0,62 euro in de BTW (19% voor Duitsland). Alle landen hetzelfde. Maar is alleen mogelijk met een pas in NL.
[ Voor 6% gewijzigd door thomvh op 12-05-2026 22:43 ]
0,62 euro in de BTW (19% voor Duitsland). Alle landen hetzelfde. Maar is alleen mogelijk met een pas in NL.
[ Voor 6% gewijzigd door thomvh op 12-05-2026 22:43 ]
![]() | ![]() |
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Vind sowieso dat Electra lekker bezig is! Wel grappig dat ze je nog steeds het abbo proberen te verkopen voor 0,39 cent.Hachy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:45:
Electra heeft de prijzen bij de Electra snellaadstations in Nederland verlaagd naar €0,29/kWh bij het afrekenen met hun app.Source en credits: https://www.threads.com/@electricfelixdotcom/post/DYO60OsjhiB?xmt=AQG0ty9hzb7ZpqYSr0UIbAXHb_a0Wd4c3e2hJ6xOL0yuCA
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door thomvh op 12-05-2026 22:49 ]
Dat kan met ovo toch ook?thomvh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:41:
[...]
e pasKost geen geld. Maandelijkse facturatie. Voor incidentieel snelladen is het een betere deal dan OVO if you ask me. Bijkomend voordeel ze rekenen geen BTW over de laadkosten ook in het buitenland. Scheelt mij weer 15-24% (volgens mij is dat dat volledige BTW scope in Europa) als ik me weer eens een blauwe maandag in het buitenland bevind.boyette schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:49:
[...]
Dat kan met ovo toch ook?
Waarom zou moeilijk doen met die rar[Afbeelding] e pas
En met ovo nog veel meer andere voordelen
[ Voor 19% gewijzigd door thomvh op 12-05-2026 23:03 ]
Facturen krijg je toch gewoon per mail na elke sessiethomvh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:52:
[...]
Kost geen geld. Maandelijkse facturatie. Voor incidentieel snelladen is het een betere deal dan OVO if you ask me. Bijkomend voordeel ze rekenen geen BTW over de laadkosten ook in het buitenland. Scheelt mij weer 15-24% (volgens mij is dat dat volledige BTW scope in Europa) als ik me weer eens een blauwe maandag in het buitenland bevind.
Daarnaast even out of scope.
Ben gestopt met OVO gebruiken, ze kunnen facturen van vorige maand niet eens fatsoenlijk in de app laten zien. Heb 1,5 week op hun support moeten wachten om het mij allemaal toe te sturen. Ben er beetje klaar mee. Als particulier zeker aan te raden. Maar voor zakelijk gebruik is het niet te doen. Zou met liefde voor ze betalen. Als ze nou gewoon die facturen een jaar+ toegankelijk maken. Moeten ze toch zelf ook opslaan. Maar dat blijkt lastig. Ik heb daar eerder mensen over zien klagen in hier.
Nee. Niet structureelPuppetmaster schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:31:
En dat kan niet met de app?
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Nee, dat is de grap. Je krijgt ze soms. Soms niet. Vaak krijg je alleen een bonnetje zonder BTW.boyette schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 00:38:
[...]
Facturen krijg je toch gewoon per mail na elke sessie
/f/image/kc2DfvRBOX04AWzmI6QCTkpx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door thomvh op 13-05-2026 07:57 ]
Dit lijkt trouwens wel alleen op consumenten accounts. Zakelijk zie ik nog 0,69 euro staan.Hachy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:45:
Electra heeft de prijzen bij de Electra snellaadstations in Nederland verlaagd naar €0,29/kWh bij het afrekenen met hun app.Source en credits: https://www.threads.com/@electricfelixdotcom/post/DYO60OsjhiB?xmt=AQG0ty9hzb7ZpqYSr0UIbAXHb_a0Wd4c3e2hJ6xOL0yuCA
Zijn goed bezig idd, zelfs al hier in Groningen!Hachy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:45:
Electra heeft de prijzen bij de Electra snellaadstations in Nederland verlaagd naar €0,29/kWh bij het afrekenen met hun app.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ach, particulieren mogen ook wel eens een voordeeltje hebben.thomvh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:59:
[...]
Dit lijkt trouwens wel alleen op consumenten accounts. Zakelijk zie ik nog 0,69 euro staan.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik zie inderdaad dat je maar ongeveer een maand terug kunt inde app. Maar ik mis nergens bonnetjes.thomvh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:54:
[...]
Nee, dat is de grap. Je krijgt ze soms. Soms niet. Vaak krijg je alleen een bonnetje zonder BTW.[Afbeelding]
Dit is geen valide bon voor mij om BTW op terug te krijgen. Daar moet ik de factuur voor hebben. Die kan je bij ze krijgen via de app. Want in de mail wordt die niet bijgeboegd. Maar zodra de maand voorbij is werken al die links niet meer. De enige die correct gaat elke maand is de 2 of 8 euro voor het abbo. De rest is het een beetje gokken of die zo aan komt of als factuur.
Alleen als je dus een bedrijf hebt en elk bonnetje moet verzamelen. Ze niet consistent via de mail komen. Moet je dus constant bonnetjes blijven verzamelen en direct downloaden en in je boekhouding verwerken. Dat klinkt als iets simpels. Maar dat is echt een vervelend klusje om dat constant te moeten doen, want als je het een keer per maand doet kun je net een paar bonnen missen. Je moet dus binnen een maand de factuur downloaden anders moet je op support wachten om je alles toe te sturen. Dat vind ik voor het feit dat ik ervoor moet betalen de kleine korting niet waard.boyette schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:23:
[...]
Ik zie inderdaad dat je maar ongeveer een maand terug kunt inde app. Maar ik mis nergens bonnetjes.
Ik krijg na elke sessie een receipt en een bill. Het enige wat vaak voor komt is dat de precieze sessie details nog niet direct bekend zijn en dan komt dat pas een dag of dagen later. Soms nooit maar dan betaal je ook niets.
[ Voor 3% gewijzigd door thomvh op 13-05-2026 09:03 ]
Ja maar dat hoef je maar 1x per maand te doen en zon dingen moet je sowieso voor veel zaken 1x per maandthomvh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:02:
[...]
Alleen als je dus een bedrijf hebt en elk bonnetje moet verzamelen. Ze niet consistent via de mail komen. Moet je dus constant bonnetjes blijven verzamelen en direct downloaden en in je boekhouding verwerken. Dat klinkt als iets simpels. Maar dat is echt een vervelend klusje om dat constant te moeten doen, want als je het een keer per maand doet kun je net een paar bonnen missen. Je moet dus binnen een maand de factuur downloaden anders moet je op support wachten om je alles toe te sturen. Dat vind ik voor het feit dat ik ervoor moet betalen de kleine korting niet waard.
Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden maar vaak doe ik de volledige correctie van de boeken 1x per kwartaal voor mijn Holding om dan de BTW aangifte in te dienen. Als je dan net een bonnetje vergeten bent, kun je weer contact opnemen met support. Dat is me net iets teveel irritatie voor die paar Euro besparing die het mij oplevert. Goede BTW bonnen leveren zegmaar meer besparing op 😜boyette schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:04:
[...]
Ja maar dat hoef je maar 1x per maand te doen en zon dingen moet je sowieso voor veel zaken 1x per maand
Maar dat wil je inderdaad wel zoveel mogelijk automatiseren .. het is een argument.
Bij hun eigen palen in Duitsland €0,52/kWhthomvh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:41:
[...]
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Klopt, alleen het ging erover waarom je de pas nodig hebt. Die heb je namelijk alleen nodig op de partner stations. Want hun eigen palen kun je met de app starten.
Mij is het twee keer gelukt, één keer met de EWE Go pas en één keer met de EnBW-pas. Hoe ik het gedaan heb heb ik even opgezocht. In de aanhef van mijn facturen staat:Ping83 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:09:
Heeft iemand recent al eens een EWE-GO laadpas via mailboxde aangevraagd? Ik ben al vanaf begin april bezig om een pas aan te vragen maar de passen komen maar steeds niet aan bij maiboxde. Ik heb er nu al 3 besteld maar helaas zonder succes.Ik heb verschillende manieren geprobeerd door bijvoorbeeld de ID in de voornaam te zetten maar dat werkt blijkbaar niet.
[ Voor 8% gewijzigd door pmiddeld op 13-05-2026 10:05 ]
Dat zal wel meevallen, met maar een stuk of 13 laadstations in Nederland. Ik zie in de app overigens overal nog 62ct/kWh staan. De Electra-app is trouwens ook wel een totaal niet AVG-proof gedrocht, je moet allemaal schuifjes stuk voor stuk verschuiven als je niet wil dat al je gegevens worden verkocht aan derden.Puppetmaster schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:10:
[...]
Zijn goed bezig idd, zelfs al hier in Groningen!
Als ze met die prijzen wat meer zouden adverteren liep het er storm!
Zit flink onder de regionale AC-prijs.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Jammer dat ze zo slecht vertegenwoordigd zijn op de groningen-friesland-polders-randstad-routePuppetmaster schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:10:
[...]
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Tja, dat is een hele beste prijs! Ook nog in mijn deel van de StadPuppetmaster schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:10:
[...]
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Dat is goed nieuws. In Rijswijk nu dus kiezen.... Tesla of Electra. Ze zitten naast elkaar.Hachy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:45:
Electra heeft de prijzen bij de Electra snellaadstations in Nederland verlaagd naar €0,29/kWh bij het afrekenen met hun app.
Overdag is de tesla duurder (voor non-subscribers in ieder geval) ... in de nacht komen ze bij elkaar in de buurt qua prijs. Maar mooi om idd 2 Electra pleintjes in de buurt te hebben. (Tesla app laat vandaag 71ct overdag, 41ct nacht zien, resp 51 en 29 met subscription)Gonger schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:22:
[...]
Dat is goed nieuws. In Rijswijk nu dus kiezen.... Tesla of Electra. Ze zitten naast elkaar.
[ Voor 9% gewijzigd door sigio op 13-05-2026 12:02 ]
In Gelderland, Overijssel, Flevoland, Drenthe, Friesland en Groningen zijn er in totaal maar 5 (!) locaties.Harrie van Til schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:57:
[...]
Jammer dat ze zo slecht vertegenwoordigd zijn op de groningen-friesland-polders-randstad-route
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Overdag is Tesla (althans zonder abonnement) inderdaad 11ct/kWh duurder (bij mij 73ct versus 62ct.), maar 's nachts is Tesla weer een stuk goedkoper (44ct versus 62ct). Overigens zijn de Fastned-laadpleinen bij Delft (zonder abonnement) ook maar 7ct duurder dan Electra.sigio schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:00:
[...]
Overdag is de tesla duurder (voor non-subscribers in ieder geval) ... in de nacht komen ze bij elkaar in de buurt qua prijs. Maar mooi om idd 2 Electra pleintjes in de buurt te hebben. (Tesla app laat vandaag 71ct overdag, 41ct nacht zien, resp 51 en 29 met subscription)
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Met abonnement ook hoor, en ook voor Tesla's. Het is een gedifferntieerd tarief.Of-Aaargh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 17:54:
[...]
Overdag is Tesla (althans zonder abonnement) inderdaad 11ct/kWh duurder (bij mij 73ct versus 62ct.), maar 's nachts is Tesla weer een stuk goedkoper (44ct versus 62ct). Overigens zijn de Fastned-laadpleinen bij Delft (zonder abonnement) ook maar 7ct duurder dan Electra.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in EuropaWorld2022 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:49:
Goedemorgen,
Heeft iemand goede tips of ervaringen met welke laadpas ik het beste kan gebruiken in Servië en Bulgarije voor mijn Tesla?
In de Electra app. Overigens zijn alle Electra DC laders 39 cent. Dat 'vanaf' slaat op het feit dat de collega's zoals Fastned duurder zijn met hun abbo.pmiddeld schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:02:
Ik krijg net een mail van Electra. Weer zo'n "vanaf" prijs. En waar vind je de exacte tarieven dan?
[quote]Ontdek ons gloednieuwe Electra+ Smart-abonnement:
Laad vanaf 0.39€/kWh in Nederland. Met dit plan bespaar je automatisch 0.20 € per kWh ten opzichte van het standaardtarief in de app, voor slechts 4.99€/maand.
Profiteer bovendien rechtstreeks via de app van verlaagde tarieven bij stations van Atlante, Fastned en Ionity in heel Europa.
En omdat goed nieuws nooit alleen komt, bieden we je nu je eerste maand gratis aan met de code*:
PLUS [/quote]
Weet je dat zeker? Ionity had ook een vanaf-prijs en daar was het bij bepaalde Ionity stations daadwerkelijk duurder.Pr088 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:04:
[...]
In de Electra app. Overigens zijn alle Electra DC laders 39 cent. Dat 'vanaf' slaat op het feit dat de collega's zoals Fastned duurder zijn met hun abbo.
Nee, dat weet ik niet zeker. Daarom de app checken. Voor zover ik kan zien en heb ervaren hanteert Electra een vast tarief op alle stations.pmiddeld schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:05:
[...]
Weet je dat zeker? Ionity had ook een vanaf-prijs en daar was het bij bepaalde Ionity stations daadwerkelijk duurder.
[ Voor 19% gewijzigd door Pr088 op 18-05-2026 14:08 ]
Het was helaas van korte duur. Dit maakt ze hierdoor niet heel betrouwbaar. €0,59 nu. Meer dan dubbel zo duur.Hachy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:45:
Lekker!
Ze kwamen zonder abbo vanaf 61 cent per kWh. Met abbo 39 cent per kWh.Napsju schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:34:
[...]
Het was helaas van korte duur. Dit maakt ze hierdoor niet heel betrouwbaar. €0,59 nu. Meer dan dubbel zo duur.
En in Italië is het met abo €0,49/kWh lees ik net in een Italiaans forum. Is trouwens niet slecht voor een Italiaanse snellader.Pr088 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:06:
[...]
Nee, dat weet ik niet zeker. Daarom de app checken. Voor zover ik kan zien en heb ervaren hanteert Electra een vast tarief op alle stations.
In België / Frankrijk zijn er blijkbaar dynamische tarieven afhankelijk van drukte bij stations.
Een transparante prijs per kWh
[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 18-05-2026 16:08 ]
Niet betrouwbaar....Napsju schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:34:
Het was helaas van korte duur. Dit maakt ze hierdoor niet heel betrouwbaar. €0,59 nu. Meer dan dubbel zo duur.
Zal een actie geweest zijn?Napsju schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:34:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Harrie van Til op 18-05-2026 22:32 ]
[ Voor 59% gewijzigd door boyette op 18-05-2026 18:37 ]
De tarieven verschillen wel per land. Atlante heeft momenteel überhaupt geen dekking in Nederland of België, dus een Atlante-abo biedt geen voordeel bij Fastned in Nederland of België.thomvh schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:28:
Is eigenlijk ook geen slechte deal. Om bij Fastned mee op te laden...
Ik had het over Electra.Hellbull89 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:32:
[...]
De tarieven verschillen wel per land. Atlante heeft momenteel überhaupt geen dekking in Nederland of België, dus een Atlante-abo biedt geen voordeel bij Fastned in Nederland of België.
De tarieven in mijn vorige bericht gelden specifiek voor Frankrijk
[ Voor 10% gewijzigd door thomvh op 18-05-2026 20:36 ]
Dat klopt, maar dan moet je al veel bij Fastned gaan laden om het Electra-abo eruit te halen.thomvh schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:35:
[...]
Ik had het over Electra.
Voor 5 euro per maand kun je voor 0,64 cent per kWh laden inplaats van de 77 cent die Fastned rekent. Daarbij als je een electra station in de buurt hebt is het nog goedkoper. Het zal misschien aan mij liggen maar 5 euro voelt iets minder pijnlijk dan 12 euro per maand. Ja ik weet dat je dan meer korting krijgt. Maar als je eens sporadisch 1/2x per maand bij Fastned staat loont het misschien, ik heb het niet nagerekend.
Gewoon Italy invullen en English als taal. Niets aan het handje.
Of misschien een foutje? Het vaste tarief lag onder het betaalde abbo-tarief van 39 cent
Zou kunnen. EWE GO heeft een laadpas (gratis, wel met een omweg via een Duits adres nodig), die op alle DC laadpalen € 0,62 per kWh rekent (welke aanbieder dan ook!). Die gebruik ik altijd bij FastNed. Bij hun eigen stations in Duitsland zelfs € 0,52.thomvh schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:35:
[...]
Ik had het over Electra.
Voor 5 euro per maand kun je voor 0,64 cent per kWh laden inplaats van de 77 cent die Fastned rekent. Daarbij als je een electra station in de buurt hebt is het nog goedkoper. Het zal misschien aan mij liggen maar 5 euro voelt iets minder pijnlijk dan 12 euro per maand. Ja ik weet dat je dan meer korting krijgt. Maar als je eens sporadisch 1/2x per maand bij Fastned staat loont het misschien, ik heb het niet nagerekend.
bij FastNed betalen via de FastNed app (zonder abo) kost ook € 0,62 (even gecheckt in de buurt van ons duitse filiaal).Pr088 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:14:
[...]
Zou kunnen. EWE GO heeft een laadpas (gratis, wel met een omweg via een Duits adres nodig), die op alle DC laadpalen € 0,62 per kWh rekent (welke aanbieder dan ook!). Die gebruik ik altijd bij FastNed. Bij hun eigen stations in Duitsland zelfs € 0,52.
[ Voor 36% gewijzigd door Yucko op 19-05-2026 12:22 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nou nog steeds niks binnen. Moet ik in de app de pas blokkeren en kan ik dan een nieuwe aanvragen via de mailbox route?Internet Janny schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:58:
De EweGo pas aangevraagd. Ik ben benieuwd of die echt binnenkomt. Ik heb maar plaatsnaam Niederlande ingevuld.
2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850
Het kost in NL met de EWE GO pas ook maar 0,62 cent per kWh bij Fastned. Waar het anders 0,69 cent zou kosten.Yucko schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:40:
[...]
bij FastNed betalen via de FastNed app (zonder abo) kost ook € 0,62 (even gecheckt in de buurt van ons duitse filiaal).
Wat is dan nog de meerwaarde om de EWE GO laadpas te gebruiken bij FastNed
In Nederland is via de app FastNed minstens 69 cent, of zonder app 77 cent.Yucko schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:40:
[...]
bij FastNed betalen via de FastNed app (zonder abo) kost ook € 0,62 (even gecheckt in de buurt van ons duitse filiaal).
Wat is dan nog de meerwaarde om de EWE GO laadpas te gebruiken bij FastNed
Dat was te verwachten. Ja, dat zou ik doen. EWE GO zal trouwens na een maandje of 3 de pas ook blokkeren is mijn ervaring. Je kunt de digitale pas trouwens gewoon in de tussentijd gebruiken.Internet Janny schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:13:
[...]
Nou nog steeds niks binnen. Moet ik in de app de pas blokkeren en kan ik dan een nieuwe aanvragen via de mailbox route?
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
na 3 maanden niet gebruiken of moet je de pas activeren en wordt deze geblokkeerd als je dat niet binnen 3 maanden na verzenden doet?Pr088 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:37:
[...]
Dat was te verwachten. Ja, dat zou ik doen. EWE GO zal trouwens na een maandje of 3 de pas ook blokkeren is mijn ervaring. Je kunt de digitale pas trouwens gewoon in de tussentijd gebruiken.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik weet niet precies hoe EWE Go het doet, maar ik gebruikte de digitale pas destijds wel (digitaal gekoppeld aan FastNed). Fysieke pas nooit ontvangen en werd na 3-4 maanden geblokkeerd, mogelijk omdat de pas retour afzender ging?Yucko schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:05:
[...]
na 3 maanden niet gebruiken of moet je de pas activeren en wordt deze geblokkeerd als je dat niet binnen 3 maanden na verzenden doet?
[ Voor 4% gewijzigd door Pr088 op 19-05-2026 14:15 ]
ik geef een overzicht met de landen waar je kunt laden met deze app..Harrie van Til schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:16:
[...]
Gewoon Italy invullen en English als taal. Niets aan het handje.
Ik denk dat ze ook gezwicht zijn voor de Italiaanse laadmaffia want prijzen zijn gewoon 0,80 /kwh voor al hun HPC in de Electrip (ingesteld op Italy). Of moet je je eerst aanmelden voor een account met telefoonnummer?Harrie van Til schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:00:
Nieuwe(re) aanbieder in Italië met nette prijzen: Electrip (€0,40/kWh).
Zie YouTube: Lade-TIPP für alle Italien Urlauber: Mit ELECTRIP für 40ct/kWh an HPC Säulen laden!edit:En blijkbaar tot 15 augustus 99% korting op de eerste laadsessie via de app. (In de video wordt 58kWh afgerekend voor €0,23!)
Zie net dat filmpje van 9 maanden geleden is. Onderstaande actie zal wel niet meer gelden...
[ Voor 10% gewijzigd door davidov2008 op 20-05-2026 09:17 ]
Ik begrijp dit soort uitspraken nooit zo, waarom is dat maffia? Staan ze met een pistool op je hoofd?davidov2008 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:07:
Ik denk dat ze ook gezwicht zijn voor de Italiaanse laadmaffia want prijzen zijn gewoon 0,80 /kwh voor al hun HPC in de Electrip (ingesteld op Italy).
Als alle snellaadpalen in een land duur worden, dan wordt jou optie om je boter ergens anders te halen wel zwaar lastig. Om het Maffia te noemen, dat gaat mij ook wat ver. Zolang je buitenlandse partijen houd die het wel goedkoop aanbieden zal het allemaal wel spaak lopen. Maar kan uit eigen ervaring spreken soms is het best lastig om die duren snellaadpalen heen te plannen in Italie.Zjanzjak schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Ik begrijp dit soort uitspraken nooit zo, waarom is dat maffia? Staan ze met een pistool op je hoofd?
Paardenhoofd op je kussen? Als zij (te) hoge prijzen willen hanteren dan doen ze dat toch lekker?
Boeit mij dat nou, ga ik er niet laden, en als het niet anders kan, soit, dan is het maar zo.
Vind ik dat leuk? Nee, maar ja, het is zoals het is.
Als bij de Appie de boter ineens 85 euro per pakje is vind ik ze geen maffia, oplichters, etc.., wel een beetje dom, want dan haal ik daar de boter niet meer.
Ik neem aan dat @davidov2008 dat figuurlijk bedoelt, zeker gezien het om Italië gaat 😉.Zjanzjak schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Ik begrijp dit soort uitspraken nooit zo, waarom is dat maffia? Staan ze met een pistool op je hoofd?
Paardenhoofd op je kussen? Als zij (te) hoge prijzen willen hanteren dan doen ze dat toch lekker?
Boeit mij dat nou, ga ik er niet laden, en als het niet anders kan, soit, dan is het maar zo.
Vind ik dat leuk? Nee, maar ja, het is zoals het is.
Als bij de Appie de boter ineens 85 euro per pakje is vind ik ze geen maffia, oplichters, etc.., wel een beetje dom, want dan haal ik daar de boter niet meer.
Puppetmaster schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:12:
Maffia gaat wat ver idd, maar het vermoeden van kartelvorming ligt al gauw op de loer.
Snap het allemaal, maar wat er gezegd wordt hierboven.thomvh schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:15:
Om het Maffia te noemen, dat gaat mij ook wat ver.
Dat kan, haal het er alleen niet uit, zie ook geen knipoog of zoiets erbij, maar soit, mocht het zo zijn, dan heb ik niets gezegd. Het is alleen dat ik het vaker voorbij zie komen, zulke, of soortgelijke uitspraken, niet alleen hier maar ook in het andere topic (openbare laadpalen etc.) en dan serieus gemeend ook.Roenie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:28:
Ik neem aan dat @davidov2008 dat figuurlijk bedoelt, zeker gezien het om Italië gaat 😉.
Ik zie veel verschillen in prijzen tussen landen, die vermoed ik ook te maken hebben met externe prijsbepalende factoren, zoals huur van grond langs snelwegen, prijs voor een electriciteitsaansluiting, nettarieven voor grootverbruik, stroomprijs, prijs voor onderhoud per land, kosten voor vergunningen etc.Puppetmaster schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:12:
Maffia gaat wat ver idd, maar het vermoeden van kartelvorming ligt al gauw op de loer.
Rekent die het Shell bedrag of Fastned/Electra?Hellbull89 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:02:
Net dit topic gevonden.
Ik beschik over een firmawagen (BYD Seal) met laadpas van de zaak (Shell Recharge). Deze heb ik kunnen toevoegen als betaalmethode via de Fastned- en Electra-apps, en bijgevolg heb ik Autocharge ook kunnen activeren. Wel handig voor de weinige keren dat ik snellaad.
Kanttekening: bij Fastned was het al even mogelijk, maar tot voor kort accepteerde Electra de laadpas van Shell Recharge niet als betaalmethode in de app (wel aan de snellader zelf). Recent moet dit blijkbaar aangepakt zijn, want nu neemt hij deze laadpas wel gewoon aan in de app en dus ook als betaalmiddel bij Autocharge!
2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850
[ Voor 96% gewijzigd door NokiaFan op 21-05-2026 12:35 ]
Dit is niet het Polestar 2 topic.NokiaFan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:05:
Van de week met moeite mijn rechter buitenspiegel laten vervangen. Deze leek eerst met een software update weer automatisch uit te klappen, maar bij het wegrijden weigerde deze opnieuw dienst. Daarna heeft de monteur alsnog een nieuwe spiegel gemonteerd. Duurde een uurtje. Nu werkt het allemaal zoals het hoort, wel zo veilig.
Ook even naar de armsteun/middenconsole laten kijken. Daar zat een lichte kraak in. Lijkt nu ook opgelost.
Inmiddels ruim 16k gereden sinds de derde week van september vorig jaar. Nu klaarmaken voor een weekend België. Zo’n 440 km voor een retour. Lijkt me het dynamisch rijbereik van 590 km en het mooie weer prima te moeten kunnen, zonder tussendoor op te laden.
Bij betalen via de Shell laadpas (aan de zuil zelf of via Autocharge) bij Fastned wordt het Shell-tarief aangerekend, in België is dit momenteel €0,73/kWh.Internet Janny schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 06:38:
[...]
Rekent die het Shell bedrag of Fastned/Electra?
Wel knap dat je op basis van mijn initiële bericht de auto eruit kon halen. 💪🙂Zjanzjak schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:22:
[...]
Dit is niet het Polestar 2 topic.
Ik denk dat je verkeerd verbonden bent, of een verkeerd nummer gedraaid hebt.
Of neem nog een koffie.
Ik moest meteen aan mijn midden steun denken 😜NokiaFan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:22:
[...]
Wel knap dat je op basis van mijn initiële bericht de auto eruit kon halen. 💪🙂
Ik heb er wel ervaring mee, als raadslid in een andere gemeente en goed ingevoerd in laadpalen. Ik ben bang dat je gewoon pech hebt. De gemeenten weten hoe de aanbestdingen werken, Quello of andere aanbieders hebben concessies voor bepaalde jaren (vaak 10 vanaf plaatsing).Smilehunter schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:35:
Beste mede-tweakers, ik wil wat advies vragen rond en achteraf gezien naïeve vraag van mijzelf aan Qwello (/Park & Charge) laadpaal in Amersfoort.
Ik woon in een wijk in Amersfoort waar maar 1 paal was met een competitief tarief, 0,361 cent, geen kleeftarief etc. Deze paal is erg populair en staat bijna altijd vol. Van dezelfde aanbieder (Qwello) staat 3 minuten verderop nog een paal, waar nooit iemand staat. Want daar is het 0,605 per kWh, een uur prijs van 0.303 cent/h en een idle prijs van 0.303 cent/h.
Dus ik heb de gemeente en Qwello gemailed, joh, kunnen jullie die tarieven gelijk trekken, dan worden twee ongebruikte parkeerplaatsen vaker gebruikt. Een grote verbetering voor de EV rijders in mijn buurt die alleen publiek kunnen laden en Qwello verdient er ook meer aan als er mensen laden. De gemeente gaf aan dat ze niks konden doen, wel worden er na de zomer ook nieuwe palen met lagere tarieven geplaatst omdat de gemeente een aanbesteding heeft gedaan voor nieuwe palen. Ik moest bij Qwello zijn.
Nu komt het feest. Mail gestuurd, eerst generiek bericht terug met wat uitleg, Qwello waardeerde mijn feedback. Dus ik weer terug mailen en ze gingen het uitzoeken. Weer dank voor het meedenken. En nu na een hele tijd wachten is de conclusie: "o shit, die paal was gekoppeld aan de verkeerde concessie (gok Gelderland), we moeten deze aan het open markt tarief koppelen, sorry." Dat is echt klantenservice! Een klant die meedenkt belonen door de paal duurder te maken!
Dus nu heb ik voor iedereen in de wijk de goedkope paal om zeep geholpen...
Ik wil het er eigenlijk niet bij laten zitten. Heeft iemand hier ervaring met of je dit soort situaties ergens aan kan kaarten?
Ik overweeg of het nut heeft wat mensen bij elkaar te krijgen en in te spreken in de gemeenteraad. Er is veel te doen aan een gebrek aan parkeerplekken in de wijken in Amersfoort en dan heb je dit soort partijen die laadpalen neerzetten waar je eigenlijk als EV rijder gewoon niet wil staan. En dan zie je dus parkeerplekken die heel weinig gebruikt worden. Kan je laaddrukte van laadpalen ergens publiekelijk vinden en analyseren?
Qwello weet natuurlijk best dat de gemeente Amersfoort een aanbesteding heeft gegund met lagere tarieven en dan lossen ze deze situatie alsnog op door zulke tarieven te blijven hanteren, ik kan er niet bij.
Ik wil in elk geval proberen of het mogelijk is de gemeente bewust te maken van deze praktijken van Qwello en waar mogelijk ze te bewegen dit soort palen uit te faseren en ook onder de brengen bij een bedrijf die wel fatsoenlijke tarieven rekent.
Iemand enige aanknopingspunten waar te starten of ervaring met zo'n situatie?
P.s. ik schuur denk ik tegen het uiten van ongenoegen aan, als dit zo is meld dit dan, dan verplaats ik deze post.