Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:35
hondacb50 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:09:
Dag allen,

Ik heb afgelopen week ook nog een green choice 3 jaar contract af kunnen sluiten via een link hier. Dank daarvoor!

Nu ben ik ook na aan het zoeken wat voor contract het eigenlijk is, en ik twijfel ook of het wel zo goedkoop is, zie hieronder de tarieven.

[Afbeelding]

We hebben een moderne twee kapper (2013) en sinds kort zijn we gasloos nadat we een warmtepomp hebben geplaatst. Daarnaast hebben we 13 zonnepanelen (ongeveer 5000 WP).
Netto verwacht ik nog overcapaciteit te hebben en terug te leveren aan het net.

Als ik de tarieven bekijk van green choice dan vind ik de vaste kosten vrij hoog. Netbeheerskosten en vaste legeringskosten zijn samen €1,65 per dag, dus zo’n 45€ per maand.

Is dit dus wel zo goedkoop? Of heb ik een verkeerde aanbieding/link te pakken, ik zie anderen namelijk kosten van 14€ per maand bespreken…

Alvast dank voor jullie visie!
Volgens mij heeft hier nooit iemand geroepen dat GC goedkoop was met zijn 3 jarige contract.
Er is ook met enige regelmaat geroepen dat je het gas niet voor 3 jaar daar vast moet zetten.
De echte reden om dat 3 jarige contract af te sluiten is dat, als je (bijna) volledig kunt salderen zodat je verbruik nagenoeg nul is je de komende 3 jaar zekerheid hebt over de teruglever boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
JML schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Dan is het nu aangepast denk ik. Vrijdag aangevraagd en heb een contract met 0,33718 per dag. Hier zit de toeslag dus niet in.
Verwacht jij dat die 0,33718 per dag de nieuwe 'baseline' aan vast leveringskosten zijn, en dat daar nog 14,79 per maand (ofwel 0,49 per dag) bij komt voor bezitters van zonnepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:45
SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:31:
Voor zover ik kan zien heeft GC wél terugleverkosten maar is die vrij laag met 4,53 euro per maand. Deze moet je mogelijk (?) nog optellen bij de tarieven uit het contract
Nee, die zitten in het vaste levertarief. Je betaald €14,xx ipv €10,xx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Truus01 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:58:
[...]
Nee, die zitten in het vaste levertarief. Je betaald €14,xx ipv €10,xx.
Klopt, en dat maakt het zo ontransparant omdat iedere energieleverancier weer zijn eigen methode heeft om de terugleverboete te "verwerken" in het contract. Nu is die van GC gelukkig nog steeds redelijk mild. Ik heb nog het geluk gehad in februari een driejarig contract af te sluiten met vaste leveringskosten van € 7,79 per maand die ingaat per 28 juni. Ik was er nog net op tijd bij voordat de vaste leveringskosten naar €10,79 en even later naar €14,79 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:42
coinman63 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:03:
[...]

Nee, ook niet, ik dien nu het driejarige ‘consumentenbondcontract’ uit tot half oktober. Dat heeft me in de roerige afgelopen jaren al veel geld bespaard.
Dus je huidige verloopt ongeveer de 14e van oktober en dus laat je de nieuwe beginnen op de 14e of heb je een dag later gedaan dan dat je huidige contract verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
mmmmmark schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:05:
[...]

Dat zie ik net ook inderdaad, mijn huidige contract per morgen opgezegd dit terwijl ik nog een paar duizend Kilowat moet salderen in mijn contract (loopt af per augusuts dus heb de zonnige maanden juni en juli nog nodig om op 0 stroom uit te komen). Net gebeld maar het expert team is er alleen doordeweeks. Maandag nog maar keer bellen en hopen dat eht goed komt/ongedaan maken want had op de aanvraag echt 1 augustus ingevuld. Raar dat ze dat zelf meteen aanpassen naar direct zonder overleg..
Dit bedoel ik dus, maar blijkbaar hanteren ze dus willekeur hierin, vervelend voor je, hoop dat het goedkomt voor je, maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:39
Catdogsf schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:14:
[...]

Dus je huidige verloopt ongeveer de 14e van oktober en dus laat je de nieuwe beginnen op de 14e of heb je een dag later gedaan dan dat je huidige contract verloopt?
Ik had 31 oktober ingevuld, maar deze datum is door GC op de dag na afloop van mijn contract gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 16:58

JML

SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:35:
[...]

Verwacht jij dat die 0,33718 per dag de nieuwe 'baseline' aan vast leveringskosten zijn, en dat daar nog 14,79 per maand (ofwel 0,49 per dag) bij komt voor bezitters van zonnepanelen?
Nee, dat verwacht ik niet. In het contract staat gewoon wat je krijgt als je terug levert, dus ze gaan er al vanuit dat je terug zou kunnen leveren. Eventuele extra kosten daarvoor staan niet in het contract en kunnen ze dus ook niet meer rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
JML schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:02:
[...]

Nee, dat verwacht ik niet. In het contract staat gewoon wat je krijgt als je terug levert, dus ze gaan er al vanuit dat je terug zou kunnen leveren. Eventuele extra kosten daarvoor staan niet in het contract en kunnen ze dus ook niet meer rekenen.
Ik heb een Ferrarismeter die vrolijk terug draait. Benieuwd hoe ze dit gaan tacklen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
MotorBeast schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:32:
[...]

Ik heb een Ferrarismeter die vrolijk terug draait. Benieuwd hoe ze dit gaan tacklen dan.
Op basis van schatting? X aantal panelen * Wp gemiddelde per paneel en dan berekening op basis van ligging - 30-35% eigen verbruik.

Maar dat kost inderdaad meer tijd en gedoe. Ik zie ze eerder de kant opgaan dat ze de meter willen laten afkeuren.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Thalaron schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:11:
Op basis van schatting? X aantal panelen * Wp gemiddelde per paneel en dan berekening op basis van ligging - 30-35% eigen verbruik.

Maar dat kost inderdaad meer tijd en gedoe. Ik zie ze eerder de kant opgaan dat ze de meter willen laten afkeuren.
Kunnen ze niet laten afkeuren. Een meter is goedgekeurd of niet en dan is er iets mis mee. Aflaten keuren omdat de energiemaatschappijen dan hun rekeningen netjes kunnen doen is geen reden voor afkeur.
Dan zal er een wet moeten komen om ze allemaal verplicht te laten vervangen.

Schatting gebeurd, meen ik, wel al. Of dat wettelijk mag, durf ik niet te zeggen. Ik ben bang dat dat wel zo is.

En wat ik wel al voorbij heb zien komen is dat je met een Ferrarismeter geweigerd kunt worden, dus gewoon geen contract af kunt sluiten.
Of dat ze dan extra kosten berekenen. Ik meen dat een van de partijen die met staffels werkt (ik zeg Engie, maar weet het niet heel zeker) klanten met een Ferrarismeter automatisch in de hoogste staffel stoppen en dus die terugleverkosten voor hun kiezen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
MotorBeast schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:32:
[...]

Een collega die bij GC zit vertelde mij dat hij volgend jaar of zo verplicht een slimme meter moest hebben? Ik kan het niet terugvinden op de website, maar kan me voorstellen dat leveranciers je gaan weigeren als je geen slimme meter hebt? Het uitlezen hoeft natuurlijk niet live te zijn.

Zelf heb ik (gelukkig) een slimme meter, na vervanging verbruikte ik opeens 1500 kWh minder, dat was nog voor de zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
eltweako schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:18:
[...]

Een collega die bij GC zit vertelde mij dat hij volgend jaar of zo verplicht een slimme meter moest hebben? Ik kan het niet terugvinden op de website, maar kan me voorstellen dat leveranciers je gaan weigeren als je geen slimme meter hebt? Het uitlezen hoeft natuurlijk niet live te zijn.

Zelf heb ik (gelukkig) een slimme meter, na vervanging verbruikte ik opeens 1500 kWh minder, dat was nog voor de zonnepanelen.
We gaan het zien met ik meen nog zo'n 200.000 van die meters in Nederland. Weigeren lijkt me dan weer niet gebeuren want ik voldoe aan de wet en aan de eisen van mijn Netbeheerder. Ik ben tot op heden juist blij met mijn oude meter. Afrekening salderen klopt altijd itt anderen verhalen die ik lees over GC salderen. Zit nu ook bij GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55

BoGu5

hmmmz

MotorBeast schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:27:
[...]

We gaan het zien met ik meen nog zo'n 200.000 van die meters in Nederland. Weigeren lijkt me dan weer niet gebeuren want ik voldoe aan de wet en aan de eisen van mijn Netbeheerder. Ik ben tot op heden juist blij met mijn oude meter. Afrekening salderen klopt altijd itt anderen verhalen die ik lees over GC salderen. Zit nu ook bij GC.
Mja: https://www.rijksoverheid...ord/slimme-meter-weigeren

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ook de discussie over meters mag naar De energierekening - kroegtopic toe. Dat is geen aanbieding en hoort hier dus niet thuis.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Catdogsf schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Dit bedoel ik dus, maar blijkbaar hanteren ze dus willekeur hierin, vervelend voor je, hoop dat het goedkomt voor je, maar ik vrees het ergste.
Net gebeld en het is doorgezet naar het “expert” team. Ben benieuwd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
coinman63 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:10:
[...]

Ik had 31 oktober ingevuld, maar deze datum is door GC op de dag na afloop van mijn contract gezet.
Zit daar een reden achter waarom je de 31ste doet?

Zou eerder dan voor de 1ste van de maand gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:37
Tranquility schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:11:
[...]

Klopt, en dat maakt het zo ontransparant omdat iedere energieleverancier weer zijn eigen methode heeft om de terugleverboete te "verwerken" in het contract. Nu is die van GC gelukkig nog steeds redelijk mild. Ik heb nog het geluk gehad in februari een driejarig contract af te sluiten met vaste leveringskosten van € 7,79 per maand die ingaat per 28 juni. Ik was er nog net op tijd bij voordat de vaste leveringskosten naar €10,79 en even later naar €14,79 ging.
Ik heb vorige week een 3 jarig GC contract afgesloten (ik heb zonnepanelen opwekking is ongeveer verbruik).
Vooral gelet op de mogelijkheden om te salderen zonder boete.

Ik kreeg een foutmelding bij de 14,79 euro contract daarom maar aangemeld voor het goedkopere welkom terug 100% NL Wind tarief waarbij ik niet in kan geven dat ik zonnepanelen heb (ik heb niet gelogen want er wordt niet eens naar gevraagd).

Binnen een paar uur het contract binnen, staat gewoon een hoofdstuk in over teruglever vergoedingen etc. Ik kon ook geen kleine lettertjes vinden dat het met zonnepanelen niet mag. Daarom heb ik er wel vertrouwen in. Als ik over 2 weken in een donker huis zit breng ik jullie op de hoogte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

peter13579 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb vorige week een 3 jarig GC contract afgesloten (ik heb zonnepanelen opwekking is ongeveer verbruik).
Vooral gelet op de mogelijkheden om te salderen zonder boete.

Ik kreeg een foutmelding bij de 14,79 euro contract daarom maar aangemeld voor het goedkopere welkom terug 100% NL Wind tarief waarbij ik niet in kan geven dat ik zonnepanelen heb (ik heb niet gelogen want er wordt niet eens naar gevraagd).

Binnen een paar uur het contract binnen, staat gewoon een hoofdstuk in over teruglever vergoedingen etc. Ik kon ook geen kleine lettertjes vinden dat het met zonnepanelen niet mag. Daarom heb ik er wel vertrouwen in. Als ik over 2 weken in een donker huis zit breng ik jullie op de hoogte :+
Heb je de link nog beschikbaar van deze welkom terug 'actie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
LGU schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Heb je de link nog beschikbaar van deze welkom terug 'actie'?
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/

Volgens mij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
Deze heeft hogere vaste kosten. Ik heb juist de andere link gebruikt. Scheelt 4 euro per maand.... Bij deze kreeg ik ook een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

peter13579 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Deze heeft hogere vaste kosten.
dat klopt. 10,26 euro per maand voor 2 jaar vast. Wel een hogere kans op acceptatie van je het contract schat ik in.
Ik heb juist de andere link gebruikt. Scheelt 4 euro per maand.... Bij deze kreeg ik ook een foutmelding.
foutmelding: dan incognito modus gebruiken, of andere browser, of je telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 06-05-2024 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
ik heb ook 2 jaar aangevraagd bij GC en heb contract binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Waarom is iedereen zo wild van GC? Als ik vergelijk met een budget energie dan ben ik daar zelfs nog iets goedkoper. Betaal wel die "zonnepanelen boete". Maar krijg een welkomstkorting en de tarieven zijn wat lager waardoor ik voordeliger uitkom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

jongetje schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:26:
Waarom is iedereen zo wild van GC?
lees het topic maar. zodat we 3 jaar vast kunnen leggen zonder noemenswaardige boete.

je moet niet alleen in euro's denken, maar in contractvoorwaarden. dat levert uiteindelijk meer euro's aan besparing op.

[ Voor 21% gewijzigd door de Peer op 06-05-2024 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:30
Waarom is iedereen zo wild van GC? Als ik vergelijk met een budget energie dan ben ik daar zelfs nog iets goedkoper. Betaal wel die "zonnepanelen boete". Maar krijg een welkomstkorting en de tarieven zijn wat lager waardoor ik voordeliger uitkom.
als je zonnepanelen je verbruik dekken dan hebben de tarieven per eenheid geen invloed. Als je wel wat verbruik moet betalen is GC niet de juiste optie omdat ze bij anderen voordeligere tarieven per eenheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:30
de Peer schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:28:
[...]

lees het topic maar. zodat we 3 jaar vast kunnen leggen zonder noemenswaardige boete.

je moet niet alleen in euro's denken, maar in contractvoorwaarden. dat levert uiteindelijk meer euro's aan besparing op.
En wat hier staat natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-09 16:09
Omdat blijkbaar de situatie van de gemiddelde tweaker anders is dan die van jou.
Als ik bij budget was gebleven had dit mij een paar tientjes per maand aan terugleverboete opgeleverd.
Ik lever veel meer terug dan ik afneem, ondanks mijn warmtepomp.
Bij GC moet ik dan 15 euro per maand aan vaste leveringskosten betalen tegenover de ongeveer 8 euro die dat normaal zou kosten. Dan is GC ineens heel interessant.
Gasprijs boeit niet want dat maakt op 200m3 per jaar weinig verschil.
Stroomprijs boeit niet want ik lever meer dan ik afneem dus dat wordt volledig gesaldeerd.

Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 21:26

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Andere aanbieders laten je terugleveringkosten betalen per kWh, ook als je ze kan salderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
Elias2020 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:28:
[...]

Andere aanbieders laten je terugleveringkosten betalen per kWh, ook als je ze kan salderen.
Dit wordt hier compleet vergeten, stel je levert 2000kw x bijvoorbeeld 0,11ct= €220 alleen teruglever boete.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 16:58

JML

Afgelopen vrijdag stroom voor 2 jaar vastgezet via de GC welkom terug link. Was dus nog op zoek naar een goed gastarief en .....vanochtend via dezelfde link 1 jaar alleen gas gekozen voor 1,14 m3.
Dus voor wie hetzelfde gedaan heeft als ik of elders alleen stroom heeft afgesloten en ook nog een jaar gas zoekt dan is dit een tip.

[ Voor 6% gewijzigd door JML op 06-05-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Catdogsf schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Kreeg net een email dat ze het niet willen aanpassen. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Morgen nog maar een keer bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
mmmmmark schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:13:
Kreeg net een email dat ze het niet willen aanpassen. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Morgen nog maar een keer bellen.
Als het goed is heb je ook nog 14 dagen bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JML schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:17:
Afgelopen vrijdag stroom voor 2 jaar vastgezet via de GC welkom terug link. Was dus nog op zoek naar een goed gastarief en .....vanochtend via dezelfde link 1 jaar alleen gas gekozen voor 1,14 m3.
Dus voor wie hetzelfde gedaan heeft als ik of elders alleen stroom heeft afgesloten en ook nog een jaar gas zoekt dan is dit een tip.
Kan dat uberhaup wel, je neemt een energie contract voor 2 jaar bij GC en een 1 jarige gas contracr bij GC?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Kan dat uberhaup wel, je neemt een energie contract voor 2 jaar bij GC en een 1 jarige gas contracr bij GC?
Lijkt me wel. Ik heb zelfs 2 stroomcontracten bij GC.

Wel altijd verwarrend aan de telefoon. Welk contract bedoelt u meneer. Die van 1 jaar vast of die van 3 jaar vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:23
Is dat GC contract ook interessant als je nog geen zonnepanelen hebt, maar ze wel wilt aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Novax schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:28:
[...]

Als het goed is heb je ook nog 14 dagen bedenktijd
Daar ga ik ook vanuit, ze hebben mijn oude contract ook per 5 mei ontbonden dus dat maakt het wellicht lastiger. Snap niet waarom ze dat zo hebben gedaan. Net ook nog een klacht ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

floriz87 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:50:
Is dat GC contract ook interessant als je nog geen zonnepanelen hebt, maar ze wel wilt aanschaffen?
Jazeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
floriz87 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:50:
Kleine nuance.
Er zijn dan ook 3-jarige GC-contracten beschikbaar met lagere vaste leverkosten. Die zijn dan interessanter dan het 'zonnepanelen - 3 jaar vast - contract'.
Welkom Terug en FNV, bij mijn weten.

En via vergelijkers zijn er dan ook nog meerjarige contracten mogelijk bij andere leveranciers, zonder terugleverkosten. Al is even goed kijken of die niet toch al in het contract staan en dus ingaan zodra je panelen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
Novax schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:14:
[...]

Ik denk niet dat dat een bewust trucje van Delta is om de korting door de neus te boren. 90 dagen is de standaard voor veel energie leveranciers en bij Delta staat dit ook regelmatig als termijn genoemd waarbinnen je kan starten. Het kan zijn dat Delta recentelijk die termijn uitgebreid heeft naar 180 dagen net als Greenchoice maar dit (nog) niet heeft aangepast in de voorwaarden.

[...]

Ik zou eerst even bellen met de klantenservice om bevestiging te krijgen van de korting. En anders ben je als consument ook verkeerd voorgelicht door de vergelijker.
Contact gehad met de klantenservice van Delta. Die bevestigde dat wanneer het begin van de levering meer dan 90 dagen in de toekomst ligt, je geen recht hebt op hun welkomstkorting/loyaliteitskorting.

Ik heb contract daarom geannuleerd.

[edit] Ik zie net dat bij Pricewise er weer (nog steeds?) een gasaanbieding is met € 175 korting, waarmee ik nu wel binnen die 90 dagen kan komen. Gastarief is hoger dan bij vorige aanbieding, nu : € 1,23952

[ Voor 10% gewijzigd door Cumulus-1 op 07-05-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA0UL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-09 13:11
Hallo,

Heb n.a.v. tips uit dit topic, voor een nieuwe woning met 12 panelen en bodem warmtepomp, voor dit 2-jarige GC contract gekozen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBEfopzL_5ZKDsx_m4zK0ys86u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Li1tjRHQMoZTYBkshe39RlbX.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ik het contract heb ontvangen snap ik die vaste netbeheerkosten niet. Komt het maandbedrag zo niet veel hoger te liggen dan die €10.26?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGFJWfUV9vuAUMoWZGdLMXr8GgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQuezWNUB8qNTUwHDmJ4DSmj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
RA0UL schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:30:
Hallo,

Heb n.a.v. tips uit dit topic, voor een nieuwe woning met 12 panelen en bodem warmtepomp, voor dit 2-jarige GC contract gekozen:

[Afbeelding]

Nu ik het contract heb ontvangen snap ik die vaste netbeheerkosten niet. Komt het maandbedrag zo niet veel hoger te liggen dan die €10.26?

[Afbeelding]
Geen teruglevering in de berekening meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Netbeheerkosten zijn de kosten die betaald worden aan je netbeheerder. Is bij iedere energieleverancier gelijk.
(Bij iedere netbeheerder anders.)
Staat dus los van de vaste leverkosten van de energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensaru
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Cumulus-1 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:48:
[...]

Contact gehad met de klantenservice van Delta. Die bevestigde dat wanneer het begin van de levering meer dan 90 dagen in de toekomst ligt, je geen recht hebt op hun welkomstkorting/loyaliteitskorting.

Ik heb contract daarom geannuleerd.

[edit] Ik zie net dat bij Pricewise er weer (nog steeds?) een gasaanbieding is met € 175 korting, waarmee ik nu wel binnen die 90 dagen kan komen. Gastarief is hoger dan bij vorige aanbieding, nu : € 1,23952
Raar, ik heb contact opgenomen en ze vertelde dat dit nog op de 'oude' 90 dagen staat omdat ze recent over zijn gestapt naar het aanbieden van contracten 180 dagen in de toekomst.

Ik heb het zelfs op de e-mail bevestigd gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
mmmmmark schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:51:
[...]

Daar ga ik ook vanuit, ze hebben mijn oude contract ook per 5 mei ontbonden dus dat maakt het wellicht lastiger. Snap niet waarom ze dat zo hebben gedaan. Net ook nog een klacht ingediend.
Ik geef je groot gelijk, ben benieuwd hoe het afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:38
Hallo,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
365*0,337/12=10,26 euro per maand, klopt dus als een bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Cumulus-1 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:48:
[edit]
:( Dan vraag ik me af of het wel de bedoeling is dat je Delta 180 dagen van tevoren kan afsluiten bij de vergelijkers, en dat dat niet een fout is. Overigens zijn de voorwaarden bij pricewise.nl voor deze aanbieding null :+ Ongelooflijk dat de leveranciers er zo'n potje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Rensaru schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:19:
Raar, ik heb contact opgenomen en ze vertelde dat dit nog op de 'oude' 90 dagen staat omdat ze recent over zijn gestapt naar het aanbieden van contracten 180 dagen in de toekomst.

8)7 Ja klantenservice bij de bedrijven is ook altijd heel consequent

Lijkt me logisch dat de laatste medewerker het goed heeft. Kan me ook niet voorstellen dat ze in hun systeem een specifieke conditie hebben ingebouwd die controleert of een termijn is verstreken voor de ingang van de korting.

[ Voor 21% gewijzigd door Novax op 07-05-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Hallo,

Ik heb het 3j afgesloten met de iets hogere leveringskosten. Maar puur om de komende 3j de zekerheid te hebben van geen terugleverboete. Wat is jullie gedachtegang om voor 2j te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Catdogsf schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:34:
[...]

Ik geef je groot gelijk, ben benieuwd hoe het afloopt...
Ben weer teruggegaan naar mijn oude contract welke afloopt op 1 januari. Binnenkort maar weer verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
mmmmmark schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:24:
[...]

Ben weer teruggegaan naar mijn oude contract welke afloopt op 1 januari. Binnenkort maar weer verder kijken.
Konden ze dat zomaar terugzetten, nou nou het kan dus ook weleens goed gaan op de ict-afdeling van GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:29

The Legend

*Plop*

Ik heb op dit moment een 3 jarig contract bij GC dat afloopt op 4 december dit jaar. Vlak voor de energiecrisis afgesloten, dus heb daar geluk mee gehad. Dit zijn de tarieven:

Stroom
Variabele leveringskosten normaal (per kWh) €0,25443
Variabele leveringskosten dal (per kWh) € 0,23057
Terugleververgoeding (per kWh, exclusief btw) € 0,08000
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,18851

Gas
Variabele leveringskosten (per m³) € 1,10039

Ik lever na salderen niet terug, heb afgelopen jaar wat panelen bijgelegd en ik hoop ergens tussen 0-500kWh netto verbruik uit te komen. Gasverbruik is ongeveer 280m3 (verbruik alleen gas voor SWW). Nu lijkt me een nieuw contract afsluiten midden in de winter niet perse gunstig. Aan de andere kant is nu het contract openbreken ook zonde van de lage tarieven die ik nu nog heb. Wat zouden jullie doen qua timing?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:08
Rustig rondkijken voor een leuk contract en deze op 5 december laten ingaan? Volgens mij kan je hier en daar 6 maanden van te voren een energiecontract afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

The Legend schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:51:
Ik heb op dit moment een 3 jarig contract bij GC dat afloopt op 4 december dit jaar. Vlak voor de energiecrisis afgesloten, dus heb daar geluk mee gehad. Dit zijn de tarieven:

Stroom
Variabele leveringskosten normaal (per kWh) €0,25443
Variabele leveringskosten dal (per kWh) € 0,23057
Terugleververgoeding (per kWh, exclusief btw) € 0,08000

Gas
Variabele leveringskosten (per m³) € 1,10039

Ik lever na salderen niet terug, heb afgelopen jaar wat panelen bijgelegd en ik hoop ergens tussen 0-500kWh netto verbruik uit te komen. Gasverbruik is ongeveer 280m3 (verbruik alleen gas voor SWW). Nu lijkt me een nieuw contract afsluiten midden in de winter niet perse gunstig. Aan de andere kant is nu het contract openbreken ook zonde van de lage tarieven die ik nu nog heb. Wat zouden jullie doen qua timing?
Had vrijwel hetzelfde contract tot 12 december bij GC. Heb het open gebroken en nieuw 3 jaar contract afgesloten per 5 november. Dat kost mij 225 euro want loop ook een welkomstbonus mis. Panelen komen 24 mei en verwacht 5000kwh te verbruiken en 4800-5000 kWh terug te leveren. Heb geen gas.

Heb nu de zekerheid dat ik m’n panelen binnen drie jaar aflos met dit contract.

[ Voor 3% gewijzigd door Elias2020 op 07-05-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:29

The Legend

*Plop*

Elias2020 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:09:
[...]

Had vrijwel hetzelfde contract tot 12 december bij GC. Heb het open gebroken en nieuw 3 jaar contract afgesloten per 5 november. Dat kost mij 225 euro want loop ook een welkomstbonus mis. Panelen komen 24 mei en verwacht 5000kwh te verbruiken en 4800-5000 kWh terug te leveren. Heb geen gas.

Hoe heb je het ‘opengebroken’ dan? En waarom per 5 november en niet 12 december?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

The Legend schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:33:
[...]

Hoe heb je het ‘opengebroken’ dan? En waarom per 5 november en niet 12 december?
Zes maanden in de toekomst afsluiten is de max, heb gisteren mijn contract aangevraagd en gekregen dus het werd 5 november.

Huidige contract stond op mijn vrouw haar naam, nieuwe op mijn naam. Als je het contract op 12 juni nog kan afsluiten dan doet het wel even pijn, want dan had ik het oude uit kunnen dienen. Maar zou mezelf voor m’n kop slaap als het straks uit de lucht gaat of GC ook terugleverkosten gaat vragen en ik niet had afgesloten, dus daarom neem ik m’n verlies op korte termijn.

Edit: de NOS heeft er vandaag over bericht, dus er zal bij GC binnenkort ook wel iemand wakker worden. Maar het is natuurlijk gissen wat er gaat gebeuren.

Zonnepanelen minder lucratief, 'maar leveren nog altijd 17 jaar gratis stroom' https://nos.nl/l/2519563

[ Voor 15% gewijzigd door Elias2020 op 07-05-2024 22:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wel jammer en ergens ook grappig dat mensen die hiervan op de hoogte zijn, en géén zonnepanelen hebben, hier mogelijk blij mee zijn, want lagere kosten voor hun!!!

Ondertussen zijn energieleveranciers een leuk verhaal aan het schrijven over dat ze door deze kosten eerlijk in rekening te brengen bij PV eigenaren, de aandeelhouders toch een extra centje overhouden ten opzichte van vorig jaar dit betekend dat ze hierdoor noodzakelijke prijsverhogingen niet hoeven door te belasten aan niet PV eigenaren!

Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar hoe het er over een aantal jaren uitziet. Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat de verduurzaming/ vergroening meer en meer begint te botsen met kapitalisme en winstmaximalisatie. Samen met dat voordelen voor EV gaan verdwijnen/ minder worden vraag ik mij af hoe de overheid de klimaatdoelen denkt te gaan behalen _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Thalaron op 07-05-2024 22:55 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ik had al een tijdje Vattenfall contract voor onbepaalde tijd en ivm de aankomende teruglever boetes de keuze gemaakt om over te stappen.

Mijn verbruik ligt per jaar zo op 6782kwh en ik heb vorig jaar zo’n 3977kwh terug geleverd. Ik heb geen gas meer. Ik verwarm door middel van een warmtepomp.

Nu heb ik na aanraden van een collega een 3 jarig contract afgesloten bij greenchoice. “NL Windstroom 3 Jaar“ En deze wil ik per 1 juli in laten gaan.

Alleen begin ik een beetje te twijfelen of dat wel de juiste keuze is geweest. (Met het oog op salderen) Kan iemand mij vertellen of de ingangsdatum een goede keuze is en of ik in mijn geval wel de juiste keuze heb gedaan om voor greenchoice te gaan met dit contract?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:19
Elias2020 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:09:
[...]

Ik zit tot ongeveer dezelfde periode vast en overweeg eenzelfde move. Maak ik correct op dat u dan een maand aan ‘boete’ hebt betaald zodat het contract over 6 maanden in kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

mydogisgone schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:23:
Ik had al een tijdje Vattenfall contract voor onbepaalde tijd en ivm de aankomende teruglever boetes de keuze gemaakt om over te stappen.

Mijn verbruik ligt per jaar zo op 6782kwh en ik heb vorig jaar zo’n 3977kwh terug geleverd. Ik heb geen gas meer. Ik verwarm door middel van een warmtepomp.

Nu heb ik na aanraden van een collega een 3 jarig contract afgesloten bij greenchoice. “NL Windstroom 3 Jaar“ En deze wil ik per 1 juli in laten gaan.

Alleen begin ik een beetje te twijfelen of dat wel de juiste keuze is geweest. (Met het oog op salderen) Kan iemand mij vertellen of de ingangsdatum een goede keuze is en of ik in mijn geval wel de juiste keuze heb gedaan om voor greenchoice te gaan met dit contract?
Waarom zou de datum relevant zijn? Dat maakt toch niet uit? Mijn contract laat ik 18 augustus in gaan.

Wat is je twijfel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Elias2020 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:40:
[...]

Edit: de NOS heeft er vandaag over bericht, dus er zal bij GC binnenkort ook wel iemand wakker worden. Maar het is natuurlijk gissen wat er gaat gebeuren.

Zonnepanelen minder lucratief, 'maar leveren nog altijd 17 jaar gratis stroom' https://nos.nl/l/2519563
Ze zijn wakker: "welkom terug" link geeft nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hug-WX7ZSboCRJVXE-KOJavOrYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C08A0K4UTLTTOVvsDEmgRoAH.png?f=fotoalbum_large

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

St3ve-0 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:14:
[...]

Ik zit tot ongeveer dezelfde periode vast en overweeg eenzelfde move. Maak ik correct op dat u dan een maand aan ‘boete’ hebt betaald zodat het contract over 6 maanden in kan gaan?
De boete voor opzeggen is 50 euro voor contract (alleen stroom). Ik loop 175 euro welkomstbonus mis voor niet uitdienen contract, dus vandaar 225. Die 175 betaal ik niet, want die heb ik nog niet ontvangen.

Ik laat het zo laat mogelijk ingaan zodat ik langer kan genieten van de huidige bedragen bestaande contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
mydogisgone schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:23:

Niet echt omdat je verbruik een stuk meer is dan je teruglevering en dan is het tarief van € 0,31661 te hoog in vergelijking met andere aanbiedingen (zelfs die met zonnepanelen boete/heffing) De GC 3 jaars aanbieding is alleen interessant als je vrijwel je gehele verbruik kan salderen omdat het tarief dan niet uitmaakt.

Je kan bij GC dan beter voor https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 2 Jaar" gaan met een tarief van € 0,26654 (Dan laat ik het hele zonnepanelen vinkje gedoe even buiten beschouwing)

1 januari is het beste maar 1 juli is ook een prima overstap datum wat betreft saldering en regelgeving wijzigingen omdat je dan altijd een helft zomer en een helft winter hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
pms1 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:32:

[Afbeelding]
Nee, daar is het nog te vroeg voor :) , het ligt waarschijnlijk aan jou, je moet je cookies voor greenchoice.nl verwijderen, incognito venster gebruiken, of je teruglevering op 0 zetten bij de reguliere tarieven pagina. Dan krijg je die aanbiedingen weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
Rensaru schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Heb me opnieuw bij Delta aangemeld voor de aanbieding via Pricewise. Nu zit ik wel (net) binnen de termijn van 90 dagen.

Bevestiging intussen ontvangen van Delta. Voor de actievoorwaarden van de loyaliteitskorting wordt nog steeds verwezen naar: https://deltaenergie.nl/voorwaarden/E1_04C_160_AV. Niks is gewijzigd, de termijn van 90 dagen staat er ook nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

pms1 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:32:
[...]

[Afbeelding]
Nee dat is al vaak gepost hier. Even andere browser proberen of op je telefoon of cookies weggooien en de link werkt nog gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

de Peer schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:18:
[...]

Waarom zou de datum relevant zijn? Dat maakt toch niet uit? Mijn contract laat ik 18 augustus in gaan.

Wat is je twijfel?
Wellicht voor het salderen. Dit wordt dan lijkt mij per rato verrekend. En verder kreeg ik ineens een soort onderbuik gevoel of ik wel het juist doe
Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:18:
[...]

Niet echt omdat je verbruik een stuk meer is dan je teruglevering en dan is het tarief van € 0,31661 te hoog in vergelijking met andere aanbiedingen (zelfs die met zonnepanelen boete/heffing) De GC 3 jaars aanbieding is alleen interessant als je vrijwel je gehele verbruik kan salderen omdat het tarief dan niet uitmaakt.

Je kan bij GC dan beter voor https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 2 Jaar" gaan met een tarief van € 0,26654 (Dan laat ik het hele zonnepanelen vinkje gedoe even buiten beschouwing)

1 januari is het beste maar 1 juli is ook een prima overstap datum wat betreft saldering en regelgeving wijzigingen omdat je dan altijd een helft zomer en een helft winter hebt.
Datum is dus prima. De tarieven dus niet.

Wat bedoel je met het zonnepanelen vinkje?

Is het in dit geval slim om de huidige aanvraag op te zeggen (14 dagen bedenktijd) en de aanvraag voor 2 jaar opnieuw te doen? Kan dat tegelijk of moet ik eerst deze op zeggen?

Dacht eerst dat deze niet kon voor nieuwe klanten. Dus had ik deze express niet aangeklikt of bekeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
mydogisgone schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:57:
Wat bedoel je met het zonnepanelen vinkje?
Bij greenchoice is er bij de aanbiedingen een verschil in de hoogte van het vastrecht. Klanten die terugleveren krijgen de aanbieding met € 14,79 vastrecht in plaats van € 10,26 en zouden eigenlijk ook geen 3 jarige contracten moeten kunnen afsluiten. Om dat laatste te voorkomen heeft GC de geniale oplossing bedacht om het "Ik heb zonnepanelen" vinkje bij bepaalde aanbiedingen maar weg te halen in de hoop dat mensen met panelen de aanvraag niet zouden doen. Maar het gevolg is juist dat mensen met panelen de aanvraag nu wel doen omdat er nu nergens iets staat over zonnepanelen 8)7 . De voorwaarden zijn verder hetzelfde. Meer hierover in De zonnepanelen-boete
Is het in dit geval slim om de huidige aanvraag op te zeggen (14 dagen bedenktijd) en de aanvraag voor 2 jaar opnieuw te doen? Kan dat tegelijk of moet ik eerst deze op zeggen?
Eerst annuleren en dan opnieuw aanvragen. Er is wel het risico dat die aanbieding er niet meer is of wordt afgewezen als je teruglevert.

[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 08-05-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59

backupdevice

No Risk , Full Push

de Peer schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:55:
[...]

Nee dat is al vaak gepost hier. Even andere browser proberen of op je telefoon of cookies weggooien en de link werkt nog gewoon hoor.
Net ff gebeld met GC en met de Contract afdeling gesproken. Deze aanbieding is niet voor mensen met zonnepanelen. Alleen de 1 jarige aanbieding.

Ik wilde de " andere" 2 jaren contract in de bedenktijd annuleren en wijzigen voor de " welkom terug" maar dat wordt telefonisch geweigerd.

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 08-05-2024 09:11 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:09:
Net ff gebeld met GC en met de Contract afdeling gesproken. Deze aanbieding is niet voor mensen met zonnepanelen. Alleen de 1 jarige aanbieding.
Klantenservice bij (energie)maatschappijen heb je niks aan, de één zegt dit, de ander dat, het is maar net welke medewerker je krijgt. Op zich heeft die medewerker gelijk maar de realiteit op de website is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:12:
[...]
Op zich heeft die medewerker gelijk maar de realiteit op de website is anders.
Welke browser ik ook gebruik bij 'welkom terug', bij mij geeft hij:
Sorry! Dit tarief kan op dit moment niet geladen worden. Probeer het straks opnieuw.

En contract aangaan zonder te vertellen dat je terug gaat leveren is vast niet rechtsgeldig.

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
pms1 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:20:
Welke browser ik ook gebruik bij 'welkom terug', bij mij geeft hij:
Sorry! Dit tarief kan op dit moment niet geladen worden. Probeer het straks opnieuw.
Net gecheckt en hier krijg ik hem wel
En contract aangaan zonder te vertellen dat je terug gaat leveren is vast niet rechtsgeldig.
Jawel, "vertellen dat je terug gaat leveren" is namelijk geen verplichting volgens de voorwaarden, je moet je teruglever installatie wel aanmelden bij energieleveren.nl. Maar over deze kwestie is een hele discussie in De zonnepanelen-boete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:27:
[...]

Net gecheckt en hier krijg ik hem wel

[...]

Jawel, "vertellen dat je terug gaat leveren" is namelijk geen verplichting volgens de voorwaarden, je moet je teruglever installatie wel aanmelden bij energieleveren.nl. Maar over deze kwestie is een hele discussie in De zonnepanelen-boete
Werkt bij de link naar bekijk jaarkosten wel? Bij mij geeft die een 404 error....

Ben weer aan het bellen want naast het verschil in stroomkosten , is de prijs per M3 gas ook vele malen goedkoper dan het " reguliere" contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:32:
Werkt bij de link naar bekijk jaarkosten wel? Bij mij geeft die een 404 error....
Nee, die werkt niet (daarvoor ook niet) maar als je op aanmelden drukt kan je de jaarkosten wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:32:
Ben weer aan het bellen want naast het verschil in stroomkosten , is de prijs per M3 gas ook vele malen goedkoper dan het " reguliere" contract
Als het alleen om het gas tarief gaat zou het ook mogelijk moeten zijn om alleen gas te annuleren en dan de gas aanbieding met de betere tarieven af te sluiten. Maar misschien wordt dat te ingewikkeld voor de klantenservice van GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:37:
[...]

Nee, die werkt niet (daarvoor ook niet) maar als je op aanmelden drukt kan je de jaarkosten wel zien.
Vriendelijke man gesproken bij GC. Hij zegt dat iedereen die zich via deze link heeft aangemeld met panelen & en geen contract hebben ontvangen ook een melding gaan krijgen dat deze niet door kan gaan.

Ik heb de mogelijkheid gekregen om gas en stroom lost te koppelen en de gas tarieven te krijgen uit de welkom terug aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:42:
Vriendelijke man gesproken bij GC. Hij zegt dat iedereen die zich via deze link heeft aangemeld met panelen & en geen contract hebben ontvangen ook een melding gaan krijgen dat deze niet door kan gaan.
Dat hadden ze inderdaad meteen moeten doen maar dan moeten ze iedere aanvraag handmatig controleren of moeten ze in hun systeem toch iets inbouwen om te controleren dat de aanvrager teruglevert. Dat is natuurlijk mogelijk maar kost tijd (kan ook zijn dat ze daar al een tijdje mee bezig zijn maar het nog niet klaar is)
Ik heb de mogelijkheid gekregen om gas en stroom lost te koppelen en de gas tarieven te krijgen uit de welkom terug aanbieding.
Kijk, dan heb je weer een goede medewerker te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Dat 1-jarige contract heeft ook geen misselijke kwh prijzen...

Gemiddeld 22.2 cent per kwh.

Begin toch te twijfelen of ik mijn vernieuwde vattenfall contract even annuleer en de poging waag op het eenjarige GC contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyVYILSBDiMpdPDoJZTEavJ7XU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0NbE32BMmO9yrv5be681Y8u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Sinny op 08-05-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:51:
[...]

Dat hadden ze inderdaad meteen moeten doen maar dan moeten ze iedere aanvraag handmatig controleren of moeten ze in hun systeem toch iets inbouwen om te controleren dat de aanvrager teruglevert. Dat is natuurlijk mogelijk maar kost tijd (kan ook zijn dat ze daar al een tijdje mee bezig zijn maar het nog niet klaar is)

[...]

Kijk, dan heb je weer een goede medewerker te pakken :)
Dat hoeven zij niet handmatig te doen. Hij vertelde dat bij het aanmelden de portal automatisch bij de energie leverancier checked of er stroom in en uitgaat.

GC heeft voor mij de aanbieding uit elkaar gehaald.

Dus nu heb ik bij hen een 2 jarig stroomcontract met panelen en een 2 jarig gascontract met 1.17 per M3.

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 08-05-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:09:
Dat hoeven zij niet handmatig te doen. Hij vertelde dat bij het aanmelden de portal automatisch bij de energie leverancier checked of er stroom in en uitgaat.
Dat zal bij de netbeheerder zijn maar dan kan het dus zijn dat die aanbiedingen nu echt niet meer mogelijk zijn als je teruglevert. Snap dan niet waarom GC het zonnepanelen vinkje niet terugzet. Even afwachten of er nog mensen met teruglevering zijn die het proberen en toch wel een contract krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:24:
[...]

Dat zal bij de netbeheerder zijn maar dan kan het dus zijn dat die aanbiedingen nu echt niet meer mogelijk zijn als je teruglevert. Snap dan niet waarom GC het zonnepanelen vinkje niet terugzet. Even afwachten of er nog mensen met teruglevering zijn die het proberen en toch wel een contract krijgen.
Ja beheerder ... excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Bij greenchoice is er bij de aanbiedingen een verschil in de hoogte van het vastrecht. Klanten die terugleveren krijgen de aanbieding met € 14,79 vastrecht in plaats van € 10,26 en zouden eigenlijk ook geen 3 jarige contracten moeten kunnen afsluiten. Om dat laatste te voorkomen heeft GC de geniale oplossing bedacht om het "Ik heb zonnepanelen" vinkje bij bepaalde aanbiedingen maar weg te halen in de hoop dat mensen met panelen de aanvraag niet zouden doen. Maar het gevolg is juist dat mensen met panelen de aanvraag nu wel doen omdat er nu nergens iets staat over zonnepanelen 8)7 . De voorwaarden zijn verder hetzelfde. Meer hierover in De zonnepanelen-boete

[...]

Eerst annuleren en dan opnieuw aanvragen. Er is wel het risico dat die aanbieding er niet meer is of wordt afgewezen als je teruglevert.
Dank. Wat een dillema dit :P haha. Ik zit nu bij vattenfall voor 0.30 cent per kwh op een modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:54
Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:24:
[...]

Ik heb hem een aantal dagen terug aangevraagd, en het contract ook gekregen.
Ik verbruik wel meer dan ik teruglever. (Mijn volledige opbrengst wordt dus gesaldeerd, dus ik weet niet of dat nog verschil maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:09
Sinny schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:52:
Dat 1-jarige contract heeft ook geen misselijke kwh prijzen...

Gemiddeld 22.2 cent per kwh.

Begin toch te twijfelen of ik mijn vernieuwde vattenfall contract even annuleer en de poging waag op het eenjarige GC contract.

[Afbeelding]
Thanks hiervoor, tussen alle 0,26 per kWh tarieven wel een goede aanbieding. Mijn contract loopt begin Juli af, dus deze nu afgesloten. Eens kijken of de tarieven over 2 weken nog verder dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Hercul3s schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Thanks hiervoor, tussen alle 0,26 per kWh tarieven wel een goede aanbieding. Mijn contract loopt begin Juli af, dus deze nu afgesloten. Eens kijken of de tarieven over 2 weken nog verder dalen.
Geen probleem, zoals ik al zei twijfel ik zelf nu ook. Vorige week mijn vattenfall vast gezet voor een jaar met gemiddeld 27,5cent per kwh en 11 euro vast kosten..

Dus ik weet nog niet helemaal wat mij tegenhoudt op het moment :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Net ook maar even GC gebeld. Zat op de laatste bedenkdag voor mijn drie jarige contract. Aardige mevrouw aan de telefoon die het gas ook heeft losgekoppeld en mij een nieuw contract voor gas heeft aangeboden voor twee jaar met een tarief van 1,17 voor gas.
Was als de dood dat ze per ongeluk mijn hele contract zou ontbinden, heb dat ook eerlijk gezegd. Ze heeft expres nog een collega laten meekijken dat het goed zou gaan. Mooi nog gelukt. :)

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:33
Nou hier ook voor ouders een aanbod gekregen bestaande klant (Essent 10+ jaar)
Bij mij brak mijn klomp bijna aangezien het zelfs nog hoger is tijdens corona:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwx-r1SjfmAgSzczs2qw9I6Qu60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rxZ9f6zp1mwSL2IowGgEUQTX.png?f=fotoalbum_large

Zelf model contract ligt beduidend lager.
Snap niet dat dit kan en mag.....

Even bellen naar Essent levert ook niks op dan ja voor bestaande zijn tarieven meestal hoger.
Of je moet even wachten tot je datum dat echt afloopt voor beter bod cq juni/juli.

[ Voor 13% gewijzigd door mklcln op 08-05-2024 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Essent wil graag van zijn klanten af. Zit daar nu ook en heb ook een belachelijk aanbod gekregen. Daarom maar naar GC.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
mklcln schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:50:
Nou hier ook voor ouders een aanbod gekregen bestaande klant (Essent 10+ jaar)
Bij mij brak mijn klomp bijna aangezien het zelfs nog hoger is tijdens corona:
[Afbeelding]

Zelf model contract ligt beduidend lager.
Snap niet dat dit kan en mag.....

Even bellen naar Essent levert ook niks op dan ja voor bestaande zijn tarieven meestal hoger.
Of je moet even wachten tot je datum dat echt afloopt voor beter bod cq juni/juli.
Schandalige tarieven, maar is dit met of zonder zonnepanelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Had het zelfde schandalige aanbod, vandaar ook de 3 jaar GC gepakt en gas en licht gescheiden.
De prijzen voor zonnepaneelbezitters zijn volgens mij gewoon hoger, zie ook:
https://www.rtl.nl/econom...aneelhouders-hoger-tarief

Hoger als corona is niet het geval, want in oktober 2022 verhoogde essent bij mij de tarieven naar €0,50 per kWh en €1,99 per m³ gas.

[ Voor 20% gewijzigd door eltweako op 08-05-2024 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• player2911
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 18:05
De laatste weken heb ik dit topic met argusogen gevolgd omdat ik sinds november 2023 zonnepanelen heb en nu langzaam gevoel begin te krijgen hoeveel ze gaan opwekken. Aangezien we ongeveer 2000 kWh verbruiken en de PV-installatie 5000 kWh moet produceren, toch onzeker geworden i.v.m. de geïntroduceerde terugleverkosten bij de verschillende maatschappijen.

Een week geleden me aangemeld voor het 3-jarig contract, maar na een week geen contract ontvangen en ook geen reactie op een e-mail voor een status-update. Dus vanochtend maar telefonisch contact gezocht. Zodra de medewerker mijn gegevens had werd ik doorverbonden zonder verdere verklaring.

Ik heb nog een consumentenbond contract bij Greenchoice, tot en met november dit jaar. Ze boden me het volgende aan, voor 3 jaar vast:
  • stroom (normaal): 0,28348
  • stroom (dal): 0,29558
  • vaste leveringskosten: 10,26
  • gas: 1,24274
Op dit moment zie ik dat de alom bekende link in dit topic voor 3-jarig contract de volgende tarieven geeft, respectievelijk 0,3106 / 0,3226 / 10,26 / 1,27213. Maar dan is de vraag of je uiteindelijk een contract krijgt of alsnog wordt geannuleerd.

Aangezien ik voorlopig niet verwacht (geen airco, EV, etc.) meer te verbruiken dan dat we opwekken, is de stroomprijs niet zo boeiend maar hoef ik me geen zorgen te maken over hoge terugleverkosten de komende drie jaar. De 2x50 boete neem ik dan voor lief. Gas kan wellicht goedkoper, maar voor 3 jaar vastigheid ben ik wel te porren voor deze prijs.

In het contract staan voorwaarden voor (netto)teruglevering en aan de telefoon werd geen enkel woord gerept over zonnepanelen. Wellicht heb ik ze nog te kort, heeft de medewerker gekeken naar mijn huidige contract, of is het 'vergeten'... Geen slapende honden wakker maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Turbodesk617 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:49:
Net ook maar even GC gebeld. Zat op de laatste bedenkdag voor mijn drie jarige contract. Aardige mevrouw aan de telefoon die het gas ook heeft losgekoppeld en mij een nieuw contract voor gas heeft aangeboden voor twee jaar met een tarief van 1,17 voor gas.
Was als de dood dat ze per ongeluk mijn hele contract zou ontbinden, heb dat ook eerlijk gezegd. Ze heeft expres nog een collega laten meekijken dat het goed zou gaan. Mooi nog gelukt. :)
Haha herkenbaar . Ik heb het laten bevestigen via de app. En als ik nu in de portal kijk zie ik netjes twee contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Schandalige tarieven, maar is dit met of zonder zonnepanelen?
Met zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
player2911 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:00:
Ik heb nog een consumentenbond contract bij Greenchoice, tot en met november dit jaar. Ze boden me het volgende aan, voor 3 jaar vast:
  • stroom (normaal): 0,28348
  • stroom (dal): 0,29558
  • vaste leveringskosten: 10,26
  • gas: 1,24274
Dat is een goede aanbieding voor stroom, voor gas wat minder al is het voor 3 jaar wel één van de betere
In het contract staan voorwaarden voor (netto)teruglevering en aan de telefoon werd geen enkel woord gerept over zonnepanelen. Wellicht heb ik ze nog te kort, heeft de medewerker gekeken naar mijn huidige contract, of is het 'vergeten'... Geen slapende honden wakker maken!
Off-topic hier maar is de zonnepanelen installatie aangemeld bij energieleveren.nl? dat is wel verplicht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2307
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 11:18
bleekie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:48:
[...]

Ik heb hem een aantal dagen terug aangevraagd, en het contract ook gekregen.
Ik verbruik wel meer dan ik teruglever. (Mijn volledige opbrengst wordt dus gesaldeerd, dus ik weet niet of dat nog verschil maakt)
Ik heb ook het 2-jarig aangevraagd en via de mail het contract gekregen. Ik verbruik ook meer dan dat ik teruglever, kon bij het aanmelden ook niet de optie aanvullen dat ik zonnepanelen heb.

Zal dan wel goed zijn toch? Of is het raadzaam alsnog te bellen met GC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player2911
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 18:05
Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Dat is een goede aanbieding voor stroom, voor gas wat minder al is het voor 3 jaar wel één van de betere

[...]

Off-topic hier maar is de zonnepanelen installatie aangemeld bij energieleveren.nl? dat is wel verplicht namelijk.
Ja, zijn destijds direct aangemeld. En nu nog een keer gecontroleerd O-). Ook in de Greenchoice app voor mijn huidige verbruik kun je duidelijk herkennen dat ik sindsdien teruglever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
Waar kan ik 3 jarig greenchoice link vinden op de website zelf krijg ik die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
mklcln schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:33:
Waar kan ik 3 jarig greenchoice link vinden op de website zelf krijg ik die niet.
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
Maar dan vul je dus geen teruglevering in? Want als ik dat wel doe dan krijg ik geen aanbod
Pagina: 1 ... 62 ... 83 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.