• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pudding94 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 04:52:
[...]

Waarschijnlijk heeft de Vastelastenbond rond Juni of Mei een batch met x100 of x1000 contracten ingekocht wat externe partijen die afsluiten voor consumenten (meestal met commissie), vaak doen en bewaard en kunnen ze die daardoor nu "verkopen" voor de jaarlijkse kosten die VLB rekent voor het membership van een consument.
Waarom zouden ze dat doen? Het lijkt me geen charitatieve instelling. 5ct onder de gangbare marktprijs en er zijn er genoeg die niet weten hoe snel ze over moeten stappen.

• moshimoron
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-03 19:48
BVB29 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:46:
Vandaag via Vastelastenbond de volgende aanbieding gekregen van Gewoon energie.

Stroom
[Afbeelding]

Gas
[Afbeelding]

Tot nu toe het beste wat ik kon vinden/krijgen.
€1,52373/m3 gas is/lijkt niet de volledige all-in prijs. Dit is hetzelfde jaarcontract dat op €2,15/m3 voor gas uitkomt...

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:51
Nopheros schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:56:
Ik hoopte via dit topic een goede aanbieding te vinden voor een jaarcontract oid maar ik schrik wat sommigen hier afsluiten voor 3 jaar..

De gasprijs is alweer behoorlijk gedaald en er komt alleen nog een beetje gas via Oekraïne europa binnen vanuit Rusland dus veel slechter dan dit gaat het niet worden. Om dan voor 3 jaar een contract af te sluiten voor 2,50m3 en/of 80 cent per kwh, damn (ook al krijg je 30% korting na een jaar).

Ik ben nu al goedkoper uit via EasyEnergy met wisselende tarieven per uur tegen inkoopprijs. Denk dat ik nog maar even wacht met overstappen dan..
Tsja de vraag is nog steeds of die korting op de DAN geldende prijs is of op NU de afgesproken prijs.
Daar was een groepje nog steeds niet over uit.

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36
kx22 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:19:
[...]

Tsja de vraag is nog steeds of die korting op de DAN geldende prijs is of op NU de afgesproken prijs.
Bij veel van die "dalen-constructies" staat dat gespecificeerd in je contract. En reken
er maar op dat de korting is op de prijzen die je nu afspreekt.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:37
henkebek schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:36:
[...]

Bij veel van die "dalen-constructies" staat dat gespecificeerd in je contract. En reken
er maar op dat de korting is op de prijzen die je nu afspreekt.
Lijkt me ook inderdaad.

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 20:36
MikeyMan schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:09:
[...]

Das dus precies de reden dat dit soort cowboypraktijken niet gestimuleerd moeten worden. Als ze er met de noorderzon vandoor gaan met die 1000 euro staan er weer een stel zielig te doen dat dat niet de bedoeling was.
Van Ons rekent €0,49 per kWh t.o.v. de €0,79+ die anderen rekenen. Dat scheelt mij in een wintermaand al snel €750. Daarvoor wil ik best even €1000,- storten als eerste betaling waar vervolgens de maandbedragen vanaf gaan.

Tegelijk helpt dat Van Ons met hun liquiditeit en hoeven ze minder elektriciteit op margin in te gaan kopen waardoor ze minder snel omvallen.

Het ligt aan je elektra gebruik natuurlijk hoeveel risico je loopt. November vorig jaar heb ik 1900 kWh verbruikt. Zou ik dat dit jaar weer doen dan heb ik die €1000,- aanbetaling er al in de eerste maand doorheen. Als ze dan in de winter omvallen loop ik geen enkel risico. Na de winter zodra de zonnepanelen weer wat beginnen te doen en mijn opwek het verbruik overstijgt kijk ik wel verder naar welke leverancier dan de beste is.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:40
Wat we hier eigenlijk al vermoedden is inmiddels bevestigd door Vattenfall. Volgens mij was dat nog niet gepost hier:

Dus begin van de winter nog relatief voordelig stoken *O*

[Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 15-09-2022 09:15]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

s_schimmel schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:11:
[...]

Van Ons rekent €0,49 per kWh t.o.v. de €0,79+ die anderen rekenen. Dat scheelt mij in een wintermaand al snel €750. Daarvoor wil ik best even €1000,- storten als eerste betaling waar vervolgens de maandbedragen vanaf gaan.
Ik snap dat het er mooi uit ziet. Maar ergens klopt hier natuurlijk iets helemaal niet. Ook Van Ons is geen charitatieve instelling. Zoals je zelf al schetst is die 1000 euro ook voor hun een druppel op de gloeiende plaat. In ieder geval geen bedrag waarmee ze zelf even 40% korting op de inkoop gaan realiseren. En zeker niet iets dat ze overeind gaat houden in deze markt. Something's gotta give.

Daarnaast vind ik het gewoon een risicovolle manier van werken. Hoop dat hier heel snel een stokje voor gestoken wordt. Tot die tijd: niet stimuleren.

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 20:36
MikeyMan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:23:
[...]

Ik snap dat het er mooi uit ziet. Maar ergens klopt hier natuurlijk iets helemaal niet. Ook Van Ons is geen charitatieve instelling. Zoals je zelf al schetst is die 1000 euro ook voor hun een druppel op de gloeiende plaat. In ieder geval geen bedrag waarmee ze zelf even 40% korting op de inkoop gaan realiseren. En zeker niet iets dat ze overeind gaat houden in deze markt. Something's gotta give.

Daarnaast vind ik het gewoon een risicovolle manier van werken. Hoop dat hier heel snel een stokje voor gestoken wordt. Tot die tijd: niet stimuleren.
Ligt er aan hoe ze inkopen. Van Ons is een samenwerking van lokale energiecoöperaties. Als je duurzame opwek combineert met lange termijn PPA's kan je goedkoop elektriciteit inkopen. Als je dat niet doet en grijze stroom nu op de Epex of Enpex moet inkopen ben je inderdaad aan de beurt en mag je de hoofdprijs betalen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

s_schimmel schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:30:
[...]

Ligt er aan hoe ze inkopen. Van Ons is een samenwerking van lokale energiecoöperaties. Als je duurzame opwek combineert met lange termijn PPA's kan je goedkoop elektriciteit inkopen. Als je dat niet doet en grijze stroom nu op de Epex of Enpex moet inkopen ben je inderdaad aan de beurt en mag je de hoofdprijs betalen.
How dan? Denk je echt dat een 'samenwerking van lokale energiecoöperaties' er beter in slaagt om energie in te kopen dan de vattenfalls en Enecos van deze wereld? Dusdanig veel beter dat ze minimaal 40% goedkoper inkopen?

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:03
kx22 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:19:
[...]

In de voorwaarden van de Greenchoice Univé 'deal' staat:
1e korting na afloop van de eerste 12 maanden levering: de overeengekomen korting ten opzichte
van het starttarief.
• 2e korting na afloop van de eerste 24 maanden levering: de overeengekomen korting ten opzichte
van het starttarief.

Zie ook: https://www.greenchoice.n...-duurzaam-dalen-unive.pdf

M.i. is het starttarief de prijs die je op dag één van je contract betaald. Dat is de prijs die in je contract staat. De korting gaat volgend jaar dus niet over de DAN geldende prijs.
Nopheros schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:56:
Ik hoopte via dit topic een goede aanbieding te vinden voor een jaarcontract oid maar ik schrik wat sommigen hier afsluiten voor 3 jaar..

De gasprijs is alweer behoorlijk gedaald en er komt alleen nog een beetje gas via Oekraïne europa binnen vanuit Rusland dus veel slechter dan dit gaat het niet worden. Om dan voor 3 jaar een contract af te sluiten voor 2,50m3 en/of 80 cent per kwh, damn (ook al krijg je 30% korting na een jaar).

Ik ben nu al goedkoper uit via EasyEnergy met wisselende tarieven per uur tegen inkoopprijs. Denk dat ik nog maar even wacht met overstappen dan..
In jouw één na laatste zin mag je dat woordje 'al' wel schrappen. Je kunt immers niet in de toekomst kijken.
Je bent nu goedkoper uit met de dagprijzen, maar je hebt geen enkele garantie dat dat de komende dagen/weken/maanden/jaren zo blijft. "..veel slechter dan dit gaat het niet worden." is ook een aanname. Ik deel dat gevoel overigens deels wel, maar ben mij er van bewust dat een strenge winter i.c.m. gekke Poetin roet in het eten kan gooien.

Velen zijn bereid een premium te betalen voor prijszekerheid.
Dat is met hypotheken ook zo. Velen leggen de rente voor 10, 20 of 30 jaar vast, ondanks dat dat op dag 1 duurder is dan variabel.

Ik heb in het voorjaar en de zomer een tijdje bij Frank gezeten, met bijzonder scherpe tarieven (ja Frank is nog redelijk prijzig, weet ik inmiddels). In de winter heb ik echter liever een vaste prijs voor mijn gas. Mijn gasverbruik in januari 2022 was bijvoorbeeld 482m³, dan ga ik niet gokken met de momenteel nog sterk fluctuerende marktprijzen.

Tot zover mijn visie hierop.
Terug naar de 'aanbiedingen' :X

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:37
deDenDen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:47:
[...]

In de voorwaarden van de Greenchoice Univé 'deal' staat:
1e korting na afloop van de eerste 12 maanden levering: de overeengekomen korting ten opzichte
van het starttarief.
• 2e korting na afloop van de eerste 24 maanden levering: de overeengekomen korting ten opzichte
van het starttarief.

Zie ook: https://www.greenchoice.n...-duurzaam-dalen-unive.pdf

M.i. is het starttarief de prijs die je op dag één van je contract betaald. Dat is de prijs die in je contract staat. De korting gaat volgend jaar dus niet over de DAN geldende prijs.

[...]

In jouw één na laatste zin mag je dat woordje 'al' wel schrappen. Je kunt immers niet in de toekomst kijken.
Je bent nu goedkoper uit met de dagprijzen, maar je hebt geen enkele garantie dat dat de komende dagen/weken/maanden/jaren zo blijft. "..veel slechter dan dit gaat het niet worden." is ook een aanname. Ik deel dat gevoel overigens deels wel, maar ben mij er van bewust dat een strenge winter i.c.m. gekke Poetin roet in het eten kan gooien.

Velen zijn bereid een premium te betalen voor prijszekerheid.
Dat is met hypotheken ook zo. Velen leggen de rente voor 10, 20 of 30 jaar vast, ondanks dat dat op dag 1 duurder is dan variabel.

Ik heb in het voorjaar en de zomer een tijdje bij Frank gezeten, met bijzonder scherpe tarieven (ja Frank is nog redelijk prijzig, weet ik inmiddels). In de winter heb ik echter liever een vaste prijs voor mijn gas. Mijn gasverbruik in januari 2022 was bijvoorbeeld 482m³, dan ga ik niet gokken met de momenteel nog sterk fluctuerende marktprijzen.

Tot zover mijn visie hierop.
Terug naar de 'aanbiedingen' :X
Ik reageer op contracten afgesloten voor 3 jaar, dat woordje "al" staat er naar mijn mening dus prima. Maar inderdaad niemand kan in de toekomst kijken...

Daarnaast is het een feit dat er geen gas meer naar Duitsland stroomt, dat is geen aanname. Op die kant gaat het dus niet slechter worden. In theorie zou het inderdaad kunnen dat de schepen die nu vloeibaar gas aanleveren worden aangevallen door Rusland en dat de gasprijs vervolgens richting de 10 euro gaat. Echter zitten we op dat moment in de 3de wereldoorlog dus vraag me af of de prijs dan nog veel uit maakt.

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-03 09:36
Titusvh schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:24:

Ik heb namelijk een modelcontract. Ik heb géén bericht van verhoging gekregen. In MijnVattenfall staan nog de prijzen per 1-7. Voorheen werd na aankondiging van een verhoging nagenoeg meteen de nieuwe prijzen getoond.

Nu is het wel zo dat modelcontracten in principe enkel per 1-1 en 1-7 gewijzigd mogen worden.
Ten aanzien van wijzigingen op andere momenten dan 1 januari en 1 juli benadrukt ACM dat deze alleen mogelijk zijn bij zeer uitzonderlijke en onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden waardoor het onhoudbaar zou zijn om te tarieven ongewijzigd te laten.

Al eerder gaf ik aan dat ik mij afvroeg hoe onvoorzien het op dit moment werkelijk is en of Vattenfall zich hier wel op kan beroepen.

Zou mijn hoop dan uitkomen? Dat is makkelijk falsificeerbaar als één mede-model-contract-klant hier nu meldt dat hij wél een verhoging krijgt...
De verwachting (nou ja, eerder "hoop") is uitgekomen:
Vattenfall maakt dit nu ook expliciet in hun FAQ:

De prijzen van het modelcontract worden in principe alleen aangepast op 1 januari en 1 juli. Dit is namelijk een speciale contractvorm die leveranciers volgens de wet moeten aanbieden.

De contractvoorwaarden van het modelcontract zijn bij alle leveranciers hetzelfde en zijn opgesteld door de ACM.

Blijkbaar zijn de marktomstandigheden minder uitzonderlijk dan begin dit jaar, toen ook de modelcontracten niet aan een tussentijdse verhoging ontkwamen.

Offtopic toevoeging: als ze wél hadden verhoogd, en ik met de ACM regels in de hand naar mijn rechtsbijstand was gegaan over wederom een tussentijdse verhoging... Dan denk ik dat zij mij hadden afgepoeierd omdat de marktomstandigheden volgens hen (want anders kost het ze geld) wél voldoende reden waren voor verhoging. Dus ik geniet er maar van. Tevens goedmakertje dat ik geen "blijven loont" korting krijg op een modelcontract

[Voor 5% gewijzigd door Titusvh op 15-09-2022 11:06]

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36
MikeyMan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:34:
[...]

How dan? Denk je echt dat een 'samenwerking van lokale energiecoöperaties' er beter in slaagt om energie in te kopen dan de vattenfalls en Enecos van deze wereld? Dusdanig veel beter dat ze minimaal 40% goedkoper inkopen?
Als een heel groot deel van je verkochte stroommix uit eigen opwek komt dan kan dat natuurlijk wel. Dit soort partijen maken afspraken met lokale zonnevelden en windmolens bij boeren om alle stroom af te nemen, vaak voor lange termijn (zeg 10 jaar) en voor ~10-15 cent per Kwh. Natuurlijk zal er ook nog ingekocht moeten worden op de markt, maar stel dat ze 60%/70% uit de aangesloten bronnen halen dan kunnen ze prima voor 40 cent per kwh stroom verkopen.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor de grote energiemaatschappijen, maar die hebben waarschijnlijk alle groene energie al verkocht aan bestaande klanten of werken aan winstmaximalisatie. Wat ook niet zo gek is als je bedenkt dat er nog wel eens wat wanbetalers zullen zijn deze winter.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Topicstarter
Modbreak:Hou het hier op de aanbiedingen. De metadiscussie over wijze van inkopen e.d. kan in een van de ander topics.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2022 13:56]

|| Phono Solar 18x415wp + Deye 12K-SG04LP3-EU + 16x120Ah LiFePo4 + DalyBMS ||

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:58
Kan je via vastenlastenbond wel nog jaarcontracten krijgen?

Want inderdaad verder kom je alleen op Innova uit en geen idee hoe hoogwaardig Innova is.

• Kraakhelder
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-03 12:10
Jthem schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:03:

Want inderdaad verder kom je alleen op Innova uit en geen idee hoe hoogwaardig Innova is.
Jaarcontract via VLB kan tot einde maand. Overigens krijg je daar een GewoonEnergie contract en dat is een dochter van Innova.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47
Ik las vanmorgen dat het Kabinet kredieten wil verstrekken aan energieleveranciers, daardoor moeten er komende periode geen energieleveranciers gaan omvallen wegens wanbetalers.
*knip* Zie Señor Sjon in "Energieleveranciers aanbiedingentopic", de (mogelijke) financiële situatie van een specifieke energieleverancier hoeft niet elke keer herhaald te worden.

[Voor 31% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2022 14:29]

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:57
*knip* Offtopic.

[Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2022 13:54]

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:19
*knip* Hier kan je beter een TR voor maken middels de 'rapporteer'-knop bij een post.

[Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2022 13:55]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Ik heb een aantal reacties verwijderd. Kunnen we allemaal nog eens letten op de topicwaarschuwing, regels uit de topicstart en eerdere modbreaks.

Als het zo doorgaat, zit er niets anders op dan om het topic te sluiten.

[Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2022 14:07]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• snahsiub
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik zag een paar posts geleden dat het variabele uurtarief duur was vandaag met 45ct/kWh. Maak je borst maar nat, want de zon periode is voorbij, teruglevering van alle zonnepanelen gaat nu heel hard omlaag en dan komt de echte stroomprijs per uur zo direct.

Ik ben echt heel benieuwd wat dat gaat doen.

Overigens kreeg ik geen contact van "Van Ons" gisteren. Vandaag weer gebeld en nu wel contract, geen melding van die € 1000 meer, en tarieven van 52/60ct per kWh. Heb ze even gemaild, kijken wat ze zeggen van mijn eerste voorstel van 41/49ct en 1000 aanbetalen. Ik wil die laatste :)

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:44
Jthem schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:03:

Ik heb zojuist bij engie afgesloten. Variabel, allemaal soepeltjes. Met ons lage verbruik ook nog niet onbetaalbaar.

Exact zelfde contract was bij eneco 250/maand duurder, dus dat was een makkelijke overstap.

• Kraakhelder
Paralize_nl schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:59:
[...]

Ik heb zojuist bij engie afgesloten. Variabel, allemaal soepeltjes. Met ons lage verbruik ook nog niet onbetaalbaar.

Exact zelfde contract was bij eneco 250/maand duurder, dus dat was een makkelijke overstap.
Je kunt beter de tarieven noemen, het gaat hier immers om de aanbiedingen.

• Jthem
Kraakhelder schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:02:
[...]

Je kunt beter de tarieven noemen, het gaat hier immers om de aanbiedingen.
Als ik zo op internet bij hun zie om af te sluiten kost de:
Stroom 0,81947
Gas 3,44136

• Kraakhelder
Jthem schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:53:
[...]

Als ik zo op internet bij hun zie om af te sluiten kost de:
Stroom 0,81947
Gas 3,44136
Klinkt als een prima deal ja, :X
Bij GewoonEnergie via de Vastelastenbond zit je dus met een jaarcontract op 0,53820 voor stroom en 2,15106 voor Gas.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:42
Cheesy schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:14:
Wat we hier eigenlijk al vermoedden is inmiddels bevestigd door Vattenfall. Volgens mij was dat nog niet gepost hier:
[Twitter]
Dus begin van de winter nog relatief voordelig stoken *O*
Hopen dat dit bij Mega energie ook het geval is :X

Huidige tarief:
https://s3.eu-west-3.amaz.../modelcontract_022022.pdf

Nieuwe tarief:
https://s3.eu-west-3.amaz.../modelcontract_222022.pdf

De algemene voorwaarden spreken nu over een notificatie minimaal 10 dagen voor het ingaan van nieuwe tarieven. Spannende 5 dagen.

van:
Enkel: 0.43224
Normaal: 0.46741
Dal: 0.36011
Gas: 1.75226

Naar:
Enkel 0.92866 +114%
Normaal: 0.96161 +105%
Dal: 0.88004 +144%
Gas: 4.16867 +137%

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:25
n0pe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:31:
[...]

Huidige tarief:

Nieuwe tarief:

De algemene voorwaarden spreken nu over een notificatie minimaal 10 dagen voor het ingaan van nieuwe tarieven. Spannende 5 dagen.

van:

Naar:
Enkel 0.92866 +214%
Normaal: 0.96161 +205%
Dal: 0.88004 +244%
Gas: 4.16867 +237%
Dit is het hoogste tarief dat ik hier voorbij heb zien komen…

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Aantal posts verwijderd. Vragen over de werking van salderen en de periode heeft gewoon een eigen topic: Saldering per kwartaal of jaar en Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?

• n0pe
kraanwagen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:33:
[...]

Dit is het hoogste tarief dat ik hier voorbij heb zien komen…
Omdat ik niet van dit soort verassingen hou heb ik maar een mail gestuurd naar de klantenservice, als het voor bestaande klanten ook per 1 oktober gaat stijgen moet ik voorlopig maar naar een day-ahead leverancier. Zeker met de wintermaanden waarbij het verbruik richting de 150-200m3 zal gaan moet ik dan toch echt mijn spaargeld gaan aanspreken*.

Zodra ik een antwoord heb zal ik het posten..

*kan het wel betalen, daar niet van maar ik geef mijn geld liever aan andere zaken uit. Kan me voorstellen dat veel mensen hier direct mee in de problemen raken, voorschot zou naar €300 moeten en dan ben ik nog redelijk zuinig. Na zonnepanelen nog 800kWh verbruik en 900m3 gas..

• Jthem
Kraakhelder schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:21:
[...]

Klinkt als een prima deal ja, :X
Bij GewoonEnergie via de Vastelastenbond zit je dus met een jaarcontract op 0,53820 voor stroom en 2,15106 voor Gas.
Ja klinkt interessant, naar als we gaan verhuizen vraag ik me af bij VLB hie dat gaat want had gelezen dat ze van laatste 3 jaar energie berekenen en dat is dan voor ons niet geval. Want als we rechtstreeks bij Gewoon Energie contract nemen dan is het ook hoger

• Titusvh
[... Vattenfall verhoogt tarieven modelcontract niet ...]

Enkel 0.92866 +114%
Deze verhoging is fors hoger dan bijvoorbeeld bij Vattenfall. (Daar gaat gas bv "maar" 35% omhoog).

Als Mega tarieven voor modelcontracten wél verhoogt kan je dat betwisten lijkt mij.

Modelcontracten mag je behoudens grote uitzondering maar 2x per jaar aanpassen.
Vattenfall vindt blijkbaar ook dat er geen sprake is van grote uitzondering. Daar kan je naar verwijzen.

Uiteraard zal dit via een juridische weg moeten, individueel zullen ze je nooit gelijk geven.

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-03 23:15
Jthem schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:43:
[...]

Ja klinkt interessant, naar als we gaan verhuizen vraag ik me af bij VLB hie dat gaat want had gelezen dat ze van laatste 3 jaar energie berekenen en dat is dan voor ons niet geval. Want als we rechtstreeks bij Gewoon Energie contract nemen dan is het ook hoger
Bij nieuwe adressen pakken ze het gemiddelde verbruik van dat nieuwe adres en baseren daar het maandbedrag op.
Je kunt vervolgens wel via de klantportal van Gewoon Energie je maandbedrag aanpassen tot op zekere hoogte.
Wij gaan ook verhuizen en helaas verbruikte de huidige bewoner behoorlijk, dus wij werden ook opeens geconfronteerd met een maandbedrag van 465 euro in totaal.
In de klantportal naar beneden kunnen bestellen tot 330 euro.

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-03 10:10
[...]

Huidige tarief:

Nieuwe tarief:

van:

Naar:
Enkel 0.92866 +114%
@Yorinn

Ondertussen is de aanbieding met TLV van 74 cent in de loop van vandaag verdwenen, maar misschien komt er wel weer een nieuwe. De MEGA slechte aanbieding van gisteren is wel nog steeds actueel met een 38 cent lager gastarief t.o.v. hierboven en TLV van 5 cent. Die tarieven kunnen maandelijks gewijzigd worden.

[Voor 18% gewijzigd door Bubbleblower1 op 16-09-2022 19:51]

• Kraakhelder
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:32:
[...]

Bij nieuwe adressen pakken ze het gemiddelde verbruik van dat nieuwe adres en baseren daar het maandbedrag op.
Je kunt vervolgens wel via de klantportal van Gewoon Energie je maandbedrag aanpassen tot op zekere hoogte.
Wij gaan ook verhuizen en helaas verbruikte de huidige bewoner behoorlijk, dus wij werden ook opeens geconfronteerd met een maandbedrag van 465 euro in totaal.
In de klantportal naar beneden kunnen bestellen tot 330 euro.
Same, aangezien de winter eraan komt zie ik daar ook niet zoveel kwaad in.

• n0pe
n0pe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:40:
[...]

Omdat ik niet van dit soort verassingen hou heb ik maar een mail gestuurd naar de klantenservice, als het voor bestaande klanten ook per 1 oktober gaat stijgen moet ik voorlopig maar naar een day-ahead leverancier. Zeker met de wintermaanden waarbij het verbruik richting de 150-200m3 zal gaan moet ik dan toch echt mijn spaargeld gaan aanspreken*.

Zodra ik een antwoord heb zal ik het posten..

*kan het wel betalen, daar niet van maar ik geef mijn geld liever aan andere zaken uit. Kan me voorstellen dat veel mensen hier direct mee in de problemen raken, voorschot zou naar €300 moeten en dan ben ik nog redelijk zuinig. Na zonnepanelen nog 800kWh verbruik en 900m3 gas..
Vanuit Mega:
Voor bestaande klanten blijft het bestaande tarief dat sinds 1 juli van kracht is gelden, de model contract tarieven voor nieuwe klanten gaan wel fors omhoog.

• Titusvh
n0pe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:11:
[...]

Voor bestaande klanten blijft het bestaande tarief dat sinds 1 juli van kracht is gelden, de model contract tarieven voor nieuwe klanten gaan wel fors omhoog.
Net zoals bij Vattenfall mogen ze dat bij Mega dan wel wat proactiever communiceren.
Tot enkele dagen gelden ging menig modelcontract-klant (ook in dit topic) nog uit van het nieuws in de landelijk media dat de variabele tarieven per 1 oktober omhoog gaan.

Beide bevestigingen dat de verhoging niet voor modelcontractklanten geldt die ik in dit topic gezien heb, kreeg men pas na navraag door de klant.

• n0pe
Titusvh schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:27:
[...]

Net zoals bij Vattenfall mogen ze dat bij Mega dan wel wat proactiever communiceren.
Tot enkele dagen gelden ging menig modelcontract-klant (ook in dit topic) nog uit van het nieuws in de landelijk media dat de variabele tarieven per 1 oktober omhoog gaan.

Beide bevestigingen dat de verhoging niet voor modelcontractklanten geldt die ik in dit topic gezien heb, kreeg men pas na navraag door de klant.
Eens, ik had het in het nieuws gelegen en gister even rustig alles uitgezocht maar na het lezen van de nieuwe tarieven en nergens de verduidelijking dat dit niet geldt voor bestaande klanten was ik toch wat ongerust. Zou toch minimaal €800 gaan schelen de komende 3 maanden.

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:00
Leuke post, ware het niet dat er al tig verzoeken zijn geweest ontopic te blijven...

[Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 17-09-2022 17:12]

I live inside that bubble, reality of the naive.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Gezien het hier wéér offtopic doorgaat na meerdere modbreaks, gaat dit topic (tijdelijk) op slot.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Modbreak:En weer open. Slowchat kan hier: Help! De energierekening - kroegtopic. Dit topic is ENKEL voor aanbiedingen. Geen geneuzel over aanbieders en andere zaken.

• Slaw
  • Laatst online: 19-01 21:52
*knip* Zie modbreak hierboven. Dit is geen aanbieding en hoort hier dus niet thuis.

[Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 19-09-2022 21:17]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54
stin00 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:10:
[...]

Ik zit ook bij Vattenfall en heb dezelfde GC deal genomen (3 jaar dalen). Heb de startdatum nu al 2 keer aangepast.. eerst naar 1 jan 2023 en daarna weer naar 1 oktober.

Wilde profiteren van een tijdje variabel bij Vattenfall, maar zoals helaas verwacht hebben ze de prijzen constant omhoog gegooid. Klanten die bijv 2 a 3 maand geleden al overgingen op modelcontract kregen betere tarieven. Helaas is je veronderstelling in deze markt ietwat naïef :-( Vattenfall heeft namelijk al eerder aangetoond de variabele prijzen graag vroegtijdig omhoog te knallen ipv alleen op de vaste momenten.

Ik zou bij vattenfall €0.4952 per kWh en €2.2432 per m³ gaan betalen vanaf 1 oktober. Kreeg jij dezelfde tarieven? Geen blijven loont korting omdat ze de aanmeldingen hiervoor stop hebben gezet. Ik laat dus Greenchoice eerder ingaan omdat de tarieven daarvan gunstiger zijn. Je zou dus ook GC even kunnen bellen om je startdatum te vervroegen.
Deze tarieven gaat Vattenfall mij 1 oktober 2022 aanrekenen:
Stroom normaaltarief: € 0,454563 (tot 10.000 kWh).
Stroom daltarief: € 0,359406 (tot 10.000 kWh).
Gas: € 2,020773

Dit betreft een variabel contract met 'Blijven Loont' korting op stroom.

Volgens mij nog steeds dus iets goedkoper dan het afgesloten GC contract dat 01-01-2023 in gaat.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Jumpman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:28:
[...]

Volgens mij nog steeds dus iets goedkoper dan het afgesloten GC contract dat 01-01-2023 in gaat.
Wel interessant. Ook al 6j klant bij GC maar ik krijg 1,05 per kWh en 3,44 per m3 aangeboden per 01-10. Nu dus maar gebruik gemaakt van het VLB aanbod. Bovenstaand aanbod zou ik ook zo voor tekenen :D.

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:22
Ik lees hier veel over VLB. Echter als ik op de website kijk is het voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt. Lijkt alsof je je direct inschrijft (want ze vragen je IBAN direct), of krijg je eerst een aanbod dat je kan beoordelen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:28:
[...]

Bij mijn nieuwe GC contract is gas €1,958 en stroom €0,48685 (normaal). Ik laat GC per direct ingaan omdat ik geen 'Blijven Loont' korting krijg bij Vattenfall wegens pauzering van deze regeling. Daarnaast kreeg ik hogere tarieven aangeboden (2.20 gas) en wil ik m'n GC contract mogelijk ooit opzeggen. Hoe eerder dit contract ingaat, hoe eerder ik mogelijk in een iets lagere opzegboete range val.

Wel bijzonder dat jij die tarieven krijgt.. Ik zou per 1 oktober bij Vattenfall overgaan op 2,243243 gas en 0.495241 stroom.

[Voor 6% gewijzigd door stin00 op 20-09-2022 13:18]

• Yaay
  • Laatst online: 21-03 20:37
Bartoow schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:12:
Ik lees hier veel over VLB. Echter als ik op de website kijk is het voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt. Lijkt alsof je je direct inschrijft (want ze vragen je IBAN direct), of krijg je eerst een aanbod dat je kan beoordelen?
Mijn ervaring is dat ze direct een contract voor je afsluiten. Je geeft bij invullen van het formulier dus min of meer een machtiging.
Je hebt natuurlijk wel de mogelijkheid om het contract te annuleren door gebruik te maken van je bedenktermijn.

Enkele dagen nadat het contract is opgevraagd ontvang je ook de factuur van VLB (49 euro)

• Kraakhelder
Je krijgt een offerte, die je kan beoordelen.
Als je akkoord gaat, wordt je lidmaatschapsgeld geïnd.

• Hercul3s
Volgens mij treden ze inderdaad als bemiddelaar op als het ware. Dus zij zoeken uit en sluiten je evt over. Vond het ook wat ondoorzichtig maar toch maar aangemeld gezien de tarieven waar ik naartoe ging :D.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:16

Malarky

Wils voor wat ieder

stin00 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:17:
[...]

Wel bijzonder dat jij die tarieven krijgt.. Ik zou per 1 oktober bij Vattenfall overgaan op 2,243243 gas en 0.495241 stroom.
Vattenfall adverteert uitsluitend met de 21% BTW tarieven. Jouw tarieven zijn exact dezelfde tot op de cent. Het enige verschil is 21% btw vs. 9% btw :)

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik heb op basis van de reacties hier via VLB een contract aanvraag gedaan.

Dat proces is ok verlopen; Ik krijg een jaarcontract via Gewoonenergie op 0,53820 voor stroom en 2,15106 voor Gas (waarvan ik eigenlijk niet zo goed weet of dat na vandaag alsnog een goede deal is)

Het probleem is dat ze mijn adres verkeerd hebben genoteerd waardoor er nu een verkeerd adres bekend is bij VLB en GewoonEnergie.

Moet ik dit via VLB regelen of GewoonEnergie? Die mensen van VLB zijn telefonisch amper te bereiken en geven überhaupt geen antwoord op de mail.

Beetje frustrerend wel.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-03 17:14
lasharor schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:33:

Dat proces is ok verlopen; Ik krijg een jaarcontract via Gewoonenergie op 0,53820 voor stroom en 2,15106 voor Gas (waarvan ik eigenlijk niet zo goed weet of dat na vandaag alsnog een goede deal is)

Het probleem is dat ze mijn adres verkeerd hebben genoteerd waardoor er nu een verkeerd adres bekend is bij VLB en GewoonEnergie.

Moet ik dit via VLB regelen of GewoonEnergie? Die mensen van VLB zijn telefonisch amper te bereiken en geven überhaupt geen antwoord op de mail.

Beetje frustrerend wel.
Op hun website

“Om alle aanmeldingen te kunnen verwerken, moeten we onze openingstijden tijdelijk aanpassen. Dit betekent dat we helaas minder snel kunnen reageren dan je van ons gewend bent.”

Klantenservice alleen s ’ochtends bereikbaar (9:00 – 12:00 uur)
Middag ingeruimd voor switchen klanten
Kwaliteitswaarborging hoogste prioriteit

• ze-ro
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:28
*knip* Een post als deze past beter in Help! De energierekening - kroegtopic dan hier.

[Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 20-09-2022 18:37]

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:09
*knip* Deze vraag kan de leverancier ook beantwoorden.

[Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 21-09-2022 17:32]

• Tyax
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-10-2022
Mijn vaste Eneco contract loopt binnenkort ook af en ik heb de nieuwe bedragen ontvangen als ik zou blijven ;

Je nieuwe stroomtarief per 01-10-2022
Eneco HollandseWind & Zon Variabel per kWh normaal € 0,95411
Eneco HollandseWind & Zon Variabel per kWh dal € 0,72172
Vaste leveringskosten stroom per maand € 5,40

Je nieuwe gastarief per 01-10-2022
Eneco Gas Variabel per m3 € 3,39552
Vaste leveringskosten gas per maand € 5,40

Gezien mijn verbruik en de aanpassing van Eneco van de terugleververgoeding wordt het misschien tijd om toch eens rond te kijken om over te stappen...

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

• Hercul3s
Tyax schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:26:
Mijn vaste Eneco contract loopt binnenkort ook af en ik heb de nieuwe bedragen ontvangen als ik zou blijven ;

Je nieuwe stroomtarief per 01-10-2022
Eneco HollandseWind & Zon Variabel per kWh normaal € 0,95411
Eneco HollandseWind & Zon Variabel per kWh dal € 0,72172
Vaste leveringskosten stroom per maand € 5,40

Je nieuwe gastarief per 01-10-2022
Eneco Gas Variabel per m3 € 3,39552
Vaste leveringskosten gas per maand € 5,40

Gezien mijn verbruik en de aanpassing van Eneco van de terugleververgoeding wordt het misschien tijd om toch eens rond te kijken om over te stappen...
Bijna hetzelfde als ik van GC kreeg. Ik ben toen dus naar VLB gegaan en gisteren bevestiging ontvangen van de overstap.

Met de plannen van de overheid om over het eerste deel verbruik een max tarief te hanteren is het iets minder interessant. Aan de andere kant is het tarief per kWh via VLB lager dan de wss gestelde max.

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:52
tarieven Delta energie voor bestaande klanten:
Leveringsprijzen per 1 oktober 2022
DELTA Groene Stroom variabel

Prijzen zijn all-in prijzen

Vaste leveringskosten per maand € 5,40

Prijs per kWh

Enkeltarief € 0,41181

Dubbeltarief normaal € 0,44210

Dubbeltarief dal € 0,37959

DELTA Gas variabel
Prijs per m³
Gasprofiel 1: € 1,89789
Gasprofiel 2: € 1,88300

bron:
elektra
gas

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:52
insomniac schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:40:

Prijs per kWh

Enkeltarief € 0,41181

DELTA Gas variabel
Prijs per m³

bron:
elektra
gas
Voor hoe lang gelden deze tarieven en wat houden de gasprofielen in?

Cash is king.

• Hercul3s
insomniac schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:40:

Prijs per kWh

Enkeltarief € 0,41181

DELTA Gas variabel
Prijs per m³

bron:
elektra
gas
Ik vermoed dat ze geen nieuwe klanten aannemen tegen deze tarieven of wel?

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:52
@mk1992 gaat naar verbruik, maar een normaal huishouden heeft profiel 1, zie link naar bron in post
@Hercul3s bij de vorige tariefverandering (1 juli), werden ook de klanten die net een contract hadden voor die datum meegenomen in de verlaging van de tarieven.

Geen garantie natuurlijk, ik maak het beleid niet. :)

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

• Hercul3s
insomniac schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:58:
@mk1992 gaat naar verbruik, maar een normaal huishouden heeft profiel 1, zie link naar bron in post
@Hercul3s bij de vorige tariefverandering (1 juli), werden ook de klanten die net een contract hadden voor die datum meegenomen in de verlaging van de tarieven.

Geen garantie natuurlijk, ik maak het beleid niet. :)
Ik zal ze eens berichten :D.

Update: Mijn vraag was of die tarieven dan ook gaan gelden voor nieuwe klanten, daarop was het antwoord 'helaas niet'

[Voor 11% gewijzigd door Hercul3s op 21-09-2022 13:10]

• Tyax
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-10-2022
Hercul3s schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:05:

Update: Mijn vraag was of die tarieven dan ook gaan gelden voor nieuwe klanten, daarop was het antwoord 'helaas niet'
Aha bedankt dan hoef ik ze zelf niet meer te bellen ;)

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-03 10:19
Er worden hier voornamelijk nieuwe tarieven voor bestaande klanten geplaatst, maar ik zou juist graag tarieven vinden voor nieuwe klanten. Omdat mijn huidige leverancier Greenchoice wel erg hoog is gaan zitten (3,4 euro per m3 gas en ongeveer 1 euro per kWh.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:03
lasharor schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:33:

Beetje frustrerend wel.
En na vandaag is het weer anders met Poetin z'n verhaaltje.
En je wordt meestal vrij vaak gevraagd "is dit correct meneer?" ;) succes met het gewijzigd krijgen.

Daarom maar even dapper gedaan en Innova via consumind geprobeerd:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zit nu bij Budget Energie, met een variabel contract kwam ik onderaan de streep voor 1 geheel jaar op 130 euro uit.
Maar met maandelijks salderen, 50%TLV en variabele prijzen bij BE is Innova nog steeds wel interessant.

Heb nog bedenktijd dus even zien hoe het uitkomt met de ontwikkelingen deze week.

• Hercul3s
Vandread schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:47:
[...]

En na vandaag is het weer anders met Poetin z'n verhaaltje.
En je wordt meestal vrij vaak gevraagd "is dit correct meneer?" ;) succes met het gewijzigd krijgen.

Daarom maar even dapper gedaan en Innova via consumind geprobeerd:

***members only***

Zit nu bij Budget Energie, met een variabel contract kwam ik onderaan de streep voor 1 geheel jaar op 130 euro uit.
Maar met maandelijks salderen, 50%TLV en variabele prijzen bij BE is Innova nog steeds wel interessant.

Heb nog bedenktijd dus even zien hoe het uitkomt met de ontwikkelingen deze week.
Misschien handig om ook de tarieven te vermelden?

• Vandread
Hercul3s schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:08:
[...]
Misschien handig om ook de tarieven te vermelden?
Zelfde tarieven als voor alle 1 jarige overeenkomsten van Innova via Consumind:
aaaido in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"

Ik was met name benieuwd naar het terugkijken op basis van 3 jaar aangezien ik 2 jaar zonnepanelen heb.
Dat viel uiteindelijk mee en die correctie kreeg ik ook vrijwel direct van Innova.

• Boston88
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-01 16:19
Renegade666 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:27:
Mijn collega kwam met deze leverancier.
Zit aardig lager (alleen geen gas zo te zien)

https://tibber.com/
(even zo ipv alles over typen..)
screenshot is op basis van 2500 kwh per jaar

[Afbeelding]
Het is nu alweer €0,5725 per KW/H

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53
stin00 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:17:
[...]

Bij mijn nieuwe GC contract is gas €1,958 en stroom €0,48685 (normaal). Ik laat GC per direct ingaan omdat ik geen 'Blijven Loont' korting krijg bij Vattenfall wegens pauzering van deze regeling. Daarnaast kreeg ik hogere tarieven aangeboden (2.20 gas) en wil ik m'n GC contract mogelijk ooit opzeggen. Hoe eerder dit contract ingaat, hoe eerder ik mogelijk in een iets lagere opzegboete range val.

Waar ben jij die GreenChoice aanbieding aangegaan of is dit direct bij ze afgesloten zo ja hoe? Telefonisch, e-mail? Ik kom net uit een 3 jarig vast contract bij GC en bij mij schieten de prijzen (incl. 9% BTW) de pan uit. Bij GC duidelijk geen loyaliteitskorting.

1 september:
stroom: normaal: 0,73915
stroom dal: 0,52751
gas per m3: 3,26147

1 oktober:
stroom normaaltarief: 1,04253
stroom daltarief: 0,7034
gas per m3: 3,44115

Op basis van (01-10-2020 > 01-10-2021):
900 m3 per jaar
2070 mAh normaal
1500 mAh dal

Ik ben nu bezig om naar Samen OM over te stappen (met iets lagere prijzen als zijn die prijzen van 1 september en nog steeds niet online te vinden voor 1 oktober) en fors hogere teruglever vergoeding (voor zover ze dit niet gaan aanpassen, panelen worden eind deze maand op dak gelegd). Een ander voorstel van vastelastenvergelijkers klinkt leuk qua prijs (Altijd dalen 3 jaar), maar lees veel horror verhalen online over Energiedirect dus zie dat minder zitten. Ook zeer bijzonder dat een dergelijk contract in deze tijd nog wordt aangeboden.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
funrider schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:01:
[...]

Waar ben jij die GreenChoice aanbieding aangegaan of is dit direct bij ze afgesloten zo ja hoe? Telefonisch, e-mail? Ik kom net uit een 3 jarig vast contract bij GC en bij mij schieten de prijzen (incl. 9% BTW) de pan uit. Bij GC duidelijk geen loyaliteitskorting.

1 september:

1 oktober:

900 m3 per jaar
2070 mAh normaal
1500 mAh dal

Ik ben nu bezig om naar Samen OM over te stappen (met iets lagere prijzen als zijn die prijzen van 1 september en nog steeds niet online te vinden voor 1 oktober) en fors hogere teruglever vergoeding (voor zover ze dit niet gaan aanpassen, panelen worden eind deze maand op dak gelegd). Een ander voorstel van vastelastenvergelijkers klinkt leuk qua prijs (Altijd dalen 3 jaar), maar lees veel horror verhalen online over Energiedirect dus zie dat minder zitten. Ook zeer bijzonder dat een dergelijk contract in deze tijd nog wordt aangeboden.
Die heb ik ergens eind juli telefonisch afgesloten (Greenchoice Unive 3 jaar dalen), helaas is dat aanbod al ingetrokken.. er zijn nu eigenlijk geen echt goede deals te vinden :-(

• funrider
stin00 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:08:
[...]

Die heb ik ergens eind juli telefonisch afgesloten (Greenchoice Unive 3 jaar dalen), helaas is dat aanbod al ingetrokken.. er zijn nu eigenlijk geen echt goede deals te vinden :-(
Dank voor je reactie. Ah die actie las ik een week terug over. Had achteraf gezien veel eerder (juli, augustus) moeten handelen, maar hoorde veel media en mensen zeggen dat je beter niet kunt switchen van contract en dat je dan gunstigere prijzen zou krijgen als bestaande klant. Ja het is iets lager dan nieuwe klant, maar daar is ook alles mee gezegd bij GC.

Ik hoop dat ik snel wat van OM terughoor op mijn e-mail en de oktober prijzen verschijnen voor Flex. Qua berichtgeving van Innova en Energiedirect waar acties nog voor zijn te vinden via eerdere genoemde derde partijen vertrouw ik minder i.v.m. slechte reviews. Ook de 'hulp' vanuit de overheid om de kosten te drukken hoop ik snel terug te zien bij GC tenzij voorstel OM per 1 oktober gunstig genoeg is dan ben ik alsnog weg. Wel groot nadeel van die partij ondanks top reviews is dat er geen app is en de online omgeving basic is wat ik teruglees in reviews al schijnt er een nieuwe portal te komen.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Nou ik probeer toch maar via VLB mijn adres te wijzigen maar dit blijkt toch een stuk moeilijker dan gedacht. Ik hang al sinds 9 uur aan de telefoon en we zijn inmiddels 1 uur en 17 minuten verder en ik heb nog steeds niemand kunnen spreken.

Ik snap dat het wellicht voor sommigen een goede deal is maar ik verwacht toch wel een bepaald service niveau en dit zit daar ver onder :').

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:02
@lasharor Het was gisteren nog in het 20hr journaal dat de callcenters van de diverse energieleveranciers enorm overbelast zijn omdat er heel veel mensen bellen n.a.v. het nieuws over het prijsplafond. Het is dus niet alleen bij VLB het geval.

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-03 13:27
funrider schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:01:
[...]

1 september:

1 oktober:

900 m3 per jaar
2070 mAh normaal
1500 mAh dal

Zelfde aanbod van Greenchoice gehad. Ga ook maar eens verder kijken, moet goedkoper kunnen denk ik

• funrider
svennn schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:26:
[...]

Zelfde aanbod van Greenchoice gehad. Ga ook maar eens verder kijken, moet goedkoper kunnen denk ik
Er zijn nauwelijks opties te vinden en als ze er zijn dat stevige prijzen of partijen waar reviews niet best van zijn lastig lastig. Overheid steun gaat hopelijk goed verschil maken qua kosten.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Franciesco schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:23:
@lasharor Het was gisteren nog in het 20hr journaal dat de callcenters van de diverse energieleveranciers enorm overbelast zijn omdat er heel veel mensen bellen n.a.v. het nieuws over het prijsplafond. Het is dus niet alleen bij VLB het geval.
Ik snap best dat ze het druk hebben maar zorg er dan voor dat de klantenservice de hele dag open is.

Nu heb ik 1 uur en 25 minuten aan de lijn gehangen waarna de verbinding verbroken werd.

Zo weet ik ook niet wat ik als klant moet.

• Franciesco
@svennn Met dit soort stroomprijzen is het wellicht interessant om naar een contract met dynamische prijzen te kijken?
Ik overweeg dat in ieder geval voor mijn all electric huishouden incl PV en EV.

• Franciesco
lasharor schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:34:
[...]

Ik snap best dat ze het druk hebben maar zorg er dan voor dat de klantenservice de hele dag open is.

Nu heb ik 1 uur en 25 minuten aan de lijn gehangen waarna de verbinding verbroken werd.

Met het huidige personeelstekort is dat denk ik gemakkelijker gezegd dan gedaan...

• Vandread
lasharor schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:34:
[...]

Ik kreeg via consumind direct een login en voor Innova ook direct een login, daar kan je toch gewoon je gegevens wijzigen?
Desnoods gebruik je de "verhuizen" optie, bij Innova is er een opmerkingen veld bij Verhuizing dus daar zou je de oorzaak van de wijziging ingeven.

• ArmyOfQueens
  • Laatst online: 21-03 23:15
Zolang je binnen de 2400 kWh en 1200 m3 blijft maakt het straks toch niet meer uit bij welke leverancier je zit? :P

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-03 13:27
Franciesco schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:36:
@svennn Met dit soort stroomprijzen is het wellicht interessant om naar een contract met dynamische prijzen te kijken?
Ik overweeg dat in ieder geval voor mijn all electric huishouden incl PV en EV.
Goede tip, ANWB komt een stuk goedkoper uit echter is het een momentopname. Voordeel is wel dat je flexibel blijft mbt overstappen

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-03 11:29
ArmyOfQueens schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:14:
Zolang je binnen de 2400 kWh en 1200 m3 blijft maakt het straks toch niet meer uit bij welke leverancier je zit? :P
Wel als je een contract met lagere tarieven hebt..

• Hercul3s
ArmyOfQueens schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:14:
Bij VLB zit stroom iets lager dan de 0,70ct dus dat scheelt je sowieso :D.

Wij hebben een elektrische auto en gaan dus nooit onder die 2400kWh blijven. Dan is het wel fijn om iets lagere tarieven te hebben voor elektra.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 17:44

Perkouw

Moderator General Chat
Zojuist diverse reacties opgeruimd. Zie a.u.b. onze topicwaarschuwing mensen. Hij is wat groot, dat geef ik toe, maar hij staat er niet voor niets. :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hercul3s schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:22:
[...]

Bij VLB zit stroom iets lager dan de 0,70ct dus dat scheelt je sowieso :D.

Wij hebben een elektrische auto en gaan dus nooit onder die 2400kWh blijven. Dan is het wel fijn om iets lagere tarieven te hebben voor elektra.
70ct denk ik, want als ze voor 0,70ct aanbieden dan stap ik vandaag nog over. :P

Hoi!

• Tranquility
  • Laatst online: 22-03 17:42
*knip* Niet alle nieuwe tarieven voor huidige klanten hoeven gedeeld te worden in een aanbiedingentopic, gezien deze (meestal) niet voor nieuwe klanten gelden.

[Voor 155% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2022 16:34]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-03 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

*knip* Niet alle nieuwe tarieven voor huidige klanten hoeven gedeeld te worden in een aanbiedingentopic, gezien deze (meestal) niet voor nieuwe klanten gelden.

[Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2022 20:11]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
*knip* Geen aanbieding, dus hoort hier niet.

[Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2022 16:33]

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 18:37
Huidig contract: Eneco Wind & Zon variabel.
  • Normaal: € 0,214 / kWh
  • Dal: € 0,189 / kWh
  • Gas: € 0,95 per m3
Tarieven (per 1-10-2022):
  • Normaal: € 0,954 / kWh
  • Dal: € 0,721 / kWh
  • Gas: € 3,40 per m3
Aanbod Gewoon Energie (via Vastelastenbond) (per 22-10-2022, jaarcontract):
  • Normaal € 0,598 / kWh
  • Dal € 0,525 / kWh
  • Gas: € 2,15 per m3
Ik begreep dat het nieuwe prijsplafond naast variabele contracten ook geldt voor nieuwe vaste contracten. Dus dan wordt gas € 1,50 per m3.

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-03 11:24
https://www.energie-aanbi...offieaparaat-t-w-v-e-499/

Hier een lopende aanbiedingen voor nog 5 dagen 3 jaar Essent vast. De tarieven kan je na aanmelding inzien ik heb geen idee over de hoogte van de tarieven.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-03 00:33
Pudding94 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:28:
https://www.energie-aanbi...offieaparaat-t-w-v-e-499/

Hier een lopende aanbiedingen voor nog 5 dagen 3 jaar Essent vast. De tarieven kan je na aanmelding inzien ik heb geen idee over de hoogte van de tarieven.
"Vanwege de hoge gasprijzen is deze aanbieding tijdelijk niet verkrijgbaar. Meld je aan voor een seintje of de wachtrij. Dan weet je zeker dat je voorraan staat zodra deze aanbieding weer aan te vragen is!"

• Tranquility
  • Laatst online: 22-03 17:42
*knip* Hier had je beter een TR via de 'rapporteer'-knop voor kunnen maken, dat wordt sneller gezien.

[Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2022 20:13]

• Hercul3s
EWK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:57:
[...]

70ct denk ik, want als ze voor 0,70ct aanbieden dan stap ik vandaag nog over. :P
54ct enkel tarief :)

• Paardenbloem
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-03 11:48
Ik heb/had een variabel contract bij Greenchoice (tot en met mei 2022 vast contract) en deze week verrast door de nieuwe prijzen per 01-10 van € 1,042 per kWh normaaltarief en € 3,44 per m3 gas. Nu ik weer van het zuurstof af ben door de shock 8)7 , via dit topic bij de Vastelastenbond uitgekomen en vandaag een ,contract afgesloten.
Enkel tarief € 0,538
Normaal tarief € 0,598
Dal tarief € 0,525
Leveringskosten per jaar € 64,31

Gas is € 2,151 per m3 gas
Leveringskosten per jaar € 64,31

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:16
Wel mooi dat ik een tijdje terug door Greenchoice ben gebeld. Ik ben daar in het verleden een jaartje klant geweest. Zij konden mij een variabel contract aanbieden en de prijzen zouden vast staan tot en met 31/12.

En kijk eens wat er nu gebeurt? Gewoon lekker de tarieven verhogen.

Te koop aangeboden: Seagate Backup Plus 5TB - Aantal stuks beschikbaar: 6 5 4 3

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:02
Greenchoice.

ik moet 28/10 overstappen, en ga ook de VLB proberen..

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GioStyle schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:57:
Wel mooi dat ik een tijdje terug door Greenchoice ben gebeld. Ik ben daar in het verleden een jaartje klant geweest. Zij konden mij een variabel contract aanbieden en de prijzen zouden vast staan tot en met 31/12.

Ze hebben in ieder geval variabele contracten met halfjaarlijkse prijswijzigingen en variabele contracten met kwartaalwijzigingen.

Kan je de VLB aanbieding ook per 1 januari 2023 laten ingaan?

[Voor 5% gewijzigd door Wolly op 23-09-2022 11:21]

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 16:23
*knip* Offtopic. Zie topicwaarschuwing.

[Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 23-09-2022 14:27]

Tomorrow is not today!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:51
GioStyle schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:57:

Mijn variabel contract loopt tot einde jaar. Allen in juli heb ik nog een wijziging gehad. Mijn contract heet "Groen&vrij Wind en Zon halfjaar". Staat ook in het contract dat einddatum tarief 01-01-2023 is.

Blijkbaar worden niet alle variabele contracten per oktober aangepast....

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46
10+ jaar Greenchoice klant, vast contract loopt deze maand af, kreeg dit aanbod vanaf 1-10-2022 tot 1-1-2023:

Normaaltarief €0,4213
Levering €0,3192 / Opslag duurzame energie €0,0305 / Energiebelasting €0,0368 / 9% btw €0,0348

Daltarief €0,3491
Levering €0,2529 / Opslag duurzame energie €0,0305 / Energiebelasting €0,0368 / 9% btw €0,0289

Gas €1,6307
Levering €1,0463 / Opslag duurzame energie €0,0865 / Energiebelasting €0,3632 / 9% btw €0,1347

Dat valt nog reuze mee, voor de komende 3 maanden in ieder geval...
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein. Algemene zaken kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic

Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Eneco heeft net de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden hier besproken: Eneco snoeit in teruglevering vergoeding

Er zit verschil tussen bestaand en nieuw qua klanten, don't act surprised. Je kan de meeste prijzen terugzien via gepinde posts.

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee