Ervaringen met startup DeWarmte pompAO (l/w hybride WP)

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-11 21:08
Is er al iets bekend over een "propaan variant" van de warmte?
Voor zover ik weet is deze nog niet beschikbaar?
Voor mijn gevoel niet handig om nu nog een R32 variant te laten installeren toch?

Wellicht wil ik ooit een groot boilervat gaan verwarmen, en die propaan kan een hogere temperatuur leveren toch?

• Pupp3tmast3r
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:40
Robbie-1 schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:31:
Is er al iets bekend over een "propaan variant" van de warmte?
Voor zover ik weet is deze nog niet beschikbaar?
Voor mijn gevoel niet handig om nu nog een R32 variant te laten installeren toch?

Wellicht wil ik ooit een groot boilervat gaan verwarmen, en die propaan kan een hogere temperatuur leveren toch?
De MP gebruikt al wel R290, weet niet of de AO dat ook gaat doen...

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:43
Nog even over de Pomp T: ja het systeem kan de Pomp AO inschakelen als warmte-aanvoer nodig is. Verder is het wel van belang dat de Pomp T niet ergens middenin maar aan het eind van het circuit zit, omdat het restwarmte uit het water haalt en dat water daarna dus niet meer geschikt is om mee te verwarmen totdat de AO het opnieuw heeft opgewarmd.

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dan zou de Pomp T voor mij dus niet geschikt zijn, want hij zou in het midden komen van de installatie. Zowel vanaf een plaatsing van de PompAO aan de voorkant, als aan de achterkant van mijn woning.
Ik ga dus op zoek naar andere warmtepompboiler voor de zekerheid.
Wel vreemd dat ze bij DeWarmte hier niet op wijzen....

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:35
rokil schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:39:
Dan zou de Pomp T voor mij dus niet geschikt zijn, want hij zou in het midden komen van de installatie. Zowel vanaf een plaatsing van de PompAO aan de voorkant, als aan de achterkant van mijn woning.
Ik ga dus op zoek naar andere warmtepompboiler voor de zekerheid.
Wel vreemd dat ze bij DeWarmte hier niet op wijzen....
Ik zou eens kijken naar een andere warmtepompboiler. Behalve dat die voordeliger zijn dan de PompT, zijn de meeste ook op lucht. Je sluit ze aan op de buitenlucht (invoer/afvoer lucht) en dan aan op je warmwatercircuit, volledig gescheiden van je CV circuit. Veel mensen hebben er een van Atlantic hier op het forum, maar er is keus genoeg.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - BMW 120i M-sport Pro Misano Blauw

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste