[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 253 254 Laatste
Acties:

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:58
Hachy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:45:
Electra heeft de prijzen bij de Electra snellaadstations in Nederland verlaagd naar €0,29/kWh bij het afrekenen met hun app.
[Afbeelding][Afbeelding]
Source en credits: https://www.threads.com/@electricfelixdotcom/post/DYO60OsjhiB?xmt=AQG0ty9hzb7ZpqYSr0UIbAXHb_a0Wd4c3e2hJ6xOL0yuCA
Vind sowieso dat Electra lekker bezig is! Wel grappig dat ze je nog steeds het abbo proberen te verkopen voor 0,39 cent.

[ Voor 3% gewijzigd door thomvh op 12-05-2026 22:49 ]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:27
thomvh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:41:
[...]

0,62 euro in de BTW (19% voor Duitsland). Alle landen hetzelfde. Maar is alleen mogelijk met een pas in NL.
Dat kan met ovo toch ook?

Waarom zou moeilijk doen met die rarAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CXwQ7D7Gcvt2aC7byMQBFF4tjs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J9ICZaTXM27a6VXsucksXodG.png?f=fotoalbum_large e pas

En met ovo nog veel meer andere voordelen

• thomvh
boyette schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:49:
[...]

Dat kan met ovo toch ook?

Waarom zou moeilijk doen met die rar[Afbeelding] e pas

En met ovo nog veel meer andere voordelen
Kost geen geld. Maandelijkse facturatie. Voor incidentieel snelladen is het een betere deal dan OVO if you ask me. Bijkomend voordeel ze rekenen geen BTW over de laadkosten ook in het buitenland. Scheelt mij weer 15-24% (volgens mij is dat dat volledige BTW scope in Europa) als ik me weer eens een blauwe maandag in het buitenland bevind.

Daarnaast even out of scope.
Ben gestopt met OVO gebruiken, ze kunnen facturen van vorige maand niet eens fatsoenlijk in de app laten zien. Heb 1,5 week op hun support moeten wachten om het mij allemaal toe te sturen. Ben er beetje klaar mee. Als particulier zeker aan te raden. Maar voor zakelijk gebruik is het niet te doen. Zou met liefde voor ze betalen. Als ze nou gewoon die facturen een jaar+ toegankelijk maken. Moeten ze toch zelf ook opslaan. Maar dat blijkt lastig. Ik heb daar eerder mensen over zien klagen in hier.

[ Voor 19% gewijzigd door thomvh op 12-05-2026 23:03 ]

• boyette
thomvh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:52:
[...]

Kost geen geld. Maandelijkse facturatie. Voor incidentieel snelladen is het een betere deal dan OVO if you ask me. Bijkomend voordeel ze rekenen geen BTW over de laadkosten ook in het buitenland. Scheelt mij weer 15-24% (volgens mij is dat dat volledige BTW scope in Europa) als ik me weer eens een blauwe maandag in het buitenland bevind.

Daarnaast even out of scope.
Ben gestopt met OVO gebruiken, ze kunnen facturen van vorige maand niet eens fatsoenlijk in de app laten zien. Heb 1,5 week op hun support moeten wachten om het mij allemaal toe te sturen. Ben er beetje klaar mee. Als particulier zeker aan te raden. Maar voor zakelijk gebruik is het niet te doen. Zou met liefde voor ze betalen. Als ze nou gewoon die facturen een jaar+ toegankelijk maken. Moeten ze toch zelf ook opslaan. Maar dat blijkt lastig. Ik heb daar eerder mensen over zien klagen in hier.
Facturen krijg je toch gewoon per mail na elke sessie

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Nee. Niet structureel

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• thomvh
boyette schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 00:38:
[...]

Facturen krijg je toch gewoon per mail na elke sessie
Nee, dat is de grap. Je krijgt ze soms. Soms niet. Vaak krijg je alleen een bonnetje zonder BTW.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWIzlrVBTRqUC-yhGIzFRTJ0C1Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kc2DfvRBOX04AWzmI6QCTkpx.png?f=fotoalbum_large

Dit is geen valide bon voor mij om BTW op terug te krijgen. Daar moet ik de factuur voor hebben. Die kan je bij ze krijgen via de app. Want in de mail wordt die niet bijgeboegd. Maar zodra de maand voorbij is werken al die links niet meer. De enige die correct gaat elke maand is de 2 of 8 euro voor het abbo. De rest is het een beetje gokken of die zo aan komt of als factuur.

[ Voor 10% gewijzigd door thomvh op 13-05-2026 07:57 ]

• thomvh
Electra heeft de prijzen bij de Electra snellaadstations in Nederland verlaagd naar €0,29/kWh bij het afrekenen met hun app.
[Afbeelding][Afbeelding]
Source en credits: https://www.threads.com/@electricfelixdotcom/post/DYO60OsjhiB?xmt=AQG0ty9hzb7ZpqYSr0UIbAXHb_a0Wd4c3e2hJ6xOL0yuCA
Dit lijkt trouwens wel alleen op consumenten accounts. Zakelijk zie ik nog 0,69 euro staan.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10
Zijn goed bezig idd, zelfs al hier in Groningen!
Als ze met die prijzen wat meer zouden adverteren liep het er storm!
Zit flink onder de regionale AC-prijs.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10
thomvh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:59:
[...]

Dit lijkt trouwens wel alleen op consumenten accounts. Zakelijk zie ik nog 0,69 euro staan.
Ach, particulieren mogen ook wel eens een voordeeltje hebben. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• boyette
thomvh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:54:
[...]

Nee, dat is de grap. Je krijgt ze soms. Soms niet. Vaak krijg je alleen een bonnetje zonder BTW.[Afbeelding]

Dit is geen valide bon voor mij om BTW op terug te krijgen. Daar moet ik de factuur voor hebben. Die kan je bij ze krijgen via de app. Want in de mail wordt die niet bijgeboegd. Maar zodra de maand voorbij is werken al die links niet meer. De enige die correct gaat elke maand is de 2 of 8 euro voor het abbo. De rest is het een beetje gokken of die zo aan komt of als factuur.
Ik zie inderdaad dat je maar ongeveer een maand terug kunt inde app. Maar ik mis nergens bonnetjes.

Ik krijg na elke sessie een receipt en een bill. Het enige wat vaak voor komt is dat de precieze sessie details nog niet direct bekend zijn en dan komt dat pas een dag of dagen later. Soms nooit maar dan betaal je ook niets.

• thomvh
boyette schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:23:
[...]

Ik zie inderdaad dat je maar ongeveer een maand terug kunt inde app. Maar ik mis nergens bonnetjes.

Ik krijg na elke sessie een receipt en een bill. Het enige wat vaak voor komt is dat de precieze sessie details nog niet direct bekend zijn en dan komt dat pas een dag of dagen later. Soms nooit maar dan betaal je ook niets.
Alleen als je dus een bedrijf hebt en elk bonnetje moet verzamelen. Ze niet consistent via de mail komen. Moet je dus constant bonnetjes blijven verzamelen en direct downloaden en in je boekhouding verwerken. Dat klinkt als iets simpels. Maar dat is echt een vervelend klusje om dat constant te moeten doen, want als je het een keer per maand doet kun je net een paar bonnen missen. Je moet dus binnen een maand de factuur downloaden anders moet je op support wachten om je alles toe te sturen. Dat vind ik voor het feit dat ik ervoor moet betalen de kleine korting niet waard.

[ Voor 3% gewijzigd door thomvh op 13-05-2026 09:03 ]

• boyette
thomvh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:02:
[...]

Alleen als je dus een bedrijf hebt en elk bonnetje moet verzamelen. Ze niet consistent via de mail komen. Moet je dus constant bonnetjes blijven verzamelen en direct downloaden en in je boekhouding verwerken. Dat klinkt als iets simpels. Maar dat is echt een vervelend klusje om dat constant te moeten doen, want als je het een keer per maand doet kun je net een paar bonnen missen. Je moet dus binnen een maand de factuur downloaden anders moet je op support wachten om je alles toe te sturen. Dat vind ik voor het feit dat ik ervoor moet betalen de kleine korting niet waard.
Ja maar dat hoef je maar 1x per maand te doen en zon dingen moet je sowieso voor veel zaken 1x per maand

Maar dat wil je inderdaad wel zoveel mogelijk automatiseren .. het is een argument.

• thomvh
boyette schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:04:
[...]

Ja maar dat hoef je maar 1x per maand te doen en zon dingen moet je sowieso voor veel zaken 1x per maand

Maar dat wil je inderdaad wel zoveel mogelijk automatiseren .. het is een argument.
Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden maar vaak doe ik de volledige correctie van de boeken 1x per kwartaal voor mijn Holding om dan de BTW aangifte in te dienen. Als je dan net een bonnetje vergeten bent, kun je weer contact opnemen met support. Dat is me net iets teveel irritatie voor die paar Euro besparing die het mij oplevert. Goede BTW bonnen leveren zegmaar meer besparing op 😜

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:05
thomvh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:41:
[...]

0,62 euro in de BTW (19% voor Duitsland). Alle landen hetzelfde. Maar is alleen mogelijk met een pas in NL.
Bij hun eigen palen in Duitsland €0,52/kWh

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• thomvh
pmiddeld schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:11:
[...]

Bij hun eigen palen in Duitsland €0,52/kWh
Klopt, alleen het ging erover waarom je de pas nodig hebt. Die heb je namelijk alleen nodig op de partner stations. Want hun eigen palen kun je met de app starten.

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:05
Ping83 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:09:
Heeft iemand recent al eens een EWE-GO laadpas via mailboxde aangevraagd? Ik ben al vanaf begin april bezig om een pas aan te vragen maar de passen komen maar steeds niet aan bij maiboxde. Ik heb er nu al 3 besteld maar helaas zonder succes.Ik heb verschillende manieren geprobeerd door bijvoorbeeld de ID in de voornaam te zetten maar dat werkt blijkbaar niet.
Mij is het twee keer gelukt, één keer met de EWE Go pas en één keer met de EnBW-pas. Hoe ik het gedaan heb heb ik even opgezocht. In de aanhef van mijn facturen staat:

voornaam achternaam ID xxxxxx

Äussere Weberstrasse 57

02763 Zittau

Ik heb achter mijn achternaam het ID-nummer toegevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door pmiddeld op 13-05-2026 10:05 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:20
Puppetmaster schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:10:
[...]

Dat zal wel meevallen, met maar een stuk of 13 laadstations in Nederland. Ik zie in de app overigens overal nog 62ct/kWh staan. De Electra-app is trouwens ook wel een totaal niet AVG-proof gedrocht, je moet allemaal schuifjes stuk voor stuk verschuiven als je niet wil dat al je gegevens worden verkocht aan derden.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Harrie van Til

Doe maar blauw

Puppetmaster schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:10:
[...]

Jammer dat ze zo slecht vertegenwoordigd zijn op de groningen-friesland-poldees-randstad-route

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Pagina: 1 ... 253 254 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2