WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
:strip_exif()/f/image/f3LybSVykgoYiUi5y0FcVb9v.png?f=user_large)
Ik kan hem nergens terugvinden in de app. Al een keer opnieuw gedownload, opnieuw ingelogd etc.
Pomp AO niet, Pomp T wel.Benga1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:03:
Meer mensen de nieuwe feature al aangezet- en of gevonden?
[Afbeelding]
Ik kan hem nergens terugvinden in de app. Al een keer opnieuw gedownload, opnieuw ingelogd etc.
/f/image/dWlg5vwFweS3tvzGeJooEu2f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xhFILovV8gY5fYvl5QkuXFHb.png?f=fotoalbum_large)
Daar is de nieuwsbrief niet duidelijk in dan.
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Zoals ik het lees is het voor beiden, alleen bij de pomp werkt het nu alleen via Frank energy. Op de website staat hierover een artikel waar de werking voor beide apparaten wordt uitgelegd.f.welvering schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:02:
Zou het dan enkel voor de Pomp T zijn?
Daar is de nieuwsbrief niet duidelijk in dan.
:strip_exif()/f/image/QQgqR8us2mbsHxEfWuOelfrQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraag over mijn vloerverwarming. De PompAO draait prima. Ik heb 35 graden output en 31 graden retour. De vloer wordt wel warm, retourtemperatuur net iets onder 30 graden. Als het echt koud is, zou ik de temperatuur iets hoger willen, maar deze blijft steken op deze temperatuur. Ook als ik de thermostartknop op een hogere temperatuur zet. Mbt de verdeler: de voorste drie buizen zijn aanvoer van de groepen, de achterste drie zijn de retourleidingen. Nu lijkt het alsof de meest rechtse groep wel warm wordt in de aanvoer, maar de andere twee juist warm worden in de retourleiding. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Zou het nog zin hebben om een andere verdeler erop te zetten? Na twee winters ben ik wel overtuigd dat we het huis met lage temperatuur <45 kunnen verwarmen, dus een open verdeler zou wellicht kunnen. Iemand een advies hierover?
Alvast dank!
Gevonden, voor de liefhebber https://www.dewarmte.nl/k...dynamische-stroomprijzen/Mkw schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:56:
[...]
Zoals ik het lees is het voor beiden, alleen bij de pomp werkt het nu alleen via Frank energy. Op de website staat hierover een artikel waar de werking voor beide apparaten wordt uitgelegd.
Doordat de mengverdeler de aanvoer vanuit de AO en retour vanuit de vloer (deels) mengt, gaat het water met een lagere temperatuur weer terug de vloer in. Ik heb destijds de mengverdeler vervangen, op advies van mede Tweakers, door een open verdeler (zonder pomp). Zodoende gaat het met minder temperatuur verlies de vloer in.edegroot1973 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:44:
[Afbeelding]
Vraag over mijn vloerverwarming. De PompAO draait prima. Ik heb 35 graden output en 31 graden retour. De vloer wordt wel warm, retourtemperatuur net iets onder 30 graden. Als het echt koud is, zou ik de temperatuur iets hoger willen, maar deze blijft steken op deze temperatuur. Ook als ik de thermostartknop op een hogere temperatuur zet. Mbt de verdeler: de voorste drie buizen zijn aanvoer van de groepen, de achterste drie zijn de retourleidingen. Nu lijkt het alsof de meest rechtse groep wel warm wordt in de aanvoer, maar de andere twee juist warm worden in de retourleiding. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Zou het nog zin hebben om een andere verdeler erop te zetten? Na twee winters ben ik wel overtuigd dat we het huis met lage temperatuur <45 kunnen verwarmen, dus een open verdeler zou wellicht kunnen. Iemand een advies hierover?
Alvast dank!
[ Voor 99% gewijzigd door BruceMW op 25-11-2025 12:30 ]
Zag en merkte je aantoonbaar een verschil toen je dat gedaan had?BruceMW schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:28:
[...]
Doordat de mengverdeler de aanvoer vanuit de AO en retour vanuit de vloer (deels) mengt, gaat het water met een lagere temperatuur weer terug de vloer in. Ik heb destijds de mengverdeler vervangen, op advies van mede Tweakers, door een open verdeler (zonder pomp). Zodoende gaat het met minder temperatuur verlies de vloer in.
Ik zit hier ook nog met een gesloten mengverdeler en merk dat de woonkamer maar moeizaam op temperatuur komt en blijft. Ook al heb ik de thermostaatkraan eraf gehaald en hij daardoor vrijer zou moeten kunnen stromen.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Wij hebben een ingefreesde vloerverwarming. Deze warmt sneller op, maar koelt ook sneller af dan een vloerverwarming die dieper in het dek zit. Nadat ik de verdeler had vervangen, wordt de woonkamer sneller warm. Er is geen temperatuurverlies meer door de mengverdeler.Joarie schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:57:
[...]
Zag en merkte je aantoonbaar een verschil toen je dat gedaan had?
Ik zit hier ook nog met een gesloten mengverdeler en merk dat de woonkamer maar moeizaam op temperatuur komt en blijft. Ook al heb ik de thermostaatkraan eraf gehaald en hij daardoor vrijer zou moeten kunnen stromen.
Heb je al reactie gehad van DeWarmte op jouw vraag over het temperatuurverschil tussen de app en de heatmeter? Ik ervaar nl hetzelfde, volgens de app aanvoer 33°C / retour 30°C, heatmeter 30.92°C / 27°C.dlenstra schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:49:
Afgelopen week voor het eerst sinds de installatie in maart temperaturen waarbij de Pomp AO mocht laten zien wat hij waard is. Al met al redelijk tevreden. Cop over afgelopen week van 4.3. En waar ik verwacht had dat de bovenverdieping lastig zou worden met op temperatuur houden, gaat dat prima. De benedenverdieping met ca 45 m2 vloerverwarming op een pomploze, niet mengende verdeler blijkt het iets lastiger te hebben. Duidelijk is wel dat met nachten rond het vriespunt de silent mode in ieder geval een stapje minder stil, of uit zal moeten.
Afstellen van de stooklijn ben ik nog een beetje zoekende in. Dacht de stooklijn op de lagere temperaturen wat omhoog te zetten, maar zie regelmatig dat die hogere settemp dan niet wordt gehaald door de pomp AO. En weet zelf nog niet zo goed waar dat aan ligt. Volgens mij is er nog ruimte om verder op te toeren, zie de pomp eigenlijk niet boven de 1,5 kW vragen. dT ligt op die momenten rond de 4-5 graden.
Tijdens dat afstellen van de stooklijn viel me verder op de de temperatuur op de vloerverdeler flink afweek van de temperaturen in de app (een stuk lager). Nou heb ik niet al te veel vertrouwen in die metertjes, maar de afwijking was nu wel erg groot aan het worden. Aangezien de verdeler op ongeveer 2 meter leidingwerk van de pomp zit, toch even verder gezocht en ook en meten op het leidingwerk voor de verdeler (28mm staal) geeft temperaturen die lager zijn dan in de app. Toen even buiten gekeken op de heatmeter achter de pomp. en ook daar zijn de temperaturen lager dan in de app. Voor beide waarden rond de 3 graden lager dan in de app en redelijk overeenkomstig met wat ik binnen meet. is dit herkenbaar bij anderen? Maakt voor mij het afstellen van de stooklijn, met name voor de vloer, wat lastiger. heb DeWarmte gevraagd waar dit verschil vandaan komt en of ze het kunnen aanpassen. Het lijkt mij dat de temperaturen die ik binnen op de leidingen meet, de heatboosters op de Jaga's weergeven en de gelijkwaardige tempetuur op hun eigen heatmeter dichter bij de waarheid zitten dan de app. En als het waar is wat ik dacht, namelijk de temperatuur in de app komt van de heatmeter, dan plust DeWarmte de waarden in de app dus bewust op.
Ja, heb een kort en niet tevredenstellend antwoord gehad. Kortgezegd zou de heatmeter op een andere manier meten en kunnen ze die waarden niet aanpassen. Heb dus geantwoord dat dat niet is wat ik vraag, maar dat de temperatuur in de app naar mijn mening (beter) overeen zou moeten komen met de meting en weergave op de heatmeter, de waarde die ik ook ongeveer meet in huis.BruceMW schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:36:
[...]
Heb je al reactie gehad van DeWarmte op jouw vraag over het temperatuurverschil tussen de app en de heatmeter? Ik ervaar nl hetzelfde, volgens de app aanvoer 33°C / retour 30°C, heatmeter 30.92°C / 27°C.
Daarbij werd nog vermeld dat het verschil niks afdoet aan de werking. En dat klopt natuurlijk. Ergens heb ik het gevoel dat het toch niet helemaal ok is. De app geeft namelijk ook weer dat hij van een bepaald opgenomen vermogen een temperatuur maakt en berekend aan de hand daarvan zijn efficiëntie. Nog niet over nagedacht of die efficiëntie hetzelfde is als beide weergegeven temperaturen lager liggen.
Heb ze vanochtend geantwoord, dus vermoed dat het in ieder geval 2 werkdagen duurt voor ik weer reactie heb.
Las net dit stuk.. Maar met een reguliere radiator kan je toch niet koelen of zie ik dat verkeerd?
Is dit iets exclusief voor de warmte dat koelen met bestaande radiatoren of klopt het niet?
overweeg zelf mijn laatste paar radiatoren te vervangen voor Jaga radiatoren. Is dit aan te raden voor deze warmtepomp of in het algemeen? Of kan ik beter mijn bestaande radiatoren behouden en daar bijvoorbeeld zo'n climatebooster op installeren?
Hangt ervan af of je het erg vindt dat de terugverdientijd van je investering om bestaande radiatoren te vervangen naar Jaga radiatoren langer is dan 20 jaar. En met een beetje pech moet je ook electrapunten aanleggen achter of bij de radiatorplek aangezien dit bij oude woningen niet standaard werd gedaan, maar dit wel nodig is om een Jaga radiator te laten functioneren.jjbrrr schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:50:
https://www.dewarmte.nl/k...-van-je-systeem-verhogen/
Las net dit stuk.. Maar met een reguliere radiator kan je toch niet koelen of zie ik dat verkeerd?
Is dit iets exclusief voor de warmte dat koelen met bestaande radiatoren of klopt het niet?
overweeg zelf mijn laatste paar radiatoren te vervangen voor Jaga radiatoren. Is dit aan te raden voor deze warmtepomp of in het algemeen? Of kan ik beter mijn bestaande radiatoren behouden en daar bijvoorbeeld zo'n climatebooster op installeren?
Lang verhaal kort:
Ik heb bij een aantal radiatoren van die radiatorventilatoren opgehangen van 50 euro per stuk (zullen vast via alibaba goedkoper te krijgen zijn) bij radiatoren waar wel een stopcontact in de buurt was en waar extra conventie gewenst was om een betere warmteoverdracht te krijgen.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Idd vreemd verhaal, het zou gewoon moeten kloppen. Sowieso twijfel ik hier en daar aan de accuratesse van de app. Gas Saved, op basis waarvan is dit berekend? Evenals Money saved. Ik heb ze nooit mijn tarieven gegeven. Ik hoop in iedergeval wel dat Total heat supplied enigzins klopt, dan bereken ik zelf wel m'n besparing.dlenstra schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:47:
[...]
Ja, heb een kort en niet tevredenstellend antwoord gehad. Kortgezegd zou de heatmeter op een andere manier meten en kunnen ze die waarden niet aanpassen. Heb dus geantwoord dat dat niet is wat ik vraag, maar dat de temperatuur in de app naar mijn mening (beter) overeen zou moeten komen met de meting en weergave op de heatmeter, de waarde die ik ook ongeveer meet in huis.
Daarbij werd nog vermeld dat het verschil niks afdoet aan de werking. En dat klopt natuurlijk. Ergens heb ik het gevoel dat het toch niet helemaal ok is. De app geeft namelijk ook weer dat hij van een bepaald opgenomen vermogen een temperatuur maakt en berekend aan de hand daarvan zijn efficiëntie. Nog niet over nagedacht of die efficiëntie hetzelfde is als beide weergegeven temperaturen lager liggen.
Heb ze vanochtend geantwoord, dus vermoed dat het in ieder geval 2 werkdagen duurt voor ik weer reactie heb.
Hun cascade oplossing is verreweg het krachtigste momenteel, en hun prijs was ook gewoon goed. Ik heb de indruk dat een custom installatie beter kan zijn (bijv sanitair water direct vanuit de wp verwarmen) maar niets komt ook maar enigszins in de buurt qua prijs.
Daarnaast ga ik ook 2x een Pomp T van 200 liter. Niet de goedkoopste oplossing, en niet de meest efficiente. Mijn zorg hier is de efficientie van de pomp wanneer het buiten warm is en de CV een hele lage temp heeft, of zelfs gaat koelen. Dan gaat de COP hard richting of onder de 2. Dat is de COP op water dat al een keer verwarmd is soms, dus de effectieve COP is nog veel lager.
Het enige echte alternatief zou direct SWW verwarmen met de WP zijn, maar dat is me een te prijzige (of arbeidsintensieve als ik het zelf doe) optie. Ventilatie warmtepomp heb ik teveel verbruik voor door groot huishouden, en een elektrische boiler is COP 1 dus ook niet beter.
Ben wel benieuwd waarom kies je voor cascade en niet de pomp mp?Muldert schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:34:
Na alle DTC warmtepomp leveranciers te hebben gesproken, en ook alle custom oplossingen + zelf installatie te hebben uitgeplozen, heb ik besloten voor DeWarmte te gaan.
Hun cascade oplossing is verreweg het krachtigste momenteel, en hun prijs was ook gewoon goed. Ik heb de indruk dat een custom installatie beter kan zijn (bijv sanitair water direct vanuit de wp verwarmen) maar niets komt ook maar enigszins in de buurt qua prijs.
Daarnaast ga ik ook 2x een Pomp T van 200 liter. Niet de goedkoopste oplossing, en niet de meest efficiente. Mijn zorg hier is de efficientie van de pomp wanneer het buiten warm is en de CV een hele lage temp heeft, of zelfs gaat koelen. Dan gaat de COP hard richting of onder de 2. Dat is de COP op water dat al een keer verwarmd is soms, dus de effectieve COP is nog veel lager.
Het enige echte alternatief zou direct SWW verwarmen met de WP zijn, maar dat is me een te prijzige (of arbeidsintensieve als ik het zelf doe) optie. Ventilatie warmtepomp heb ik teveel verbruik voor door groot huishouden, en een elektrische boiler is COP 1 dus ook niet beter.