Schijnen al eens eerder failliet te zijn gegaan.Eneloop schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:00:
Aanbieding van Sepa Green Energie:
[Afbeelding]
Iemand bekend met deze leverancier?
Schijnt te vallen onder Innova.
Zit nu bij GC, contract tot juli 2025.
Gasverbruik: 800 m3
Elektra netto verbruik: -750 kWh
En lijken me ook niet eens de goedkoopste.
Wanneer je teruglevert 7,6 cent per kWh. Leveringskosten 10, 99 euro per maand.
Stroomprijs maakt niet uit want er wordt gesaldeerd.
Zie ik iets over het hoofd?
De teruglever boete?Cycle schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:34:
Het verbaast mij dat er weinig mensen kiezen voor een modelcontract. Zojuist mijn gegevens bij Vattenfall voor een modelcontract ingevuld. Krijg een goede aanbieding.
Wanneer je teruglevert 7,6 cent per kWh. Leveringskosten 10, 99 euro per maand.
Stroomprijs maakt niet uit want er wordt gesaldeerd.
Zie ik iets over het hoofd?
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Geen 3 jaar vast maar flexibel:Cycle schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:40:
Er is geen terugleverboete.
Een modelcontract is altijd een contract voor onbepaalde tijd met variabele tarieven. Dat betekent dat je het contract als klant per maand kunt opzeggen. De tarieven kunnen per 1 januari en 1 juli wijzigen. Maar ook op andere momenten, bij onvoorziene omstandigheden in de markt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
maar die komt er dit jaar nog wel, linkCycle schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:40:
Er is geen terugleverboete.
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (wel in incognito openen, anders heb je kans dat het niet werkt)Sten2017 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:07:
[...]
Heb je daar ook een link van, van 1 jarig? Scheelt 8 cent. Dat is voor mij 400 euro lager. Dat scheelt nogal.
Hier is inmiddels ook iets raars mee. Als je op jaarkosten of informatie klikt krijg je een pagina niet gevonden melding.Catdogsf schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 01:01:
[...]
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (wel in incognito openen, anders heb je kans dat het niet werkt)
Die terugleverboete komt er waarschijnlijk wel bij een vast of variabel contract maar ook bij een model contract?
Je saldeert toch per tarief periode? Dus als ze 4 keer per jaar het tarief aanpassen, wordt er minder gesaldeerd.Cycle schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 00:09:
Dat de tarieven wijzigingen is niet erg zolang je mag salderen en een overschot hebt.
Bedenk me net wel dat als je genoeg panelen hebt, dit misschien niet uitmaakt. Mijn dak is helaas niet zo groot...
[ Voor 16% gewijzigd door s020506 op 03-05-2024 07:45 ]
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
Deze net afgesloten voor 2 jaar. Lijkt goed te zijn gegaan, contract net ontvangen!Catdogsf schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 01:01:
[...]
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (wel in incognito openen, anders heb je kans dat het niet werkt)
daar wel mee uitkijken. er wordt namelijk vaak gesaldeerd 'per tariefperiode' en niet per contract of per jaar. En dan ga je dus problemen krijgen als het tarief enkele keren per jaar wordt veranderd.Cycle schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 00:09:
Dat de tarieven wijzigingen is niet erg zolang je mag salderen en een overschot hebt.
Dit is de reden dat veel mensen de voorkeur hebben voor een jaarcontract.
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
hoe snel kreeg je het contract binnen na het afsluiten? ik heb op dezelfde naam gedaan maar wel ander emailares. Nog niks ontvangen....bleekie schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 07:47:
[...]
Deze net afgesloten voor 2 jaar. Lijkt goed te zijn gegaan, contract net ontvangen!
Nee, mag bij een modelcontract niet.Cycle schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 06:18:
Die terugleverboete komt er waarschijnlijk wel bij een vast of variabel contract maar ook bij een model contract?
07:12 aanvraag bevestigingmmmmmark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:04:
[...]
hoe snel kreeg je het contract binnen na het afsluiten? ik heb op dezelfde naam gedaan maar wel ander emailares. Nog niks ontvangen....
07:31 contract binnen
Op het dak staan 12 zonnepanelen, nog geen EV.
Met hetzelfde jaarverbruik krijg ik de volgende berekening.
Uiteraard zullen de komende jaren belasting en netbeheerkosten wel veranderen.
Ik lever meer terug dan verbruik daardoor staan de stroom getallen in grijs, die worden gesaldeerd.
Ook heb ik in 2022 dure panelen aangeschaft. De besparing is dus € 503,28 salderen + € 153,18 terug lever vergoeding, waardoor de beloofde 7 jaar terugverdientijd een lachertje geworden is en dat zal ook niet beter worden natuurlijk.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hUiRl9RGDPIxdgceuLcdgA5p.png?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door ton14 op 03-05-2024 12:27 ]
Ik heb het GC 3j afgesloten. Maar heb nu nog een modelcontract bij Eneco. Eigenlijk had ik dus niet hoeven over te stappen....
Wat vinden jullie van dit aanbod? In de bijlage hebben ze mijn teruglever op 500kw, ik lever meer dan ik gebruik meestal 1000kw -1200kw heb nu een 0 op de meter woning met 24 panelen.
Wel is het zo dat we volgend jaar januari / februari gaan verhuizen naar woning met veel minder zonnepanelen en met stadsverwarming.
Contract bij OXXIO loopt tot 1 oktober en heb al
een mail gehad dat ik na 1 oktober teruglever vergoeding moet gaan betalen.
Nieuwe woning heeft standaard 6 zonnepanelen en plan was nog 6 erbij plaatsen na oplevering maar twijfel nu heel erg of dit wel verstandig is.
Wat is handig? Contract mee laten verhuizen is geen probleem gaf GC aan.
:strip_exif()/f/image/MgLXmb9K0Yv4OaQg736Gzyb7.jpg?f=fotoalbum_large)
natuurlijk wel. Een modelcontract is echt niet gunstig hoor... zeker niet voor 3 jaar.Trebbors schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:31:
[...]
Ik heb het GC 3j afgesloten. Maar heb nu nog een modelcontract bij Eneco. Eigenlijk had ik dus niet hoeven over te stappen....
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Vaste kosten bij het modelcontract van Eneco zijn € 14,99 dat is dus duurder dan de "boete" van GCTrebbors schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:31:
Novax schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:53:
[...]
Vaste kosten bij het modelcontract van Eneco zijn € 14,99 dat is dus duurder dan de "boete" van GC
/f/image/8lTryctpkFmowR6uwXjdZZPW.png?f=fotoalbum_large)
Lagere vaste leveringskosten en minimaal hogere variabele leveringskosten(tarief).
[ Voor 7% gewijzigd door Trebbors op 03-05-2024 13:17 ]
Ik heb gekeken naar de actuele tarieven voor het modelcontract van Eneco hier https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Meestal wijzigen deze tarieven per 1 juli dus grote kans dat jij dan die hogere vaste kosten gaat betalen. Voor nu zit je inderdaad nog goed met je huidige tarieven (als je meer teruglevert dan verbruikt)
Thanks. Het gehele afgelopen jaar zijn ze gelijk gebleven, dus ik hoop dat de 'vaste' leveringskosten binnen het lopende modelcontract niet wijzigen voor mij.Novax schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:19:
[...]
Ik heb gekeken naar de actuele tarieven voor het modelcontract van Eneco hier https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Meestal wijzigen deze tarieven per 1 juli dus grote kans dat jij dan die hogere vaste kosten gaat betalen. Voor nu zit je inderdaad nog goed met je huidige tarieven (als je meer teruglevert dan verbruikt)
Maar je "contract" periode is feitelijk niet meer dan een maand. Het is wel een contract met onbepaalde looptijd maar ze kunnen de voorwaarden naar eigen goeddunken aanpassen waarbij je dan het recht hebt om op te zeggen.Trebbors schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:27:
[...]
Thanks. Het gehele afgelopen jaar zijn ze gelijk gebleven, dus ik hoop dat de 'vaste' leveringskosten binnen het lopende modelcontract niet wijzigen voor mij.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Trebbors schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:31:
Voor welke datum heb je het GC contract afgesloten?Trebbors schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:27:
Thanks. Het gehele afgelopen jaar zijn ze gelijk gebleven, dus ik hoop dat de 'vaste' leveringskosten binnen het lopende modelcontract niet wijzigen voor mij.
Grote kans dat de kosten, en dan met name de vaste leverkosten, per 1 juli zullen stijgen. Dit om ook op het modelcontract de zonnepaneelhouders nog meer te ontmoedigen.
Ik verwacht dat alle leveranciers dit gaan doen, en ieder half jaar. Dus met een modelcontract kun je ieder half jaar geconfronteerd worden met hogere kosten, maar geen terugleverkosten. Dan liever een paar jaar vast, zonder terugleverkosten en met een wat hogere (maar wel al die tijd vast) vaste leverkosten.
Als je het contract voor 2 jaar afsluit via deze link ben je goedkoper uit qua tarieven en qua leveringskosten:ton14 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:22:
Op 14 maart 2024 heb ik een 3-jarig contract afgesloten bij Greenchoice.
Op het dak staan 12 zonnepanelen, nog geen EV.
Met hetzelfde jaarverbruik krijg ik de volgende berekening.
Uiteraard zullen de komende jaren belasting en netbeheerkosten wel veranderen.
Ik lever meer terug dan verbruik daardoor staan de stroom getallen in grijs, die worden gesaldeerd.
Ook heb ik in 2022 dure panelen aangeschaft. De besparing is dus € 503,28 salderen + € 153,18 terug lever vergoeding, waardoor de beloofde 7 jaar terugverdientijd een lachertje geworden is en dat zal ook niet beter worden natuurlijk.
[Afbeelding]
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/
(dit werkt ook als je zonnepanelen hebt, je kunt alleen je teruglevering niet ingeven)
Anoniem: 1420638
De kans dat je contract geanulleerd gaat worden bij dat contract is wel echt groot aangezien de 3 jarige contract voor mensen zijn met zonnepanelen en wat jij als link opgeeft voor mensen met geen panelen..coinman63 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:21:
[...]
\
Als je het contract voor 2 jaar afsluit via deze link ben je goedkoper uit qua tarieven en qua leveringskosten:
(dit werkt ook als je zonnepanelen hebt, je kunt alleen je teruglevering niet ingeven.
Vanmiddag aangevraagd. Nog geen bevestiging per mail gehad. Kan dat kloppen of gaat er dan iets fout?Als je het contract voor 2 jaar afsluit via deze link ben je goedkoper uit qua tarieven en qua leveringskosten:
(dit werkt ook als je zonnepanelen hebt, je kunt alleen je teruglevering niet ingeven.
Hier vanochtend aangevraagd, maar ook nog geen contract. Nu ben ik al klant bij GC en vorige keer duurde het ook een dag voordat ik het contract kreeg. In de app zie ik overigens al wel de tarieven corresponderend met het 2-jarig contract.JML schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:37:
[...]
Vanmiddag aangevraagd. Nog geen bevestiging per mail gehad. Kan dat kloppen of gaat er dan iets fout?
Nee hoor, ik heb gewoon een contract gekregen met terugleververgoeding en saldering. Je geeft ook nergens aan dat je geen zonnepanelen hebt, dus je liegt ook niet. Dat contract ontving ik de volgende ochtend in mijn spambox (check daar even op) . Ik ben al klant bij GC en ze hebben de datum van het nieuwe contract precies aangesloten op mijn huidige.Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:23:
[...]
De kans dat je contract geanulleerd gaat worden bij dat contract is wel echt groot aangezien de 3 jarige contract voor mensen zijn met zonnepanelen en wat jij als link opgeeft voor mensen met geen panelen..
Heb je ook dezelfde naam en rekeninggegevens gebruikt?coinman63 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:09:
[...]
Nee hoor, ik heb gewoon een contract gekregen met terugleververgoeding en saldering. Je geeft ook nergens aan dat je geen zonnepanelen hebt, dus je liegt ook niet. Dat contract ontving ik de volgende ochtend in mijn spambox (check daar even op) . Ik ben al klant bij GC en ze hebben de datum van het nieuwe contract precies aangesloten op mijn huidige.
Ja, precies dezelfde als bij mijn lopende contract.Catdogsf schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:22:
[...]
Heb je ook dezelfde naam en rekeninggegevens gebruikt?
Bijzonder, want ik lees bij een hoop hier op tweakers dat het lopende contract dan meteen eindigt en overgaat in de nieuwe, ook al hebben ze nog een poos tegaan, maar ik denk dat je huidige tarieven hoger zijn op dit moment, dan de welkom-terug tarieven?coinman63 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:34:
[...]
Ja, precies dezelfde als bij mijn lopende contract.
Nee, ook niet, ik dien nu het driejarige ‘consumentenbondcontract’ uit tot half oktober. Dat heeft me in de roerige afgelopen jaren al veel geld bespaard.Catdogsf schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:50:
[...]
Bijzonder, want ik lees bij een hoop hier op tweakers dat het lopende contract dan meteen eindigt en overgaat in de nieuwe, ook al hebben ze nog een poos tegaan, maar ik denk dat je huidige tarieven hoger zijn op dit moment, dan de welkom-terug tarieven?
Anoniem: 1420638
Dan is de 2 jarige contract beter aangezien de boete hier niet in verekend zit die je ma extra betaald bij de 3 jarige contract.coinman63 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:09:
[...]
Nee hoor, ik heb gewoon een contract gekregen met terugleververgoeding en saldering. Je geeft ook nergens aan dat je geen zonnepanelen hebt, dus je liegt ook niet. Dat contract ontving ik de volgende ochtend in mijn spambox (check daar even op) . Ik ben al klant bij GC en ze hebben de datum van het nieuwe contract precies aangesloten op mijn huidige.
Ik neem aan dat je de begindatum voor dit contract kunt invullen. Hoever in de toekomst kan dit? Mijn huidig jaarcontract loopt nog geruime tijd. Daarna is Oxxio mogelijk minder interessant vanwege de nieuwe terugleveringsregels. Ik ben een netto terugleveraar.coinman63 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:21:
[...]
Als je het contract voor 2 jaar afsluit via deze link ben je goedkoper uit qua tarieven en qua leveringskosten:
(dit werkt ook als je zonnepanelen hebt, je kunt alleen je teruglevering niet ingeven)
al vaak genoemd: 6 maandenPvdbogaard schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:15:
[...]
Ik neem aan dat je de begindatum voor dit contract kunt invullen. Hoever in de toekomst kan dit? Mijn huidig jaarcontract loopt nog geruime tijd. Daarna is Oxxio mogelijk minder interessant vanwege de nieuwe terugleveringsregels. Ik ben een netto terugleveraar.
Dat zie ik net ook inderdaad, mijn huidige contract per morgen opgezegd dit terwijl ik nog een paar duizend Kilowat moet salderen in mijn contract (loopt af per augusuts dus heb de zonnige maanden juni en juli nog nodig om op 0 stroom uit te komen). Net gebeld maar het expert team is er alleen doordeweeks. Maandag nog maar keer bellen en hopen dat eht goed komt/ongedaan maken want had op de aanvraag echt 1 augustus ingevuld. Raar dat ze dat zelf meteen aanpassen naar direct zonder overleg..Catdogsf schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:50:
[...]
Bijzonder, want ik lees bij een hoop hier op tweakers dat het lopende contract dan meteen eindigt en overgaat in de nieuwe, ook al hebben ze nog een poos tegaan, maar ik denk dat je huidige tarieven hoger zijn op dit moment, dan de welkom-terug tarieven?
@coinman63coinman63 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:03:
[...]
Nee, ook niet, ik dien nu het driejarige ‘consumentenbondcontract’ uit tot half oktober. Dat heeft me in de roerige afgelopen jaren al veel geld bespaard.
Heb ook nog de driejarige consumentenbondcontract, nog tot 4 nov, dus als ik het goed begrijp
kan ik ook de greenchoice welkom terug contract aanvragen?
Hetzelfde clubje als 3 jaar geleden hier. Ik heb ook dat contract. Hebben we genoten of wat tijdens de energiecrisis?info33 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:54:
[...]
@coinman63
Heb ook nog de driejarige consumentenbondcontract, nog tot 4 nov, dus als ik het goed begrijp

[ Voor 7% gewijzigd door MotorBeast op 04-05-2024 14:14 ]
Dat is bij mij wel gelukt ja. Mijn contract loopt tot 18 oktober. Je kunt wel maar maximaal 6 maanden tevoren een nieuw contract afsluiten.info33 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:54:
[...]
@coinman63
Ik denk dat een term als Welkom terug een marketingkreet is, niet een voorwaarde.
Idd, moet nog 2 dagen wachtencoinman63 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:16:
[...]
Dat is bij mij wel gelukt ja. Mijn contract loopt tot 18 oktober. Je kunt wel maar maximaal 6 maanden tevoren een nieuw contract afsluiten.
Ik denk dat een term als Welkom terug een marketingkreet is, niet een voorwaarde.
bedankt voor de Tip
Ik heb toen te lang getwijfeld en heb dit keer niet geaarzeld 😁MotorBeast schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:13:
[...]
Hetzelfde clubje als 3 jaar geleden hier. Ik heb ook dat contract. Hebben we genoten of wat tijdens de energiecrisis?De mijne loopt 14 november af. Op laatste dag toen afgesloten.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Bedankt voor de link ga ernaar kijken, ze maken er geen probleem van dat ik zonnepanelen heb?coinman63 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:21:
[...]
Heb 2 jaar aangevraagd en bevestiging binnen.
[ Voor 20% gewijzigd door moca007 op 04-05-2024 18:08 ]
Het zal niet de bedoeling zijn, maar of het echt een probleem zal worden lijkt mij onbekend. Denk dat bellen om het navragen ook weinig gaat opleveren. Ofwel: gokje wagen.moca007 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:33:
[...]
Bedankt voor de link ga ernaar kijken, ze maken er geen probleem van dat ik zonnepanelen heb?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Waarom niet de 3 jaar vast? https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ Ik kan me daar nog steeds aanmelden. Alleen moet nog paar dagen wachten ivm 1/2 jaar.Thalaron schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:53:
[...]
Het zal niet de bedoeling zijn, maar of het echt een probleem zal worden lijkt mij onbekend. Denk dat bellen om het navragen ook weinig gaat opleveren. Ofwel: gokje wagen.
2 jaar is goedkoper qua prijs per KW + leveringskosten zijn stuklager of zie ik iets over het hoofd? Heb nog 14 dagen bedenk tijd, dus kan nog switchenMotorBeast schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:57:
[...]
Waarom niet de 3 jaar vast? https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ Ik kan me daar nog steeds aanmelden. Alleen moet nog paar dagen wachten ivm 1/2 jaar.
Vaste leveringskosten zijn hoger, gasprijs is 8 cent per m3 duurder. Electra is ook een paar cent per kWh duurder.MotorBeast schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:57:
[...]
Waarom niet de 3 jaar vast? https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ Ik kan me daar nog steeds aanmelden. Alleen moet nog paar dagen wachten ivm 1/2 jaar.
Ja logisch @coinman63 1 jaar vast is nog goedkoper. Je betaalt altijd meer voor langer vastzetten maar we willen toch de zekerheid van jarenlang zekerheid voor de zonnepanelen boete?moca007 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:05:
[...]
2 jaar is goedkoper qua prijs per KW + leveringskosten zijn stuklager of zie ik iets over het hoofd? Heb nog 14 dagen bedenk tijd, dus kan nog switchen
Gas kan je volgens mij sowieso beter afsplitsen.
[ Voor 14% gewijzigd door MotorBeast op 04-05-2024 19:13 ]
Ik zit nu in een huis met veel zonnepanelen dat gaat veranderen in de loop van volgend jaar, vandaar mijn overweging, maar misschien dat ik de overstap toch maak 3 jaar.MotorBeast schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:59:
[...]
Ja logisch @coinman63 1 jaar vast is nog goedkoper. Je betaalt altijd meer voor langer vastzetten maar we willen toch de zekerheid van jarenlang zekerheid voor de zonnepanelen boete?Voor mij €12.- per maand verschil. Tja..... 1 jaar €72,- 2 jaar €75,- 3 jaar €87,-
Gas kan je volgens mij sowieso beter afsplitsen.
Heb nog 14 dagen bedenk tijd, en misschien doet ons slapende politiek nog wat aan de teruglever boete, al verwacht ik daar niets van.
Op het moment zit ik nog bij Essent met een variabel contract, maar volgens mij levert Essent geen los gas, dus moet ik daar even een goede deal voor zoeken.
Nu zie ik dat GC het goedkoopste is voor 1 jaar gas, maar je zult wel geen 2 losse contracten bij GC kunnen hebben lijkt me? Een voor 3 jaar stroom en 1 voor 1 jaar gas.
Ik verbruik per jaar maximaal 200 m³ gas.
Ik wacht toch nog even met afsluiten, want mijn GC gaat op 1 juni in, wil 2 weken van tevoren het contract voor gas afsluiten, zodat ik nog binnen die 14 dagen zit als er iet mis gaat bij GC.
[ Voor 18% gewijzigd door eltweako op 04-05-2024 19:19 ]
Gewoon stroom afsluiten. En wat later gas. Ik zie niet in waarom je die 2 niet zo mogen hebben met afzonderlijke contracten.eltweako schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:18:
Ik heb die 3 jaar deal voor GC gepakt, alleen stroom.
Op het moment zit ik nog bij Essent met een variabel contract, maar volgens mij levert Essent geen los gas, dus moet ik daar even een goede deal voor zoeken.
Nu zie ik dat GC het goedkoopste is voor 1 jaar gas, maar je zult wel geen 2 losse contracten bij GC kunnen hebben lijkt me? Een voor 3 jaar stroom en 1 voor 1 jaar gas.
Ik verbruik per jaar maximaal 200 m³ gas.
Ik wacht toch nog even met afsluiten, want mijn GC gaat op 1 juni in, wil 2 weken van tevoren het contract voor gas afsluiten, zodat ik nog binnen die 14 dagen zit als er iet mis gaat bij GC.
Politiek? 4 vechtende partijen die aan het formeren zijn/blijven en als het lukt dan weer in de kamer ruzie krijgen en dan alsnog nieuwe verkiezingen en een zittend parlement die daar echt niet meer aan gaan beginnen. Schat in dat we dan 3 jaarmoca007 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:18:
[...]
Ik zit nu in een huis met veel zonnepanelen dat gaat veranderen in de loop van volgend jaar, vandaar mijn overweging, maar misschien dat ik de overstap toch maak 3 jaar.
Heb nog 14 dagen bedenk tijd, en misschien doet ons slapende politiek nog wat aan de teruglever boete, al verwacht ik daar niets van.
Hahaha gelijk heb je Energie reuzen hebben het voor zeggen en niet de politiek!MotorBeast schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:34:
[...]
Politiek? 4 vechtende partijen die aan het formeren zijn/blijven en als het lukt dan weer in de kamer ruzie krijgen en dan alsnog nieuwe verkiezingen en een zittend parlement die daar echt niet meer aan gaan beginnen. Schat in dat we dan 3 jaarverder zijn.
Ik verwacht dat die prijs echt nog wel gaat zakken, 1 jaar vastzetten durf ik nog wel, maar geen 3 jaar voor €1,20.AppieHamsteren schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:51:
Voor wie nog een gasboer zoekt, GewoonEnergie: 3 jaar vast a 1,20333 per m2, 8 euro leveringskosten, 150 euro loyaliteitskorting, klinkt alleszins niet gek (of mis ik hier iets?)
Nog een beter plan inderdaad, kan wellicht nu beter even een variabel/dynamisch contract afsluiten voor een paar maanden en dan een jaarcontract pakken.Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:23:
Afwachten tot aan zomer en dan kijken voor een gas contract.
Dan profiteer ik meteen van de lagere dynamische tarieven en kan ik daarna waarschijnlijk een veel gunstiger contract afsluiten.
Wat is dan volgens jou een lage gasprijs? Met kostprijs van 30 cent per kuub en 71 cent belasting zit je al boven de euro. Tel daar nog beetje winst op, hoe laag kan die nog gaan volgens jouw verwachting?eltweako schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:03:
[...]
Ik verwacht dat die prijs echt nog wel gaat zakken, 1 jaar vastzetten durf ik nog wel, maar geen 3 jaar voor €1,20.
Er kan een hoop gebeuren in 3 jaar tijd met de kostprijs van gas.Figo112 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:39:
[...]
Wat is dan volgens jou een lage gasprijs? Met kostprijs van 30 cent per kuub en 71 cent belasting zit je al boven de euro. Tel daar nog beetje winst op, hoe laag kan die nog gaan volgens jouw verwachting?
Ik zou zelf zeker geen 3 jarig contract daarvoor af te sluiten.
Even als voorbeeld.
Ik heb zelf vorig jaar in juni (ingang September) een jaarcontract afgesloten bij CB €1,14 p/m3.
Dat was erg laag, voor zover ik weet de laagste van 2023. Maar afgelopen januari is daar de 11 cent belasting bij gekomen, kom ik dus op €1,25 p/m3.
Op dit moment zie ik alweer €1,14 voorbij komen. (En nu zijn er ook weer cashback's bijgekomen)
Natuurlijk kan de prijs omhoog gaan dat is ook waar.
(er zijn een hoop mensen hier geweest die een week later voor €1,23 p/m3 een jaarcontract hebben genomen, is nu dus €1,34)
[ Voor 10% gewijzigd door JMS-2 op 05-05-2024 00:12 ]
De ANWB zit op dit moment op €1,05 de m³, dat vind ik een relatief lage gasprijs, maar er kan veel gebeuren. Het verbruik blijft afnemen, veel mensen die warmtepompen hebben besteld hebben die pas deze winter gekregen vanwege de lange levertijden, bedrijven schakelen ook over en volgens mij start Qatar in 2026 met het leveren van gas aan Europa.Figo112 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:39:
[...]
Wat is dan volgens jou een lage gasprijs? Met kostprijs van 30 cent per kuub en 71 cent belasting zit je al boven de euro. Tel daar nog beetje winst op, hoe laag kan die nog gaan volgens jouw verwachting?
Er zijn zo veel zaken die de gasprijs beïnvloeden dat we simpelweg niet weten wat de prijs gaat doen.
Ik vind €1,20 geen spectaculaire prijs die ik voor 3 jaar vast zou willen zetten.
Het probleem is dat de gasprijs de totale gasprijs steeds minder beinvloed. Door de hoge belastingen 71 cent per kuub en 21% btw. Ik vraag me af of het uberhaupt reeel is dat we nog prijzen onder 1euro per kuub gaan zien. Maargoed we gaan het zien.eltweako schreef op zondag 5 mei 2024 @ 00:18:
[...]
De ANWB zit op dit moment op €1,05 de m³, dat vind ik een relatief lage gasprijs, maar er kan veel gebeuren. Het verbruik blijft afnemen, veel mensen die warmtepompen hebben besteld hebben die pas deze winter gekregen vanwege de lange levertijden, bedrijven schakelen ook over en volgens mij start Qatar in 2026 met het leveren van gas aan Europa.
Er zijn zo veel zaken die de gasprijs beïnvloeden dat we simpelweg niet weten wat de prijs gaat doen.
Ik vind €1,20 geen spectaculaire prijs die ik voor 3 jaar vast zou willen zetten.
Ik heb een behoorlijk hoog netto verbruik van 6092 na salderen.
Mijn conclusie:
1) Ik begrijp er geen klote van (zou heel goed kunnen)
2) GC is helemaal niet zo goedkoop (in mijn situatie)
Waarom vinden jullie die GC deal zo geniaal? Zie ik iets over het hoofd?
/f/image/WqVTxMLOVJEN14BDhEc3CMpe.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb even gerekend met enkeltarieven om het makkelijk te maken
[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 05-05-2024 08:57 ]
Met een hoog verbruik na salderen is de GC deal inderdaad niet erg interessantSquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:54:
Ik heb die Greenchoice deal dus gescoord afgelopen week, en inmiddels een analyse gemaakt o.b.v. mijn verbruik.
Ik heb een behoorlijk hoog netto verbruik van 6092 na salderen.
Mijn conclusie:
1) Ik begrijp er geen klote van (zou heel goed kunnen)
2) GC is helemaal niet zo goedkoop (in mijn situatie)
Waarom vinden jullie die GC deal zo geniaal? Zie ik iets over het hoofd?
[Afbeelding]
Ik heb even gerekend met enkeltarieven om het makkelijk te maken
[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 05-05-2024 08:59 ]
Maar dan begrijp ik nog niet zo goed waar de goede deal precies zit bij GC.de Peer schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:58:
[...]
Met een hoog verbruik na salderen is de GC deal inderdaad niet erg interessant
Dat MEGA voorstel komt uit een standaard prijsvergelijker, en die geeft bijv. ook 0,05 euro terug voor teruglevering.
Voor zonnepaneelhouders die geen terugleverkosten willen betalen de komende 3 jaar.SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:03:
[...]
Maar dan begrijp ik nog niet zo goed waar de goede deal precies zit bij GC.
Gunstige voorwaarden (lage boete) vastzetten voor 3 jaar!SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:03:
[...]
Maar dan begrijp ik nog niet zo goed waar de goede deal precies zit bij GC.
Dat MEGA voorstel komt uit een standaard prijsvergelijker, en die geeft bijv. ook 0,05 euro terug voor teruglevering.
Dat las ik, en ik zie ook niks over terugleverkosten op het contract van GC.mrwiggs schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:07:
[...]
Voor zonnepaneelhouders die geen terugleverkosten willen betalen de komende 3 jaar.
Worden die terugleverkosten bij de vergelijkers ook niet (goed) meegenomen en moet je zelf nog bedragen gaan optellen?
Bij het MEGA voorstel wat bij mij de laagste prijs geeft, lees ik ook nergens iets over terugleverkosten en boetes.
/f/image/N1zkpNVV8I6vZFeD3AmjBPZz.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 05-05-2024 09:13 ]
Daarom dus...SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:12:
Dat las ik, en ik zie ook niks over terugleverkosten op het contract van GC.
Ik kom waarschijnlijk over als een idioot. Maar ik heb geen idee wat je met de reactie bedoelt
Je bedoelt: omdat er niks over een terugleververgoeding in het contract van GreenChoice staat is het een goede deal?
Klopt mijn conclusie dan ook dat de prijsvergelijkers niet volledig zijn, ik nog rekening moet houden met kosten die ze daar niet laten zien?
GC doet aan een alternatieve manier van terugleverkosten, die zitten in de iets hogere maandelijkse vaste kosten. Dus je ziet die boete/terugleverkosten niet omdat die er niet of minimaal is.SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:24:
[...]
Ik kom waarschijnlijk over als een idioot. Maar ik heb geen idee wat je met de reactie bedoelt![]()
Je bedoelt: omdat er niks over een terugleververgoeding in het contract van GreenChoice staat is het een goede deal?
Klopt mijn conclusie dan ook dat de prijsvergelijkers niet volledig zijn, ik nog rekening moet houden met kosten die ze daar niet laten zien?
Maar als je panelen niet toereikend zijn voorn e gebruik of je hebt ze niet, dan zijn is de prijs per eenheid bij GC wat hoger dan andere leveranciers.
[ Voor 11% gewijzigd door rscheper op 05-05-2024 09:29 ]
Thanks. Ik ga GC maar weer opzeggen en op zoek naar een andererscheper schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:25:
[...]
GC doet aan een alternatieve manier van terugleverkosten, die zitten in de iets hogere maandelijkse vaste kosten. Dus je ziet die boete/terugleverkosten niet omdat die er niet of minimaal is.
Maar als je panelen niet toereikend zijn voorn e gebruik of je hebt ze niet, dan zijn is de prijs per eenheid bij GC wat hoger dan andere leveranciers.
Iets te impulsief aangeschaft
Als je je hele verbruik met PV afdekt is het inderdaad een betere deal dan een leverancier met terugleverboete. Voor kleine installaties speelt dat minder.SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:24:
3 jaar maakt dat je de oorspronkelijke TVT kunt halen, de meesten van ons zijn dan behoorlijk uit de kosten. Komt bij dat tegen die tijd er waarschijnlijk duidelijkheid is over salderen en andere regelingen, batterijen wellicht interessant zijn geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 05-05-2024 09:48 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Je kunt voor MEGA gaan, maar die heeft (meen ik) geen 3 jaar vast (wel 2).SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:12:
[...]
Dat las ik, en ik zie ook niks over terugleverkosten op het contract van GC.
Worden die terugleverkosten bij de vergelijkers ook niet (goed) meegenomen en moet je zelf nog bedragen gaan optellen?
Bij het MEGA voorstel wat bij mij de laagste prijs geeft, lees ik ook nergens iets over terugleverkosten en boetes.[Afbeelding]
Maar komt er uit een vergelijker een die goedkoper is, met terugleverkosten en toch gunstiger 3 jaar vast, zou ik in jouw situatie voor die kiezen. Want ook dan staan de tarieven, dus die terugleverkosten vast.
Want dat is het voordeel van oa GC, daar kunnen ze niet over 1 of 2 jaar plots toch terugleverkosten gaan vragen of vaste leverkosten nog meer verhogen.
Een langdurig vast contract, dat is momenteel belangrijk voor zonnepaneelhouders, zodat er niet onverwacht kosten of hogere kosten kunnen komen.
- Met overschot, is het GC 3 jr vast.
- Met salderen, opwek en verbruik bijna gelijk, kom je ook (bijna altijd) uit op GC 3 jr. (Tenzij het verbruik heel laag is, want dan spelen de vaste leverkosten een te grote rol.)
- Met een veel hoger verbruik dan opwek, zijn anderen interessant en per situatie afhankelijk wie. Al zijn er net zo goed maar weinig die 3 jaar aanbieden. En vreemd genoeg komt dan Vandebron ook vaak als gunstig(ste) naar boven.
Voor mij is er een andere reden om MEGA links te laten liggen. Geen persoonlijke ervaring maar ik had recent een aflevering gezien van Radar over deze maatschappij. Dus nee dank je…SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:12:
[...]
Bij het MEGA voorstel wat bij mij de laagste prijs geeft, lees ik ook nergens iets over terugleverkosten en boetes.[Afbeelding]
Reviews online liegen er ook niet om;
:strip_exif()/f/image/YSTMMTLU8ouxoAt6Qr2hVqMb.jpg?f=fotoalbum_large)
Of je daar rekening mee wil houden is een ander punt natuurlijk. Maar ik betaal dan liever wat meer
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Fair point, ik heb eerlijk gezegd nog niet goed gekeken.Thalaron schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:58:
[...]
Voor mij is er een andere reden om MEGA links te laten liggen. Geen persoonlijke ervaring maar ik had recent een aflevering gezien van Radar over deze maatschappij. Dus nee dank je…
[Afbeelding]
Of je daar rekening mee wil houden is een ander punt natuurlijk. Maar ik betaal dan liever wat meer
Puur even snelle vergelijking op pricewise en dan komt MEGA er gunstig uit qua prijs. Maar zijn een aantal anderen die daar niet ver vandaan zitten.
Bij de vergelijkers komt er geen enkele aanbieder met de mogelijkheid tot 3 jaar contract.Truus01 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:49:
[...]
Je kunt voor MEGA gaan, maar die heeft (meen ik) geen 3 jaar vast (wel 2).
Maar komt er uit een vergelijker een die goedkoper is, met terugleverkosten en toch gunstiger 3 jaar vast, zou ik in jouw situatie voor die kiezen. Want ook dan staan de tarieven, dus die terugleverkosten vast.
Want dat is het voordeel van oa GC, daar kunnen ze niet over 1 of 2 jaar plots toch terugleverkosten gaan vragen of vaste leverkosten nog meer verhogen.
Een langdurig vast contract, dat is momenteel belangrijk voor zonnepaneelhouders, zodat er niet onverwacht kosten of hogere kosten kunnen komen.
- Met salderen, opwek en verbruik bijna gelijk, kom je ook (bijna altijd) uit op GC 3 jr. (Tenzij het verbruik heel laag is, want dan spelen de vaste leverkosten een te grote rol.)
- Met een veel hoger verbruik dan opwek, zijn anderen interessant en per situatie afhankelijk wie. Al zijn er net zo goed maar weinig die 3 jaar aanbieden. En vreemd genoeg komt dan Vandebron ook vaak als gunstig(ste) naar boven.
Vaste contracten lijkt sowieso al moeizaam.
Terugleverkosten na salderen (op jaarbasis) gaat in mijn situatie toch nooit gebeuren.
Ik zoek wel wat zekerheid op het gebied van salderen op jaarbasis want de ellende begint in mijn situatie als ik moet gaan betalen per kWh die 'real time' wordt terug geleverd.
Ik zie overigens dat ik afgelopen jaar behoorlijk stuk duurder uit ben geweest met variabel tarief van Coolblue. Mijn jaarnota was bijna 2300 euro.
Volgens mij kun je dat niet concluderen o.b.v. wat ik heb geschreven.Animal_X schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:48:
Excuus als dit al gezegd is maar het is mij niet duidelijk op basis van bovenstaande posts. Begrijp ik nou dat Mega de zelfde manier van hogere vaste kosten hanteert ipv de teruglever "boete" per kWh zoals veel andere leveranciers?
Maar begrijp het zelf ook onvoldoende.
Dit zijn de terugleverkosten bij MEGA. Maar het is me niet duidelijk of die nu wel of niet zijn meegenomen in de prijzen van de prijsvergelijkers die ik eerder plaatste.
/f/image/owKVaEu52WaFkPNtrRnHtJp0.png?f=fotoalbum_large)
Edit: als ik nog een keer naar de prijsopbouw kijk, lijken de terugleverkosten bij pricewise voor MEGA niet meegenomen te worden. In mijn situatie zou er 26,97 per maand bij komen!
[ Voor 44% gewijzigd door SquareOne op 05-05-2024 10:09 ]
Ken jij een energiemaatschappij met alleen maar positieve reviews?Thalaron schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:58:
[...]
Voor mij is er een andere reden om MEGA links te laten liggen. Geen persoonlijke ervaring maar ik had recent een aflevering gezien van Radar over deze maatschappij. Dus nee dank je…
[Afbeelding]
Zie bv Essent: https://nl.trustpilot.com/review/www.essent.nl
Ik heb even op Tweakers gezocht, die site vertrouw ik iets meer, wel specifiek bij het TLV-topic. En daar kwamen juist mensen van hun 2-jarig contract bij MEGA af. Ik las niks over problemen.
Vereniging Eigen Huis heeft zaken met ze gedaan (zegt ook niks).
Maar waar ging het Radar stukje eigenlijk om?
Hoe dan ook, de keuze of een energiemaatschappij wel of niet betrouwbaar is, moet inderdaad een ieder voor zich nemen.
(Als iedereen maar bij HEM wegblijft...)
Lees ook even mijn reactie op jouw post in het kroegtopic.SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:04:
[...]
Bij de vergelijkers komt er geen enkele aanbieder met de mogelijkheid tot 3 jaar contract.
Vaste contracten lijkt sowieso al moeizaam.
Terugleverkosten na salderen (op jaarbasis) gaat in mijn situatie toch nooit gebeuren.
Ik zoek wel wat zekerheid op het gebied van salderen op jaarbasis want de ellende begint in mijn situatie als ik moet gaan betalen per kWh die 'real time' wordt terug geleverd.
Ik zie overigens dat ik afgelopen jaar behoorlijk stuk duurder uit ben geweest met variabel tarief van Coolblue. Mijn jaarnota was bijna 2300 euro.
Truus01 in "De energierekening - kroegtopic"
(Daar hoort de discussie / vraag/antwoord eigenlijk ook beter thuis dan in een aanbiedingentopic.)
[ Voor 6% gewijzigd door Truus01 op 05-05-2024 10:07 ]
Ik heb afgelopen week ook nog een green choice 3 jaar contract af kunnen sluiten via een link hier. Dank daarvoor!
Nu ben ik ook na aan het zoeken wat voor contract het eigenlijk is, en ik twijfel ook of het wel zo goedkoop is, zie hieronder de tarieven.
:strip_exif()/f/image/wfIbDCSc9UU7e8lJkY0ngC8C.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben een moderne twee kapper (2013) en sinds kort zijn we gasloos nadat we een warmtepomp hebben geplaatst. Daarnaast hebben we 13 zonnepanelen (ongeveer 5000 WP).
Netto verwacht ik nog overcapaciteit te hebben en terug te leveren aan het net.
Als ik de tarieven bekijk van green choice dan vind ik de vaste kosten vrij hoog. Netbeheerskosten en vaste legeringskosten zijn samen €1,65 per dag, dus zo’n 45€ per maand.
Is dit dus wel zo goedkoop? Of heb ik een verkeerde aanbieding/link te pakken, ik zie anderen namelijk kosten van 14€ per maand bespreken…
Alvast dank voor jullie visie!
hondacb50 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:09:
We hebben een moderne twee kapper (2013) en sinds kort zijn we gasloos nadat we een warmtepomp hebben geplaatst. Daarnaast hebben we 13 zonnepanelen (ongeveer 5000 WP).
Als ik de tarieven bekijk van green choice dan vind ik de vaste kosten vrij hoog. Netbeheerskosten en vaste legeringskosten zijn samen €1,65 per dag, dus zo’n 45€ per maand.
Is dit dus wel zo goedkoop? Of heb ik een verkeerde aanbieding/link te pakken, ik zie anderen namelijk kosten van 14€ per maand bespreken…
Netbeheerkosten betaal je bij elke leverancier en zijn bij iedere leverancier gelijk (omdat dat kosten zijn van de netbeheerder en niet van de leverancier).Truus01 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:49:
De tarieven komen overeen met mijn tarieven uit de GC deal. Behalve de netbeheerderkosten, maar dat verschilt een paar cent per regio.hondacb50 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:09:
Dag allen,
Ik heb afgelopen week ook nog een green choice 3 jaar contract af kunnen sluiten via een link hier. Dank daarvoor!
Nu ben ik ook na aan het zoeken wat voor contract het eigenlijk is, en ik twijfel ook of het wel zo goedkoop is, zie hieronder de tarieven.
[Afbeelding]
Lees ook even mijn berichten op de afgelopen pagina's. De GC deal is dus interessant in specifieke situaties, maar zeker niet alle situaties.
Wacht, je sluit een contract af en gaat pas daarna lezen wat het inhoudt?
14 dagen bedenktijd, 3 jaar bij GC is inmiddels (vrijwel) onmogelijk.Boerenlater schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:24:
@hondacb50
Wacht, je sluit een contract af en gaat pas daarna lezen wat het inhoudt?
Tenzij je aangeeft dat je 0wp aan zonneopwek hebthoevenpe schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:28:
[...]
14 dagen bedenktijd, 3 jaar bij GC is inmiddels (vrijwel) onmogelijk.
Als je wel panelen hebt is dat op z'n minst discutabel.DaanTriple7 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:29:
Tenzij je aangeeft dat je 0wp aan zonneopwek hebt
/f/image/x1qZGnkOFTOcPDotbkLL02n9.png?f=fotoalbum_large)
Belangrijke punten:
- Waarschijnlijk worden terugleverkosten niet weergeven in de prijzen bij prijsvergelijkers. De terugleverkosten kun je opzoeken: https://www.energievergel...gleverkosten-zonnepanelen. Voor MEGA blijken die 26,97 te zijn.
- Voor zover ik kan zien heeft GC wél terugleverkosten maar is die vrij laag met 4,53 euro per maand. Deze moet je mogelijk (?) nog optellen bij de tarieven uit het contract
- Verder ""Bij Greenchoice worden de terugleverkosten verwerkt in het vastrecht, dat hoger is voor huishoudens die terugleveren. Zonnepaneelbezitters betalen 14,79 euro per maand voor het vastrecht voor stroom."". Met de GC deal die hier afgelopen week kon je deze 14,79 volgens mij dus 'omzeilen'.
Nee, die 4 euro extra heb je gewoon.SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:31:
Met de GC deal die hier afgelopen week kon je deze 14,79 volgens mij dus 'omzeilen'.
Het verschil is dat je geen boete voor elke teruggeleverde kWh hebt zoals Eneco dat doet.
Ik heb vorige week ook dat 3 jarige GC contract binnengekregen en heb hier dus ook mijn twijfels over.hondacb50 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:09:
Dag allen,
[Afbeelding]
Als ik via https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ zijn de tarieven veel gunstiger. Er zit alleen geen mogelijkheid om de zonnepanelenopwek in te voeren. Kan je deze dan wel nemen als je panelen hebt. Of gaan ze dan achteraf morrelen aan het contract?
Je bedoelt dat de 4,53 per maand gewoon van toepassing is?hoevenpe schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:33:
[...]
Nee, die 4 euro extra heb je gewoon.
Het verschil is dat je geen boete voor elke teruggeleverde kWh hebt zoals Eneco dat doet.
Waar blijft de 14,79 vastrecht per maand dan voor zonnepaneelbezitters? Dat zit dan in de 'vaste leveringskosten' van 0,49 per dag verwerkt?
GC contract geeft zekerheid geeft mij de zekerheid dat ik m’n panelen binnen drie jaar terugverdien, dat is voor mij het voornaamste in deze onzekere markt.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
0,49 x 30 inderdaadSquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:53:
Waar blijft de 14,79 vastrecht per maand dan voor zonnepaneelbezitters? Dat zit dan in de 'vaste leveringskosten' van 0,49 per dag verwerkt?
Dan is het nu aangepast denk ik. Vrijdag aangevraagd en heb een contract met 0,33718 per dag. Hier zit de toeslag dus niet in.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.