Als hier geen kundige adviseur tussen zit zou ik niet weten hoe dit een succes kan worden....Frans H schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:02:
[...]
Helemaal mee eens ik vind het ook misleidend om over een 8.4kW pomp te spreken als hij de 5kW niet eens haalt bij -7.
Leuk dat hij bij 20 gr. 8.4kW haalt maar ik heb daar niets aan.
Bij hoge temperaturen wil je zo min mogelijk vermogen en bij lage temperaturen zo hoog mogelijk en daar wil je dus op dimensioneren.
In hun advertenties zou daarom geadverteerd moeten worden met de getallen die hij bij -7 of -10 (oosten van het land) haalt en hoever hij kan terug moduleren (minimum vermogen voor in het voor en najaar).
Dan zouden er heel wat minder mensen teleurgesteld zijn als blijkt dat na een paar dagen koud weer hun huis niet warm te krijgen is.
Ik vraag mij vooral af waarom "De Warmte" niet voor duidelijkheid gaat, wat is het idee daarachter? Is gewoon vooral een vraag, even los van mensen die letterlijk in de kou komen.
Heat Geek Getraind | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |
:strip_exif()/f/image/SDgGyrU748g33E2Cd5ssvv2n.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4DObGhY8CBCokzFUcqIcBFhd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N73dAZBaAmahXyogvoGp6OCJ.jpg?f=fotoalbum_large)