[F1 2022] Race 14 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:
  • 107.989 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
mr_petit schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:15:
Sir Lewis arriverende op de paddock:
[Afbeelding]

...ik hoop dat 'ie er veel inspiratie uit haalt voor aankomende zondag. Meer weet ik niet wat ik erover moet zeggen 8)7
Dit is maar in de paddock, maar ik zou hem wel es willen zien racen in dat outfit, dat zou pas lachen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zit net even highlights te kijken, waarom staat er ineens zo achtelijk lelijk 44 Hamilton op die Mercedes aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
Jackson6 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:31:
Zit net even highlights te kijken, waarom staat er ineens zo achtelijk lelijk 44 Hamilton op die Mercedes aan de zijkant?
Dan heb je de auto van Russell niet gezien?

spoiler:
Is i.v.m. 55 jaar? AMG. Alleen hadden ze in de marketing, v.w.b. afwijkende livery voor deze gelegenheid, een rode voorkant, en die mist dan weer. Wellicht dat ze die niet aandurfden na Hockenheim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:19:
[...]

Ik baal er wel van, het is geen loophole trouwens, gewoon de regels, je hebt twee soorten penalties en van de engine houden ze hem precies op 15. Max moet hem nu maar voorbij zien te komen.
Alles is dan gewon de regels ;) DAS was ook geen loophole, gewoon de regels. Flexiwings, gewoon de regels ;)

En het is wel een "loophole" juist doordat ze nu gebruik maken van een "gat" in de regel in dat de penalty 20+ moet zijn. En hij pakt nu dus een penalty van 15 en een penalty van 5. Alleen zeggen de regels dus niet dat alle penalties in een weekend bij elkaar opgeteld moeten worden (of niet). Als in de regels had gestaan "individuele penalties worden niet bij elkaar opgeteld" dan kon je spreken van "staat in de regels". Dat is niet het geval, dus is het een loophole door soort van onduidelijkheid (of ontbreken van expliciet benoemen of ze wel of niet worden opgeteld).

Overigens wel mooi dat Ferrari dit seizoen al 2x een loophole met gridstaffen gebruikt. Strategie kennen ze nog steeds niet, een motor bouwen kunnen ze nog steeds niet. Maar ze vinden wel de loopholes in de regels. Zal vast van Laurent Mekkies afkomstig zijn dan als ex FIA man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Overigens wel mooi dat Ferrari dit seizoen al 2x een loophole met gridstaffen gebruikt. Strategie kennen ze nog steeds niet, een motor bouwen kunnen ze nog steeds niet. Maar ze vinden wel de loopholes in de regels. Zal vast van Laurent Mekkies afkomstig zijn dan als ex FIA man.
Gewoon jarenlange ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

pro_6or

amateur_60r

[...]

Alles is dan gewon de regels ;) DAS was ook geen loophole, gewoon de regels. Flexiwings, gewoon de regels ;)

En het is wel een "loophole" juist doordat ze nu gebruik maken van een "gat" in de regel in dat de penalty 20+ moet zijn. En hij pakt nu dus een penalty van 15 en een penalty van 5. Alleen zeggen de regels dus niet dat alle penalties in een weekend bij elkaar opgeteld moeten worden (of niet). Als in de regels had gestaan "individuele penalties worden niet bij elkaar opgeteld" dan kon je spreken van "staat in de regels". Dat is niet het geval, dus is het een loophole door soort van onduidelijkheid (of ontbreken van expliciet benoemen of ze wel of niet worden opgeteld).

Is dat zo, pakken ze wel meer dan 15 plaatsen engine penalty, maar zeg in 2 brokjes aanvragen en dan gaan ze dus 2 keer niet over de limiet? En dat mag. Dat lijkt me dan niet te kloppen, kan dat overruled worden?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:48:
[...]

Is dat zo, pakken ze wel meer dan 15 plaatsen engine penalty, maar zeg in 2 brokjes aanvragen en dan gaan ze dus 2 keer niet over de limiet? En dat mag. Dat lijkt me dan niet te kloppen, kan dat overruled worden?
Dus je reageert op een post met een link naar een artikel waarin exact staat uitgelegd welke loophole Ferrari gebruikt, door te zeggen dat het geen loophole is, maar je hebt het artikel niet gelezen? ;)

Bij Leclerc hebben ze voor FP1 zoveel onderdelen gewisseld dat dit 15 plekken straf opleverde. Voor FP2 hebben ze nog een onderdeel vervangen dat 5 plekken straf opleverde. Maar dit wordt gerekend als twee losse penalties, 20 plekken straf. De andere coureurs, zoals Verstappen, hebben maar 1 penalty, met 20+ plekken straf. En de regels stellen dat als je "een penalty" / 1 penalty hebt met 20 of meer plekken straf je op die aparte grid komt te staan. Waarbij, nogmaals, Leclerc dus niet 1 penalty heeft met 20 of meer plekken straf. Hij heeft wel 2 losse straffen, die in totaal 20 plekken opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk Sainz op pole naast Perez voor zondag (de gridstraffen voor de rest reeds afgetrokken).
En dat die het gaan uitvechten voor de winst.
Hamilton en Russell als paria meeliften achterin voor P3.

Dan Charles en Max, afgezien van that is really fast kan nog wel eens een stuivertje wisselen zijn op het einde. Ik zou 2 stints achter Charles hangen om hem op te naaien en tot een fout te dwingen. Inhalen qua pace moet doenbaar zijn als hij nu 0.8s sneller is (maar VT2 zegt niks want koud en nat).

Ik denk dat Max P5 moet kunnen halen als de banden het redden. Al met al is deze race vooral voor een gezonde motor pool te hebben ipv punten voor Charles als Max.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 26-08-2022 23:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:54:
[...]

Dus je reageert op een post met een link naar een artikel waarin exact staat uitgelegd welke loophole Ferrari gebruikt, door te zeggen dat het geen loophole is, maar je hebt het artikel niet gelezen? ;)

Bij Leclerc hebben ze voor FP1 zoveel onderdelen gewisseld dat dit 15 plekken straf opleverde. Voor FP2 hebben ze nog een onderdeel vervangen dat 5 plekken straf opleverde. Maar dit wordt gerekend als twee losse penalties, 20 plekken straf. De andere coureurs, zoals Verstappen, hebben maar 1 penalty, met 20+ plekken straf. En de regels stellen dat als je "een penalty" / 1 penalty hebt met 20 of meer plekken straf je op die aparte grid komt te staan. Waarbij, nogmaals, Leclerc dus niet 1 penalty heeft met 20 of meer plekken straf. Hij heeft wel 2 losse straffen, die in totaal 20 plekken opleveren.
Ik heb die link niet gelezen omdat ik ergens anders al het verhaal had gelezen dat je 15 plaatsen Max op de PU kon hebben, en dan nog andere straffen voor andere zaken. Ik ging er van uit dat het binnen de (die) regels was. Maar wel meer dan 15 PU plekken pakken maar in 2 brokjes is wel viez.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Chevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:09:
Ik denk Sainz op pole naast Perez voor zondag (de gridstraffen voor de rest reeds afgetrokken).
En dat die het gaan uitvechten voor de winst.
Hamilton en Russell als paria meeliften achterin voor P3.
Ik zou VER nog niet helemaal afschrijven. Ik zie het nog gebeuren dat Max gewoon een podium pakt hoor. Die jongens is gek, als het moet slaat hij zich gewoon door het veld heen

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 26-08-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Silent Thunder schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:16:
Ik zou VER nog niet helemaal afschrijven. Ik zie het nog gebeuren dat Max gewoon een podium pakt hoor. Die jongens is gek, als het moet slaat hij zich gewoon door het veld heen
Ik schrijf hem niet af maar P5 is realistisch zonder al te veel gekke dingen. Als hij hoger eindigt des te beter natuurlijk. Maar het geldt ook voor LEC.

Zondagavond weten we wat de uitkomst zal zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chevy454 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:19:
[...]

Ik schrijf hem niet af maar P5 is realistisch zonder al te veel gekke dingen. Als hij hoger eindigt des te beter natuurlijk. Maar het geldt ook voor LEC.

Zondagavond weten we wat de uitkomst zal zijn.
Ik denk dat het vooral gaat aantonen waar Mercedes daadwerkelijk staat. En dat kon nog weleens een beetj tegen vallen.

P3/4 lijkt me haalbaar. P1 want Ferrari misschien nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18
Één goed getimede safety-car en alles is mogelijk.
Snel lijkt Verstappen te zijn en met 1 keer neutralisatie om de opgelopen achterstand ivm inhalen van de rest van het veld, lijkt er veel mogelijk.

Maar goed, achteraan starten maakt ook vele risico's met uitval mogelijk. We zullen het zien.

Wie staan er eigenlijk allemaal op de "second"-grid?

[ Voor 8% gewijzigd door cannibal op 26-08-2022 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
cannibal schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:46:
Één goed getimede safety-car en alles is mogelijk.
Snel lijkt Verstappen te zijn en met 1 keer neutralisatie om de opgelopen achterstand ivm inhalen van de rest van het veld, lijkt er veel mogelijk.

Maar goed, achteraan starten maakt ook vele risico's met uitval mogelijk. We zullen het zien.
Verstappen hoeft natuurlijk geen risico's te nemen. Zoals iemand anders vandaag al schreef: als Verstappen uitvalt en Leclerc wint heeft hij nog steeds een voorsprong van 55 punten. Als Leclerc uitvalt en Verstappen wint... Kan Red Bull al kampioenschap t-shirts regelen.
Wie staan er eigenlijk allemaal op de "second"-grid?
Op mijn minst ook Ocon en ik meen Norris ook.
Schumacher heeft wel engine penalties, maar ook minder dan 20 als ik mij niet verfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Bottas hoort ook nog bij dat engine penalties rijtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

mr_petit schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:15:
Sir Lewis arriverende op de paddock:
[Afbeelding]

...ik hoop dat 'ie er veel inspiratie uit haalt voor aankomende zondag. Meer weet ik niet wat ik erover moet zeggen 8)7
When you want to go out rioting and looting with your friends but your grandma made your balaclava :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:49

Pierre

Van nature lui!

Vandaag 22 jaar geleden een prachtige inhaal actie van Mika

Wel even klikken want FOM _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:58
Die was goud! Prachtig ook om te zien hoe beweeglijk de auto's zijn.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Ze kunnen zo gehaaid zijn bij Ferrari, maar dan tijdens de race gaat alle slimheid overboord en maken ze zoveel fouten. :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:24
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:54:
[...]

Leuke interpretatie van the-race, maar dat is wel een vrij absurde interpretatie van de regels:
Should a driver use more Power Unit elements than the numbers prescribed in Article
28.2 of any one of the elements during a Championship, a grid place penalty will be
imposed upon him at the first Competition during which each additional element is used.
Penalties will be applied according to the following table and will be cumulative:
Dus: Als er meer elementen worden gebruikt dan toegestaan wordt er "a" (ofwel 1 of een) grid penalty toegepast bij de eerstvolgende competitie (raceweekend). Penalties zijn cumulatief.
Ik zie niet hoe iemand dat kan uitleggen als dat je elke FP aparte penalties krijgt voor je motor-elementen en dat ze dan op magische wijze niet meer cumulatief zijn.

Dus Leclerc heeft nu 20 plaatsen straf met de volgende componenten, MGU-K, ES, en CE. Dus vandaag pakt hij nog de MGU-H, ICE en TC. En dan denken ze weer 15 plaatsen te krijgen....

Ik ga er van uit dat the-race de strafdocumenten van de FIA heeft gelezen, zag dat daar 2 aparte straffen in staan a 5 en 15 plaatsen en er een mooi clickbait artikel van heeft gemaakt. Ik neem aan dat de FIA zoiets heeft van, Leuk Ferrari, maar je pakt straks nog 3 elementen, de optelling doen we wel na FP3, anders blijven we bezig.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 23:34

Bloodclot

Jawier!

Laat max maar lekker helemaal achteraan starten, lekker rustig bocht1 door dan knallen.

Bocht1 van spa is toch wel 1 van de meest gevaarlijke 'eerste bocht' op de kalender. Desnoods start je vanuit de pits

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Moet de race helaas misse , dus morgen mn telefoon en alle andere media uit :P en dan meteen terugkijken als ik thuis ben. Wordt pittig

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:28

DataGhost

iPL dev

MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:36:
[...]

Leuke interpretatie van the-race, maar dat is wel een vrij absurde interpretatie van de regels:
Ik hou het erop dat die website absolute trash is. Er was een tweet van Medland waarin hij zei dat hij een dergelijk gerucht had gehoord, volgens mij zijn ze daar direct bovenop gesprongen met de foute uitleg van iemand van Reddit ofzo erbij. Helemaal zonder de regels zelf te lezen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Jasphur schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:13:
Moet de race helaas misse , dus morgen mn telefoon en alle andere media uit :P en dan meteen terugkijken als ik thuis ben. Wordt pittig
En terwijl je bij de voordeur staat hoor je de buren schreeuwen, wat een race! en Lecler er weer uit...

Of Viaplay die in het terugkijk overzichtje de podiumuitslag van de kwalificatie laat zien.
Of Viaplay, terwijl je bij de start op pauze hebt gezet, en na een 1,5 uur weer wil starten, toch even switched naar de live feed voor 15sec..

True story :/

Het is moelijker dan je denkt! Maar ik wens je alle succes van de wereld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Plint schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

En terwijl je bij de voordeur staat hoor je de buren schreeuwen, wat een race! en Lecler er weer uit...

Of Viaplay die in het terugkijk overzichtje de podiumuitslag van de kwalificatie laat zien.
Of Viaplay, terwijl je bij de start op pauze hebt gezet, en na een 1,5 uur weer wil starten, toch even switched naar de live feed voor 15sec..

Het is mij gelukkig al eerder een keer gelukt en de F1TV app heeft anti-spoiler opties :P of was het de F1 app. Ik weet het even niet meer.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:36:
[...]

[...]

Dus: Als er meer elementen worden gebruikt dan toegestaan wordt er "a" (ofwel 1 of een) grid penalty toegepast bij de eerstvolgende competitie (raceweekend). Penalties zijn cumulatief.
Ik zie niet hoe iemand dat kan uitleggen als dat je elke FP aparte penalties krijgt voor je motor-elementen en dat ze dan op magische wijze niet meer cumulatief zijn.

Dus Leclerc heeft nu 20 plaatsen straf met de volgende componenten, MGU-K, ES, en CE. Dus vandaag pakt hij nog de MGU-H, ICE en TC. En dan denken ze weer 15 plaatsen te krijgen....

Ik ga er van uit dat the-race de strafdocumenten van de FIA heeft gelezen, zag dat daar 2 aparte straffen in staan a 5 en 15 plaatsen en er een mooi clickbait artikel van heeft gemaakt. Ik neem aan dat de FIA zoiets heeft van, Leuk Ferrari, maar je pakt straks nog 3 elementen, de optelling doen we wel na FP3, anders blijven we bezig.
De regel die jij citeert gaat dan weer wel over de plekken straf, die cumulatief zijn. Niet over wanneer de "back of the grid" regel van toepassing is. Dus Leclerc start sowieso achteraan (P1 kwalificeren + 20 plekken straf = 21 dus nog steeds ergens achteraan). Maar afhankelijk van de interpretatie wanneer je naar de "engine penalties" grid wordt geplaatst start hij dus ergens rond P15 met Verstappen, Norris, Ocon, Bottas per definitie achter hem op de "penalty grid", of vanaf de "penalty grid" en dus moet hij kwalificeren om voor aan dit groepje te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:09
[...]

Dat laatste is echt een complete faal van viaplay.
Als ik later start met kijken zie ik sowieso altijd eerst een aantal seconden live, daarna start pas het begin van de stream.

Nu ik het weet hou ik er rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

De regel die jij citeert gaat dan weer wel over de plekken straf, die cumulatief zijn. Niet over wanneer de "back of the grid" regel van toepassing is.
Jawel, direct daaronder staat namelijk
If a driver incurs a penalty exceeding fifteen (15) grid places he will be required to start
the race from the back of the starting grid
Je krijgt dus uiteindelijk een (1) grid penalty die is opgebouwd uit cumulatieve penalties per component, en als die groter is dan 15 plaatsen start je back of the grid. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

De regel die jij citeert gaat dan weer wel over de plekken straf, die cumulatief zijn. Niet over wanneer de "back of the grid" regel van toepassing is. Dus Leclerc start sowieso achteraan (P1 kwalificeren + 20 plekken straf = 21 dus nog steeds ergens achteraan). Maar afhankelijk van de interpretatie wanneer je naar de "engine penalties" grid wordt geplaatst start hij dus ergens rond P15 met Verstappen, Norris, Ocon, Bottas per definitie achter hem op de "penalty grid", of vanaf de "penalty grid" en dus moet hij kwalificeren om voor aan dit groepje te starten.
Straffen zijn cumulatief.
5+15+15=35
35 exceeds 15.
Leclercs penalty wordt back of the grid, niet 35.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53
.. Al is de Ferrari nog zo snel, hun taktiek verknalt het wel..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Zolang Leclerc en Verstappen niet elkaar het leven zuur gaan maken na de start zie ik Max wat sneller door het veld rijden dan Leclerc.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:51
Extigo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:43:
Verstappen heeft zich toch even moeten melden.
[Afbeelding]
Max krijgt waarschuwing omdat hij voordrong. Heel bizarre situatie daar bij die proefstart. Marshalls zwaaien met gele vlaggen en dirigeren iedereen in de startrij. Max rijdt iemand (Ric?) voorbij die half op de rijbaan staat, vervolgens voegt hij voor MAG in. Wat er inderdaad best lomp uitziet, maar wel begrijpelijk na die vlaginstructie. Want ja, gele vlaggen negeren…
Maar vervolgens zie je VET en OCO die startrij negeren. Dus blijkbaar waren die gele vlaggen daar anders bedoeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsjVWlGSBpfrjBG69o22RAvGWOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zj2exAvSrV2koNybi0uawIjY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Toke_gt op 27-08-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Ik denk dat het ook wel wat zegt over dat de regels dit soort rariteiten blijven behouden. Het voelt allemaal zo amateuristisch aan af en toe. Gaan ze nu 'in a race weekend' toevoegen, of laten ze dit gewoon erin staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 11-09 00:53
Bloodclot schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:51:
Laat max maar lekker helemaal achteraan starten, lekker rustig bocht1 door dan knallen.

Bocht1 van spa is toch wel 1 van de meest gevaarlijke 'eerste bocht' op de kalender. Desnoods start je vanuit de pits
Dat denk ik ook. Het zou mij niet verbazen als VER lekker vanuit de pitstraat zal starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat het ook wel wat zegt over dat de regels dit soort rariteiten blijven behouden. Het voelt allemaal zo amateuristisch aan af en toe. Gaan ze nu 'in a race weekend' toevoegen, of laten ze dit gewoon erin staan?
Als het toegestaan is volgens de regels dan lijkt mij dat ze het sowieso niet per direct kunnen verbieden. En waarschijnlijk dat het dan ook pas per volgend seizoen aangepast kan worden. Gaten op technisch vlak doen ze nog wel eens af met een TD, maar gaten in het reglement an zich doen ze denk ik niet zomaar aanpassen. Zie ook Abu Dhabi, daar hebben ze ook niet per direct / met terugwerkende kracht de regels aangepast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Thinlanet schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

Dat denk ik ook. Het zou mij niet verbazen als VER lekker vanuit de pitstraat zal starten.
Waarmee je meteen een 5 seconden achterstand hebt. Dan kun je nog beter P20 starten en rustig in T1 rijden. En Verstappens starts op Spa zijn volgens mij ook niet zo succesvol. Moet ik toch weer meteen aan 2016 denken waar hij zijn eerste frontrow start heeft, die niet perfect is en die in Ferrari sandwich beland en het kinda einde race is, door schade (P11 geworden haalden ze gisteren nog aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bloodclot schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:51:

En nu met dat grind waardoor er geen uitloopzone meer is al helemaal.
Kan nog wel eens lastig worden om heelhuids bocht 1 door te komen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Deze rariteit bestaat niet. Het was een "gerucht", Medland heeft over dat gerucht getweet zonder de regels te kennen, The Race (tsja, The Race... :') ) heeft daar dan weer een artikel over gemaakt, al die dingen worden 1:1 op Reddit gepost en het gaat de grote echokamer in, niemand lijkt de regels daadwerkelijk te lezen en opeens is het allemaal onzeker, loophole, rariteit. In de regels is het heel duidelijk. Maar als in 2022 kennelijk Twitter als leidend wordt gezien:

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 27-08-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dat zijn de momenten dat het als volwassene geoorloofd is je vingers in je oren te doen, je 👀 dicht en bleblebleble te blijven roepen.

Moet je natuurlijk wel weten wát die momenten zijn.

Ik zet mijn tv nooit uit op een voetbal zender als ik het begin Vd wedstrijd niet ga halen. En dan het terugkijken starten uit de gids en daar naar de zender scrollen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Waarmee je meteen een 5 seconden achterstand hebt. Dan kun je nog beter P20 starten en rustig in T1 rijden. En Verstappens starts op Spa zijn volgens mij ook niet zo succesvol. Moet ik toch weer meteen aan 2016 denken waar hij zijn eerste frontrow start heeft, die niet perfect is en die in Ferrari sandwich beland en het kinda einde race is, door schade (P11 geworden haalden ze gisteren nog aan).
De starts zijn cruciaal, ook op Hongarije. Max was voorzichtig maar pakte wel na de hairpin wat plaatsen, dat stelde hem later in staat om op de juiste momenten pitten. Het was nog altijd bloedlink door het gooien en smijten van anderen.

Eventuele track position tov leclerc is dat ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wat is die F1tvpro app toch zo fijn. Viaplay suck etc etc. Het suck niet, je internet zuigt ballen... Het Engelse commentaar is ruk, nietus, wellus...

Kunnen we het terug over de race hebben nu wel alle emoties over de kwaliteit van uitzendingen hebben samengevat in 2 lijnen?

Het is dus duidelijk dat the Race voor clickbaits en dubbelzinnigheden heeft gezegd. Maar ik snap niet waarom Ferrari dan de parts in meerdere delen hebben ingebouwd. Om de invloeden van de onderlinge delen op het geheel te testen?

Maar wie start nu dan volledig aan the back of the grid? Enkel Max en Charles op dit moment?

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Tja in bocht 1 ben je toch afhankelijk van degene om je heen, dus lijn kiezen en hopelijk dat iedereen rustig blijft en ruimte laat. Hopelijk zit Magnussen niet te dicht in de buurt, die wil zijn neus dit jaar nog al eens ergens tussen drukken, meestal alleen met schade voor hemzelf tot gevolg.
Chevy454 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:58:
Het is dus duidelijk dat the Race voor clickbaits en dubbelzinnigheden heeft gezegd. Maar ik snap niet waarom Ferrari dan de parts in meerdere delen hebben ingebouwd. Om de invloeden van de onderlinge delen op het geheel te testen?

Maar wie start nu dan volledig aan the back of the grid? Enkel Max en Charles op dit moment?
Zal gedeeltelijk met vrijdagmotor te maken hebben, de vrijdag rijden met de oudste motor die je hebt en zaterdag pas de ICE, turbo en MGUH pakken, waarom ze dan CE, ES etc gesplit hebben tussen fp1 en fp2 kan te maken hebben met testen inderdaad.

Ik geloof Norris, Ocon, Leclerc, Verstappen en verder nog even wachten wat men in FP3 doet.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Chevy454 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:58:
Ze namen eerst twee componenten voor 15 plaatsen, wat nog niet back of the grid is. Wellicht dat ze daarop hoopten, maar dat er tijdens P1 iets aan de CE kapot ging waardoor ze die alsnog moesten vervangen, of ze hadden P1 nodig om die te testen, of wat anders. Wat ik mij meer afvraag is waarom ze niet ook de ICE enz mee vervangen nu Leclerc sowieso achteraan moet starten want gezien hun betrouwbaarheid tot nu toe hebben ze die extra ICE hard nodig en op dit moment is 'ie "gratis".
Verstappen, Leclerc, Ocon en Norris sowieso. Er zijn ook nog wat versnellingsbak-penalties en de regels zijn op dat gebied juist iets onduidelijker, er staat niet expliciet dat die bij de engine penalties opgeteld worden maar als dat wel zo is, starten Schumacher (10 engine) en Bottas (15 engine) met beide 10 plekken voor hun versnellingsbakken ook achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:33
Wat ik op AMuS lees is dat Verstappen gisteren in de 2e vrije training al met de nieuwe motor reed en dat Leclerc alleen met het nieuwe hybride systeem rondreed. Pas vandaag worden de motor, turbocompressor MGU-H en MGU-K bij Leclerc vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Chocoball schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:19:
Wat ik op AMuS lees is dat Verstappen gisteren in de 2e vrije training al met de nieuwe motor reed en dat Leclerc alleen met het nieuwe hybride systeem rondreed. Pas vandaag worden de motor, turbocompressor MGU-H en MGU-K bij Leclerc vervangen.
Ik was al bijna bang dat het strategie-team van Ferrari ook zeggenschap had over de monteurs maar dit ziet er een stuk logischer uit ja. MGU-K was gisteren al vervangen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Zo deden ze dat ook in Canada geloof ik.
FP1 nieuwe motor (zonder turbo, dus ICE + MGUH + MGUK + CE + ES(?)) zonder straf.
In FP2 hadden ze er opeens weer een nieuwe CE ingeschroefd voor 10 plaatsen straf.
In FP3 volgde toen pas de nieuwe 4e motor (ICE, TC, MGUH, MGUK).

Die nieuwe ICE, TC en MGUH hebben ze er gisteravond of vanochtend wel ingeschroefd. :)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:00
Ligt iedereen nog te maffen op de camping? Is hier precies zo stil :+

Of iedereen staat nu in de fan zone waar het Red Bull duo nu op het podium staat

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:25:
Zo deden ze dat ook in Canada geloof ik.
FP1 nieuwe motor (zonder turbo, dus ICE + MGUH + MGUK + CE + ES(?)) zonder straf.
In FP2 hadden ze er opeens weer een nieuwe CE ingeschroefd voor 10 plaatsen straf.
In FP3 volgde toen pas de nieuwe 4e motor (ICE, TC, MGUH, MGUK).

Die nieuwe ICE, TC en MGUH hebben ze er gisteravond of vanochtend wel ingeschroefd. :)
Mag ook vanavond nog na Q zolang het geen andere spec is :) maar ik zou gokken dat ze liever nu al weten of een van de onderdelen DOA is dan wanneer de race start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Kenhas schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:27:
Ligt iedereen nog te maffen op de camping? Is hier precies zo stil :+

Of iedereen staat nu in de fan zone waar het Red Bull duo nu op het podium staat
Ik zit gewoon thuis, zoals denk ik de meesten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Zouden ze dan ook full throttle gaan tijdens de Q om alles te testen?
Of op slakkengangetje om geen extra risico te nemen omdat ze toch niet voor de pole kunnen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 27-08-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
DataGhost schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

Mag ook vanavond nog na Q zolang het geen andere spec is :) maar ik zou gokken dat ze liever nu al weten of een van de onderdelen DOA is dan wanneer de race start.
Ferrari en Leclerc hebben ervaring met denken na de Q dat het wel goed zit en dat het och kapot is (Monaco vorig jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Thinlanet schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:35:
[...]
Dat zou misschien zo gek nog niet zijn, zeker niet nu de uitloop in de eerste bocht is veranderd in een grindbad. Je kunt erop wachten dat het grind er voor gaat zorgen dat de "uitzwaaiers" nu hun plek op de baan moeten houden. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Zou zonde zijn als het "hoofdgerecht" voor deze race in de eerste bocht al een mislukking zou zijn.

Mercedes 1 & 2 dit weekend? (ik roep maar eens wat) 🙊

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Silent Thunder schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:28:
Zouden ze dan ook full throttle gaan tijdens de Q om alles te testen? Of op de dooie sloffen om geen extra risico te nemen omdat ze toch niet voor de pole kunnen gaan.
Als de versnellingsbak-straffen van Schumacher en Bottas zodanig meetellen dat ze ook back of the grid moeten starten kan je met P1 starten vanaf P15, dus daar is nog best wat te halen. Ook kan dat aantal rijders een aanzuigende werking hebben op nog meer onderdelenwissels bij andere (vooral top-)rijders, aangezien de gridstraf relatief dan minder impact heeft. Dat zorgt er vervolgens weer voor dat het voorste deel van de grid met meer tragere auto's gevuld is, wat ook voordelig is. Mocht iedereen nou een nieuwe motor pakken heeft uiteindelijk netto niemand gridstraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Bij Sainz deden ze het volgens mij ook zo, vrijdag een CE penalty en zaterdag de rest.
hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Dat zou misschien zo gek nog niet zijn, zeker niet nu de uitloop in de eerste bocht is veranderd in een grindbad. Je kunt erop wachten dat het grind er voor gaat zorgen dat de "uitzwaaiers" nu hun plek op de baan moeten houden. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Tja bocht 1 is gevaarlijk, maar de eerste ronde is ook het moment om zoveel mogelijk plaatsen te winnen bij diverse bochten (1, 5, 8, 12, 18). Als je vanuit de pits start kan je zo een seconde of 5 achter de rest rijden met geen kans om plaatsen te winnen.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
DataGhost schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Als de versnellingsbak-straffen van Schumacher en Bottas zodanig meetellen dat ze ook back of the grid moeten starten kan je met P1 starten vanaf P15, dus daar is nog best wat te halen. Ook kan dat aantal rijders een aanzuigende werking hebben op nog meer onderdelenwissels bij andere (vooral top-)rijders, aangezien de gridstraf relatief dan minder impact heeft. Dat zorgt er vervolgens weer voor dat het voorste deel van de grid met meer tragere auto's gevuld is, wat ook voordelig is. Mocht iedereen nou een nieuwe motor pakken heeft uiteindelijk netto niemand gridstraffen.
Dit geeft eigenlijk ook wel aan dat ze een beetje doorgeslagen zijn met hoe lang de motoren door moeten gaan, als werkelijk waar iedereen gedurende het seizoen over de limiet gaat. Mag wat mij betreft best wat meer ruimte in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:46:
[knip]

Tja bocht 1 is gevaarlijk, maar de eerste ronde is ook het moment om zoveel mogelijk plaatsen te winnen bij diverse bochten (1, 5, 8, 12, 18). Als je vanuit de pits start kan je zo een seconde of 5 achter de rest rijden met geen kans om plaatsen te winnen.
Verstappen is toch wat terughoudender geworden, zoals hij dat zelf zegt. Dat was de laatste race ook al goed te zien direct na de start. Ik zou het erg zonde vinden als ie er na de eerste bocht al uit zou liggen of zoveel schade zou hebben dat ie geen "normale" race meer zou kunnen rijden of veel te vroeg de pits op moet gaan zoeken, maar zo kijk ik er tegenaan. Op het moment supreme gaat het vaak toch anders als je dacht.

Zeggen ze tegen Perez dat ie het in Oostenrijk niet buitenom in bocht 4 moet proberen (gezien het andere jaar), gaat ie het alsnog proberen. Tja? :'(

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:28:
Zouden ze dan ook full throttle gaan tijdens de Q om alles te testen?
Of op slakkengangetje om geen extra risico te nemen omdat ze toch niet voor de pole kunnen gaan.
De winst qua plekken is beperkt inderdaad, zie vorig jaar Sochi van Max. Maar om te testen moet je uiteindelijk hard gaan. Je moet alles goed opwarmen en controleren dat de cool down curves en dergelijke kloppen.

Vaak genoeg dat ik mijn collega's op fouten heb betrapt omdat ze niet op een degelijk manier hard zijn gegaan. Een software overflow of missed task zie je niet zo snel bij een quick langzaam aan test. Uiteindelijk moet die motor gewoon hard gaan en daar moet je op testen en niet laf zijn.

Zoals ik het altijd zeg: we verkopen motoren, leuk dat het op je bench / simulatie of HIL werkt. Dat is voor dSpace en Matlab hun inkomen, niet de onze.

En zo een mentaliteit zullen ze bij de F1 (muv Ferrari) vast ook hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2022 12:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

De F3 race is geweest en ik vraag me serieus af wie de plaatsing van de grindbakken heeft verzonnen. Die grindbak bij T1 heeft geen enkele nut, bij T4 zorgt het voor meer problemen en de grindbak bij Blanchimont is gewoon gevaarlijk omdat je dan stuurloos de bandenstapel ingaat met hoge snelheid.

Ben benieuwd of we dit weekend nog meer 'halo saving crashes' gaan zien. Het niveau in F3 was weer geweldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59
hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:54:
[...]

Verstappen is toch wat terughoudender geworden, zoals hij dat zelf zegt. Dat was de laatste race ook al goed te zien direct na de start. Ik zou het erg zonde vinden als ie er na de eerste bocht al uit zou liggen of zoveel schade zou hebben dat ie geen "normale" race meer zou kunnen rijden of veel te vroeg de pits op moet gaan zoeken, maar zo kijk ik er tegenaan. Op het moment supreme gaat het vaak toch anders als je dacht.

Zeggen ze tegen Perez dat ie het in Oostenrijk niet buitenom in bocht 4 moet proberen (gezien het andere jaar), gaat ie het alsnog proberen. Tja? :'(
Verstappen wordt er tegenwoordig vaak van beticht dat hij "rustiger" is geworden. Maar als je jaren rondrijd in de wetenschap dat je gegarandeerd niet WDC kan worden en tot de Max (pun intended) moet gaan om een kleine kans te hebben op een enkele zege dan rij je volgens mij heel anders dan wanneer je vanaf dag 1 weet dat je een contender bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Lynx, bericht > beticht? Hij zegt het zo zelf, recentelijk nog, maar wat je schrijft lijkt mij ook aardig logisch.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dit wordt erger en erger...
Nog niet eens kwalificatie en de FIA weet het blijkbaar al niet meer met hun eigen regels.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Bij Viaplay vertellen ze ook het verhaal dat VER achter LEC komt te staan.

Wat een aanfluiting allemaal weer.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 11-09 00:53
RobertMe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Als je dusdanig veel overspeed hebt en je na 3 ronden het gat met P19 hebt gedicht en zo met DRS de deelnemers een voor een oprolt. Het is een veilige keuze, misschien te veilig. VER in de melee in Hongarije of Sochi vorig jaar ging redelijk voorzichtig, maar ook daar had het zo mis kunnen gaan. Het hangt denk ik allemaal af welke banden men gaat kiezen. Met de harde band starten (als VER deze wel aan de praat krijgt itt RUS) en die eerste paar ronden gebruiken voor de juiste heat cycle/opbouw is misschien niet eens een slecht idee. Longruns op de verschillende compounds heb ik nog maar weinig van kunnen terugzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

chevsticks schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Dit geeft eigenlijk ook wel aan dat ze een beetje doorgeslagen zijn met hoe lang de motoren door moeten gaan, als werkelijk waar iedereen gedurende het seizoen over de limiet gaat. Mag wat mij betreft best wat meer ruimte in komen.
Wat mij betreft geeft het aan dat er teveel ruimte in de regels is gelaten voor betrouwbaarheids-fixes en dat de huidige straffen inadequaat zijn om te voorkomen dat teams extra motoren gaan gebruiken zodat ze die gedurende het seizoen harder kunnen laten lopen. Red Bull had vorig jaar het seizoen uit kunnen rijden zonder gridstraffen als er niet met de auto's gekegeld was waardoor motorschade ontstond. Vanaf dit jaar is er een freeze qua performance en bovendien nieuwe brandstof, dus de fabrikanten hebben vol ingezet op performance over betrouwbaarheid in de hoop dat ze de betrouwbaarheid gedurende het seizoen kunnen/mogen aanpakken. Ik verwacht dat er vanaf komend jaar minder ploffende motoren zullen zijn waardoor deze limieten weer prima lijken, echter als ze de straffen niet verzwaren (van 10 5 5 ... naar bijv. 5 10 15 ... en eventueel doorschuiven van "teveel" penaltyplaatsen naar volgende races) verwacht ik dat teams nog steeds vier of vijf motoren per jaar gaan plannen omdat tweemaal een gridstrafje best te incasseren is. Dus if anything is er teveel ruimte. Met een beetje terugschroeven van de motoren kunnen ze allemaal prima een seizoen uitrijden met drie stuks. Nou ja, misschien behalve Ferrari en Renault want die ploffen bijna vaker buiten de cilinders dan er binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Help!!!! schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:00:
^
Bij Viaplay vertellen ze ook het verhaal dat VER achter LEC komt te staan.

Wat een aanfluiting allemaal weer.
Ja, maar dat zegt allemaal niks. Een plaatsje hoger of lager is maar een startplek, er komt zoveel meer bij kijken. Als je 3 rondes verder bent dan kan het alweer heel anders zijn. Ik maak mij daar nog niet es druk om.

Herinner je nog dat LEC telkens pole pakte tijdens de Q, en de dag later Max doodleuk zegevierde?

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 27-08-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kunnen ze niet beter constructeurs punten aftrekken i.p.v. coureurs opzadelen met (blijkbaar vage) gridstraffen? De constructeur is toch verantwoordelijk voor de auto?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Bij Sky DE melden ze dat Spa volgend jaar waarschijnlijk weer op de kalender staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:09:
De F3 race is geweest en ik vraag me serieus af wie de plaatsing van de grindbakken heeft verzonnen. Die grindbak bij T1 heeft geen enkele nut, bij T4 zorgt het voor meer problemen en de grindbak bij Blanchimont is gewoon gevaarlijk omdat je dan stuurloos de bandenstapel ingaat met hoge snelheid.

Ben benieuwd of we dit weekend nog meer 'halo saving crashes' gaan zien. Het niveau in F3 was weer geweldig.
Bij T1 geen nut, behalve dan dit effect proberen te voorkomen, wat bij F3 werkte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6qxOL5amLqsNY6gQe47D_vpBHU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6Za1VeD17P5fLpKYh4H9ck78.png?f=user_large

Welke grindbak in bocht 4?

Als je bij Blanchimont de grindbak ingaat dan was je waarschijnlijk al stuurloos op weg naar de muur, die ligt zo ver weg van de baan.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 19:13
stekkiekiller schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:08:
Bij Sky DE melden ze dat Spa volgend jaar waarschijnlijk weer op de kalender staat
https://www.reddit.com/r/...3_confirmed_see_you_next/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:29:
[...]
Mercedes 1 & 2 dit weekend? (ik roep maar eens wat) 🙊
Sainz en Perez zouden allebei sneller moeten zijn en nu voor de winst moeten kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
warp schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:08:
Kunnen ze niet beter constructeurs punten aftrekken i.p.v. coureurs opzadelen met (blijkbaar vage) gridstraffen? De constructeur is toch verantwoordelijk voor de auto?
Ik weet niet of dat helemaal eerlijk is. Vooral de kleine teams die nauwelijks punten binnenharken zijn dan toch de dupe. Je krijgt immers vooral je geld uit de contructorspunten en als je als team maar een paar hebt die dan worden afgepakt dan kun je fluiten naar verhouding veel geld voor kleine teams?
Of is dat wat te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:00
Na een kwartier nog altijd geen ferrari's?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:29
Die wachten op de regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Kenhas schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:17:
Na een kwartier nog altijd geen ferrari's?
Bij Ferrai zitten er niet eens banden op beide wagens.
Banden zitten erop nu

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 27-08-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
''never give up''
Leuke tekst op de achterkant van die RB helm, wie van de twee was dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Silent Thunder schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:21:
''never give up''
Leuke tekst op de achterkant van die RB helm, wie van de twee was dat?
Perez

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik krijg altijd een enorme Schwarzenegger vibe als ik die Steiner hoor praten

Ik wacht nog altijd tot hij een keer Hasta la vista, baby! zegt.

[ Voor 32% gewijzigd door Silent Thunder op 27-08-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Wie weet wat dat apparaatje was wat rechts op het tankgedeelte werd geplaatst bij de alfa toen hij achteruit de pits ingeduwd werd? Ontluchting achtig ding?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Audio FX lap :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Gaan Verstappen en Perez tow-practice doen?
Edit: Verstappen inmiddels een stuk verder op de baan

[ Voor 39% gewijzigd door StefanVerkerk op 27-08-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Zhou, Schumacher en Leclerc met een hele rits aan nieuwe motorcomponenten:
https://www.fia.com/sites...0for%20this%20Event_0.pdf

Verstappen ook een extra CE en ES.

[ Voor 8% gewijzigd door MrOleo op 27-08-2022 13:34 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Dat stukje groen, mag je daar nu wel of niet overheen rijden?

Ik zag dat PER een stukje overeen ging net, voordat hij over de streep ging

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/61t642H/Untitled5.png

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Max: "Er was geen vlag?"
GP: "Er was in Qatar ook geen vlag..."

LOL

[ Voor 8% gewijzigd door StefanVerkerk op 27-08-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Dat zal Gasly zijn geweest dan achter Max.

CAR 10 (GAS) OFF TRACK AND CONTINUED AT TURN 17
27 Aug 2022, 13:36:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Silent Thunder schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:34:
Dat stukje groen, mag je daar nu wel of niet overheen rijden?

Ik zag dat PER een stukje overeen ging net, voordat hij over de streep ging

[Afbeelding]
Als je maar 2 banden op de witte lijn langs het asfalt houdt mag je overal naast de baan waar je wil. Dus ja dat mag.
StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:36:
Max: "Waar was die vlag dan?"
GP: "Er was in Qatar ook geen vlag..."

LOL
Ik zie wel een groen paneel, maar een gele vlag zie ik daar ook niet, die is goed verscholen...

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:54:
Nog niet eens kwalificatie en de FIA weet het blijkbaar al niet meer met hun eigen regels.
[Twitter]
Dat is natuurlijk ook niet helemaal nieuw :+ FIA en regels correct uitvoeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:40:
Ik zie wel een groen paneel, maar een gele vlag zie ik daar ook niet, die is goed verscholen...
Daar was hij al voorbij voordat die op geel sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:58
warp schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:08:
Nou ja, sommige coureurs trappen hun hok zo hard af dat daar extra slijtage tot gevolg heeft.
spoiler:
:+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:54:
[Twitter]
Nu Leclerc een straf krijgt voor een ICE, een TC, een MGU-H en een EX maakt het niet meer uit, dat is sowieso een straf van 20 en dus groter dan 15. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
TURN 17 INCIDENT INVOLVING CAR 1 (VER) NOTED - FAILING TO SLOW UNDER YELLOW FLAGS
27 Aug 2022, 13:48:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Je valt in ieder geval niet meteen van je stoel af als je beide Mercedes tijden ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Gaat VER in de quali door naar q3? Of strategisch eruit bij q1?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat was Leclerc...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Beetje overdreven die rooie vlag...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ricardo246 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:51:
Gaat VER in de quali door naar q3? Of strategisch eruit bij q1?
Hij moet wel omdat hij voor die andere bak moet kwalificeren voor waarschijnlijk P15.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18
Geel was genoeg toch...................man man man

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
"Snel jongens, ga even wat vegen op de baan zodat het lijkt alsof die rode vlag nodig was!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
aveenhuysen schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:53:
Geel was genoeg toch...................man man man
Bij Ferrari hoort toch rood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
13.56 mogen ze weer. 4 minuten tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:47:
[...]
Daar was hij al voorbij voordat die op geel sprong.
Yep op Stroll zijn onboard zie je een paneel aanspringen, daar was Verstappen al voorbij.

[ Voor 12% gewijzigd door MrOleo op 27-08-2022 13:59 ]

erutangiS

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord