Ervaringen met startup DeWarmte pompAO (l/w hybride WP)

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Even een vraagje aan de hive mind...

Iemand van jullie ervaring met Uponor 25mm als hoofdleiding? Ik voed nu 32mm binnen (bijkeuken) en die splits direct (binnen 0,5 m) in 20mm meerlagnbuis en 28mm staal. De 20mm voedt de vloerverwarming (haal nog ca. 20 liter per minuut) en de 28mm staal doet nu niets (dichte afsluiters). Op die 28mm sluit straks 25mm Uponor aan (is het idee van de installateur die er in januari mee begint).
Die Uponor 25mm is 1 rechte pijp in een leidingkoof in het plafond van de begane grond die loopt van de bijkeuken tot aan het toilet vooraan in de woning. Na 2 meter is er één aftakking van 16mm omhoog voor één JAGA DBH (leiding ca. 0,3 m), 8 meter verder is er een 25mm aftakking naar beneden (leiding ca. 3 m) en dan eindigt de hoofdleiding 2 meter verder bij de badkamerradiator aan het einde. De 25mm aftakking splits in 1x 25mm links en 1x 16mm rechts. De 25mm uit die splitsing voedt 2x JAGA DBH (totale leiding ca. 2,5m, hal en voorhal) en de 16mm 1x JAGA DBH (leiding ca. 0,5m, toilet).
Voor de PompAO is het volgens mij voldoende (ik kom van een hoofdleiding van 22mm koper en radiatoren en dat ging ook goed). Ik speel echter met de gedachte om i.p.v. de PompAO een PompMP + PompT te laten plaatsen voor full electric. De PompMP zou (i.v.m. plaatsingseisen) aan de andere kant van mijn perceel (bij de voordeur) worden geplaatst. Dan is het 32mm invoeden splitsen in 16mm (toilet) en vervolgens de 25mm leiding zoals hierboven omschreven (alleen dan dus in omgekeerde volgorde). De vloerverwarming zit dan op een na laatste en de PompT is de hekkensluiter in de bijkeuken. Een deel van me denkt hierbij; mooi, de radiatoren en de jaga's zitten eerst (en die hebben net iets meer dan de vvw qua temperatuur nodig) en de vvw/PompT krijgen de rest. Ik ben alleen bang dat de PompMP zijn 10 kW (bij -10) niet door de leiding krijgt en de vvw/PompT "te weinig" hebben qua flow. Is dit op het randje?

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-12 20:23
jaxxon schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:56:
Inmiddels de adviesafspraak eens ingepland. Na alles in de online omgeving te hebben ingevuld, ook het adviesrapport gegenereerd. Advies: 2x pomp MP + 200l pomp T.

Ben benieuwd naar jullie gevoel hierover....
Ik heb in november de video-intake gehad en inmiddels enigszins geagiteerd.
Mijn woning is 162m² en verdeeld over anderhalf pand, woonhuis 1888 en bovenverdieping huis ernaast.
In het eerste gesprek in oktober vragen gesteld over het benodigde vermogen, de MP was nog niet beschikbaar en hier werd geen woord over gerept. De Ao zou prima voldoende zijn voor de woning.
In het tweede gesprek en video intake moest het echt wel een Mp worden, dan lijkt mij dat één van de adviezen niet op maat moet zijn geweest.

Voorlopige installatiedatum overeengekomen medio februari, de pomp T komt een aantal maanden later op afroep. Wel krijg ik een rekening aan te betalen, 50% Pomp Mp maar ook de pomp T, terwijl hier geen datum over afgesproken is, niet anders dan een paar maanden later.

Op 1 december een mail gestuurd met het verzoek de aanbetaling aan te passen, echter nog steeds geen bericht terug. Ik krijg toch het het gevoel dat marketing belangrijker is dan advies op maat met de juiste vermogens, daarnaast vind ik 50% aanbetalen ruim 3 tot wellicht 5 maanden tevoren volledig buiten proportie.

Ik was overtuigd, maar voor een besteding van bijna 10k eis ik service en een goed advies, het vertrouwen is derhalve best afgenomen

• Mkw
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 00:11
Matn61 schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:52:
[...]

Ik heb in november de video-intake gehad en inmiddels enigszins geagiteerd.
Mijn woning is 162m² en verdeeld over anderhalf pand, woonhuis 1888 en bovenverdieping huis ernaast.
In het eerste gesprek in oktober vragen gesteld over het benodigde vermogen, de MP was nog niet beschikbaar en hier werd geen woord over gerept. De Ao zou prima voldoende zijn voor de woning.
In het tweede gesprek en video intake moest het echt wel een Mp worden, dan lijkt mij dat één van de adviezen niet op maat moet zijn geweest.

Voorlopige installatiedatum overeengekomen medio februari, de pomp T komt een aantal maanden later op afroep. Wel krijg ik een rekening aan te betalen, 50% Pomp Mp maar ook de pomp T, terwijl hier geen datum over afgesproken is, niet anders dan een paar maanden later.

Op 1 december een mail gestuurd met het verzoek de aanbetaling aan te passen, echter nog steeds geen bericht terug. Ik krijg toch het het gevoel dat marketing belangrijker is dan advies op maat met de juiste vermogens, daarnaast vind ik 50% aanbetalen ruim 3 tot wellicht 5 maanden tevoren volledig buiten proportie.

Ik was overtuigd, maar voor een besteding van bijna 10k eis ik service en een goed advies, het vertrouwen is derhalve best afgenomen
Snap het wel, maar je kunt bij geen enkele verkoper van warmtepompen echt onafhankelijk advies verwachten. Iedereen verkoopt zijn spullen. Dat is erg lastig want echt onafhankelijk advies is niet echt goed te vinden in NL. Bij mij was duidelijk dat het maximale vermogen passend was maar had ook wel graag gehoord dat het minimale vermogen te groot was vanaf 10 graden. Daardoor is continu stoken op de stooklijn geen optie.

De pomp werkt wel gewoon, de app met settings is nu stabiel, maar had alleen meer verwacht van korte lijnen en meer innovatie bij de Warmte, maar ze zijn onbereikbaar, reageren heel traag op e-mails en ik zie meer innovatie bij andere partijen. En de groei zorgt er ook voor dat niet alle monteurs capabel zijn (zo werd bij mij de circulatiepomp verkeerd om gemonteerd).

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:35
jaxxon schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:56:
Tweede twijfel is of ik een 200 liter of 300 liter vat neer moet zetten....
Ik zou altijd voor 300 liter gaan. We hadden hier een HeatCycle van DeWarmte (deze is er inmiddels uit), 200 liter met 2 volwassen die redelijk lang douchen, maar werd toch wel regelmatig minder warm. Toen overgestapt naar Pomp T van 300 liter en sindsdien geen problemen meer gehad, ook niet met extra douchend bezoek in huis. En daarbij kan je 300 liter ook op 50 of 55 graden zetten ipv 60 waardoor het volgens mij niet heel veel meer kost.

Hij draait hier nu op 50 graden en daar kunnen we prima van douchen. Verbruikt zo'n 1,5 - 2 kWh per dag om op te warmen.

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:35
Hier 150 m2 woonoppervlak, vrijstaand huis uit jaren 70, nageïsoleerd. Overal vloerverwarming. Draai met een Pomp AO en een buffervat en dat gaat redelijk goed. Voordeel is dat hij zijn vermogen altijd wel kwijt kan bij milder weer zoals nu (10 graden buiten). Maar op koude dagen rond of onder het vriespunt ben ik blij dat we een houtkachel hebben die kan bijspringen omdat vermogen hard afneemt, ook door vele defrosts.

Helaas was de MP twee jaar geleden nog niet beschikbaar, anders had die ik graag gehad. Is het vervangen nu niet waard, maar op koude dagen met elektrisch element erbij aan gaat er met gemak 60-80 kWh per dag doorheen. Denk dat de MP dat wellicht efficiënter en met meer vermogen had kunnen doen.

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:13
Goedendag, bij mij is er gister de buitenunit (pomp MP) geinstalleerd en vandaag de boiler. Ik keek hier erg naar uit maar dat veranderde al snel. Het installatieplan wat door hun is opgesteld bleek niet te kloppen. Hij worden aangesloten op een leiding van 22mm maar die leiding die zij hadden gekozen was wel 22mm maar van het tapwater. Daardoor was er volgens hen alleen de mogelijkheid om deze aan te sluiten op een 14mm leiding. Aan de telefoon werd me verzekerd dat dit weinig problemen op zal leveren maar wel dat het minder efficient is. Nu geloof ik nog wel dat het beneden, waar deze ook is aangesloten, goed zal werken op de vloerverwarming. Daar zitten tenslotte de 14mm buizen. Maar kan dit echt de rest van huis ook verwarmen? En hoeveel minder efficient hebben we het over? Heeft iemand anders hier ervaringen mee of ideeen over?

• PVPaneel
  • Nu online
@Lennert_S Begrijp ik je nu goed dat ze cv-zijdig de PompMP op 14mm als hoofdleiding willen aansluiten? Of bedoel je de PompT(de boiler)? Dat laatste is plausibel, dat eerste zorgelijk

• Lennert_S
@PVPaneel Nee dat eerste de pomp MP op 14mm. Ze hebben nu wel aangegeven dat ze gaan kijken naar een oplossing maar dat ze hier nu al mee komen vind ik wel zorgelijk ja. Is dat uberhaupt mogelijk om het hele huis over een zo'n dunne leiding te verwarmen?

• RudyL90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:37
Lennert_S schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:20:
@PVPaneel Nee dat eerste de pomp MP op 14mm. Ze hebben nu wel aangegeven dat ze gaan kijken naar een oplossing maar dat ze hier nu al mee komen vind ik wel zorgelijk ja. Is dat uberhaupt mogelijk om het hele huis over een zo'n dunne leiding te verwarmen?
Ligt er een beetje aan hoe lang het stuk van 14 mm is lijkt me. Als het maar een kort stuk is voordat het verbreed zou dat nog best kunnen. Weet je hoe lang is het?

• Mkw
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 00:11
Lennert_S schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:18:
Goedendag, bij mij is er gister de buitenunit (pomp MP) geinstalleerd en vandaag de boiler. Ik keek hier erg naar uit maar dat veranderde al snel. Het installatieplan wat door hun is opgesteld bleek niet te kloppen. Hij worden aangesloten op een leiding van 22mm maar die leiding die zij hadden gekozen was wel 22mm maar van het tapwater. Daardoor was er volgens hen alleen de mogelijkheid om deze aan te sluiten op een 14mm leiding. Aan de telefoon werd me verzekerd dat dit weinig problemen op zal leveren maar wel dat het minder efficient is. Nu geloof ik nog wel dat het beneden, waar deze ook is aangesloten, goed zal werken op de vloerverwarming. Daar zitten tenslotte de 14mm buizen. Maar kan dit echt de rest van huis ook verwarmen? En hoeveel minder efficient hebben we het over? Heeft iemand anders hier ervaringen mee of ideeen over?
Risico is ook wel dat het lawaaierig wordt als er met een te hoge flow water doorheen geperst wordt. Dat hebben wij bij 22mm en daarom is de flow gemaximeerd bij ons tot 16lm.

• RudyL90
Mkw schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:01:
[...]

Risico is ook wel dat het lawaaierig wordt als er met een te hoge flow water doorheen geperst wordt. Dat hebben wij bij 22mm en daarom is de flow gemaximeerd bij ons tot 16lm.
Zeker waar. Wij ook met 22 mm en is verlaagd tot zelfs 13L/min. Maar de COP is wel nog wat je ervan zou mogen verwachten, dus vraag ik me af in hoeverre dat een probleem vormt.
Desalniettemin zou het bij mij de voorkeur houden om op breder aan te sluiten.

• Lennert_S
@RudyL90 Het stuk van 14mm naar mijn vloerverwarming is niet zo lang. Een meter of 6 denk ik. Maar hoeveel 14mm in totaal heb ik geen idee.
@Mkw Ja dat had ik ook gelezen ja. DeWarmte meneer aan de telefoon gaf aan dat ze daar wat aan kunnen doen door de instellingen in de pomp aan te passen. Maar dat zal ook wel van de prestaties af gaan.

De installateurs voor de boiler zijn er nu dus ik wilde toch nog graag nu kijken voor een andere manier van installeren. Zij geven aan dat ze geen andere manier zien zonder veel sloopwerk te doen en dat zal kosten met zich meebrengen (geen dikkere leiding in kruipruimte, te weinig ruimte onder dak, dikkere leidingen zijn in plafond of wand verstopt). Deze kosten zijn niet voor mij mag ik toch hopen na een inschattingsfout van hun maar dan alsnog weet ik niet of dit netjes gerepareerd gaat worden.
De installateur zegt dat het niet zo veel uitmaakt en dat hij dit vaker dit maar ik zit er toch over in. Ik word zo nog gebeld door het kantoor

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-12 16:49
jaxxon schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:19:
De nieuwe pomp MP is inderdaad wel een stap vooruit, neemt niet weg dat ik het niet zie zitten om een dubbele unit neer te zetten, weet ook niet of ik dat er thuis doorkrijg🫣. Design van deWarmte wordt hier nog best gewaardeerd.... Daarnaast heb ik toch echt wel mijn twijfels over hoe dat op mijn aansluiting zou moeten en hoe dit over de 3 fasen te verdelen is. Misschien valt het uiteindelijk mee en wekken beide pompen samen met de warmtepomp voldoende vermogen op, zonder dat het element bij hoeft te springen.

Ik heb nog een ander traject lopen voor een Panasonic 12kW systeem, deze levert nog wel 12kw bij -7°C. Eens horen wat die beste man te vertellen heeft en adviseert. Nu we de sleutel hebben, worden dit soort afspraken toch wel makkelijker.
Ik zou denk ik voor 1x MP gaan. Uiteindelijk zou je ook gewoon kunnen slikken dat die ene keer dat het 's nachts een uurtje -10 is, het 's ochtends bij opstaan een graad kouder is in huis, en gedurende de dag wel weer opwarmd.
Op basis van je gasverbruik red je het makkelijk. En je hebt dat elektrisch element nog voor 3kW extra power als je het dan toch nodig hebt.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - BMW 120i M-sport Pro Misano Blauw

• jjbrrr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:21
Lennert_S schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:18:
Mogen we een foto ontvangen?
Ben heel benieuwd naar het daadwerkelijke uiterlijk van de nieuwe pomp.

• Lennert_S
@jjbrrr
Ze zijn nu nog bezig. Daarna kan ik een foto maken. Waar wil je precies een foto van?

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:14
Hier zijn ze net klaar met installatie van de PompMP. Heb de app geïnstalleerd maar inloggen met de gegevens van mijn warmte account lukt niet. Komt er nog een aparte mail met een login voor de app?

• jjbrrr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:21
Lennert_S schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:14:
@jjbrrr
Ze zijn nu nog bezig. Daarna kan ik een foto maken. Waar wil je precies een foto van?
Ben benieuwd naar hoe de unit er zelf uit ziet. Tot nu toe alleen een soort photoshop foto's gezien.
Eventueel ook hoe het e.e.a. aangesloten is ben ik wel benieuwd naar.
Ziet het er netjes uit?

Alvast bedankt geen haast.

[ Voor 3% gewijzigd door jjbrrr op 09-12-2025 14:28 ]

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
MalleEppie71 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:20:
Hier zijn ze net klaar met installatie van de PompMP. Heb de app geïnstalleerd maar inloggen met de gegevens van mijn warmte account lukt niet. Komt er nog een aparte mail met een login voor de app?
Klopt: aparte mail met login. Bij mij na een dag ofzo.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:38
Beste allemaal,

Wellicht een beetje off-topic,

Onze warmtepomp draait al 2 jaar naar volle tevredenheid, echter heb ik 1 ruimte, trapgat bij de voordeur, waar een radiator hangt die niet warm word(rest van het huis vloerverwarming) en het dus koud is tijdens deze maanden, wij denken er over om elektrische convector op te hangen, iemand hier ervaring mee en tips welke aan te schaffen?

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-12 20:23
dnns85 schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:06:
[...]

Ik zou altijd voor 300 liter gaan. We hadden hier een HeatCycle van DeWarmte (deze is er inmiddels uit), 200 liter met 2 volwassen die redelijk lang douchen, maar werd toch wel regelmatig minder warm. Toen overgestapt naar Pomp T van 300 liter en sindsdien geen problemen meer gehad, ook niet met extra douchend bezoek in huis. En daarbij kan je 300 liter ook op 50 of 55 graden zetten ipv 60 waardoor het volgens mij niet heel veel meer kost.

Hij draait hier nu op 50 graden en daar kunnen we prima van douchen. Verbruikt zo'n 1,5 - 2 kWh per dag om op te warmen.
Goede info,
Wij hebben nu een Atlantic Explorer 195 ltr, na drie douchebeurten van gemiddeld 7-8 minuten is het comfort wel op. Best een fijn apparaat, doet wat het moet doen en destijds nieuw van iemand overgekocht voor 1000E, dan haal je de investering er wel uit.

De pompen van DeWarmte en ook Quatt met 300 liter vat zijn loeiduur, 5 of in geval van Quatt zelfs 6k. Wat is nu het enorme voordeel van deze boilers tov de luchtboilers van bijvoorbeeld LG of Atlantic die zo'n beetje de helft kosten?

• RudyL90
Lennert_S schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:13:
@RudyL90 Het stuk van 14mm naar mijn vloerverwarming is niet zo lang. Een meter of 6 denk ik. Maar hoeveel 14mm in totaal heb ik geen idee.
@Mkw Ja dat had ik ook gelezen ja. DeWarmte meneer aan de telefoon gaf aan dat ze daar wat aan kunnen doen door de instellingen in de pomp aan te passen. Maar dat zal ook wel van de prestaties af gaan.

De installateurs voor de boiler zijn er nu dus ik wilde toch nog graag nu kijken voor een andere manier van installeren. Zij geven aan dat ze geen andere manier zien zonder veel sloopwerk te doen en dat zal kosten met zich meebrengen (geen dikkere leiding in kruipruimte, te weinig ruimte onder dak, dikkere leidingen zijn in plafond of wand verstopt). Deze kosten zijn niet voor mij mag ik toch hopen na een inschattingsfout van hun maar dan alsnog weet ik niet of dit netjes gerepareerd gaat worden.
De installateur zegt dat het niet zo veel uitmaakt en dat hij dit vaker dit maar ik zit er toch over in. Ik word zo nog gebeld door het kantoor
Laat vooral nog weten hoe het afgelopen is. Ben benieuwd ;)

• Schwebb
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 04:29
De Pomp MP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfOu1E3Sb0K930TQ8AETyQKaVdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvEULQcWJa5YzsdVE0IQ4vhy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ3n4LyqahYyRqo6t7QB18zdrE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQsnOhgIRzM46hrY9LCDappJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Lennert_S
@RudyL90 Hij is aangesloten en lijkt goed te werken. Ik heb de app zelf nog niet dus ik kan het niet precies zien. De installateur gaf bij het testen aan dat hij een flow van meer dan 18 haalt en hij gaf aan dat dat goed was. Hoe is dat bij jullie? Het geluid valt me alles mee eerlijk gezegd. Hij staat bij ons op het dak van de hal maar ik hoor vrijwel niks, ook niet in de hal. Zijn er behalve flow en geluid nog meer dingen waar ik op moet letten met deze leiding dikte?

@jjbrrr Ik heb nog geen fotos gemaakt maar zo goed als Schwebb krijg ik hem er niet op want hij staat dus op een dakje.

• RudyL90
Lennert_S schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:17:
@RudyL90 Hij is aangesloten en lijkt goed te werken. Ik heb de app zelf nog niet dus ik kan het niet precies zien. De installateur gaf bij het testen aan dat hij een flow van meer dan 18 haalt en hij gaf aan dat dat goed was. Hoe is dat bij jullie? Het geluid valt me alles mee eerlijk gezegd. Hij staat bij ons op het dak van de hal maar ik hoor vrijwel niks, ook niet in de hal. Zijn er behalve flow en geluid nog meer dingen waar ik op moet letten met deze leiding dikte?

@jjbrrr Ik heb nog geen fotos gemaakt maar zo goed als Schwebb krijg ik hem er niet op want hij staat dus op een dakje.
Bij ons haalde hij in het begin 22L/min, maar dat is door door geluid 13L/min geworden. 18L/min zonder noemenswaardig geluid is dikke prima zou ik zeggen!
Volgens mij heeft de locatie van aansluiting geen invloed op het debiet, de totale weerstand van het systeem bepaalt dat. Het water had hoe dan ook door de dunne leiding gemoeten. Dus ook als je op een bredere leiding aangesloten had was je op die 18 L/min uitgekomen.
Ik zou niet weten waar je meer op zou moeten letten. Als je nog vragen hebt horen wij het wel.

• Pupp3tmast3r
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:17
Hier is de Pomp T net netjes op zolder afgeleverd, klaar voor de installatie van aanstaande vrijdag (Pomp MP komt met de monteurs mee). Hoe dicht staat bij jullie de T tegen de muur? Ben even benieuwd hoever het gevaarte straks de ruimte inkomt in verband met eventueel wegwerken.

• PVPaneel
  • Nu online
@Schwebb Ziet er netjes uit; dank voor de foto's! Als ik de installatie zo zie, vraag ik me af of er nu wel of niet verplichte richtlijnen voor propaanwarmtepompen zijn. Je leest online best veel over de veiligheidszone van 1 meter rond het toestel (dat is iets waar DeWarmte ook mee schermt en wat plaatsing in mijn geval bemoelijkt), maar tegelijkertijd zie ik bij deze installatie de werkschakelaar binnen die zone zitten (is een ontstekingsbron en zou daar dan niet mogen zitten). Als het raam op de foto open kan of ventilatieopeningen heeft en de conifeer op de erfgrens staat (veiligheidszone mag niet over de erfgrens liggen) heb je er dan nog twee te pakken die dan eigenlijk niet voldoen). Het is me alleszins niet duidelijk of dit nu wel of niet een verplichting is/consequenties met zich meebrengt.

[ Voor 18% gewijzigd door PVPaneel op 10-12-2025 09:22 ]

• Pupp3tmast3r
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:17
PVPaneel schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:54:
@Schwebb Ziet er netjes uit! Als ik de installatie zo zie, vraag ik me af of er nu wel of niet verplichte richtlijnen voor propaanwarmtepompen zijn. Je leest online best veel over de veiligheidszone van 1 meter rond het toestel (dat is iets waar DeWarmte ook mee schermt en wat plaatsing in mijn geval bemoelijkt), maar tegelijkertijd zie ik bij deze installatie de werkschakelaar binnen die zone zitten (is een ontstekingsbron en zou daar dan niet mogen zitten). Als het raam op de foto open kan of ventilatieopeningen heeft en de conifeer op de erfgrens staat heb je er dan nog twee te pakken die dan eigenlijk niet voldoen). Het is me alleszins niet duidelijk of dit nu wel of niet een verplichting is/consequenties met zich meebrengt.
Wij werden hier afgelopen week nog wel even over gebeld. De MP komt hier straks ook in de buurt van een raam, dus er werd nog snel even extra gecheckt of die open kon. Werd dan weer niet over het stroompunt gesproken, die zit hier nu ook binnen een meter...

• PVPaneel
  • Nu online
@Pupp3tmast3r Heb je de elektrazaken al geregeld en klopt het dan inderdaad dat er twee kookgroepen in de meterkast bijkomen voor de PompMP?
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste