Die zie ik niet, maar wellicht omdat het een PompMP is, er is ook geen pomp-only instelling.BadEendTerror schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 08:19:
In de app inderdaad en systeem werkt ook niet goed.
Komt door de defrosts. Door de stoom die van het toestel afkomt waait dat langs de sensor.BadEendTerror schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:53:
De buitentemperatuur sensor van mijn wp geeft de hele dag continu wisselende waardes aan tussen de -8 en 0 graden. Hebben meer mensen hier last van? Heeft dit nog invloed op de werking?
Ik woon in een rijtjeshuis (±5 m breed) en heb daardoor beperkte ruimte om de buitenunit optimaal te plaatsen. Nu het wat kouder wordt, merk ik dat het geluidsniveau en het aantal inschakelcycli meer aandacht vragen.
Vraag 1:
Heeft iemand hier ervaring met een geluidsreducerende omkasting of geëxperimenteerd met geluidsabsorberend en/of -blokkerend materiaal rond de buitenunit?
Ik ben vooral benieuwd wat in de praktijk echt werkt zonder de luchtstroom of efficiëntie te veel te beïnvloeden.
Vraag 2:
Ik heb zelf het idee dat er een interferentie is tussen het ontwerp van het rooster en de ventilatorbladen. Het geluid doet denken aan een soort “wopp wopp wopp”, vergelijkbaar met een helikopter.
Heeft iemand het geluid vergeleken met en zonder rooster, of hier specifiek iets aan aangepast?
Benieuwd naar ervaringen, metingen of concrete oplossingen.
Vraag 1:
Heeft iemand hier ervaring met een geluidsreducerende omkasting of geëxperimenteerd met geluidsabsorberend en/of -blokkerend materiaal rond de buitenunit?
Ik ben vooral benieuwd wat in de praktijk echt werkt zonder de luchtstroom of efficiëntie te veel te beïnvloeden.
Vraag 2:
Ik heb zelf het idee dat er een interferentie is tussen het ontwerp van het rooster en de ventilatorbladen. Het geluid doet denken aan een soort “wopp wopp wopp”, vergelijkbaar met een helikopter.
Heeft iemand het geluid vergeleken met en zonder rooster, of hier specifiek iets aan aangepast?
Benieuwd naar ervaringen, metingen of concrete oplossingen.
Misschien is het een idee voor reageerders om even aan te geven of ze een PompMP hebben of een PompAO; met die eerste is zo goed als geen relevante ervaring; jullie zijn de testgroep dus er valt nog niet veel over te zeggen...