Hij haalt de cashback van z'n gasprijs af, daarmee komt hij op die 1,01.Anoniem: 1420638 schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:41:
[...]
1,01? Volgensmij was de laagste tarief 1,13.
Zoals bekend kan een modelcontract je verlossen (in elk geval nu nog) van die pesky terugleverboete c.q. -kosten. Of dat interessant is, hangt af van je verbruik, netbeheerder (die tarieven wisselen per netregio), of je panelen (en hoeveel) hebt, etc.
Ik heb vandaag bij de meeste leveranciers de relevante modelcontract stroomkosten van hun website geplukt (zonder netbeheerkosten en overheidsteruggave) en dit in een overzicht geplakt incl. de rechtstreekse weblink. Of daar nog wat vanaf te halen valt met een belletje, is de vraag.
Disclaimer: sorry gasgebruikers, ik heb alleen stroom.
Om een Excel bestandje in tabelvorm in te lezen, is met de invoerkeuze "Tabel" op GoT niet te doen. Of het ligt aan mij (is het meest waarschijnlijke
). Zodoende een plaatje ervan gemaakt - zie hieronder.
Edit: aanpassing VandeBron -> scusi die € 0,22 is zonder energiebelasting. De totale leveringsprijs voor elektriciteit is 0,35353 per kWh voor enkeltarief, 0,36752 voor normaal tarief en 0,33929 voor daltarief.
Ik heb vandaag bij de meeste leveranciers de relevante modelcontract stroomkosten van hun website geplukt (zonder netbeheerkosten en overheidsteruggave) en dit in een overzicht geplakt incl. de rechtstreekse weblink. Of daar nog wat vanaf te halen valt met een belletje, is de vraag.
Om een Excel bestandje in tabelvorm in te lezen, is met de invoerkeuze "Tabel" op GoT niet te doen. Of het ligt aan mij (is het meest waarschijnlijke

Edit: aanpassing VandeBron -> scusi die € 0,22 is zonder energiebelasting. De totale leveringsprijs voor elektriciteit is 0,35353 per kWh voor enkeltarief, 0,36752 voor normaal tarief en 0,33929 voor daltarief.
:strip_exif()/f/image/7WgbcdlUq0YcGMR0leW1Ldnb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Tao op 03-09-2024 15:40 ]
Het lijkt er op dat je de energiebelasting bent vergeten bij Vandebron?Tao schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:27:
Zoals bekend kan een modelcontract je verlossen (in elk geval nu nog) van die pesky terugleverboete c.q. -kosten. Of dat interessant is, hangt af van je verbruik, netbeheerder (die tarieven wisselen per netregio), of je panelen (en hoeveel) hebt, etc.
Om een Excel bestandje in tabelvorm in te lezen, is met de invoerkeuze "Tabel" op GoT niet te doen. Of het ligt aan mij (is het meest waarschijnlijke![]()
). Zodoende een plaatje ervan gemaakt - zie hieronder.
Edit: aanpassing VandeBron -> die € 0,22 lijkt zonder energiebelasting te zijn, dus check dat nog even.
[Afbeelding]
Ja, my bad. Aangepast.Starck schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:34:
[...]
Het lijkt er op dat je de energiebelasting bent vergeten bij Vandebron?
[ Voor 6% gewijzigd door Tao op 03-09-2024 15:40 ]
@Tao Engie:
Enkeltarief € 0,32357 per kWh
Dubbeltarief N/D € 0,33859/0,30695 per kWh
Vaste kosten p/m € 40,20
Terugleververgoeding € 0,01 per kWh
https://www.engie.nl/energie/modelcontract/aanvragen/
En het is een variabel contract (onbepaalde tijd)
Vaste kosten p/m € 40,20
[ Voor 11% gewijzigd door esphome op 03-09-2024 20:50 ]
32 cent per kWh en 40 euro vaste vergoeding en 1 cent tlv, dat kun je toch geen aanbieding noemen?esphome schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:49:
@Tao Engie:
Vaste kosten p/m € 40,20
Hoi!
Vergeleken met Innova kun je het wel een mooie aanbieding noemen.EWK schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:04:
[...]
32 cent per kWh en 40 euro vaste vergoeding en 1 cent tlv, dat kun je toch geen aanbieding noemen?
Mijn posting was bedoelt als aanvulling op de tabel van Tao over modelcontracten. Tao vond namelijk niet de informatie op de Engie site.
Naar welke tarieven kijk jij? Innova is een stuk goedkoper (1 jaar vast)esphome schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:59:
[...]
Vergeleken met Innova kun je het wel een mooie aanbieding noemen.
Hoi!
Hij vergeleek het met het modelcontract bij Innova (wat ik in mijn overzicht vermeldde).EWK schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:04:
[...]
Naar welke tarieven kijk jij? Innova is een stuk goedkoper (1 jaar vast)
Innova vraagt 78,55 vaste kosten per maand....
Tao schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:12:
[...]
Hij vergeleek het met het modelcontract bij Innova (wat ik in mijn overzicht vermeldde).
Dat moest ik dan hieruit opmaken?Vergeleken met Innova kun je het wel een mooie aanbieding noemen.
.
Vaste leveringskosten € 95,59 per jaar 1 jaar vastInnova vraagt 78,55 vaste kosten per maand....
[ Voor 18% gewijzigd door EWK op 03-09-2024 23:17 ]
Hoi!
Niet bij een modelcontract (zie de link in mijn overzicht). Als je dat aanklikt, zie jeEWK schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:16:
[...]
[...]
Dat moest ik dan hieruit opmaken?
.
[...]
Vaste leveringskosten € 95,59 per jaar 1 jaar vast
Uw vaste leveringskosten zijn:
Excl. btw Incl. btw
Per jaar € 779,00 € 942,59
Per dag* € 2,13425 € 2,58244
* Gebaseerd op 365 dagen.
942,59 : 12 = etc.
Super fijn! Ik was exact het zelfde aan het denken dus ben blij dat iemand nu alvast het werk gedaan heeft!Tao schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:27:
[Afbeelding]
Vraagje; Zijn er nog bijzondere voorwaarden bij bijvoorbeeld Vattenfall? Kijkend naar de vaste kosten per maand en het feit dat ik ongeveer een verbruik van 8000 en opbrengst van 7000 kWh heb, lijkt Vattenfall wellicht het interessants (al had ik afgezworen ooit bij deze club klant te worden).
Ik heb nu een modelcontract aangevraagd bij Powerpeers maar die komen qua tarieven niet in de buurt:
- Vaste leveringskosten stroom: 14,99
- Leveringskosten stroom: 0,355498
Bij mijn weten hanteert Vattenfall geen bijzondere voorwaarden.
Maar het is natuurlijk altijd goed om hun Algemene leveringsvoorwaarden en andere juridische documenten van tevoren door te nemen. Of, als je b.v. nog vragen hebt hoe ze salderen, ze te bellen.
Maar het is natuurlijk altijd goed om hun Algemene leveringsvoorwaarden en andere juridische documenten van tevoren door te nemen. Of, als je b.v. nog vragen hebt hoe ze salderen, ze te bellen.
*knip* Offtopic.
[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 04-09-2024 16:17 ]
Waarom niet dynamisch? Dan zou je bv bij Zonneplan gemiddeld €75 kwijt zijn per maand met jou verbruik.AndereKoekoek schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:54:
Het is een beetje stil hier. Zo stil dat ik niet door had dat mijn (alleen stroom)contract eind september verloopt.
Huidige tarieven Vattenfal
30,5 cent per kwh piek
25,6 cent per kwh dal
Vaste kosten 10,99 per maand
Vattenfal deed via een pop-up in de app een aanbod met soortgelijke tarieven. (31 ct /29 ct)
Hierdoor zou ons maandbedrag omhoog zijn gegaan.
Ons verbruik minus teruglevering:
2009kwh - 1201 kwh = 808 kwh normaal
3431 kwh - 448 kwh = 2983 kwh dal
Greenchoice, incl panelen, welkom terug staat op:
25,8 cent dal
26,7 cent piek
12,7 cent terugleverkosten
9,32 vaste kosten
Maandelijks bedrag 91 euro
Vattenfall via Whatsapp een berichtje gestuurd dat ik eigenlijk geen zin heb om over te stappen, maar het verschil in tarieven te hoog is om in te gaan op hun aanbod. Vervolgens dit aanbod gekregen van Vattenfal
26,8 cent (enkel tarief)
165,- pj / 13,75 per maand vaste terugleverkosten (staffel 1500-1750 kwh)
95,- / 7,00 per maand vaste leverkosten
Maandelijks bedrag 89 Euro
Ben zelf wel tevreden met het aanbod en niet het idee dat er bij een grotere partij iets scherpers te vinden is. Wil niet bij een kleine leverancier zoals OM, gezien wij ooit klant waren bij Welkom energie toen dat op de fles ging.
Vereniging eigen huis heeft ook weer een veiling voor collectieve inkoop gedaan. Winnaars zijn Vandebron met 1 of 3 jaar vast en Frank Energy met een dynamisch contract.
1 jaar werkt met een cashback / korting op de jaarrekening. Bij 3-jaar gelden vaste lage tarieven:
Stroom:
€ 0,17390 enkel
€ 0,18904 piek
€ 0,15900 dal
€ 90 vast per jaar
Gas:
€ 1,17311
€ 90 vast per jaar
Ik ben er maar voor gegaan.
1 jaar werkt met een cashback / korting op de jaarrekening. Bij 3-jaar gelden vaste lage tarieven:
Stroom:
€ 0,17390 enkel
€ 0,18904 piek
€ 0,15900 dal
€ 90 vast per jaar
Gas:
€ 1,17311
€ 90 vast per jaar
[ Voor 17% gewijzigd door areyouben op 08-09-2024 11:01 ]
Jeetje, dat is scherp!areyouben schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:56:
Vereniging eigen huis heeft ook weer een veiling voor collectieve inkoop gedaan. Winnaars zijn Vandebron met 1 of 3 jaar vast en Frank Energy met een dynamisch contract.
Stroom:
€ 0,17390 piek
€ 0,15900 dal
€ 90 vast per jaar
Gas:
€ 1,17311
€ 90 vast per jaar
Heb recent een nieuw contract afgesloten voor 1 jaar bij Greenchoice (ingang 2025) voor 21 cent normaal, 20 cent dal, gas 1,15.
Nu wel spijt van, vreesde een forse stijging door alle politieke onrust en vond geen goed 3-jarig contract.
[ Voor 19% gewijzigd door Reintje op 08-09-2024 00:51 ]
Is dit met of zonder heffingen etc?areyouben schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:56:
Stroom:
€ 0,17390 piek
€ 0,15900 dal
€ 90 vast per jaar
Gas:
€ 1,17311
€ 90 vast per jaar
Linkjje?!?areyouben schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:56:
Stroom:
€ 0,17390 piek
€ 0,15900 dal
€ 90 vast per jaar
Gas:
€ 1,17311
€ 90 vast per jaar
Via de website van veh kan je je aanmelden voor de collectieve inkoop.
Leuk, maar geef ons dan wel aub het complete plaatje, dus bv inclusief terugleverkosten voor degene die zonnepanelen hebben.areyouben schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:56:
Stroom:
€ 0,17390 piek
€ 0,15900 dal
€ 90 vast per jaar
Gas:
€ 1,17311
€ 90 vast per jaar
Waarom meld je je niet gewoon aan? Tis gratis hoor. De terugleverkosten zijn vast per maand, maar wel afhankelijk van de hoeveelheid. Ze zijn hier op de website van Vandebron te vinden. De terugleververgoeding na salderen is bij dit contract € 0,14.Catdogsf schreef op zondag 8 september 2024 @ 07:46:
[...]
Leuk, maar geef ons dan wel aub het complete plaatje, dus bv inclusief terugleverkosten voor degene die zonnepanelen hebben.
De tarieven die ik hierboven gaf zijn inclusief alle heffingen en BTW.
[ Voor 16% gewijzigd door areyouben op 08-09-2024 08:21 ]
Ik had mij er voor ingeschreven, maar heb nog geen aanbod. Hopelijk komt deze nog..
Dit aanbod zit er mij inziens goed uit als ik op de vergelijkingssites kijk
Ik heb ook nog geen bericht ontvangen van ze. Duimen dat deze snel komt.Tito129 schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:36:
[...]
Ik had mij er voor ingeschreven, maar heb nog geen aanbod. Hopelijk komt deze nog..
Dit aanbod zit er mij inziens goed uit als ik op de vergelijkingssites kijk
Meta Quest 3
De slowchat mag een stuk minder weer. We hoeven niet van iedereen te weten of ze al wel of nog geen aanbod hebben gekregen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
*knip*, zie de modbreak hierboven
[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 08-09-2024 11:00 ]
Dank dat je dit hier hebt geplaatst! Had me drie weken terug ingeschreven maar nog geen mail ontvangen.areyouben schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:56:
Bij 3-jaar gelden vaste lage tarieven:
Stroom:
€ 0,17390 piek
€ 0,15900 dal
€ 90 vast per jaar
Gas:
€ 1,17311
€ 90 vast per jaar
De prijzen die je noemt zijn bij een 3-jarig contract hetzelfde bij mij, mus het piektarief, dat is bij mij 0,18904 inclusief energiebelasting en opslag. Is het bij jou echt € 1,17390?
Terugleververgoeding is overigens € 0,14.
Whoops, het was al laat voor me gisteravond. Had het enkeltarief uit de pdf gepakt. Inderdaad piek zoals jij zegt. Heb mijn post erop aangepast.musicfreak schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:26:
[...]
Dank dat je dit hier hebt geplaatst! Had me drie weken terug ingeschreven maar nog geen mail ontvangen.
De prijzen die je noemt zijn bij een 3-jarig contract hetzelfde bij mij, mus het piektarief, dat is bij mij 0,18904 inclusief energiebelasting en opslag. Is het bij jou echt € 1,17390?
Ik had ook geen bericht ontvangen. Even de aanmeldbevestiging opgezocht. Dat staat een link naar je registratie. Ik kon via de link toch het aanbod al zien. Ik heb me aangemeld!Aldoendex schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:41:
[...]
Ik heb ook nog geen bericht ontvangen van ze. Duimen dat deze snel komt.
Wat ook lukt is opnieuw proberen in te schrijven met hetzelfde emailadres. Je krijgt dan de optie om een herinnering te krijgen van je inschrijving. Daar staat de link zeker in.
[ Voor 19% gewijzigd door ersatzorama op 08-09-2024 14:24 ]
*knip* Offtopic.
[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 08-09-2024 15:13 ]
Waar staat dit dan?ersatzorama schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:23:
[...]
Ik had ook geen bericht ontvangen. Even de aanmeldbevestiging opgezocht. Dat staat een link naar je registratie. Ik kon via de link toch het aanbod al zien. Ik heb me aangemeld!
Wat ook lukt is opnieuw proberen in te schrijven met hetzelfde emailadres. Je krijgt dan de optie om een herinnering te krijgen van je inschrijving. Daar staat de link zeker in.
Hoi!
Ik kwam er in door in de aanmeldmail te klikken op Bevestig uw inschrijving. Daarna kreeg ik de melding dat mijn mailadres bevestigd was en kreeg ik het aanbod te zien. Hopelijk lukt het zo!
Jammer, dat werkt hier nietmusicfreak schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:22:
Ik kwam er in door in de aanmeldmail te klikken op Bevestig uw inschrijving. Daarna kreeg ik de melding dat mijn mailadres bevestigd was en kreeg ik het aanbod te zien. Hopelijk lukt het zo!
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe.
[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 08-09-2024 15:28 ]
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
Ik ook niet. (Vandaag pas ingeschreven) en zag het ook niet na klikken op de bevestigingslink.Aldoendex schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:41:
[...]
Ik heb ook nog geen bericht ontvangen van ze. Duimen dat deze snel komt.
Wel zag ik daar de volgende tekst die kan verklaren waarom sommigen al een aanbod hebben en anderen weer niet:
Vereniging Eigen Huis heeft een veiling georganiseerd waaruit een mooi aanbod is gekomen. We doen ons best om iedereen een aanbod te sturen. Dit doen we op chronologische volgorde. Degenen die zich als eerst hebben ingeschreven, ontvangen als eerste een aanbod
@MAZZA
@EWK
Wat ik heb gedaan;
De mail erbij gepakt met titel:
Collectieve Inkoop Energie: bevestig uw inschrijving
In die mail heb ik op “controleer uw inschrijving” geklikt. Op de website bevestigd.
Daarna heb ik mijn gegevens gewijzigd. Gewoon van ingevulde leverancier bijvoorbeeld naar “ik weet niet wie mijn leverancier is”.
Nadat dit opgeslagen was heb ik dit nogmaals gewijzigd naar de originele staat en kloppende gegevens.
Hierna kreeg ik het aanbod te zien.
Misschien dat het bij jullie ook zo werkt
De pagina waarna de link verwijst is de volgende: https://collectieve-inkoo...evestiging-van-aanbod?nr= (aansluitend op de = staat je inschrijfnummer)
@EWK
Wat ik heb gedaan;
In die mail heb ik op “controleer uw inschrijving” geklikt. Op de website bevestigd.
Daarna heb ik mijn gegevens gewijzigd. Gewoon van ingevulde leverancier bijvoorbeeld naar “ik weet niet wie mijn leverancier is”.
Nadat dit opgeslagen was heb ik dit nogmaals gewijzigd naar de originele staat en kloppende gegevens.
De pagina waarna de link verwijst is de volgende: https://collectieve-inkoo...evestiging-van-aanbod?nr= (aansluitend op de = staat je inschrijfnummer)
[ Voor 16% gewijzigd door WishmasterNL op 08-09-2024 17:37 ]
*knip* Offtopic. Zie modbreak hierboven.
[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 08-09-2024 18:16 ]
Hier werkt het wel en dit zijn de resultaten. Voor de volledigheid met het vergelijk dat VEH erbij zet waarbij ook de modelcontracten te zien zijn van verschillende leveranciers. Hiermee is weer eens bewezen dat een lage prijs per kWh niet altijd het enige is waar je heen moet kijken. De terugleverboete speelt bij mijn cijfers een grotere rol. Uiteraard dan wel weer zonder zekerheid, die heb je wel bij het driejaars contract. Maar zeker is ook dat je in dat geval de eerste tijd fors meer betaald.
:strip_exif()/f/image/5fQicdJ607VTlVUwXjLPIC5z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5x1DJksX2bRMt4jnyStwhMu6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5fQicdJ607VTlVUwXjLPIC5z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5x1DJksX2bRMt4jnyStwhMu6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XT2rvMvoWZtl2JSQZxbJkTH4.jpg?f=fotoalbum_large)
wanneer heb jij je ingeschreven?Rojado schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:55:
Hier werkt het wel en dit zijn de resultaten. Voor de volledigheid met het vergelijk dat VEH erbij zet waarbij ook de modelcontracten te zien zijn van verschillende leveranciers. Hiermee is weer eens bewezen dat een lage prijs per kWh niet altijd het enige is waar je heen moet kijken. De terugleverboete speelt bij mijn cijfers een grotere rol. Uiteraard dan wel weer zonder zekerheid, die heb je wel bij het driejaars contract. Maar zeker is ook dat je in dat geval de eerste tijd fors meer betaald.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
MAZZA schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:25:
Op welke link kom je dan terecht (zonder je unieke id kenbaar te maken)?
Dit is ook de link waar ik op terecht kom...WishmasterNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:31:
*knip* Offtopic.
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 08-09-2024 22:56 ]
Bij mij schiet de link https://collectieve-inkoo...evestiging-van-aanbod?nr= direct door naar https://collectieve-inkoo...evestiging-emailadres?nr=
Er lijkt dus wel een soort van check op te zitten. Achteraan aansluiten in de wachtrij dus.
Er lijkt dus wel een soort van check op te zitten. Achteraan aansluiten in de wachtrij dus.
Mijn conclusie is dat het een mooi aanbod is voor.mensen zonder PV installatie.Rojado schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:55:
Heb je wel zonnepanelen liggen dan betaal.je een heel fors bedrag per jaar , want ze berekenen volgens mij forse bedragen voor iedere kWh die je niet zelf direct verbruikt.
Of gaat de strafheffing over iedere kWh die je opwekt ?]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Over elke kWh die je niet direct zelf verbruikt is het basis principe. Die kWh die jezelf verbruikt bereikt immers de meter niet. In deze aanbieding gebruiken ze overigens een staffel volgens mij, afrekening komt dan op einde van het jaar.964C2 schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:22:
[...]
Mijn conclusie is dat het een mooi aanbod is voor.mensen zonder PV installatie.
Heb je wel zonnepanelen liggen dan betaal.je een heel fors bedrag per jaar , want ze berekenen volgens mij forse bedragen voor iedere kWh die je niet zelf direct verbruikt.
Over elke kWh die je niet direct zelf verbruikt is het basis principe. Die kWh die jezelf verbruikt bereikt immers de meter niet. In deze aanbieding gebruiken ze overigens een staffel volgens mij, afrekening komt dan op einde van het jaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Rojado op 08-09-2024 20:29 ]
Volgens mij heeft van de bron ongeveer dezelfde voorwaarden dan andere leveranciers. Volgens mij kom je er met een vast contract niet onderuit dat je terugleverkosten maakt.964C2 schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:22:
[...]
Mijn conclusie is dat het een mooi aanbod is voor.mensen zonder PV installatie.
Dank voor het delen, ik heb alleen een mailtje met : Collectieve Inkoop Energie: uw inschrijfgegevensWishmasterNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:31:
@MAZZA
@EWK
Wat ik heb gedaan;
Hoi!
*knip* Offtopic.
[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 09-09-2024 13:24 ]
Ik zie dat je 6000 kWh teruglevert en de terugleverkosten zijn in deze aanbieding exact gelijk aan het reguliere aanbod. Volgens de staffel (let op: is een pdf) is 6000 kWh namelijk schaal 25. Schaal 25 is € 61,25 per maand oftewel € 735 per jaar, hetgeen overeenkomt met jouw aanbod.Rojado schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:55:
De teruglevering kost dus (735 / 6000=) 12,25 ct per kWh. Dat is niet gek en in lijn met overige aanbieders, bij mijn weten.
De prijzen voor stroom en gas zijn wel behoorlijk lager dan wat elders te vinden is en ook veel lager dan het reguliere aanbod.
Zelf heb ik zo'n 6000 kWh verbruik en 4000 kWh teruglevering; daarnaast verwacht ik een toename van elektraverbruik door op korte termijn verwarmen met een warmtepomp. Ik wilde initieel naar dynamisch, maar met deze prijzen is zo'n contract op zich ook wel aantrekkelijk.
Heb me opgegeven bij het aanbod, benieuwd wanneer ik een mail ontvang.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ik had mij ook ingeschreven maar geen email gehad. Heb het net bekeken maar snap iets niet helemaal.
Met de huidige salderingsregeling zouden de terugleverkosten niet achteraf berekend moeten worden?
Mijn verbruik is rond de 10.000 KWh (WP, EV en airco)
Opbrengst ZP verwacht rond de 9000KWh.
/f/image/K447DySesTMTu0iNrNFGBuuK.png?f=fotoalbum_large)
Als ik dit zo lees ga ik dan ongeveer 1 euro per KWh betalen?
Onderstaand het aanbod van VDB op de website?
Is het hier nou goedkoper of lees ik het verkeerd? Of moet ik de 28 en 24 cent per kilowatt gebruiken?
Met de huidige salderingsregeling zouden de terugleverkosten niet achteraf berekend moeten worden?
/f/image/K447DySesTMTu0iNrNFGBuuK.png?f=fotoalbum_large)
Is het hier nou goedkoper of lees ik het verkeerd? Of moet ik de 28 en 24 cent per kilowatt gebruiken?
/f/image/BG5mN4sfxpXgxrrWxCNGz2OW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Michieas op 09-09-2024 11:53 ]
kan ook met huurKohnee schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:17:
Is de VEH alleen voor eigenaren van een koopwoning of kan dit ook met een huurwoning?
Just Play
Apart ik vulde het formulier ook in en kreeg een aanbiedeng voor 2 jaar en eentje van 1 jaar, normaal is de aanbieding voor de langste aanbieding duurder maar hier is het omgekeerd!!wjvh schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:33:
[...]
Ik ben voor de drie jaars gegaan. Zekerheid, en ook een vorm van gemak.
Ik denk, of hoop, dat vdBron de risico’s toch met termijn contracten heeft afgedekt.
2 variabelen zijn belangrijk:Michieas schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:49:
Ik had mij ook ingeschreven maar geen email gehad. Heb het net bekeken maar snap iets niet helemaal.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoeveel stroom verbruik ik van het net?
Hoeveel stroom lever ik terug (stroom wat ik dus niet direct verbruik).
Minder belangrijk: Hoeveel stroom wek ik op.
Het lijkt er op dat je je volledige opwek (9000kWh) als teruglevering hebt opgegeven, maar wat is je daadwerkelijke teruglevering?
Ja dat is een goede vraag.Jimster schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:23:
[...]
2 variabelen zijn belangrijk:
Hoeveel stroom verbruik ik van het net?
Hoeveel stroom lever ik terug (stroom wat ik dus niet direct verbruik).
Minder belangrijk: Hoeveel stroom wek ik op.
Het lijkt er op dat je je volledige opwek (9000kWh) als teruglevering hebt opgegeven, maar wat is je daadwerkelijke teruglevering?
Ik heb net net zitten te berekenen (voor zover dat kan) en over de laatste maand heb ik 25% direct verbruikt.
16 extra panelen zijn in maart geinstalleerd en de warmtepomp in Juni.
Wat de warmtepomp in de winter aan direct verbruik gaat doen weet ik niet.
Als ik een direct verbruik van 30% aan houd zou dit dan aan het einde vna het jaar verrekend worden mocht het meer/minder zijn?
Wanneer ik een 30% direct verbruik lijkt het voordeel er niet echt te zijn ondanks de lage stroom prijzen.
Wellicht dat VDB in verhouding erg hoge terugleverkosten berekend.
/f/image/5TPIf011q8KD9QO3HjTgzyWo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Michieas op 09-09-2024 14:09 ]
De volgende die iets over zonnepanelen, het verbruik of iets anders wil bediscussiëren wat geen aanbieding is, mag dit in De zonnepanelen-boete of een ander topic in Themaforum: De Energierekening doen. Dan kunnen we hier weer door met aanbiedingen plaatsen.
Ik heb me vorige week ingeschreven voor de inkoop van Vereniging Eigen Huis. Ik had vanmorgen gebeld met VEH hierover.
Afhankelijk van het aantal beschikbare offertes, is de wachttijd voor een offerte/aanbod nu iets van twee weken. Na het ontvangen van de inschrijving bevestigingsmail.
Er is een kans, dat met de vele inschrijvingen nu, ze niet iedereen een aanbod kunnen doen
Afhankelijk van het aantal beschikbare offertes, is de wachttijd voor een offerte/aanbod nu iets van twee weken. Na het ontvangen van de inschrijving bevestigingsmail.
Er is een kans, dat met de vele inschrijvingen nu, ze niet iedereen een aanbod kunnen doen
Meta Quest 3
Ik durf al niets te typen hier, zoveel dat er wordt gemodereerd, maar je vergelijkt een aanbod met en zonder terugleverkosten. Alle energieaanbieders hebben tegenwoordig terugleverkosten. De modelcontracten zullen binnenkort ook wel aangepast worden.Michieas schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:02:
[...]
Ja dat is een goede vraag.
Ik heb net net zitten te berekenen (voor zover dat kan) en over de laatste maand heb ik 25% direct verbruikt.
16 extra panelen zijn in maart geinstalleerd en de warmtepomp in Juni.
Wat de warmtepomp in de winter aan direct verbruik gaat doen weet ik niet.
Als ik een direct verbruik van 30% aan houd zou dit dan aan het einde vna het jaar verrekend worden mocht het meer/minder zijn?
Wanneer ik een 30% direct verbruik lijkt het voordeel er niet echt te zijn ondanks de lage stroom prijzen.
Wellicht dat VDB in verhouding erg hoge terugleverkosten berekend.
[Afbeelding]
Dan is het aanbod van Eigen huis ondoorzichtig. Ze doen een aanbieding zonder dus een eerlijke vergelijking te maken gelijke voorwaarden bij andere aanbieders.medu80 schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:41:
[...]
Ik durf al niets te typen hier, zoveel dat er wordt gemodereerd, maar je vergelijkt een aanbod met en zonder terugleverkosten. Alle energieaanbieders hebben tegenwoordig terugleverkosten. De modelcontracten zullen binnenkort ook wel aangepast worden.
Waar kan jij dit invullen? Zo ver kom ik niet. Of moeten ze je eerst een aanbieding doen? Ik heb nu alles ingevuld.
Ik kan helaas niet zien hoeveel ik werkelijk teruglever aan het net. Ik zie alleen wat ik verbruik en wat ik saldeer.
Geduldkx22 schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:31:
[...]
Waar kan jij dit invullen? Zo ver kom ik niet. Of moeten ze je eerst een aanbieding doen? Ik heb nu alles ingevuld.
[ Voor 18% gewijzigd door TvanW op 09-09-2024 16:35 ]
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
*knip* Offtopic. Zie modbreak hierboven en topicwaarschuwing hier beneden.
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 09-09-2024 16:47 ]
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.
[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 09-09-2024 17:47 ]
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.
[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 09-09-2024 17:47 ]
Ik heb ook mijn aanbieidng van eigenhuis binnen, en even vergeleken met de site van vandebron zelf. Ik kom toch algauw hoger via de site van vandebron zelf uit. In
lijkt het erop dat die 11 of 13 cent inderdaad het kale tarief is, terwijl de 18ct van eigenhuis al inclusief de belasting van 13!~ct is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/dBOSbAvEf96NQeIW8Wxk5T4D.png?f=user_large)
Uiteraard ga ik voor dit aanbod, helemaal omdat ik geen zonnepanelen heb en dan meteen even melden in het warmtepomp topic, zag nog een monoblock voor netto 2000 euro staan. Zelfs als deze 180 dagen 24 uur per dag draait tegen 2 kwh/u is het een kleine 9000 kw extra per jaar, met deze prijzen en 2000m2 gasverbruik per jaar scheel dat nogal.
:fill(white):strip_exif()/f/image/DYnIryDlBy4NQHAGWqeFbtDM.png?f=user_large)
lijkt het erop dat die 11 of 13 cent inderdaad het kale tarief is, terwijl de 18ct van eigenhuis al inclusief de belasting van 13!~ct is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/dBOSbAvEf96NQeIW8Wxk5T4D.png?f=user_large)
Uiteraard ga ik voor dit aanbod, helemaal omdat ik geen zonnepanelen heb en dan meteen even melden in het warmtepomp topic, zag nog een monoblock voor netto 2000 euro staan. Zelfs als deze 180 dagen 24 uur per dag draait tegen 2 kwh/u is het een kleine 9000 kw extra per jaar, met deze prijzen en 2000m2 gasverbruik per jaar scheel dat nogal.
[ Voor 42% gewijzigd door CrazyOne op 09-09-2024 19:32 ]
Ik heb even mijn berekeningen gemaakt (voor stroom) en denk dat het voor mij nauwelijks scheelt.
Afname N 2.000kWh - TL N 2700 = -700 x €0,18904 = €-132,33
Afname D 10.000kWh - TL D 1000 = +9.000 x €0,159 = €1.431
Terugleverboete €465
Totaal = 1763,67
Bij dynamisch bereken ik gemiddeld 22c per verbruikte kWh incl TL = 0,22 * 8700 = €1.826
Bij dynamisch betaal ik iets minder vaste leverkosten. Scheelt dus echt maar 3 a 4 tientjes. Daarvoor ga ik liever niet 3 jaar vastzitten.
Terugleverboete €465
Totaal = 1763,67
Bij dynamisch bereken ik gemiddeld 22c per verbruikte kWh incl TL = 0,22 * 8700 = €1.826
Bij dynamisch betaal ik iets minder vaste leverkosten. Scheelt dus echt maar 3 a 4 tientjes. Daarvoor ga ik liever niet 3 jaar vastzitten.
Pfoe, ik kreeg net de aanbieding binnen van VEH, klinkt interessant. Ik heb drie jaar geleden een contract afgesloten die over twee maanden afloopt dus ben volledig uit de materie. Het verbaasde me dat ik nu minder ga betalen dan drie jaar geleden.
Welke addertjes onder het gras heb ik nog niet ontdekt?
:strip_exif()/f/image/V5FyLfLqBMTBGHPs3PT272dq.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke addertjes onder het gras heb ik nog niet ontdekt?
:strip_exif()/f/image/V5FyLfLqBMTBGHPs3PT272dq.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LQZEXelqooSuoxBdWLBIAeqJ.jpg?f=user_large)
Dan zou ik juist wel 3 jaar vastzetten. Voor €120,- zekerheid (€3- per maand) dat je 3 jaar lang geen verhogingen krijgt. Daarvoor zou ik niet gaan gokken met dynamisch. Vraag naar stroom stijgt nog steeds dus hoe groot is je zekerheid dat dynamisch goedkoop blijft?kx22 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:26:
Ik heb even mijn berekeningen gemaakt (voor stroom) en denk dat het voor mij nauwelijks scheelt.
Terugleverboete €465
Totaal = 1763,67
die drie jarige VEH is met 1.1731m3 inderdaad heel leuk, maar waarom hoor ik hier niemand over de 1 jarige met 1.00785m3? Ook vdBron.
Net 1 euro per m3 lijkt mij toch behoorlijk onovertroffen als je nog gas hebt.
Stroom weliswaar duidelijk duurder, maar stroom blijft uiteindelijk tientjes werk terwijl gas gelijk om honderden euro's gaat.
Tip nog voor wie de VEH aanbieding wil en niet in aanmerking komt voor gratis VEH lidmaatschap.
ING klanten kunnen met 1000 rentepunten een jaar gratis VEH krijgen,
Stroom weliswaar duidelijk duurder, maar stroom blijft uiteindelijk tientjes werk terwijl gas gelijk om honderden euro's gaat.
Tip nog voor wie de VEH aanbieding wil en niet in aanmerking komt voor gratis VEH lidmaatschap.
Ook bij ING rentepunten kom je niet in aanmerking voor een verlenging van een jaar. Is alleen voor nieuwe leden.sambalbaj schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:23:
die drie jarige VEH is met 1.1731m3 inderdaad heel leuk, maar waarom hoor ik hier niemand over de 1 jarige met 1.00785m3? Ook vdBron.
Reden waarom VdBron zo een lage 3 jarige contract kan bieden is omdat de futures zeggen dat stroomprijzen gaan dalen.MotorBeast schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:12:
[...]
Dan zou ik juist wel 3 jaar vastzetten. Voor €120,- zekerheid (€3- per maand) dat je 3 jaar lang geen verhogingen krijgt. Daarvoor zou ik niet gaan gokken met dynamisch. Vraag naar stroom stijgt nog steeds dus hoe groot is je zekerheid dat dynamisch goedkoop blijft?
Ik heb mijn VEH abonnement opgezegd en daarna het gratis jaar bij ING besteld. Dat ging gewoon goed. Ik had verwacht een nieuw abonnement te krijgen kreeg bevestiging van gratis abonnement tot 2025 met mijn 'oude' lidnummer.JasperVerbeek schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:41:
[...]
Ook bij ING rentepunten kom je niet in aanmerking voor een verlenging van een jaar. Is alleen voor nieuwe leden.
Natuurlijk....voor de komende 3 jaar. Not.kx22 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:16:
[...]
Reden waarom VdBron zo een lage 3 jarige contract kan bieden is omdat de futures zeggen dat stroomprijzen gaan dalen.
De volgende die iets over (mogelijke) prijsverlagingen wil zeggen dat niet direct over een aanbieding gaat, mag dit in De energiemarktcrisis: ontwikkelingen en achtergronden doen. Dan kunnen we hier weer door met aanbiedingen.
Ik woon in een slecht geisoleerd huis (dat ik ooit nog aan moet pakken...) zonder zonnepanelen en zit nu dynamisch. Frank Energie gaat ook nog voor deze winter een vaste gasprijs aanbod doen. Maar kan me bijna niet voorstellen dat ze het ook voor een euro per m3 gaan aanbieden.sambalbaj schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:23:
Ik heb de driejarige veh vdbron aanbieding voorgelegd aan mijn huidige leverancier BE en gevraagd om een tegenbod.
Ze zei dat ze niet tegen deze heel goede aanbieding op kon.
Ze zei dat ze niet tegen deze heel goede aanbieding op kon.
Over het algemeen kan je een nieuw energiecontract afsluiten met een uitgestelde ingangsdatum van maximaal een half jaar.
Mijn 3 jarig ("vooroorlogs") contract loopt af op 8 maart 2025.
Zojuist gebeld met VEH: Collectieve inkoop energie van VEH mag uiterlijk 7 februari 2025 ingaan, daar kunnen ze niets aan veranderen.
Dus dan heb ik volgens de "oude" regels 2x 50 euro opzegboete en wordt mij de 200 euro "bonus" afgenomen. Gaat me 300 euro kosten om een maand te vroeg over te stappen op hogere tarieven dan dat ik nu heb.
Maar wat ze me wel konden vertellen is dat ik vanaf 10 oktober mij vast kan inschrijven voor de volgende Collectieve inkoop energie. Even afwachten dan maar: Volgens de diverse vergelijking sites en rechtstreeks op de sites van verschillende leveranciers (meestal betere tarieven!) kan ik niet iets vinden dat bij deze aanbieding in de buurt komt.
Zojuist gebeld met VEH: Collectieve inkoop energie van VEH mag uiterlijk 7 februari 2025 ingaan, daar kunnen ze niets aan veranderen.
Dus dan heb ik volgens de "oude" regels 2x 50 euro opzegboete en wordt mij de 200 euro "bonus" afgenomen. Gaat me 300 euro kosten om een maand te vroeg over te stappen op hogere tarieven dan dat ik nu heb.

Maar wat ze me wel konden vertellen is dat ik vanaf 10 oktober mij vast kan inschrijven voor de volgende Collectieve inkoop energie. Even afwachten dan maar: Volgens de diverse vergelijking sites en rechtstreeks op de sites van verschillende leveranciers (meestal betere tarieven!) kan ik niet iets vinden dat bij deze aanbieding in de buurt komt.
Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!
Volgens mij heb je met de oude regels geen boete als je bij een 3-jaarlijks contract een maand eerder opzegt.SuperTrooper schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:46:
Ik dacht alleen de eerste 2,5 jaar.
PS. ik heb ook zo'n vooroorlogs 3 jarig contract dat op 7 februari afloopt (Leaseplan)
Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)
Hoe lang duurde het voordat je die binnen kreeg? Ik heb mijn aanmelding gisterochtend bevestigd, maar heb nog niets binnen. In een dynamische markt als de deze, is snelheid wel wenselijk.wjvh schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:28:
Alle prijzen en voorwaarden heb ik ontvangen in de bevestiging.
Wat is daar onduidelijk in?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Gaat op volgorde van inschrijving (staat ook op pagina waar je hebt bevestigd). Mensen die zich een paar weken geleden al hadden ingeschreven hebben ook nog niks gehoord. Geduld en hope for the best...pven schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:30:
[...]
Hoe lang duurde het voordat je die binnen kreeg? Ik heb mijn aanmelding gisterochtend bevestigd, maar heb nog niets binnen. In een dynamische markt als de deze, is snelheid wel wenselijk.
In deze pin staat alles dat je wilt weten.pven schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:30:
[...]
Hoe lang duurde het voordat je die binnen kreeg? Ik heb mijn aanmelding gisterochtend bevestigd, maar heb nog niets binnen. In een dynamische markt als de deze, is snelheid wel wenselijk.
Ik heb me zondag avond opgegeven. Vrij snel daarna kwam de “bedankt voor uw keuze” mail van VEH.pven schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:30:
[...]
Maandag avond kwamen er drie mailtjes van van de bron met gegevens om je account te activeren en de contracten en voorwaarden.
[ Voor 7% gewijzigd door wjvh op 10-09-2024 21:39 ]
Hoe weet je dat?xminator schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:20:
Driejaarscontracten VDB VEH zijn op.
In 1 van de reacties op pepper stond een screenshot met die tekst.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
3 jaars contracten via VEH zijn volledig uitverkocht. Het was een mooie aanbieding. Kortom een mooie graadmeter wat de verwachtingen zijn.
Jammer. Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en ga naar Vattenfall (1 jaar, want 3 was dan wel weer erg prijzig). Voor gas kost me dat 45 euro meer dan dat het me bij VEH/VdB gekost zou hebben, dat is te overzien Stroom is netto ongeveer nul, dus daar maak ik mij niet zoveel zorgen om.Megapaul schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:03:
[...]
In 1 van de reacties op pepper stond een screenshot met die tekst.
Ze geven duidelijk aan dat iedereen op chronologische volgorde antwoord krijgt.musicfreak schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:26:
[...]
Dank dat je dit hier hebt geplaatst! Had me drie weken terug ingeschreven maar nog geen mail ontvangen.
Wellicht was je iets later?
(ik heb ook nog geen aanbod ontvangen, maar wacht rustig af)
@pimk Volgens mij heb je m'n bericht wat anders geïnterpreteerd dan ik bedoelde. Had geen mail gehad dat er een aanbod klaarstond, maar kon het aanbod wel zien na klikken op de link uit de bevestigingsmail. Heb eergisteren het 3-jarig contract afgesloten.
[ Voor 17% gewijzigd door musicfreak op 11-09-2024 17:15 ]
Dat is ook de manier waarop ik het heb geregeld. De bevestigingsmail was van 15 augustus.
[ Voor 31% gewijzigd door wjvh op 11-09-2024 17:21 ]
ik ben wel even benieuwd naar de tarieven die VDB in de contractstukken heeft staan, zijn die exact hetzelfde als die op de site van VEH? Daarin staan de tarieven namelijk niet gespecificeerd voor o.a. vaste teruglevering en vaste leveringskosten.wjvh schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:28:
Alle prijzen en voorwaarden heb ik ontvangen in de bevestiging.
Wat is daar onduidelijk in?
(leuke marketing stunt van VDB met hun €0,17ct
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Ze maakten het vergelijken niet makkelijk, maar voor zover ik zag klopt het wel. Bij contract specificeren ze de tlk per dag. Dit jaar was 366 dagen, als ik dat dus vermenigvuldig komt het overeen met het jaarbedrag aan tlk wat veh aangaf, en is ook 12 keer het maandbedrag wat ik online bij Vandebron kon vinden...CPM schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:34:
[...]
ik ben wel even benieuwd naar de tarieven die VDB in de contractstukken heeft staan, zijn die exact hetzelfde als die op de site van VEH? Daarin staan de tarieven namelijk niet gespecificeerd voor o.a. vaste teruglevering en vaste leveringskosten.
(leuke marketing stunt van VDB met hun €0,17ct)
Overigens gebruikt Vandebron na aanmelding uiteindelijk weer je laatste echte jaarverbruik van je laatste jaarrekening, blijkbaar kunnen ze daar bij komen. Daardoor is het voorschotbedrag nog 2 euro minder dan VEH aangaf.
Mijn stroomtarieven zijn 0.159 cq 0.18904. Dit stond zowel op het tarievenblad dat als bijlage zat bij de mail van VEH (bedankt voor uw keuze) als in het contract dat ik een dag later kreeg van vandebron.CPM schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:34:
[...]
ik ben wel even benieuwd naar de tarieven die VDB in de contractstukken heeft staan, zijn die exact hetzelfde als die op de site van VEH? Daarin staan de tarieven namelijk niet gespecificeerd voor o.a. vaste teruglevering en vaste leveringskosten.
(leuke marketing stunt van VDB met hun €0,17ct)
3 jaars contract
Ik heb geen zonnepanelen, en weet dus niet wat contractstukken daar over roepen.
De gas aanbieding van Delta bij de vergelijkers (nu ook bij gaslicht.com) is weer voordeliger geworden:
tarief: € 1,2226 m3
korting: €100 tot €250 afhankelijk van voorgaand verbruik
vaste kosten: € 9,50 per maand
Af te sluiten 180 dagen van tevoren. Daar is hier eerder discussie over geweest want in de actievoorwaarden stond 90 dagen om recht te hebben op de korting. Dat is inmiddels gecorrigeerd in de nieuwe actievoorwaarden:
https://www.gaslicht.com/...rting-consument-Delta.pdf
tarief: € 1,2226 m3
korting: €100 tot €250 afhankelijk van voorgaand verbruik
vaste kosten: € 9,50 per maand
Af te sluiten 180 dagen van tevoren. Daar is hier eerder discussie over geweest want in de actievoorwaarden stond 90 dagen om recht te hebben op de korting. Dat is inmiddels gecorrigeerd in de nieuwe actievoorwaarden:
https://www.gaslicht.com/...rting-consument-Delta.pdf
*knip* Offtopic.
[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2024 09:35 ]
Meta Quest 3
Zojuist VEH gebeld over wat de status van deze actie nu is.
- De driejarige contracten zijn idd niet meer beschikbaar, maar ze zijn wel bezig om alsnog meer daarvan te kunnen gaan aanbieden. De eenjarige contracten zijn er nu nog wel en ook daarvan komen er eventueel nog meer beschikbaar.
De actie geldt voor zowel kopers als huurders.
- Het is nog steeds niet precies bekend wanneer je een aanbod ontvangt na inschrijving, kan weken duren. Is logischerwijs afhankelijk van hoeveel mensen zich inschrijven en hoeveel daarvan een aanbod accepteren zodra ze dat krijgen.
- Indien je een aanbod accepteert moet je wel lid worden of zijn van VEH, maar dat is voor het eerste jaar gratis als je niet eerder lid bent geweest.
Na dat eerste jaar mag je gewoon opzeggen. Je hoeft bij een driejarig contract dus niet 3 jaar lid te blijven.
Kortom, kan best nog een optie zijn voor meerdere mensen. Aan de andere kant kan het ook te lang duren en dan loop je wellicht andere goede aanbiedingen mis.
- De driejarige contracten zijn idd niet meer beschikbaar, maar ze zijn wel bezig om alsnog meer daarvan te kunnen gaan aanbieden. De eenjarige contracten zijn er nu nog wel en ook daarvan komen er eventueel nog meer beschikbaar.
De actie geldt voor zowel kopers als huurders.
- Het is nog steeds niet precies bekend wanneer je een aanbod ontvangt na inschrijving, kan weken duren. Is logischerwijs afhankelijk van hoeveel mensen zich inschrijven en hoeveel daarvan een aanbod accepteren zodra ze dat krijgen.
- Indien je een aanbod accepteert moet je wel lid worden of zijn van VEH, maar dat is voor het eerste jaar gratis als je niet eerder lid bent geweest.
Na dat eerste jaar mag je gewoon opzeggen. Je hoeft bij een driejarig contract dus niet 3 jaar lid te blijven.
Kortom, kan best nog een optie zijn voor meerdere mensen. Aan de andere kant kan het ook te lang duren en dan loop je wellicht andere goede aanbiedingen mis.
Je hebt als voordeel dat je dan lekker kan wachten of er nog iets beters komt. Maar je weet alleen niet of je aanbieding krijgt van VEH/vdb.ecb1 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:37:
Zojuist VEH gebeld over wat de status van deze actie nu is.
<knip>
Heb regelmatig een en ander vergeleken de afgelopen maanden maar zo'n goede deal als die van de VEH ben ik nog niet tegengekomen. Bovendien naderen we de herfst / winter. Vrees dat prijzen niet meer zullen dalen.wjvh schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:35:
[...]
Je hebt als voordeel dat je dan lekker kan wachten of er nog iets beters komt. Maar je weet alleen niet of je aanbieding krijgt van VEH/vdb.
Correctie: die deal van Coolblue energie van een paar maanden geleden was ook een hele goeie (maar kon toen nog niet overstappen).
[ Voor 12% gewijzigd door derhenno op 12-09-2024 10:40 ]
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.