Sorrie klopt z2m niet op de stick, maar ik bedoel laatste coördinator versie, z stack.Gizz schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:18:
@Dylantje2 er draait geen Z2M op de stick zelf, dus de stick kan ook niet geflasht zijn met Z2M. Zelf de Z-stack firmware flashen op een moderne stick is een kwestie van stick in je pc, de flash-software openen en je firmware kiezen.
Overigens raad ik je nogmaals gewoon de CC2652 aan. Sticks met deze chip zijn overal op voorraad en dit is de chipset die door Z2M wordt aangeraden. Zowel de CC2652 als CC2538/CC2592 kunnen 200 Zigbee 3.0 apparaten aan. Waarom de lastige route kiezen en gaan voor een chipset die bijna niemand gebruikt en die nergens te koop is?
Maar als je daar een how to voor hebt..
Ik ben van de generatie dat er allerlei tussen draadjes, en hardware bij nodig waren..
De lastige route, is niet mijn idee, maar ik wil nog 1 x upgraden en mijn systeem zit nu al aan de 80+ device, En vandaaruit gezein wil eigenlijk niet over een poosje weer upgraden
De reden dat ik zoek, er worden adviezen [ door tweakers] gegeven voor de sonof dongle, maar die zie ik weer niet in het lijstje van chips staan:-)
Dus ik zoek, en probeer de juiste keuze te maken, en niet de keuze die iedereen maakt omdat het nou eenmaal makkelijk is.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520