Zo, hier ook tijd om eens te gaan troubleshooten. Een jaar of 2 terug geswitcht naar een Sonoff stick, werkt an sich prima, maar sinds een tijd doen ook hier een aantal automations het niet meer. Degenen met een acute WAF (verlichting binnen enzo) heb ik gelijk gefixt, maar de rest hangt nog niks te doen. Net als Skank heb ook ik het issue dat sommige scenes en automations het wel doen als ik ze vanaf mijn telefoon run, maar niet op basis van een input van een of andere sensor.
Even de vragen op een rijtje:
- Sommige sensoren updaten niet meer, is het het handigst om die opnieuw te koppelen?
- Ik heb nu alle automations/scenes in HA gemaakt, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dat in Z2M zelf of Node Red veel handiger/beter kan? Dit is dan misschien het moment om over te schakelen?
Even de vragen op een rijtje:
- Sommige sensoren updaten niet meer, is het het handigst om die opnieuw te koppelen?
- Ik heb nu alle automations/scenes in HA gemaakt, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dat in Z2M zelf of Node Red veel handiger/beter kan? Dit is dan misschien het moment om over te schakelen?