z2M niet meer starten en krijg ik de volgende error

Nu heb ik al volledige reboots/power cycles geprobeerd van HA en de SLZB, evenals een firmware upgrade en downgrade. Maar in geen gevallen wil hij starten. Via google kom ik ook niet op een oplossing.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is Z2M te verwijderen en alles opnieuw te installeren (want dan moet ik alles weer opnieuw pairen).

Iemand wat tips ?

EDIT: Zelfs een nieuwe install werkt niet
Ik had hetzelfde, is hier opgelost door de firmware van SLZB-06 te downgraden naar 20250325.

https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/31329

[ Voor 3% gewijzigd door Prisma16 op 14-03-2026 13:28 ]

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:32

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@deepbass909 Met een identieke zou ik eigenlijk juist het tweede punt ontkrachten, niet het eerste. Want zou verwachten dat de berichten voor je twee buttons gelijk zijn afgezien van naam/identifier.

Kan je anders eens autodiscovery bericht van de werkende en de niet werkende (van battery sensor ofzo) eens delen?

Maar wel in je HA log gekeken voor errors/warning hierover?
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Mention de ontwikkelaar van Zigbee2mqtt (koenkk) alleen als je heel zeker bent dat niemand anders het antwoord weet, of als je je antwoord niet ergens anders hebt kunnen vinden (zoals in de documentatie)! Op die manier wordt hij niet overspoeld met notificaties. Bedankt namens hem!

Voor bugs en feature requests graag een issue aanmaken op GitHub.