• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23

AndereKoekoek

Ping! Pong?

*knip* Slowchat

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2024 13:22 ]

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door wjvh op 12-09-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 02:48
Update nav mijn eerdere reactie:

Op Pepper is er iemand die een aanbod had gehad, vanmorgen stond er nog dat driejarige contracten niet beschikbaar zijn, vanmiddag ineens wel.
Kennelijk hebben ze dus idd toch meer driejarige contracten kunnen regelen. Hopen dat ze er genoeg hebben voor alle recente aanmelders.

EDIT:
Die persoon blijkt in zijn e-mail-bevestiging toch een eenjarig contract te hebben gekregen...
Ik hou het nu qua reacties dan vooral even bij mijn eigen ervaring en andere feiten.

EDIT 2:
Er zijn idd meer mensen die vandaag toch een aanbod met ook driejarig contract hebben ontvangen, waaronder ikzelf...
En dat terwijl ik mij maandag pas heb aangemeld.

[ Voor 38% gewijzigd door ecb1 op 12-09-2024 18:52 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ajbu
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 09:34
Ik heb mij zondag ingeschreven bij Eigen Huis en heb net een aanbieding gekregen voor zowel een 1-jarig als een 3-jarig contract. Zoals bij anderen geen e-mail ontvangen maar de aanbieding 'gevonden' op de e-mail bevestiging pagina na verversen. Het zit dan nog verstopt, er komt een knop 'Verder >' tussen de blokjes Energiegegevens en veelgestelde vragen.

3-jarig contract:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaNNxDeFYOBhMcY_htCtIcjRoXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0p0vAQ6ZAsZHax93kpJlPcok.png?f=fotoalbum_large

1-jarig contract:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_pgFRgvL58vngqVuOFB-wMTHbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eeD0NOmOwepdklSDZN5CufHp.png?f=fotoalbum_large

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58
ajbu schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:31:
Ik heb mij zondag ingeschreven bij Eigen Huis en heb net een aanbieding gekregen voor zowel een 1-jarig als een 3-jarig contract. Zoals bij anderen geen e-mail ontvangen maar de aanbieding 'gevonden' op de e-mail bevestiging pagina na verversen. Het zit dan nog verstopt, er komt een knop 'Verder >' tussen de blokjes Energiegegevens en veelgestelde vragen.

3-jarig contract:
[Afbeelding]

1-jarig contract:
[Afbeelding]
nvm ik heb t al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door alki op 12-09-2024 16:37 ]

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 14:14
Waarom hoor ik weinig over Innova/Gewoon 1 jaar? Die komt goedkoper uit de bus dan VEH op zowel 1 als 3 jaar. Of zie ik iets over het hoofd?

VEH 1 en 3 jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLJYyGVRdhTZBsx8zKD5d48hPEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XahoE78uV5eorVGWfBAWdQ7D.png?f=fotoalbum_large

Innova/Gewoon 1 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcRg_M2xgwo3_mNoIf6yhthGuNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VNFpbiRW9OlZDeJaAgFYcaCc.png?f=fotoalbum_large

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
boostie schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:46:
Waarom hoor ik weinig over Innova/Gewoon 1 jaar? Die komt goedkoper uit de bus dan VEH op zowel 1 als 3 jaar. Of zie ik iets over het hoofd?

VEH 1 en 3 jaar.
[Afbeelding]

Innova/Gewoon 1 jaar
[Afbeelding]
Ik denk dat de forse cashback zijn werk doet. Het tarief alleen zegt niet zoveel. Het gaat erom wat je onderaan de streep betaalt toch?

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 14:14
MotorBeast schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat de forse cashback zijn werk doet. Het tarief alleen zegt niet zoveel. Het gaat erom wat je onderaan de streep betaalt toch?
Zover ik zie is dit all-in. Staat ook telkens genoteerd.

• tim.v
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-04 14:00
derhenno schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:39:
[...]

Heb regelmatig een en ander vergeleken de afgelopen maanden maar zo'n goede deal als die van de VEH ben ik nog niet tegengekomen. Bovendien naderen we de herfst / winter. Vrees dat prijzen niet meer zullen dalen.

Correctie: die deal van Coolblue energie van een paar maanden geleden was ook een hele goeie (maar kon toen nog niet overstappen).
Het VEH aanbod is echt meer dan prima. Ik ben alleen compleet in de war, want een paar dagen geleden gaf VDB op de eigen website een korting voor nieuwe klanten van 240,- bij een 3-jarig contract. Als bestaande klant heb ik erachter aangebeld en 210 korting aangeboden gekregen voor 3 jaar. Die heb ik afgesloten. Toen ik net het VEH aanbod ontving dacht ik dat ik weer dom was geweest. Eerst wilde ik dde verlening opzeggen en alsnog voor aanbod via VEH gaan, maar bij nader inzien is die korting via VDB zelf nóg scherper.... 8)7 8)7

Wat een zooitje die energiemarkt... Voorlopig ben ik er drie jaar af... :z

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MotorBeast
boostie schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:51:
[...]

Zover ik zie is dit all-in. Staat ook telkens genoteerd.
Precies wat ik zeg. Cashback eraf is onderaan de streep goedkoper of duurder. Dan weet je wat je moet pakken. Ik heb een contract bij GC met niet zulke scherpe tarieven maar GEEN terugleverkosten voor panelen. Is onderaan de streep dus goedkoper voor mij. Tarieven zeggen dus niet alles. Kosten etc tellen ook nog mee. Gemiddelde klant snapt er geen moer meer van. :X

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32

VEH 1 en 3 jaar.
[Afbeelding]

Innova/Gewoon 1 jaar
[Afbeelding]
Hier hetzelfde, Innova 2 tientjes per maand goedkoper dan het aanbod via VEH. Aanbod van VEH is op stroom duurder dan het modelcontract van Vattenfall. Gas zijn ze dan wel weer scherp maar dat gebruik ik niet buitensporig veel.

Zal deze week nog even kijken wat de modelcontracten doen en dan kijken wat voordeliger is: alles bij Innova met grote cashback of stroom met modelcontract en gas vastzetten.
Ik lever op dit moment 65% van mijn opwek terug, na saldering heb ik 100KWh meer opwek dan afname.

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 05:51

VEH 1 en 3 jaar.
[Afbeelding]

Innova/Gewoon 1 jaar
[Afbeelding]
Grappig, ik krijg niet zoveel cashback (gebruik alleen gas voor koken) en vul dus altijd een lage hoeveelheid gas verbruik in. Echter, als ik mijn schatting fors verhoog, krijg ik dus een grotere cashback. Ga dan wel veel meer voorschot betalen, maar dat krijg ik dan toch na afloop terug? Kortom, is het onrechtmatig, wanneer ik mijn verbruik hoger inschat vooraf?

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:55
*knip* Dit is geen aanbieding en hoort hier dus niet thuis.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2024 18:48 ]

• MotorBeast
lucatoni schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:13:
[...]

Grappig, ik krijg niet zoveel cashback (gebruik alleen gas voor koken) en vul dus altijd een lage hoeveelheid gas verbruik in. Echter, als ik mijn schatting fors verhoog, krijg ik dus een grotere cashback. Ga dan wel veel meer voorschot betalen, maar dat krijg ik dan toch na afloop terug? Kortom, is het onrechtmatig, wanneer ik mijn verbruik hoger inschat vooraf?
Ze weten je historisch verbruik via de netwerkbeheerder en zullen je cashback bij afrekening ook overeenkomstig aanpassen. Gewoon netjes invullen.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58
Voorstellen van innova zitten bij dik boven deze prijzen. Paar keer gemaild voor beter voorstel maar dan werd de looptijd opeens 5 jaar😄

• ecb1

VEH 1 en 3 jaar.
[Afbeelding]

Innova/Gewoon 1 jaar
[Afbeelding]
Via welke site heb je die tarieven van bijv Innova gevonden?

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:18
ecb1 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:01:
Via welke site heb je die tarieven van bijv Innova gevonden?
Screenshot is van Gaslicht.com

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:30

VEH 1 en 3 jaar.
[Afbeelding]

Innova/Gewoon 1 jaar
[Afbeelding]
Bij mij is die duurder (lager verbruik).

De 1 jaar aanbieding van VEH VdB is idd niet zo bijzonder als je geen groot gas verbruiker bent. Andere zijn voor mij +-80 euro goedkoper. (Jammer dat ze die gas niet los aanbieden)

3 jaar VEH VdB is t.o.v. andere 3 jaar wel zo'n €450 goedkoper over 3 jaar.

Ik heb de 3 jaar afgesloten maar twijfel wel nogsteeds of die zekerheid €60 per jaar waard is.

Mischien was 3 jaar stroom + elders 1 jaar gas ook geen verkeerd idee. Heb je goedkoop stoom en als gas ooit echt te duur wordt zet je een elektrische kachel neer.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogers op 12-09-2024 19:19 ]

• MotorBeast
Rogers schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:07:
[...]

Bij mij is die duurder (lager verbruik).

De 1 jaar aanbieding van VEH VdB is idd niet zo bijzonder als je geen groot gas verbruiker bent. Andere zijn voor mij +-80 euro goedkoper. (Jammer dat ze die gas niet los aanbieden)

3 jaar VEH VdB is t.o.v. andere 3 jaar wel zo'n €450 goedkoper over 3 jaar.

Ik heb de 3 jaar afgesloten maar twijfel wel nogsteeds of die zekerheid €60 per jaar waard is.

Mischien was 3 jaar stroom + elders 1 jaar gas ook geen verkeerd idee. Heb je goedkoop stoom en als gas ooit echt te duur wordt zet je een elektrische kachel neer.
Offtopic maar een elektrische kachel is cop 1. Dan stook je je arm tov gas. Wel goedkoper L/L of L/W warmtepomp = cop 4 (doe ik reeds 4 jaar). Ik heb juist gas voor 3 jaar bewust vastgezet. Stroom wordt steeds meer groen opgewekt maar gas is LNG en vraag daarnaar stijgt nog steeds wereldwijd.

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01:24
MotorBeast schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:00:
[...]

Ze weten je historisch verbruik via de netwerkbeheerder en zullen je cashback bij afrekening ook overeenkomstig aanpassen. Gewoon netjes invullen.
Bij innova staat dit netjes in de voorwaarden, maar bij budget energie is hier niets over terug te vinden in de voorwaarden.
Dan kun je toch een hogere cb scoren door een hoger verbruik in te vullen bij de vergelijker of is dat feest echt voorbij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
Ik ga in december ook naar VDB via VEH.

Ik kom van Greenchoice 3 jaar, veel geluk gehad met die energiecrisis.

Ik verwarm op aardgas, electriciteit is ongeveer gedekt door zonnepanelen. Ik vreesde dan ook een beetje voor het einde van het contract en kreeg een verlengaanbod van Greenchoic. Veel duurder was dan wat ik nu betaal. 600 euro per jaar meer.

Vandebron via VEH komt neer op 240 euro hogere energiekosten voor 1 jaar tov van huidige contract. Dat lijkt mij prima, nu we hogere gasprijzen hebben en terugleverkosten.

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
ajbu schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:31:

3-jarig contract:
[Afbeelding]

1-jarig contract:
[Afbeelding]
Bedankt voor deze tip! Zojuist het 3 jarige contract probleemloos kunnen afsluiten. No brainer ten opzichte van Coolblue Energie.

De contractsituatie zit wel echt verstopt, de emailbevestiging inderdaad openen, klikken op verder bij je gegevens, dan komen de twee aanbiedingen je tegemoet!

Aanbid van CB Energie is

Stroom

Variabele kosten normaaltarief € 0,260634 /kWh

Variabele kosten daltarief € 0,250833 /kWh

Vaste leveringskosten per maand€ 7,50

Gas

Variabele kosten€ 1,319033 / m³

Vaste leveringskosten per maand€ 7,50

Als ik dat vervolgens wegzet tegen het aanbod van VDB, dan ga ik er nog weer fors op vooruit _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Tweakez op 12-09-2024 22:06 ]

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:45

Animal_X

Rodin

VEH werkt niet met alleen gas helaas zie ik...
Er is op dit moment geen aanbieding beschikbaar van de Collectieve Inkoop Energie waar je gebruik van kunt maken. Vanwege het duurzame beleid van Vandebron is het niet mogelijk om bij hen een contract af te sluiten voor alleen gas.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:30
Animal_X schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:20:
VEH werkt niet met alleen gas helaas zie ik...

[...]
Helaas niet nee. Alleen stroom is wel mogelijk en dan zijn de tarieven hetzelfde als de combi deal (toestraks nagekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:50
*knip* Slowchat.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:09
*knip* Slowchat.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2024 09:08 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
*knip* Slowchat.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 10:54
tim.v schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:52:
[...]

Het VEH aanbod is echt meer dan prima. Ik ben alleen compleet in de war, want een paar dagen geleden gaf VDB op de eigen website een korting voor nieuwe klanten van 240,- bij een 3-jarig contract. Als bestaande klant heb ik erachter aangebeld en 210 korting aangeboden gekregen voor 3 jaar. Die heb ik afgesloten. Toen ik net het VEH aanbod ontving dacht ik dat ik weer dom was geweest. Eerst wilde ik dde verlening opzeggen en alsnog voor aanbod via VEH gaan, maar bij nader inzien is die korting via VDB zelf nóg scherper.... 8)7 8)7

Wat een zooitje die energiemarkt... Voorlopig ben ik er drie jaar af... :z
Het is een mess.
Als ik hetzelfde vergelijk tussen VEH en VDB zelf, ben ik bij de laatste €30 pm duurder uit...

Als ik nu bij VEH dat contract afsluit, kan ik dan ergens in het proces aangeven dat het pas moet gaan lopen als mijn huidige contract afloopt (2-FEB-2025, zoals ook aangegeven bij de inschrijving)?

[ Voor 10% gewijzigd door pimk op 13-09-2024 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb weer een aantal reacties verwijderd. Zoals ook in eerdere modbreaks is vermeld, in de topicwaarschuwing én in de topicstart staat, is slowchat hier niet de bedoeling.
We hoeven dus niet van iedereen te weten dat ze van een aanbieding gebruikt hebben gemaakt.

Wil je iemand bedanken voor een deal, kan je altijd een duimpje omhoog geven naast een post.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Voor mensen die reeds de aanbieding van Coolblue (via Consumentenbond) hadden genomen, de opzegboete daarvan is €0,- (zojuist bevestiging gehad).

Dus Van de Bron (via VEH) aangevraagd, en ga Coolblue weer opzeggen (beide 3 jaar contract). Met stroomverbruik van >12.000 kWh nogal moeite waard.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itNIcOni
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09-2024
Voor de mensen die nog gebruik willen maken van VEH aanbod. Als je de link uit je mail volgt en je klikt op de knop "verder" onderaan de pagina krijg je ineens wel een aanbod en lijk je te kunnen afsluiten.

-laat maar zie dat dit een pagina eerder al was gedeeld, excuus-

[ Voor 14% gewijzigd door itNIcOni op 13-09-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:49
itNIcOni schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:59:
Voor de mensen die nog gebruik willen maken van VEH aanbod. Als je de link uit je mail volgt en je klikt op de knop "verder" onderaan de pagina krijg je ineens wel een aanbod en lijk je te kunnen afsluiten.
Correct. Dan hoef je die mail ( die niet komt ) niet af te wachten . Was een top tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
itNIcOni schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:59:

-laat maar zie dat dit een pagina eerder al was gedeeld, excuus-
Als je al een aanbod hebt gehad (te zien bij openen van de link) kunnen ze die dan nog intrekken? Ik vind het een goed aanbod maar wil oktober een Dynamisch stroomcontract eerst nog proberen... Gas heb ik al afgesloten bij Greenchoice voor 1,14 EUR/kuub.

Marstek Venus-E, Tibber met Easee Charge Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
pimk schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:56:
[...]

Het is een mess.
Als ik hetzelfde vergelijk tussen VEH en VDB zelf, ben ik bij de laatste €30 pm duurder uit...

Als ik nu bij VEH dat contract afsluit, kan ik dan ergens in het proces aangeven dat het pas moet gaan lopen als mijn huidige contract afloopt (2-FEB-2025, zoals ook aangegeven bij de inschrijving)?
Dit ziet het systeem zelf tot wanneer jou contract loopt en vult hij zelf in . Je hebt de kans dat je net 2 dagen te lang contract hebt . Dacht iets te hebben gelezen tot feb 2025.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajbu
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 09:34
Na het accepteren van het Eigen Huis / Vandebron en bevestiging met link naar online omgeving Vandebron kan je in de Vandebron omgeving zelf de startdatum van het contract aanpassen. Aanpassen kan online bij mij tot 14 maart 2025, dus zes maanden na contractdatum. Ik heb dit niet geprobeerd omdat ik het eerder wil laten ingaan. Bellen om datum aan te passen kan ook, verstandig als het niet duidelijk is. Opzeggen kan altijd nog binnen de 14 dagen bedenktermijn.
Edit/toevoeging, in de Leveringsvoorwaarden die ik kreeg van Vandebron staat ook dat je startdatum tot 6 maanden na aanmelding mag zetten, dus als je nu aanmeld kan uitstellen tot 14 maart:
3.2 Start levering
De levering start op de datum, maximaal zes (6) maanden na aanmelding, die je ons als gewenste
startdatum hebt opgegeven. Indien je geen startdatum aan ons hebt doorgegeven, zullen wij zelf een
startdatum vaststellen. Eventuele opzegvergoedingen bij je vorige energieleverancier worden, tenzij daar
met Vandebron andere afspraken over zijn gemaakt, niet vergoed.
3.3 Bedenktijd
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van je contract zonder opgave van
redenen je contract te annuleren.

[ Voor 55% gewijzigd door ajbu op 13-09-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:05
Mirabis schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:04:
[...]

Als je al een aanbod hebt gehad (te zien bij openen van de link) kunnen ze die dan nog intrekken? Ik vind het een goed aanbod maar wil oktober een Dynamisch stroomcontract eerst nog proberen... Gas heb ik al afgesloten bij Greenchoice voor 1,14 EUR/kuub.
Dat aanbod kan weer verdwijnen, ook al heb je het nu gehad. De afgelopen dagen was het 3-jaars aanbod niet meer beschikbaar. Afhankelijk van hoeveel contracten ze hebben en de hoeveelheid die dat accepteert, blijft het beschikbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door areyouben op 13-09-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
Mirabis schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:04:
[...]

Ik vind het een goed aanbod maar wil oktober een Dynamisch stroomcontract eerst nog proberen... Gas heb ik al afgesloten bij Greenchoice voor 1,14 EUR/kuub.
waarom zou je dynamische stroom willen ?
die 0.18€ is bijna een dynamisch tarief maar dan vast . En normaal zit vast rond de 0.26 tot 0.36€ per kwh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 20:05
*knip* Slowchat

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:23
Nog even ter info voor de VEH aanbieding:
- mijn huidige contract loopt af per 15-02
- VEH contract moet starten voor 07-02
- ik heb het VEH contract in laten gaan per 07-02
- na ontvangst contract van VdB gebeld en startdatum op 15-02 kunnen zetten

Scheelt toch weer 2x E50 boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
nuffy schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:31:
[...]

waarom zou je dynamische stroom willen ?
die 0.18€ is bijna een dynamisch tarief maar dan vast . En normaal zit vast rond de 0.26 tot 0.36€ per kwh
Ik heb een elektrische auto, thuislader en zonnepanelen (maar vrij weinig overschot). Dus ben nog druk aan het berekenen of ik met dynamisch goedkoper uit ben. Ik werk veel vanuit huis dus kan mijn verbruik vaak wel sturen (wanneer oven aan, droger, wasmachine, inductiekookplaat, etc.).

Afgelopen 3 jaar had ik de Greenchoice deal en njah had ik ook geen stress. Het is alleen een beetje lastig een dynamisch contract te vergelijken. Heb de afgelopen maand de tarieven in de HomeWizard app ingevuld en kwam duurder uit. Maar dat is logisch, want ik laad nu op daltarief op (s' nachts) daar waar het bij dynamisch juist op dat moment duur is.

Vandaar ook mijn vraag... zou het e.v.t. 2 maanden kunnen proberen en als tegenvalt alsnog overstappen (mits beschikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schiavoni
  • Laatst online: 24-04 21:35
Ik heb me vandaag ingeschreven voor het collectieve aanbod van VEH. Ik heb ook de bevestigingsmail gehad. Als ik hier echter op klik, dan zie ik (nog) geen persoonlijk aanbod. Ligt het eraan dat ik me recent pas heb ingeschreven, of moet ik doorklikken op bepaalde schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:50
Schiavoni schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:01:
Ik heb me vandaag ingeschreven voor het collectieve aanbod van VEH. Ik heb ook de bevestigingsmail gehad. Als ik hier echter op klik, dan zie ik (nog) geen persoonlijk aanbod. Ligt het eraan dat ik me recent pas heb ingeschreven, of moet ik doorklikken op bepaalde schermen?
Klik nog eens op de links in de bevestigingsmail. Als je geluk hebt zie je op de pagina een button getiteld 'verder'. Als je daarop klikt zie je het aanbod. Kan zijn dat je de pagina meermaals moet verversen alvorens je de button ziet. Kan ook zijn dat je num gewoon niet te zien krijgt (soort van hit en miss als ik het zo lees, de ene wel, de andere niet).

[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 13-09-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aumelle
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-04 14:08
Mirabis schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:51:
[...]

Ik heb een elektrische auto, thuislader en zonnepanelen (maar vrij weinig overschot). Dus ben nog druk aan het berekenen of ik met dynamisch goedkoper uit ben. Ik werk veel vanuit huis dus kan mijn verbruik vaak wel sturen (wanneer oven aan, droger, wasmachine, inductiekookplaat, etc.).

Afgelopen 3 jaar had ik de Greenchoice deal en njah had ik ook geen stress. Het is alleen een beetje lastig een dynamisch contract te vergelijken. Heb de afgelopen maand de tarieven in de HomeWizard app ingevuld en kwam duurder uit. Maar dat is logisch, want ik laad nu op daltarief op (s' nachts) daar waar het bij dynamisch juist op dat moment duur is.

Vandaar ook mijn vraag... zou het e.v.t. 2 maanden kunnen proberen en als tegenvalt alsnog overstappen (mits beschikbaar).
Weinig overschot in de zin dat je het meeste van je opwek direct zelf verbruikt? Tenzij je minder dan 5 panelen hebt, is dit vrij ongebruikelijk. Ik heb een tijdje Tibber gehad en was echt wel fan maar vergis je niet in hoe storend het eigenlijk is (bekeken vanuit je eigen productiviteit als je van huis werkt) om je gedrag aan te passen aan dynamische tarieven: wassen/koken is toch vaak het meest efficient als je het op routine doet, dus wanneer het jou uitkomt. Daarnaast is het laden van je electrische auto waarschijnlijk de grootste kWh kostenpost dus als je denk dat je met een dynamisch contract gemiddeld onder de 15c/kWh uit kan komen (moet je wel een snellader hebben want vaak zijn gunstige tarieven maar voor een paar uur echt aantrakkelijk), kan het lonen. Anders zou ik gewoon voor deze VEH/Vandebron deal gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De volgende die verder wilt discussieren over dynamische energieprijzen, mag dit in Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. doen. Dan kunnen we hier weer aanbiedingen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
everb schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:44:

Onder de oude regels hoef je sowieso geen boete te betalen als je in de de laatste 14 dagen van je contract zit, bij de nieuwe regels is dat 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:17
everb schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:44:

Bij VDB hoef je niet te bellen, je kan het handmatig in de online omgeving aanpassen. Krijg je snel een aangepaste contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
xminator schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:43:
[...]

Bij VDB hoef je niet te bellen, je kan het handmatig in de online omgeving aanpassen. Krijg je snel een aangepaste contract.
Klopt, maar omdat VEH zo expliciet 7 februari als grensdatum communiceert wilde ik het even zeker weten. De dame van VdB zei nog dat de uiterste ingangsdatum ergens in maart ligt voor dit contract (180 dagen vanaf nu vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:17
everb schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:07:
[...]

Klopt, maar omdat VEH zo expliciet 7 februari als grensdatum communiceert wilde ik het even zeker weten. De dame van VdB zei nog dat de uiterste ingangsdatum ergens in maart ligt voor dit contract (180 dagen vanaf nu vermoed ik).
Heeft dat niet te maken met het gegeven dat je een dergelijk contract zes maanden voor het afsluiten kan aangaan en dat deze zes maanden dus steeds meeschuiven elke dag maar dat die faq 6 maanden voor 7 feb is opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
xminator schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:10:
[...]

Heeft dat niet te maken met het gegeven dat je een dergelijk contract zes maanden voor het afsluiten kan aangaan en dat deze zes maanden dus steeds meeschuiven elke dag maar dat die faq 6 maanden voor 7 feb is opgesteld?
Klinkt logisch ja. Wel typisch dat het vervolgens voor VdB weer prima is om de boel door te schuiven.

Edit: we gaan nogal offtopic, excuus

[ Voor 4% gewijzigd door everb op 13-09-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:05
everb schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:17:
[...]

Klinkt logisch ja. Wel typisch dat het vervolgens voor VdB weer prima is om de boel door te schuiven.
Mijn contract ging 11 september in, de datum waarop de levering mag starten kan ik online opschuiven tot 11 maart. Dus handig voor iedereen wiens contract binnen zes maanden afloopt, om bij de aanvraag bij VEH een ingangsdatum van uiterlijk 07-02-2025 op te geven en vervolgens de datum bij VDB te wijzigen in de juiste datum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:27
Novax schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:41:
[...]

Onder de oude regels hoef je sowieso geen boete te betalen als je in de de laatste 14 dagen van je contract zit, bij de nieuwe regels is dat 7 dagen.
Bedoel je dat ik 7 dagen eerder kan beginnen met afnemen, zonder boete. Mijn contract loopt af op 30 sept, geen loyaliteitsbonus of iets dergelijks. Dus overstap datum kan naar 23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
medu80 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:25:
[...]

Bedoel je dat ik 7 dagen eerder kan beginnen met afnemen, zonder boete. Mijn contract loopt af op 30 sept, geen loyaliteitsbonus of iets dergelijks. Dus overstap datum kan naar 23?
Zie https://www.acm.nl/nl/ene...ergoeding-energiecontract
U betaalt geen opzegvergoeding in deze situaties:
  • U zegt op binnen de laatste 7 dagen van uw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Laatst online: 21:06
Ik heb ook de VEH aanbieding. Sta wel te kijken van terugleverkosten. Die zijn vors, vind ik. Ik lever 5000 kWh terug, kost €615,-. In hun vergelijking, die er naast staat, komen andere leveranciers er beter uit.
Gas staat buiten kijf. Die is scherp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mandroideka
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 14:29
De terugleveringskosten van VandeBron worden als vast bedrag per maand in rekening gebracht, afhankelijk van de hoeveel zonnenergie die je niet direct gebruik en dus teruglevert. Elke 250 kWh wordt dit een hoger bedrag. Het klinkt allemaal ingewikkeld, maar het komt er simpelweg op neer dat je ongeveer 12 eurocent betaalt per kWh teruggeleverde energie.

Met de lage leveringstarieven in deze deal van ongeveer 17 cent enkeltarief, komt dit er op neer dat je voor elke teruggeleverde kWh slechts 17-12 = 5 cent krijgt van VandeBron.

Na afloop van de salderingsregels in 2027 wordt dit zelfs nog iets minder. De terugleververgoeding (na salderen) is namelijk in dit contract 14 cent, waar 14-12 = 2 cent van overblijft.

Samengevat, met deze deal van VandeBron kun je heel goedkoop stroom afnemen, maar besef wel dat als je je zonnepanelen hebt en deze energie niet direct kan gebruiken, je bijna niets krijgt van VandeBron voor deze stroom.

[ Voor 3% gewijzigd door mandroideka op 13-09-2024 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:07
mandroideka schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:00:
De terugleveringskosten van VandeBron worden als vast bedrag per maand in rekening gebracht, afhankelijk van de hoeveel zonnenergie die je niet direct gebruik en dus teruglevert. Elke 250 kWh wordt dit een hoger bedrag. Het klinkt allemaal ingewikkeld, maar het komt er simpelweg op neer dat je ongeveer 12 eurocent betaalt per kWh teruggeleverde energie.

Met de lage leveringstarieven in deze deal van ongeveer 17 cent enkeltarief, komt dit er op neer dat je voor elke teruggeleverde kWh slechts 17-12 = 5 cent krijgt van VandeBron.

Na afloop van de salderingsregels in 2027 wordt dit zelfs nog iets minder. De terugleververgoeding (na salderen) is namelijk in dit contract 14 cent, waar 14-12 = 2 cent van overblijft.

Samengevat, met deze deal van VandeBron kun je heel goedkoop stroom afnemen, maar besef wel dat als je je zonnepanelen hebt en deze energie niet direct kan gebruiken, je bijna niets krijgt van VandeBron voor deze stroom.
Wil je jezelf rijk rekenen moet je een contract zoeken waarbij je 40 ct voor een kWh betaald, dan krijg je inderdaad 28 cent voor elke gesaldeerde kWh. Als je maar 17 cent betaald voor aankoop en je saldeert hou je op papier niet veel over. De terugleverkosten betaal je helaas overal en liggen bij vdB niet hoger dan bij andere. Energiedirect is bijv. duurder voor mijn hoeveelheid gesaldeerde kwh en rekent stiekum een hoger vast recht per maand. Links of rechtsom wordt je uitgekleed....

Als de saldering wettelijk wordt afgeschaft, wordt ook de terugleververgoeding geschrapt (heeft men beloofd) Dan blijft het 14 cent en geen 2

[ Voor 3% gewijzigd door rick-1975 op 13-09-2024 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verdere discussie over salderen mag in De toekomst van de saldeer-wetgeving (deel 2). Dan kunnen we het hier bij aanbiedingen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Laatst online: 20:00
Sarpo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:16:
Ik heb ook de VEH aanbieding. Sta wel te kijken van terugleverkosten. Die zijn vors, vind ik. Ik lever 5000 kWh terug, kost €615,-. In hun vergelijking, die er naast staat, komen andere leveranciers er beter uit.
Als ik de terugleverkosten verreken met mijn verbruik kom ik op 0,28 e/kWh voor normaal en 0,17 e/kWh voor dal. Ondanks de scherpe prijs voor gas is deze aanbieding voor mij niet interessant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wessel12!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb ook gebruik gemaakt van de 3-jarige VEH aanbieding, ingaand eind november.
Voor 2027 wordt het in mijn geval (N 1850, D 2050, TLN 1600, TLD 600) nog zo'n 30% goedkoper als ik het uitreken zonder salderen en vaste terugleverkosten.
Nuttige aanvulling lijkt me ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 18:25
*knip* Slowchat.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2024 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mandroideka
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 14:29
*knip* Zie modbreak 4 posts hierboven. Deze discussie hoort hier niet thuis.

[ Voor 107% gewijzigd door Yorinn op 16-09-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Volgens mij een vraag waar heel veel mensen mee zitten. De VEH aanbieding 3 jr heb ik ook afgenomen, maar ik verbruik 3000 kwh en lever 3500 kwh terug. Als je dan de tabellen van de VEH aanbieding bekijkt dan blijkt die stroom voor veel zonnepanelen bezitters helemaal niet zo goedkoop als die 17ct lijkt? Of vergis ik me nu. Wat is gas vergelijken dan simpel, daar kijk je gewoon naar de prijs en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
tweaden schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:56:
Volgens mij een vraag waar heel veel mensen mee zitten. De VEH aanbieding 3 jr heb ik ook afgenomen, maar ik verbruik 3000 kwh en lever 3500 kwh terug. Als je dan de tabellen van de VEH aanbieding bekijkt dan blijkt die stroom voor veel zonnepanelen bezitters helemaal niet zo goedkoop als die 17ct lijkt? Of vergis ik me nu. Wat is gas vergelijken dan simpel, daar kijk je gewoon naar de prijs en klaar.
Klopt. Ik betaal via GC €0,30 per kWh, is duur, maar geen kosten over terugleveren op 5500 verbruik en 5000 terugleveren en betaal dan €6,- per maand. Je moet echt kijken bij de verschillende leveranciers hoe ze hiermee omgaan. In jouw geval moet je ook nog kijken wat je vergoeding is voor je overschot van 500kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ook aanbieding van VEH binnen. Geen 3-jarig, enkel 1-jarig. En die is wel heel erg karig. Stroom is duurder per kWh dan aantal andere providers. De gasprijs is wel erg interessant ten opzichte van de rest van de markt, alleen andere aanbieders geven veel hogere welkomstkortingen; waardoor de VEH-aanbieding van VdB onder de streep uiteindelijk alsnog fors duurder uitkomt. Jammer, maar helaas - dan iets anders kiezen. :) Had op zich wel oren naar die 3-jarige deal om er voorlopig ff niet meer naar om te kijken. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
Sarpo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:16:
LET OP: GAS PRIJS IS GEBASEERD OP DYNAMISCH.

Dat Frank Energie dit op €1,00 zet is, wmb kwalijk. De prijs is afgelopen jaar/ jaren eigenlijk niet onder de 1 euro geweest (incl. Belasting). Verkijk je er niet op, je ga geheid een naheffing krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

ewf

Sarpo schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:16:
[...]

LET OP: GAS PRIJS IS GEBASEERD OP DYNAMISCH.

Dat Frank Energie dit op €1,00 zet is, wmb kwalijk. De prijs is afgelopen jaar/ jaren eigenlijk niet onder de 1 euro geweest (incl. Belasting). Verkijk je er niet op, je ga geheid een naheffing krijgen.
Bij mijn VEH aanbieding staat toch echt gasprijs Vast!! (of heb ik iets gemist??)

Ik heb gewoon gekeken naar mijn huidige maandbedrag en het nieuwe en daar zit <10% tussen, zeg maar de inflatie alle andere aanbiedingen zoals GC waren minimaal €50,- duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:23
ewf schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:34:
[...]

Bij mijn VEH aanbieding staat toch echt gasprijs Vast!! (of heb ik iets gemist??)
Ook in het contract staat “vaste prijzen gedurende de gehele periode”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
ewf schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:34:
[...]

Ik heb gewoon gekeken naar mijn huidige maandbedrag en het nieuwe en daar zit <10% tussen, zeg maar de inflatie alle andere aanbiedingen zoals GC waren minimaal €50,- duurder.
Uit de mail van VEH:

Het aanbod voor de Collectieve Inkoop Energie staat voor u klaar. Vandebron heeft de veiling gewonnen voor zowel het 1-jarige als het 3-jarige energiecontract en heeft een heel scherp aanbod voor u om over te stappen op Nederlandse groene stroom, dus wees er snel bij!

Voor het 1-jarige energiecontract betaalt u € 0,26 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandse stroom & € 1,00 per m3 gas, inclusief btw en energiebelasting én een loyaliteitsbonus die kan oplopen tot € 60,- per contract.

Voor het 3-jarige contract betaalt u € 0,17 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandse stroom & € 1,17 per m3 gas inclusief btw en energiebelasting.

Er is ook een dynamisch energiecontract beschikbaar via Frank Energie, met een loyaliteitsbonus die kan oplopen tot € 150,- per contract.

Zowel 1 als 3 jarig contract zijn dus vast, maar daarnaast kan je ook kiezen voor dynamisch bij Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
wjvh schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:39:
[...]

Ook in het contract staat “vaste prijzen gedurende de gehele periode”.
Goed je contact voorwaarden bekijken inderdaad. Ef staat inderdaad vast contract maar bij " Bekijk Tarieven" --> toelichtingen: staat Frank energie.

Ik zie ook niet hoe je kunt kiezen tussen VdB of Frank.

Ik heb geen contract afgesloten, dus ik heb geen voorwaarden ontvangen. Wellicht is het een storm in een glas water. Ik hoop dat jullie een mooie vaste gasprijs mogen ontvangen!

[ Voor 18% gewijzigd door Sarpo op 16-09-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
Sarpo schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:50:
[...]

Goed je contact voorwaarden bekijken inderdaad. Ef staat inderdaad vast contract maar bij " Bekijk Tarieven" --> toelichtingen: staat Frank energie.

Ik zie ook niet hoe je kunt kiezen tussen VdB of Frank
Als je bij 'Jouw gegevens' kiest voor 'Gegevens wijzigen' zie je de keuze om ook een aanbod voor een dynamisch contract te ontvangen. Op 'Ja' zetten en dan de knop 'Verder' geeft je ook het aanbod van Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:45
Sarpo schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:50:
[...]

Ik zie ook niet hoe je kunt kiezen tussen VdB of Frank.

Ik heb geen contract afgesloten, dus ik heb geen voorwaarden ontvangen. Wellicht is het een storm in een glas water. Ik hoop dat jullie een mooie vaste gasprijs mogen ontvangen!
Dat is een toelichting op Frank Energie in het vergelijkingsoverzicht, dat gaat niet over de voorwaarden van Vandebron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
Wat me nou nog steeds niet helemaal duidelijk is bij vandebron....gaan die terugleverkosten nou over het aantal kwh's teruglevering voor het salderen, of na het salderen?

dus stel ik gebruik 3500 en mijn pv levert 2500, worden die terugleverkosten dan berekend over de volle 2500 kWh ?

[ Voor 11% gewijzigd door netvista op 16-09-2024 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
netvista schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:57:
Wat me nou nog steeds niet helemaal duidelijk is bij vandebron....gaan die terugleverkosten nou over het aantal kwh's teruglevering voor het salderen, of na het salderen?

dus stel ik gebruik 3500 en mijn pv levert 2500, worden die terugleverkosten dan berekend over de volle 2500 kWh ?
Over de opbrengst van je PV minus hetgeen je direct verbruikt betaal je terugleverkosten.
Dus alle kWh die je meter als teruglevering registreert.
Terugleverkosten hebben niets met salderen te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door TvanW op 16-09-2024 19:06 ]

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecablynx
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:28
TvanW schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:03:
[...]

Over de opbrengst van je PV minus hetgeen je direct verbruikt betaal je terugleverkosten.
Dus alle kWh die je meter als teruglevering registreert.
Terugleverkosten hebben niets met salderen te maken.
Is dit bij alle leveranciers zo of verschilt het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:24

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Mwah ik vind het mee vallen hoe interessant het is (voor mij).

Verbruik normaal: 879kWh
Verbruik dal: 1870kWh
Teruglevering normaal: 2098kWh
Teruglevering dal: 816kWh
Gas: 214m³

Ik krijg alleen het 1 jaar aanbod (0.281 normaal, 0.248 dal, 1.00 gas). Met terugleverkosten kom je dan uit op €625 voor een jaar

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/81082-screenshot_2024-09-16_194441.png

Kijk ik even op Gaslicht.com (met dezelfde kWh / m3) dan is daar een aanbod van Mega (ok dit is wel grijs gas). En dan kom ik uit op €370/jaar

Of ik zie echt iets over het hoofd of via VeH is bijna 2x zo duur?

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/22805-screenshot_2024-09-16_194706.png

Zit nu bij Greenchoice en daar wil ik graag weg, die hebben niet netjes de saldering gedaan (loopt een heel topic over hier op tweakers)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:20
Mattie112 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:48:
Mwah ik vind het mee vallen hoe interessant het is (voor mij).

Verbruik normaal: 879kWh
Verbruik dal: 1870kWh
Teruglevering normaal: 2098kWh
Teruglevering dal: 816kWh
Gas: 214m³

Ik krijg alleen het 1 jaar aanbod (0.281 normaal, 0.248 dal, 1.00 gas). Met terugleverkosten kom je dan uit op €625 voor een jaar

[Afbeelding]

Kijk ik even op Gaslicht.com (met dezelfde kWh / m3) dan is daar een aanbod van Mega (ok dit is wel grijs gas). En dan kom ik uit op €370/jaar

Of ik zie echt iets over het hoofd of via VeH is bijna 2x zo duur?

[Afbeelding]

Zit nu bij Greenchoice en daar wil ik graag weg, die hebben niet netjes de saldering gedaan (loopt een heel topic over hier op tweakers)
Omdat jij, bij het bestaan van salderen eigenlijk min of meer op 0 uitkomt speelt de prijs per kWh eigenlijk geen rol. Dan wordt de balans bepaald door de terugleverkosten + de korting en dan is Mega inderdaad goedkoper. Sommigen hebben hier wel slechtere ervaringen met Mega, dus zoek dat nog even op.

P.s. Waar vindt ik dat forum over het niet juist salderen bij Greenchoice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Ecablynx schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:17:
[...]

Is dit bij alle leveranciers zo of verschilt het nog?
Sommige hanteren staffels en andere weer een vast bedrag. Het zal eens makkelijk worden. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Rojado schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:55:
[...]

Omdat jij, bij het bestaan van salderen eigenlijk min of meer op 0 uitkomt speelt de prijs per kWh eigenlijk geen rol. Dan wordt de balans bepaald door de terugleverkosten + de korting en dan is Mega inderdaad goedkoper. Sommigen hebben hier wel slechtere ervaringen met Mega, dus zoek dat nog even op.

P.s. Waar vindt ik dat forum over het niet juist salderen bij Greenchoice?
Ja ik zag de score op gaslicht.com inderdaad niet heel hoog was. Ik kies het liefste ook voor groen gas maar ik zit nog even te twijfelen. De goedkoopste met groen gas is coolblue voor €100 meer. Maar de score daarvan is ook een stuk hoger :)

Hier is het topic: BoerFrits in "Greenchoice jaarrekening saldering incorrect?"

(tl;dr ze salderen per tariefperiode niet per "eindafrekening", voor mij kwam dat uit op een paar honderd euro, niet genoeg om er echt hard in te gaan qua geschillencommissie etc, voor anderen een heel stuk meer. Maar ik heb wel besloten om zodra het kan bij GC weg te gaan door deze praktijken)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecablynx
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:28
MotorBeast schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:56:
[...]

Sommige hanteren staffels en andere weer een vast bedrag. Het zal eens makkelijk worden. 8)
Ben al een paar keer begonnen aan vergelijkingen tussen aanbieders, maar het is er niet duidelijker op geworden inderdaad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Mattie112 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:04:
[...]

Ja ik zag de score op gaslicht.com inderdaad niet heel hoog was. Ik kies het liefste ook voor groen gas maar ik zit nog even te twijfelen. De goedkoopste met groen gas is coolblue voor €100 meer. Maar de score daarvan is ook een stuk hoger :)

Hier is het topic: BoerFrits in "Greenchoice jaarrekening saldering incorrect?"

(tl;dr ze salderen per tariefperiode niet per "eindafrekening", voor mij kwam dat uit op een paar honderd euro, niet genoeg om er echt hard in te gaan qua geschillencommissie etc, voor anderen een heel stuk meer. Maar ik heb wel besloten om zodra het kan bij GC weg te gaan door deze praktijken)
Groen gas? Al het gas is milieu vervuilend. Maak het jezelf niet moeilijk. Gas is al duur genoeg. Dan overgaan op wp. Dan help je echt het milieu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

MotorBeast schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:25:
[...]

Groen gas? Al het gas is milieu vervuilend. Maak het jezelf niet moeilijk. Gas is al duur genoeg. Dan overgaan op wp. Dan help je echt het milieu.
Klopt, maar ik bedoel "gecompenseerd gas", net als dat ik het niet erg vind (wat) meer te betalen voor "groene" stroom. En WP heb ik al (terugwin). Gas nog voor douchen. Deze winter even afkijken hoeveel gas ik nodig heb voor de verwarming. Net aanbouw gebouwd, nu vloerverwarming met dus de WP/terugwin en evt L/L WP.

Als er deze winter geen gas meer nodig is voor verwarming ga ik eens kijken of ik niet een (doorstroom)boiler kan plaatsen om ook de laatste ~250m³ gas weg te krijgen.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 00:28

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Is dat aanbod van Vandebron nou goed of slecht als je zonnepanelen hebt?

Begin november moet ik overgaan.

Ik heb een verbruik van ongeveer 4000kwh en 1000m3 gas.
Opbrengst zonnepanelen volgens enphase 7,3Mwh

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
IndoBoy schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:41:

Gooi je verbruik en opbrengst in gaslicht en je weet het.

Voor mij kan het niet uit, is Innova met 440 euro korting veel voordeliger (compenseert die 850 hele dure kuubjes gas). Enige dingetje waar ik op moet letten is dat ik onder de 2000KWh teruglevering blijf, want in de volgende staffel ben je aan de beurt.

Met jouw teruglevering zou je ook kunnen kijken naar gas en stroom los, waarbij je voor stroom een modelcontract aan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 00:28

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

_JGC_ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:46:
[...]

Gooi je verbruik en opbrengst in gaslicht en je weet het.

Voor mij kan het niet uit, is Innova met 440 euro korting veel voordeliger (compenseert die 850 hele dure kuubjes gas). Enige dingetje waar ik op moet letten is dat ik onder de 2000KWh teruglevering blijf, want in de volgende staffel ben je aan de beurt.

Met jouw teruglevering zou je ook kunnen kijken naar gas en stroom los, waarbij je voor stroom een modelcontract aan gaat.
Ja, heb ik gedaan. Bij 3 jarig contract komt Delta op 1 en Vandebron op 4

Bij 1 jarig komt Delta weer op 1 en Vandebron op 5

Ik zie echter dat Delta een terugleververgoeding van 9ct en bij Vandebron 14ct.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
IndoBoy schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:41:

Verbruik overdag omhoog gooien en je betaalt al een stuk minder kosten voor je panelen. Goedkoop L/L in je woonkamer en stoken maar. Luxer hybride of helemaal goed full electric (kan je overdag stoken EN een boiler opwarmen) en je bent van je dure gas af. Je hebt wel heel veel overschot namelijk.

En voor de rest wat er gezegd wordt. Ik ben fan van Pricewise (Gaslicht mist aanbiedingen) en ga gewoon goochelen met je getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
IndoBoy schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:56:
[...]

Gewoon de cijfers naast elkaar leggen dan zie je de verschillen.
Wellicht zijn de terugleverkosten van Vandebron een stuk hoger en geven ze meer terugleververgoeding.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
IndoBoy schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:56:
[...]

Gaat niet om de positie, maar om je jaarbedrag. Als dat op Gaslicht bij een ander lager is dan het aanbod van VEH weet je genoeg.
Gaslicht heeft het VEH contract niet in het overzicht, dat moet je zelf naast elkaar leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19
*knip* Offtopic. Met een korte zoekopdracht op het forum of via een zoekmachine had je dit makkelijk kunnen vinden.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 17-09-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
  • Laatst online: 18:55
Helaas zie ik bij VEH niet het 3 jarige aanbod, zou deze nog terug komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Mag de discussie weer richting aanbiedingen gaan? Discussies over hoe te besparen, terugleverkosten, zonnepanelen en al het andere dat geen aanbieding is, mag elders in Themaforum: De Energierekening worden gevoerd. Dan kunnen we hier weer aanbiedingen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoektocht
  • Laatst online: 12-12-2024
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 17-09-2024 21:53 ]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
REDN4S schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:22:
Helaas zie ik bij VEH niet het 3 jarige aanbod, zou deze nog terug komen?
Ik zie hier zelfs geen enkel aanbod. Wij wachten nog steeds, maar die "verder" knop verschijnt maar niet.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
wcduck schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:26:
[...]

Ik zie hier zelfs geen enkel aanbod. Wij wachten nog steeds, maar die "verder" knop verschijnt maar niet.
(Momenteel) niet beschikbaar. Zowel 1 als 3-jarig nu niet beschikbaar dus dat de knop ontbreekt maakt niet zoveel (meer) uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Upj3oYEUbPoMyOrF4QJweUEz6ZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SpdncXVukQYQsIghEkQVRrYm.png?f=fotoalbum_large

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 10:54
*knip* Offtopic.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 18-09-2024 16:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ecb1
Op Pepper wordt nu door sommigen genoemd dat ze per mail zijn geïnformeerd dat de VEH-actie nu afgelopen is.
Maar daarin wordt ook genoemd dat er in november weer een ronde voor collectieve inkoop komt.
Dus voor degenen die nu buiten de boot vielen of deze deal wel hebben afgesloten, maar wellicht nog twijfelen, is dat mogelijk een tweede kans.
Dwz, áls VEH het idd dan weer lukt om een goede collectieve inkoop te realiseren natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door ecb1 op 19-09-2024 14:20 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier ook een mail gehad dat alle contracten uit zijn verkocht en ze mij geen aanbieding kunnen doen.

Wel kun je nog een dynamisch contract aanvragen wat via Frank loopt of jezelf inschrijven voor de volgende actie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rojado
Voor diegenen die nog zoekende zijn, het consumentenbond aanbod is binnen. Budget energie voor 1 jaar en Innova voor 3 jaar

• Slaveofthewave
  • Laatst online: 25-03 14:29
ecb1 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:15:
Op Pepper wordt nu door sommigen genoemd dat ze per mail zijn geïnformeerd dat de VEH-actie nu afgelopen is.
Maar daarin wordt ook genoemd dat er in november weer een ronde voor collectieve inkoop komt.
Dus voor degenen die nu buiten de boot vielen of deze deal wel hebben afgesloten, maar wellicht nog twijfelen, is dat mogelijk een tweede kans.
Dwz, áls VEH het idd dan weer lukt om een goede collectieve inkoop te realiseren natuurlijk.
Vandaag mail van VEH:

Schrijf u alvast in voor een volgende actie
In november organiseren wij een nieuwe ronde voor de Collectieve Inkoop Energie. Daarbij proberen we zoveel mogelijk 1-jarige en 3-jarige contracten te krijgen. Als u zich snel inschrijft, staat u vooraan in de rij om een aanbod te ontvangen in de nieuwe ronde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:59
Rojado schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:55:
Voor diegenen die nog zoekende zijn, het consumentenbond aanbod is binnen. Budget energie voor 1 jaar en Innova voor 3 jaar
En wat zijn de tarieven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verder hoeven we niet van iedereen apart te horen dat ze een mail hebben gekregen van VEH. Na het 2e bericht was het ook wel duidelijk.

• Rojado
Het beste resultaat krijg je als je het eigen verbruik invult. Met en zonder zonnepanelen kan zomaar honderden euro’s schelen. Kijk even op de consumentenbond site.
Pagina: 1 ... 74 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.