Ik heb zojuist het 2-jarig contract binnengekregen; hier staat genoeg in over teruglevertarieven en saldering. Contract houdt dus wél rekening met PV, maar het invoerveld niet.
Mijn huidige situatie: vast contract bij Vattenfall tot september.
Opzegboete is slechts 20 euro.
Over anderhalve maand krijg ik zonnepanelen.
Wat zouden jullie aanraden?
Contract met Vattenfall openbreken en dan 3 jarig contract met greenchoice afsluiten?
Of een andere leverancier? Of heeft Greenchoice echt de beste optie nu voor als je later zonnepanelen krijgt, want ik zie iedereen alleen maar over Greenchoice praten.
Contract met Vattenfall openbreken en dan 3 jarig contract met greenchoice afsluiten?
Of een andere leverancier? Of heeft Greenchoice echt de beste optie nu voor als je later zonnepanelen krijgt, want ik zie iedereen alleen maar over Greenchoice praten.
Verwijderd
Als je even omhoog scrollt, kan je lezen dat je geen 3 jarige of 2 jarige contracten met panelen meer kan afsluiten. Hebben ze 1 uur geleden aangepastRixos schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:56:
Maar ik heb dus nog geen zonnepanelen, die krijg ik pas over anderhalve maand. Daarom probeer ik nu een langdurig contract af te sluiten.Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:00:
[...]
Als je even omhoog scrollt, kan je lezen dat je geen 3 jarige of 2 jarige contracten met panelen meer kan afsluiten. Hebben ze 1 uur geleden aangepast
Verwijderd
Via waar heb jij een 2 jarige contract afgesloten aangezien de link voor 2 jaar ook al een uurtje niet meer werktnoordpool schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:54:
Ik heb zojuist het 2-jarig contract binnengekregen; hier staat genoeg in over teruglevertarieven en saldering. Contract houdt dus wél rekening met PV, maar het invoerveld niet.
Hier ook contract afgesloten voor 2 jaar.Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:10:
[...]
Via waar heb jij een 2 jarige contract afgesloten aangezien de link voor 2 jaar ook al een uurtje niet meer werkt
Er is geen veld voor zonnepanelen, dus ook niet ingevuld. Zoals hierboven aangegeven door @noordpool , contract aangegaan en staat genoeg beschreven over terugleveren. Zelfs in het drop-down menu van tarieven staat terugleveren.
Je hoeft je contract niet open te breken want je kan Greenchoice 6 maanden van te voren aanvragen. En gewoon de reguliere website van Greenchoice aanvragen en de 3 jaar optie kiezen met €10,26 vaste kosten.Rixos schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:56:
Wel nog even kijken of je beter gas apart kan nemen want daar zijn betere aanbiedingen voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 01-05-2024 18:23 ]
Dat klinkt super, maar krijg je dan wel het contract zonder terugleverkosten? In andere woorden: kijken ze naar het moment dat je afsluit in plaats van het moment dat het ingaat?Novax schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:22:
[...]
Je hoeft je contract niet open te breken want je kan Greenchoice 6 maanden van te voren aanvragen. En gewoon de reguliere website van Greenchoice aanvragen en de 3 jaar optie kiezen met €10,26 vaste kosten.
Wel nog even kijken of je beter gas apart kan nemen want daar zijn betere aanbiedingen voor.
En hoe doe je dat, apart gas en stroom afsluiten? Gewoon aangeven bij Greenchoice dat ik alleen voor stroom een abonnement wil afsluiten, en dan bij een andere aanbieder voor gas?
Heeft dat geen nadelen, bij 2 verschillende leveranciers zitten?
[ Voor 13% gewijzigd door Rixos op 01-05-2024 18:29 ]
Verwijderd
Gas kan 10 cent goedkoper bij een ander leverancier dus reken maar uitRixos schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:25:
[...]
Dat klinkt super, maar krijg je dan wel het contract zonder terugleverkosten? In andere woorden: kijken ze naar het moment dat je afsluit in plaats van het moment dat het ingaat?
En hoe doe je dat, apart gas en stroom afsluiten? Gewoon aangeven bij Greenchoice dat ik alleen voor stroom een abonnement wil afsluiten, en dan bij een andere aanbieder voor gas?
Heeft dat geen nadelen, bij 2 verschillende leveranciers zitten?
Ja dat is correct. GC op dit moment nog wel, die hebben hun voorwaarden nog niet aangepast met heffing op hoeveelheid teruglevering.Rixos schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:25:
Dat klinkt super, maar krijg je dan wel het contract zonder terugleverkosten? In andere woorden: kijken ze naar het moment dat je afsluit in plaats van het moment dat het ingaat?
Ook correct, gas en stroom zijn aparte producten. Voor gas zou je Delta via Pricewise.nl kunnen proberen, die kan je ook 6 maanden van te voren afsluiten.En hoe doe je dat, apart gas en stroom afsluiten? Gewoon aangeven bij Greenchoice dat ik alleen voor stroom een abonnement wil afsluiten, en dan bij een andere aanbieder voor gas?
Je kan ook bij Vattenfall gas nog door laten lopen en je hoeft de contracten niet op de zelfde datum af te sluiten, al is dat administratief voor jezelf misschien overzichtelijker.
Hmmmm GC aanbieding 2 en 3 jaar werken niet meer
Super, dan ga ik voor 3 jaar geen terugleverkosten bij greenchoice en voor gas zie ik dan ik maximaal voor een jaar kan afsluiten bij Delta, maar in ieder geval al een stuk goedkoper dan bij Greenchoice.Novax schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:31:
[...]
Ja dat is correct. GC op dit moment nog wel, die hebben hun voorwaarden nog niet aangepast met heffing op verbruik.
[...]
Ook correct, gas en stroom zijn aparte producten. Voor gas zou je Delta via Pricewise.nl kunnen proberen, die kan je ook 6 maanden van te voren afsluiten.
Je kan ook bij Vattenfall gas nog door laten lopen en je hoeft de contracten niet op de zelfde datum af te sluiten, al is dat administratief voor jezelf misschien overzichtelijker.
Dank voor het advies
Top, heb een 3 jarig vast contract afgesloten bij Greenchoice voor de stroom, en een 1 jarig contract bij Delta, kon inderdaad alletwee prima zonder opzegboete omdat het andere contract binnen 6 maanden afloopt.Novax schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:31:
[...]
Ja dat is correct. GC op dit moment nog wel, die hebben hun voorwaarden nog niet aangepast met heffing op hoeveelheid teruglevering.
[...]
Ook correct, gas en stroom zijn aparte producten. Voor gas zou je Delta via Pricewise.nl kunnen proberen, die kan je ook 6 maanden van te voren afsluiten.
Ik ben benieuwd of ze zich er netjes aan gaan houden, of toch andere slinkse manieren te vinden om mensen alsnog terugleverkosten door te rekenen ookal heb je een contract afgesloten zonder.
In ieder geval reuze bedankt voor alle advies iedereen!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ncOCzBDVaVe2xWKYUxCsLYLn.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Rixos op 01-05-2024 18:55 ]
Ja die is correct, mijnes had ik vnvnd afgeslotenflashboarder schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:20:
Op 24 april heb ik een 3-jarig contract voor stroom afgesloten bij GC. Hieronder staan de leveringstarieven. Kunnen jullie bevestigen of deze correct zijn? De vaste leveringskosten lijken hoger te liggen dan wat ik elders heb gelezen.
[Afbeelding]
Nooooo GC weg?! Kwam wat tussen vanmiddag, wilde zojuist voor drie jaar afsluiten.
In dat geval dien ik mijn huidige contract bij GC maar uit tot december, ook gunstig want panelen komen over paar weken pas dus zonder panelen toentertijd afgenomen. Hopelijk is er tegen die tijd een andere gunstige optie. Blijf dit topic volgen!
In dat geval dien ik mijn huidige contract bij GC maar uit tot december, ook gunstig want panelen komen over paar weken pas dus zonder panelen toentertijd afgenomen. Hopelijk is er tegen die tijd een andere gunstige optie. Blijf dit topic volgen!
Kan je nog steeds afsluiten hoor via eerder geposte link hierboven.Elias2020 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:48:
Nooooo GC weg?! Kwam wat tussen vanmiddag, wilde zojuist voor drie jaar afsluiten.
NeehoorSten2017 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:56:
[...]
Kan je nog steeds afsluiten hoor via eerder geposte link hierboven.
"ja hoor".
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ werkt nog
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ werkt nog
https://www.greenchoice.nl/aanmelden/?pid=27 werkt nog
Zolang je zonnepanelen niet invult.
Wel in privémodus/incognito openen.
[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 01-05-2024 21:03 ]
Ik zie wel verschil in leveringskosten. De ene heeft een tientje in de maand, de andere 14 euro.Source90 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:02:
[...]
"ja hoor".
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ werkt nog
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ werkt nog
https://www.greenchoice.nl/aanmelden/?pid=27 werkt nog
Zolang je zonnepanelen niet invult.
Wel in privémodus/incognito openen.
Ik heb net via die tweede link een contract gesloten, maar kon dus niet invullen dat ik zonnepanelen heb. Wanneer ik kan inloggen, kijk ik wel even hoe ik dat oplos.
Ik overweeg hem ook af te sluiten.Raymond schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:08:
[...]
Ik zie wel verschil in leveringskosten. De ene heeft een tientje in de maand, de andere 14 euro.
Ik heb net via die tweede link een contract gesloten, maar kon dus niet invullen dat ik zonnepanelen heb. Wanneer ik kan inloggen, kijk ik wel even hoe ik dat oplos.
Bij die tweede zie je toch dat je bij je verbruik ook teruglevering aantal geschatte kwhs moet invullen? Daarmee geef je toch aan dat je zonnepanelen hebt?
Dat zie ik niet als ik die link open.Allewijn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:12:
[...]
Ik overweeg hem ook af te sluiten.
Bij die tweede zie je toch dat je bij je verbruik ook teruglevering aantal geschatte kwhs moet invullen? Daarmee geef je toch aan dat je zonnepanelen hebt?
Dit is wel een lastige. Nu afnemen en in laten gaan op de dag voor de panelen komen.
En dan morgen het huidige contract telefonisch opzeggen. En maar hopen dat het geen extra gedoe gaat opleveren.
En dan morgen het huidige contract telefonisch opzeggen. En maar hopen dat het geen extra gedoe gaat opleveren.
En als je doorklikt naar het bekijken van het aanbod. Zit er dan ook een 3jr contract bij?
Niet als je ze netjes aanmeld op Energieleveren.nlElias2020 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:17:
Dit is wel een lastige. Nu afnemen en in laten gaan op de dag voor de panelen komen.
Kakkk...Raymond schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:18:
[...]
En als je doorklikt naar het bekijken van het aanbod. Zit er dan ook een 3jr contract bij?
Lijkt dus idd niet meer mogelijk om 3jr af te sluiten...
Had ik het nou maar gisteren gedaan.
:strip_exif()/f/image/Oqk3gdctXXl7DLedN1IaExeL.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
die van 10 euro was al alleen voor zonder panelen. die van 14 is voor de panelen daar zitten de boete dus al in verekend moet je hebben.Raymond schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:08:
[...]
Ik zie wel verschil in leveringskosten. De ene heeft een tientje in de maand, de andere 14 euro.
Die heb ik dan ook afgesloten. We gaan het zienVerwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:20:
[...]
die van 10 euro was al alleen voor zonder panelen. die van 14 is voor de panelen daar zitten de boete dus al in verekend moet je hebben.
In het slechtste geval kan de panelen niet later aan dit contract toevoegen én loop ik na het opzeggen van mijn huidige contract de welkomstbonus van 350 euro mis plus 50 euro boete? Of is dat teveel doemdenken..MotorBeast schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:20:
[...]
Niet als je ze netjes aanmeld op Energieleveren.nl
Bedenk met net ook pas dat we al drie kleine panelen hebben liggen momenteel, die kregen we gratis bij het huis. Die zijn al aangemeld.
In cognito kan het nog wel…Allewijn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:20:
[...]
Kakkk...
Lijkt dus idd niet meer mogelijk om 3jr af te sluiten...
Had ik het nou maar gisteren gedaan.
[Afbeelding]
Dan kan ik mijn teruglevering niet invoeren. Dus dan kan ik niet aangeven dat ik zonnepanelen heb... Wordt het dan wel het juiste contract?
Daar hik ik ook tegenaan. Maar bij de specificaties staat wel een terugleverbedrag, alleen staat het aantal kWh op nul.Allewijn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:43:
[...]
Dan kan ik mijn teruglevering niet invoeren. Dus dan kan ik niet aangeven dat ik zonnepanelen heb... Wordt het dan wel het juiste contract?
Hierboven hebben tweakers het wel afgesloten en zoeken ze zoals gezegd daarna als het contract binnen is, hoe ze de panelen toe kunnen voegen. Het tweede linkje is het oorspronkelijk contract met zonnenpanelen, dat zie je aan het bedrag van 14 euro bij leveringskosten. Bij het contract uit andere linkje (zonder panelen) is dat 10 euro
Ik heb van de 2 aanmeldpaginas ook maar een screenshot gemaakt dat je het niet kan invoeren.Allewijn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:43:
[...]
Welkomstbonus? Die heb ik bij Greenchoice niet gezien.Elias2020 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:26:
[...]
In het slechtste geval kan de panelen niet later aan dit contract toevoegen én loop ik na het opzeggen van mijn huidige contract de welkomstbonus van 350 euro mis plus 50 euro boete? Of is dat teveel doemdenken.
Die zat bij mijn driejarig vast contract dat ik in 2021 had afgesloten. Was net op tijd met afsluiten toen. Bij niet uitdienen huidige contract tot december loop ik die dus mis.Raymond schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:53:
[...]
Welkomstbonus? Die heb ik bij Greenchoice niet gezien.
Vind deze aanbieding opzich niet verkeerd, 1 jaar welkom-terug (incognito)Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:31:
[...]
Gas kan 10 cent goedkoper bij een ander leverancier dus reken maar uit
Nederlands Groen 1 Jaar
100% groene stroom uit Nederland
Bosgecompenseerd gas
1 jaar zeker van een vast tarief
Groene stroom
Variabele leveringskosten normaal (per kWh)
€ 0,22665
Variabele leveringskosten dal (per kWh)
€ 0,23875
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 10,26000
Bosgecompenseerd gas
Variabele leveringskosten (per m3)
€ 1,18884
€ 8,19000
Alle prijzen inclusief btw
Ter aanvulling 2 jarig is ook niet verkeerd...Catdogsf schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:16:
[...]
Vind deze aanbieding opzich niet verkeerd, 1 jaar welkom-terug (incognito)
Nederlands Groen 1 Jaar
Bosgecompenseerd gas
Groene stroom
€ 0,22665
€ 0,23875
€ 0,05000
€ 10,26000
Bosgecompenseerd gas
€ 1,18884
€ 8,19000
Nederlands Groen 2 Jaar
Bosgecompenseerd gas
2 jaar zeker van een vast tarief
Groene stroom
€ 0,27005
€ 0,28215
€ 0,05000
€ 10,26000
Bosgecompenseerd gas
€ 1,22295
€ 8,19000
Denk dat ik zelf de 2 jaar gaat afsluiten op mijn partnersnaam, want dat is mogelijk lijkt mij?, zit namelijk al bij GC einddatum contract is 21-10-2024, moet ik dan begindatum 22-10-2024 opgeven voor het nieuwe contract, of zit ik vreemd te denken en moet ik gewoon 21-10-2024 opgeven voor het nieuwe contract te laten ingaan, wil namelijk geen gedoe met boetes, omdat ik 1 dag verkeerd zit.
Die grafiek, is dat een app of iets wat je zelf in elkaar hebt geknutseld ?MacD007 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:35:
[...]
Nee, ik bedoelde zeker jou niet. Sorry als dat wat onduidelijk was.
Ziet r gelikt uit, en handig om te zien hoe 1 en ander zich tot elkaar verhoudt.........
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Zojuist ook maar het 3-jarige GC contract afgesloten. Wordt niets gevraagd over zonnenpanelen oid.. prima.. in het contract staat netjes het terugleveren beschreven en dergelijke.. zal allemaal wel goed komen gok ik.
Tnx voor de tip!
Tnx voor de tip!
Bij mij wel over teruglevering, maar die heb ik leeg gelaten. Weet ik veelPandaPewPew schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 02:11:
Zojuist ook maar het 3-jarige GC contract afgesloten. Wordt niets gevraagd over zonnenpanelen oid.. prima.. in het contract staat netjes het terugleveren beschreven en dergelijke.. zal allemaal wel goed komen gok ik.
Tnx voor de tip!
Heb je daar ook een link van, van 1 jarig? Scheelt 8 cent. Dat is voor mij 400 euro lager. Dat scheelt nogal.Catdogsf schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:16:
[...]
Vind deze aanbieding opzich niet verkeerd, 1 jaar welkom-terug (incognito)
Nederlands Groen 1 Jaar
Bosgecompenseerd gas
Groene stroom
€ 0,22665
€ 0,23875
€ 0,05000
€ 10,26000
Bosgecompenseerd gas
€ 1,18884
€ 8,19000
Verwijderd
*knip* Offtopic. Melden hoe je gratis stroom hebt gekregen is geen nuttige toevoeging aan een aanbiedingentopic.
[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 02-05-2024 10:02 ]
Net als vele anderen hier heb ik het 3 jaarcontract bij Greenchoice afgesloten: dank voor de link en alle info daarover!
Heb ooit al eens eerder (2021) contract bij hen gehad en toen saldeerden ze per telwerk. Had ze per mail gevraagd en kreeg onderstaand antwoord:
Wat goed om te lezen dat u gebruik maakt van zonnepanelen. Op deze manier draagt u uw steentje bij aan een schonere wereld. Salderen is het verrekenen van uw jaarlijkse stroomafname met uw jaarlijkse teruglevering. Deze verrekening is op basis van uw stroomtarieven. Dus voor elke kWh die u opwekt, ontvangt u dezelfde prijs als die u per kWh betaalt. We verrekenen dit op de jaarnota. Op de eindnota idemdito. Heeft u meerdere contracten / tarieven in één jaar? Dan krijgt u uw teruglevering vergoed tegen de tarieven van het contract wat in die periode actief was. Bijvoorbeeld: uw teruglevering in maart krijgt u vergoed tegen de tarieven die u in maart had. Heeft u geen slimme meter? Dan schatten wij in in welke periode u welke teruglevering had. Via Mijn Greenchoice is het mogelijk om behalve uw jaarnota ook uw gespecificeerde jaarnota in te zien. Hier ziet u precies in welke periode met welk tarief gerekend is en tegen hoeveel kWh.
Heb ooit al eens eerder (2021) contract bij hen gehad en toen saldeerden ze per telwerk. Had ze per mail gevraagd en kreeg onderstaand antwoord:
Fijn dat u contact met ons opneemt. U vraagt zich af hoe wij salderen. Hieronder informeer ik u.
Wat goed om te lezen dat u gebruik maakt van zonnepanelen. Op deze manier draagt u uw steentje bij aan een schonere wereld. Salderen is het verrekenen van uw jaarlijkse stroomafname met uw jaarlijkse teruglevering. Deze verrekening is op basis van uw stroomtarieven. Dus voor elke kWh die u opwekt, ontvangt u dezelfde prijs als die u per kWh betaalt. We verrekenen dit op de jaarnota. Op de eindnota idemdito. Heeft u meerdere contracten / tarieven in één jaar? Dan krijgt u uw teruglevering vergoed tegen de tarieven van het contract wat in die periode actief was. Bijvoorbeeld: uw teruglevering in maart krijgt u vergoed tegen de tarieven die u in maart had. Heeft u geen slimme meter? Dan schatten wij in in welke periode u welke teruglevering had. Via Mijn Greenchoice is het mogelijk om behalve uw jaarnota ook uw gespecificeerde jaarnota in te zien. Hier ziet u precies in welke periode met welk tarief gerekend is en tegen hoeveel kWh.
Ik leid daaruit af dat het nog steeds per telwerk is. Iemand daar ervaring mee?
GC saldeert over het geheel. https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdfRRHDWK schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:39:
Net als vele anderen hier heb ik het 3 jaarcontract bij Greenchoice afgesloten: dank voor de link en alle info daarover!
[...]
Fijn dat u contact met ons opneemt. U vraagt zich af hoe wij salderen. Hieronder informeer ik u.
[...]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Nee, dat is de uitgebreide grafiek van Home Wizzard (P1 dongle voor uitlezen van je slimme meter)robotjoek schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 01:40:
[...]
Die grafiek, is dat een app of iets wat je zelf in elkaar hebt geknutseld ?
Ziet r gelikt uit, en handig om te zien hoe 1 en ander zich tot elkaar verhoudt.........
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
In navolging van Delta heeft nu ook Frank Energie een 1 jaar gas aanbieding met hoge cashback bij pricewise.nl en gaslicht.com
Tarief per m³: € 1,24106
Vaste leveringskosten: € 7
Loyaliteitskorting: € 150
Afhankelijk van je verbruik kan de aanbieding voordeliger zijn dan die van Delta
Afhankelijk van je verbruik kan de aanbieding voordeliger zijn dan die van Delta
[ Voor 3% gewijzigd door Novax op 02-05-2024 12:08 ]
Ik lees hierboven een paar keer (waaronder ikzelf) over een opzegboete van €50.
Bij Oxxio is dit in ieder geval sinds 1 juni 2023 anders berekend dan een vast bedrag;
https://www.oxxio.nl/klantenservice/opzegboete/
Schatting voor mij is nu circa €30, maar kan ook een stuk hoger uitvallen.
Bij Oxxio is dit in ieder geval sinds 1 juni 2023 anders berekend dan een vast bedrag;
Als je een contract van voor die wijziging had, geld nog de oude regel van een vast bedrag per product (gas/elektriciteit).Source90 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:38:
Ik lees hierboven een paar keer (waaronder ikzelf) over een opzegboete van €50.
Vreemd dat Frank dit aanbod niet op zijn eigen site heeft staan. Daar zeggen ze juist dat ze goedkoper zijn omdat zie niet via derden aanbieden en alleen dynamische tarieven hebben..?Novax schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:46:
In navolging van Delta heeft nu ook Frank Energie een gas aanbieding met hoge cashback bij pricewise.nl en gaslicht.com
Ja je ontvangt dan gewoon het normale contract. ze maken geen onderscheid.Allewijn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:43:
[...]
Ik denk dat vaste contracten nieuw zijn voor Frank, ze hadden al wel variabele contracten (dus niet dynamisch) maar die worden ook alleen via de prijsvergelijkers gedaan, zie https://www.frankenergie.nl/nl/variabel-contractBounceMeister schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:01:
Vreemd dat Frank dit aanbod niet op zijn eigen site heeft staan. Daar zeggen ze juist dat ze goedkoper zijn omdat zie niet via derden aanbieden en alleen dynamische tarieven hebben..?
Mbt GC. De verdwenen aanbieding heb ik 2 dagen geleden nog kunnen afsluiten. Alleen een bevestiging gekregen nog geen contract... Hoelang duurt dat ik jullie ervaring?
Is nu nog steeds af te sluiten.ManiacsHouse schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:45:
Mbt GC. De verdwenen aanbieding heb ik 2 dagen geleden nog kunnen afsluiten. Alleen een bevestiging gekregen nog geen contract... Hoelang duurt dat ik jullie ervaring?
normaal gesproken contract binnen 1 uur binnen dus er lijkt iets niet goed gegaan te zijn bij jou.
Klopt, mooi uitgebeeld in Homewizard grafiek. In ieder geval gaat het op voor de energieboeren die nu voor elke teruggeduwde kWh een centje gaan vragen. Dit lijkt de nieuwe trend te worden.MacD007 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:47:
Nee, het aanbod van GC is voor alle relevant die terugleveren, en dat zijn dus alle met zonnepanelen.
Maar... als je een ferrarismeter hebt gaat het verhaal niet op. Er is geen enkele wijze waarop de energieboer kan bepalen hoeveel je hebt opgewekt en teruggeduwd, en hoeveel je wanneer uit het net hebt getrokken.
Ik ben benieuwd hoe energieboeren hiermee omgaan. We moesten onlangs tellerstanden doorgeven, en die waren beduidend hoger dan aan het einde van de zomer, maar gaan weer flink lager zijn bij het volgende opnamemoment. Kan/mag de energieboer daar iets mee? Ervaringen?
Wat @de Peer zegt: ik had 'm snel binnen. Zit ie niet tussen je spam/ongwenste reclame?[b]ManiacsHouse schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:45:Alleen een bevestiging gekregen nog geen contract... Hoelang duurt dat ik jullie ervaring?
Ik had het aangevraagd op mijn naam, terwijl het huidige contract bij Greenchoice op naam van mijn partner staat. Dat maakte hier dat ik niet direct een contract toegestuurd kreeg.TCMR schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:55:
[...]
Wat @de Peer zegt: ik had 'm snel binnen. Zit ie niet tussen je spam/ongwenste reclame?
Mijn partner ontving een mail met de vraag of hij ging verhuizen. Als er niet binnen een week gereageerd werd zouden ze de aanvraag verder gaan verwerken.
Gezien de berichten hier gisteren dat dit 3-jarig contract wellicht niet meer beschikbaar zou zijn op korte termijn, hebben we er hier voor gekozen via telefoon en email de boel duidelijk te maken, wat maakte dat ik gisterenavond het contract nog toegestuurd kreeg.
Kan het misschien ook zoiets zijn?
'Kleinigheidje' dat bij het aangaan van bovenstaand contract niet werd vermeld... Dat zie ik nu pas in de actievoorwaarden voor de loyaliteitskorting die ik van Delta kreeg:Cumulus-1 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:56:
[...]
Het lukte gister 24 apr. om bij Delta aan te melden voor een gascontract met bovenstaande tarieven dat pas op 1 aug. ingaat. Bevestiging van Delta is binnen. Via Easyswitch heb ik dat gedaan. Welkomstkorting was bij mijn lage verbruik 175 euro.
Ik ben het contract op 24 april aangegaan. Startdatum levering is 1 aug. Dat is meer dan 90 dagen vanaf 24 april. Dus kan ik fluiten naar de loyalitetskorting als ik dit laat doorgaan. Gelukkig ontdek ik het binnen de bedenktijd.Dit aanbod geldt als u bij het aangaan van de overeenkomst binnen 90 dagen
succesvol als klant van DELTA kan worden aangemeld en levering van energie kan
plaatsvinden.
Een soortgelijke clausule staat in de actievoorwaarden voor de huidige aanbieding van Frank via Pricewise:
8. De startdatum van je leveringsovereenkomst mag maximaal 8 weken in de toekomst liggen vanaf
het moment dat je je hebt aangemeld bij Frank voor stroom en/of gas om je recht op de bonus te
behouden.
Verwijderd
450 euro!!???rlat52 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:16:
Verleng aanbieding binnen VdBron, wat een stelletje boeven.
[Afbeelding]
Ja daar ben je al snel… Eneco bijv rekent 11,5 cent per teruggeleverde kWh. Als je 30% zelf direct verbruikt zit je al op dit bedrag bij een opwek van 5600 kWh en dat is niet extreem veel ofzo.
Precies hetzelfde hier... Begint nu wel erg lang te duren; ik ga nu maar eens bellen.ManiacsHouse schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:45:
Edit: mijn aanvraag was idd 'on hold' gezet en dus niet doorgevoerd. Het betreft in mijn geval een contract bij verhuizing naar een nieuw huis en de huidige eigenaar zit toevallig ook bij GC. Daardoor heeft het systeem hem geblokkeerd. Ze contacten nu de huidige eigenaar om te bevestigen dat hij idd weg verhuist en dit contract dus alsnog kan worden doorgevoerd.
Aan te raden dus om even te bellen!
[ Voor 35% gewijzigd door M.Pantoffel op 02-05-2024 14:43 ]
Betaal je deze teruglevering niet enkel over de kWh die je na salderen hebt teruggeleverd?mrwiggs schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:25:
[...]
Ja daar ben je al snel… Eneco bijv rekent 11,5 cent per teruggeleverde kWh. Als je 30% zelf direct verbruikt zit je al op dit bedrag bij een opwek van 5600 kWh en dat is niet extreem veel ofzo.
nee, over álle teruglevering. voor salderen dus.sjors86 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:32:
[...]
Betaal je deze teruglevering niet enkel over de kWh die je na salderen hebt teruggeleverd?
is vorig jaar al uitgebreid in het nieuws geweest toen dat geintroduceerd werd.
nieuws: Vandebron gaat vaste terugleveringsheffing berekenen aan zonnepaneele...
Zie de tabel in dat artikel voor de staffels
blijkbaar worden veel mensen nu pas wakker.
[ Voor 58% gewijzigd door de Peer op 02-05-2024 14:35 ]
Ik ga vandaag denk ik toch ook nog maar proberen om het 3 jarige GC contract via de 'verdwenen link' te bestellen. Hij is dus nog zichtbaar alleen teruglevering staat er niet meer bij genoemd... Maar je ziet weldegelijk de hogere vaste leveringskosten per maand genoemd, die bij de versie van zonnepanelen horen.
Nog één vraag:
Naast mijn stroomverbruik en opwek (circa ~7000kWh opwek en ook circa ~7000kWh verbruik schat ik), heb ik nog ~900m3 gas nodig.
Zou het wijs zijn om nu alleen 3 jaar vast STROOM bij GC aan te vragen en gas nog ff af te wachten?
Mijn huidige Vattenfall contract loopt nml pas 30 sept af (en 1 okt moet dus GC in gaan, wat kan).
En dat ik dan rond september nog even rondkijk voor gas? Mogelijk nog wat goedkoper in zomermaanden?
Kan ik gas altijd los ergens anders af gaan sluiten, maar wel met zelfde ingangsdatum (1 okt).
Nog één vraag:
Naast mijn stroomverbruik en opwek (circa ~7000kWh opwek en ook circa ~7000kWh verbruik schat ik), heb ik nog ~900m3 gas nodig.
Zou het wijs zijn om nu alleen 3 jaar vast STROOM bij GC aan te vragen en gas nog ff af te wachten?
Mijn huidige Vattenfall contract loopt nml pas 30 sept af (en 1 okt moet dus GC in gaan, wat kan).
En dat ik dan rond september nog even rondkijk voor gas? Mogelijk nog wat goedkoper in zomermaanden?
Kan ik gas altijd los ergens anders af gaan sluiten, maar wel met zelfde ingangsdatum (1 okt).
Verwijderd
Gas kan nu al 10 cent goedkoper bij andere leveranciers. Dus ik zou of een ander gas leverancier opzoeken, of even wachten tot zomer zodat je een gas contract kan afsluiten voor nog goedkoper.Allewijn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:39:
Ik ga vandaag denk ik toch ook nog maar proberen om het 3 jarige GC contract via de 'verdwenen link' te bestellen. Hij is dus nog zichtbaar alleen teruglevering staat er niet meer bij genoemd... Maar je ziet weldegelijk de hogere vaste leveringskosten per maand genoemd, die bij de versie van zonnepanelen horen.
Nog één vraag:
Inderdaad, tijdje geleden al overgestapt. Maar wilde jullie deze interessante aanbieding niet onthouden.de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:33:
[...]
nee, over álle teruglevering. voor salderen dus.
is vorig jaar al uitgebreid in het nieuws geweest toen dat geintroduceerd werd.
nieuws: Vandebron gaat vaste terugleveringsheffing berekenen aan zonnepaneele...
Zie de tabel in dat artikel voor de staffels
blijkbaar worden veel mensen nu pas wakker.
Hang nu aan de lijn met GC. Medewerker geeft aan dat 3 jr vast helaas niet meer mogelijk is ivm de onzekerheid.
Hem gewezen naar de link. Dit betreft een foutje en aanvragers die het al gedaan hebben worden nu allemaal gebeld en geannuleerd of 1 tot max 2 jarige contracten geboden.
Lukt dus niet meer....
Kak.
Hem gewezen naar de link. Dit betreft een foutje en aanvragers die het al gedaan hebben worden nu allemaal gebeld en geannuleerd of 1 tot max 2 jarige contracten geboden.
Lukt dus niet meer....
Kak.
Ik ben benieuwd welke aanvragers dan dit bericht gaan krijgen. Alleen die van na woensdag 1600 uur (ongeveer wanneer de optie zonnepanelen aan te vinken verdween), of ook verder terug.Allewijn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:55:
Hang nu aan de lijn met GC. Medewerker geeft aan dat 3 jr vast helaas niet meer mogelijk is ivm de onzekerheid.
Lukt dus niet meer....
Kak.
Ik heb dinsdagavond besteld dus nog wel even spannend.
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
De medewerker ga aan dat ze ivm de onzekerheden helemaal geen 3 jarige contracten aanbieden voor zonnepaneelbezitters. En dat ze iedereen die een verzoek tot contract heeft ingediend, aan het bekijken zijn en nu gaan terugbellen. Dat de link een fout op de website betreft.
Ik hoop voor jou dat je op tijd was en het goedgekeurd zal gaan worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 02-05-2024 15:04 ]
Kunnen ze dat eigenlijk doen als je al een contract hebt ontvangen?Allewijn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:55:
Lukt dus niet meer....
Kak.
Wat voor aanbod doen ze dan voor 2 jaar?
Verwijderd
Dat geeft hij aan ''Hem gewezen naar de link. Dit betreft een foutje en aanvragers die het al gedaan hebben worden nu allemaal gebeld en geannuleerd of 1 tot max 2 jarige contracten geboden'' dus iedereen die via het linkje een contract van 3 jaar heeft aangevraagd,marcovandam schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:58:
[...]
Ik ben benieuwd welke aanvragers dan dit bericht gaan krijgen. Alleen die van na woensdag 1600 uur (ongeveer wanneer de optie zonnepanelen aan te vinken verdween), of ook verder terug.
Ik heb dinsdagavond besteld dus nog wel even spannend.
Scherp opgemerkt! @Novax hou deze even in de gaten, de cashback lijkt voor mensen die later dan 90 dagen willen starten door de neus geboord te worden.Cumulus-1 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:00:
'Kleinigheidje' dat bij het aangaan van bovenstaand contract niet werd vermeld... Dat zie ik nu pas in de actievoorwaarden voor de loyaliteitskorting die ik van Delta kreeg:
Rechts, bij "Overige bepalingen", tweede bullet:
Actievoorwaarden Loyaliteitskorting
@Allewijn Hoop niet dat de link nu door jou offline gaat... Als je het topic wat verder had doorgelezen, had je al kunnen lezen dat je geen 3 jaar via de klantenservice kunt afsluiten.
Ik begrijp hieruit dat als je zeer recent al wel een contract bevestiging hebt gekregen via email, dat het dan al goedgekeurd is en je niet gebeld gaat worden voor een wijziging / annulering toch?Allewijn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:03:
De medewerker ga aan dat ze ivm de onzekerheden helemaal geen 3 jarige contracten aanbieden voor zonnepaneelbezitters. En dat ze iedereen die een verzoek tot contract heeft ingediend, aan het bekijken zijn en nu gaan terugbellen. Dat de link een fout op de website betreft.
Dan ben je immers geen aanvrager / verzoek tot contract maar heb je al een contract.
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
Verwijderd
Dit dus, iets van slapende honden wakker maken..storm-biker schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:12:
@Allewijn Hoop niet dat de link nu door jou offline gaat... Als je het topic wat verder had doorgelezen, had je al kunnen lezen dat je geen 3 jaar via de klantenservice kunt afsluiten.
Ja 'tweaker van het jaar' zit er voor Allewijn niet meer in dit jaar 
Misschien kan de rest gecompenseerd worden in karma-punten.
Maargoed, dit was te verwachten natuurlijk, zoiets houd je niet lang stil.
Misschien kan de rest gecompenseerd worden in karma-punten.
Maargoed, dit was te verwachten natuurlijk, zoiets houd je niet lang stil.
[ Voor 52% gewijzigd door de Peer op 02-05-2024 15:21 ]
Ja dat kunnen dus wel, waar hoe is afwachtenTCMR schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:54:
[...]
Klopt, mooi uitgebeeld in Homewizard grafiek. In ieder geval gaat het op voor de energieboeren die nu voor elke teruggeduwde kWh een centje gaan vragen. Dit lijkt de nieuwe trend te worden.
Maar... als je een ferrarismeter hebt gaat het verhaal niet op. Er is geen enkele wijze waarop de energieboer kan bepalen hoeveel je hebt opgewekt en teruggeduwd, en hoeveel je wanneer uit het net hebt getrokken.
Ik ben benieuwd hoe energieboeren hiermee omgaan. We moesten onlangs tellerstanden doorgeven, en die waren beduidend hoger dan aan het einde van de zomer, maar gaan weer flink lager zijn bij het volgende opnamemoment. Kan/mag de energieboer daar iets mee? Ervaringen?
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Heren niet zo doen, de medewerker van GC wist al van een fout bij hun intern op de website op het moment dat ik hem aan gaf dat ik wat vragen had over het 3 jarige contract wat ik af wil sluiten bij hen als zonnepanelenbezitter. Hij gaf direct aan dat een team al op dit moment aan het bellen is naar mensen die via links geprobeerd hadden 3 jarige contracten af te sluiten.
Dat ze een aantal dagen geleden, toen bij hen de 14,79 euro verhoogde vaste leveringskosten werd besloten, al intern hadden gecommuniceerd dat 3 jarige contracten niet (meer) mogelijk zijn.
Mij dus aub niet bestempelen als snitch/awareness creëren bij GC.
Want ze zijn er al bewust van/mee bezig.
Dat ze een aantal dagen geleden, toen bij hen de 14,79 euro verhoogde vaste leveringskosten werd besloten, al intern hadden gecommuniceerd dat 3 jarige contracten niet (meer) mogelijk zijn.
Ik heb ook vanmorgen om 09:01 een 3 jarig contract ontvangen in mijn mailbox.
Online ook al een account bij GC aangemaakt en daar staat ook alles al netjes vermeldt.
Ingang contract 01-11-2024 en loopt tot 31-10-2027.
Verwacht niet dat ze dat nu nog gaan terugdraaien.
Online ook al een account bij GC aangemaakt en daar staat ook alles al netjes vermeldt.
Verwijderd
Maak de kat dat maar wijsAllewijn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:35:
Heren niet zo doen, de medewerker van GC wist al van een fout bij hun intern op de website op het moment dat ik hem aan gaf dat ik wat vragen had over het 3 jarige contract wat ik af wil sluiten bij hen als zonnepanelenbezitter. Hij gaf direct aan dat een team al op dit moment aan het bellen is naar mensen die via links geprobeerd hadden 3 jarige contracten af te sluiten.
Ik hoop met je mee, maar waarom zouden ze jouw overslaan en mensen die het eerder hebben gedaan niet?BurnsMM schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:36:
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Als ik dit allemaal zo lees over GC ga ik toch maar voor het aanbod van 3 jaar vast bij Essent.
Ik heb officieel nog geen panelen, dus ik kan nog 3 jaar vast nemen. Het leggen van de panelen is wel al gepland voor 23 mei.
Dus hoop niet dat ze zich beroepen op een clausule dat ik bewust informatie heb achtergehouden bij het afsluiten van dit contract.
Wat me wel nog doet twijfelen is of ik gas wel 3jaar vast wil hebben. Is dat verstandig of kan ik beter gas en stroom gaan scheiden?
Ik heb officieel nog geen panelen, dus ik kan nog 3 jaar vast nemen. Het leggen van de panelen is wel al gepland voor 23 mei.
Dus hoop niet dat ze zich beroepen op een clausule dat ik bewust informatie heb achtergehouden bij het afsluiten van dit contract.
Wat me wel nog doet twijfelen is of ik gas wel 3jaar vast wil hebben. Is dat verstandig of kan ik beter gas en stroom gaan scheiden?
Mensen die al een contract hebben ontvangen gaan ze ook niet bellen naar mijn verwachting. En anders kunnen ze het hooguit lief vragen, want volgens mij hebben geen kans om het te ontbinden (er was niet een overduidelijke fout, zoals die tv van 1500 euro voor 1,50 euro oid).Thalaron schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:39:
[...]
Ik hoop met je mee, maar waarom zouden ze jouw overslaan en mensen die het eerder hebben gedaan niet?
Die mensen die gebeld worden zullen veelal hier in dit topic te vinden zijn. Ben benieuwd wie als eerste gebeld wordt en hier komt vertellen wat ze te zeggen hadden.Allewijn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:35:
En dan moet je ze wettelijke melden bij Energieleveren.nl en dan komt gewoon de zonnepanelenboete om de hoek. Staat vast wel genoemd in hun voorwaarden. Anders zou je ook bij aangaan contract de panelen even kunnen afmelden en na ingaan contract weer aanmelden. Lijkt me stug.deefdeef schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:39:
Als ik dit allemaal zo lees over GC ga ik toch maar voor het aanbod van 3 jaar vast bij Essent.
[ Voor 7% gewijzigd door MotorBeast op 02-05-2024 15:49 ]
Ik vraag me ook af op welke grond zij het contract eventueel nog kunnen opzeggen. Voor zover ik weet heeft de energieleverancier geen 14 dagen bedenktermijn.rube schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:42:
[...]
Mensen die al een contract hebben ontvangen gaan ze ook niet bellen naar mijn verwachting. En anders kunnen ze het hooguit lief vragen, want volgens mij hebben geen kans om het te ontbinden (er was niet een overduidelijke fout, zoals die tv van 1500 euro voor 1,50 euro oid).
En als ze er al een paar dagen vanaf wisten waarom de mogelijkheid niet afsluiten. Er staat zelfs een heel stuk in het contract (Voorwaarden) over de TLV en hoe het werkt. En als hun automatische systeem niet kan zien of er zonnepanelen op het adres aanwezig zijn, moeten ze zorgen dat de aanvragen voor 3 jaar via een medewerker lopen.
Maar goed we wachten het rustig af.
Hun administratie is een bende. Ik had in februari of maart, na de echte hype over boetes, een aanmelding gedaan maar ik zat nog te ver voor einde contract. Nooit contract ontvangen dus ik bellen na 3 weken. Konden ze zelfs de mail en aanmelding niet vinden in hun systeem.BurnsMM schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:50:
[...]
Ik vraag me ook af op welke grond zij het contract eventueel nog kunnen opzeggen. Voor zover ik weet heeft de energieleverancier geen 14 dagen bedenktermijn.
En als ze er al een paar dagen vanaf wisten waarom de mogelijkheid niet afsluiten. Er staat zelfs een heel stuk in het contract (Voorwaarden) over de TLV en hoe het werkt. En als hun automatische systeem niet kan zien of er zonnepanelen op het adres aanwezig zijn, moeten ze zorgen dat de aanvragen voor 3 jaar via een medewerker lopen.
Maar goed we wachten het rustig af.

Onzin en erg flauw.storm-biker schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:12:
Jij was in ieder geval zeker niet de eerste die GC heeft gebeld om te vragen naar het 3-jarig contract. En gewezen heeft op de link.Allewijn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:35:
Jij hebt nog geen panelen, dan kun jij nog via de echte officiële weg een 3-jarig contract afsluiten bij GC. Ook nog met lagere vaste leverkosten.deefdeef schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:39:
Gewoon via hun homepage.
Dat zou ik in jouw geval doen.
Reeds gestuurde contracten mogen ze niet ontbinden.
En volgens mij, als jij akkoord gaat met de 'aanbieding' via de link, zullen ze dat moeten leveren.
Zoals al ergens gezegd, nergens blijkt dat dit een heel duidelijke fout was. Je gaat zelfs een 'aanbieding' aan, waarbij je meer betaald in vaste leverkosten dan als je geen zonnepanelen hebt.
Ik denk dat ik dit zou aanvechten, voor die 3 jaar zekerheid.
(En al helemaal als je screenshots hebt van alles wat je ingevuld hebt. (Wellicht nu alsnog doen.))
Een en ander wellicht (ook al eerder ergens genoemd), naar het juridische topic halen.
En volgens mij, als jij akkoord gaat met de 'aanbieding' via de link, zullen ze dat moeten leveren.
Zoals al ergens gezegd, nergens blijkt dat dit een heel duidelijke fout was. Je gaat zelfs een 'aanbieding' aan, waarbij je meer betaald in vaste leverkosten dan als je geen zonnepanelen hebt.
Ik denk dat ik dit zou aanvechten, voor die 3 jaar zekerheid.
(En al helemaal als je screenshots hebt van alles wat je ingevuld hebt. (Wellicht nu alsnog doen.))
Een en ander wellicht (ook al eerder ergens genoemd), naar het juridische topic halen.
Ik denk niet dat dat een bewust trucje van Delta is om de korting door de neus te boren. 90 dagen is de standaard voor veel energie leveranciers en bij Delta staat dit ook regelmatig als termijn genoemd waarbinnen je kan starten. Het kan zijn dat Delta recentelijk die termijn uitgebreid heeft naar 180 dagen net als Greenchoice maar dit (nog) niet heeft aangepast in de voorwaarden.TCMR schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:05:
Scherp opgemerkt! @Novax hou deze even in de gaten, de cashback lijkt voor mensen die later dan 90 dagen willen starten door de neus geboord te worden.
Rechts, bij "Overige bepalingen", tweede bullet:
Actievoorwaarden Loyaliteitskorting
Ik zou eerst even bellen met de klantenservice om bevestiging te krijgen van de korting. En anders ben je als consument ook verkeerd voorgelicht door de vergelijker.Cumulus-1 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:00:
Ik ben het contract op 24 april aangegaan. Startdatum levering is 1 aug. Dat is meer dan 90 dagen vanaf 24 april. Dus kan ik fluiten naar de loyalitetskorting als ik dit laat doorgaan. Gelukkig ontdek ik het binnen de bedenktijd.
Maar Frank kan je dan ook niet zover van tevoren afsluiten bij pricewiseEen soortgelijke clausule staat in de actievoorwaarden voor de huidige aanbieding van Frank via Pricewise:
Weet iemand hoe het zit met enkel/ dubbeltarief bij gc? Ik heb hem namelijk aangevraagd met enkel tarief, echter staan in mijn aangeboden contract zowel de enkel, als dubbel tarieven vermeld en staat er nergens dat ik voor enkel tarief gekozen heb.
Gezien de ontwikkelingen in dit topic vermeld ben ik enigzins huiverig om hier contact met gc over op te nemen
Gezien de ontwikkelingen in dit topic vermeld ben ik enigzins huiverig om hier contact met gc over op te nemen
Ik heb daar gister ook over gebeld (zonder het over de link te hebben want ik ben geen snitch 😘😘)
Ik had enkel ingevuld terwijl ik dubbel wil. Ze kijken naar de gegevens van de netbeheerder en passen het aan op basis van de meter die je hebt is mij verteld.
Ik had enkel ingevuld terwijl ik dubbel wil. Ze kijken naar de gegevens van de netbeheerder en passen het aan op basis van de meter die je hebt is mij verteld.
Gewoon even bellen wanneer je contract bijna ingaat of in is gegaan. Dan kunnen ze het zo aanpassen. Ik heb enkel aangeven bij het aanvragen maar in mijn contract staat dubbel. Ik ga tzt dus ook even bellenBesouro schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:54:
Weet iemand hoe het zit met enkel/ dubbeltarief bij gc? Ik heb hem namelijk aangevraagd met enkel tarief, echter staan in mijn aangeboden contract zowel de enkel, als dubbel tarieven vermeld en staat er nergens dat ik voor enkel tarief gekozen heb.
I intend to live forever. So far, so good.
Je kunt mailen dat je enkel wilt. Dan passen ze het met terugwerkende kracht aanKreg01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:01:
Ik heb daar gister ook over gebeld (zonder het over de link te hebben want ik ben geen snitch 😘😘)
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet voor adviesvragen.
[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 02-05-2024 19:52 ]
Ik heb vanochtend expliciet daarover gebeld, is geen probleem als je een enkel tariefs meter hebt.Besouro schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:54:
Tegelijk aangegeven dat mijn contract een maand te vroeg in zou gaan, heeft deze mevrouw netjes veranderd in 1 november. Lijkt me gewoon netjes in orde, geen paniek over annuleren.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.