Op zich wel prima ervaringen, al een tijdje bij (was eerst gratis, nu vragen ze een kleine bijdrage). Adviseren soms om even variabel te gaan als ze denken dat er op korte termijn een verlaging wordt verwacht. Ze zullen ook wel afhankelijk van zijn de leveranciers of ze iets kunnen aanbieden. Misschien nu meer drukte dan waarvoor ze personeel hebben ?Ed-1 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:59:
Nav een aantal post hier heb ik contact gezocht met de Vastelastenbond. Weet niet of iemand recente ervaring heeft maar ik krijg de melding dat t telefoonnummer tijdelijk (?) niet bereikbaar is....
Hoe snel kreeg jij echt een aanbod voor een contract?Kraakhelder schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:19:
[...]
Vorige week contract afgesloten. Overigens gaat ie gewoon over als ik bel, wellicht hadden ze storing.
Heb het maandbedrag via de site al aardig naar beneden kunnen brengen overigens, nog voor het 27 september start.
Ik heb woensdag alles ingevuld bij de Vastelastenbond en heb alleen een mailtje gekregen met "Bevestiging Energie. Vanzelf geregeld" en dat ze op zoek gaan naar een contract.
Geen idee hoe snel ik dit kan verwachten?
ze zijn alleen smorgens tel. bereikbaar geloof (staat op website)Ed-1 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:59:
Nav een aantal post hier heb ik contact gezocht met de Vastelastenbond. Weet niet of iemand recente ervaring heeft maar ik krijg de melding dat t telefoonnummer tijdelijk (?) niet bereikbaar is....
Gewoon nabellen, heb ik ook gedaan. Daarna was het telefonisch geregeld.ArmyOfQueens schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:01:
[...]
Hoe snel kreeg jij echt een aanbod voor een contract?
Ik heb woensdag alles ingevuld bij de Vastelastenbond en heb alleen een mailtje gekregen met "Bevestiging Energie. Vanzelf geregeld" en dat ze op zoek gaan naar een contract.
w00t
Zaterdag aangevraagd via vastelastenbond.nl, maandag hun contract bevestiging ontvangen en dinsdag die van Gewoon Energie.ArmyOfQueens schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:01:
[...]
Kennis ook getipt. Had zich zondag aangemeld, woensdag nog niks gehoord. Gebeld en toen werd direct alles geregeld (het was er erg druk).
Dit alles naar aanleiding van de tips van hier, bedankt
Trust me when I say this is only the beginning.
Daarom probeer ik dus contact te krijgen. Hier ook nog steeds niets vernomen. Ook als de email leest, lijkt t erop dat zij je een contract aanbieden die je maar moet nemen.ArmyOfQueens schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:01:
[...]
Inmiddels dus nog 3x gebeld. 2 x tijdelijk niet bereikbaar. 1 x werd er opgenomen maar niets gezegd. Er werd op de achtergrond gesproken en na 10 sec opgehangen.
Zo werkt het ook. Je geeft ze opdracht een contract te regelen, als je het er niet mee eens bent moet je het opzeggen. Het duurde bij mij ongeveer drie werkdagen voor ik het contract had. In de bevestiging van Vastelastenbond was een maandbedrag op basis van opgegeven verbruik opgenomen terwijl het contract van Gewoon Energie uitgaat van historisch verbruik. Via de website heb ik dit nog een klein beetje naar beneden bij kunnen stellen.Ed-1 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:49:
[...]
Daarom probeer ik dus contact te krijgen. Hier ook nog steeds niets vernomen. Ook als de email leest, lijkt t erop dat zij je een contract aanbieden die je maar moet nemen.
Inmiddels dus nog 3x gebeld. 2 x tijdelijk niet bereikbaar. 1 x werd er opgenomen maar niets gezegd. Er werd op de achtergrond gesproken en na 10 sec opgehangen.
Nou, ik krijg net de bevestiging binnen voor het contract bij Gewoon Energie.
Wel een paar fouten:
- Ik heb gevraagd om alleen gas (zitten nog bij GreenChoice voor stroom tegen een goed tarief tot mei 2023), maar krijg een contract voor gas & stroom
- Ik heb op de vraag "Wil je duurzame energie?" "ja" geantwoord, maar ik zie in het contract dat het gas grijs is?
- Ik heb op de vraag "Ga je verhuizen?" "ja" geantwoord (ik doe een aanvraag voor mijn nieuwe adres), maar in het contract staat dat er vanaf 09-10 geleverd wordt op mijn huidige adres?
Helaas zijn ze maar tot 12:00 telefonisch bereikbaar, dus stuur ze maar even een mailtje.
Wel een paar fouten:
- Ik heb gevraagd om alleen gas (zitten nog bij GreenChoice voor stroom tegen een goed tarief tot mei 2023), maar krijg een contract voor gas & stroom
- Ik heb op de vraag "Wil je duurzame energie?" "ja" geantwoord, maar ik zie in het contract dat het gas grijs is?
- Ik heb op de vraag "Ga je verhuizen?" "ja" geantwoord (ik doe een aanvraag voor mijn nieuwe adres), maar in het contract staat dat er vanaf 09-10 geleverd wordt op mijn huidige adres?
Helaas zijn ze maar tot 12:00 telefonisch bereikbaar, dus stuur ze maar even een mailtje.
Hanteren ze nog steeds 2,15 voor gas? (Totaal)ArmyOfQueens schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:09:
Wel een paar fouten:
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Voor de mensen die het interessant vinden:
Ex Fenor klant en sinds eind december bij Budget Energie met stroom variabel (wisselt elke maand) en gas vast tot 15 oktober (oude contract datum Fenor).
Heb nu me nieuwe tarief voor de maand oktober gehad gezien ik dan overga voor gas van vast naar variabel contract.
Oude situatie gas: 1,06 euro per M3 inclusief alles met 9 procent btw
Nieuwe situatie: 2,64 euro per M3 inclusief alles met 9 procent btw
Stroom wisselt al elke maand. Voor oktober normaal 0,74 en dal 0,69 inclusief alles en 9 procent btw
Gas vanaf de maand oktober ook dus variabel en elke maand wisselend.
Ex Fenor klant en sinds eind december bij Budget Energie met stroom variabel (wisselt elke maand) en gas vast tot 15 oktober (oude contract datum Fenor).
Heb nu me nieuwe tarief voor de maand oktober gehad gezien ik dan overga voor gas van vast naar variabel contract.
Oude situatie gas: 1,06 euro per M3 inclusief alles met 9 procent btw
Nieuwe situatie: 2,64 euro per M3 inclusief alles met 9 procent btw
Stroom wisselt al elke maand. Voor oktober normaal 0,74 en dal 0,69 inclusief alles en 9 procent btw
Gas vanaf de maand oktober ook dus variabel en elke maand wisselend.
JapaQ schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:27:
[...]
Hanteren ze nog steeds 2,15 voor gas? (Totaal)
:fill(white):strip_exif()/f/image/wAf67Eu7sobrqkZkTy4kxCWG.png?f=user_large)
En Consumind?Ed-1 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:59:
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ik zou hem accepteren.ArmyOfQueens schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:36:
Wij gaan per 1 oktober verhuizen van ons huurappartement zonder gas naar een koophuis met gas.
We zitten nu voor de stroom bij GreenChoice tot eind mei 2023.
Vandaag eens op zoek gegaan naar een aanbieder voor gas.
Contact opgenomen met GreenChoice en zij kwamen met het volgende aanbod (volgens mij exact hetzelfde als al eerder in dit topic voorbij is gekomen):
[Afbeelding]
Volgens mij is dit dus gewoon een modelcontract en maakt het dus niet uit dat ik al klant ben voor stroom.
Verder is GreenChoice wel het goedkoopste wat ik tot nu toe tegen ben gekomen via de online tools.
Gelukkig dit topic tegengekomen en ga me nu eens verdiepen in Innova via Consumind of Gewoon Energie via VLB, waar de laatste mij duidelijk de beste keuze lijkt momenteel.
Als ik hun prijzen nu zie, dan ben je flink duurder uit voor je gas.
https://www.greenchoice.n...odelcontract-20220826.pdf
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Het punt is dat ik nu in een appartement woon zonder gas, dus ik heb alleen een contract voor stroom bij GreenChoice (0,42 normaaltarief en 0,36 daltarief incl. energiebelasting, ODE en btw), wat goedkoper is dan Gewoon Energie nu aanbiedt.Wylana schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:15:
[...]
Ik zou hem accepteren.
Als ik hun prijzen nu zie, dan ben je flink duurder uit voor je gas.
https://www.greenchoice.n...odelcontract-20220826.pdf
Bij GreenChoice loopt dit contract tot eind mei 2023.
Daarom wil ik tot dan bij GreenChoice blijven en alleen voor gas een contract afsluiten bij Gewoon Energie.
Ah sorry, ik heb verkeerd gelezen. Ik dacht dat het andersom was en dat je alleen stroom had van GC.ArmyOfQueens schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:19:
[...]
Het punt is dat ik nu in een appartement woon zonder gas, dus ik heb alleen een contract voor stroom bij GreenChoice (0,42 normaaltarief en 0,36 daltarief incl. energiebelasting, ODE en btw), wat goedkoper is dan Gewoon Energie nu aanbiedt.
Bij GreenChoice loopt dit contract tot eind mei 2023.
Daarom wil ik tot dan bij GreenChoice blijven en alleen voor gas een contract afsluiten bij Gewoon Energie.
Sterkte met zoeken nog.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Ik ben zojuist gebeld door Consumind.
Ik heb een aanbod gekregen om een contract met Essent aan te gaan. Hierbij betaal ik tot mei 2023 een bepaald bedrag, dan krijg ik 30% korting op de rekening tot mei 2024, en dan nog eens 30% tot mei 2025.
Die korting ging dan niet over het gehele bedrag, namelijk niet over belastingen en dat soort dingen.
Maar goed, het bedrag is wel behoorlijk lager dan de prijsverhoging die ik van Oxxio gisteren heb gekregen op mijn variabel contract.
Als ik het goed begrijp kan dit (voor mijn gevoel driejarig) contract wel weer afgekocht worden voor €250 waarna ik vrij ben weer elders heen te gaan. Als ik die €250 al dit jaar terugverdien doordat het bedrag lager is, welk risico loop ik dan nog tegenaan waar ik niet over nagedacht heb?
Ik heb een aanbod gekregen om een contract met Essent aan te gaan. Hierbij betaal ik tot mei 2023 een bepaald bedrag, dan krijg ik 30% korting op de rekening tot mei 2024, en dan nog eens 30% tot mei 2025.
Die korting ging dan niet over het gehele bedrag, namelijk niet over belastingen en dat soort dingen.
Maar goed, het bedrag is wel behoorlijk lager dan de prijsverhoging die ik van Oxxio gisteren heb gekregen op mijn variabel contract.
Als ik het goed begrijp kan dit (voor mijn gevoel driejarig) contract wel weer afgekocht worden voor €250 waarna ik vrij ben weer elders heen te gaan. Als ik die €250 al dit jaar terugverdien doordat het bedrag lager is, welk risico loop ik dan nog tegenaan waar ik niet over nagedacht heb?
Lijkt mij een prima deal. Is misschien wel handig als je er ook nog even een duidelijk tarieven blad bij krijgt waar de tarieven voor de komende jaren op staan. Dan weet je helemaal zeker dat het een contract met vaste tarieven is en blijft alleen het risico van het failliet gaan van de leverancier over…Michiel1978 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:25:
Ik ben zojuist gebeld door Consumind.
Ik ben in de war gebracht door de maandbedragen, misschien dat anderen dat ook hebben.
Omdat de afgelopen maanden het tarief nog lager was, maar deze tussentijds verhoogd zijn, is mijn huidig maandbedrag hoger dan dat deze zou zijn als ik nu een volledig jaar met deze tarieven zou betalen. Immers worden de dure wintermaanden dan gecompenseerd door goedkope zomermaanden. Deze goedkope zomermaanden heb ik nu natuurlijk ook gehad, maar dat was nog met lagere tarieven, waarbij ook de wintermaanden met dat lage tarief bedacht waren en nu die duurder worden, dient dat in de overgebleven maanden gecompenseerd te worden.
Moeilijk verhaal, maar je moet dus vooral naar de gasprijs per m3 zelf kijken, wat de meesten van jullie natuurlijk al wisten, maar voor de onwetende (zoals ik zelf was) , kijk niet naar het maandtarief, die kan scheef lopen.
Omdat de afgelopen maanden het tarief nog lager was, maar deze tussentijds verhoogd zijn, is mijn huidig maandbedrag hoger dan dat deze zou zijn als ik nu een volledig jaar met deze tarieven zou betalen. Immers worden de dure wintermaanden dan gecompenseerd door goedkope zomermaanden. Deze goedkope zomermaanden heb ik nu natuurlijk ook gehad, maar dat was nog met lagere tarieven, waarbij ook de wintermaanden met dat lage tarief bedacht waren en nu die duurder worden, dient dat in de overgebleven maanden gecompenseerd te worden.
Moeilijk verhaal, maar je moet dus vooral naar de gasprijs per m3 zelf kijken, wat de meesten van jullie natuurlijk al wisten, maar voor de onwetende (zoals ik zelf was) , kijk niet naar het maandtarief, die kan scheef lopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Michiel1978 op 09-09-2022 17:48 ]
Rekentool is weer up-to-date. Ik heb de aanbiedingen via consumind/vastelastenbond/persoonlijk niet hierin meegenomen, omdat ik niet kan verifiëren of ze nog geldig zijn. Het geeft wel inzicht in de variabele/model-contracten van de leveranciers. Een enkeling heeft geen prijsinformatie meer, of geeft aan geen contracten meer af te sluiten, deze worden niet meer meegenomen in de rekentool.
welke rekentoolLA-384 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:01:
Rekentool is weer up-to-date. Ik heb de aanbiedingen via consumind/vastelastenbond/persoonlijk niet hierin meegenomen, omdat ik niet kan verifiëren of ze nog geldig zijn. Het geeft wel inzicht in de variabele/model-contracten van de leveranciers. Een enkeling heeft geen prijsinformatie meer, of geeft aan geen contracten meer af te sluiten, deze worden niet meer meegenomen in de rekentool.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Zie topic-warning (members-only)!
[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 09-09-2022 23:22 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/j7BVU7WnRZrphmC77RjHre3Y.png?f=user_large)
9 September de nieuwe tarieven van Budget gekregen.
Zit te denken aan de Vlb actie van gewoon energie om zo toch een beetje zekerheid te krijgen voor de komende maanden,zul je net zien dat we een Elfstedentocht gaan krijgen
Tarieven zijn best ok.
Nog geen terugkoppeling gehad ?Martinez- schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:29:
[...]
Gezien de beperkte gegevens die ze vragen, speel ik graag proefkonijn voor mede-Tweakers. Zodra ze contact met me opgenomen hebben zal ik hier een terugkoppeling geven.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Ik heb vorige week een contract afgesloten bij EnergieDirect, maar twijfel eraan hoe goed de deal eigenlijk is.
Wat zijn jullie gedachten hierbij? Let ook op de kortingen per jaar. Lijkt op dezelfde constructie als Essent die ik hier voorbij zie komen.
EnergieDirect | |
Product | Vast Groene Stroom AltijdDalen Extra |
Looptijd | 3 jaar |
Elektratarieven per kWh incl. opslagen en btw | |
Normaal | € 0,65105 |
Dal | € 0,53115 |
Gas per m³ incl. opslagen en btw | |
Gas | € 2,56121 |
Overige kosten en opmerkingen | |
Vaste leveringskosten elektra per jaar | € 64,80 |
Vaste leveringskosten gas per jaar | € 64,80 |
Kortingen | Je krijgt energie van ons, maar ook een daling van het leveringstarief van stroom en gas. Vanaf mei 2023 daalt je leveringstarief voor stroom en gas met 30%. In mei 2024 komt daar 30% korting bovenop en in mei 2025 krijg je nog eens 15% korting op het tarief van mei 2024. |
Wat zijn jullie gedachten hierbij? Let ook op de kortingen per jaar. Lijkt op dezelfde constructie als Essent die ik hier voorbij zie komen.
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Prima deal.BoschR schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:24:
Ik heb vorige week een contract afgesloten bij EnergieDirect, maar twijfel eraan hoe goed de deal eigenlijk is.
EnergieDirect Product Vast Groene Stroom AltijdDalen Extra Looptijd 3 jaar Elektratarieven per kWh incl. opslagen en btw Normaal € 0,65105 Dal € 0,53115 Gas per m³ incl. opslagen en btw Gas € 2,56121 Overige kosten en opmerkingen Vaste leveringskosten elektra per jaar € 64,80 Vaste leveringskosten gas per jaar € 64,80 Kortingen Je krijgt energie van ons, maar ook een daling van het leveringstarief van stroom en gas. Vanaf mei 2023 daalt je leveringstarief voor stroom en gas met 30%. In mei 2024 komt daar 30% korting bovenop en in mei 2025 krijg je nog eens 15% korting op het tarief van mei 2024.
@BoschR Hoe heb je dat afgesloten? Ik kan namelijk nergens zulke aanbiedingen vinden, ook deze niet.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. vrijdag heb ik nog met de klantenservice van EnergieDirect gechat, en naar informatie over deze deal gevraagd (in een ander topic zag ik die ook al voorbijkomen, dan afgesloten via de site van vastelastenvergelijkers) maar ze kon er niet veel van zeggen.jongetje schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:39:
@BoschR Hoe heb je dat afgesloten? Ik kan namelijk nergens zulke aanbiedingen vinden, ook deze niet.
Mijn jaarcontract bij EnergieDirect loopt 30 september af, en aankomende week krijg ik een nieuwe aanbieding van ze.
CC @dutchbladejongetje schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:39:
Ik werd gebeld omdat ik ooit een keer klant ben geweest. Vond het een beetje een onzin/sales verhaal aan de telefoon, maar betekend dat ik vanaf mei op 1,93 zit wat me prima leek in deze tijd. Denk alleen dat de overheid gaat ingrijpen als het nog veel verder stijgt en ik dit jaar met 2,56 per m3 een minimaal of geen voordeel ga hebben. Maar zie ook al prijzen van 3-4 euro voorbij komen

Ik zit nu nog bij BudgetEnergie (variabel) en die vragen volglende maand al 2,67 per m3
TLV kan kan ik zo snel niet vinden, maar salderen is gewoon per jaar en ik verbruik meer dan ik opwek. Begreep van mijn collega dat er leveranciers zijn die dit nu maandelijks doen.
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
*knip* Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om ernaar te vragen. Zie ook de TS van dit topic.
[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 11-09-2022 23:08 ]
*knip* Zoals je zelf al zei, is dit hier offtopic.
[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2022 01:23 ]
zijn ze bereid om het voor je te corrigeren? Ik zit in een vergelijkbare situatie, heb alleen gas gevraagd, maar heb een contract gekregen voor zowel elektriciteit als gasArmyOfQueens schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:09:
Wel een paar fouten:
Ik ga morgenochtend bellen, vandaag kwam niet uit door een ochtend vol meetings.gordon schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:56:
[...]
zijn ze bereid om het voor je te corrigeren? Ik zit in een vergelijkbare situatie, heb alleen gas gevraagd, maar heb een contract gekregen voor zowel elektriciteit als gas
Had er overigens al een mail over gestuurd ook, maar daar nog geen antwoord op gehad.
*knip* Zie TS. Vragen is niet de bedoeling.
[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2022 21:16 ]
Dat zij iets weten dat wij niet weten, zou de gaskraan weer open gaan?BoschR schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:24:
"In mei 2024 komt daar 30% korting bovenop" zou betekenen dat je dan 60% korting krijgt, maar ik vermoed dat ze bedoelen dat er 30% vanaf gaat, waarschijnlijk krijg je in 2024 51% korting en in 2025 58,35%.
Het is geen energiecontract, maar een verzekering.
Eén ding snap ik ondertussen niet. Ik houd dagelijks de modelprijzen bij die afgelopen weken flink omhoog vlogen. Zo juist weer gecheckt en nu ineens krijg ik dit (gisteren was de gasprijs nog € 4,20):
/f/image/mVHWUjxG9U3wsG2bREpyD1Qu.png?f=fotoalbum_large)
Ja er zijn een aantal dingen waarom ik ook twijfel, maar goed als ik 150 euro kan besparen deze winter tov mn huidige variabele contract bij BudgetEnergie (volgende maand zitten die al boven de 2,56 per m3) kan ik volgend jaar tegen deze tijd (ruim voor de winter) weer van mijn contract af voor 150 euro boete.Bubbleblower1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:13:
[...]
Dat zij iets weten dat wij niet weten, zou de gaskraan weer open gaan?
"In mei 2024 komt daar 30% korting bovenop" zou betekenen dat je dan 60% korting krijgt, maar ik vermoed dat ze bedoelen dat er 30% vanaf gaat, waarschijnlijk krijg je in 2024 51% korting en in 2025 58,35%.
Eén ding snap ik ondertussen niet. Ik houd dagelijks de modelprijzen bij die afgelopen weken flink omhoog vlogen. Zo juist weer gecheckt en nu ineens krijg ik dit (gisteren was de gasprijs nog € 4,20):
[Afbeelding]
Die korting word denk ik inderdaad op die manier berekend. Heb wel ergens gelezen dat die korting "op de dan geldenden tarieven" verrekend word. Dat betekend wel dat ik 1 mei 2024 weer op 1,35 zit.
Anoniem: 374460
Maar stel dat het dan geldende tarief €5 per kuub is? Dan kom je toch nooit op €1,35? Of zie ik dat verkeerd?BoschR schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:21:
[...]
Ja er zijn een aantal dingen waarom ik ook twijfel, maar goed als ik 150 euro kan besparen deze winter tov mn huidige variabele contract bij BudgetEnergie (volgende maand zitten die al boven de 2,56 per m3) kan ik volgend jaar tegen deze tijd (ruim voor de winter) weer van mijn contract af voor 150 euro boete.
Die korting word denk ik inderdaad op die manier berekend. Heb wel ergens gelezen dat die korting "op de dan geldenden tarieven" verrekend word. Dat betekend wel dat ik 1 mei 2024 weer op 1,35 zit.
Lange termijn contracten zijn fors goedkoper. Die kunnen ze dus prima als vast contract voor een relatief lage prijs aanbieden.Bubbleblower1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:13:
[...]
Dat zij iets weten dat wij niet weten, zou de gaskraan weer open gaan?
Maar die durven ze alleen aan te bieden als niet straks iedereen de (te lage) opzegvergoeding betaalt en zij met de contracten blijven zitten.
Dus ze vragen nu relatief veel, en geven vervolgens een forse korting zodat de kans klein is dat je voortijdig weggaat.
De korting die je zou laten schieten is een verkapte opzegvergoeding.
Zo ook de veelbesproken maar niet meer verkrijgbare Univé/Greenchoice 3 jaar vast met 25%/40% korting in resp.2e/3e jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Titusvh op 12-09-2022 21:40 . Reden: verduidelijking ]
Ik ga er vanuit dat ze bedoelen:Anoniem: 374460 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:36:
[...]
Maar stel dat het dan geldende tarief €5 per kuub is? Dan kom je toch nooit op €1,35? Of zie ik dat verkeerd?
3.50, 25% korting op kale tarief = (bijv) 2,74
Dat is dan 'het geldende tarief'
Wat ik wel ergens las is dat niet het tarief waarmee ze rekenen, maar als korting aan het eind van dat jaar wordt verrekend. Dus als je vroegtijdig opbreekt geen korting? (dat jaar?)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dat is inderdaad dezelfde constructie die ik ook van Essent kreeg, echter zijn deze vrijwel niet verkrijgbaar. Ik werd op mijn werk gebeld (voormalig klant) en had later pas tijd (4 uur later) om de boel te bekijken en te reageren. Dat was dus te laat want de contracten waren toen al "op". Oftewel, als ze bellen is eigenlijk de bedoeling dat je gelijk JA zegt. Ik heb daar nog een mail naar de betreffende verkoper over gestuurd maar die reageerde 2 dagen later pas dat ik toen gewoon te laat was. Ze hadden overigens aan de telefoon al gezegd dat ze maar een x aantal contracten hadden maar ik heb tijdens het werk echt geen tijd voor ...Wat zijn jullie gedachten hierbij? Let ook op de kortingen per jaar. Lijkt op dezelfde constructie als Essent die ik hier voorbij zie komen.
Dit is gewoon bijna afpersing, nu tekenen en niet de kleine lettertjes lezenMekkerSchaap schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:42:
[...]
Dat is inderdaad dezelfde constructie die ik ook van Essent kreeg, echter zijn deze vrijwel niet verkrijgbaar. Ik werd op mijn werk gebeld (voormalig klant) en had later pas tijd (4 uur later) om de boel te bekijken en te reageren. Dat was dus te laat want de contracten waren toen al "op". Oftewel, als ze bellen is eigenlijk de bedoeling dat je gelijk JA zegt. Ik heb daar nog een mail naar de betreffende verkoper over gestuurd maar die reageerde 2 dagen later pas dat ik toen gewoon te laat was. Ze hadden overigens aan de telefoon al gezegd dat ze maar een x aantal contracten hadden maar ik heb tijdens het werk echt geen tijd voor ...
In alle eerlijkheid, ze hadden duidelijk vermeld dat ze maar een x aantal contracten hadden en dat het snel ging, je hebt immers ook nog 14 dagen bedenktijd. Ik wilde zelf echter eerst even rustig kijken hoe of wat qua prijzen en de voorwaardes maar die tijd heb je dus inderdaad eigenlijk niet.
Gisteren opeen bericht van Vattenfall dat ze 1 oktober 2022 mijn tarieven gaan verhogen.
Ik heb een maand geleden een contract bij Green Choice genomen voor 3 jaar met ingang van 1 januari 2023. Ik was in de veronderstelling, dat ze de tarieven pas 1 januari 2023 zouden verhogen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wil je de nieuwe tarieven met ons delen?Jumpman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:58:
Gisteren opeen bericht van Vattenfall dat ze 1 oktober 2022 mijn tarieven gaan verhogen.Ik heb een maand geleden een contract bij Green Choice genomen voor 3 jaar met ingang van 1 januari 2023. Ik was in de veronderstelling, dat ze de tarieven pas 1 januari 2023 zouden verhogen.
Ik heb vorige week een contract met Vattenfall afgesloten, zit nog in de bedenktijd...
edit: De verhoging is dus niet direct voor mij van toepassing omdat ik geen bestaande klant ben: volgens het contract betaal ik € 0,80 per kWh. De prijs per kWh is voor mij niet het belangrijkste; ik zit bij BE en wil naar een leverancier die over het hele jaar saldeert.
[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 13-09-2022 10:51 ]
En als je dan over wil stappen naar een partij met hoge vaste tarieven, dan sturen ze geen offerte.
Variabel al dan niet met blijven loont, of een modelcontract?Jumpman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:58:
Gisteren opeen bericht van Vattenfall dat ze 1 oktober 2022 mijn tarieven gaan verhogen.Ik heb een maand geleden een contract bij Green Choice genomen voor 3 jaar met ingang van 1 januari 2023. Ik was in de veronderstelling, dat ze de tarieven pas 1 januari 2023 zouden verhogen.
Ik heb met mijn modelcontract nog niks vernomen. Ik vind het wel raar (en niet netjes) dat men enkele weken tevoren ineens een prijsverhoging mag aankondigen.
Overigens staat op de website:
Heb je een variabel contract en wil je weten wat je straks per maand betaalt, kijk dan in Mijn Vattenfall. Hier staat onze persoonlijke berekening voor je klaar. Zowel je verbruik, de nieuwe tarieven als de btw-verlaging hebben we hierin meegenomen.
Wat kan worden opgevat dat wat er nu staat het tarief per 1 oktober is...
[edit]
Deel niet meer van toepassing -> verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Titusvh op 13-09-2022 12:45 . Reden: niet meer van toepassing ]
Ik heb gisteren het volgende aanbod aangenomen bij Essent:
Uw tarieven (incl. belastingen en toeslagen)
Totaal normaaltarief stroom tot 01-05-2023 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,61835
Totaal normaaltarief stroom vanaf 01-05-2023 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,45485
Uw tarieven (incl. belastingen en toeslagen)
Totaal tarief gas tot 01-05-2023 (1 t/m 170.000 m3) € 2,62115
Totaal tarief gas vanaf 01-05-2023 (1 t/m 170.000 m3) € 1,98187
Zelfde verhaal met het beperkte aanbod aan dit soort contracten.Het leveringstarief per kWh/m3 wordt per periode met een kortingspercentage verlaagd volgens het
volgende schema: De 1e korting op 1 mei 2023 is 30% korting ten opzichte van het kale
leveringstarief. De 2e korting op 1 mei 2024 is 30% korting ten opzichte van het dan geldende kale
leveringstarief. De 3e korting op 1 mei 2025 is 15% korting ten opzichte van het dan geldende kale
leveringstarief. De korting geldt uitsluitend voor klanten met een E1-profiel of E2 profiel
elektriciteitsaansluiting en een maximaal elektriciteitsverbruik van 20.000 kWh en heeft uitsluitend
betrekking op de leveringstarieven per kWh/m3, exclusief vaste leveringskosten,
belastingen/heffingen van overheidswege en netbeheerkosten.
Ik zit ook bij Vattenfall en heb dezelfde GC deal genomen (3 jaar dalen). Heb de startdatum nu al 2 keer aangepast.. eerst naar 1 jan 2023 en daarna weer naar 1 oktober.Jumpman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:58:
Wilde profiteren van een tijdje variabel bij Vattenfall, maar zoals helaas verwacht hebben ze de prijzen constant omhoog gegooid. Klanten die bijv 2 a 3 maand geleden al overgingen op modelcontract kregen betere tarieven. Helaas is je veronderstelling in deze markt ietwat naïef
Ik zou bij vattenfall €0.4952 per kWh en €2.2432 per m³ gaan betalen vanaf 1 oktober. Kreeg jij dezelfde tarieven? Geen blijven loont korting omdat ze de aanmeldingen hiervoor stop hebben gezet. Ik laat dus Greenchoice eerder ingaan omdat de tarieven daarvan gunstiger zijn. Je zou dus ook GC even kunnen bellen om je startdatum te vervroegen.
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 13-09-2022 12:12 ]
Ondertussen heb ik geprobeerd bovenstaand raadsel op te lossen.
De modelcontract tarieven waren een dag daarvoor nog € 0,85 om € 4,20.
De variabele tarieven waren € 0,74 om € 3,14 zoals uit deze post blijkt.
Maar waar eerder de modelcontract tarieven stonden staan nu prijzen van omgerekend € 0,71 en € 3,18 en iedereen kan op dit moment een nieuw contract aangaan tegen die tarieven. Naar ik aanneem zal dat dan binnenkort of nu al bij andere leveranciers ook het geval zijn en gaan we in de goede richting #Iwanttobelieve.
Het modelcontract is ondertussen nergens meer te vinden, ondanks dat je tig hits krijgt als je het op hun site googelt en als je het wilt afsluiten moet je contact opnemen met de klantenservice.
De modelcontract tarieven waren een dag daarvoor nog € 0,85 om € 4,20.
De variabele tarieven waren € 0,74 om € 3,14 zoals uit deze post blijkt.
Maar waar eerder de modelcontract tarieven stonden staan nu prijzen van omgerekend € 0,71 en € 3,18 en iedereen kan op dit moment een nieuw contract aangaan tegen die tarieven. Naar ik aanneem zal dat dan binnenkort of nu al bij andere leveranciers ook het geval zijn en gaan we in de goede richting #Iwanttobelieve.
Het modelcontract is ondertussen nergens meer te vinden, ondanks dat je tig hits krijgt als je het op hun site googelt en als je het wilt afsluiten moet je contact opnemen met de klantenservice.
Even benieuwd of ze dan ook gister gebeld hadden ... tegen mij is een paar dagen geleden door een verkoper verteld (ik was net te laat met accepteren, de contracten waren kennelijk op, heb de verkoper later nog wel gesproken) dat het echt eenmalig was en dat ze gezien de huidige prijzen geen nieuwe contracten meer zouden kunnen doen. Ik zou wel op een soort wachtlijst komen indien er mensen zouden annuleren ... kennelijk doen ze een x aantal contracten per dag voor degene die snel reageren o.i.d.Ik heb gisteren het volgende aanbod aangenomen bij Essent:
Wat niet betekent dat er straks geen aanbiedingen komen met lagere tarieven. Ze krijgen gewoon elke X weken plukjes van y contracten die ze kunnen verkopen voor een commissieMekkerSchaap schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:11:
[...]
Even benieuwd of ze dan ook gister gebeld hadden ... tegen mij is een paar dagen geleden door een verkoper verteld (ik was net te laat met accepteren, de contracten waren kennelijk op, heb de verkoper later nog wel gesproken) dat het echt eenmalig was en dat ze gezien de huidige prijzen geen nieuwe contracten meer zouden kunnen doen. Ik zou wel op een soort wachtlijst komen indien er mensen zouden annuleren ... kennelijk doen ze een x aantal contracten per dag voor degene die snel reageren o.i.d.
Het was bij mij via Consumind, ze hadden me al een aanbod gedaan om naar Innova te gaan maar dit werkte voor mij niet, Innova kijkt naar historisch gebruik en het termijn bedrag werd daardoor belachelijk hoog (ik woon er nog niet zo lang). Deze heb ik dan ook uiteindelijk geannuleerd. 1,5 week erna werd ik gebeld (afgelopen vrijdag) of ik niet het aanbod van Essent wilde horen. Ik zat in de auto dus afspraak gemaakt dat hij me gister zou terugbellen, en dit heeft ie dan ook gedaan.MekkerSchaap schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:11:
[...]
Even benieuwd of ze dan ook gister gebeld hadden ... tegen mij is een paar dagen geleden door een verkoper verteld (ik was net te laat met accepteren, de contracten waren kennelijk op, heb de verkoper later nog wel gesproken) dat het echt eenmalig was en dat ze gezien de huidige prijzen geen nieuwe contracten meer zouden kunnen doen. Ik zou wel op een soort wachtlijst komen indien er mensen zouden annuleren ... kennelijk doen ze een x aantal contracten per dag voor degene die snel reageren o.i.d.
Aanbiedingen kunnen wel, zie https://www.mydealz.de/de...ahr-preisgarantie-2021206olafmol schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:14:
[...]
Wat niet betekent dat er straks geen aanbiedingen komen met lagere tarieven. Ze krijgen gewoon elke X weken plukjes van y contracten die ze kunnen verkopen voor een commissie
Voor de in Duitsland wonende tweaker interessant.
Bedankt, ik had via dit forum al eens eerder op die website gekeken maar het invullen van mijn tel. nummer en de toestemming dat ze dan je mogen bellen met aanbiedingen hield mij tegen. Ik ga er eens induiken ... mijn huidige contract met Eneco loopt begin November af ...Helmpot schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:22:
[...]
Het was bij mij via Consumind, ze hadden me al een aanbod gedaan om naar Innova te gaan maar dit werkte voor mij niet, Innova kijkt naar historisch gebruik en het termijn bedrag werd daardoor belachelijk hoog (ik woon er nog niet zo lang). Deze heb ik dan ook uiteindelijk geannuleerd. 1,5 week erna werd ik gebeld (afgelopen vrijdag) of ik niet het aanbod van Essent wilde horen. Ik zat in de auto dus afspraak gemaakt dat hij me gister zou terugbellen, en dit heeft ie dan ook gedaan.
Ik krijg nu van Consumind dit aanbod:
/f/image/zuMcQwuYMJA7TgTflxkg0Nwe.png?f=fotoalbum_large)
Dit is nog gunstiger dan de 2,15 die ik lees via Vastelastenbond, en daar betaal je ook nog 49 euro per jaar als abonnement. Mijn historisch verbruik ligt wel iets hoger maar vanwege duurzame innovaties zal deze schatting een aardig eind kloppen, ik lees wel her en der dat bellen bij Innova om het door hun ingestelde termijn bedrag lager te krijgen wel kan lukken, met een limiet.
/f/image/zuMcQwuYMJA7TgTflxkg0Nwe.png?f=fotoalbum_large)
Dit is nog gunstiger dan de 2,15 die ik lees via Vastelastenbond, en daar betaal je ook nog 49 euro per jaar als abonnement. Mijn historisch verbruik ligt wel iets hoger maar vanwege duurzame innovaties zal deze schatting een aardig eind kloppen, ik lees wel her en der dat bellen bij Innova om het door hun ingestelde termijn bedrag lager te krijgen wel kan lukken, met een limiet.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Voor wat ik begrijp, Gewoon via VBL is 2,15 Euro/m3 all-in tarief. De Innova tarief voor Gas all-in is 2,55 Euro/m3 toch?, 40 cent/m3 meer.Pubbert schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:16:
[Afbeelding]
Wat is de reden van deze nieuwe tarieven? Kom je uit een vast contract of zit je variabel en gaan ze tussentijds verhogen?Erik_B schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:22:
[Afbeelding]
9 September de nieuwe tarieven van Budget gekregen.
Zit te denken aan de Vlb actie van gewoon energie om zo toch een beetje zekerheid te krijgen voor de komende maanden,zul je net zien dat we een Elfstedentocht gaan krijgen![]()
Tarieven zijn best ok.
*snip* dat is hier offtopic, zie de topicstart voor topics over terugleveren en salderen.
[ Voor 217% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2022 17:18 ]
*maak liever een topicreport.
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2022 17:15 ]
Zojuist op dit aanbod gesprongen en mij ook aangemeld bij de Vastelastenbond voor alleen gas i.v.m. verhuizing naar een woning met gas. Ik heb nog een contract voor alleen energie bij Leaseplan Energy met een aanbieding eerder dit jaar in ditzelfde topic.Pubbert schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:16:
[Afbeelding]
Hopelijk krijg ik vanuit de Vastelastenbond nog een mooi aanbod die nog scherper is dan die van Innova via Consumind. Ik kan één van beide (Innova of abonnement op Vastelastenbond) nog binnen de 14 dagen bedenktijd opzeggen.
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Dat is inderdaad mogelijk.stin00 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:10:
[...]
Je zou dus ook GC even kunnen bellen om je startdatum te vervroegen.
Deden ze bij mij helemaal niet moeilijk over.
*knip* Zie topicwaarschuwing. Dit soort vragen is hier niet de bedoeling.
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2022 18:47 ]
Ja kom van een vast contract en heb geen idee wat budget met de prijzen gaat doen.BeeJee78 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:18:
[...]
Wat is de reden van deze nieuwe tarieven? Kom je uit een vast contract of zit je variabel en gaan ze tussentijds verhogen?
Voor bestaand variabel hanteert BE deze ook m.i.v. 1-10-2022 wat ik heb begrepen via een goede vriend.BeeJee78 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:18:
[...]
Wat is de reden van deze nieuwe tarieven? Kom je uit een vast contract of zit je variabel en gaan ze tussentijds verhogen?
ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie
Ik heb vanmorgen een tijdje met de VLB aan de lijn gehangen.Mundatin schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:03:
[...]
Zojuist op dit aanbod gesprongen en mij ook aangemeld bij de Vastelastenbond voor alleen gas i.v.m. verhuizing naar een woning met gas. Ik heb nog een contract voor alleen energie bij Leaseplan Energy met een aanbieding eerder dit jaar in ditzelfde topic.
Hopelijk krijg ik vanuit de Vastelastenbond nog een mooi aanbod die nog scherper is dan die van Innova via Consumind. Ik kan één van beide (Innova of abonnement op Vastelastenbond) nog binnen de 14 dagen bedenktijd opzeggen.
Ik had namelijk ook alleen gas aangevraagd, maar kreeg een contract voor gas & stroom.
Voor stroom wilde ik bij GC blijven omdat ik daar tot eind mei 2023 scherpe tarieven heb.
Nu werd mij door de dame van de VLB verteld dat ze alleen gas & stroom aanbieden (dus samen, niet los) als je beide aansluitingen hebt, je mag dan niet 1 van de 2 nemen.
Dat wordt echter jammer genoeg niet echt duidelijk gecommuniceerd.
Toch maar overstag gegaan vanwege het scherpe gastarief, en het stroomtarief was nou ook weer niet gigantisch duurder dan bij GC.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En wat waren die tarieven dan?ArmyOfQueens schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:46:
[...]
Ik heb vanmorgen een tijdje met de VLB aan de lijn gehangen.
Ik had namelijk ook alleen gas aangevraagd, maar kreeg een contract voor gas & stroom.
Voor stroom wilde ik bij GC blijven omdat ik daar tot eind mei 2023 scherpe tarieven heb.
Nu werd mij door de dame van de VLB verteld dat ze alleen gas & stroom aanbieden (dus samen, niet los) als je beide aansluitingen hebt, je mag dan niet 1 van de 2 nemen.
Dat wordt echter jammer genoeg niet echt duidelijk gecommuniceerd.
Toch maar overstag gegaan vanwege het scherpe gastarief, en het stroomtarief was nou ook weer niet gigantisch duurder dan bij GC.
Ben ook wel benieuwd naar het gastarief en hoe lang die tarieven vaststaan.
Je kan terugkijken in deze topic.Droplul schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:20:
[...]
En wat waren die tarieven dan?
Ben ook wel benieuwd naar het gastarief en hoe lang die tarieven vaststaan.
ThanxKraakhelder schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:26:
[...]
Je kan terugkijken in deze topic.
[...]
Een contract via ANWB energie lijkt me ook niet gek op dit moment, de beste tarieven die ik zelf kan vinden bieden ze nu aan. Is er een reden dat deze partij eigenlijk niet besproken wordt hier?
Dat is een aanbieder met dynamische tarieven van de day ahead markt. Tarieven worden bepaald door de markt en niet door ANWB zelf. Zie dit topic voor meer achtergrond. Het kan voordeliger zijn, maar hangt helemaal van je eigen gebruik, risicobereidheid en marktontwikkelingen af.Helmpot schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:53:
Een contract via ANWB energie lijkt me ook niet gek op dit moment, de beste tarieven die ik zelf kan vinden bieden ze nu aan. Is er een reden dat deze partij eigenlijk niet besproken wordt hier?
Dus 2.15 euro voor gas en ong 47cent per kwh?Kraakhelder schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:26:
[...]
Je kan terugkijken in deze topic.
[...]
Hoe kan ik deze aanvragen via vastenlastenbond aanmelden en dan afwachten?
wat zijn die aantrekkelijke tarieven op dit moment dan?Helmpot schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:53:
Nu gaan we 1 december nieuwe sleutel krijgen van onze woning. Alleen huilen met de pet op naar de nieuwe modaal contracten. Zag inderdaad dat Innova enige nog jaarcontract heeft maar ben iets aan zoeken dat we geen modaalcontract krijgen want die staan extreem hoog.
Waar vind je nog aanbieders die geen modaal contracten hebben maar nog de normale tarieven ?
Waar vind je nog aanbieders die geen modaal contracten hebben maar nog de normale tarieven ?
Ik begrijp het.mhe59 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:36:
[Mbr]*knip* Zie topicwaarschuwing. Dit soort vragen is hier niet de bedoeling.[/]
Heb via vastenlastenbond een contract opgevraagd. Gasprijs is nog het zelfde.
Zal dit forum volgen mbt ontwikkelingen
Neem aan dat je door alle berichtgeving in de war bent met 'jan modaal' en modelcontracten bedoelt?Jthem schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:01:
Nu gaan we 1 december nieuwe sleutel krijgen van onze woning. Alleen huilen met de pet op naar de nieuwe modaal contracten. Zag inderdaad dat Innova enige nog jaarcontract heeft maar ben iets aan zoeken dat we geen modaalcontract krijgen want die staan extreem hoog.
Aan de ene kant is het op dit moment wel stevig duurder om een modelcontract te nemen, aan de andere kant ben je spekkoper op het moment dat de gasprijzen blijven zakken en de tarieven mogelijk zakken de komende maanden. Echter kan niemand je vertellen wat voor jou de beste oplossing is, ik zou zeggen kijk goed om je heen, lees oa. wat mensen in dit draadje hebben gedaan en maak een weloverwogen beslissing.
*snip* We gaan niet wéér de Innova discussie starten.
[ Voor 131% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2022 13:30 ]
*knip*, lees a.u.b. even dit topic door. Dit komt nu wat over als topic kaping
[ Voor 84% gewijzigd door Perkouw op 14-09-2022 15:54 ]
Ik heb net met Van Ons gebeld, superaardige mevrouw. Vorig jaar zat ik bij Fenor, toen ging ik na dat faillissement naar Budget Energie variabel. Die tarieven zijn zoals bekend per 1/10/22 inmiddels resp. 75ct en 68ct per kWh.
Zelf woon ik vrijstaand, warmtepomp, elektrische auto, 3 kids, en er gaat zo'n 13.000kWh doorheen. Met panelen lever ik zo'n 9.000 per jaar op.
Tot mijn schrik kwam ik erachter (en totale luiheid aan mijn kant) dat Budget Energie per maand saldeert. Los van dat dit schijnbaar een maas in de wetgeving is en we nog wrsc maanden moeten wachten op een antwoord van de overheid.. heeft mij dat in juli en augustus, goede TLV maanden, hoop kwh'tjes gekost.
De tarieven van Van Ons zijn per 1/10/22
Hoogtarief: 49ct
Laagtarief: 44ct
Ik ben benieuwd hoe het weer met deze leverancier gaat.
Ze gaf aan een klantenstop, tenzij je € 1000,00 ineens betaald. Aangezien ik had verwacht dat al per maand aan stroom in de winter per maand te moeten betalen vind ik dat geen probleem. En de eerste maandbedragen gaan eraf.
in ieder geval de komende 3 maanden hoop ik wat meer zekerheid zo te hebben.
Zelf woon ik vrijstaand, warmtepomp, elektrische auto, 3 kids, en er gaat zo'n 13.000kWh doorheen. Met panelen lever ik zo'n 9.000 per jaar op.
Tot mijn schrik kwam ik erachter (en totale luiheid aan mijn kant) dat Budget Energie per maand saldeert. Los van dat dit schijnbaar een maas in de wetgeving is en we nog wrsc maanden moeten wachten op een antwoord van de overheid.. heeft mij dat in juli en augustus, goede TLV maanden, hoop kwh'tjes gekost.
Ze gaf aan een klantenstop, tenzij je € 1000,00 ineens betaald. Aangezien ik had verwacht dat al per maand aan stroom in de winter per maand te moeten betalen vind ik dat geen probleem. En de eerste maandbedragen gaan eraf.
Wat heb je dan voor contract? Flexibel of ..snahsiub schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:00:
Ik heb net met Van Ons gebeld, superaardige mevrouw. Vorig jaar zat ik bij Fenor, toen ging ik na dat faillissement naar Budget Energie variabel. Die tarieven zijn zoals bekend per 1/10/22 inmiddels resp. 75ct en 68ct per kWh.
Heel dat gedonder met 1000 euro voorschieten aan allerlei onbekende partijen moeten we m.i. gewoon niet gaan stimuleren eerlijk gezegd.
@snahsiubMikeyMan schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:13:
Heel dat gedonder met 1000 euro voorschieten aan allerlei onbekende partijen moeten we m.i. gewoon niet gaan stimuleren eerlijk gezegd.
Ik heb een vraag bij de ACM uitstaan of dit is toegestaan. Ik hoor daar als het goed is binnen een week meer over, ze vonden het een heel interessante casus...
Dan zal ik ze morgen ook eens bellen. Per e-mail gaven ze aan helemaal geen contracten meer af te sluiten. Die 1000 ben ik in een wintermaand doorheen dus dat is niet zo’n probleem als dat verrekend wordt met de eerste maandbedragen. Hun tarieven zijn een stuk lager dan bij de andere aanbieders.snahsiub schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:00:
Dat is gewoon een flexibel contract. Ze zei eerst: we passen alleen de prijs per 1/7 en 1/1 aan, maar toen ik vroeg naar de tarieven, zei ze dat die per 1/10 gingen veranderen.
Dus ik natuurlijk meteen: "Maar je zei net 2x per jaar". Dus ik ga er vanuit dat deze prijzen wrs voor okt/nov/dec zijn en we dan weer zien hoe het ervoor staat.
Heel eerlijk gezegd was mijn hoofd insteek het salderen per jaar en terugleveren. En ik moest zo snel mogelijk weg bij Budget Energie, dat heeft me al een hele hoop geld gekost als ik in de zomermaanden 1000kWh per maand weg saldeer tegen halve prijzen.
Telefonisch is de deal rond, maar heb nog geen bevestigings mail.
Ik zei ook dat die € 1000 erg interessant is, maar bij wet mogen ze niemand weigeren. Ik denk dat je dan vast tussen de zinnen door wel vrijheid hebt als ondernemer om dan eigen zekerheid te claimen, wat dan prima is met die € 1000. Dat is ff grof gerekend 2000kWh en dat knal ik er best snel doorheen in de winter
Nu nog even wachten op het daadwerkelijke contract en dan
tegen Budget Energie.
Dus ik natuurlijk meteen: "Maar je zei net 2x per jaar". Dus ik ga er vanuit dat deze prijzen wrs voor okt/nov/dec zijn en we dan weer zien hoe het ervoor staat.
Heel eerlijk gezegd was mijn hoofd insteek het salderen per jaar en terugleveren. En ik moest zo snel mogelijk weg bij Budget Energie, dat heeft me al een hele hoop geld gekost als ik in de zomermaanden 1000kWh per maand weg saldeer tegen halve prijzen.
Telefonisch is de deal rond, maar heb nog geen bevestigings mail.
Ik zei ook dat die € 1000 erg interessant is, maar bij wet mogen ze niemand weigeren. Ik denk dat je dan vast tussen de zinnen door wel vrijheid hebt als ondernemer om dan eigen zekerheid te claimen, wat dan prima is met die € 1000. Dat is ff grof gerekend 2000kWh en dat knal ik er best snel doorheen in de winter
Nu nog even wachten op het daadwerkelijke contract en dan

Ik hoopte via dit topic een goede aanbieding te vinden voor een jaarcontract oid maar ik schrik wat sommigen hier afsluiten voor 3 jaar..
De gasprijs is alweer behoorlijk gedaald en er komt alleen nog een beetje gas via Oekraïne europa binnen vanuit Rusland dus veel slechter dan dit gaat het niet worden. Om dan voor 3 jaar een contract af te sluiten voor 2,50m3 en/of 80 cent per kwh, damn (ook al krijg je 30% korting na een jaar).
Ik ben nu al goedkoper uit via EasyEnergy met wisselende tarieven per uur tegen inkoopprijs. Denk dat ik nog maar even wacht met overstappen dan..
De gasprijs is alweer behoorlijk gedaald en er komt alleen nog een beetje gas via Oekraïne europa binnen vanuit Rusland dus veel slechter dan dit gaat het niet worden. Om dan voor 3 jaar een contract af te sluiten voor 2,50m3 en/of 80 cent per kwh, damn (ook al krijg je 30% korting na een jaar).
Ik ben nu al goedkoper uit via EasyEnergy met wisselende tarieven per uur tegen inkoopprijs. Denk dat ik nog maar even wacht met overstappen dan..
[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 14-09-2022 21:00 ]
Nieuwsgierig naar jouw tarieven 😅. Kun je daar iets over vertellen? Gemiddeld? Een staatje per maand? Hoe wordt terugleveren kWh gesaldeerd?Nopheros schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:56:
Ik hoopte via dit topic een goede aanbieding te vinden voor een jaarcontract oid maar ik schrik wat sommigen hier afsluiten voor 3 jaar..
Das dus precies de reden dat dit soort cowboypraktijken niet gestimuleerd moeten worden. Als ze er met de noorderzon vandoor gaan met die 1000 euro staan er weer een stel zielig te doen dat dat niet de bedoeling was.snahsiub schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:24:
Nu nog even wachten op het daadwerkelijke contract en dantegen Budget Energie.
Toch logisch dat mensen de goedkoopste gaan zoeken. Mss moet je bij de bron gaan kijken...MikeyMan schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:09:
[...]
Das dus precies de reden dat dit soort cowboypraktijken niet gestimuleerd moeten worden. Als ze er met de noorderzon vandoor gaan met die 1000 euro staan er weer een stel zielig te doen dat dat niet de bedoeling was.
Evengoed logisch om enige common sense toe te passen. Die lui bestaan ook voor de winst. Die moet ergens vandaan komen. Die paar keer 1000 euro voorschot levert ze echt niet ineens stapels korting op hun inkoopprijs op.PCJR schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:14:
[...]
Toch logisch dat mensen de goedkoopste gaan zoeken. Mss moet je bij de bron gaan kijken...
Geen idee wat ze doen met salderen, aangezien de tarieven per uur wijzigen voor stroom en per dag voor gas zal het met zonnepanelen wel niet geweldig zijn.Tothier schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:09:
[...]
Nieuwsgierig naar jouw tarieven 😅. Kun je daar iets over vertellen? Gemiddeld? Een staatje per maand? Hoe wordt terugleveren kWh gesaldeerd?
Daarnaast heb ik geen gemiddelde per maand. Ik betaal 5 euro per maand om stoom te ontvangen en nogmaals 5 euro per maand voor gas. Vervolgens krijg ik het geleverd voor inkoopprijs.
Vandaag was een vrij dure dag met gemiddeld 45 cent per kwh. Daar komt dan nog belasting bij van 10 cent geloof ik. Morgen betaal ik 41 cent per kwh + 10 cent belasting.
Gas is 2 euro per m3 + 50 cent belasting geloof ik.
Gas betaal ik dus op dit moment hetzelfde als de genoemde contracten maar ik geloof niet dat dit voor de komende 12 maanden zo hoog blijft.
/f/image/CY2c9j4mpWZDtVhRepcC6NA4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Nopheros op 14-09-2022 21:34 ]
Je kunt beter op de site van Frank kijken, en dan pak je all-in prijs, dan heb je de echte prijs.
Bij een significante daling zullen velen besluiten om hun (meer)jaarcontract te beëindigen en de bijbehorende boete (50 - 125) voor lief te nemen.Nopheros schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:19:
[...]
Geen idee wat ze doen met salderen, aangezien de tarieven per uur wijzigen voor stroom en per dag voor gas zal het met zonnepanelen wel niet geweldig zijn.
Daarnaast heb ik geen gemiddelde per maand. Ik betaal 5 euro per maand om stoom te ontvangen en nogmaals 5 euro per maand voor gas. Vervolgens krijg ik het geleverd voor inkoopprijs.
Vandaag was een vrij dure dag met gemiddeld 45 cent per kwh. Daar komt dan nog belasting bij van 10 cent geloof ik. Morgen betaal ik 41 cent per kwh + 10 cent belasting.
Gas is 2 euro per m3 + 50 cent belasting geloof ik.
Gas betaal ik dus op dit moment hetzelfde als de genoemde contracten maar ik geloof niet dat dit voor de komende 12 maanden zo hoog blijft.
[Afbeelding]
Zie het dus als een verzekering.
Als de gasprijzen inderdaad dalen dan profiteer je daar met een Day Ahead ook direct van, anderzijds als het stijgt voel je dit direct in je portemonnee.
Kun je die kosten dragen dan is dat geen enkel probleem, anders is een jaarcontract afsluiten de verstandige keuze (bijv bij de eerder genoemde vastelastebond).
Een jaar contract is een ander verhaal, dan kun je de gok prima nemen inderdaad. Lijkt met dat de boete voor een 3 jaar contract wel iets hoger zal liggen of is dat inderdaad max 125 euro?Yaay schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:42:
[...]
Bij een significante daling zullen velen besluiten om hun (meer)jaarcontract te beëindigen en de bijbehorende boete (50 - 125) voor lief te nemen.
Zie het dus als een verzekering.
Als de gasprijzen inderdaad dalen dan profiteer je daar met een Day Ahead ook direct van, anderzijds als het stijgt voel je dit direct in je portemonnee.
Kun je die kosten dragen dan is dat geen enkel probleem, anders is een jaarcontract afsluiten de verstandige keuze (bijv bij de eerder genoemde vastelastebond).
[ Voor 6% gewijzigd door Nopheros op 14-09-2022 21:48 ]
Max 125 euro (per product) bij een resterende looptijd van >2.5 jaar, zakt in treden tot 50 euro bij resterende looptijd van <1.5 jaar.Nopheros schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:47:
[...]
Een jaar contract is een ander verhaal, dan kun je de gok prima nemen inderdaad. Lijkt met dat de boete voor een 3 jaar contract wel iets hoger zal liggen of is dat inderdaad max 125 euro?
Bron:
https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen
"Uw energieleverancier mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen. Stopt u met allebei? Dan betaalt u maximaal het dubbele bedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze bedragen vastgesteld."Yaay schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:51:
[...]
Max 125 euro (per product) bij een resterende looptijd van >2.5 jaar, zakt in treden tot 50 euro bij resterende looptijd van <1.5 jaar.
Bron:
https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen
Max 250 euro dan.
*snip* Dit is een topic voor aanbiedingen, niet alles vragen wat bv ook in het teruglevertopic staat.
[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 15-09-2022 10:28 ]
Vandaag via Vastelastenbond de volgende aanbieding gekregen van Gewoon energie.
Stroom
:fill(white):strip_exif()/f/image/RUtHwyzPJbjl4zaFfR7V1Dvk.png?f=user_large)
Gas
:fill(white):strip_exif()/f/image/LRXWkvBKQ8m6P2e9ebZc74yG.png?f=user_large)
Tot nu toe het beste wat ik kon vinden/krijgen.
Stroom
:fill(white):strip_exif()/f/image/RUtHwyzPJbjl4zaFfR7V1Dvk.png?f=user_large)
Gas
:fill(white):strip_exif()/f/image/LRXWkvBKQ8m6P2e9ebZc74yG.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door BVB29 op 14-09-2022 23:47 ]
Site van vastelastenbond ligt er uit. Hoe kunnen ze in godsnaam zo'n aanbod doen als je via Gewoon Energie zelf een aanbod krijgt met €3.36 per m3 gas en €0,81 per kwh?BVB29 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:46:
Vandaag via Vastelastenbond de volgende aanbieding gekregen van Gewoon energie.
Stroom
[Afbeelding]
Gas
[Afbeelding]
Edit: site doet het weer en daar zeggen ze:
Welke bedragen betaal je voor het jaarcontract?
Voor stroom enkeltarief betaal je € 0,53830 per kWh. Stroom dubbeltarief kost je € 0,59846 per kWh (normaal) en € 0,52509 per kWh (dal). Voor een kuub gas betaal je € 2,15. Deze tarieven liggen een jaar vast.
Dus ik weet niet hoe je dit aanbod hebt gekregen?
https://www.vastelastenbo...&hss_channel=tw-135852461
[ Voor 25% gewijzigd door lvanhoe op 15-09-2022 03:02 ]
Waarschijnlijk heeft de Vastelastenbond rond Juni of Mei een batch met x100 of x1000 contracten ingekocht wat externe partijen die afsluiten voor consumenten (meestal met commissie), vaak doen en bewaard en kunnen ze die daardoor nu "verkopen" voor de jaarlijkse kosten die VLB rekent voor het membership van een consument.lvanhoe schreef op donderdag 15 september 2022 @ 02:35:
[...]
Site van vastelastenbond ligt er uit. Hoe kunnen ze in godsnaam zo'n aanbod doen als je via Gewoon Energie zelf een aanbod krijgt met €3.36 per m3 gas en €0,81 per kwh?
Edit: site doet het weer en daar zeggen ze:
Welke bedragen betaal je voor het jaarcontract?
Voor stroom enkeltarief betaal je € 0,53830 per kWh. Stroom dubbeltarief kost je € 0,59846 per kWh (normaal) en € 0,52509 per kWh (dal). Voor een kuub gas betaal je € 2,15. Deze tarieven liggen een jaar vast.
Dus ik weet niet hoe je dit aanbod hebt gekregen?
https://www.vastelastenbo...&hss_channel=tw-135852461
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.