Volgens mij heeft hier nooit iemand geroepen dat GC goedkoop was met zijn 3 jarige contract.hondacb50 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:09:
Dag allen,
Ik heb afgelopen week ook nog een green choice 3 jaar contract af kunnen sluiten via een link hier. Dank daarvoor!
Nu ben ik ook na aan het zoeken wat voor contract het eigenlijk is, en ik twijfel ook of het wel zo goedkoop is, zie hieronder de tarieven.
[Afbeelding]
We hebben een moderne twee kapper (2013) en sinds kort zijn we gasloos nadat we een warmtepomp hebben geplaatst. Daarnaast hebben we 13 zonnepanelen (ongeveer 5000 WP).
Netto verwacht ik nog overcapaciteit te hebben en terug te leveren aan het net.
Als ik de tarieven bekijk van green choice dan vind ik de vaste kosten vrij hoog. Netbeheerskosten en vaste legeringskosten zijn samen €1,65 per dag, dus zo’n 45€ per maand.
Is dit dus wel zo goedkoop? Of heb ik een verkeerde aanbieding/link te pakken, ik zie anderen namelijk kosten van 14€ per maand bespreken…
Alvast dank voor jullie visie!
Er is ook met enige regelmaat geroepen dat je het gas niet voor 3 jaar daar vast moet zetten.
De echte reden om dat 3 jarige contract af te sluiten is dat, als je (bijna) volledig kunt salderen zodat je verbruik nagenoeg nul is je de komende 3 jaar zekerheid hebt over de teruglever boete.