*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet.
[Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 23-09-2022 14:26]
[Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 23-09-2022 14:26]
Hier hetzelfde. Kreeg zelfde aanbod van Greenchoice nu overgestapt naar Gewoon Energie via VLB met deze tarieven:Ozza schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:18:
Greenchoice.
[Afbeelding]
ik moet 28/10 overstappen, en ga ook de VLB proberen..
Wat een verschillen per klant bij GC. Ik ben 4 jaar klant en nu een paar keer variabel. Laatste verhoging viel mee maar ik kreeg nu opeens woekerprijzen aangeboden (1,04 voor een kwh).redah schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:37:
10+ jaar Greenchoice klant, vast contract loopt deze maand af, kreeg dit aanbod vanaf 1-10-2022 tot 1-1-2023:
Normaaltarief €0,4213
Levering €0,3192 / Opslag duurzame energie €0,0305 / Energiebelasting €0,0368 / 9% btw €0,0348
Daltarief €0,3491
Levering €0,2529 / Opslag duurzame energie €0,0305 / Energiebelasting €0,0368 / 9% btw €0,0289
Gas €1,6307
Levering €1,0463 / Opslag duurzame energie €0,0865 / Energiebelasting €0,3632 / 9% btw €0,1347
Dat valt nog reuze mee, voor de komende 3 maanden in ieder geval...
En/of juist de leverancier met de hoogste teruglever vergoeding.Hansieo schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:23:
Als het "leveringstarief" dan tóch gemaximaliseerd gaat worden...![]()
Kan je dan niet beter overschakelen naar een leverancier met de laagste "vaste" kosten?
want dát blijf je nog 100% zelf betalen..
De prijzen staan in de FAQ. Iedereen krijgt dat aanbod.joenevd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:06:
Voor de vastelastenbond bedoelen jullie deze website toch? https://www.vastelastenbond.nl/
Het klinkt een beetje raar dat je eerst een bedrag (49€) moet betalen voordat je weet waar je aan toe bent.
[...]
En/of juist de leverancier met de hoogste teruglever vergoeding.
[Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 23-09-2022 23:06]
Weet je zeker dat je sommetje klopt? Volgens mij ben je vergeten om salderen op basis van kWh mee te nemen. Je verbruik normaal zal je moeten zien als 3114 - 1326 kWh. De terugleververgoeding komt pas om de hoek kijken als je daadwerkelijk meer teruglevert op jaar/contractbasis.sgsdebruijn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:22:
Verschil Van de Bron met nieuwe tatieven en Vastenlastenbond. Komt nog wel 49 euro bij.
We hebben geen gas en bijna 4 jaar een warmtepomp.
[Afbeelding]
Van klussen krijg je grijze haren
Ik denk dat je je even moet inlezen wat salderen is.sgsdebruijn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:22:
Verschil Van de Bron met nieuwe tatieven en Vastenlastenbond. Komt nog wel 49 euro bij.
We hebben geen gas en bijna 4 jaar een warmtepomp.
[Afbeelding]
WP Panasonic 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 7680wp: 12*310wp en 12*330wp - Home Assistant - VW ID3 First 20” | Op zoek naar een scherpvoorstel voor zonnepanelen en woon je in Overijssel, Gelderland of Flevoland? www.e-duurzaam.nl/aanvraag-zonnepanelen/
Ik heb me vrijdagochtend om 07:45 aangemeld en had om 13:00 een contract binnen. Tarieven zoals hier beschreven en 160 euro cashback na een jaar. Omdat het haast te mooi is om waar te zijn, houd ik mijn hart vast voor teleurstellingen.ErikVers schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:19:
Kan iemand hier aangeven hoe snel je van Vastelastenbond het Gewoon voorstel kan verwachten? Ik heb me na tips in dit topic aangemeld.
In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz
Idem. Duurde een paar uurtjes. Krijg zelf ook het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn, daarom het termijnbedrag ook zo laag mogelijk ingesteld voor het geval dat ze failliet gaan.IceEyz schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:01:
[...]
Ik heb me vrijdagochtend om 07:45 aangemeld en had om 13:00 een contract binnen. Tarieven zoals hier beschreven en 160 euro cashback na een jaar. Omdat het haast te mooi is om waar te zijn, houd ik mijn hart vast voor teleurstellingen.
Desalniettemin gevraagd om ingangsdatum op 1 oktober te zetten, aangezien dan mijn nieuwe Vandebron tarieven in zouden gaan. De VLB klantenservice is echter alleen 's ochtends geopend.
[Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 25-09-2022 17:08]
Dat zal niet gaan, omdat je wettelijke 14 dagen bedenktijd hebt. Je gaat van Gewoon Energie een voorstel krijgen gebaseerd op je historisch gebruik, deze gaat in na je 14 dagen bedenktijd.IceEyz schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:01:
[...]
Ik heb me vrijdagochtend om 07:45 aangemeld en had om 13:00 een contract binnen. Tarieven zoals hier beschreven en 160 euro cashback na een jaar. Omdat het haast te mooi is om waar te zijn, houd ik mijn hart vast voor teleurstellingen.
Desalniettemin gevraagd om ingangsdatum op 1 oktober te zetten, aangezien dan mijn nieuwe Vandebron tarieven in zouden gaan. De VLB klantenservice is echter alleen 's ochtends geopend.
Maar kans is groot dat er dan al een prijsplafond is, dus beperkt risicoSamplex schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:23:
Ik wil ook gebruik maken van die VLB aanbieding. Alleen als ze dan failliet gaat dan moet je overstappen naar een ander en val je onder een modelcontract met torenhoge tarieven.
Niet heel bang voor, ga er maar vanuit dat wat ze nu aanbieden al is ingekocht voor een lagere prijs.Samplex schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:23:
Ik wil ook gebruik maken van die VLB aanbieding. Alleen als ze dan failliet gaat dan moet je overstappen naar een ander en val je onder een modelcontract met torenhoge tarieven.
WP Panasonic 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 7680wp: 12*310wp en 12*330wp - Home Assistant - VW ID3 First 20” | Op zoek naar een scherpvoorstel voor zonnepanelen en woon je in Overijssel, Gelderland of Flevoland? www.e-duurzaam.nl/aanvraag-zonnepanelen/
[Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 25-09-2022 21:33]
Van mij huidige leverancier heb ik al tarieven voor oktober die met de stroomprijzen bijna tegen het plafond zijn, en met gasprijzen die er dik overheen gaan.. Ook al moet je gedwongen overstappen naar een ander, je betaalt toch niet meer dan het prijzenplafond (tenzij je over de grens van 2300/1200 heen gaat)Samplex schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:23:
50% van Nederland gaat over die grens heen. En dat is dan de optimistische schatting van de regering, dus waarschijnlijk zo'n 70/80% bij een niet hele milde winter. Als je op meer dan 100m2 woont of met meer dan 2 personen in een huis is het praktisch onmogelijk om hier onder te blijven zonder kou te lijden, tenzij je een perfect geïsoleerd nieuwbouwhuis hebt.dutchblade schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:03:
[...]
Van mij huidige leverancier heb ik al tarieven voor oktober die met de stroomprijzen bijna tegen het plafond zijn, en met gasprijzen die er dik overheen gaan.. Ook al moet je gedwongen overstappen naar een ander, je betaalt toch niet meer dan het prijzenplafond (tenzij je over de grens van 2300/1200 heen gaat)
Ik zit even op de site van VLB te kijken. Is de vraag "Wil je duurzame energie?" nog van invloed om dit aanbod te krijgen? Staat standaard op "Nee".Paardenbloem schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:55:
Ik heb/had een variabel contract bij Greenchoice (tot en met mei 2022 vast contract) en deze week verrast door de nieuwe prijzen per 01-10 van € 1,042 per kWh normaaltarief en € 3,44 per m3 gas. Nu ik weer van het zuurstof af ben door de shock, via dit topic bij de Vastelastenbond uitgekomen en vandaag een ,contract afgesloten.
Enkel tarief € 0,538
Normaal tarief € 0,598
Dal tarief € 0,525
Leveringskosten per jaar € 64,31
Gas is € 2,151 per m3 gas
Leveringskosten per jaar € 64,31
Ben ik helemaal met je eens.lvanhoe schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:58:
[...]
50% van Nederland gaat over die grens heen. En dat is dan de optimistische schatting van de regering, dus waarschijnlijk zo'n 70/80% bij een niet hele milde winter. Als je op meer dan 100m2 woont of met meer dan 2 personen in een huis is het praktisch onmogelijk om hier onder te blijven zonder kou te lijden, tenzij je een perfect geïsoleerd nieuwbouwhuis hebt.
| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |
Ik heb hem op “nee” gelaten en heb in de aanbieding groene stroom en grijs gas.crunchytail schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:02:
[...]
Ik zit even op de site van VLB te kijken. Is de vraag "Wil je duurzame energie?" nog van invloed om dit aanbod te krijgen? Staat standaard op "Nee".
Van klussen krijg je grijze haren
Dat hoef je toch niet aan te geven? Je energieleverancier heeft er niks mee te maken.Samplex schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:50:
Ik lees dan toch wel slechte verhalen over Gewoon Energie. Ik moet nu opgeven of ik zonnepanelen heb maar deze krijg ik hopelijk 25 oktober. Maar als ik nu 'Nee' invul heb ik het gevoel dat ik straks heel
lang bezig ben om dit recht te trekken. Bij Inova Energie lees je hier horror verhalen over.
Deze aanbieding via Vastenlastenbond vind het ook dan een grote gok maar de prijzen zijn zeker interessant.
Just Play
Zeker wel. Niet aangemeld op energieleveren.nl betekent geen teruglevering. De terugleverstanden van de slimme meter worden dan immers niet doorgegeven aan de energieleverancier.maikvitesse schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:36:
[...]
Dat hoef je toch niet aan te geven? Je energieleverancier heeft er niks mee te maken.
Zodat die weet dat ook de terugleverstanden doorgegeven moeten worden.Alleen je netbeheerder wil het graag weten op energieleveren.nl
Ik ben nooit aangemeld bij energieleveren.nl en m'n PV saldeert gewoon netjes hoor.Uszka schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:51:
[...]
Zeker wel. Niet aangemeld op energieleveren.nl betekent geen teruglevering. De terugleverstanden van de slimme meter worden dan immers niet doorgegeven aan de energieleverancier.
[...]
Zodat die weet dat ook de terugleverstanden doorgegeven moeten worden.
@Samplex Zou gauw de panelen liggen de installatie aanmelden op energieleveren.nl. Je energieleverancier weet dan dat je terug levert en gaat dat als zodanig verrekenen.
Precies wat ik zei dus, niet aan de energieleverancier doorgeven maar op energieleveren.nlUszka schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:51:
[...]
Zeker wel. Niet aangemeld op energieleveren.nl betekent geen teruglevering. De terugleverstanden van de slimme meter worden dan immers niet doorgegeven aan de energieleverancier.
[...]
Zodat die weet dat ook de terugleverstanden doorgegeven moeten worden.
@Samplex Zou gauw de panelen liggen de installatie aanmelden op energieleveren.nl. Je energieleverancier weet dan dat je terug levert en gaat dat als zodanig verrekenen.
Just Play
Gewoon Energie = Innova en de reviews Trustpilot en Klachtenkompas zijn niet best al zijn ze op Gaslicht.com dit wel gemiddeld genomen. Daarnaast het punt dat er een derde partij (VLB) tussen zit maakte dat ik niet hiervoor heb gekozen. Overigens had ik nog een ander voorstel gehad van een andere derde partij voor Energiedirect.nl echter ook die partij staat alles behalve goed te boek (qua reviews dan) en de Regelneef app heeft schijnbaar een wachtrij (for real?!) of werkt niet dus dat heb ik ook maar niet gedaan. Uiteindelijk wel per 1 oktober weg bij GreenChoice.Samplex schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:50:
Ik lees dan toch wel slechte verhalen over Gewoon Energie. Ik moet nu opgeven of ik zonnepanelen heb maar deze krijg ik hopelijk 25 oktober. Maar als ik nu 'Nee' invul heb ik het gevoel dat ik straks heel
lang bezig ben om dit recht te trekken. Bij Inova Energie lees je hier horror verhalen over.
Deze aanbieding via Vastenlastenbond vind het ook dan een grote gok maar de prijzen zijn zeker interessant.
Heeft je zonnepanelen installateur je misschien aangemeld. Bij mij doen zij het later deze week als de panelen het dak op gaan.Mfpower schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:25:
[...]
Ik ben nooit aangemeld bij energieleveren.nl en m'n PV saldeert gewoon netjes hoor.
[Voor 3% gewijzigd door funrider op 26-09-2022 19:54]
[Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 26-09-2022 22:02]
[Voor 92% gewijzigd door GijsJ op 26-09-2022 20:50. Reden: Foute topic, excuses]
Iemand iets info over de cashback?ErikVers schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:35:
Ook hier het aanbod binnen 1 werkdag binnen via vastelastenbond.nl en gewoon energie.
Aangezien ik in de winter instap geen uitdagingen met het maandbedrag, deze komt netjes overeen met het verwachte jaarbedrag (ivm elektrische auto)
Het enige wat mij opviel is het lagere cashback bedrag van maar €40,- zal dit zijn vanwege het lage gasverbruik en het vele salderen op normaal tarief?
Bedankt nog hier voor de tips, nu in ieder geval overzicht en een meer gerust gevoel icm jaarlijks salderen.
Gewoon :-) een stuk voordeliger dan anders mijn variabel tarief in jan van +80ct per kwh.....
[Afbeelding]
Ik had hetzelfde probleem en de oplossing was om mijn adblocker uit te schakelenDeDooieVent schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:19:
Zat een beetje mee te lezen, denk nog nooit gehoord van die Vastenlastenbond.
Dus ga je dat formulier invullen, en dan moet je dus al bij geboortedatum met de pijltjes van sept 2022 naar feb 1976 klikken en dan krijg je dit:
[Afbeelding]
Ken ze totaal niet, maar het geheel komt wel heel knullig op me over, verder heb ik niet zo veel te melden, maar ja..
dimikal schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:58:
[...]
Ik had hetzelfde probleem en de oplossing was om mijn adblocker uit te schakelen
Klopt, sterker nog binnen 1 werkdag heb je een contract aan je broek :-) dus ze gaan lekker "met grote stappen naar snel thuis" Waar je natuurlijk vanwege bedenktermijn nog gewoon netjes van af zou kunnen.Divak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:59:
En jullie hebben het over “aanbiedingen” van VLB, maar ik kan mij alleen aanmelden, een incasso machtiging geven voor X bedrag per jaar aan de VLB voor het spelen van een tussenpersoon, maar verder weet je dan nog totaal niets over je tarieven?
Dit dus, uiteindelijk nog een keer gekeken maar om nu meteen een machtiging te gaan geven, nah... daar doen we niet aan meeDivak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:59:
En jullie hebben het over “aanbiedingen” van VLB, maar ik kan mij alleen aanmelden, een incasso machtiging geven voor X bedrag per jaar aan de VLB voor het spelen van een tussenpersoon, maar verder weet je dan nog totaal niets over je tarieven?
[Voor 59% gewijzigd door ErikVers op 27-09-2022 11:20]
Jawel, bij de Veelgestelde Vragen staan de tarieven ook.Divak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:59:
Ik beheer dat tooltje niet. Het is een Google Doc.ErikVers schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:15:
[/quote] @LA-384 is zo vriendelijk om dit vernieuwde tooltje online te zetten. Nog Work in Progress, maar wordt wel bijgewerkt t.o.v. de oude.
@Señor Sjon en of @LA-384 idee om VLB met Gewoon Energie de tarieven toe te voegen in het mooie "tooltje"?
Ik kan mijn tarieven wel delen zodat ze kunnen worden toegevoegd?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ok dan wacht ik wel af of de beheerder van google doc (i hate it) hem gaat toevoegen, of niet.Señor Sjon schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:53:
[...]
Ik beheer dat tooltje niet. Het is een Google Doc.
Overigens, als iemand van de harde kern mede-TS wil worden voor o.a. het pinnen van posts, stuur me even een DM.
En hij loopt tot eind september, dus veel tijd heb je ook niet meer.ErikVers schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:26:
[...]
Ok dan wacht ik wel af of de beheerder van google doc (i hate it) hem gaat toevoegen, of niet.
Het is het meest besproken voorstel in dit topic, maar staat niet in het vergelijk
Prima kan nu alleen niet kopiëren/bewerkenLA-384 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:51:
Ik heb helaas geen tijd meer om die spreadsheet bij te werken. Ik kan de beveiliging er af halen, zodat degene die zich geroepen voelt het kan bijwerken? Of je kopieert het naar een eigen spreadsheet die je daarna bijhoudt.
Misschien een gek idee hoor, maar zou je dan in het licht van dit topic deze 3de partij even kunnen benoemen zodat mensen die hier wel op in kunnen gaan dat kunnen doen?funrider schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:41:
[...]
Overigens had ik nog een ander voorstel gehad van een andere derde partij voor Energiedirect.nl echter ook die partij staat.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten
Hier kun je em nu downloadenErikVers schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:43:
[...]
Prima kan nu alleen niet kopiëren/bewerken
[Voor 81% gewijzigd door Lassy op 28-09-2022 09:08]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die partij is Vastelastenvergelijkers.nl. Ik had het formulier eerder ingevuld en werd vervolgens gebeld met een voorstel voor Energiedirect.nl die ik vervolgens had gevraagd per e-mail toe te sturen.Freakie1NL schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:55:
[...]
Misschien een gek idee hoor, maar zou je dan in het licht van dit topic deze 3de partij even kunnen benoemen zodat mensen die hier wel op in kunnen gaan dat kunnen doen?
[Voor 4% gewijzigd door funrider op 29-09-2022 10:10. Reden: aanvullen maand vooruit betalen bij aangaan contract]
15 euro vastrecht per maand per product! Gebruikelijk is 5 of 6.s_schimmel schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:53:
Voor wie het aandurft dit zijn de tarieven per 1 oktober van Energie Van Ons die ik net van ze heb ontvangen.
Klopt, ze zijn echter 10 tot 40 cent goedkoper dan de concurrentie en met 2000+ kWh verbruik per maand in de wintermaanden zou ik mij niet druk maken om die 10 euro extra aan vast recht. Hun onvermogen om een contract op te stellen is voor mij de reden om er van af te zien.mdvmine schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:56:
[...]
15 euro vastrecht per maand per product! Gebruikelijk is 5 of 6.
Overigens ben ik vanmiddag gebeld en had vastenlastenvergelijkers niks interessants meer in de aanbieding. Het beste wat ze konden bieden was 1 jaar vast bij van de bron voor 0.86 euro per kWh en 3.30 per m3 gas....funrider schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:01:
[...]
Die partij is Vastelastenvergelijkers.nl. Ik had het formulier eerder ingevuld en werd vervolgens gebeld met een voorstel voor Energiedirect.nl die ik vervolgens had gevraagd per e-mail toe te sturen.
Uiteindelijk heb ik direct contact gezocht met een andere energie aanbieder: Samen OM en heb daar een Flex contract (let op wel maandelijks prijswijziging) per 1 oktober i.vm. prima stroom prijzen, de gas is niet heel goedkoop, maar kan ook erger (voor deze tijd dan) al is het afwachten wat de volgende (koude) wintermaanden voor tarieven gaan geven. Ze hebben snel gereageerd op telefoontjes en e-mail en staan goed te boek en zijn echt groen qua wind/zon energie en hebben een nette terugleververgoeding en aangezien mijn zonnepanelen morgen worden geplaatst is dit ook erg interessant t.ov. mijn huidige aanbieder GreenChoice. Overigens mist OM een app en de huidige online omgeving is erg beperkt naar het schijnt, maar die wordt over 2 weken geupgrade. Daarnaast wil ik in de meterkast een HomeWizard P1 Meter installeren (30 euro) die samenwerkt met een prima app.
Heb je ook een google doc of nog beter excel?LA-384 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:03:
[...]
Hier kun je em nu downloaden
https://www.transfernow.net/dl/20220928si63Mmw7
Volgens mij kun je het daarna wel naar je eigen Google spreadsheets kopiëren of openen en dan hosten.
Dan kan @Señor Sjon de link aanpassen. Ik ga mijn overzicht iig niet meer bijwerken. Het kost me meer tijd dan verwacht en die heb ik niet meer. Dus mijn "tooltje" kan sowieso offline gehaald worden.
Verdorie, ik zou zweren dat het een xlsx bestand was.ErikVers schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:38:
[...]
Heb je ook een google doc of nog beter excel?
Dan hoef ik niet alle formules opnieuw te maken, thanks en dan zal ik hem daarna wel (tijdelijk) hosten.
Als het al überhaupt mag, waarom zou je dit doen? 3 of 4 maanden aan kosten voorschieten, dus heb je op de korte termijn geen voordeel maar wel het risico.s_schimmel schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:53:
Voor wie het aandurft dit zijn de tarieven per 1 oktober van Energie Van Ons die ik net van ze heb ontvangen.
[Afbeelding]
Ze hanteren een borg van 1000 euro die je vooraf moet voldoen.
Cash is king.
Als het verrekend zou worden met de voorschotten zou ik het prima willen doen. Zo'n bedrag is 1 maand elektriciteitsverbruik voor me in de wintermaanden. Dat is niet meer risico dan je standaard voorschot. Wat ik niet doe is 1000 euro storten en dan ook nog eens een maandelijks voorschot meteen gaan betalen.mk1992 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:10:
[...]
Als het al überhaupt mag, waarom zou je dit doen? 3 of 4 maanden aan kosten voorschieten, dus heb je op de korte termijn geen voordeel maar wel het risico.
Dan zou het wel een voorschot heten en niet een borgs_schimmel schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:20:
[...]
Als het verrekend zou worden met de voorschotten zou ik het prima willen doen. Zo'n bedrag is 1 maand elektriciteitsverbruik voor me in de wintermaanden. Dat is niet meer risico dan je standaard voorschot. Wat ik niet doe is 1000 euro storten en dan ook nog eens een maandelijks voorschot meteen gaan betalen.
Klopt, ik heb het tarief terugleveren boven gebruik genomen, moet ff corrigeren, bedankt. Weet heel goed wat salderen is met een wp en pv wel handigfenrir schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:47:
[...]
Weet je zeker dat je sommetje klopt? Volgens mij ben je vergeten om salderen op basis van kWh mee te nemen. Je verbruik normaal zal je moeten zien als 3114 - 1326 kWh. De terugleververgoeding komt pas om de hoek kijken als je daadwerkelijk meer teruglevert op jaar/contractbasis.
#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz
Uiteindelijk ook maar gekozen voor Gewoon Energie via VLB het is een stuk lager wat ik zou gaan betalen bij EnecoErikVers schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:11:
[...]
Klopt, sterker nog binnen 1 werkdag heb je een contract aan je broek :-) dus ze gaan lekker "met grote stappen naar snel thuis" Waar je natuurlijk vanwege bedenktermijn nog gewoon netjes van af zou kunnen.
Voor mij prima want ik wilde ook een vast contract. Maar niet echt een website voor mensen die willen vergelijken, je krijgt gewoon pats hun beste deal. Ik ben er blij mee.
Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.
Let op: Het aanbod van Gewoon Energie is helaas niet meer beschikbaar. Rond nog wel je aanvraag voor Energie Vanzelf Geregeld af. Dan houden wij de energiemarkt voor je in de gaten en komen in actie als het energiecontract voor jou voorbij komt.
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
[Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 02-10-2022 12:04]
[Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 04-10-2022 09:36]
Tenzij je meer dan 1200 m3 opstookt, dan maakt het alsnog wel uit wat je gasprijs is daarna. Zelfde geldt voor elektriciteit.jongetje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:46:
@TereZz Dan krijg je waarschijnlijk geen of een ander aanbod als je die aanvraagt bij de VLB.
Verder maakt het straks door het energie plafond voor veel mensen niet meer uit waar je zit. Dan zou je hoogstens voor de terugleververgoeding overstappen.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC
EN... voor wat je in Nov-Dec zelf moet afrekenen (-2 x 190,=)Ewivis schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:06:
[...]
Tenzij je meer dan 1200 m3 opstookt, dan maakt het alsnog wel uit wat je gasprijs is daarna. Zelfde geldt voor elektriciteit.
Net even gekeken, maar totaal oninteressant.FlyingPineapple schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:05:
Iemand hier ervaring met/kennis over vrijopnaam.nl?
Wat ik ervan begrijp is dat je via hen zonnepanelen kunt "huren?" in een zonnepark. Als je qua energie naar ze overstapt.
Wat ik ervan begrijp: Ze geven momenteel het 2e zonnepaneel gratis en garanderen dat elk paneel minimaal 250 kwh opwekt. Kosten zijn (eenmalig?) € 99 per paneel dus momenteel € 99 voor 2 panelen die gegarandeerd minimaal 500 kwh opwekken.
Ze geven een rekensommetje hoeveel dit met je energierekening doet, maar het duizelt mij een beetje omdat ik weinig van zonnepanelen snap. Ik neem aan dat je niet aan het salderen bent want ze staan niet bovenop je eigen dak.
Ondanks dat ze momenteel 1 euro zoveel per kwh rekenen op normaaltarief, leek het mij wel een interessante aanbieding als het prijsplafond in januari ingaat en het tarief dus gereduceerd wordt naar 0,40 per kwh.
[Afbeelding]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Let hier op de tekst: MAX 8 cent per kwh (250kw/h x 0,08 cent per kwh=20 euro per paneel), kan dus ook minder zijn en dan klopt de berekening dus al niet meer. In de zomer zal de prijs vele malen lager liggen en in de winter wat hoger alleen lever je minder op. Plus, niet elk jaar is een topjaar. Risicofactor dus ook meenemen in de berekening.FlyingPineapple schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:05:
Iemand hier ervaring met/kennis over vrijopnaam.nl?
Wat ik ervan begrijp is dat je via hen zonnepanelen kunt "huren?" in een zonnepark. Als je qua energie naar ze overstapt.
Wat ik ervan begrijp: Ze geven momenteel het 2e zonnepaneel gratis en garanderen dat elk paneel minimaal 250 kwh opwekt. Kosten zijn (eenmalig?) € 99 per paneel dus momenteel € 99 voor 2 panelen die gegarandeerd minimaal 500 kwh opwekken.
Ze geven een rekensommetje hoeveel dit met je energierekening doet, maar het duizelt mij een beetje omdat ik weinig van zonnepanelen snap. Ik neem aan dat je niet aan het salderen bent want ze staan niet bovenop je eigen dak.
Ondanks dat ze momenteel 1 euro zoveel per kwh rekenen op normaaltarief, leek het mij wel een interessante aanbieding als het prijsplafond in januari ingaat en het tarief dus gereduceerd wordt naar 0,40 per kwh.
[Afbeelding]
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Ik heb me niet ingelezen, maar het lijkt me juist wel voor de hand liggend dat de opbrengst van de door jou gehuurde panelen gesaldeerd wordt met je verbruik op de meter.MrBas schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:09:
[...]
Let hier op de tekst: MAX 8 cent per kwh (250kw/h x 0,08 cent per kwh=20 euro per paneel), kan dus ook minder zijn en dan klopt de berekening dus al niet meer. In de zomer zal de prijs vele malen lager liggen en in de winter wat hoger alleen lever je minder op. Plus, niet elk jaar is een topjaar. Risicofactor dus ook meenemen in de berekening.
Om dan je energie in te kopen voor 40 cent is best wel raar om het zo te zeggen. Vertrouw dit soort bedrijven niet.
Dat worden ze niet.guapper schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:42:
[...]
Ik heb me niet ingelezen, maar het lijkt me juist wel voor de hand liggend dat de opbrengst van de door jou gehuurde panelen gesaldeerd wordt met je verbruik op de meter.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dan begrijp ik het nietTFHfony schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:53:
[...]
Dat worden ze niet.
De maximale vergoeding is 8ct/kWh.
[Voor 6% gewijzigd door guapper op 06-10-2022 20:34]
Dat heet commercie.guapper schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:33:
[...]
Dan begrijp ik het niet
Misschien is het een manier om schuldgevoel af te kopen?
Je legt er jaarlijks €80,- op toe.
Het is wel mogelijk, maar ik weet niet of dat in dit geval van toepassing isTFHfony schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:41:
[...]
Dat heet commercie.
Salderen werkt in principe alleen op hetzelfde EAN nummer als waar je gebruikt.
Dan heb je wel belastingvoordelen, maar je mag nog steeds niet salderen.guapper schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:20:
[...]
Het is wel mogelijk, maar ik weet niet of dat in dit geval van toepassing is
https://www.consumentenbo...panelen-niet-op-eigen-dak
Het telt dan niet mee voor een energielabel; daarvoor moeten de panelen fysiek aangesloten zijn achter je eigen meterkast.
[Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 10-10-2022 20:27]
Eneco bedoel je?
Eneco inderdaad 🙈 hoe kom ik daar nu bij 😂Naafkap schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:11:
[...]
Eneco bedoel je?
Dit zijn lagere tarieven dan ik twee weken kreeg (al 10+ jaar variabel klant bij Eneco)
Heah what?!?? O, signature??
Hier exact hetzelfde, al meer dan 10+ jaar klant bij Eneco en al lange tijd variabel, maar ze komen je helemaal niets tegemoet. Na het zien van bovenstaande tarieven contact gehad met de klantenservice, maar ze kunnen en willen niets zelfs niet voor klanten die al zo lang klant zijn. Wanneer deze gekte op de energiemarkt voorbij is ga ik ook overstappen, blijkbaar maakt het niets uit of je nu paar jaar of 10 jaar lang klant bent.Naafkap schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:11:
[...]
Eneco bedoel je?
Dit zijn lagere tarieven dan ik twee weken kreeg (al 10+ jaar variabel klant bij Eneco)
Via independer nu bij Budget Energie het volgende aanbod aan kunnen vragen:Groene stroom
Normaaltarief (per kWh) € 1,0425
Daltarief (per kWh) € 0,7034
Vaste leveringskosten (per maand) € 5,7052
Teruglevering Zonnepanelen
Normaaltarief (per kWh) € 0,1150
Daltarief (per kWh) € 0,1150
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3) € 3,4412
Vaste leveringskosten (per maand) € 5,7052
Het scheelt toch € 0,72ct per kuub gas en ook het stroomtarief is gunstig. Maar omdat wij elk jaar zo'n 1000kwh overproductie hebben is het teruglevingstarief ook erg gunstig. Uiteraard is het maar voor 2 maanden want dan valt bij ons alles onder het energieplafond.Tarief stroom (normaal) - €0,71206
Tarief stroom (dal) - €0,67479
Tarief teruglevering (normaal) - €0.29299
Tarief teruglevering (dal) - €0.27589
Tarief gas - €2,72686
Jaarlijkse vaste leveringskosten - €129.5
[Voor 6% gewijzigd door MrFl0ppY op 10-10-2022 11:56]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Is dat variabel of vast? Bij variabel kan je de volgende maand een veel hoger tarief voorgeschoteld krijgen.MrFl0ppY schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:44:
Via independer nu bij Budget Energie het volgende aanbod aan kunnen vragen:
Weet je dat zeker? Budget Energie saldeert per maand. Terugleververgoeding is 50%. Er loopt een rechtszaak hierover.Leveringskosten zijn vrij hoog. Maar het scheelt toch € 0,72ct per kuub gas en ook het stroomtarief is gunstig. Maar omdat wij elk jaar zo'n 1000kwh overproductie hebben is het teruglevingstarief ook erg gunstig.
Betere deal ben ik niet tegen gekomen.
Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.
Ah is dat de catch. Het is een variabel contract (uiteraard). Maar ik zie nu inderdaad dat ze maandelijks salderen. Eens even inlezen, gelukkig nog 14 dagen bedenktijd.mrmrmr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:59:
[...]
Is dat variabel of vast? Bij variabel kan je de volgende maand een veel hoger tarief voorgeschoteld krijgen.
[...]
Weet je dat zeker? Budget Energie saldeert per maand. Terugleververgoeding is 50%. Er loopt een rechtszaak hierover.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Kijk ook eens naar SamenOm. Bieden momenteel een Flex contract aan (maandelijkse prijsaanpassing). Tarieven zijn tot dusver scherp en de terugleververgoeding is ook netjes.MrFl0ppY schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:44:
Kreeg van Greenchoice het volgende aanbod vanaf 5/11:
[...]
Via independer nu bij Budget Energie het volgende aanbod aan kunnen vragen:
[...]
Het scheelt toch € 0,72ct per kuub gas en ook het stroomtarief is gunstig. Maar omdat wij elk jaar zo'n 1000kwh overproductie hebben is het teruglevingstarief ook erg gunstig. Uiteraard is het maar voor 2 maanden want dan valt bij ons alles onder het energieplafond.
Betere deal ben ik niet tegen gekomen.
Inclusief alle andere kosten, ontbreekt in bovenstaande screenshot. Ik wil altijd weten wat ik uiteindelijk moet betalen inclusief eventuele kortingen en heffingen.crunchytail schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:00:
[...]
Kijk ook eens naar SamenOm. Bieden momenteel een Flex contract aan (maandelijkse prijsaanpassing). Tarieven zijn tot dusver scherp en de terugleververgoeding is ook netjes.
[Afbeelding]
[Voor 5% gewijzigd door Wasabi! op 11-10-2022 13:06]
De communicatie is kleinerend, vervelend en stug. Je staat in de kou met zonnepanelen.MrFl0ppY schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:03:
[...]
Ah is dat de catch. Het is een variabel contract (uiteraard). Maar ik zie nu inderdaad dat ze maandelijks salderen. Eens even inlezen, gelukkig nog 14 dagen bedenktijd.
Hun variabel tarief voor gas is nog veel lager zo lijkt het wel. 1.98 per m3. Voor 950 kuub gas betaal ik op dit moment 1888 euro per jaar. Wat!?crunchytail schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:00:
[...]
Kijk ook eens naar SamenOm. Bieden momenteel een Flex contract aan (maandelijkse prijsaanpassing). Tarieven zijn tot dusver scherp en de terugleververgoeding is ook netjes.
[Afbeelding]
In retrospect, it was inevitable
Premium prijzen is inderdaad de juiste bewoording.deDenDen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:47:
[...]
In jouw één na laatste zin mag je dat woordje 'al' wel schrappen. Je kunt immers niet in de toekomst kijken.
Je bent nu goedkoper uit met de dagprijzen, maar je hebt geen enkele garantie dat dat de komende dagen/weken/maanden/jaren zo blijft. "..veel slechter dan dit gaat het niet worden." is ook een aanname. Ik deel dat gevoel overigens deels wel, maar ben mij er van bewust dat een strenge winter i.c.m. gekke Poetin roet in het eten kan gooien.
Velen zijn bereid een premium te betalen voor prijszekerheid.
Dat is met hypotheken ook zo. Velen leggen de rente voor 10, 20 of 30 jaar vast, ondanks dat dat op dag 1 duurder is dan variabel.
Ik heb in het voorjaar en de zomer een tijdje bij Frank gezeten, met bijzonder scherpe tarieven (ja Frank is nog redelijk prijzig, weet ik inmiddels). In de winter heb ik echter liever een vaste prijs voor mijn gas. Mijn gasverbruik in januari 2022 was bijvoorbeeld 482m³, dan ga ik niet gokken met de momenteel nog sterk fluctuerende marktprijzen.
Tot zover mijn visie hierop.
Terug naar de 'aanbiedingen'
[Voor 15% gewijzigd door Nopheros op 18-10-2022 10:47]
Ik heb eens de periode 1 jan - jun 2022 van easyenergie voor gas vergeleken met een vaste prijs elders die vanaf 1-1 geldig was. Verschil was miniem.Nopheros schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:45:
Betere aanbieding dan dat ga je niet vinden. Enige nadeel blijft natuurlijk wel dat de prijzen per uur / per dag verschillen en dus vrij snel weer omhoog kunnen. Neemt niet weg dat het gat met andere leveranciers nu wel erg groot is.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details