Toch mooi dat we zo allemaal van elkaar leren.
Ik heb zelf alleen maar radiatoren met een T6 en zag eerder ook het aan uit effect. Goede tips uit de fora en dank aan de warmte. Ik heb de T6 nu ingesteld op de 3 schakelingen per uur en 5 min minimale runtime dewarmte heeft een extra start vertraging erbij gedaan. Op dit moment heeft het geen zin om overdag te stoken het is 18 graden en dat is prima, mijn werkkamer heeft ook nog een "Intel" verwarming en vandaag voor het eerst even de airco aan voor de basis verwarming van 18>22.
Ook hier alle radiatoren staan open, Ook hier dacht ik zelf dit kost meer energie maar denk dat in de basis de pompao veelste dik is

met de huidige temperaturen kan deze het meer dan aan, de T33 in de kamer heb ik heel iets geknepen op de retour hierdoor wordt ook het eind stuk warm deze is 260 cm. De CV is in oktober nog niet aan geweest.
Voor de kamer verwarming heb ik een T33 en een T22 met speedcomfort fans echter gaan pas bij 35 graden aan, dus moest de aanvoer temp omhoog, ik heb nu een nieuwe sensor bij ali in bestelling die dit op 25 al doet. Ik doe wel aan nacht verlaging mede om dat je de flow op de kinderkamer goed kunt horen (lucht zal er tzt uit gaan)
Je kan goed zien verschil van gedrag voor de instellingen en er na. Wel een COP van 4 soms meer maar ik kan hier niks aan veranderen vvw is geen optie en meer afgifte. tja een ltv maar weet niet of dit wel echt wat gaat brengen een T33 zeker.
Als je HA gebruikt kan de een helper aanmaken en de COP direct laten zien. zag dit ergens bij een andere WP forum
CoP: "{{ ((states('sensor.pompao_heatoutput') | float(0)) / (states('sensor.pompao_electricalcons') | float(0)))|round(2) }}"